eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
17.5هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
35 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🕸ت) مبشر من يظهره اللَّه على محمد شيرازى، ظهور خود را، در رديف ظهورات سابقه، مانند حضرت موسى، حضرت عيسى، و حضرت محمد بن عبداللَّه صلى الله عليه و آله قرار داده! و معتقد است كه با ظهورش دين جديدى به نام بيان تحقق پذيرفته است. كيفيت چنين ادعائى از نظر على محمد شيرازى در باب السابع من الواحد الثانى از كتاب بيان فارسى [۱] چنين مورد شناسائى قرار گرفته شده است: «الواحد الثانى فى بيان يوم القيمة»، خلاصه اين باب آنكه «مراد از يوم قيامت ظهور شجره حقيقت است و مشاهده نمى شود كه احدى از شيعه يوم قيامت را فهميده باشد بلكه همه موهوماً امرى را توهم نموده كه عنداللَّه حقيقت ندارد و آنچه عنداللَّه و عند عرف اهل حقيقت مقصود از يوم قيامت است اين است كه از وقت ظهور شجره حقيقت در هر زمان به هر اسم الى حين غروب آن يوم قيامت است؛ مثلًا از يوم بعثت عيسى تا يوم عروج آن قيامت موسى بود كه ظهور اللَّه در آن زمان ظاهر بود به ظهور آن حقيقت كه جزا داد هر كس مؤمن به موسى بود به قول خود و هر كس مؤمن نبود جزا داد به قول خود زيرا كه ما شهد اللَّه در آن زمان ماشهداللَّه فى الانجيل بود، و بعد يوم بعثت رسول اللَّه تا يوم عروج آن قيامت عيسى بود كه شجره حقيقت ظاهر شده در هيكل محمديه و جزا داد هر كس مؤمن به عيسى بود و عذاب فرمود به قول خود هر كس كه مؤمن به آن نبود و از حين ظهور شجره بيان الى ما يغرب قيامت رسول اللَّه است كه در قرآن خداوند وعده فرموده كه اول آن بعد از دو ساعت و يازده دقيقه از شب پنجم جمادى الاول (صح الاولى) سنه هزار و دويست و شصت كه سنه هزار و دويست و هفتاد بعثت مى شود اول يوم قيامت قرآن بوده و الى غروب شجره حقيقت قيامت قرآن است زيرا كه شى ء تا به مقام كمال نرسد قيامت آن نمى شود و كمال دين اسلام الى اول ظهور منتهى شد و از اول ظهور تا حين غروب آغاز شجره اسلام آنچه هست ظاهر مى شود. و قيامت بيان در ظهور من يظهره اللَّه هست زيرا كه امروز بيان در مقام نطفه است و در اول ظهور من يظهره اللَّه آخر كمال بيان است. ظاهر مى شود كه ثمرات اشجارى كه غرس كرده بچيند چنانچه ظهور قائم آل محمد بعينه همان ظهور رسول اللَّه هست ظاهر نمى شود الا آنكه اخذ ثمرات اسلام را از آيات قرآنيه كه در افئده مردم غرس فرموده نمايد و اخذ ثمره اسلام نيست الّا ايمان به او و تصديق به او و حال كه ثمره بر عكس بخشيد و در بحبوحه اسلام ظاهر شده و كل به نسبت او اظهار اسلام مى كنند و او را به غير حق در جبل ماكو ساكن مى كنند. » ---------- [۱]: نسخه سال ۱۱۳۰ ه ق. 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص۲۱۶-۲۱۷ 🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل پنجم: آموزه‌های دوازده گانه بهاییت ۲. وحدت عالم انسانی از دیگر آموزه‌های دوازده گانه بهاییان، وحدت عالم انسانی است. تمام انسان‌ها خواهان جهانی متحدند که در آن همدل و یار و همراه هم باشند، ولی این وحدت در صورتی ارزش دارد که بر پایه ایمان باشد. وحدت عالم انسانی به آن معنا که در بهاییت آمده است، در اسلام پذیرفته نیست، بلکه برخلاف خرد و وجدان است. اسلام نه تنها با این وحدت بی معنا مخالف است، بلکه کافران سیاه دل را از چهارپایان هم بدتر می‌داند. شوقی افندی، وحدت عالم انسانی را سرآمد تمام آموزه‌های بهایی معرفی کرده و در آثار عبدالبهاء آمده است: جفاکار را مانند وفادار به نهایت محبت رفتار کنید و گرگان خون خوار را مانند غزالان ختن و ختا، مشک معطر به مشام رسانید. [۱] ---------- 📗[۱]: مکاتیب، ص۱۶۰. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۹۷-۹۸ 🚫@bahaiyat🚫
17.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑🎥بانیان فرقه بهائیت آغازگر کشف حجاب در ایران‌!! 🔹اعضاي فرقه ضاله بهائيت در راستاي عملياتي كردن برنامه‌هاي اسلام ستيزانه كانون‌های صهيونيستی به ترويج بي‌حجابی در جامعه اسلامی ايران و مردم مسلمان روی آوردند. 🔹آنها در دوران قاجار از طريق انجمن‌ها و كانون‌های وابسته سعي در زمينه سازي‌هاي ذهني بخصوص از راه القاي سبك زندگي و شيوه‌هاي رفتاری غربی‌ها داشته‌اند و با روی كار آمدن رضاخان و حضور بهائيان و فراماسونرها در دستگاه‌های مختلف و اصطلاح فرهنگي سياسي پهلوي اول اسلام‌زدايي و به خصوص ترويج بي‌حجابی روندي علنی‌تر و رسمی طرح يافت وسايل ارتباط جمعي نظير مطبوعات كتاب تئاتر و سينما مهم‌ترين نقش را در اين ميان ايفا كرد و پيش از هر اقدام رسمی و علني زمينه‌های ذهني آن را در جامعه بوجود آورد. 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ سخنان بسیار مهم مقام معظم رهبری 🇮🇷رهبر معظم انقلاب: ⭕️❌همانطور که بنی اسراییل با مقاومت کردنشان موسی علیه السلام را آوردند شما هم با مقاومت و استقامت کردنتون امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را بیاورید..... 🚫@bahaiyat🚫
🕸دوم. فعالیت کنونى بهائیت در رابطه با ایران 🔹ب. داخل کشور: ۵. تلاش براى افزایش جمعیت؛ پس از پیروزى انقلاب شکوهمند اسلامى ایران، بهائیانى که در ایران ماندند على رغم سیاست‏هاى اعلام شده از سوى دولت جمهورى اسلامى در خصوص کنترل جمعیت، در جلسات خود نسبت به این مسئله، با حساسیت برخورد کرده و تصمیم گرفتند که همچنان به تولید نسل و افزایش جمعیت خود ادامه دهند. هدف آن‏ها از این تصمیم عبارت است:  یک. افزودن جمعیت فرقه بهائیت، جهت گرفتن امتیازات بیشتر،  دو. منزوى نشدن به دلیل کمى جمعیت در شهرها و روستاها،  سه. آماده نمودن جوّ براى افزایش فعالیت‏هاى سیاسى خود. ر.ک: خبرنامه فرهنگى اجتماعى، شماره ۱۰۶، ص ۲۸ و نیز شماره ۱۰۸، ص ۴۴- ۴۵.  ۶. تلاش براى بالانشان دادن تعداد بهائیان در ایران به مثابه گامى مقدماتى و محکمه پسند جهت دستیابى به رسمیت قانونى؛ یکى دیگر از شگردهاى تبلیغاتى فرقه صهیونیستى بهائیت تلاش براى بزرگ نمایى تعداد این فرقه در داخل ایران مى ‏باشد چنانکه در بسیارى از آمارها که غربى‏ ها طى سال‏هاى اخیر مى‏ دهند با ارائه آمارى مضحک تعداد بهائیان ایران را حتى از تعداد مسیحیان، یهودیان و زرتشتى‏ ها بیشتر دانسته و مدعى هستند جامعه بهائى ایران بزرگ‏ترین اقلیت مذهبى غیر مسلمان در ایران است. بخش فارسى رادیو فرانسه، مورخه۱۳۷۵/۱۱/۱۴.  در دستورى تشکیلاتى نیز، سران بهائیت خواسته‏ اند تا آمار بهائیان حاضر در کشور بزرگ نمایى شده و تعداد را از آن چه که هست، بسیار بیشتر نشان دهند. به این منظور به بهائیان کشور در سر شمارى ‏ها دستور، داده ‏اند که در ستون «دین» یا در ستون «سایر» درج نام «بهائى» کنند. با این همه نتایج بدست آمده از سر شمارى عمومى سال‏هاى ۱۳۷۵ و ۱۳۸۵ نشان مى‏دهد، آمارهاى ادعائى آنها به هیچ وجه صحت ندارد. مطابق آنچه در سایت رسمى مرکز آمار ایران آمده، ر.ک: پایگاه اینترنتى درگاه ملى آمار؛www.sci.org.ir ستون «سایر و اظهار نشده» در سال ۱۳۸۵ تعداد ۲۶۳۱۹۹ نفر از ۷۰۴۷۲۸۴۶ جمعیت کل کشور (یعنى سى و هفت صدم در صد) بوده است. ضمن آنکه این آمار هم شامل کلیه کسانى است که به هر دلیلى نخواسته‏ اند دینشان را اظهار کنند که شامل همه دگر اندیشان اعم از کمونیست‏ها، توده ‏اى ‏ها، شیطان پرست‏ها، بودائى ‏ها و سیک‏ها و بهائى ‏ها و… مى‏ تواند باشد. اگر سهم بهائى ‏ها از ستون «سایر و اظهار نشده»، پانزده در صد هم باشد شاید بتوان گفت آمار بهائیان ایران در سال ۱۳۷۵ و ۱۳۸۵ حدود ۲۵ و ۴۰هزارنفر تخمین زده شود، که فاصله بسیار زیادى با میزان ادعائى بیت ‏العدل که این آمار را ۳۰۰ هزار نفر اعلام کرده است، دارد. البته اگر تشکیلات بهائى این آمار را قبول ندارد مى ‏تواندآمار دقیق تسجیلى خود را منتشر نماید. یک احتمال هم مى ‏تواند این باشد که بهائیان بر خلاف دستور تشکیلاتى بیت‏ العدل، به دلایل متعددى از جمله، عدم اعتماد به دستورات سرى آن، برخوردارى از مواهب اجتماعى، شغلى و تحصیلى، خود را در سرشمارى‏ ها مسلمان اظهار نموده تا راحت‏ تر زندگى کنند. این امر البته در بهائیت سابقه هم دارد؛ طبق متون بهائى، عبدالبهاء در فلسطین خود را مسلمان جازده و در نماز جمعه مسلمین شرکت مى‏کرده و خود را مقید به احکام اسلامى مى ‏نمایانده، تا راحت‏ تر زندگى کند. (ر.ک: آمار بهائیان ایران، سایت بهائى پژوهى، ۱۳۸۶/۹/۲)  🚫@bahaiyat🚫
🔴عملیات روانی فرقه ضاله بهائیت در مورد بهائیان ایـــــــــــــــران 🔹سایت ایران وایر چهاردهم اسفند ماه مطلبی از کیان ثابتی بهائی با عنوان: «احضار و بازجوئی شهروندان بهائی ادامه دارد» در بخش گزارش خود منتشر کرد. 🔸در این نوشتار "ثابتی" به تکرار ادعاهای دروغ درباره فشار جمهوری اسلامی بر بهائیان ایران پرداخته؛ احضار، بازجوئی، آزادی مشروط، تعیین وثیقه‌های سنگین و پرونده‌سازی علیه آنها را سبب بی‌ثباتی و ناامنی زندگی بهائیان در ایران عنوان کرده است. ♦️اقدامات سیاسی و ضد فرهنگ، امنیت و اقتصاد کشور توسط بهائیان از آغاز انقلاب با شدت و ضعف دنبال شده است؛ اما در سال‌های اخیر این طرح با شتابی روز افزون ادامه یافته و عادی‌سازی موضوع بهائیت، گسترش آموزه‌های بهائی، ضربه به فرهنگ، اقتصاد و امنیت کشور و همچنین تخریب جایگاه ایران در جهان را دنبال می‌کند. 🔺طبیعی است که مسئولان امنیتی، انتظامی و قضائی کشور با عاملان بهائی این اقدامات در کشور برخورد قانونی می‌کنند که بهائیت تلاش می‌کند آن را به تمام بهائیان در ایران سرایت داده، جمهوری اسلامی را به آزار و اذیت آنها متهم می‌کنند. 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️عذاب ویژه برای قدریه▪️ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📜عَنْ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: إِنَّ أَرْوَاحَ اَلْقَدَرِيَّةِ يُعْرَضُونَ عَلَى اَلنَّارِ غُدُوّاً وَ عَشِيّاً حَتَّى تَقُومَ اَلسَّاعَةُ فَإِذَا قَامَتِ اَلسَّاعَةُ عُذِّبُوا مَعَ أَهْلِ اَلنَّارِ بِأَلْوَانِ اَلْعَذَابِ فَيَقُولُونَ يَا رَبَّنَا عَذَّبْتَنَا خَاصَّةً وَ تُعَذِّبُنَا عَامَّةً فَيَرُدُّ عَلَيْهِمْ «ذُوقُوا مَسَّ سَقَرَ إِنّٰا كُلَّ شَيْءٍ خَلَقْنٰاهُ بِقَدَرٍ» 📄اميرالمومنین عليه السّلام فرمودند: همانا ارواح فرقۀ قدريّه را هر سحرگاه و شامگاه پيش روى آتش نهند تا اينكه رستاخيز برپا شود، پس چون رستاخيز برپا شد به همراه دوزخيان با انواع عذاب‌ها عذاب شوند، آنگاه آنان گويند: پروردگارا! ما را به گونه‌اى ويژه عذاب نمودى و اينک ما را با ساير دوزخيان عذاب مى‌كنى‌؟ به آنان پاسخ داده شود: «بچشيد عذاب دوزخ را • همانا هر چيزى را به اندازه آفريديم» ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📚 ثواب الأعمال ج ۱، ص ۲۱۲ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام خداقوت ممنون از اطلاعات نابی که در کامالتون میگذارید. یه سری ویدیوهایی در رابطه با شکل گیری و سیر بابیت گذاشته بودین که از صداوسیماپخش شده بود. اون رو برداشتین؟ من فقط دوقسمتش رو تونستم ببینم مرتجعه کردم برای ادامه انگار حذف شده درسته؟ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ کانال: @bahaiyat سلام علیکم همه آنچه در کانال گذاشته شده هست و چیزی حذف نشده است به لینک زیر مراجعه فرمایید https://eitaa.com/bahaiyat/445 🚫@bahaiyat🚫
🕸حکومت جهانی و کالت بهائیت گرایش به فرقه‌‌‌‌های انحرافی پدیده نوظهوری نیست، اما طی دویست سال اخیر فرقه‌ها توانسته اند با ترفندها و غفلت‌ها عضوگیری کنند که نقش بسیار مؤثری در ایجاد تنش و آشوب‌ها در سراسر دنیا ایفا کرده اند .محققان بسیاری در این خصوص پژوهش هایی داشته اند و از آفت‌‌‌‌های فرقه‌ها مطالب مختلفی را منتشر کرده اند‌. از جمله این فرقه‌ها که نقش بسیار مهمی در به خطر انداختن امنیت اجتماعی در رسیدن به منویات خود که ایجاد حکومت و سلطنت جهانی داشته است، فرقه بهائیت است‌. سعی داریم با نگاهی امنیتی از لایه‌‌‌‌های مبهم و ناگفته این فرقه به صورت علمی و آکادمیک پرده برداری کنیم . 📜مقاله،حکومت جهانی و کالت بهائیت، نویسنده سیده فاطمه حسینی 🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل پنجم: آموزه‌های دوازده گانه بهاییت ۲. وحدت عالم انسانی البته بهاییت باید به چند پرسش اساسی پاسخ دهد: ۱. مقصودشان از وحدت عالم انسانی چیست؟ ۲. راهکار دست یابی به این وحدت چیست؟ ۳. در صورت ایجاد این وحدت، رهبران و اداره کنندگان این جهان متحد با توجه به پراکندگی و فراوانی عقاید متفاوت، چگونه انتخاب خواهند شد تا حقوق اقلیت‌ها نیز رعایت شود؟ اگر مراد از وحدت عالم انسانی، کنار گذاشتن بدبینی و حسادت و نفرت و تجاوز و تعصب‌های فردی و غیره و در یک جمله، تلاش همگانی برای خوب شدن باشد که موضوع تازه ای نیست و همه ادیان الهی این را گفته اند. اگر مقصود، احترام ملت‌ها به همدیگر و رعایت متقابل حقوق یکدیگر است که این موضوع در بهاییت مصداق ندارد. برای نمونه، عبدالبهاء در یکی از سخنرانی‌های خود در مقام تعریف و ستایش از سیاهان امریکایی در مقایسه با سیاهان افریقایی، با اهانت به سیاه پوستان افریقا، آنها را گاوهایی به صورت انسان خوانده و گفته است: مثلاً چه فرق است میان سیاهان افریک و سیاهان امریک؛ اینها خلق الله البقر علی صورة البشرند، آنان متمدن و باهوش و.... [۱] ---------- [۱]: خطابات عبدالبهاء، ص ۱۱۹. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۹۸-۹۹ 🚫@bahaiyat🚫