eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
18.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1هزار ویدیو
34 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
پیامبر اکرم صلّی الله عليه و آله فرمودند: قالَ اللّه ُ جَلَّ جَلالَهُ: يَابْنَ آدَمَ اُذْكُرْنى بَعْدَ الْغَداةِ ساعةً وَ بَعْدَ الْعَصْرِ ساعَةً أكْفِكَ ما أهَمَّكَ؛ خداوند بزرگ فرمود: ای فرزند آدم ساعتی بعد از طلوع فجر و ساعتی بعد از عصر مرا یاد کن، من مهمات زندگی تو را کفایت و تضمین می کنم. 📚مکارم الاخلاق،ص۳۰۱ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 معیارهای قرآنی انتخاب درست 🔸 یبان چند معیار انتخاب اصلح از منظر مقام معظم رهبری و تطبیق آن با آیات قرآن 🎙مقام معظم مدظله العالی 🚫@bahaiyat🚫
⭕️دیدار هیئت بهائی از مرکز بین‌المللی نظامی گنجوی آذربایجــــــــــــان 🔹دانیل پرل نماینده تشکیلات بهائیت در سازمان ملل ۲۲ خرداد از دیدار هیئت بهائی از مرکز بین‌المللی نظامی گنجوی آذربایجان خبر داده، ضمن تشکر از میزبانی این مرکز اظهار امیدواری کرد در نیویورک جوابگوی آن باشد. 🔸دانیل پرل در پایان پیامش، از کار عالی! این مرکز تشکر کرد. ♦️در نگاه اول، خبر مذکور، دیدار معمولی تعدادی از نمایندگان بهائی از مرکزی که به نام شاعری فارسی‌ زبان است را تداعی می‌کند که به علت ریشه این فرقه از ایران و ادعای بهائیت در ایران‌ دوستی و علاقه به زبان فارسی ملاقاتی عادی به نظر می‌رسد. 🔺اما توجه به چند نکته دیدار مذکور را از ملاقاتی معمولی فراتر جلوه می‌دهد: ۱. نگاهی به مرکز (NGIC) نشان می‌دهد این انجمن ساختاری شبه ماسونی داشته، هیئت‌ امنا و اعضای آن غالباً از سیاستمداران کشورهای مختلف جهان و مدیران سابق سازمان‌های بین‌المللی تشکیل شده است. ۲. یکی از اهداف تشکیل این مرکز در آذربایجان را می‌توان مصادره شاعران ایرانی توسط مغرضان ایران در این کشور دانست. ۳. مرکز نظامی گنجوی (NGIC) از جمله اهداف خود را بررسی راه‌حل‌های ممکن برای مشکلات جهانی و ارتقای گفتگو، تفاهم و ایجاد جوامع مشترک بیان می‌کند. (این اهداف همان برنامه‌های سند ۲۰۳۰ است که بهائیت در تصویب و اجرای آن نقش داشته و مصر به اجرای مرحله دوم آن است) ۴. وجود تعدادی از سیاستمداران رژیم صهیونیستی و مدیران مؤسسات خاص در هیئت‌ امنا و اعضای این مرکز قابل‌ توجه است. ۵. هیئتی شامل نمایندگان اصلی تشکیلات بهائیت که چند روزی است در کشور آذربایجان حضور دارند خود مسئله‌ای قابل‌ تأمل است. (این حضور که ظاهراً با دعوت حاکمان آذربایجان و کمی بعد از دیدار رئیس‌ جمهور این کشور با شهید آیت‌الله رئیسی که به اصرار وی صورت گرفت و به شهادت ایشان منجر شد، قابل‌تأمل است) ۶. دانیل پرل نماینده تشکیلات فرقه ضاله بهائیت در انتهای پیام خود، می‌نویسد: «به‌خاطر کار عالی شما تبریک می‌گویم». کار عالی که نماینده بهائی عنوان می‌کند چیست؟ 🔻توجه به نکات بالا نشان می‌دهد دیدار نمایندگان جهانی تشکیلات بهائیت از مرکز فوق کاملاً برنامه‌ریزی‌ شده بوده، با اهدافی خاص صورت‌ گرفته است و ممکن است با برنامه‌های جهانی و مهم‌تر از آن برنامه‌های بهائیت برای منطقه و ایران در ارتباط باشد. 🚫@bahaiyat🚫
♨️ علائم انسان بصیر در کلام حضرت امیر(ع) 🟢 فرد اصلح و شایسته جهت منصب ریاست جمهوری، شخصی است که از بصیرت کافی و وافی برخوردار باشد. 🟣 امیرالمؤمنین علیه‌السلام ویژگی‌های انسان بابصیرت را چنین بیان داشته‌اند: «فَاِنَّمَا الْبَصِیرُ مَنْ سَمِعَ فَتَفَکَّرَ وَ نَظَرَ فَاَبْصَرَ وَ انْتَفَعَ بِالْعِبَرِ ثُمَّ سَلَکَ جَدَداً وَاضِحاً یَتَجَنَّبُ فِیهِ الصَّرْعَةَ فِی الْمَهَاوِی وَ الضَّلَالَ فِی الْمَغَاوِی»؛ پس انسان بابصیرت کسی است که به درستی شنید و اندیشه کرد و به درستی نگریست و آگاه شد و از عبرت‌ها سود جست. آنگاه راه‌های روشنی را پیمود و از افتادن در پرتگاه‌ها و گم شدن در کوره راه‌ها دوری می‌کند. 📚 نهج‌البلاغه، خطبه۱۵۳، ص۲۱۳. 🚫@bahaiyat🚫
📗چرا از بهائیت برگشتم 🕸️قسمت(۱۶) 🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل هفتم: بهاییت و سیاست ۱. پیوند بهاییت با استعمار ب) بهاییت و انگلیس 🔹نمونه‌هایی از وابستگی بهاییان به انگلستان نمونه‌هایی از وابستگی بهاییان به انگلستان [۱] ۱. ارگان محفل بهاییان (اخبار امری) در شماره ۴ (مرداد ۱۳۲۹) اعلامیه ای منتشر و در آن خاطر نشان کرد که محفل بهاییان انگلیس در امر پیشبرد تبلیغات بهاییت در قاره سیاه، با مراکزی چون انجمن پادشاهی افریقایی (انگلیس)، مدرسه السنه شرقی لندن و شعبه ای از دانشگاه آکسفورد و دوایر دیگر در اداره افریقای شرقی رایزنی داشته و از آنها کمک فکری و اطلاعاتی گرفته است. از نشانه‌ها و پی آمدهای این امر به این مورد می‌توان اشاره کرد: در ۲ دی ۱۳۳۹،‌ام المعابد (مشرق الاذکار مرکزی) بهاییان در افریقا واقع در کامپالا (پایتخت اوگاندا) به دست روحیه ماکسول، همسر شوقی افندی، گشایش یافت و در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شد، نماینده حکومت انگلستان و برادر پادشاه اوگاندا با خانواده خود و جمعی از مأموران عالی رتبه کشوری و لشکری دولت دیکتاتوری اوگاندا شرکت کردند. [۲] ۲. ۲۱ می‌۱۹۷۱م. (خرداد ۱۳۵۰) کنفرانس جهانی بهاییان در شهر کینگزتون، سالن هتل شرایتون (بزرگ ترین هتل جزیره جامائیکا در اقیانوس اطلس) با حضور ذکرالله خادم (از ایادی امرالله و نماینده بیت العدل بهاییت در اسرائیل) و سه تن از اعضای هیئت مشاوران قاره ای در امریکای مرکزی و با قرائت پیام بیت العدل گشایش یافت. گفتنی است در نخستین لحظات تشکیل این کنفرانس، حاکم کل که نماینده رسمی ملکه انگلیس و شخص اول جزیره جامائیکا بود، حضور یافت و حدود نیم ساعت در تأیید بهاییت سخنرانی کرد. [۳] ۳. در آوریل ۱۹۶۷ (اردی بهشت ۱۳۴۶)، محفل ملی بهاییت در انگلیس، به مناسبت روز تولد ملکه انگلستان، تلگراف تبریک برای ملکه ارسال کرد: محفل روحانی ملی بهاییان جزایر بریتانیا، به نمایندگی بهاییان جزایر بریتانیا، تبریکات صادقانه و مسرت آمیز خود را به مناسبت روز تولد آن علیا حضرت تقدیم علیا حضرت ملکه می‌نماید. منشی مخصوص ملکه نیز در پاسخ، این تلگراف را خطاب به محفل ملی انگلستان مخابره کرد: علیا حضرت ملکه صمیمانه از بهاییان جزایر بریتانیا به مناسبت این پیام محبت آمیز در مورد تبریکات آنان به مناسبت روز تولد علیا حضرت ملکه تشکر می‌نماید. مجله بهایی اخبار امری ضمن بازتاب این تلگراف‌ها تأکید کرد: انتظار داریم... جوامع بهایی در ممالک مشترک المنافع پیام‌های تبریک آمیز خود را در آن روز به قصر بوکینگهام مخابره کنند. [۴] 📗[۱]: نک: نشریه ایام، ش ۲۹. 📗[۲]: اخبار امری، ش ۱۱ و ۱۲، (بهمن و اسفند ۱۳۳۹)، صص ۷۲۴ و ۷۳۴. 📗[۳]: نک: مجله آهنگ بدیع، سال بیست و نهم (۱۳۵۳)، ش ۲ و ۳، صص ۷۱ - ۷۳. 📗[۴]: مجله اخبار امری، ش ۴ و ۵، (تیر و مرداد ۱۳۴۶)، صص ۱۵۰ و ۱۵۱. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۱۲۹-۱۳۱ 🚫@bahaiyat🚫
Ghadir Mix-Jafari-01.mp3
10.52M
🎙 سرود عشقم علی 😍 اثر جدید گروه سرود مِهاد بشنوید جیگرتون حااااال بیاد 😉 به عشق مولا غدیر می‌ترکونیم 💎 🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى ايشان از زبان مرحوم جدش، كه خود حاضر در مجلس وليعهد بود شنيد كه خطاب به شاهزاده اسكندر ميرزا و در مقام پاسخ سؤال او مبنى بر چگونگى مجلس وليعهد مى گفت: «آنان كار نيكوئى نكردند كه چنين سؤالاتى نمودند. همانطور كه باب از آوردن دليل و حجت باز ماند. چه آن مرد مدعى نبوت و رسالت و دين سازى بود و اينان او را به صرف و نحو و معانى و بيان و بديع مى آزمودند. كاش مى دانستم به جاى آن سؤالات؛ چرا از انتقاد بر اساس عقايد او خوددارى مى كنند و عدم توافق و تطبيق نظريات او را با ناموس طبيعى و فطرى بشر گوشزد نمى كنند. باب به صراحتى تمام مى گفت كه: اوّلُ مَنْ آمَنَ بى نور محمد و على. پس چگونه ممكن است باب به قوانين و احكام كسى كه خود را از او بالاتر مى داند رفتار كند. (ولى علماى مجلس از او شكيات نماز مى پرسند) و از طرفى باب ادعاى نيابت قائم و بلكه بابيت علم مى كرد. پس لازم بود كه بر كليه امور واقف باشد و عجز او در آن مجلس دليل بزرگى است بر بطلان دعوى. امر غريب اين است كه وى ادعاى نجات قوم خود بلكه كليه بشر مى نمايد. در اين صورت چرا دعوت را در عراق يا در اروپا نكرد؟ آيا ايران تنها شايسته دعوت بود يا ساير قطعات دنيا ارزش دعوت نداشتند و اگر بعثت براى ايران بود، آيا بهتر نبود كه كتاب اصلى احكام وى به فارسى باشد در صورتى كه كليه انبيا به لسان قوم دعوت كرده اند نه اينكه مانند باب زبان عربى را غلط بداند و در فارسى پيچيده و مركب از حروف و اعداد و رموز جفر بنويسد و اگر منظور اغلاق و اشكال است خوب بود به زبان پهلوى مى نوشت كه كسى نفهمد و انتقاد نكند. 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۳۶ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 بیداری و آمادگی دائم در برابر دشمن! 🔻الإمامُ عليٌّ عليه السلام: 🔸 وَ مَنْ نَامَ لَمْ يُنَمْ عَنْهُ . 🔹کسى که به خواب رود (و از دشمن غافل شود بايد بداند) دشمن او در خواب نخواهد بود و از او غافل نخواهد شد. 📚نهج البلاغة: الكتاب ۶۲. 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
32.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌✍ولایت فقیه 🎥 مرحوم علامه رحمة الله علیه 🚫@bahaiyat🚫
📗چرا از بهائیت برگشتم 🕸️قسمت(۱۷) 🚫@bahaiyat🚫
💡 معیار اصلی یک انتخاب خوب ✅ مقام معظم رهبری: 🔸 برای انتخابِ خوب باید فکر کرد، باید معیارها را شناخت. ... معیار اصلی این است که کسانی سر کار بیایند که همتشان بر حفظ عزت و حرکت کشور در جهت هدفهای انقلاب باشد. 📆 ۱۳۹۲/۰۲/۲۵ https://khl.ink/f/22571 🏷 🚫@bahaiyat🚫
🌹انتخابات مکمل حماسه بدرقه شهیدان است ...🌹 _ملاک انتخاب فرد اصلح در کلام رهبر انقلاب : «مردم کسی را انتخاب کنند که فانی در خدمات و مصالح و منافع عمومی مردم باشد ...» 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹آیت الله العظمی جوادی آملی: «يک وقت است که کسی کافر محض بود در همين صدر اسلام هست که عمری را بت‌پرستی کرد و عمری را در برابر پيغمبر ايستاد، آخرين لحظه ـ در قصه هم هست در تاريخ هم هست ـ توبه کرد و بدون اينکه يک رکعت نماز بخواند در همان جا حادثه‌ای پيش آمد و رحلت کرد، مستقيماً به بهشت رفت، او که کاری نکرد، گفت: خدايا آمدم. آخرين بار بود و فرصت نکرد موقع نماز نشد تا نماز بخواند، به ماه روزه هم نرسيد تا روزه بگيرد همين! عمرش تمام شد؛ اين خداست.منتها ما بايد خودمان را به او بسپاريم کجا لايق هستيم و کجا لايق نيستيم هرگز حق نااميد شدن نداريم.» درس اخلاق ۹۸/٩/٧ 🎙آیت الله العظمی 🚫@bahaiyat🚫
🌸 تشرف سيد بحرالعلوم در سامرا ✅ عالم ربانی، آخوند ملا زين العابدين سلماسی (ره) نقل نمود: ▫️در حـرم عـسـكـريين (علیهم السلام) با جناب سيد بحرالعلوم (ره) نماز خوانديم . وقتی ايشان خواست بعد از تشهد ركعت دوم برخيزد، حالتی برايش پيش آمد كه اندكی توقف كرد و بعد برخاست. هـمـه ما از اين كار تعجب كرده بوديم و علت آن توقف را نمی‌دانستيم و كسی هم جرات نمی‌كرد سـؤال كند، تا آن كه به منزل برگشته و سفره غذا را انداختند. يكی از سادات حاضر در مجلس به من اشاره كرد كه علت توقف سيد در نماز را سؤال كنم. گفتم: 🔹نه تو از ما نزديك تری. ▫️در اين جا جناب سيد (ره) متوجه من شده و فرمود: 🔸چه می گوييد؟ ▫️مـن كه از همه جسارتم زيادتر بود، گفتم: 🔹آقايان می‌خواهند سِرّ آن حالت را كه در نماز برای شما پيش آمد، بدانند. ▫️فرمودند: 🔸حضرت بقية اللّه (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برای سلام كردن به پدر بزرگوارشان داخل حرم مطهر شدند، لذا از مـشـاهـده جـمـال نـورانـی ايـشـان حـالـتی كه ديديد به من دست داد، تا آن كه از آن جا خارج شدند. ⬅ «برکات حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)» اثر سید جواد معلم 🏷 علیه السلام علیه السلام 🚫@bahaiyat🚫
نرم افزار غدیر3.apk
6.16M
📱نرم افزار اندروید ، غدیر 3 ویژه عید سعید غدیر خم 📥فضای مورد نیاز: 5.87 مگابایت 🔹معرفی نرم افزار: 👈قرآن و عترت 👈واقعه غدیر 👈پرسمان غدیر 👈خطبه غدیر 👈آداب غدیر 👈درسنامه 👈کلام رهبر 👈شعر و پیامک 👌بسیار کاربردی 🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى طبق نوشته ميرزا مهدى خان: «جدش با باب مباحثه نيز كرده و از او پرسيده است كه شريعتى شريعت ديگر را نسخ نمى كند مگر آنكه نسبت به ما قبل خود اتمّ و احكم باشد. تو بسيارى از مواد شريعت را به عنوان اكمال و اتمام تغيير داده اى. اگر تو مسلمانى، كه به مصداق: «اليوم اكملت لكم دينكم» دين كامل است و احتياجى به كمال ندارد. اگر شريعت جديدى آورده اى پس عيوب و نواقص اسلام چه بود كه تو شريعت تازه اى آورده اى؟ باب با تبسّم گفته: اين سؤالات مقدماتى دارد كه بيان خواهم كرد، اما نه امروز نه اين مجلس. دوباره جد ميرزا مهدى خان پرسيده كه؛ صعود عيسى قبل از موت بود (عقيده اهل اسلام) يا بعد از دفن (عقيده مسيحيان)؟ باب باز گفت: اين بحث وقت زيادترى مى خواهد. صورت مكتوب منسوب به ناصرالدين ميرزا كه به پدرش محمّدشاه نوشته است. كليشه مذكور عيناً از كتاب ظهور الحق فاضل مازندرانى مبلّغ مشهور بهائيان عكس بردارى شده است. عقيده جد «ميرزا مهدى خان زعيم الدوله» را كه آقاى عبدالحسين نوائى در ذكرحواشى كتاب مرحوم «اعتضاد السلطنه» آن را پسنديده است، توجهى معقول به نظر مى رسد. از يك طرف جوان عامى و پرمدعا و بى سوادى ادعاى علم كلّ ولدنّى مى كند، اما مقدمات علوم و معارف را نمى داند و حتى از فهم بديهيات عاجز است و از طرفى زبده علماى شهرى بزرگ مانند تبريز از كسى كه ادعاى نبوت و مهدويت مى كند راجع به (تخمه) كردن يا معنى عبارت علامه در باب غسل جنابت خنثى يا اعلال قال، پرسش مى كنند و پيش خود اين معنى را در نظر نمى گيرند كه صرف دانستن اين مطالب (به فرض اينكه باب آنها را مى دانست) علامت و مجوز ادعاى نيابت و مهدويت و دين سازى مى شود يا نه و آيا مثلًا ملا محمود كه اين سؤالات را مى كرده و مسلماً آنها را مى دانسته حق داشته چنين ادعائى يكند يا نه؟ به هر حال هر چه بود باب ناتوان تر از آن بود كه بتواند همين سؤالات سطحى و بى مورد را جواب بدهد و سرانجام به شرحى كه گذشت مچش باز شد و معلوم شد كه جز ادعاى واهى چيزى در چنته ندارد. چنانكه سؤالات جد ميرزا مهدى خان را هم جواب نتوانست بگويد و آنها را موكول به وقت ديگر و جلسه ديگر يعنى در حقيقت تعليق به محال كرد». [۱] به گفته احمد كسروى على محمد شيرازى: «هيچى نتوانسته و جز نمى دانم و نمى توانم پاسخى نداشت از آنسوى با غلط بافى هاى سخنان سست و خنك خود، زبان ريشخند ملايان و ديگران را به خود باز گردانيده و بار ديگر كار به چوب خوردن و غلط كردم گفتن انجاميد. » [۲] ---------- 📗[۱]: فتنه باب، ص ۱۲۶، توضيحات آقاى عبدالحسين نوائى. 📗[۲]: بهائيگرى، ص ۳۳. 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص۲۳۶-۲۳۷ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا