eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
17.4هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
35 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🕸فصل نهم: بهاییت در قامت یک گروهک سیاسی 🔹۱. نظام و تشکیلات اداری 🔸الف) بیت العدل میرزا حسین علی در کتاب اقدس، دستور تشکیل بیت العدل را صادر کرد: البته مقصود وی از بیت العدل به هیچ وجه بیت العدل اعظم که بر عام بهاییان حاکم باشد نیست و بیت العدل از نظر وی نیز تنها یک نهاد منطقه ای است مانند آنچه امروز بهاییان به آن محفل محلی می‌گویند چنانچه وی در کتاب اقدس می‌گوید: قد کتب اللّه علی کلّ مدینة ان یجعلوا فیها بیت العدل و یجتمعَ فیها النّفوُس علی عدد البهآء. [۱] و خداوند مقرر کرد تا در هر شهری بیت العدلی ساخته شود و افرادی به تعداد عدد بهاء (برای انجام امورات جاری بهاییان) در آن جمع شوند. وی در فرمانی که در تاریخ سوم شهر البهاء، ۲۳ مارس صادر کرد، درباره دلیل ساخت بیت العدل و اعلام وظایف و حدود اختیارات اعضای آن آورده است: امور ملت معلق است به رجال بیت عدل الهی... چون که هر روز را امری و هر حین را حکمی مقتضی [است]، لذا امور به وزرای بیت عدل راجع [شود] تا آنچه را مصلحت وقت دانند معمول دارند.... ایشان ملهمند به الهامات غیبی الهی. بر کل، اطاعت لازم؛ امور سیاسیه کل راجع است به بیت العدل و عبادات بما انزله اللّه فی الکتاب. [۲] ---------- 📗[۱]: اقدس، بند ۳۰، ص ۲۱۴. 📗[۲]: حسین علی نوری، آیات الهی، لانگنهاین، آلمان، لجنه نشر آثار امری به زبان فارسی و عربی، ج ۱، ص ۱۴۸. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۱۵۸ 🚫@bahaiyat🚫
📗چرا از بهائیت برگشتم 🕸️قسمت(۶۳) 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق علیه السلام: 🔹... وَ مَنْ زَارَهُ کَانَ اللَّهُ لَهُ مِنْ وَرَاءِ حَوَائِجِهِ وَ کُفِیَ مَا أَهَمَّهُ مِنْ أَمْرِ دُنْیَاهُ وَ إِنَّهُ لَیَجْلِبُ الرِّزْقَ عَلَى الْعَبْدِ وَ یُخْلِفُ عَلَیْهِ مَا يُنْفِقُ... 🔸هر کس حسین (علیه السلام) را زیارت کند خداوند نیازهایش را برآورده کرده و آنچه از امور دنیا که برایش اهمیت داشته را کفایت می‌کند. و نیز زیارت آن حضرت موجب جلب رزق برای زائر می‌باشد. و آنچه را برای زیارت هزینه کند برمی‌گردد. 📚 وسائل الشیعة (باب الرابع عشر) جلد ۱۴ صفحه ۴۲۹ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢علی محمد باب جوان عــــــــــــــــــــــرب 🔹مدعی بابیت در ابتدای ظهور نزد ملاحسین بشروئی کتاب أحسن القصص را در نفسیر سوره یوسف نوشته و در تمامی مواضع آن خود را جوانی عرب نامیده و خطاب می کند: 🔸«یا اهل العمآء فاستمعوا ندائی من لسان الباب هذا الفتی العربی الناطق فی السیناء علی نقطة…». ♦️مدعی بابیت از همان ابتدا با کلک و دروغ کارش را شروع کرده و خود را جوانی عرب معرفی نموده است؛ اما در برخی دیگر از آثارش خود را جوانی عجم معرفی می کند و این تناقض در مورد مدعیان حُقه فراوان دیده می شود. 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴جهالت و دروغگوئی علی محمد بـــــــــــــــــــــــاب 🔹مدعی بابیت و مهدویت که پس از دستگیری به ماکو در آذربایجان تبعید شد، در خرداد ۱۲۲۶ ش (جمادی الثانی ۱۲۶۳ ق) وارد ماکو شد و در مدت ۹ ماهی که در آنجا بسر برد به نوشتن کتاب بیان رو آورد. 🔸وی در بخشی از این کتاب آورده است: «هزار و دویست و هفتاد سال از بعثت گذشت و در هر سنه ما لا نهایه بر حول بیت (کعبه) طواف کردند و در سنه آخر واضع بیت خود به حج رفته که دید که ما شاءالله از هر فرقه به حج آمده ولی احدی او را نشناخته و او کل را شناخته». 🔺مدعی مهدویت با جهالت مثال زدنی، زمان بعثت پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) تا زمان خود را ۱۲۷۰ سال می شمارد؛ در حالی که سال ۱۲۲۶ شمسی برابر با ۶۴-۱۲۶۳ قمری است و از زمان بعثت رسول گرامی اسلام تا آن زمان ۱۲۳۹ سال شمسی و ۱۲۷۷ سال قمری گذشته بود نه ۱۲۷۰ سال. 🔻باب در این عبارت به دروغ مدعی شده سازنده کعبه اوست و می گوید من در سال ۱۲۶۰ قمری به حج رفتم و دیدم عده زیادی به حج آمده بودند ولی هیچکس مرا نشناخت در حالی که من همه را شناختم! 🚫@bahaiyat🚫
⭕️علی محمد باب جوان عجــــــــــــــــــــــم 🔹مدعی بابیت که بارها خود را جوان عربی نامیده بود، اما با کمال تعجب و در چرخش ۱۸۰ درجه ای در نامه به محمد شاه قاجار خود را جوانی عجم و فارس معرفی کرده می نویسد: 🔸«یا ایها الملک، إننی فتی عجمی من طائفة عدل التجار أمی علی شأن لم یحط بعلمه أحد قد اختارنی الحق لحکمه». ♦️عجب انسان مذبذب و بوقلمون صفتی که در شرائط مختلف رنگ عوض کرده به هر شکلی در می آید. این نشان می دهد که پیروان بابی و بهائی چه انسان منافق و دو چهره ای را مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می دانستند. 🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى 🔹فداك روحى 🔸چ) نقد آثار ۲- على محمد شيرازى «تند نويسى» را يكى از فضيلت هاى خود، و آثارش دانسته در باب عاشر از واحد رابع كتاب «بيان فارسى» مى نويسد: «خداوند قدرتى به او عطا فرموده و نطقى كه اگر كاتب سريعى در منتهاى سرعت بنويسد در دو شب و روز كه فصل ننمايد مقابل يك قرآن از آن معدن كلام ظاهر مى گردد كه اگر اولوالأفكار ما على الارض جمع شوندقدرت بر فهم يك آيه از آن را ندارند... » چنين باورى، از نظر على محمد شيرازى، يكى از دلائل اثبات دعوت مقام امامت مى باشد، چنانچه در مجلس وليعهد در برابر طلب دليل به نظام العلما گفته بود: «من به يك روز دو هزار بيت كتابت مى كنم كه مى تواند چنين كند؟ » [۱] و در كتاب «دلائل سبعه» [۲] چنين تصريح مى كند كه: قرآنى كه در بيست و سه سال نازل شد خداوند عزوجل قدرت و قوتى در آن حضرت ظاهر فرموده كه اگر خواهد در پنج روز يا پنج شب اگر فصل بهم نرسد مساوى به آن نازل فرمايد. ---------- 📗[۱]: نظام العلما جواب داده بود: من در زمان توقف در عتبات عاليات كاتبى داشتم كه به روزى دو هزار بيت كتابت مى كرد و آخر الامر كور شد. مراجعه شود به فصل سوم، قسمت ث. 📗[۲]: ص ۲۶، عربى- فارسى. 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۵۸ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥برای پیاده‌روی اربعین باید گذرنامه اسرائیلی بگیرید!!! ❗️برشی از سخنرانی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🚫@bahaiyat🚫