▪️خشم و خشنودی خداوند▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عُمَارَةَ قَالَ: سَأَلْتُ اَلصَّادِقَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَقُلْتُ لَهُ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ أَخْبِرْنِي عَنِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ هَلْ لَهُ رِضًى وَ سَخَطٌ؟ فَقَالَ: نَعَمْ وَ لَيْسَ ذَلِكَ عَلَى مَا يُوجَدُ مِنَ اَلْمَخْلُوقِينَ وَ لَكِنَّ غَضَبَ اَللَّهِ عِقَابُهُ وَ رِضَاهُ ثَوَابُهُ.
📄 محمّد بن عماره گوید: از امام صادق عليه السّلام پرسيدم: يابن رسول اللّه! مرا آگاه كنید آيا خداوند خشنود و خشمگين مىشود؟ فرمودند: آری البته آنگونه كه از آفريدگان يافت مىشود،نيست بلکه خشم خداوند عقاب اوست و خشنودی اش ثواب و پاداش اوست.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📚 توحید صدوق ج ۱، ص ۱۴۰
#حدیث_روز
💀@bahaiyat💀
📙مردم ایران شقی تر از ابن ملجم مرادی
از نظر بهائیت مردم ایران شقی تر از ابن ملجم مرادی هستند :
▪️ ابن ملجم مرادی یکی از اولیاء را شهید نمود، اما مردم ایران *سید عالم را شهید نمودند ونمی فهمند که صد هزار بار از او شقی تر و ظالم ترند.
📚مائده آسمانی، ج۸،مطلب ۲۰۶.
▪️پ ن:منظور از سید عالم : علی محمد باب، رئیس شورشیان باب است که توسط امیرکبیر محاکمه و اعدام شد.
#بهائیت
💀@bahaiyat💀
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام چند تن ازبستگان تقریبا نزدیک ما بهائی هستند وماباآنها معاشرت داریم.انسانهای بسبارخونگرم ومهربان میباشند وتاحالا اصلا ماباهم اصلا درمورد دین صحبتی نداشته ایم.وبه ماهم ازلحاظ مالی خیلی کمک کرده اند.سوال من این است چراغچراآنها نجس هستند درحالیکه خداراقبول دارند وهیچ دینی آنهارانجس نمیدانند مگر روحانیت. وماهم نمیتوانیم قطع ارتباط کنیم باآنها.علاوه براینها ماکه مقیدبه دین اسلام هستیم ومراعات میکنیم ولی بچه ها وجوانهای ما اصلا به این چیزها اعتقادندارند ومیگویندچون آخوندها به ضررشون هست میگن اینها نجس هستند وراحت باآنها معاشرت دارند البته که اصلا کاری به دین هم ندارند.سوال من این هست که باید چکنیم ؟ ذوالحقوقن نمیتونیم قطع ارتباط کنیم
✍️سلام
1. اولاً خونگرمی و مهربانی و کمک به دیگران دلیل درست بودن عقیده یک فرد نیست رفتار خوب ممکن است از یک مسلمان یا مسیحی یا یهودی یا کافر یا هرکس دیگر سر بزند پس نمی توان گفت عقیده همه صحیح است
2. اعتقادات به گونه ای است که ما آنها را موجب شرک و نجاست آنها میدانیم مثلا بهائیان درباره میرزاحسینعلی نوری که آنها به وی بهاء ا... میگویند از نظر ما شرک است و به همین دلیل آنها را نجس میدانیم (دلایل بسیاری برای اثبات وجود دارد) اینکه ادیان دیگر آنها را نجس نمیدانند ما کاری به آنها نداریم ما که دین خود را از آنها نمیگیریم
3. روحانیون بر اساس قرآن و روایات احکام شرعی را تدوین می کنند نه بر اساس ضرری که به آنها میرسد برای ادله احکام می توانید قدری در فقه و مبانی آن مطالعه کنید
4. صله رحم، به مقدارى كه در عرف بگويند قطع رحم نكرد کافی است اين حُسن سلوك با بغض او منافاتى ندارد زيرا كه آن امر قلبى و باطنى است.
استاد#روزبهانی
💀@bahaiyat💀
▪️حضرت آیت الله بهجت قدس سره
🏴 علت تأکید حضرت زهرا علیهاالسلام در این وصیت مهم خود به علی علیهالسلام که: «إِدْفِنی لَیلاً ...؛ مرا شبانه دفن کن!»؛
برای اعلام جدایی و نارضایتی از دستگاه حاکمه و طبلِ مخالفتی بود که صدای آن تا روز قیامت، برای مسلمان و کافر ثابت و باقی است.
📚 در محضر بهجت، ج١، ص ١٣١
👤آیت الله#بهجت رحمه الله علیه
بهائیت نیز با ادعای علی محمد باب مبنی بر ادعای مهدویت همان طبل مخالفتی است که تا قیامت صدایش بلندست
#بهائیت
💀@bahaiyat💀
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام...
سوال؟؟
روابط کاری بابهاییان که
انحصاربعضی خدمات دردست آنهاست چه حکم شرعی دارد...
مثلاخریدشیشه هاعینک
ازبنکداران بهایی؟؟که آن شیشه هادرانحصارآنانست؟؟
✍️سلام
در صورت اجبار و اضطرار اشکالی نداره در غیر اینصورت ممنوع است
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
با سلام چرا در برخی از شهرهای ایران از جمله سمنان به ویژه شهرستان مهدی شهر که قبلا سنگسر بوده رشد بهاییت زیاد بوده و همچنین در اصفهان شهرستان نجف آباد که مردمی بسیار مذهبی داشته گرایش به آن بیشتر بوده ممنون میشم توضیح دهید.
✍️سلام تدین بدون علم نه تنها کافی نیست بلکه گاهی باعث انحراف هم میشود
💢آشکارسازی فعالیت آموزشی فرقه ضاله بهائیت در زامبیــــــــــــــــــــا
🔹سرویس جهانی خبری بهائیت (BWNS) جمعه ۲۴ آذر با انتشار گزارشی با عنوان: «مدرسه بنانی: توانمندسازی زنان برای پیشرفت اجتماعی» به آشکارسازی بخشی از فعالیتهای بهائیت در کشور زامبیا پرداخت.
🔸مدرسه بنانی در سال ۱۹۹۳ م توسط ویلیام ماسِتلها، از اعضاء کلیسای انگلیکن آفریقای جنوبی که در سال ۱۹۵۴ م به فرقه ضاله بهائیت گروید ساخته شد. هدف وی از ساخت این مدرسه تبلیغ آموزههای این فرقه و به جهت تأثیرگذاری مؤثر بر دختران زامبیائی بود.
#بهائیت
💀@bahaiyat💀
❇️آشنایی با برخی از بابیان و بهائیانِ نادم و مستبصر(۶)
مهدی بامداد، در شرح حال ابوالفضل گلپایگانی، با اشاره به جایگاه مهم او و آثارش در بین بهائیان، می افزاید: معروف است که در اواخر عمر از بهائیت برگشته و دوباره به دین اسلام گرویده است.(۱)ذبیح بهروز، نویسنده ی مشهور ایرانی، ایام جوانی چندی در مصر تحصیل کرده و محضر میرزا ابوالفضل گلپایگانی را درک کرده بود.(۲) نورالدین چهاردهی که با ذبیح بهروز آشنایی داشت، می نویسد: بر پایه ی «آنچه از آثار گلپایگانی برخورد کرده و آنچه از استاد بهروز شنیده، میرزا ابوالفضل در ادبیات فارسی و عربی توانا و… در فن تاریخ صاحب نظر و بی اعتقاد به بابی و بهائیت و معتقد به وحدانیت خدا و عدم ایمان به ادیان بود و اواخر حیات در این که در استخدام بهائیت بود سخت نادم و پشیمان بود…(۳) عبدالحسین آیتی، صبحی و نیکو (هر سه، از مبلغان و نویسندگان برجسته و بعداً مستبصر بهائی) نیز از دلسردی و ندامت گلپایگانی در اواخر عمر سخن می گویند.(۴)
📗(۱)شرح حال رجال ایران، ۵۴/۱-۵۵
📗(۲)چگونه بهائیت پدید آمد؟، نورالدین چهاردهی، ص ۲۹۸، ص۱۹۴
📗(۳) ر.ک: کشف الحیل، ۱۳۲/۱ و ۱۴۵-۱۴۷
📗(۴)فلسفه ی نیکو، ۸۳/۲ و ۸۶و ۲۷۸/۴،اسناد و مدارک درباره ی بهائیگری (جلد دوم خاطرات صبحی)، ص ۵۲
#بهائیت
#مستبصرین
💀@bahaiyat💀
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام ممکنه کتابی درباره احکام و اعتقادات بابیان بهم معرفی کنید، تاکید میکنم بابیان. به جز کتاب بیان فارسی
سلام کتاب دلائل سبعه اثر علی محمد شیرازی
کتاب هشت بهشت اثر شیخ احمد روحی و میرزا آقاخان کرمانی
استاد#روزبهانی