eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
17.4هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
35 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده كه از اين اسم تبري بجويد و شايد براي محافظت كارهايش كه تاكنون از آن بهره برده و يك بچه لات دهاتي ميليونر شده اين اسم را لازم بداند همه بهائيان كه متصدي مناصب هستند از اين قبيل اشخاص مي باشند مثلا دكتر خوش بين كه تحصيل حقوق كرده و دنيا را تا يك اندازه ديده پسر نديم باشي عوام است قضاياي اين پسر و پدر به عين قضاياي فتح اعظم و پدرش مي باشد تمام اين ها عقيده به بهائي گري ندارند زيرا بهائيت چيزي نيست كه شخص عاقل به آن عقيده پيدا كند و لكن براي مقاصد شومي كه بهائي گري براي آن ايجاد شده هر خيانت و جاسوسي را ارتكاب مي نمايند و براي تكميل خيانت اشغال مناصب عاليه لازم است به هر حيله و وسيله اي است آن مناصب را كسب مي كنند و بي شبهه سبب قطع رابطه مابين ملت و شاه سابق همين اين ها بودند و فعلا اشخاصي كه در دربار هستند نمي گذارند ما بين اعلي حضرت و ملت رابطه روي صميميت و محبت بشود من در مدت توقف در تهران بسيار كوشيدم كه رابطه ما بين اعلي حضرت و ملت روي صميميت مستحكم بشود كه مردم شاه خود را [ صفحه 51] بشناسند و شاه ملت خود را بشناسند و لكن با وجود فتح اعظم و سرهنگ ايادي در دربار و افراد ديگر در قشون كه مأموريت تفرقه دارند آيا ممكن است اين امر بشود نتيجه كوشش من اين شد كه يزدي شوم و آن مأمورين جنايت بايد در دربار بمانند خدا انشاء الله دربار شاهنشاه را و شخص شاه را از شر اينان محفوظ بدارد. 📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۵۹ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱 امیرالمؤمنین عـلـے عليه السلامـ و قَدَّرَ الأرزاقَ فَكَثَّرَها و قَلَّلَها، و قَسَّمَها على الضِّيقِ و السَّعَةِ، فَعَـدَلَ فيها لِيَبتَلِيَ مَن أرادَ، بِمَيسورِها و مَعسورِها، و لِيَختَبِرَ بذلكَ الشُّكرَ و الصَّبرَ مِن غَنِيِّها و فَقيرِها. روزى‌ها را مقدّر فرمود و آن گاه، آنها را زياد و كم و به تنگى و فراخى عادلانه تقسيم كرد، تا هر كه را بخواهد به وسعت روزى و يا تنگى آن بيازمايد و از اين طريق سپاسگزارى و شكيبايى توانگر و تهيدست را به آزمايش گذارد. 🌹 📚 نهج البلاغة، خطبه ۹۱ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علما سنگر مقاومت (۷) احیای هویت دینی از تلاش های دیگر عالمان دین برای احیای هویت دینی توجه به کتب درسی مدارس بود. چنانکه همزمان با کوشش آیت الله بروجردی برای افزودن مباحث تعلیمات دینی به دروس مدارس، حسنعلی گلشن مدیر کل مدارس جامعه تعلیمات اسلامی، اخلاق گلشنی را برای تدریس در مدارس شبانه و روزانه آن جامعه تألیف کرد و امیدوار بود که «وزارت فرهنگ نیز تدریس این کتاب را در دبستان ها و دبیرستان های مربوط تحت عنوان تعلیمات دینی مقرر دارند» (دنیای اسلام، 58 ( 26 دی 1326 ) :2 به نقل از توکلی طرقی، همان :94) سرانجام «در روند مبارزات تبلیغاتی برای [پیشبرد هدف اصلاح و ساختن اجتماع دینی و] پیشگیری از گسترش [بهایی گری] این حوزه شیعی به نیروی توانمندی تبدیل شد که توانست به رهبری آیت الله بروجردی در سال 1327 ش تعلیمات اسلامی را در برنامه درسی دبستان‌ها و دبیرستان‌ها بگنجاند.» (بهایی ستیزی و اسلام گرایی در ایران معاصر، محمد توکلی طرقی، ایران نامه، ص 80) نکته مهمی که جلب توجه می کند این است که به جز آیت الله بروجردی، آیت الله کاشانی هم در مبارزه با بهاییت فعال بود. ایشان در مخالفت با بهاییت علاوه بر همکاری با آیت الله بروجردی با فداییان اسلام نیز همکاری داشت. اقدامات آیت الله بروجردی و آیت الله کاشانی سبب شد تا متهمان پرونده قتل دکتر برجیس، آزاد شوند. ایشان در خصوص بهاییان کاشان و لزوم مخالفت شدید با آنها اعلامیه‌ای صادر نمود: «گزارش مامور ویژه حاکمیت به طوری که از طرفداران سیدابوالقاسم کاشانی شنیده شده اخیرا آقای کاشانی به علما و روحانیون مقیم کاشان دستور داده است که بر علیه بهایی‌های محل مخالفت شدید نموده و برای برکناری آنها از ادارات و اخراج از کاشان اقدام جدی به عمل آورند و درصورت لزوم تظاهراتی هم نموده و به آنها اطمینان بدهند که از طرف روحانیون مرکز نیز از آنها پشتیبانی خواهد شد... به شهربانی مربوطه تلگرافا آموزش داده شده که در این مورد مراقبت کامل به عمل آورده و نتیجه را گزارش نماید. گزارش 11- آذر 1329»(اسناد فعالیت بهاییان ...، ثریا شهسواری، مرکز اسناد انقلاب، چ اول، 1378: ص 198 .) باری برخلاف روایت مشهور باید گفت که قیام علیه بهاییت تنها ناشی از سخنرانی مرحوم فلسفی به سال 1334 نبود بلکه بسیار پیشتر از آن در شهرستان‌ها علما و روحانیون، مردم را به مبارزه با بهایی‌گری می‌خواندند. برای نمونه آیت الله حسینعلی منتظری در سال 1330 کتابی به نام «مناظره مسلمان و بهایی» چاپ کرد. علاوه بر آن، وارد میدان هم شد. او که نماینده آیت الله بروجردی در اصفهان و نجف آباد بود، بنا به فتوای ایشان، از اهالی نجف آباد و اصفهان خواست: «از معامله و معاشرت و ارتباط با بهایی‌ها خودداری کنند، کسبه از فروش اجناس به بهایی‌ها به طور علنی خودداری کنند...» (اسناد فعالیت بهاییان ...، ثریا شهسواری، مرکز اسناد انقلاب، چ اول، 1378: ص 83) لذا در سند دیگری آمده است: « استانداری دهم(اصفهان)- از شهربانی اصفهان گزارش داده شده که شیخ حسینعلی منتظری ضمن سخنرانی‌هایی در نجف آباد کسبه و اصناف را تحریک می‌نموده که از معامله و ارتباط با بهای‌ها خودداری نمایند و از لحاظ تصادف با ایام محرم و جلوگیری از وقوع حوادثی به کمیسیون حفظ امنیت اجتماعی پیشنهاد شده که نسبت به موضوع تصمیم مقتضی اتخاذ نمایند. مقرر فرمایید مراقبت کامل در حفظ انتظامات به عمل آورده و از تصمیم که در مورد گزارش شهربانی در کمیسیون حفظ امنیت اتخاذ گردیده وزارت کشور را مستحضر سازید. وزیر کشور.» (اسناد فعالیت بهاییان ...، ثریا شهسواری، مرکز اسناد انقلاب، چ اول، 1378: ص 234.) مجموع این فعالیت‌ها سبب شده بود تا بهائیّت نتواند بر وسعت سابقه مبارزه علما با این گروه، چشم بربندد. لذا در نشریه خود به این موضوع اینگونه اشاره کرد: « در نقاط مختلفه دیگری [هم] مانند رباط گز در سبزوار – نهاوند – رفسنجان – آران – قزوین – نوشهر - فرح‌زاد – شهرری – زابل - خلیج‌آباد – بهنمیر [از توابع بابلسر] – الیگودرز - کشه [به تفرش گفته می‌شد. روستایی بین نطنز و اصفهان هم به نام کشه داریم]، هر موقع شخص شروری در لباس آخوندی به وجود می‌آمده یا مرد ناصالحی وارد می‌شده تولید زحمت برای یاران حضرت رحمن می‌نموده است. ولی خوشبختانه محافل مقدسه روحانیه محلیّه و مراکز قسمت‌های امریه فوراً به وسیله مقامات مربوطه اقدام و در رفع اشکالات موجود توفیق حاصل فرموده‌اند.» (اخبار امری 3 ـ 2 ـ 1، 1339: 111 ـ 110) ✍دکتر چهارشنبه ۱۹ دیماه ۱۴۰۳ 🚫@bahaiyat🚫
11.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تمسخر عبدالبهاء 🔺شوخی یکی از بهائی‌ها با عبدالبهاء که هرجا میره کَک‌ها هم با خودش می‌بره، تنها یه طعنه ساده نبود و پشت این طنز، حقیقتی عجیب وجود داشت! 🔻بنا به اعتراف منابع بهائی، عبدالبهاء به قدری کثیف بود که حتی گاهی، چند ماه یک‌بار هم حموم نمی‌کرد! 〽️این در حالی بود که پیامبرنمای بهائیت، هفته‌ای یک‌بار، حمام کردن رو به پیروانش واجب کرده بود. 📎 📎 🚫@bahaiyat🚫
دعای داخل تصویر رو آخرین جمعه ماه رجب بخون که یازده سال به عمرت اضافه میشه🌹 بفرست برای عزیزانت🙏😊 📘منبع:ابواب الجنات فی آداب الجمعات آیت الله شهید سیدمحمدتقی موسوی اصفهانی(ره) 🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده س - آيا تصور مي فرمائيد براي تبعيد شاه سبب ديگري يا دست ديگري وجود داشته باشد؟ ج - گمان نمي كنم زيرا كه قبل از تبعيد احضاريه اي از دادگاه فرمانداري نظامي به من رسيده بود تعجب كردم زيرا نه من نظامي بودم و نه چاقوكش و نه با احدي طرفيت شخصي دارم و نه با دولت معارضه اي داشتم و بالعكس در دفع مفاسد حركات آذربايجان بر ضد دولت و ملت و كمك به دولت در دفع آن غائله به قدر توانائي شركت داشتم بعد از دفع آن غائله انتظار نمي رفت كه دادگاه نظامي با من كار داشته باشد از هويت دادستان آن دادگاه تحقيق كردم معلوم شد سرهنگ آزمايش بود در جواب احضاريه به جز پاره كردن آن چاره اي نداشتم و به مقامات لازمه تلفن كردم بهائيان دادگاه نظامي را وسيله اجراء مقاصد شوم خودشان قرار مي دهند و محال است يك نفر مسلمان آن هم به لباس روحاني جلو يك نفر بهائي در معرض سئوال و جواب واقع بشود بعد از آن مكرر احضاريه از آن دادگاه رسيد اعتناء نكردم و بالاخره منجر به تبعيد گرديد و شايد بعضي آخوندهاي بي سواد و خرافي هم از تبعيد من خوشحال باشند. 📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۶۰ 🚫@bahaiyat🚫
بهائيت فرقه‌اي است که زنان و دختران را به دو دسته شهري و روستايي قسمت مي‌كند و نگاهي طبقاتی به آنان دارد، چندان هم عجيب نيست. حسين علي نوري (بهاء) در بيان حكم مهريه در كتابش زن شهری و روستایی را از هم جدا کرده و مي‌نويسد: «دامادي تحقق نمي‌يابد مگر به پرداخت مهريه؛ براي شهري‌ها نوزده مثقال طلا و براي روستائيان نقره.» چند نكته ۱. این تناقض‌ها زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم سرکرده بهائیت وجود تناقض را دلیل غیر الهی بودن مدعی نبوت مي‌داند:«تناقض را در ساحت اقدس مظاهر الهیه راه نبوده و نخواهد بود.» این در حالی است که این همه تبعیض با شعار «تساوی حقوق رجال و نساء» بهائیت در تعارض و تناقض است. ۲. تساوی همیشه به معنای عدالت نیست؛ گاهی تساوی عین ظلم است. برخی از کارهای مردانه برای زنان سنگین است. امیر مؤمنان (علیه السلام)، زن را گُل خطاب می‌فرماید: «المراه ریحانه، لیس بقهرمانه». نگاه اسلام به زن، عادلانه است، یعنی اگر ارث و دیه زن کمتر از مرد است (که در بهائیت نیز چنین است)، به آن دلیل است که ارث زن مال خودش است؛ ولی ارث و دیه مرد برای خانواده است و از دنیا می‌رود، چون سرپرست خانواده بوده و هزینه خانواده را تأمین می‌کرده، باید دیه کامل به خانواده‌اش داده شود تا هزینه زندگي آنان تأمين شود. پس تساوي هميشه هم خوب نيست و در چنين مواردي، نابرابري يا عدم تساوي، عين عدالت است. ۴. اسلام با تشريع احكام عادلانه، در پي احقاق حق همسر (زن) و فرزندان متوفاست؛ ولي بهائيت با مصادره اموال متوفا در پي تأمين هزينه‌هاي تشكيلات بهائيت است. 🚫@bahaiyat🚫
13.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅شرح حدیث زندگی 📍قسمت بیست و نه 🔹شرح حدیث ابتدای درس خارج فقه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) موضوع: چهار خصلتی که با آن ایمان کامل می‌شود 🗓۱۳۹۷/۰۸/۲۹ 🚫@bahaiyat🚫
📗چرا از بهائیت برگشتم 🕸️قسمت(۱۵۲) 🚫@bahaiyat🚫