eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
17.4هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
35 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بنام خدا ایدئولوژی پهلویسم، شکارگاه بهاییت پایه های ایدئولوژی پهلویسم چند پایه داشت: ناسیونالیسم شوونیستی باستانگرا، سکولاریسم، مدرنیسم. تمام پایه های مزبور دارای جوهره ضد دینی اند. مضافا اینکه سیاست های اجرایی شاه در حوزه فرهنگ، ترویج الحاد و حذف دین از صحنه اجتماع بود. برای مثال چنانچه شهید مطهری ره نوشت، شاه الحاد مارکسیستی ( چپ اروپایی یا مدرن) را در دانشگاهها اشاعه می داد و چاپ و نشر کتب مارکسیستی را نیز آزاد می گذاشت. علاوه بر آن چنانکه سرهنگ علی زیبایی در کتاب کمونیسم در ایران می نویسد، پس از کودتای ۲۸ مرداد حکومت تصمیم گرفت توده ای را با رژیم همراه سازد و به خدمت خود در آورد. شاه این سیاست را با موفقیت و شتاب دنبال کرد و تعداد کثیری از توده ای ها را در کانون پرورش فکری کودکان، روزنامه کیهان، رادیو تلویزیون، حزب رستاخیز و ... به کار گرفت. پرویز نیکخواه و محمود جعفری دو نمونه از کمونیست های در خدمت شاهند. افزون بر آن تلویزیون ایران حدود ۱۱ تا ۱۲ سال در تملک و تحت مدیریت پرویز ثابت پاسال بود و نیز بهاییان را بر دیگر مصادر امور مهمی مانند آموزش و پرورش گماردند‌( فرخ رو پارسا). با این وجود شاه برای عوامفریبی و کسب مشروعیت دینی، قرآن هم چاپ می کرد، به حرم امامان کمک می نمود و... طرفه آنکه ادعا می کرد نظر کرده امام زمان عج و حضرت عباس است و از جانب خدا به او الهاماتی می شود. باری براساس مطالعات محققان، پیامد مستقیم اشاعه الحاد حکومتی، زوال فکر دینی و سستی عقاید توده مردم است و در کنار این فرآیند، سیاست تضعیف روحانیت نیز مزید بر علت شد. پیداست در چنین شرایطی جامعه به تعبیر دورکهایم دچار آنومی می شود و شهروندان گرفتار زوال معنا می گردند اما نمی توانند بدون معنا زیست کنند لذا در جستجوی معنا به هر ریسمانی ولو دروغین می آویزند، اینجاست که صید فرقه ها می شوند. سرچشمه ناشناسی انجمن ۱- انجمن تا کنون تحلیل و تبیینی علمی و یا مذهبی در باره ایدئولوژی پهلویسم ارایه نداده و از آثار و پیامدهای آن غفلت تاریخی ورزیده است و بلکه متاسفانه همراه و موید آن هم بوده است. البته آقای حلبی یکی دوبار بر منبر ناسزاهایی به باستانگرایی و طرفدارانش نثار کرده ولی از تبیین علمی از ایدیولوژی پهلویسم خودداری ورزیده است. ۲- چنانکه آمد، رژیم پهلوی با برنامه های نظام مند و کارکردهای حساب شده ی ضد دینی اش مهمترین کارگاه تولید طعمه برای گروهها و فرقه هایی مانند بهاییت به شمار می رفت. انجمن دانسته و یا ندانسته چشم بر این واقعیت روشن فرو بسته بود و ساده اندیشانه می پنداشت اگر شماری از بهاییان را مسلمان سازد مشکل را حل کرده است. در حالی که به ازای هر بهایی مسلمان شده صدها نفر تحت تاثیر برنامه های الحاد زای رژیم پهلوی، طعمه آماده ی شکار این دست فرقه ها می شدند. نتیجه: اینکه انجمن می گفت با سیاست کاری نداریم در واقع فریاد می زد که به سرچشمه ترویج الحاد بی توجه است. عجل الله تعالی فرجه 🚫@bahaiyat🚫
🔹۱۱. دین باید سبب الفت و محبت باشد رسالت پیامبران در اصل، برطرف کردن اختلاف‌های بشر و ایجاد انس و محبت میان مردم است، در غیر این صورت به گفته عبدالبهاء: اگر دین هم که خود باید درمان اختلاف-ها باشد، سبب اختلاف و جنگ و جدایی شود، بی دینی بهتر است. [۱] درباره این آموزه بهایی به سه نکته می-توان اشاره کرد: ۱. تاریخ بابیت و بهاییت پر از دشمنی‌ها و درگیری‌ها میان رهبران با رهبران و رهروان با رهروان و اختلاف‌های داخلی اعضای این فرقه است که هر یک سرفصلی مهم در تاریخ بهاییت به شمار می‌روند، از جمله: الف) کشمکش‌های بابیان برای به دست آوردن عنوان «من یظهره الاهی»؛ ب) کشمکش‌های بهاء و ازل و به پیروی از آنها بهاییان و ازلیان؛ ج) کشمکش‌های عباس افندی با محمد علی افندی؛ [۲] د) کشمکش‌های شوقی با بسیاری از یاران قدیمی بهاییت؛ ه-) کشمکش‌های روحیه ماکسول و سازمان ایادی با میسن ریمی، رئیس هیئت بین المللی بهایی. ۲. آیینی که به پیروان خود دستور می-دهد: «کن شعله النار علی اعدائی و کوثر البقأ لاحبائی؛ بر دشمنانم شعله آتش باش و برای دوستانم کوثر بقا» [۳] نمی تواند مدعی صلح عمومی باشد. ۳. پیشینه بهاءالله پر از شرارت است. عباس افندی در نامه ای به عمه خود (لوح عمه)، مقام میرزا حسین علی بهاء را در عراق ترسیم کرده و در آن، ناخواسته از تهدیدها و شرارت‌ها و جنایت‌های بابیان که به رهبری پدرش صورت می‌گرفت، پرده برداشته است. وی می‌نویسد: زلزله در ارکان عراق انداخت و اهل نفاق (شیعیان) را همیشه خائف و هراسان داشت. سطوتش چنان در عروق و اعصاب نفوذ نموده بود که نفسی در کربلا و نجف در نیمه شب جرئت مذمّت نمی نمود و جسارت بر شناعت نمی کرد.... [۴] توبه کننده بهایی، عبدالحسین آیتی که مدتی از عمر خود را با نام آواره در میان بهاییان سپری کرده است، درباره صلح جویی رهبران بهایی می‌نویسد: عباس افندی... مخالف علنی خود را که در بساط محرم و مجرم شده و اسرار را شناخته و به کشف آن پرداخته برای افناء و اعدامش می‌کوشید و اگر موفق می‌شد، عربده اقتدار معنوی می‌کشید که ببینید: قدرت حق به کمر فلان (مخالف) زد. [۵] ---------- 📗[۱]: مکاتیب عبدالبهاء، به اهتمام: فرج الله زکی الکردی، مصر، ۱۹۲۱ م.، ج ۳، ص ۶۷. 📗[۲]: عبدالبهاء طرفداران خود را ثابتین و طرفداران برادرش محمد علی افندی راض ناقضین می‌خواند. در مقابل، محمدعلی افندی طرفداران خود را موحدین و طرفداران برادر را مشرکین می‌نامید. 📗[۳]: نسائم الرحمن، مجموعه الواح بهاءإلله، محفل روحانی، شمال، افریقا، ۱۹۹۳م. چ ۴، صص ۲۵ و ۲۶. 📗[۴]: مکاتیب، ج۲، ص۱۷۷. 📗[۵]: کشف الحیل، ج ۳، ص ۱۱۹. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۱۱۰_۱۱۱ 🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى سيد فكر بسيار كرده جواب داد كه؛ در نظرم نيست. حضار متغير شده. نظام پرسيد: اگر ما بين دو و سه شك بكنيد چه خواهيد كرد گفت: بنا را بر دو مى گذارم. عاليجناب فضايل مآب حجة الاسلام آخوند ملا محمد مامقانى كه از فضلاى عهد و مشربش بر وفق مشرب علماى شيخى بود، تاب نياورده گفت: اى بى دين تو شكيات نماز را نمى دانى و دعوى بابيت مى نمائى؟! سيد گفت: بنا را بر سه مى گذارم، مولانا فرمود: معلوم است وقتى كه دو نشد لابد بايد سه را گفت. نظام العلما گفت: سه هم غلط است؛ چرا نپرسيديد، بلكه شك در نماز صبح يا مغرب كرده ام، آيا بعد از ركوع است، قبل از ركوع است، بعد از اكمال سجدتين است؟ حاجى به آخوند گفت: شما شكر بكنيد اگر مى گفت: بنا را بر دو مى گذرام، زيرا كه شغل ذمه يقينى برائت ذمه يقينى مى خواهد آن وقت چه مى كرديد؟ پس جناب حجة الاسلام سؤال كرد كه تو نوشته اى كه؛ «اول من آمن بى نور محمد و على» اين عبارت از شماست يا نه؟ سيد باب گفت: بلى از من است. مولانا گفت: آن وقت تو متبوع و آنها تابع و تو افضل از آنها خواهى بود. جناب علم الهدى از سيد پرسيد كه؛ خداوند عالم فرموده است: وَاعْلَمُوا أَنَّمَا غَنِمْتُمْ مِنْ شَيْ ءٍ فَأَنَّ للَّهِ خُمُسَهُ وَلِلرَّسُولِ و شما در قرآن خود ثلثه گفته ايد چرا و از كجا؟ سيد باب جواب داد كه، ثلث نصف خمس است، چه تفاوت دارد؟ علماى مجلس بخنديدند مولانا پرسيد كه؛ كسور تسعه چند است؟ سيد حيران ماند. نظام العلما بقاعده نظام طفره را جايز شمرده از مثنوى بيتى برخواند و اظهار مشرب ذوق كرده گفت 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص ۲۲۷ 🚫@bahaiyat🚫
🔴از توهین به مردم تا تهمت به نظام، برنامه‌های روزهای اخیر فرقه ضاله بهائیــــــــــــــــــت 🔹دفتر نمایندگی تشکیلات بهائی در سازمان ملل اول خرداد جلسه‌ای را در واشنگتن با موضوع بررسی گزارش اخیر دیدبان حقوق بشر درباره ایران برگزار کرد. 🔸همچنین جلسه‌ای مجازی در موضوع چگونگی دفاع پیروان فرقه ضاله بهائیت از مقالات منتشر شده علیه خود اول خرداد برگزار شد. ♦️سایت رسمی فرقه گمراه بهائیت و پیروان فرقه ضاله خبر این دو جلسه را باز نشر داده، درباره آن مطالبی منتشر کردند. 🔹تشکیلات بهائیت در ضمن توهین‌های مستقیم و تمسخر مردم ایران در مصیبت شهادت مظلومانه رئیس‌جمهور و هیئت همراه، را در دستورکار رسانه‌ای روزهای اخیر خود قرار داده است. 🔺انتشار اخبار دروغ درباره ظلم حاکمیت ایران علیه بهائیان توسط پیروان و مبلغین این فرقه ضاله، تشکیل جلسه بررسی گزارش دیدبان حقوق بشر علیه ایران و باز نشر آن توسط بهائیان، برگزاری لایو و برنامه‌های زنده در فضای مجازی با هدف نشر دروغ علیه کشور و... از جمله فعالیت‌های این روزهای بهائیت است. 🔻اقدامات مذکور به همراه توهین‌های بی‌شرمانه بهائیان نسبت به رئیس‌ جمهور و دیگر شهدای حادثه ۳۰ اردیبهشت، سلسله دسیسه‌هائی است که بهائیت در راستای اطاعت از دستورات صهیونیسم جهانی و همسو با دیگر پادوهای آن مانند جریان دراویش معاند صورت می‌گیرد. 🚫@bahaiyat🚫
8.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 شکل گیری بیداری وجدانی در دنیا 🔹خطیب نمازجمعه تهران 🚫@bahaiyat🚫
6.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📝 دین با اخلاق، انسانیت و معنویت چه رابطه ای دارد؟ ❓آیا اول باید اخلاق مدار شویم بعد دیندار؟ ❗️جذب جوانان به دین، آری، اما نه به قیمت‌ تحریف دین 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️خلق خیر و شر▪️ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📜عَنْ أَبي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: إِنَّ فِي بَعْضِ مَا أَنْزَلَ اَللَّهُ مِنْ كُتُبِهِ أَنِّي «أَنَا اَللّٰهُ لاٰ إِلٰهَ إِلاّٰ أَنَا» خَلَقْتُ اَلْخَيْرَ وَ خَلَقْتُ اَلشَّرَّ فَطُوبَى لِمَنْ أَجْرَيْتُ عَلَى يَدَيْهِ اَلْخَيْرَ وَ وَيْلٌ لِمَنْ أَجْرَيْتُ عَلَى يَدَيْهِ اَلشَّرَّ وَ وَيْلٌ لِمَنْ يَقُولُ كَيْفَ ذَا وَ كَيْفَ ذَا . 📄امام باقر عليه السّلام فرمودند: خدا در يكى از كتب خود نازل كرده است كه: منم، خدائى كه جز من شايسته پرستش نيست خير و شر را آفريدم خوشا به حال كسى كه نيكى را به دستش جارى ساختم و بدا به حال كسى كه به دستش بدى را اجرا كردم و واى بر كسى كه بگويد: چرا اين شد و چرا آن شد؟ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📚 کافی شریف ج ۱، ص ۱۵۴ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عصبانیت سردبیر رادیو اسرائیل از احترام دنیا به ایران؛ این دردناک و شگفت‌انگیز است! 🚫@bahaiyat🚫
10.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کارشناس آمریکایی: مردم ایران با تشییع میلیونی رئیس جمهور خود، قدرت‌نمایی کردند! 🚫@bahaiyat🚫