💎 هشداری برای رباخواران
🔻پیامبر خدا صلیاللهعلیهوآله:
شَرُّ الْکَسْبِ کَسْبُ الرِّبا
💰 بـدتـرین درآمــدهـا، درآمدی است که از راه ربا به دست آید.
📚 بحارالأنوار، جلد ۱۰۳/۱۱۵
🚫@bahaiyat🚫
📌 درگذشت آیت اللّه احمد آذری قمی
🔹 آیت اللّه احمد بیگدلی آذری قمی، در سال ۱۳۰۴ ش در قم به دنیا آمد و از نوجوانی به تحصیل علوم حوزوی روی آورد. وی سپس در محضر درس خارج علمای قم و نجف نظیر حضرات آیات میرزا هاشم آملی، سید ابوالقاسم خویی، سید حسین بروجردی، سید محمد محقق داماد، علامه طباطبایی و امام خمینی حاضر شد و به اجتهاد دست یافت.
🔸 او در سال ۱۳۳۷ ش با همکاری عده ای از دوستان فاضل خود، نهادی را در حوزه قم پی ریزی کردند که به عنوان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مشهور شد. وی در ادامه مبارزات ضد پهلوی خود بارها به زندان افتاد و رنج تبعید و شکنجه را به جان خرید.
🔻 این روحانی مجاهد پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مشاغل مختلفی به خدمت پرداخت که دادستانی انقلاب اسلامی، نمایندگی دوره دوم مجلس شورای اسلامی از قم، نمایندگی دو دوره مجلس خبرگان رهبری از تهران و دبیری جامعه مدرسین و... از آن جمله اند. همچنین از آثار مکتوب او «مالکیت در اسلام»، «خط امام و رهبری»، «جنگ و صلح»، «ولایت فقیه از دیدگاه قرآن» و «سیمای زن در نظام اسلامی» را میتوان برشمرد.
▫️ وی همچنین با زبان های عربی، فرانسوی و انگلیسی آشنایی کامل داشته و مدت ها درس خارج فقه و اصول ارایه می داد. ایشان سرانجام در ۱۱ بهمن ۱۳۷۷ در ۷۳ سالگی به دیدار معبود شتافت و در صحن مطهر حرم حضرت معصومه به خاک سپرده شد.
#تقویم_تاریخ
#بهمن_۱۱
#احمد_آذری_قمی
🚫@bahaiyat🚫
مقاومت تشکل های مذهبی (۱)
مجامع مذهبی ( دهه 1320)
مقاومت علما در برابر بهاییت، از نوعی "انتظام در پراکندگی" برخوردار بود. در اوایل دهه 1320 فرصتی برای اجتماعات مختلف فعالان مذهبی فراهم شد تا به فعالیتهای گسترده دینی سازمان یافته دست بزنند.
در این زمان از یک سو حضور و فعالیت گروههایی مانند حزب توده و [تغییرطلبان مذهبی] (یا به تعبیر آن زمان سلفیسم شیعی) برای انجمنهای مذهبی حساسیت برانگیز بود و از سوی دیگر همزمان با نهضت ملی شدن صنعت نفت، حوادثی همچون ایجاد کشور اسرائیل و بحران فلسطین، و همچنین رویدادهای پاکستان، کشتار مردم مسلمان هند، قضیه کشمیر، تحولات اندونزی و ... مجامع مذهبی را حساس و فعال کرد. سازمانها و انجمنهای آن دوره را میتوان به دو دسته منطقهای و سراسری تقسیم کرد: (اسنادی از انجمنها و مجامع مذهبی در دوره پهلوی، 1381، ص 7-6، ریاستجمهوری و ...)
انجمنهای مذهبی – منطقهای:
شامل انجمنهایی فعال در امور عمرانی – خیریه زادبوم خود بودند و گاه در امور فرهنگی و آموزش نیز اقداماتی در منطقه خود داشتهاند. دخالت آنها در امور سیاسی بیشتر در حد همان زیستگاه خودشان و انتقاد به عملکرد مسئولین محدود بود، مانند: انجمن عزاداران حسینی بروجرد، انجمن احیای تعمیر مساجد قدیمه، جمعیت برادران اسلامی، جمعیت مسلمین اصفهان، جامعه اهل منبر کرمان، اتحادیه مسلمین سروستان، هیات اسلامی یزد، انجمنها، هیاتها و کانونهای مشهد، انجمنهای رشت و بابل.
انجمنهای مذهبی – فرامنطقهای:
انجمنهایی را شامل میشد که در صحنه سیاسی اجتماعی فعال بودند و نسبت به حوادث ایران، جهان اسلام و جهان واکنش نشان میدادند. برخی از این انجمنها در قبال نهضت ملی شدن نفت واکنش داشتند و برخی دیگر نسبت به تحولات جهانی مانند خطر اسرائیل، مبارزه الجزایریها و مصریها با استعمارگران حساسیت نشان میدادند. انجمنها و مجامعی مانند: ائمه جماعت تهران، اخوان المسلمین ایران، کانون نشر حقایق اسلامی، جامعه مبلغین اسلامی، هیات علمیه تهران، هیات قائمیه و ... در این زمره قرار دارند. (چیستی سنت فکری رادیکالیسم اسلامی در ایران(بررسی موردی جمعیت فداییان اسلام)، ابراهیم عباسی، فصلنامه سیاست مجله دانشکده حقوق و علوم سیاسی، دوره 41، زمستان 1390، ش4: 158.)
در کنار احزاب سیاسی و هیاتهای محلی، تشکیلاتی همچون انجمن تبلیغات اسلامی، جمعیت مبارزه با بیدینی اتحادیه مسلمین، جمعیت فداییان اسلام، انجمن اسلامی دانشجویان، و کنگره جوانان اسلام به سازماندهی و آموزش اسلامی پرداختند. در کنار این سازمانهای سراسری، نیروهایی همچون کانون انتشارات اسلامی رشت نیز قرار داشت. حاج سیدمحمدعلی صدرایی اشکوری در 1326 برای مقابله با «مذاهب مختلفه و پیروان آنها» کانون مزبور را بنیان نهاد(کانون انتشارات اسلامی پرچم اسلام 2: 32 (19 آذر 1326) ص 4) او چندی بعد شعبهای در بابل تاسیس کرد که بنا به گزارشی در مهرماه 1334 «تاکنون 21 نفر بهایی که ... در اثر تبلیغ سودمند معزّی الیه مشرف به دیانت اسلام شده[...] و برادروار مورد احترام و مهربانی سایر مسلمانان بابل قرار گرفتهاند». پس از ذکر نام این افراد، ندای حق نوشت: «این است نتیجه تبلیغات دینی و کوشش مبلغین مذهبی[...] که توفیقات بسیاری شامل حال مردم شده و این هم از برکات وجود حسین بن علی(ع) است.»(«نتیجه مبارزه مبلغ اسلامی و بازگشت عدهای از منحرفین بهایی»، ندای حق، 6 : 2(12 مهر 1334) صص 1 و 2)
شماری از تشکل ها بیش از سایرین منشا اثر بودند. برای نمونه انتشارات اسلامی رشت و بابل، انجمن پیروان قرآن و کانون نشر حقایق اسلامی مشهد، جمعیت دعوت اسلام گیلان، جمعیت برادران اسلامی کرمانشاهان، انجمن مبارزه با خرافات اصفهان، و کانون تبلیغات اسلامی شیراز تشکیلات گستردهای را در حوزه فعالیتها فراهم ساختند. این تشکلها، مسجدها، حسینیهها و محلهها را به حوزه بهم پیوستهای برای تبلیغات و تعلیمات اسلامی تبدیل کردند. آنچه که این گردهماییهای تعلیماتی را از جلسات روضهخوانی و نمازگزاری مجزا میکرد اهداف آیندهساز آنها بود که برای مقابله با «لجنههای بهایی»، احزاب سیاسی و کانونهای مدنی شکل گرفته بود. ...از طریق آموزش و نشر اسلامی این تشکیلات[ها] در پی آن بودند که مانع از پیشرفت بهاییان و اندیشههای غیردینی در آینده شوند. بدین سان با ائتلاف و پیوستگی مساجد، منازل و کانونهای اسلامی مبارزه پیگیر برای ساختن آیندهای اسلامی آغاز شد. در این چالشها نشریاتی چون آیین اسلام، پرچم اسلام، دنیای اسلام و ندای حق نقش مهمی در اسلامی کردن حوزه همگان داشتند. در ادامه به چند نمونه از گروههای فعال در آن دوران اشاره میشود.
(نک: "بهایی ستیزی و اسلام گرایی در ایران معاصر"، محمد توکلی طرقی.)
✍دکتر#رضایی
دوشنبه ۲۴ دیماه ۱۴۰۳
🚫@bahaiyat🚫
🔹فصل چهارم: من يظهره اللَّه
ب) نقض نص و كشف خدائع
چنين بيانى كه مورد تأييد شوقى افندى نيز قرار گرفته است، مبين اين است كه حسينعلى ميرزا از مخفى كردن صبح ازل به نحو دلخواه توانسته است، بهره بگيرد و به گفته كسروى: «برخى از سران بابى را به سوى خود كشانيده، از آن سو نيز بابيانى كه در ايران مى زيستند نامه نويسىها كرده زمينه براى خود آماده گردانيده بود».[۱]با اين همه حسينعلى ميرزا، نيازمند كسب دلائل و مداركى بود كه بتواند دعوى خود را بر آن بيان استوار سازد در حاليكه نمى دانست كه دسترسى او به دلائل موجه به اثبات بى پايگى هر چه بيشتر عقايد على محمد شيرازى منتهى و به آشكار گشتن خدعه هاى در پس پرده مى شد.
----------
[۱]: بهائيگرى، ص ۴۴.
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۳۱۹
#بهائیت
#من_یظهرالله
🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده
. س - آنچه فرموديد در خصوص مضمحل شدن بهائيان كه موقوف است به بالا رفتن سطح معلومات ايرانيان صحيح است ولي اين امر طول زمان مي خواهد آيا چاره اي سريعتر و نزديكتر به نظرتان نمي رسد؟ ج - البته نابود كردن اين مفاسد كار مشكلي نيست و خيلي آسان است و آسان تر [ صفحه 52] از تمام وسائل آن است كه دولت ابتداءا يا بر طبق درخواست ملت سران اين دسته مفسدين را حاضر و از اين ها بازجوئي كند كه مقصود اين دسته چيست اگر ادعاء دين تازه اي در قرن بيستم مي نمايند مجلس مذاكره آزادانه تهيه نمايند و اشخاصي كه اطلاع كافي از حقه بازي ها و دسائس و خرافات آن ها دارند از قبيل آقاي عبدالحسين آيتي و آقاي ميرزا حسن خان نيكو و جمعي ديگر از اين مطلعين را دعوت كنند تا مدلل شود كه چيزي كه در ادعاي اين ها نيست دين است و معلوم شود كه غرضي به جز محو استقلال ايران و از بين بردن حكومت ملي ندارند و مواد قانون مجازات عمومي براي اشخاصي كه بر عليه امنيت عمومي و استقلال مملكت و حكومت ملي قيام كنند در حق آنان تطبيق بنمايد و از راه قانون مجازات عمومي كه حقا بر آنان منطبق است و طبق مدارك رسمي كه در دست هست به حكم محاكم صالحه از مفاسد اين ها جلوگيري شود: .....
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۶۱
#مبلغ_بهایی
🚫@bahaiyat🚫
🌸 ماه شعبان از اول تا آخرش عید است
🌷حلول ماه شعبان، این ماه شیرین بر همه شما مبارک باد
🚫@bahaiyat🚫
20.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅شرح حدیث زندگی ۲
📍قسمت پنجم
🔹شرح حدیث ابتدای درس خارج فقه مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی)
موضوع: جان را برای حفظ دین خرج کنید
🗓۱۳۷۸/۰۷/۰۵
#حدیث_زندگی
#کلام_معصوم
🚫@bahaiyat🚫
#دستورات_ماثور
🔴 نماز های #شب_اول از #ماه_شعبان_المعظم
🔻۱. روايت کرده اند از حضرت پيامبر صلي الله عليه و آله که: «هر کس دوازده ركعت نماز در هر ركعت يك مرتبه سوره حمد و پازده مرتبه سوره توحيد،بخواند خداوند متعال ثواب دوازده هزار شهيد را به او عطانموده و عبادت دوازه هزار سال را براي او مي نويسد و همانند روزي که از مادر متولد شده، از گناهان بيرون مي آيد و نيز خداوند در برابر هر آيه اي از قران که (دراين نماز) خوانده، يک کاخ در بهشت به او عطا مي کند»1
🔻۲. روايت کرده اند از حضرت پيامبر صلي الله عليه و آله که: «هر کس دو ركعت نماز در هر ركعت يك مرتبه سوره حمد و سوره توحيد سي مرتبه بخواندو پس از سلام بگويد:
اَللَّهُمَّ هذَاعَهْدِي عِنْدَكَ الي يَوْمَ الْقِيامَةِ.
(خداوندا،اين نماز سپرده من به تو تا روز قيامت است)
از شر ابليس و لشکريان او محفوظ مانده و خداوند ثواب صديقان را به او عطا مي کند»2
🔻۳. روايت کرده اند از حضرت پيامبر صلي الله عليه و آله که: «هر کس صدركعت نماز در هر ركعت سوره حمد و سوره توحيد يك مرتبه و پس از پايان نماز سوره حمد را پنجاه مرتبه بخواند و فرداي آن روز را (روزاول) روزه گيرد،خداوند متعال گزند اهل آسمان و زمين و شرّشياطين و سلاطين را از او دفع مي کندوهفتاد هزار گناه کبيره او آمرزيده مي گردد و عذاب قبر از او برداشته مي شود و دو فرشته «منکر و نکير» نمي توانند او را بترسانند و در حالي که صورتش مانند شب چهاردهم مي درخشد از قبر بيرون مي آيد و مانند آذرخش از صراط مي گذرد و نامه عملش به دست راستش داده مي شود»3
🔻۴. نماز شب اول، دوم و سوم و روزه ي اين سه روز: روايت کرده اند از حضرت پيامبر صلي الله عليه و آله که: «هر کس سه روز اول ماه شعبان را روزه بگيرد و در اين شب ها دو ركعت نماز در هر ركعت يك مرتبه سوره حمد و يازده مرتبه سوره توحيد بخواند خداوند متعال شرّ اهل آسمان و زمين وگزند شيطان و لشکريان او و آسيب هر سلطان ستمگر را از او دور مي راند نيز سوگند به خدايي که به حق مرا به پيامبري برانگيخت خداوند هفتاد هزار گناه کبيره ي او را با که درميان او و خداوند است مي آمرزدونيز عذاب قبر و برکَنده شدن روح از جسم و سختي قبر را از او دفع مي کند»۴
📚 تمام چهار مطلب از کتاب اقبال الاعمال ج۲ ص۶۸۳
🚫@bahaiyat🚫