eitaa logo
بهانه
332 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
515 ویدیو
42 فایل
حوزه باید انقلابی بماند. همه در این باره مسئولیم و باید از قلم، زبان و نفس خود برای آن هزینه کنیم. و لا تأخذه فی الله لومة لائم @aliahmadimehr
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴نکاتی در باب یک عکس‌نوشت سریالی 🔻4- در قسمت نهم نقش شریعتمداری در کودتا « » گفته شده. حال آنکه اسنادِ اطلاع او و موجود است. از جمله میتوان به اعترافات احمد عباسی (داماد شریعتمداری) اشاره کرد که : «... دقیقا ایشان هم این نوع جریان براندازی را به این شکل از همین اوایل فروردین دقیقا مطلع شدند که بنده هم در جریانش قرار گرفتم.» (خاطره ها/ خاطرات آیت الله ری شهری/ ج1 / ص 211) در اعترافات خود او هم این مساله به صراحت بیان شده که : « در فروردین همین امسال از مطالب مهدوی در قم در جریان قرار گرفتم.» (خاطره ها / ج1 / ص 266) 🔸گفتنی است که کودتا در تیرماه 59 بود، و این تنها یک برگ از اطلاعِ و اقدامات وی از این ماجراست که از در جریان این‌کار بوده است. دست داشتن او در کودتا منحصر در اطلاع داشتن و عدم گزارش آن به مقامات کشوری نبود بلکه او شخصا به این مساله اعتراف دارد که برای سید مهدی مهدوی فرستاده است (هرچند به صورت قرض بوده) (خاطره ها/ج1/ ص268) @bahaneee
🔴نکاتی درباب یک عکس‌نوشت سریالی در قسمت دهم و یازدهم بحث از به میان آمده که اشتباه است. بلکه «» صحیح است. توضیح تفاوت بار معنایی سلب و خلع با اعلام عدم صلاحیت، متن را به درازا میکشاند. @bahaneee
معمولا با استفاده از الفاظی همچون یا از مرجعیت بار معنایی مسموم و دروغین مد نظر خود را القا می‌کنند. پ.ن: عکس از رادیو فردا @bahaneee
🔴نکاتی در باب یک عکس‌نوشت سریالی در متن عکس نوشت اولی که مخالفین امام (ره) توسط رسا شده بود، در توضیح علت حصر او در سال 61 اینگونه آورده شده که : «وی در 27 فروردین 61 به اتهام نقش داشتن در کودتای نوژه حصر شد» 🔹سوالی که مطرح میشود با توجه اعترافات شخص و اطرافیانش، آیا باز هم باید از واژه استفاده کرد؟! اینگونه استفاده های اشتباه از الفاظ، به برای خوانندگان منجر میشود. 🔻آیا در این 5 روزی که از انتشار عکس نوشت قبلی میگذرد، نگارندگان به دسته پیدا کرده اند(!) که در «اخراجیِ تبریز» اینقدر جازم از او در کودتا سخن میگویند؟! این تغییر در تعبیر نشان از چیست؟! اگر به از این تعبیر در عکس‌نوشت قبلی استفاده شده، نشان از این است که رسا در این مسائل حساس و کلیدی باید دقیقتر و تحت نظر اهل خبره مطالب را منتشر کند. اگر هم تغییر رخ داده که ... بگذریم! @bahaneee
شبکه‌هایِ اجتماعیِ کوفه ، همان خاله زَنَک‌هایِ پَلید با قدرتِ نرمِ زبان‌هایشان ، جماعت‌ را از مُسلم به «حسین» تبدیل کردند... @bahanealiahmadimehr
زنده‌ترین روزهای زندگیِ یک مرد روزهایی است که در میگذراند... «آقاسید مرتضی آوینی» @bahanealiahmadimehr
فَاِنّا یحیطُ عِلمُنا بِأَنبائِكُم و لایعزُبُ عَنّا شَیءٌ مِن اَخباركُم. از احوال‌ِما باخبری ولی از احوال‌ِ شما بی‌خبریم... @bahanealiahmadimehr
خوب بود...
هدایت شده از شیخ غلامعلي بدرلو
طلبه کسی است که عمده زمان و توان خود را صرف رسالت های نهاد روحانیّت گرداند. استاد عالم زاده نوری سیمای آرمانی طلبه، ص 33 @Arshiv_Gholam
🔴 تذکری با اشاره، امّا مهم! چند روزی‌ست که در گروه‌ها و کانالهای حوزوی، اطلاعیه‌‌ای از کانال حوزوی دست‌گردان میشود. اطلاعیه ای با عنوان: «پویش درخواست دیدار طلاب با رهبر معظم انقلاب» دغدغه و ایده‌ای بسیار خوب و شایسته که در پایان اطلاعیه، در این پویش اینگونه آورده شده: «برای شرکت در این پویش، خود را به آی دی زیر ارسال کنید...» و اما نکته ای: مناهج یکی از کانالهای خوبِ حوزوی میباشد که در زمینه پیگیری مطالبات رهبری از حوزه، فعالیت میکند و پویشها و حرکتهای شایسته‌ای هم انجام داده. لکن باید توجه داشت بیش از ده هزار نفر که در این پویش شرکت کردند، اکنون در نزد ادمین موجود است. مجموعه‌های مختلف با عناوین گوناگون و در سطوح متفاوت، از طلاب و میگیرند که چند نمونه از آن را اخیرا به چشم دیده‌ایم. (فعلا از هیچ کدام نام نمی‌بریم تا بعد...) 🔸 لازم به تذکر است که هیچ‌گونه نگاه مظنونانه‌ای به زحمت‌‌کشان کانال مناهج نداشته‌ایم بلکه با توجه به اینکه حوزه نهادی است و نظارت بر وقایع آن، موجب تعالی خواهد بود، همگان باید بدانند که: 🔸 اطلاعات شخصی روحانیان و طلاب در مراکزی که ماهیت قضایی و امنیتی ندارند است. مراعات آن ضامن و اعتماد عمومی طلاب است. استفاده از آن باید به میزان و بعد از طی ، صورت بگیرد. و لا غیر! ♦️ این گونه حساسیت‌ها و ظرایف باید در حوزه بیشتر مد نظر قرار گیرد. پ.ن: در جهت عدم تضعیف پویش، این تذکر بعد از چند روز و داده شد. @bahanealiahmadimehr
وجّه ابوجعفر المنصور الی الحسن بن زید و هو والیه علی الحرمین ان احرقَ علی جعفر بن محمد دارَه، فالقی النّار فی دار ابی‌عبدالله فاخذت النّار فی الباب و الدهلیز، فخرج ابو عبدالله(ع) یتخطّی النّار و یمشی فیها و یقول: انا بن اعراق الثری انا بن ابراهیم خلیل الله... @bahanealiahmadimehr
هدایت شده از شیخ غلامعلي بدرلو
اگر طلبه سخت گیرانه به ضوابط شرعی پایبند نباشد و طرح زندگی خود را بر أساس ألگوی دینی نبسته باشد، هرگز ظرفیّت فهم دین را نخواهد یافت و با باطن حقایق دینی إرتباط برقرار نخواهد کرد. استاد عالم زاده نوری سیمای آرمانی طلبه، ص 37 @Arshiv_Gholam