🔴نکاتی در باب یک عکسنوشت سریالی
#قسمت_پنجم
در متن عکس نوشت اولی که مخالفین امام (ره) توسط رسا #معرفی شده بود، در توضیح علت حصر او در سال 61 اینگونه آورده شده که : «وی در 27 فروردین 61 به اتهام نقش داشتن در کودتای نوژه حصر شد»
🔹سوالی که مطرح میشود با توجه اعترافات شخص #شریعتمداری و اطرافیانش، آیا باز هم باید از واژه #اتهام استفاده کرد؟!
اینگونه استفاده های اشتباه از الفاظ، به #ارتکاز_سازی برای خوانندگان منجر میشود.
🔻آیا در این 5 روزی که از انتشار عکس نوشت قبلی میگذرد، نگارندگان به #سند_جدیدی دسته پیدا کرده اند(!) که در «اخراجیِ تبریز» اینقدر جازم از #دست_داشتنِ او در کودتا سخن میگویند؟!
این تغییر در تعبیر نشان از چیست؟!
اگر به #اشتباه از این تعبیر در عکسنوشت قبلی استفاده شده، نشان از این است که رسا در این مسائل حساس و کلیدی باید دقیقتر و تحت نظر اهل خبره مطالب را منتشر کند.
اگر هم تغییر #تاکتیک رخ داده که ... بگذریم!
@bahaneee
شبکههایِ اجتماعیِ کوفه ،
همان خاله زَنَکهایِ پَلید
با قدرتِ نرمِ زبانهایشان ،
جماعت را از #حامی مُسلم
به #قاتل «حسین» تبدیل
کردند...
@bahanealiahmadimehr
زندهترین روزهای
زندگیِ یک مرد
روزهایی است
که در #مبارزه
میگذراند...
«آقاسید مرتضی آوینی»
@bahanealiahmadimehr
فَاِنّا یحیطُ عِلمُنا بِأَنبائِكُم و
لایعزُبُ عَنّا شَیءٌ مِن اَخباركُم.
از احوالِما باخبری ولی
از احوالِ شما بیخبریم...
@bahanealiahmadimehr
هدایت شده از شیخ غلامعلي بدرلو
طلبه کسی است که عمده زمان و توان خود را صرف رسالت های نهاد روحانیّت گرداند.
استاد عالم زاده نوری
سیمای آرمانی طلبه، ص 33
#کتاب
#سیمای_آرمانی_طلبه
#استاد_عالم_زاده_نوری
@Arshiv_Gholam
🔴 تذکری با اشاره، امّا مهم!
چند روزیست که در گروهها و کانالهای حوزوی، اطلاعیهای از کانال حوزوی #مناهج دستگردان میشود.
اطلاعیه ای با عنوان:
«پویش درخواست دیدار طلاب با رهبر معظم انقلاب»
دغدغه و ایدهای بسیار خوب و شایسته که در پایان اطلاعیه، #روش_شرکت در این پویش اینگونه آورده شده:
«برای شرکت در این پویش، #نام_و_نامخانوادگی خود را به آی دی زیر ارسال کنید...»
و اما نکته ای:
مناهج یکی از کانالهای خوبِ حوزوی میباشد که در زمینه پیگیری مطالبات رهبری از حوزه، فعالیت میکند و پویشها و حرکتهای شایستهای هم انجام داده.
لکن باید توجه داشت #آیدی بیش از ده هزار نفر که در این پویش شرکت کردند، اکنون در نزد ادمین موجود است.
مجموعههای مختلف با عناوین گوناگون و در سطوح متفاوت، از طلاب #اطلاعات و #دادههای_شخصی میگیرند که چند نمونه از آن را اخیرا به چشم دیدهایم.
(فعلا از هیچ کدام نام نمیبریم تا بعد...)
🔸 لازم به تذکر است که هیچگونه نگاه مظنونانهای به زحمتکشان کانال مناهج نداشتهایم بلکه با توجه به اینکه حوزه نهادی #خودپالایش است و نظارت بر وقایع آن، موجب تعالی خواهد بود، همگان باید بدانند که:
🔸 اطلاعات شخصی روحانیان و طلاب در مراکزی که ماهیت قضایی و امنیتی ندارند #امانت است. مراعات آن ضامن #امنیت_پایدار و اعتماد عمومی طلاب است.
استفاده از آن باید به میزان #مشخص و بعد از طی #مراحل_حقوقی، صورت بگیرد.
و لا غیر!
♦️ این گونه حساسیتها و ظرایف باید در حوزه بیشتر مد نظر قرار گیرد.
پ.ن: در جهت عدم تضعیف پویش، این تذکر بعد از چند روز و #مقارن_با_اتمام_زمان_پویش داده شد.
@bahanealiahmadimehr
وجّه ابوجعفر المنصور الی الحسن بن زید و هو والیه علی الحرمین ان احرقَ علی جعفر بن محمد دارَه، فالقی النّار فی دار ابیعبدالله فاخذت النّار فی الباب و الدهلیز، فخرج ابو عبدالله(ع) یتخطّی النّار و یمشی فیها و یقول:
انا بن اعراق الثری
انا بن ابراهیم خلیل الله...
#کافی
@bahanealiahmadimehr
هدایت شده از شیخ غلامعلي بدرلو
اگر طلبه سخت گیرانه به ضوابط شرعی پایبند نباشد و طرح زندگی خود را بر أساس ألگوی دینی نبسته باشد، هرگز ظرفیّت فهم دین را نخواهد یافت و با باطن حقایق دینی إرتباط برقرار نخواهد کرد.
استاد عالم زاده نوری
سیمای آرمانی طلبه، ص 37
#کتاب
#سیمای_آرمانی_طلبه
#استاد_عالم_زاده_نوری
@Arshiv_Gholam
عصرپنج شنبه بود.
دم دمای غروب
کنار مزار شهدای #فاطمیون و #زینبیون
#خانوادههای_شهدا آمده بودند. فرزندان و همسران و مادرانشان ... همه بودند.
گوشه ای را نگاه کردم که چند جوان افغانی دور هم نشسته و به گفتگو مشغول بودند. چهره هایشان با چهره های روی قبور خیلی فرقی نمیکرد.
حسی بهم میگفت که اینان با صاحبان این مزارها، خیلی نزدیکند. حدس میزدم که #همرزمان شهدا بودند. و همه مدافع حرم...
خواستم دقایقی در جمعشان باشم و نتوانستم.
خواستم دقایقی کنارشان باشم ولی نشد.
تک تک لحظاتش ناب بود.
تک تک دقایقَش بغض داشت.
هم #بغض، هم #تصمیم ...
بغض از جا ماندن
تصمیم بر #انتقام
بغض بر دختر بچههای یتیمشده
تصمیم بر مجاهده
بغض بر اندوه و حسرت دلِ همرزمان
تصمیم بر تلاطم، حرکت، دوری از رفاهزدگی و سکون...
روی بسیاری از سنگ قبرها هم نشان از حسین(ع) بود:
افتخارحسین، فرزند شریفحسین
زینتحسین، فرزند نظرحسین
جانحسین، فرزند افضلحسین
وقارحسین، فرزند شفاعتحسین
یکدست و یک صدا روی مزار همهشان نوشته بود:
آنکس که تو را شناخت جان را چه کند
فرزند و عیال و خانمان را چه کند
دیوانه کنی هر دو جهانش بخشی
دیوانه تو هر دو جهان را چه کند
بگذریم...
نواهایی که رزمنده ها در منطقه با آنها انس داشتند هم که پخش میشد.
منم باید برم
آره برم سرم بره
نذارم هیچ حرومی طرفِ حرم بره
سر تا سر #روضه بود
سر تا سر #حماسه
پ.ن: ناراحتم، که چرا زودتر غروب پنجشنبههای اینجا را نیافتم که هر هفته در آن بیتوته کنم.
#بهشت_معصومه
@bahaneee
🔴نکاتی درباب یک عکسنوشت سریالی
در ایام سالگرد رحلت حضرت امام (ره)خبرگزاری رسا عکس نوشتی منتشر کرد که در آن 6 نفر از مخالفین امام معرفی شده بودند. در این عکس نوشت علاوه بر اشتباه #برجستهسازی و #ضریبدهی به مخالفین امام خمینی، #تحریفات و غلطهای فاحش تاریخی هم به وفور یافت میشد؛ این خبرگزاری در اطلاع نگاشت جدیدی اقدام به توضیح زندگی شخص #پنجم تصویر کرده است.
🔹 با توجه به اینکه در عکس نوشت مربوط به مرحوم شریعتمداری، شماره 1 درج شده بود، قاعدتاً باید عکس نوشت بعدی توضیحاتی مربوط به شخص دوم در تصویر (مرحوم منتظری) باشد، لکن دومین اطلاعنگاشت در این موضوع به فرد نفر پنجمِ تصویر اختصاص یافته و آن هم مروری بر زندگینامه مرحوم « #سید_محمد_شیرازی » است.
🔸 بعد از مقایسه و مطالعه دقیق هر دو عکسنوشت، درمیابیم که در این مورد هم (همچون عکسنوشت قبلی) رویکرد و محتوایی که در اطلاعنگاشت اول آورده شده، تغییر کرده .
خوشبینانه که بنگریم نگارنده را #پرمطالعهتر از دو هفته گذشته میابیم(!) لکن باز هم اشکالاتی در متن موجود است.
نکاتی را در موردِ این عکسنوشتِ سریالی عرض خواهیم کرد.
@bahaneee