کلیپی در فضای مجازی پخش شده که در آن فردی ادعا میکند: «در کتاب «ملاحم و فتن» روایتی داریم که در آن آمده یهودیها در بیتالمقدس جمع میشوند و پشت سنگها و درختان پنهان میشوند. در این حال، قومی به آنها حمله میکند که شعار و سخنشان «بُکُش بُکُش» است. عبارت: «بُکُش بُکُش» در میانه حدیث عربی به صورت فارسی بیان شده است. احتمالا یا ایرانیها یا افغانستانیها هستند که یهودیها را میکشند».
@baharoom
با جستجو در کتاب «فتن» نعیم بن حماد، روایتی که مضامین فوق را به صورت گفته شده دارا باشد، نمییابیم بلکه روایت بدین صورت آمده است:
حدثنا ابن أبي هريرة عن أبيه عن علي بن أبي طلحة قال يدخلون دمشق برايات
سود عظام فيقتلون فيها مقتلة عظيمة شعارهم بكش بكش(1)
در روایت مذکور، هیچ اشارهای به اجتماع یهودیان در بیتالمقدّس نشده و از حضرت مهدی (عجل الله فرجه) نیز سخنی به میان نیامده است بلکه از پرچمهای سیاه سخن گفته شده است. این روایت به معصوم نیز نسبت داده نشده است.
روایت دیگری هم در کتاب «الفتن» موجود است که با تفصیل بیشتری به این موضوع ورود میکند و این کشتار عظیم را بیشتر باز میکند:
حدثنا عبد القدوس عن ابن عياش عن أم بدر قال سمعت سعيد بن زرعة يقول سمعت نوف البكالي يقول لأصحابه إني أجد أن هذا العام تجلل فيه دمشق المسوح
والبراذع واللبود وتخرج قتلاهم على العجل وتبقر بطون نسائهم فقال كعب إنما أولئك
قوم يأتون من المشرق حردين معهم رايات سود مكتوب في راياتهم عهدكم وبيعتكم
وفينا بها ثم نكثوها فيأتون حتى ينزلوا بين حمص ودير مسحل فتخرج إليهم سرية
فيعركونهم عرك الأديم ثم يسيرون إلى دمشق فيفتحونها قسرا شعارهم ( أقبل أقبل ) يعني
( بكش بكش ) ترفع عنهم الرحمة ثلاث ساعات من النهار. (2)
در این روایت نیز سخنی از حضرت مهدی (عجل الله فرجه) و یهودیان نیست بلکه ظاهر روایت نشان میدهد که مربوط به جنایات بنیعباس است؛ زیرا، نقض عهد و شکافتن شکم زنان دمشقی و برداشتهشدن رحمت از اهل دمشق تا سه ساعت از روز به این گروه نسبت داده شده که قطعا مربوط به یاران امام زمان (عجل الله فرجه) نیست. علاوه بر آن، نشانه بنیعباس، پرچمهای سیاه بوده که در این حدیث هم به آن اشاره شده است. [اقبل اقبل در این روایت یا تصحیف «اُقتُل اُقتُل» به معنای «بکش بکش» است یا ناشی از اشتباه راوی در ترجمه «بکش بکش» به عربی است. ممکن است سؤال شود وقتی شعار ایشان «اُقتُل اُقتُل» است و راوی آن را به «بکش بکش» ترجمه کرده پس چرا میگویید شعار ایشان «بکش بکش» است؟ پاسخ این است که از آنجا که این روایت با روایت قبلی که به صورت صریح شعار ایشان را «بکش بکش» دانسته، هممضمون است و همچنین ترجمه عبارت به فارسی برای یاران عرب راوی، «قاعدتا» بی دلیل است، باید شعار ایشان را «بکش بکش» دانست.]
ایرانیانی که در دمشق به زبان فارسی صحبت میکردند، احتمالا کسانی هستند که از خراسان قیام کرده و با بنیعباس بیعت کردند؛ هر چند، این روایت نیز به معصوم نسبت داده نشده است.
بنابراین ما روایتی نداریم که از حضور ایرانیان با شعار «بکش بکش» در لشکر امام زمان صحبت کند و در عین حال آنان را در جنگ با یهودیان معرفی کند.
البته ما احادیثی داریم که شعار جنگجویان در آن «اَمِت اَمِت» به عربی است؛ یعنی «بمیران، بمیران» که همان «بکش بکش» است ولی نه به زبان فارسی که نشانه وجود ایرانیان باشد. مثلا «حاکم نیشابوری» چنین روایتی را از امیرالمؤمنین علیه السلام نقل میکند:
أخبرني أحمد بن محمد بن سلمة العنزي ثنا عثمان بن سعيد الدارمي ثنا سعيد بن أبي مريم أنبأ نافع بن يزيد حدثني عياش بن عباس ان الحارث بن يزيد حدثه انه سمع عبد الله بن زرير الغافقي يقول سمعت علي بن أبي طالب رضي الله عنه
يقول ستكون فتنة يحصل الناس منها كما يحصل الذهب في المعدن فلا تسبوا أهل الشام وسبوا ظلمتهم فان فيهم الا بدال وسيرسل الله إليهم سيبا من المساء فيغرقهم حتى لو قاتلهم الثعالب غلبتهم ثم يبعث الله عند ذلك رجلا من عترة الرسول صلى الله عليه وآله في اثنى عشر ألفا ان قلوا وخمسة عشر ألفا ان كثروا أمارتهم أو علامتهم أمت أمت على ثلاث رايات يقاتلهم أهل سبع رايات ( ليس من صاحب راية الا وهو يطمع بالملك فيقتتلون ويهزمون ثم يظهر الهاشمي فيرد الله إلى الناس ألفتهم ونعمتهم فيكونون على ذلك حتى يخرج الدجال. هذا حديث صحيح الاسناد ولم يخرجاه . (3)
این روایت مربوط به حضرت مهدی است و بر خلاف روایات قبلی که سخن از کشتار عظیم و جنایت بود، حضرت مهدی با کشتن مدعیان حکومت، برای اهل شام، رحمت و نعمت میآورد. این روایت ارتباط ظاهری با ایرانیان و یهودیان ندارد.
روایتی که از کشتن یهودیان پس از پنهانشدنشان در پشت سنگها حکایت میکند بدین صورت است:
عبد الله بن وهب عن ابن لهيعة وليث بن سعد عن خالد بن يزيد عن سعيد بن أبي
هلال عن أبي سلمة عن عبد الله بن عمرو بن العاص قال يبلغ الذين فتحوا القسطنطينية
خروج
الدجال فيقبلون حتى يلقوه ببيت المقدس قد حصر هنالك ثمانية آلاف امرأة واثنا
عشر ألف مقاتل هم خير من بقي وكصالح من مضى فبينا هم تحت ضبابة من غمام إذ
تكشف عنهم الضبابة مع الصبح فإذا بعيسى بن مريم بين ظهرانيهم فيتنكب إمامهم عنه
ليصلي بهم فيأتي عيسى بن مريم حتى يصلي أمامهم تكرمة لتلك العصابة ثم يمشي إلى
الدجال وهو في آخر رمق فيضربه فيقتله فعند ذلك صاحت الأرض فلم يبق حجر ولا
شجر ولا شئ إلا قال يا مسلم هذا يهودي ورائي فاقتله إلا الغرقدة فإنها شجرة
يهودية فينزل حكما عادلا فيكسر الصليب ويقتل الخنزير ويضع الجزية ويبتز قريش
الإمارة وتضع الحرب أوزارها وتكون الأرض كفارورة الفضة وترفع العداوة والشحناء
والبغضاء وحمة كل ذات حمة وتملأ الأرض سلما كما يملأ الإناء من الماء فيندفق من
نواحيه حتى تطأ الجارية على رأس الأسد ويدخل الأسد في البقر والذئب في الغنم
وتباع الفرس بعشرين درهما ويبلغ الثور الثمن الكثير ويكون الناس صالحين فيأمر
السماء فتمطر والأرض فتنبت حتى تكون على عهدها حين نزلها آدم عليه السلام حتى
يأكل من الرمانة الواحدة الناس الكثير ويأكل العنقود النفر الكثير وحتى يقول الناس لو
أن آباءنا أدركوا هذا العيش ! . (4)
این روایت مربوط به کشتن یهودیان در بیت المقدس توسط مسلمانان است اما در آن خبری از شعار «بکش بکش» و حضور ایرانیان نیست، هر چند اگر حضرت، سرباز ایرانی داشته باشد ممکن است در این لشکر حضور داشته باشند.
روایات دیگری درباره پنهانشدن و کشتهشدن یهودیان در جنگ با مسلمانان از پیامبر (صلی الله علیه و اله) روایت شده که در آن هم خبری از ایرانیان نیست:
لا تقوم الساعة حتى تقاتلوا اليهود حتى يقول الحجر وراءه اليهودي يا مسلم هذا يهودي ورائي فاقتله.(5)
قیامت برپا نمیشود تا اینکه با یهود بجنگید تا اینکه سنگی که پشتش یهودی است میگوید: ای مسلمان! این یهودی پشت من است، پس او را بکش.
در نتیجه، فردی که در کلیپ، قاتلان یهودیان در بیتالمقدس را ایرانیانی میخواند که شعارشان «بکش بکش» است، احتمالا این روایات را با هم خلط کرده است، زیرا روایتی که این دو گزاره (1. قتل یهودیان در بیت المقدس توسط یاران امام زمان 2. وجود شعار بکش بکش در میان آنان) را در خود جمع کرده باشد یافت نشد.
منابع:
1. الفتن، ص118؛ کنزالعمال، ج11، ص283، ح31529.
2. الفتن، ص120.
3. المستدرک، ج4، ص553.
4. الفتن، ص348.
5. صحیح البخاری، ج3، ص232؛ صحیح مسلم، ج8، ص188
▪️آخر جُمادَیالاولی سالروز رحلت دومین نائب خاص امام زمان عجل الله فرجه، محمد بن عثمان عمری، اعلی الله مقامه.
🔺تصویر: میدان خلانی و مقبره نائب دوم، در ناآرامیهای بغداد.
@baharoom
قول بدید برا همه خیلی دعا کنین
ابتکار بسیار زیبا از تولیت حرم امیر المومنین روی نوشته زیر انگشت بزن
👇🏻👇🏻
www.imamali.net/vtour
وارد حرم شدید توجه کنید روی هر فلشی که کلیک میکنید يه مقدار صبر کنید ،تصویر شفاف ميشه. ودر هر صحن باچرخش و عقب جلو کردن میتوان کاملا زیارت کردهر جای حرم که دوست داريد زیارت کنید. بنده رو هم دعا کنید.
@baharoom
زیارتتون قبول باشه
التماس دعا
اللهم عجل لوليك الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 ویژه مذاکره پنهان با آمریکا
🔹🔸رهبر معظم انقلاب در حضور جناب روحانی ، ظریف و هیئت دولت :
♦️اینی که باز بعضی زمزمه میکنند که در حاشیه فلان اجلاس ممکن است با آمریکا مذاکره انجام بگیرد، این بطور قطع منتفی است!
♦️حالا آقای رئیس جمهور که هیچ، وزیر خارجه هم همینجور!
🔥 #انتقام_سخت
🌹 #حاج_قاسم_سليماني
🌹 #مهندس_ابوالمهدي
👊 #انتقام_سخت
╭┅─────────────┅╮
🕌 @baharoom 🔆
╰┅─────────────┅╯
📩 آیتاللهالعظمی سبحانی:
⛔️ هرنوع تعرض به کتب پزشکی برخلاف روح اسلام و دعوت اسلام به علم و دانش است
متن سخنان حضرت آیت الله سبحانی پیرامون آتش زدن کتاب هاریسون به این شرح است:
◽️ بسم الله الرحمن الرحیم
در روایات از پیشوایان معصوم نقل شده است که فرموهاند:
«اطلبوالعلم ولو بالصین»
مسلماً علمی که باید در صین آموخت، علومِ دینی نیست بلکه دانشهایی است مربوط به جهان آفرینش و سنتهای خلقت، که خداوند منّان در نهادِ موجودات قرار داده است.
بنابراین تلاش دانشمندان برای کشف ضوابط موجودات، علل و مدالیل آنها کاملاً محترم است هرچند که محتمل است برخی از آنها ناصواب باشد، اما این تلاشهای آمیخته با درست و نادرست، سبب پیدایش یک رشته حقایق میگردد.
بنابراین کتابهای علوم طبیعی و پزشکی که به نسبت کشف علل و مدالیل پدیدهها نگاشته میشود از احترامِ کامل برخوردار است، هرنوع تعرض به آنها برخلاف روح اسلام و دعوت اسلام به علم و دانش است.
انتقاد از محتوا شیوه پسندیده ای است اما تعرّض نامعقول، شیوه جاهلانه ای است که اتفاقاً در گذشته نیز بسیاری از کتابخانه ها با انگیزه های غلط طعمه حریق شده است.
قم - #جعفر_سبحانی
#شیخ_عباس_تبریزیان
@baharoom
بر حاشیه برگ شقایق بنویسید
گل تاب فشار در و دیوار ندارد .
🖤🖤🖤@baharoom🖤🖤🖤
🖤حی علی العزا
🖤شد ماتم زهرا
🖤سلام الله علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 #شهادتحضرتصدیقهکبری فاطمه زهراء سلام الله علیها را به محضر #حضرتبقیةاللهالاعظم روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء و تمام شیعیان تسلیت عرض می کنیم
🏴 ممنونم اگر نروی
🎤 @baharoom
بررسی موقعیت مکانیِ خانه ی فاطمه سلام الله علیها.pdf
1.19M
بررسی مکان خانه ی حضرت فاطمه سلام الله علیها و روشنگری نسبت به بعضی شبهات
@baharoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گرامیباد یاد و خاطرهی شهدای گلگون کفن، که شب شهادت بانوی دوعالم حضرت زهرا سلام الله علیها به دست دراویش داعشی در هفتمین گلستانِ پایتخت پرپر شدند...
⏳@baharoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸دروغ شاخدار درباره ماهوارهبر ایرانی
🔹اکانتهای ضدانقلاب برای زیرسوال بردن توان کشورمان در حوزه ماهوارهبرها، در اقدامی حماقتآمیز، صدای خبرنگار صداوسیما را روی فیلمی از شلیک یک ماهوارهبر گذاشته و ادعا کردند که فیلم مربوط به ماهوارهبر سیمرغ و ماهواره پیام امیرکبیر است!
🔹این فیلم در واقع مربوط به شلیک ماهوارهبر پروتن (proton) متعلق به کشور روسیه است.
❅ঊঈ✿☀️✿ঈঊ❅
@Baharoom
🔘نقش ترکیه و فرانسه در رشد بهائیت
🔻«ترکيه در رشد #بهائيت نقش موثري داشت و از طرفي يهوديان هم در دولت عثماني ناظران و مشاوراني در سه وزارت (نافعه، تجارت و زراعت، پست و تلگراف) داشتند که«بسا يارافندي» صهيونيست يهودي تبار، ناظر وزارت نافعه، دست يهود را در تملک غاصبانه بسياري از اراضي قدس شريف بازگذاشت و پرنس سعيد حليم پاشا نخست وزير ترکيه عثماني در 1913م هماهنگي و همبستگي کامل با صهيونيست ها داشت.»(1)
▫️«کشور فرانسه هم از يک سو کنسولگري خود در بغداد را مامور مي کند تا حمايت دولت و دادن تابعيت فرانسوي به بهاء الله را اعلام کند و از طرفي در نيمه قرن 20 م بيشتر شخصيت هاي سياسي فرانسه را از جمله«ليون بلوم» نخست وزير و تا اوريول و مندليس فراکس به عنوان دو رئيس جمهور يهودي بودند که بعدها زمينه حمايت هاي فرانسه از #اسرائيل، در مجامع بين المللي شدند، علاوه بر اين امروزه احزابي در فرانسه از اسرائيل حمايت مي کنند.»(2)
📚1. نفوذ صهيونيزم در مطبوعات، نشر ايام، اول،س1376. ص 38
2. بهائيت در ايران،چاپ دوم،س 1381 ، ص 150.
@Feraghvadyan
eitaa.com/baharoom
هدایت شده از کتابفروشی تخصصی تبلیغ
کتاب بی راهه بهائیت
به قلم آقای عبدالقادر همایون
قیمت پشت جلد: 6000 تومان
📚📚📚
https://eitaa.com/Tabligh_Specialized_Bookstore
📚📚📚
عناوین فصل ها
فصل اول: تاریخ بهائیت
فصل دوم: عقاید بهائیان
فصل سوم: تعالیم دوازده گانه بهائیت
فصل چهارم: ساختار تشکیلاتی بهائیت
فصل پنجم: تصاویر و اسناد
📚📚📚
ارتباط با آدمین جهت سفارش کتاب
@meisam_em
ﻭﻗﺘﯽ ﯾﮏ ﺁﺩﻡ ﺧﻮﺩﺵ ، ﺧﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﻗﻠﻘﻠﮏ ﺩﻫﺪ ﻣﻐﺰﺵ ﺩﺭﮎ میکند ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺧﻮﺩﺵ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﻗﻠﻘﻠﮑﺶ ﻧﻤﯽﺁﯾﺪ!
بیشعوﺭﯼ ﻫﻢ دقیقا ﻣﺜﻞ ﻫﻤﯿﻦ است؛
خیلی ها نمیفهمند ﮐﻪ ﺷﻌﻮﺭ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ...
👤 حقیقت بهائیت
🌐 @baharoom 🌐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرکاری جالب مجری ضدایرانی!
💥
💥💥💥💥💥💥💥💥حتما ببینید
💥
صفا، شبکه وهابی و ضدایرانی است که توسط حکومت سعودی حمایت مالی می شود و دائما در جهت اختلاف اندازی بین مردم عراق و ایران فعالیت می کند!
❅ঊঈ✿☀️✿ঈঊ❅
@Baharoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جناب دکتر #علی_اکبر_صالحی از اعضای خانواده #قرة_العین در مستندی که از شبکه مستند پخش شده است به صورت کاملا غیر کارشناسانه از زرین تاج قزوینی دفاع می کند!!!!
جناب دکتر حرف شما را باور کنیم یا سخنان مورخین مسلمان و حتی مورخین بابی و بهایی که بر عضویت این زن در فرقه ضاله صحه نهاده اند ... ؟؟؟
🔹متاسفانه این مستند در روز 13بهمن امسال ،از شبکه خبر ،قبل از اذان مغرب پخش شد...
🌸 @baharoom
آقای صالحی در دولت احمدی نژاد به عنوان وزیر امور خارجه به مجلس معرفی شد ، وعجب اینکه در مورد ایشان و خانواده ایشان بین نمایندگان بحث شد،که آیا شایستگی وزارت را دارد و آیا عضو فرقه ها ست یا نه!!! اما به عنوان وزیر انتخاب شد...و در دولت روحانی معاون رییس جمهور است......
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جزئیات جدید از ارتباط ساغر کسرایی [یک بهایی] و «روح الله زم»
🔹کسرایی بودجه ۵۰ هزار یورویی را برای آمدنیوز از کجا تهیه کرد؟
🔹جزئیات ارتباط زم با آژانس امنیت ملی آمریکا NSA/زم چه اطلاعاتی را در اختیار NSA قرار داد؟
#حقیقت_بهائیت
🆔 @baharoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک دقیقه با سریال جومونگ
@baharoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ وقتی هواداران #یمانی_دروغین در اولین سوال مناظره به بن بست میخورن!
⛔️ #حقیقت_بهائیت و مدعیان دروغین
🔖 @ baharoom
#احمد_الحسن #کذاب_بصری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعتراف عوامل شبکه بهایی من و تو به بی محتوایی برنامه های این شبکه!
✅ مجری شبکه من و تو: اگر آرایش نکنیم چند نفر برنامه هامون را می بینند ؟
❅ঊঈ✿☀️✿ঈঊ❅
@Baharoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حقیقت_بهائیت_دویست_سال_خشونت_خیانت_خرافه
💥 @baharoom
بارها گفته ایم بهائیت نه تنها به عنوان یک تشکیلات برانداز، بلکه حامی مالی و فکری جریانهای برانداز می باشد و با این اعترافات دیگر شکی برای زودباوران باقی نخواهد ماند که نهاد بیت العدل عملا یک تشکیلات متخاصم در ایران بوده و هرگونه ارتباط تشکیلاتی بهائیان ایران با بیت العدل قطعا جرم تلقی خواهد شد
#روح_الله_زم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای مالک من
من ملک توام
در ملک توام
قائم به توام
جز تو مرا یار و پناهی نبود
@baharoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹یه روزی بود مردانی که ماسک از روی صورت خودشون بر میداشتن، میذاشتن روی صورت رفقاشون
🔸روزهای جنگ، خطر بمباران شیمیایی و گاز خردل و اعصاب بسیار خطرناک تر از ویروس های امروزی بود.
🔹قصه زیبای ایثار در عملیات و جبهه ها ، زمانیکه رزمندگان جوانتر، ماسک ضد حملات شیمیایی خود را با اصرار به همرزمانشان میدادند ، را نمیتوان با هیچ جمله ای توصیف کرد ...
🔸امروز اما زالوصفتان در همین آب و خاک، ماسک ساده ۳ هزارتومانی رو ۴۵ هزارتومان با منت میفروشن به هموطنشون...
چی شد اینقدر شرافت بعضی هامون کم شد؟!
🆔 @baharoom 💯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️دروغ شبکه بهائی درباره کرونا در قم
🔹شبکه #بهائی منوتو که طبق مشی فرقه بهائیت معاند نظام اسلامی است با پخش تصویری از عراق مدعی شد که این عکس مربوط به نماز جمعه قم است و روحانیون از ترس کرونا ویروس در یک محفظه شیشه ای پناه گرفته اند
🔸این در حالی است که تصویر فوق مربوط به چند سال پیش و سخنرانی شبخ محمدالیعقوبی در عراق میباشد و آن شیشهها جهت عدم ترور و ضدگلوله برای ایشان استفاده شده و اولین انتشار این عکس در صفحه فیسبوک یک شهروند عراقی بوده است.
eitaa.com/baharoom
@Feraghvaadyan