آیت الله العظمی جوادی آملی:
آن فرعون ـ بدبخت دنیا و آخرت ـ فقط ﴿یذَبِّحُونَ أَبْناءَكُمْ﴾ بود؛ اما در این جریان غزه
هم «یذبح الأبناء»
هم «یذبح البنات»
هم «یقتل الآباء»
هم «یقتل الأمهات» است،
این کجا و فرعون کجا؟!
۱۴۰۲/٨/١۶
#غزه
#طوفان_الاقصی
✳️ @bahjat_alabd
✅ العبد محمدتقی بهجت:
💠در هر فیضی، خصوصی باشد یا عمومی، داخلی باشد یا خارجی، جسمانی باشد یا روحانی، بلاکلام، واسطه [فیض] او است.
☘️ فقط از ناحیه همان یک فیض (امام زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف) است و توجه به همه ائمه علیهمالسلام هم به او راجع میشود.
📚 کتاب حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، ص٣١٣
✳️ @bahjat_alabd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 این دنیا کم است!
✍🏻 عینصاد
❞ تمام دعوت انبياء اين است كه: «أَرَضِيتُمْ بِالْحَيوةِ الدُّنيا مِنَ الْآخِرَةِ فَما مَتاعُ الْحَيوةِ الدُّنْيا فِى الْآخِرَةِ الّا قَلِيلٌ».
به خدا قسم بهره هاى زندگى دنيا خيلى كم است!
همه انبياء الهى آمدند و ما را صدا زدند، فرياد زدند، شمشير زدند، زمين گير و زندانى شدند و فرقشان شكافته شد كه به كم ها قانع نشويد!
اين دنيا كم است، آدمى براى زندگى هفتاد سال نيست!
📚 #اخبات | ص ۹۳
✳️ @bahjat_alabd
نکته هایی از کتاب شریف اقبال الاعمال سیدبنطاووس (مورد توصیه حضرت آیتالله بهجت)
🔸ای انسان، به این نکته توجه داشته باش که پیش از آنکه خدا را بشناسی و با انجام طاعات به سوی او تقرب بجویی، مسبوق به احسان خدا بودهای؛ زیرا او بود که تمام نیازهای مهم تو را برآورد و حتی فرستادهای را که سربلندترین آفریدههای خویش است، به سوی تو گسیل داشت...
🔹تو را همچون سید فرستادگان و خاندان پاک و ویژه او و مسلمانان صدر اسلام، مکلف به جهاد و تحمل خطر و ضرر نکرد، بلکه عبادات اسلامی با عافیت و نعمت خالص به دست تو رسید.
🔸بنابراین منت خدا را بر خود فراموش مکن و با دیده باطنبین، به آنان بنگر و شهیدانی را که برای صلاح و هدایت تو به دست کافران شهید شدند و کافرانی را که در این راستا کشته شدند و آبادیهایی را که مخروب گردید و امتهای گذشتهای را که نابود شدند، به خاطر بیاور.
📚 اقبالالاعمال، ج٢، ص٢٦١
✳️ @bahjat_alabd
☫بِسْـــــمِالـلَّـهِالرَّحْـمَنِالرَّحِیـــــمِ☫
مراد از حشر با پیامبر چیست؟
غرض آن که مرحوم آقای شعرانی درباره حشر دربهشت ومحشور شدن با بهشتی ها می فرمود که محشور شدن با پیامبر (صلی الله علیه و آله) یعنی حشر با حقیقت رسول الله واین با حشری که عوام بر سر زبان دارند فرق دارد
آن گاه مثال میزد و می فرمود :
الان عده ای خدمت آیت الله بروجردی می روند. ودر محضرش مینشینند و حتی دستش را میبوسند و شاید شبانه روز در کنارش هم باشند ، چنین کسانی محشور با آقای بروجردی اند و ظاهرا با او حشر و نشر دارند
آیا شما چنین حشری میخواهید یا حشر علمی و معنوی ؟
آن حشری که میگوییم خدایا مارا با محمد و آل محمد (صلی الله علیه و آله) محشور بدار بدان معناست که ما را با صفات و حقیقت آنها محشور فرما، ما را بر اسرار قرآن و مقامات بهتر توفیق ارزانی دار، ما چنین حشری را میخواهیم ؛ منظور حشر جسمانی نیست
📔شرح اشارات و تنبیهات
علامه#حسن_زاده
✳️ @bahjat_alabd
.
✅ چه با خودت آوردی ؟
✍ حضرت آیت الله جوادی آملی :
خداوند در قرآن میفرماید :
«من جاء بالحسنة فله عشر أمثالها»،
نفرمود : کسی که در دنیا کار خوب بکند یا کسی که در دنیا ایمان بیاورد اهل نجات است، در هیچ جای قرآن نداریم که فرموده باشد «من فعل الحسنة» بلکه فرمود: «من جاء بالحسنة».
این یعنی انسان باید یک قدرتی داشته باشد که بتواند این اعمال حسنه را با خود ببرد.
یعنی اعمالش در دستش نقد باشد. اینطور نباشد که در دستش کار خیر بگذارد بعد گناه کند، غیبت کند و... که با این کارها افعال خیرش بریزد.
این مصداق همان «من فعل الحسنة» است که مورد نظر قرآن نیست، بلکه انسان باید آنطور باشد که بتواند همهی افعال نیک و خوب خودش را به همراه خود ببرد. لذا در صحنهء قیامت نمیگویند : تو در دنیا چه کردی؟ بلکه میگویند : چه با خودت آوردی؟
📝 درس تفسیر ۹۳/۰۹/۰۳
✳️ @bahjat_alabd
🔸پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: مَن قامَ عَلى مَريضٍ يَوما و لَيلَةً بَعَثَهُ اللّهُ مَعَ ابراهيمَ الخَليلِ ؛
🔹هر كس يك شبانه روز از بيمارى پرستارى كند، خداوند او را با ابراهيم خليل محشور مىكند .
📚 ثواب الأعمال ص ۳۴۱
✳️ @bahjat_alabd
19.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
علاقه ما به حضرت زینب ما را نجات داد!
خاطره آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان
و نقل رویای صادقه فرزند مرحوم آیت الله محقق داماد درباره حضرت زینب "سلام الله علیها
سیره فرزانگان، عبدالحسن بزرگمهرنیا، نشر سامان دانش، به نقل از:
کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه امام خمینی گرگان.
✳️ @bahjat_alabd
🔻 گزیدهای از کتاب نردبان سعادت، تلخیص و تحریر کتاب معراجالسعادة علامه ملا احمد نراقی
🔸 اهانت به انسانها خواه با زبان و سخن گفتن باشد یا با سکوت یا اشاره یا هرطور دیگر، روا نیست و مؤمن راستین - از آن رو که خود را برتر از دیگران نمیداند - به هیچ کس اهانت نمیکند.
📚 نردبان سعادت، ص٣۶٢
(تلخیص و تحریر کتاب معراجالسعادة)
✳️ @bahjat_alabd