✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
به چیزی غیر از توکّل و یاد خدا برای انسان، آرامش حاصل نمیشود. و چیزی غیر از اعراض(رویگردانی) از یاد خدا و غفلت، زندگی را تلخ و ناگوار نمیکند.
📚 در محضر بهجت، ج ۲، ص۲۴۶
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدسسره
✅ @bahjat_ir
🗓 یکشنبه ٢٠ بهمن ماه ١٣٩٨
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
«هر روز سعی کنید یک حدیث از کتاب #جهاد_با_نفس را مطالعه کنید و سعی نمایید به آن عمل کنید؛ بعد از یک سال خواهید دید که حتماً عوض شدهاید؛ مانند دارویی که انسان مصرف کند و بعد از مدتی احساس بهبودی میکند».
🔻 گزیدهای از روایات جهادبانفس را در روزهای یکشنبه و پنجشنبه دنبال کنید:
اسماعیلبنسهل گوید: به خدمت امام جواد علیهالسلام نوشتم: به من چیزی بیاموز که هرگاه آن را بگویم در دنیا و آخرت با شما باشم. حضرت با خط شریف خود _ که آن را میشناختم _ نوشت: سوره مبارکه «انّاانزلناه» را زیاد تلاوت کن و دو لب خود را با گفتن استغفار تَر کن.
📚 وسائلالشیعه، ج۱۶، ص۶۹
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدسسره
✅ @bahjat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🔹 باید بدانیم که تمام نتیجه و تمام سعادت در این است که ما موفق باشیم که عزم ثابتِ مستمر بر ترک معصیت، در اعتقادیات و در عملیات داشته باشیم.
🔹 باید همین را هم از خدا و از مقربین خدا و از انبیا و اوصیا و وصیّ وقت [امام زمان علیهالسلام] بخواهیم [که] از خدا بخواهند که ما موفق باشیم به اینکه در هر آن، هرجا باشیم، فقط و فقط رضای خدا را در نظر داشته باشیم. بخواهد، حرکت کنیم؛ بخواهد، ساکن باشیم. نباید آنی غفلت از همین یک کلمه داشته باشیم. تمام تشریفات [از] اول دین تا آخر دین، برای همین بندگی خداست.
🔹 باید بدانیم [که] مطلب فقط یکی است، آن چیست؟ بندگی خدا. بندگی خدا، در طاعتِ خداست [و] طاعت خدا در [گرو] ترک معصیتِ خدا است؛ هم در اعتقاد و هم در عمل.
🔴 تمام تشریفات [از] اول دین تا آخر دین، برای همین بندگی خداست.
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدسسره
✅ @bahjat_ir
🗓 دوشنبه ٢١ بهمن ماه ١٣٩٨
#پرسش_و_پاسخ از آیتالله بهجت قدسسره
سؤال: من عرف نفسه فقد عرف ربه یعنی چه؟
حضرت آیتالله بهجت قدسسره: یعنی بداند که نفس، حیات و رزق و غنا و فقر و صحت و سقمش از خودش نیست. و از جای دیگر آب میخورد؛ همین موجب عرفان رب است.
🔻مناسبتها:
🔹 شکسته شدن حکومت نظامی به فرمان حضرت امام خمینی قدسسره؛ 1357ش.
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدسسره
✅ @bahjat_ir
7.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#انتشار_برای_اولین_بار
🎥 کلیپ تصویری: «واضح و آشکار شد که نباید به کفار هیچگونه اعتمادی کرد»
🔴 حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🔹 اما الان دیگه واضح و آشکار شد که کفار نباید به اونها هیچگونه اعتماد کرد. هیچگونه به وفای اونها آدم ترتیب اثر بدهد. نه! نخواهند وفا کرد!
📚 بیانات در درس خارج فقه، کتاب جهاد، ٢١ آبان ١٣٨٧
💻 مشاهده فیلم و متن بیانات در سایت رسمی مؤسسه نشر آثار حضرت آیتالله بهجت(ره):🔻
👆 http://bahjat.ir/fa/content/10680
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدسسره
✅ @bahjat_ir
مرکز نشر آثار آیتالله بهجت
#انتشار_برای_اولین_بار 🎥 کلیپ تصویری: «واضح و آشکار شد که نباید به کفار هیچگونه اعتمادی کرد» 🔴 حضر
#انتشار_برای_اولین_بار
🎥 کلیپ تصویری: «واضح و آشکار شد که نباید به کفار هیچگونه اعتمادی کرد»
🔴 حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🔹 اما الان دیگه واضح و آشکار شد که کفار نباید به اونها هیچگونه اعتماد کرد. هیچگونه به وفای اونها آدم ترتیب اثر بدهد. نه! نخواهند وفا کرد! حالا اول بسم الله، بله، [ به اینکه مثلا کفار ادعا کنند] ما کار نداریم اظهار شعائر اسلام بکنید، و از این دروغها. بالاترها از اینها دیده شده.
🔹 نباید[کفار]اصلا سلطه داشته باشند بر اسلام و مسلمین. مادام(زمانیکه) مسلمین تمکن دارند، دفاع بکنند. مثل دفاع. دفاع. بله. [حتی اگر مسلمین]متمکن هم نباشند، مع ذلک کله(درهرصورت)، اونجوری که اونا قصد دارند، ممکن هست نکشند، آهان. مثلا ها. کاری بکنند که...
🔹 و إلا هیچ اعتباری به هیچ کافری نیست. ولو اینکه فرض کنید به اینکه، [توسط خود کفار]صدها از کفار رو هم میکشند، [سپس جهت فریب و دلخوشی ما ] میگویند: ببین اونها اظهار شعائر اسلام را مانعند، ما اونها رو میکشیم، شما هم بدانید که ما امضا میکنیم، نوشته میدهیم به شما که مانع از نماز و روزه و حج و جهاد شما نخواهیم بود. [حتی کفار] بالاترین از اینها را میکنند و هیچ ابدا متأثّم [و خطاکار] نمیدانند خودشون را. مبادا یک روز انسان باور بکند از اینها چیزی! هیچ باور کردنی نیست!
🔹 به حسب ظاهر هم، [فقط] دشمن دین نیستند، [چراکه]خودشون دینی ندارند تا که ما برای اینکه ما با دینشون مخالف باشیم، دشمن باشند. بلکه [هدف اصلی آنها] فقط مسلط شدن بر بشر، مثل قبطیها و بنی اسرائیل. میخواهند استعباد بکنند[و به نوکری بگیرند] همه را. و اون هم به هر بهانهای به هر دروغی، واجب است دیگه، مسلط شوند بر مسلمانها. ذراری(فرزندان مسلمانها) را بکشند فلان را بکشند.
🔹هیچ هیچ ابداً ! اگر یک جایی با اینها انسان بخواهد موافقت بکند، ... همون [کاری را بکند] که با همه کفار و دیگران میکنند. [در نتیجه] با این کافر هم [که به ظاهر قول رفاقت داده] بکنند، همین، بیش از این نیست. هر حکمی رو که اونها [باسایر کفار] دارند، [حتی] اگر میخواهند نفت هم به اونها بدهند مثلا، باید ببرند، کرایهاش را از خودشون بگیرند، ببرند سر حد (مرز) که اونها داخل در مملکت نشوند که بگیرند تسلم[و دریافت] بکنند. تا این جهت آدم باید احتیاط را محافظت بکند. دوستیشون(کفار) با یک شخصی دو شخصی، یک پول فایده ندارد. بالاخره.
📚 بیانات در درس خارج فقه، کتاب جهاد، ٢١ آبان ١٣٨٧
💻 مشاهده این مطلب و مطالب مشابه از طریق لینک زیر در سایت رسمی مؤسسه نشر آثار حضرت آیتالله بهجت(ره):🔻
👆 http://bahjat.ir/fa/content/10680
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدسسره
✅ @bahjat_ir
🗓 سهشنبه ٢٢ بهمن ماه ١٣٩٨
#اینگونه_بود ...
🔻 خاطراتی کوتاه از سیره و سبک زندگی آیتالله بهجت قدسسره:
یکسال و اندی از فوتش میگذشت و هنوز نتوانسته بودیم سنگنشانی بر مزارش بگذاریم. ذهنم مشغول این بود که بر روی آن، چه باید نوشت و چه کسی باید بنویسد؟ اما راه به جایی نبردم؛ با دوستان مشورت کردم. متنهایی را هم آوردند یک نفر خوشنویس داوطلب شده بود که سنگ را بنویسد. سردرگمی من را که دید گفت: «چه میخواهید بنویسید؟! چگونه معرفیاش کنید؟ مگر او را شناختهاید.»
حرفش حساب بود، آنقدر که حساب و کتابهایم را به هم ریخت. گفتم: «بالاخره جملهای باید نوشت»؛ گفت: «آن را بنویس که خودش مینوشت.»
***
سنگ مزارش را آماده کردند، عبارتی را نوشتیم که رضایت داد بر رسالهاش بنویسیم:
«اَلعَبْد، محمدتقی بهجت»
سنگ را دیدم؛ تازه فهمیدم او زنده است. خود، آنچه میخواست،
سنگ را هم همانگونه مدیریت کرد.
بر اساس خاطرۀ حجتالاسلام و المسلمین علی بهجت
📚 این بهشت، آن بهشت، ص٩۵
🔻مناسبتها:
🔹 پيروزی انقلاب اسلامی ايران و سقوط نظام شاهنشاهی؛ ۱۳۵۷ش. (تعطیل)
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدسسره
✅ @bahjat_ir
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🔹رشوهخواری جنایت بزرگی نسبت به ملت و به نسلهای بعد میباشد و در عوض پاداشش هم خیلی بزرگ است! چنانکه رضاخان ایران را به انگلیس فروخت و در عوض شاه ایران شد. و در ترکیه و حجاز نیز اینگونه عمل کردند. به خدا پناه میبریم از ضعف ایمان، خصوصاً از رحم نکردن به اَعْقاب و نسلهای آینده!
🔹با اینکه میدانیم نظام مذهبی حق است، با گرفتن رشوهها و اشاعهی اکاذیب و اتهامات برای براندازی آن تلاش میکنیم، تا پست و مقام دیگران نصیب ما گردد!
📚 در محضر بهجت، ج٣، ص١۶٧
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدسسره
✅ @bahjat_ir
🗓 چهارشنبه ٢٣ بهمن ماه ١٣٩٨
#استفتاء از حضرت آیتالله بهجت قدسسره
سؤال: در کودکی مقداری پول از شخصی برداشتم، الآن خجالت میکشم به او بگویم، چه کنم؟
حضرت آیتالله بهجت قدسسره: به هر صورت شده، باید آن را به او برگردانید و لازم نیست توضیح دهید.
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدسسره
✅ @bahjat_ir
🗓 پنجشنبه ٢۴ بهمن ماه ١٣٩٨
🔻 گزیدهای از روایات جهادبانفس را در روزهای یکشنبه و پنجشنبه دنبال کنید:
ابیبصیر گوید: از امام صادق علیهالسلام درباره آیه «ای کسانی که ایمان آوردهاید به سوی خداوند توبه کنید، توبهای پاک و خالص» پرسیدم. فرمود: مراد آن گناهی است که شخص هرگز به آن باز گشت نمیکند و تا ابد مرتکب آن نمیشود. عرض کردم: کدام یک از ماست که به انجام گناه باز نگردد؟ فرمود: ای ابا محمد! راستی که خداوند آن بندهای را که آزموده شده و بسیار توبهکننده است را دوست میدارد.
📚 وسائلالشیعه، ج۱۶، ص۷۲
🔻مناسبتها:
🔹 شهادت قاضی نورالله شوشتری، مؤلف «احقاقالحق»؛ ١٠١٩ق.
🔹 درگذشت فقیه بزرگ، شیخ مرتضی انصاری؛ ١٢٨١ق.
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدسسره
✅ @bahjat_ir
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
خدا میداند چه پاداشی برای اعمال [انسان] ثابت است و برای او مقرر میشود! نباید خیال کرد که مطلب، مالِ کمی و زیادی است؛ [بلکه مربوط به] کیفیت است؛ برای خدا باشد، کم باشد[سودمند است]؛ و برای خدا نباشد زیاد[هم] باشد؛ بیفایده است…
ما مهمان خدا هستیم، در سفره او هستیم. میبیند ما را، میداند ما چه کار میکنیم، میداند که ما خیال داریم چه [کاری] بکنیم!
📚 بهسوی محبوب، ص114
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدسسره
✅ @bahjat_ir
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
در زمان خیلی نزدیک به ظهور که ظلم فراگیر میشود (مُلِئَتْ ظُلْما وَ جَوْراً)؛ مظنون ( مورد گمان) است به افرادی که پیش از ظهور در دین و ایمان ثابتقدم هستند، عنایات و الطاف خاصی میشود، تا از دین خارج نشوند.
📚 در محضر بهجت، ج١، ص١٠٢
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدسسره
✅ @bahjat_ir