eitaa logo
بنده آزاد
235 دنبال‌کننده
537 عکس
204 ویدیو
1 فایل
🧔‍♂️ علی شیرین صحرایی 🏠اصالتا دزفولی ساکن کرج-تهران 📚پژوهشگر حوزه آموزش و پرورش 🖊از فرهنگی تا اندکی سیاسی 📨 کمی خبرنگار ارتباط با بنده〰️〰️◀️ @alishirin78
مشاهده در ایتا
دانلود
آیس مک سالم 🆚 آیس مک سیگاری عبرت نمی‌گیرید؟ _بنده آزاد____ @bande_azad
هدایت شده از اقامه | سینا ناصری
دولت هیچکاره یا همه کاره... 🔺برخی اصلاح طلبان و خارج نشینان بارها گفتند و نوشتند که دولت ها هیچکاره هستند و تصمیمات کشور در نهاد های دیگری گرفته می شود. 🔻اما سوال این است: اگر دولت ها هیچ کاره هستند، پس چطور کسی مثل آقای الان در سوئیس است. کسی که از نظر قانون انتصابش غیرقانونی است. کسی که شخصا رئیس محترم مجلس از او خواست تا ظریفانه از دولت کناره گیری کند‌. با این حال به سفری می رود که سال گذشته وزیرخارجه شهید امیرعبداللهیان به آن سفر رفته بود. 🔻اگر دولت‌ها هیچ کاره هستند، پس چطور که بعد از مدت‌ها کار مطالعاتی و رفع ایراداتِ شورای نگهبان و سایر دستگاه‌ها، تصویب شد اما ابلاغ و اجرا نمی‌شود. مگر غیر از این است که دولت به عنوان مجری با آن مخالف است. 🔺آنچه مشهود است قدرت دولت ها بسیار زیاد و وسیع است و‌ دست بسیار بازی در اعمال سیاست های خود دارند. ✍️سینا ناصری 🔻به کانال بپیوندید : 🌐 ایتا
بر ظریف لعنت _بنده آزاد____ @bande_azad
🏷 میدونستید اسم برج میلاد چرا میلاده؟ به مناسبت صدمین تولد امام خمینی(ره) :) تا دانستنی دیگر بدرود😁 _بنده آزاد____ @bande_azad
هدایت شده از ابلاغ بیّن
نمی‌دونم چرا ظریف داخل ایران که هست غریبی می‌کنه اما وقتی می‌ره اونور احساس راحتی می‌کنه و سفره دلشو باز می‌کنه؟ 🤔 @EblagheBayyen
🪑 آزادیِ سرخ؛ تأملی در باب بازگشت مردم غزه به مناطق شمالی 🏷 پرده اول در خط ساحلی غزه، جوانکی آفتاب سوخته ویلچر زرد رنگی را هل می‌دهد که پیرزنی چروکیده با چادر نوک‌مدادی گل‌گلی روی آن نشسته است. گونی سفید رنگی روی پای پیرزن است که لباس‌هایش را در آن چپانده؛ یا شاید هم همه زندگی‌اش را! همین که دوربین فیلم‌بردار را می‌بیند، آغوش می‌گشاید و با صدایی گرفته فریاد می‌زند: خدایا شکرت که برگشتیم؛ شکرت که ما را به شهرمان برگرداندی. بعد هم با همان صدای گرفته کِل می‌کشد و می‌خواند و کف می‌زند: یا حلالی یا مالی ... بدی ارجع ع بلادی. (یا حلالی یا مالی(۱)  ... می خواهم به شهرم برگردم) 🏷 پرده دوم کمی آن‌طرف‌تر، مردی جا افتاده روی زمین زانو زده و به خاک‌هایی که در دست گرفته است، با حیرت نگاه می‌کند و چند باری آن را می‌بوید. در همین حالت هم لبانش از ذکر بازنمی‌ایستد؛ به سرزمین‌مان بازگشتیم، الله اکبر و لله الحمد، الله اکبر و لله الحمد. او هم به مانند پیرزن، دستانش را به نشانه پیروزی بالا می‌آورد. تازه جزئیات صورت و بدنش هویدا می‌شود؛ نصف سپید و نصفی دیگر آتش‌سوخته. از مچ دستانش می‌توان فهمید که بدنش نیز مثل صورتش است. مرد جاافتاده فریاد می‌زند: «در تمام این مدت، همه ما در محاصره گلوله‌ها، مرگ و عذاب بودیم اما ...» صدایش را بلند می‌کند: «اما مقاوم ماندیم، مقاوم ماندیم تا اینکه امروز به غزه بازگشتیم و خدا را شکر.» 🏷 پرده سوم لبخند و گریه در هم آمیخته است؛ مادری کشان‌کشان به سوی جوان شاخ شمشادش می‌دود. جنگ میان او پسرش جدایی انداخته و مدت‌ها از یکدیگر بی‌خبر بوده‌اند. دریا به ساحل می‌رسد؛ مادر پسرش را در آغوش می‌کشد و پسر با شادمانی آمیخته به غمی مبهم در آغوش مادر مویه می‌کند: «هییی مادر! جای حامد خالی! او می‌خواست اولین کسی باشد که موقع بازگشت از من استقبال می‌کند. عیبی ندارد؛ فدای وطن!»
🏷 تماشای انسان فلسطینی، دستاوردی جز حیرانی و سردرگمی برای آدمی به‌همراه ندارد؛ حیرانی از توان استقامت این مخلوق زمینی و سردرگمی از شیوه نگریستنش به جهان. شاید به چشم غیرفلسطینی‌ها، ایشان مردمانی بی‌چاره و مبتلا به نظر بیایند که راهی جز سوختن و ساختن ندارند. اما به جرأت می‌توان گفت که منفعل دانستن انسان فلسطینی در برابر وضعیت موجود، دیدگاهی به غایت استعمارزده و ناآگاهانه است. سلب فاعلیت از انسان فلسطینی به‌گونه‌ای تکمیل پازل روایت صهیونیستی از ماجرای فلسطین است؛ اینکه مقاومت فلسطینی فتنه‌ای است از جانب دولت‌های خارجی برای ناآرام کردن منطقه و سرزمین تاریخی یهود! 🏷 پیش‌بینی می‌شد که با بازگشت آوارگان فلسطینی حاضر در جنوب غزه به نواحی شمالی، تصاویری خیره‌کننده‌ای ثبت و ضبط شود؛ صحنه‌هایی که غم و شادی و خستگی و استقامت را به‌هم گره می‌زند. اما به‌دور از توصیف‌های رمانتیزه، تفسیری که از این پدیده به‌دست می‌دهیم، اهمیتی دوچندان دارد. به هنگام مواجهه هر ذهن پرسشگری با بازگشت‌ مردم غزه و همچنین شادی آن‌ها از این رخداد، سؤالات بنیادینی رخ می‌نماید؛ «بازگشت به کجا؟»، «خوشحالی از برای چه؟»، «مگر چیزی از خانه و زندگی مردم غزه باقی مانده که حال بخواهند به آن برگردند؟» و سؤالاتی از این دست.  🏷 پاسخ به این سؤالات را نه در زیر آوار و خرابه‌های کوچه پس کوچه‌های محله الشجاعیه غزه، بلکه باید در ایده برپایی دولت صهیونیستی جست. در واقع، دولت موعود اسرائیل تنها زمانی امکان تحقق پیدا می‌کند که در جغرافیای فلسطین تاریخی، هیچ اثری از هویت فلسطینی وجود نداشته باشد. به دیگر سخن، برای برپایی دولت موعود باید نام همه شهرها و روستاها عبری شوند و همه شهروندان حاضر در این سرزمین به زبان عبری سخن بگویند؛ پس هیچ نامی از فلسطین و فلسطینی نباید باقی بماند!  🏷 ادوارد سعید، اندیشمند مشهور فلسطینی در اثر بی‌بدیلِ خود، «فراتر از واپسین آسمان» به نقل از کتاب «نظم نوین حکومت نظامی؛ اسرئیل علیه بادمجان» اثر آویگدر فلدمن آورده است: بنا به ماده‌های 1015 و 1039 قانون ارتش اسرائیل، هر عربی که در ساحل غربی رود اردن یا نوار غزه صاحب زمین است، پیش از کشت هر نوع سبزی – از جمله بادمجان – یا درخت میوه باید از مقامات اجازه کتبی بگیرد. کوتاهی در کسب این اجازه‌نامه ممکن است به قیمت نابودی درخت یا سبزی به اضافه یک‌سال زندان تمام شود. اگر حق تعلق داشتن به سرزمینی را بدیهی‌ترین حق حیات بشر بدانیم، اسرائیل این حق را برای فلسطینی‌ها قائل نیست. در واقع اسرائیل می‌خواهد از فلسطینی‌ها آوارگانی بسازد که تنها به یک نام تعلق دارند و نه سرزمین.  🏷 از دیگر سو، اساسا مسئله اهالی غزه، نه خانه به معنای چاردیواری‌ای است که انسان روز و شب را زیر سقف آن سپری می‌کند، مسئله جایی است که مردم غزه بدان تعلق دارند؛ یعنی سرزمین غزه و فلسطین. آن‌چه رژیم اسرائیل نیز دنبال می‌کرده، غصب سرزمین غزه و فلسطین است، نه فقط تخریب خانه و زندگی مردم. خانه تمثیلی است از امکان حیات بر سرزمین فلسطین. با این وصف، رژیم اسرائیل زمانی پیروز خواهد شد که سرزمین فلسطین را تصرف کند؛ از نهر تا بحر!   🏷 هر بازگشت انسان فلسطینی به سوی سرزمینش پس از آن‌که از خانه خود رانده شد، استعاره‌ای است از بازگشت همه فلسطینیان به سرزمین خود. در واقع هرگونه بازگشت آوارگان فلسطینی، بیانگر شکست دشمن در پاکسازی‌ نژادی فلسطینیان است، حتی اگر خانه‌ای باقی نمانده باشد. مسئله بازگشت مردم غزه نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ بازگشت آوارگان غزه به مناطق شمالی یعنی شکست پروژه کشتار گسترده، تخریب منازل و کوچاندن سازماندهی‌شده مردم فلسطین به خارج از آن برای جایگزین کردن ایشان با شهرک‌نشینان صهیونیست و مهاجرین یهودی. حسین اکبرزاده پ.ن: ۱. عبارتی که فلسطینی‌ها اغلب در مراسم عروسی و جشن‌های خود آن را با ریتم مشخصی هم‌خوانی می‌کنند. _بنده آزاد____ @bande_azad
🔰شورایی برای مردمی‌سازی یا مردمی‌شدن؟ هر انسانی در دنیای ذهن خود زندگی می‌کند. یعنی تصوراتی از اطراف دارد که حتی اگر منطبق بر واقع هم نباشند، بر اساس آنها توصیف و تجویز می‌کند. در حوزه سیاستگذاری و در ادامه آن قانون‌گذاری یکی از مسائلی که گاهی اوقات مورد غفلت واقع می‌شود، عدم توجه به ذهنیت و تصور سیاستگذار و قانون‌گذار است. به‌منظور فهم چرایی پرداختن به یک مساله از میان انبوه مسائل موجود و کشف دلایل نوع خاص تدوین یک سیاست ناظر به مساله منتخب که خود منبعی برای قانون‌گذاری‌ متعاقب آن است، باید به زمینه و شرایط آن برهه تاریخی مراجعه کنیم. تا بتوانیم با درک درستی از بافتار فرهنگی، اقتصادی و سیاسی زمان تصویب سیاستی خاص، یک گام به فهم ذهنیت سیاست‌گذار نزدیک شویم. ◀️ برای مطالعه ادامه مطلب به این [پیوند] مراجعه کنید. 🗂️هسته ✒️نویسنده 📲 تلگرام | اینستاگرام | ایتا | بله | روبیکا 🆔 @RAHYAFTT_IR 🌐 www.RAHYAFTT.IR
هدایت شده از مجنون | علی‌علیان
اگر چه خون دل خوردن برا انقلاب سفره کسی رو پر نکرد اما دشمنی با انقلاب و جمهوری اسلامی سفره بعضیا رو رنگین کرد. تو یک فقره، علی‌نژاد ۸۰۰ هزار دلار از دولت آمریکا دریافت کرده. با دلار ۸۳ تومنی میشه چیزی حدود ۶۷ میلیارد! شخصا به شفاعت کسانی که با جیب خالی و هزارتا مشکل، علی‌رغم فضای مسمومی که تولید شده جواب شبهات اینها رو میدن و تبیین می‌کنند، امید دارم... خوش بحال چنین آدمهایی... @aliya_ne
آدمی بودن غم انگیز است وقتی هوای آسمان به سرت بزند و  بال نداشته باشی...! [کپی] _بنده آزاد____ @bande_azad
📍شورایی برای مردمی‌سازی یا مردمی‌شدن آموزش و پرورش؟ / افول نقش انجمن اولیا و مربیان 🔻علی شیرین صحرایی، پژوهشگر هسته تحول آموزش و پرورش اندیشکده رهیافت، در یادداشتی مطرح کرد؛ 🔹هر انسانی در دنیای ذهن خود زندگی می‌کند و سیاست‌گذار نیز بر اساس ذهنیت خود، مسائل را انتخاب و برای آن‌ها سیاست‌گذاری می‌کند. درک بافتار تاریخی، فرهنگی و سیاسی زمان تصویب یک قانون، به فهم بهتر ذهنیت قانون‌گذار کمک می‌کند. 🔹شوراهای نظارت مردم در امر آموزش و پرورش برای تحقق مشارکت و نظارت مردم در آموزش‌وپرورش تأسیس شده‌اند، اما تحلیل گفتمان این قانون نشان می‌دهد که مشارکت مردم به حوزه اقتصادی محدود شده و هدف اولیه قانون نادیده گرفته شده است. 🔹در ماده ۳ قانون، ترکیب اعضای شورا مشخص شده است. اکثر اعضا از مسئولین دولتی هستند و حضور مردم محدود به نهایتاً ۶ نفر است که آن‌ها نیز وابسته به تأیید سایر اعضای شورا هستند. 🔹اعضای شورا که عمدتاً مسئولان دولتی هستند، بدون مشارکت واقعی مردم، دستور به مردمی‌سازی می‌دهند. این در حالی است که مردمی‌سازی باید از دل جامعه و گروه‌های مردمی بجوشد، نه از طریق تصمیم‌گیری‌های بالا به پایین. 🌐 متن گزارش: https://ihkn.ir/?p=40320 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با مفتاح اندیشه همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
6.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وضعیت ما وقتی میریم خرید راجع به محصولات اسرائیلی😂😂😂 پ.ن: بعضی محصولات تحت لیسانس یا در حد استفاده از برند محصول آمریکایی یا اسرائیلی بهشون پولی پرداخت می‌کنن. البته خب حساسیت به ترجیح محصول ایرانی هم داریم. _بنده آزاد____ @bande_azad