eitaa logo
پایگاه بنی فاطمه (س)
66 دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
3.7هزار ویدیو
285 فایل
-نحنُ عُشّاق مُواجَهَةِ إسرائیل- خون عشاق به وقتش خواهد ریخت [خاورمیانه بعداز توباقی عمرش را زمستان است] #حاج‌ رفیقِ‌شهید‌،قآســــم ارتباط با ادمین ها @Kafshani_2037 @ashori_6
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ✅نکاتی مهم و اساسی درباب جنگ تحمیلی به مناسبت هفته دفاع مقدس 👈امام خمینی ره اولین بار از واژه جنگ استفاده فرمودند 👈مرحوم منتظری هم واژه جنگ تحمیلی را مطرح کردند 👈دفاع امری مقدس است ،اقدام دولت صدام در حمله به ایران ،جنگی تمام عیار بود و ما با دفاع سرشت و سرنوشت خود را تعیین کردیم ... 👈مسئله جنگ ،امری استراتژیک و راهبردی است 👈پرسش ها راجع به جنگ‌ ،بعد تاریخی دارد 👈 اضلاع و ابعاد جنگ : _بعد حماسی ،شامل دلاوری ها و رشادت ها و ایثارگری رزمندگان است _بعد عقلانیت و خردورزی که در فرماندهان و نظامیان و رزمندگان خلاصه می‌شود _بعد رسایی و معنوی که شامل پیامدها و آثار روحی و ایمانی و اعتقادی و....رزمندگان را شامل میشود و بیشترین محور فعالیت در این عرصه بوده و کمتر به مورد اول و دوم اشاره شده است 👈 چرا باید جنگ را برای نسل های آینده تبیین کرد : _عوض شدن شرائط و مقتضیات زمان به دلایل مختلف سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و.... _ورود و به عرصه آمدن نسل های جوان و تقریبا بی اطلاع از دفاع مقدس _کم کاری و عدم تبیین چرایی و چیستی شروع جنگ متناسب با مقتضیات در کتب درسی در مقاطع مختلف _هجمه‌ همه جانبه دشمن در زدودن آثار و پیامدهای بی بدیل دفاع مقدس _ کم کاری سینماگران و سازندگان فیلم های متناسب با سنین و گروههای مختلف سنی و تحصیلی _شبهه آفرینی دشمن و سعی در تغییر باورهای نسل های جدید نسبت به ارزشهای اخلاقی و اجتماعی و فرهنگی و...دفاع مقدس 👈در بیان حوادث و رویدادهای جنگ‌‌ باید شیوه و زبان عوض شود ( تغییر شیوه های بیان و ارايه مطالب و زوایای پنهان دفاع مقدس) 👈رویکردهای سه گانه در دفاع مقدس الف:رویکرد وقایع انگاری ،جنگ را تاریخی و عملیاتی ارائه کردن برای اذهان عمومی ب:روش تحلیلی ، نقد جنگ و تبیین و تحلیل درباره تصمیم گیری ها در عرصه های مختلف دفاع مقدس ج: رویکرد فرهنگی و معنوی نسبت به جنگ داشتن ( خاطرات و تاریخ شفاهی از جنگ‌ ارائه دادن ) 👈سوالات اساسی در باره مبانی نظری پرسش ها در باره جنگ‌ _سوالاتی درباره علل و دلایل وقوع جنگ ( موضوع اصلی علل و زمینه های آغاز جنگ تحمیلی است که عدم آمادگی انقلاب اسلامی در دفاع از خود بدلیل تازه به پیروزی رسیدن، عدم امادگی نیروهای نظامی در دفاع از کشور ،فقدان تجهیزات لازم نظامی و عدم توانایی در کاربرد تجهیزات و....) _چرا و چگونه جنگ شروع شد ؟ که خود بحث تبیینی و کلامی است؟ _ایا شروع جنگ اجتناب ناپذیر بود که خود بحث از امکان ها و ظرفیت ها بود؟ _ایا بازدارندگی دشمن برای وقوع جنگ امکان نداشت ؟ _چرا در نقطه صفر مرزی نیروهای متجاوز را شکست ندادیم ؟ ✅ نظریاتی در باره علل وقوع جنگ : _ طرح شعارهای انقلابی از سوی نظام و انقلاب اسلامی ( منطق وقوع جنگ‌ تابع شعار نیست !؟) _فروپاشی ارتش و درگیر کودتا و تغییر فرماندهان ( هیچ سندی در ارتش یافت نمیشود که اعلام کرده باشد جنگ شروع می‌شود!؟ تا ۱۵ شهریور . _ریشه های تاریخی ،حقوقی وقوع جنگ‌ تحمیلی _صدام و ناسیونالیزم عربی و دنبال رهبری جهان عرب و منطقه _کینه توزی صدام نسبت به امام خمینی ره در دوران تبعید در عراق _سوالاتی درباره چرایی و چگونگی استمرار جنگ‌ _سوالاتی درباره چرایی پایان جنگ سهراب خلیلی یکم مهر ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
|چه شد که چادر از سر کشیدند... 🔻گفتند حجاب اختیاری و چادر از سر ناموس مردم کشیدند. گفتند حجاب کجای قرآن است و وقتی خبردار شدند، آیات زن و حجاب را ورق ورق کرده و به آتش کشیدند. شعار آزادی و زندگی دادند و جوان غریب بسیجی را در خیابان زیر مشت و لگد گرفتند. 🔹از حقوق بشر گفتند و مسلم‌ترین حق گروه‌های امدادی را در همه جنگ‌ها، با به آتش کشیدن ۱۸آمبولانس به نمایش گذاشتند. از احترام و مدارای پلیس گفتند و ده‌ها ماشین و موتور ناجا را آتش زدند و سرباز بی‌نوا را زیر ضرب وحشیانه مصدوم و به آتش کشیدند. از حقوق مردم گفتند و اموال عمومی و خودروهای شخصی را تخریب کردند. 🔹اینها مردم نیستند؛ اینها اراذل و اوباشند و تکلیف‌شان روشن ، اما سخن، جای دیگر است. 🔹توصیف امیرالمومنین از اوباش در جملات قصار ۱۹۹نهج‌البلاغه چنین است: اینان پراکنده‌اند و شناخته نمی‌شوند تا وقتی مجتمع شوند و غلبه کنند. ⁉️سؤال اینجاست؛ چه زمان، اراذل و اوباش از پراکندگی درآمده و جمع می‌شوند؟ 🔸فیلم چادر کشیدن از سر ناموس مردم، بچه شیعه را به دردی عمیق در کوچه‌های بنی‌هاشم می‌برد. چند روزی از رحلت پیامبر نگذشته بود که اراذل و اوباش پراکنده آن ‌روز، گرد هم جمع شدند و شد آنچه نباید می‌شد. چرا؟ چه چیز آنها را جمع کرد؟ 🔸اراذل و اوباش حزب نیستند، سر ندارند، رهبر ندارند و شناسنامه ندارند. اینها در شرایطی مجتمع می‌شوند که حق، پوشانده شود و حق پوشانده نمی‌شود مگر به سکوت خواص. 🔸حضرت زهرا (س) در خطبه معروف فدکیه از سکوت انصار گلایه می‌کند و می‌فرماید: «آیا ارث من باید پایمال گردد و اخبارش به خوبی به شما می‌رسد و باز هم خاموش نشسته‌اید؟» 🔸کربلا نیز با سکوت خواص کوفه چنان مصیبت‌بار شد. در تاریخ معاصر نیز کودتای ۲۸مرداد با غیبت روحانیون منجر به میدان‌داری اوباش و حذف مصدق شد. اگر سکوت خواص نبود شیخ فضل‌الله بر دار نمی‌رفت و مشروطه شکست نمی‌خورد. 🔸سال۸۸ نیز سکوت خواص منجر به ندای « اَین عمار» شد. با این تفاوت که آن‌ روز سکوت خواص مربوط به ژنرال‌های سیاسی بود و امروز خواص تکثیر شده در فضای مجازی. هرکس هرجا مؤثر بر ممبرها و فالوئرها و جماعتی است و خواص آن جمع. 🔸لب کلام؛ هرجا حق را ببینیم و سکوت کنیم فرصت را برای اجتماع اراذل و اوباش فراهم کرده‌ایم. 🔸چه سکوت کنیم و چه به تعبیر رهبری انقلاب حرف حق را زمانی بزنیم که پازل و نقشه دشمن تکمیل شود؛ در هر دو صورت موجب کتمان حق شدیم و اینجاست که نشستن غبار بر حق موجب اجتماع اوباش می‌شود. 🔻اسم رمز گشت ارشاد و حجاب اجباری و حادثه مهسا و... امتحانی بزرگ در میان خواص بود که درس‌ها داشت؛ باقی بماند بعد... ✍محسن_مهدیان ()
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا