eitaa logo
بانک محتوای اساتید
14 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.1هزار ویدیو
77 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢سیاست درست: «رفع تحریم‌ها» یا «بی‌اثر کردن آنها»؟ 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸یکی از نامزدهای محترم ریاست‌جمهوری که مدعی‌‌اند بیشترین نقش را در تدوین و تصویب بندبند برنامه هفتم داشته‌اند، اجرایی‌سازی برنامه هفتم را منوط و متوقف بر «رفع تحریم‌ها» دانسته و ادامه می‌دهد: «طبیعتاً رفع تحریم و مشکلاتی که در حوزه خارجی برای پیاده‌سازی این برنامه وجود دارد، اولویت ماست. به همین دلیل، در دولت چهاردهم همه دستگاه‌ها یک طرف و بحث مربوط به دستگاه دیپلماسی ما برای رفع تحریم یک طرف» 🔹صرف‌نظر از برداشت نادرستی که این نامزد محترم از روح و محتوای برنامه هفتم دارند؛ (زیرا در هیچ جای این برنامه، اجرایی شدن آن منوط و مشروط به رفع تحریم‌ها نشده است!) و صرف‌نظر از مبالغه‌ عجیبی که در این سخنان وجود دارد (که چنین مبالغه‌‌گویی‌هایی شایسته شخصیت‌هایی در این جایگاه نیست)، به اعتقاد این بنده، اولاً، این همان سیاستی است که در دولت یازدهم و دوازدهم به مدت ۸ سال کل کشور را قفل کرد. و همه فعل و انفعالات اقتصادی و اجتماعی ما را در برابر سخنان و نگاه غربیان شرطی کرد. همان نگاهی است که برجام نافرجام را بر این ملت تحمیل کرد و دنبال برجام۲ و برجام۳ و ... هم بود؛ که خدای متعال به این ملت رحم کرد و با آمدن آیت‌الله رئيسی آن سیاست‌ها تداوم نیافت. به هر حال، آن تجربه هشت ساله، نشان داد که دنبال رفع تحریم‌ها رفتن دنبال سراب دویدن است. و ثانیاً، این نامزد عزیز باید بدانند که دنیای سرمایه‌داری تا سود و منفعتی بیش از تحریم‌ها به دست نیاورد، هرگز حتی یک تحریم جزئی را هم «رفع» نخواهد کرد. مگر زمانی که اولاً آنقدر پیشرفت کرده باشیم که خود را محتاج ارتباط با ما بداند و ثانیاً، آن تحریم‌ها هم کارکرد خودشان را از دست داده باشند؛ یعنی «بی‌اثر» شده باشند. ♦️به اعتقاد این بنده، سیاست درست همان سیاستی است که رهبر حکیم انقلاب توصیه کردند و در دولت شهید رئیسی عزیز شروع شد: سیاست «بی‌اثر کردن تحریم‌ها» و سیاست «خنثی‌سازی تحریم‌ها»؛ آن هم با تلاش و کوشش جهادی و فعال کردن ظرفیت‌های داخلی و گسترش دامنه ارتباطات تجاری و اقتصادی و سیاسی و فرهنگی خود با سایر کشورها. 🔸گفتنی است که این سیاستِ درست و واقع‌بینانه از سوی برخی دیگر از نامزدهای جبهه انقلاب، بیان شده است. و راه نجات از تحریم‌ها تداوم همین سیاست است و الا بعد از چند سال مشغول کردن ذهن و ضمیر مردم به «رفع تحریم‌ها»، دستاوردی بیش از «تقریباً هیچ» نصیب ملت نخواهد شد. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢رئیس جمهور و «جهاد مقابله با سبک زندگی غربی» 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در بیانیه ، یکی از هفت اولویت اول کشور در چهل‌ساله دوم انقلاب اسلامی را مقابله‌ی «جهادی»، «همه‌جانبه» و «هوشمندانه» با سبک زندگی غربی می‌دانند و می‌فرمایند: «تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیان‌های بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده است؛ مقابله با آن، جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه میطلبد.» 🔹سبک زندگی، میوه‌ی باورها و ارزش‌هاست. میوه باورهای اومانیستی و ارزش‌های لیبرالیستی که در ساحت‌های مختلف زیست فردی و اجتماعی نمود پیدا کرده است، سالیانی است تحت عنوان «سبک زندگی آمریکایی» یا «سبک زندگی غربی» در جهان اسلام ترویج می‌شود. تناول از این میوه یا بی‌تفاوتی نسبت به عرضه آن در بازار مسلمین، موجب تغییر ذائقه برخی از جوانان و خانواده‌ها و به دنبال آن موجب تغییر باورها و ارزش‌های اسلامی و گرایش به باورها و ارزش‌های لیبرالی شده است. قرآن کریم این معادله و این ارتباط را به زیبایی بیان می‌کند: ثُمَّ كانَ عاقِبَةَ الَّذينَ أَساؤُا السُّواى‏ أَنْ كَذَّبُوا بِآياتِ اللَّهِ وَ كانُوا بِها يَسْتَهْزِؤُن‏ (روم، ۱۰) آرام‌آرام سرنوشت کسانی که کارهای بد مرتکب شدند، تکذیب آیات خدا و به سخره گرفتن آنها بود. ♦️اکنون پرسش و مطالبه ما از نامزدهای محترم ریاست جمهوری این است که: اولاً، اهمّ مصادیق شایع سبک زندگی غربی در جامعه اسلامی را که موجب خسارت‌های بی‌جبران اقتصادی و سیاسی و فرهنگی در جامعه شده است، بیان کنند، تا فهم آنان از این مقوله مهم را بدانیم. ثانیاً، به توجه به مسؤئولیت‌های مهمی که هر کدام از نامزدهای مختلف در طول چند دهه اخیر در کشور داشته‌اند، انتظار داریم که سابقه و کارنامه خود در این خصوص را برای مردم گزارش دهند. و ثالثاً، برنامه همه جانبه و هوشمندانه خود را در خصوص مواجهه با ترویج سبک زندگی غربی در جامعه اسلامی تشریح کنند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
آقایانی که از نیاز به ۲۰۰ میلیارد دلار برای رشد ۸ درصد سخن می گویند توضیح دهند که رشد بیش از ۵ درصد در سه سال گذشته با چقدر سرمایه حاصل شد؟ ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
شاخص فساد: Corruption Perceptions Index (CPI) is an index that ranks countries "by their perceived levels of public sector corruption, as determined by expert assessments and opinion surveys یعنی اولا است نه خود فساد. آن هم بانمونه گیری. آیا از شما تاکنون از جانب موسسه تنظیم کننده پرسش شده؟ احساس فساد محصول چیست؟ چقدر محصول خود فساد است و چقدر محصول لجن پراکنی رسانه های معاند خارجی و ناآگاه و مغرض داخلی؟ ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
را قضاوت کنید ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢تک‌کاندیدایی یا چندکاندیدایی؟: مراقبت از اسب‌تروای فتنه‌گران در جبهه انقلاب 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ◾️این روزها در میان دلسوزان انقلاب، نگرانی‌های زیادی از «تعدد کاندیداها» مطرح می‌شود و توصیه اکید آنها به جبهه انقلاب «تک‌کاندیدایی» است. هر چند بنده همه کاندیداهای تأیید صلاحیت شده توسط شورای محترم نگهبان را عضو خانواده بزرگ انقلاب می‌دانم؛ اما معتقدم تلاش در جهت انصراف برخی از کاندیداهایی که خود را متعلق به جبهه انقلاب می‌دانند به سود یک کاندیدا، صرف‌نظر از اینکه آن یک کاندیدا چه کسی باشد، بازی در زمین‌ فتنه‌گران سیاسی و اجتماعی و فرهنگی است. این کار قطعاً موجب دوقطبی‌سازی کاذب و هیجانی در جامعه می‌شود. شکست‌خوردگان سیاسی و فتنه‌گران اجتماعی برای احیای خود نیازمند بالا بردن سطح هیجان اجتماعی و سیاسی هستند. راه احیای مجدد خود را ایجاد «هیجان کاذب» می‌دانند. و این کار فقط با دوقطبی‌سازی فضای انتخابات شدنی است. آیا فکر کرده‌اید که چرا همان روز اول و بلافاصله بعد از اعلام نامزدهای تأیید شده توسط شورای نگهبان «راهبرد ۵ + ۱» را مطرح کردند؟! ♦️مواظب «اسب تروای فتنه‌گران»، در جبهه انقلاب باشیم. بپذیریم که چهار گفتمان و چهار مدل حکمرانی در صحنه انتخابات ریاست جمهوری حضور دارند؛ ( دیدگاه خود را درباره چهار گفتمان و مدل حکمرانی حاضر در این انتخابات را در اینجا توضیح داده‌ام 👈 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/2674 ) هر کدام از آنها باید در فضایی اخلاقی و رقابتی، «برنامه» و «اراده» و «کارنامه» و «هم‌خانه‌»های خود، یعنی همکاران و همراهان و مدافعان خود، را در معرض دید و قضاوت مردم بگذارد. مردم حتماً بهترین انتخاب را خواهند داشت. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟣مناظرات انتخاباتی ابزاری برای مقایسه «برنامه‌ها» و «شخصیت» نامزدها 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸در مناظرات انتخاباتی هیچکدام از نامزدها به هدف «فهم و انکشاف حقیقت» یا «شناساندن حقیقت به رقبای دیگر» در مناظره شرکت نمی‌کند. زیرا هر کدام از آنان، پیش از شرکت در مناظره، خود را برترین فرد برای اداره کشور و برنامه خود را بهترین و دقیق‌ترین برنامه برای پیشرفت کشور می‌داند و در این موضوع تردیدی ندارد که بخواهد با مناظره تردید خود را برطرف کند. 🔹بنابراین، هدف اصلی از مناظرات انتخاباتی این است که هر کدام از نامزدها، نظرگاه و برنامه خود را به صورت همزمان با مردم در میان بگذارد و مردم نیز این فرصت را دارند که با شنیدن برنامه‌های هر کدام از نامزدها در مهمترین موضوعات اساسی اداره کشور، در یک فضای عقلانی هم برنامه‌ها را با هم مقایسه کنند و هم متانت و شخصیت نامزدها را. در پایان بهترین خادم و برترین برنامه را برگزینند. 🔻«هیجانی‌ کردن فضای مناظرات»، «ذکر سخنان بی‌پایه»، «طرح ادعاهای بدون محاسبه»، «تخریب دیگر نامزدها» و «تمسخر برنامه‌های سایر رقبا»، روش‌هایی شیطانی و غیراخلاقی است که امیدوارم هیچکدام از نامزدهای محترم فریب وسوسه‌های شیاطین انسی و جنی را نخورد و از مرزهای اخلاق عدول نکند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢خدمت شایسته و منت‌کشانه 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸امام خمینی (ره) در یکی از وصایای عرفانی خود به فرزندش سیداحمد خمینی چنین توصیه می‌کند: «پسرم! ما که عاجز از شکر او و نعمت‌های بی‌منتهای اوییم، پس چه بهتر که از خدمت به بندگان او غفلت نکنیم که خدمت به آنان خدمت به حق است؛ چه که همه از اویند. هیچ گاه در خدمت به خلق اللَّه خود را طلبکار مدان که آنان به حقّ منّت بر ما دارند، که وسیله خدمت به او- جلّ و علا- هستند. و در خدمت به آنان دنبال کسب شهرت و محبوبیت مباش که این خود حیله شیطان است که ما را در کام خود فرو برد. و در خدمت به بندگان خدا آنچه برای آنان پرنفع‌تر است انتخاب کن، نه آنچه برای خود یا دوستان خود؛ که این علامت صدق به پیشگاه مقدس او- جلّ و علا- است» (صحیفه، ج۲۰، ص۱۵۸) @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔥دو سلام بر ابراهیم 🔻عید قربان، روزی که حضرت ابراهیم(ع) از آزمون الهی سربلند بیرون آمد، خداوند به او فرمود: «سلام علی ابراهیم» 🔻۲۸ خرداد؛ روزی که مردم ایران سه سال پیش در سال۱۴۰۰ در انتخابات ریاست جمهوری به سید شهیدان خدمت گفتند: «سلام بر ابراهیم» 🔻امسال این دو مناسبت با هم‌ مقارن شده‌اند اما سید ابراهیم پروانه وار در شعله های شمع خدمت سوخت و شاهد و شهید شد. 🔸پ.ن: امروز حفظ راه رئیسی، ایران قوی را به ارمغان می آورد مهم است به چه کسی بدهیم. ✍حمیدرضا ابراهیمی ✅ گامی نو: اورژانس تحلیل های فرهنگی، سیاسی👇 @Gaami_no
🔥 اشک پای مناظره 🔻برایم غیرمنتظره بود وقتی متوجه شدم بسیاری از مردم، مناظره و برخی برنامه‌های را با اشک و اندوه تماشا کرده‌اند... 🔻گویا داغ و جای خالی او از قلبها دور نمی شود 🔻گویا پوچ گویی، عقده گشایی غربگرایان واقعا دل مردم را آزرده است. 🥀تن سوخته خوشحالی دارد؟ حمیدرضا ابراهیمی دانشگاه فرهنگیان قم ✅ گامی نو: اورژانس تحلیل های فرهنگی، سیاسی👇 @Gaami_no
16.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣 سخنان مهم حاج آقا در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری 🎥 مجموعه کلیپ قسمت دوم: آبروی مومن خط قرمز خدا 🔴 چرا در برخورد های سیاسی متفاوت عمل می‌کنیم؟ ⚫️ آبروی مومن = خون مومن 🔴 سنت الهی در برخورد بردن آبروی افراد چگونه است برای خلق حماسه ۱۴۰۳ به ما بپیوندید: ایتا | بله | روبیکا | روبینو | تلگرام @hemase1403 برای عضویت در کانال عدد ۱۴۰۳ را به سامانه 3000151510 ارسال کنید
16.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣 صدا و تصویر حاج آقا را ملاحظه می‌کنید. 🎥 مجموعه کلیپ قسمت سوم: جوّسازی، با بلوغ سیاسی نمی‌سازد. 🔴 آیا من به بلوغ سیاسی رسیده‌ام یا نه؟ ⚫️ نشانه بلوغ سیاسی چیست؟ 🔴 جایگاه گفتگو در بلوغ سیاسی... برای خلق حماسه ۱۴۰۳ به ما بپیوندید: ایتا | بله | روبیکا | روبینو | تلگرام @hemase1403
16.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‼️پدرا، مادرا! اینقدر توی تربیت اشتباه کردیم که بعضی از بچه ها حتی حاضر نیستن مسئولیت کار خودشون رو قبول کنن... 🎙حجت الاسلام استاد @abbasivaladi ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 صدا و تصویر حاج آقا را ملاحظه می‌کنید. 🎥 مجموعه کلیپ قسمت چهارم: هدف، وسیله را توجیه می‌کند؟ 🔴 چه قانونی را در عرصه سیاست فراموش می‌کنیم ⚫️ با یک وسیله نام مقدس می‌شود به امر مقدسی دست یافت؟ محسن عباسی ولدی فقه: حوزۀ علمیۀ قم و جامعه الزهراء سلام الله علیها.مبانی تربیت و رشد اسلامی، حوزۀ علمیۀ قم اخلاق: جامعه الزهراء سلام الله علیه برای خلق حماسه ۱۴۰۳ به ما بپیوندید: ایتا | بله | روبیکا | روبینو | تلگرام @hemase1403
🌓 پلو باقالی با ماهیچه 👈 در روز عید قربان آبرومندان را دریابیم. 🔹یادداشت روز 🔸چند وقت پیش با پدر و مادرم رفته بودیم رستوران که هم آشپزخانه بود هم چند تا میز گذاشته بود برای مشتریها ,, افراد زیادی اونجا نبودن , 3نفر ما بودیم با یه زن و شوهر جوان و یه پیرزن پیر مرد که نهایتا 60-70 سالشون بود ,,ما غذا مون رو سفارش داده بودیم که یه جوان نسبتا 35 ساله اومد تو رستوران یه چند دقیقه ای گذشته بود که اون جوانه گوشیش زنگ خورد , البته من با اینکه بهش نزدیک بودم ولی صدای زنگ خوردن گوشیش رو نشنیدم , بگذریم شروع کرد با صدای بلند صحبت کردن 🔸بعد از اینکه صحبتش تمام شد رو کرد به همه ما ها و با خوشحالی گفت که خدا بعد از 8 سال یه بچه بهشون داده و همینطور که داشت از خوشحالی ذوق میکرد روکرد به صندوق دار رستوران و گفت این چند نفر مشتریتون مهمونه من هستن میخوام شیرینیه بچم رو بهشون بدم ,,به همشون باقالی پلو با ماهیچه بده ,, خوب ما همه با تعجب و خوشحالی داشتیم بهش نگاه میکردیم که من از روی صندلیم بلند شدم و رفتم طرفش , اول بوسش کردم و بهش تبریک گفتم و بعد بهش گفتم ما قبلا غذا مون رو سفارش دادیم و مزاحم شما نمیشیم, اما بلاخره با اصرار زیاد پول غذای ما و اون زن و شوهر جوان و اون پیره زن پیره مرد رو حساب کرد و با غذای خودش که سفارش داده بود از رستوران خارج شد. 🔸 این جریان تا این جاش معمولی و زیبا بود , اما اونجایی خیلی تعجب کردم که دیشب با دوستام رفتیم سینما که تو صف برای گرفتن بلیط ایستاده بودیم , ناگهان با تعجب همون پسر جوان رو دیدم که با یه دختر بچه 4-5 ساله ایستاده بود تو صف ,,, از دوستام جدا شدم و یه جوری که متوجه من نشه نزدیکش شدم و باز هم با تعجب دیدم که دختره داره اون جوان رو بابا خطاب میکنه ,,دیگه داشتم از کنجکاوی میمردم , دل زدم به دریا و رفتم از پشت زدم رو کتفش ,, به محض اینکه برگشت من رو شناخت , یه ذره رنگ و روش پرید ,, اول با هم سلام و علیک کردیم بعد من با طعنه بهش گفتم , ماشالله از 2-3 هفته پیش بچتون بدنیا اومدو بزرگم شده ,, همینطور که داشتم صحبت میکردم پرید تو حرفم گفت ,, داداش او جریان یه دروغ بود , یه دروغ شیرین که خودم میدونم و خدای خودم,,دیگه با هزار خواهشو تمنا گفت ,,,,, 🔸 اون روز وقتی وارد رستوران شدم دستام کثیف بود و قبل از هر کاری رفتم دستام رو شستم ,, همینطور که داشتم دستام رو میشستم صدای اون پیرمرد و پیر زن رو شنیدم البته اونا نمیتونستن منو ببینن که دارن با خنده باهم صحبت میکنن , پیرزن گفت کاشکی می شد یکم ولخرجی کنی امروز یه باقالی پلو با ماهیچه بخوریم ,, الان یه سال میشه که ماهیچه نخوردم ,,, پیر مرده در جوابش گفت , ببین امدی نسازیها قرار شد بریم رستوران و یه سوپ بخریم و برگردیم خونه اینم فقط بخاطر اینکه حوصلت سر رفته بود ,, من اگه الان هم بخوام ولخرجی کنم نمیتونم بخاطر اینکه پول زیادی تا سر برج برامون نمونده ,,همینطور که داشتن با هم صحبت میکردن او کسی که سفارش غذا رو میگیره اومد سر میزشون و گفت چی میل دارین ,, پیرمرده هم بیدرنگ جواب داد , پسرم ما هردومون مریضیم اگه میشه دو تا سوپ با یه دونه از اون نونای داغتون برامون بیار ,,من تو حال و هوای خودم نبودم همینطور اب باز بود و داشت هدر میرفت , تمام بدنم سرد شده بود احساس کردم دارم میمیرم ,, رو کردم به اسمون و گفتم خدا شکرت فقط کمکم کن ,, بعد امدم بیرون یه جوری فیلم بازی کردم که اون پیر زنه بتونه یه باقالی پلو با ماهیچه بخوره همین ,, 🔸ازش پرسیدم که چرا دیگه پول غذای بقیه رو دادی ماهاکه دیگه احتیاج نداشتیم ,, گفت داداشمی ,, پول غذای شما که سهل بود من حاضرم دنیای خودم و بچم رو بدم ولی ابروی یه انسان رو تحقیر نکنم ,, این و گفت و رفت ,, 🔹یادم نمیاد که باهاش خداحافظی کردم یا نه , ولی یادمه که چند ساعت روی جدول نشسته بودم و به درودیوار نگاه میکردم و مبهوت بودم ,,,, واقعا راسته که میگن خدا از روح خودش دربدن انسان دمید!!! 🔵 در این روز خوب خدا و‌ روز قربانی و صدقه، نیازمندان و آبرومندان را دریابیم که هیچ عملی ارزشمند تر از دستگیری از فرودستان و نیازمندان نیست. 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌓 واکنش جالب توجه عطاءالله مهاجرانی به موفقیت های بین المللی اخیر ایران 🔹یادداشت روز 🔸در یکی دو ماه گذشته ایران در عرصه بین المللی چند موفقیت چشمگیر و قابل توجه بدست آورد که پیام روشنی برای دوستان و دشمنان انقلاب بخصوص در این روزهای انتخابات دارد که از جمله مهم ترین آن ها عبارت است از: ۱. پلیس فرانسه که همواره حامی منافقین بود؛ به مقر آن ها در فرانسه یورش برد‌ و برخی از آن ها را بازداشت کرد. ۲. سوئد حمید نوری را که برخی از اپوزیسیون مدعی ایرانی با اطمینان کامل می گفتند خدا هم نمیتونه او را آزاد کنه؛ به لطف خدا و قدرت سیاست خارجه ایران آزاد شد. ۳. رای دادگاه کانادا در موضوع هواپیمای اوکراینی به نفع کشورمان پس از حدود ۵ سال و بعد از این همه تلاش های خائنان داخلی چون حامد اسماعیلیون و دیگر براندازان اتفاق بزرگ و فوق العاده ای بود. ۴. و در نهایت انجام بزرگترین عملیات پهپادی و موشکی ایران علیه اسرائیل در عملیات وعده صادق تیر خلاصی به دشمنان و اپوزسیون خارج نشین و نور امیدی در دل مردم ایران و جهان مقاومت بود. ♨️ نکته پایانی آنکه در کسب این موفقیت ها قبل هر چیزی باید از زحمات شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان یاد کرد که سهم بزرگی در این باره داشتند؛ ♨️ دیگر آنکه براندازان بدانند که تمام حامیان خویش؛ از فرانسه تا سوئد و کانادا و اسرائیل را از دست داده اند؛ پس چه حوب است تا بیش از این دیر نشده به دامان ملت خویش برگردند و الا می تواند روزی موضوع گفتگوی ایران با کشورهای غربی استرداد آنان باشد. ✍ مسلم محمدی 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
در این دور از انتخابات هم با توجه به شرایط حاضر، طبعا مانور روی شعارهای اقتصادی و سیاسی بیشتر خواهد بود. اما یکی از ملاک‌های مهم در انتخاب اصلح، توجه و اهتمام نامزد به مسائل فرهنگی و داشتن طرح و برنامه و سیاست مشخص در این عرصه مبتنی بر ارزشهای اسلامی و اصول انقلاب است. شخصیت تراز این مسولیت خطیر، باید پیشرفت و رفاه را در کنار معنویت و اخلاق توأمان دنبال نماید. حجت الاسلام دکتر محمد جعفري دانشيار و مدیر گروه کلام موسسه امام خميني ره 🆔@mjafari_ir
همچنین انتظار است که نامزدهای محترم از دادن وعده‌های عوامانه و انتخاباتی در موضوعات مرتبط با فضای سایبر و ... به شدت احتراز کنند! ✍🏻محسن انبیائی https://eitaa.com/joinchat/3025535223C80e574a5aa
توهین لیبرال‌های بی‌مایه به نیروهای انقلابی، پدیده جدیدی نبوده و جای نگرانی ندارد! باید زمانی بترسیم که این افراد به تمجید و تشویق ما بپردازند! ✍🏻محسن انبیائی عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام و دکتری فلسفة دین مؤسسة آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره و عضو شورای عالی فضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/3025535223C80e574a5aa
در همین انتخابات باید انتخاب کنید 🔺اگر بعد از دولت روحانی و نتایج غیر قابل دفاع و بی‌تدبیری و ناامیدی مشهود بعد از آن، و بعد از شهادت شهید محبوب خدمت، و نتایج دولت صادق و مخلصش ، هنوز میبینی امثال خاتمی و آخوندی و ظریف و غیره و غیره جرات می‌کنند حول یک طرف جمع شوند و تو نگران رای آوردن همان یک طرف هستی، و میبینی داری رای مردم را از دست میدهی، بدان یک جای کارت گیر دارد. بدان این وضعیت غیرعادی است، بدان باید چاره‌ای جدی‌تر بیندیشی. 🔺خیلی وقت است، مردمسالاری گره خورده به مدیریت افکار عمومی. مدیریت افکار عمومی، گره خورده به رسانه، رسانه تبدیل شده به پلتفرم‌هایی که محیط زیست جدیدی را برای ما درست کرده، محیط زیستی که نقش جهت دادن به فضای ذهنی شهروندانش را بر عهده دارد. حتما از رفقایتان شنیده‌اید، چرا کف خیابان اینقدر ذهن مردم از ما دور است، کف خیابان نیست برادرم، کف رسانه هایی است که تو آنجا زندگی نمیکنی، دو کار انجام داده اند، یک اینکه به هزار فریب مردم را سوق می‌دهند به یک محیط زیست مجازی و قانعشان می‌کنند که اینجا بهتر است، دوم آنکه آنجا حکمرانی میکنند، پنهان‌تر از آنکه عموم مردم متوجه شوند که چطور ذهنشان سوق پیدا می‌کند. 🔺حالا نگاه کنید به اتفاقی که افتاده: یک عامل موثر همین فضای حکمرانی مجازی یله و رها است. حکمرانی که آخرین سنگر دنیای مدرن است. پر از مکر و فریب برای آنکه افکار عمومی مردم را جهت دهند. یک عامل موثر من و تویی هستیم که سر کاریم، مشغول ضایع کردن و مسخره کردن یکدیگر، تا کاهش پیدا کنیم، کم و کمتر شویم، خسته شویم، خیال کنیم کاری کرده‌ایم. یک عامل دیگر هم البته هست. چی؟ 🔺خون. خون دخترکان و پسرکان غزه ای، خون پاک سیدابراهیم و اصحابش، خون جاری در تاریخ که خون سیدالشهدا و اصحابش است‌. خون. همانکه اینگونه ورق سیاست را برگردانده و مردم قهر کرده با عاقبتشان را سر ذوق آورده و اینگونه ادبیات و کنشگری نامزدها را پاک و تطهیر کرده، و سد کثیف رسانه دجالها را شکسته، و در حال زیر و رو کردن تاریخ است. 🔺ما چه میکنیم؟ کجا ایستاده ایم؟ مدد می‌دهیم به مردمسالاری ناب خونین شهدا یا مدد می‌دهیم به دیکتاتوری مدرن مجازی، همانگونه می‌شویم که سیدابراهیم یادمان داد، یا آنگونه می‌شویم که دشمن میپسندد، همان سیاقی را دنبال می‌کنیم که سیدعلی فریاد میزند( جهاد تبیین، احیای امر، دوری از دوقطبی، دوری از لجن پراکنی، دوری از بی‌تقوایی مجازی، دوری از تهمت و توهین و دروغ و خاله زنک بازی) یا همان سیاقی می‌شویم که اسرائیل و ایران اینترنشنال و غرب وحشی دنبال میکند(یقه گیری، سستی، حرف مفت زدن و ضریب دادن،) 🔺تا وقتی مسوولین به این بلوغ برسند که حکمرانی مجازی را سامان دهند بر محور مردمسالاری و از دست طاغوت رهایش کنند، ما باید عقلانیت و اخلاق را حاکم کنیم و این شدنی نیست مگر با ایجاد یک لشکر جهادتبیین، با ارتباط حقیقی ولایی بین خودمان. اگر چنین نکنیم به قول رهبری سیلی میخوریم، باور کنید سیلی میخوریم، همه با هم سیلی میخوریم. @ali_mahdiyan
بعد از مناظره اول: 🔺برای مقایسه این شش نفر خوب است روی نقاط تاکید آنها و احساسی که در مجموع از فضای گفتمانشان به دست میآید، متمرکز شویم. 🔺پزشکیان بر" انسجام و وفاق ملی" تاکید داشت و "سپردن کشور به دست متخصصین علوم انسانی". اما این انسجام که با طعم راه یابی اصلاح طلبان به عرصه مدیریت مطرح میشد، در مجموع و البته منطقا، به سمت مطیع شدن نسبت به نرم افزار تمدن غرب سوق پیدا میکرد. این یک نوع اراده است. خوانش او را باید آرامترین خوانش امروز برای تبعیت تمدنی از غرب به حساب آورد، این سر اصلی همراهی غربگرایان با او است. و خیلی محترمانه بازگشت به گذشته. 🔺پورمحمدی که به مدد فضای مناظره کاملا روشن شد که گفتمان و جهت گیری اش به پزشکیان نزدیک است هر چند روی "بازسازی اعتماد مردم به حاکمان" و البته "انسجام و وفاق ملی" تاکید داشت، اما فضای گفتمان او نیز عملا به سمت نقد چهل ساله و میل و توجه جدی به خارج از مرزها سوق پیدا میکرد. اتحاد راست سنتی و چپ غربگرا قبلا در گفتمان اعتدال روحانی البته ظهور کرده بود اما بعد این مناظره اول نیز روشن شد. 🔺قاضی زاده خیلی تلاش کرد اما نشد و نمیشود، آقای زاکانی نیز ولو پاسخهای روشنی داشت و برنامه ها و طرحها و تجربه هایی داشت، لکن بیشتر به عنوان نقد کننده صریح و جدی جریان غربگرا و دولت روحانی مشاهده شد. شاید شما از این فضای حمله او لذت ببرید، من احساس میکنم این فرهنگ و گفتمان عملا مقدم کردن عواطف بر عقلانیت است، فضا روشن نمیشود و با خطوط رهبری هم نمی‌سازد. 🔺اما قالیباف و جلیلی. هر دو بر "تقدم بهره وری بر سرمایه گذاری" تاکید کردند، هر دو بر "بکارگیری ظرفیت‌های داخلی و مردمی" تاکید کردند، هر دو بر "دولت قوی و توانمند" تاکید داشتند. اما با دو حس مختلف، جلیلی وقتی درباره ظرفیت‌های کشور و مأموریت‌های دستگاه‌ها سخن می‌گفت احساس می‌کردید یک نگاه بومی دینی، معتقد و نزدیک به صحنه حقیقتا بنا دارد دارایی ها و ظرفیت‌هایی که عموما نمی‌بینیم معرفی کند، این نگاه وقتی در حوزه اقتصاد بیان میشد جذابیتش بیشتر هم بود، من از این زاویه نگاه لذت میبرم و امیدوارم در میان مدیران ما گسترش پیدا کند، نگاهی که وقتی ظرفیت‌ها و ماموریت‌ها را می‌شمارد دانشگاه ها و حتی روستاها را هم میبیند، اما قالیباف، او یک پارچه عزم بود، تنها کسی که در این جلسه احساس می‌کردید مهیای در دست گرفتن فرمان این کار خطیر است، او بود. احساس میکردید آنچه همه درباره مدیر قوی و توانمند می‌گویند در او می‌شود یافت. کاش در مناظرات بعدی مشاورینشان این دو را از این مسیر جدا نکنند. من از شنیدن سخنان جلیلی و نوع نگاه او لذت بردم او نابتر میگفت اما احساس عزم بر تغییر و حل مشکلات را در بیان و سیمای قالیباف بیشتر احساس کردم. او گویا همه نکات درست دیگران را جمع میزد و جزئی و اجرایی و پر از عزم بیان می‌کرد. طوری که مثل یک مدیر کارکشته احساس آرامش را به مخاطب منتقل میکرد و همه را نیز به حرکت فرامی‌خواند. 🔺در مجموع جلسه خوبی بود، پر از حیا و پر از کرامت و پر از اخلاق، بله صد البته کاش از این هم بهتر شود. خیلی بهتر. ما ایرانی هستیم کاش رقابتی متناسب با فرهنگ خودمان شکل دهیم نه متناسب با سبک غربی. رقابتی از جنس فاستبقوا الخیرات. @ali_mahdiyan
خیلی هم خوب 🔺ده دقیقه ظریف حرف زد، چقدر خوب بود. چقدر مسلط، چقدر با مبنا، چقدر گرم و با هیجان. چقدر با حساب و کتاب. 🔺خوب بود چون هر چقدر به یک عده می‌گفتیم این جماعت با کل جبهه انقلاب مواجهند، نمیفهمیدند، حالا او هم قانون اقدام راهبردی را زد، هم سبک جلیلی در شورای امنیت را. 🔺خوب بود چون نشون داد چقدر در رساندن پیام و تبیین جامعه الکن هستیم و حالا با ده دقیقه سخنان او متوجه میشویم چقدر سوراخی دارد گفتمان ما. گفتمانی که اگر به آن رسیدگی نکنیم، بعد اینکه شهید رئیسی را از دست دادیم، راه او را هم از دست خواهیم داد. مثل کاری که میرحسین و هاشمی و خاتمی سعی کردند با رجایی و راه او انجام دهند. 🔺خوب شد چون فهمیدیم مشکل ما آدم نیست، پزشکیان ضعیف و بی منطق که سهل است، چوب‌خشک هم به نام غربگرایان کار بگذارند، تا وقتی مشغول جنگ قدرتیم به جای جهاد تبیین، دنبال جهاد تغییریم و رو آوردن کاندیدای خودمان، به جای روشنگری عموم مردم، همین آش و همین کاسه است. باید سراغ مردم رفت بی مزد و منت. 🔺مسلط بود ظریف. بله اینها در خطا هستند اما حق به جانب و محکم. نگویید چرا از خطا در نمیآیند، به همان دلیل که این خطا ها در فضای نخبگانی و عمومی پذیرفته می‌شود و مخاطب دارد. قصه درگیری ما با علوم انسانی و فرهنگ غربی، نیاز به جنگ دائمی و تمام عیار دارد. نه اینکه چهار روز به انتخابات گیس و گیس کشی کنیم برای تصاحب ریاست جمهوری، مثل غربی‌ها. 🔺با مبنا بود بالاخره، ولو مبنای او غلط است. مبنایش را در همان چند دقیقه ابتدایی توضیح داد. در نسبت قدرت معنوی ، قدرت نرم ، قدرت پیام با قدرت سخت و نظامی. مساله قدرت برای او حل نشده، او قدرت سخت معنوی یعنی قدرت جامع را نمی‌شناسد. خیال می‌کند خون بر شمشیر پیروز است، یعنی فرهنگ و عقیده بدون بروز ابزاری و سخت و عملی بر ابزارهای مادی پیروز است. خوب این نگاه سکولار، و صوفیانه و معناگرای جاهلانه، همان است که از ضرب اندیشه انجمن حجتیه و معنویت سکولار در سیاست مدرن شکل می‌گیرد و یک هویت التقاطی درست می‌کند که انضمام معنویت است به منطق مادی. همان که در دوران بازرگان بود در سبک مجاهدین خلق بود در روش تکنوکرات‌های مسلمان دهه هفتاد بود و هست و هست تا همه روشن شوند نسبت به این بنای ناهمگون که بارها امام درباره نقصش سخن گفته بود. 🔺گرم و با هیجان بود، خیال میکنیم با بستن دهانش به زور و به قانون و چه و چه کارش را تمام میکنیم، آنها که خیال می‌کردند با مرگ هاشمی پیروز میشوند ببینند که راه اینگونه نیست بعد او روحانی میآید ظریف میآید آذری جهرمی میآید وهمینطور و همینطور. چه طرف مثل هاشمی بمیرد، چه به زور دهانش بسته شود، مساله ای در این کشور حل نمیشود. ظریف و امثال ظریف فقط با روشن گری با توسعه عقلانیت و فهم ساکت می‌شود. 🔺بله او با حساب و کتاب و چرتکه خودش سخن گفت. گول صداقت و ایمان و وحدت وحدت کردن و آیات قرآن و نهج البلاغه خواندنشان را نخورید. اینها اینند. بعد از شهادت رییسی و دولت موفقش، در حالیکه بعد دولت مفتضح و مفلوک روحانی خیال میکردیم همه چیز روشن است، بعد از رو شدن قواعد و ساختار حقوقی دنیای امروز در جنگ غزه و مظلومیتش، هنوز زبان دارند ، جرات می‌کنند تسلیم شدن و سر فرود آوردن جلوی دشمن را تئوریزه کنند. 🔺میدانم از دستم ناراحت می‌شوید بابت این جمله دو کلمه ای من ، اما من میگویم: "حقمان است." شیخ علی مهدیان طلبه درس خارج عضو خانه طلاب جوان قم استاد حوزه @ali_mahdiyan
🔶 ارزیابی دلایل تحریم کنندگان انتخابات 🔸در حاشیه یادداشت آقای دکتر مهران صولتی با عنوان «دلایل موافقان و مخالفان شرکت در انتخابات!» ✍🏾 جعفر نکونام 27 خرداد 1403 استاد علوم قرآن و حدیث دانشگاه قم آقای دکتر مهران صولتی دلایلی را از زبان تحریم کنندگان انتخابات بیان کرده است که از نظر اصلاح‌طلبان بسیار کلی‌گویانه و مبهم و فاقد نتایج مثبت و خارج از عقلانیت سیاسی ارزیابی می‌شود که اینک پاسخ اصلاح‌طلبان به چنین دلایلی ذکر می‌شود: 🔻 شرکت در انتخابات موجب مشروعیت بخشی به حکومت می‌شود. 🔺مشروعیت یا عدم مشروعیت مردمی تأثیری در بقا یا زوال یک حکومت ندارد. وقتی مردم در انتخابات شرکت نکنند، نهایتش این است که حکومت ایران شبیه نظام پادشاهی عربستان سعودی می‌شود که اساساً هیچ انتخاباتی ندارد؛ ولی در عین حال، بقا دارد. به علاوه، مشروعیت و عدم مشروعیت مردمی برای کسانی ارزش دارد که قایل باشند، رأی مردم مبنای مشروعیت است؛ اما اگر کسانی قایل باشند که مبنای مشروعیت انتصاب الهی است، هیچ اهمیتی ندارد که مردم در انتخابات شرکت کنند یا شرکت نکنند. 🔻 حکومت مشارکت در انتخابات را مصادره به‌ مطلوب در راستای منافع خود می‌کند. 🔺باب توجیه گشوده است. حکومت می‌تواند همان قلیل شرکت‌کنندگان در انتخابات را حماسه‌آفرین بخواند و یا عدم شرکت در انتخابات را فرافکنی کند و ناشی از تبلیغات سوء دشمنان بشمارد و این چنین خود را تبرئه کند. 🔻 شرکت موجب تجدید حس فریب‌خوردگی در رای دهندگان می‌شود. 🔺از کجا معلوم عدم شرکت در انتخابات حس حسرت را بعد از انتخابات در تحریم‌کنندگان انتخابات پدید نیاورد که بسا با شرکت در انتخابات می‌توانستند یک حداقلی از حقوق مشروع خود را به چنگ آورند؛ اما با عدم شرکت در انتخابات و میدان را خالی کردن برای رقیب به هیچ یک از حقوق خود نرسیدند؟ 🔻 رئیس جمهور قدرت انجام تغییرات معنادار را ندارد. 🔺به فرض که رئیس جمهور قدرت انجام هیچ تغییر معناداری نداشته باشد، اما کاچی بهتر از هیچی است و حداقل تأثیر حضور رئیس جمهور متفاوت در ارکان قدرت، این است که جلوی برخی از اقدامات افراطی نظیر اخراج استادان و دانشجویان از دانشگاه‌ها را خواهد گرفت. هیچ عاقلی منفعت حداقلی را با محرومیت کامل از منفعت، معامله نخواهد کرد. 🔻 سیاست‌گذاری کلان کشور در حیطه اختیارات رئیس جمهور نیست. 🔺به فرض که چنین باشد، اما مگر تحریم انتخابات باعث می‌شود، سیاست‌گذاری کلان کشور تغییر کند و در حیطۀ اختیارات مردم قرار بگیرد؟ حق گرفتنی است؛ نه دادنی. با مشارکت در ارکان قدرت است که امکان تحصیل حقوق فراهم می‌گردد؛ نه با تحریم انتخابات و فریاد کشیدن از دور. 🔻 شرکت کردن موجب هدر رفتن خون معترضان جنبش زن، زندگی، آزادی می‌شود. 🔺عدم شرکت در انتخابات چه سودی برای معترضانی که خونشان ریخته شد، خواهد داشت؟ تحریم‌کنندگان انتخابات به چه کسانی چشم امید دوختند که انتقام خون معترضان را بگیرد؟ آیا اگر خودشان در ارکان قدرت به هر میزانی که می توانند حضور پیدا نکنند و حقوق خود را به چنگ نیاورند، کدام قدرت می‌تواند به احقاق حقوشان مدد رساند؟ 🔻 پیروزی پزشکیان موجب طولانی شدن عمر جمهوری اسلامی می‌شود. 🔺عدم پیروزی پزشکیان چگونه باعث کاهش عمر جمهوری اسلامی خواهد شد؟ مردم کدام کشور توانسته‌اند، با عدم شرکت در انتخابات باعث کاهش عمر یک نظام حکومتی بشوند؟ آیا تحریم کنندگان مطمئن هستند که تصمیم آنان احساسی و خارج از عقلانیت سیاسی نیست؟ 🔻 پیروزی نامزد اصلاح طلبان موجب کاهش فشارهای جهانی بر جمهوری اسلامی می‌شود. 🔺چه دلیلی وجود دارد که جناح رقیب از مواضع تند خود عقب‌نشینی نکند و از این رهگذر، موجب کاهش فشارهای جهانی بر جمهوری اسلامی نشود؟ چرا باید فکر کرد که آنان ولو برای بقای خود رویکرد تقابلی خود را با جهان فرو نخواهند کاست؟ بنابراین هرگز لزوماً تحریم انتخابات باعث افزایش فشارهای جهانی نخواهد شد. کشورهای جهان هر کدام دنبال تحصیل منافع ملی خودشان هستند و اگر اقتضاء کند، با کشورهای دیکتاتوری هم کنار می‌آیند؛ بنابراین تحریم‌کنندگان مغلوب احساسات خود شدند؛ نه عقلانیت سیاسی که لازمۀ یک کنش سیاسی موفق است. https://t.me/dineaqlani
🔶 انتخابات، تعامل یا تقابل ✍🏾 جعفر نکونام 28 خرداد 1403 1️⃣ منفی بودن تقابل 🔸تقابل یعنی عدم تفاهم و گفتگو و زیست مسالمت‌آمیز و بلکه تخاصم و جنگ به قصد شکست دادن و نابود ساختن طرف مقابل. 🔸تقابل، گاهی میان دولت و ملت است و گاهی میان گروه‌های مردم با یکدیگر و گاهی میان یک دولت با دولت‌های دیگر. 🔸بی‌شک، هرگز رویکرد تقابلی رویکردی موفقیت‌آمیز نیست؛ چون، فقط باعث اتلاف انرژی و نابودی طرفین می‌گردد؛ لذا تصور این که مردم یا دولت و یا دولت‌های خارجی دشمن‌اند و لذا باید با آنان جنگید، خطاست و ره به جایی نخواهد بود. 🔸سبب تحریم‌هایی که از سوی کشورهای دیگر بر ضد کشور ما صورت می‌گیرد و نیز سبب این که مردم احساس می‌کنند، رأیشان هیچ تأثیری در سرنوشت کشور ندارد و همین‌طور سبب هتک‌ حرمت‌هایی که نسبت به مسئولان نظام و حتی نسبت به ارزش‌های دینی صورت می‌گیرد و خلاصه سبب تمام مشکلات و نابسامانی‌هایی که در کشور وجود دارد، همگی از عدم گفتگو و تفاهم و همکاری میان مردم و دولت و گروه‌های مختلف مردم و نیز میان دولت و دول خارجی ناشی می‌شود. 🔸خشونت‌ورزی و تهدید و ضرب و جرح و حبس و تبعید و تحریم و هرگونه تقابلی که در هر جایی رخ می‌دهد، جز خسارت و عقب‌ماندگی و نابودی سرمایه‌های مادی و معنوی کشور هیچ نتیجه‌ای ندارد. 🔸تقابل هیچ خاستگاهی جز منیت و استبداد و تکبر و خودبرتربینی و نفرت و خشم و جهل ندارد و هیچ فرقی نمی‌کند که این تقابل از سوی چه کسانی باشد. 2️⃣ مثبت بودن تعامل 🔸تعامل، یعنی بر سر هر موضوعی، با عقلانیت و اخلاق گفتگو کردن و آنگاه اتخاذ تصمیم کردن. 🔸حلال تمام مشکلات و بنیاد تمام پیشرفت‌ها فقط و فقط تعامل میان دولت و ملت و میان گروه‌های مختلف مردم و نیز میان دولت و دول خارجی است. 🔸تعامل، باعث آرامش و امنیت و هم‌افزایی و پیشرفت فردی و اجتماعی و بین المللی می‌گردد و افزایش اعتبار و اعتماد ملی و جهانی را در پی می‌آورد و کدورت‌ها و خصومت‌ها و سوء ظن‌ها و خسارت‌ها و ظلم‌ها و تبعیض‌ها و تمام مشکلات و نابسامانی‌ها را در سطح ملی و جهانی مرتفع می‌سازد. 🔸تعامل از عشق و عقل و علم بر می‌خیزد و باعث همدلی و زیست مسالمت‌آمیز میان گروه‌ها و دول متفاوت و حتی متخاصم می‌گردد. 🔸حتی به فرض این که یک طرف بنا را بر تقابل گذاشته باشد، هرگز مقابله به مثل جواب نخواهد داد. تقابل با تعامل از بین خواهد رفت؛ نه تقابل. 🔸تعامل ممکن است، گاهی هم با شکست همراه باشد، اما سرانجام و در کل با پیروزی همراه خواهد بود. 3️⃣ انتخابات، تعامل، نه تقابل 🔸وقتی که مردم در انتخابات شرکت می‌کنند، باید پیش‌فرضشان این باشد که بنا دارند، میان دولت و ملت تعامل برقرار گردد؛ لذا تصور این که قدرت حاکمه به مثابه دشمن است و رئیس جمهور یا نماینده به مثابۀ جنگجویی است که مردم او را به میدان جنگ با قدرت حاکمه گسیل می‌کنند، غلط است. 🔸حتی به فرض این که قدرت حاکمه، دیکتاتور و مستبد و فاسد باشد، رویکرد تقابلی هرگز منجر به اصلاح امور نخواهد شد. 🔸نیز حتی اگر قدرت حاکمه هیچ چیزی جز رأی و فرمان خودش را به رسمیت نشناسد و رئیس جمهور و نمایندگان منتخب مردم را تدارکات‌چی و بله‌قربان‌گوی خود فرض کند، هرگز تقابل میان رئیس جمهور و نمایندگان از یکسو و قدرت حاکمه از سوی دیگر نتیجۀ مثبتی در پی نخواهد داشت. 🔸بنابراین، هر تغییر و اصلاحی که بخواهد در هر سطحی صورت بگیرد، جز با گفتگوی همدلانه و عاقلانه محقق نخواهد شد. 4️⃣ تحریم انتخابات، تقابل، نه تعامل 🔸تردیدی نیست که تحریم‌کنندگان انتخابات بنا را بر تقابل با قدرت حاکمه گذاشتند. آنان نمی‌خواهند با قدرت حاکمه وارد گفتگو و تفاهم و تعاون و زیست‌ مسالمت‌آمیز بشوند؛ بلکه می‌خواهند قدرت حاکمه را به زیر بکشند و خود بر اریکه قدرت سوار شوند. 🔸در چنین شرایطی خیلی طبیعی است که قدرت حاکمه هم در برابر هر تغییری مقاومت کند، مگر وقتی که دیگر توان مقاومت نداشته و تنها چاره‌اش پایین آمدن از اریکۀ قدرت باشد. چنین سرانجامی هم زمانی پدید می‌آید که نیروهای مادی و معنوی بسیاری در جنگ میان ملت و قدرت حاکمه نابود شده باشد. 🔸این نیز هرگز با تحریم انتخابات صورت نخواهد گرفت؛ چون تحریم انتخابات یک رویکرد تقابلی انفعالی است و بدیهی است که با تحریم انتخابات هیچ نظامی سقوط نخواهد کرد. 🔸نظامی که دیکتاتوری پیشه کرده باشد و نخواهد صدای مردم را بشنود، با تحریم انتخابات نیز صدای مردم را نخواهد شنید. 🔸به علاوه، نظامی از تحریم انتخابات درس خواهد گرفت که مبنای مشروعتیش را بر رأی مردم نهاده باشد؛ اما اگر مبنای مشروعیتش را بر قدرت نظامی و یا ایدئولوژی دینی قرار داده باشد، تحریم انتخابات نه تنها اصحاب قدرت حاکمه را ناراحت نخواهد کرد؛ بلکه خیلی خوشحال خواهد کرد و آنان را برای یکه‌تازی در میدان سیاست آسوده‌خاطر و بلامنازع قرار خواهد داد. 🔸یادداشت‌های مربوط به انتخابات https://t.me/dineaqlani
ژنرال دیکتاتور مصر وقتی به اندازه دو خط یا دو جمله نتوانی درباره بدن‌های سوختۀ کودکان و چادرهای به آتش افروخته مردمان مظلوم و مسلمان همسایگی‌ات با بمب‌های چند تنی و چند میلیون دلاری آمریکایی حرف بزنی، خیال می‌کنی که طواف حاجیان داری و به دور یار می‌گردی، در حالی که اخلاق سگان داری و بر سنگ و چوب و مردار می‌چرخی.. حال چه السیسی مصر یا عبدالله دوم اردن در مسجدالحرام باشی یا فلان شیعۀ چسبیده به ضریح در نجف یا کربلا .. در اسلام بی‌عمل و غیرسیاسی، شیطان هم با تو طواف و رمی جمرات می‌کند! ✍️ دکتر علی خسروی استاد روانشناسی و رسانه و علوم ارتباطات دانشگاه جامعه المصطفی ┏━━━ °•🖌•°━━━┓ @bahr_dar_koze ┗━━━ °•🖌•°━━━ ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
✴️من عرف نفسه فقد عرف ربه 💫لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الراغبین 💫جز تو خدایى نیست، ذات تو منزه است و من از ✨مشتاقانم✨. https://eitaa.com/drrezayounesi ░▒▓█ گروه آموزشی دکتررضا █▓▒░
💡من رویاپردازم ✴️رویاپردازی رویاپردازی رویاپردازی اون چیزیه که این روزها زیاد میشنوی. 💫فقط معنی این رویاپردازی رو درست یاد بگیر. 🤵‍♂منظور از این رویا، اون چیزی نیست که تو خواب می بینی، بر عکس، این رویا نمی‌ذاره بخوابی. https://eitaa.com/drrezayounesi ░▒▓█ گروه آموزشی دکتررضا █▓▒░
✴️درست اندیشیدن راه و رسمی داره 💫تو با درست اندیشیدن در زمین بازی درست قدم می‌ذاری. ✨تو با درست اندیشیدن ریسک تصمیم گیری رو به حداقل میرسونی. 💡تو با درست اندیشیدن دست به خلق راه حل میزنی. ⚡️تو با درست اندیشیدن بین دوگانه خلاقیت و سنجشگری تعادل ایجاد می کنی. 🌟تو با درست اندیشیدن دقت نظری و خروجی عملی ایجاد می کنی. 🤵‍♂اندیشه سرمایه اصلی در عصر اطلاعات هستش پس درست اندیشیدن رو یاد بگیر. https://eitaa.com/drrezayounesi دکتر رضا یونسی استاد الهایت و عضو مطالعات میان رشته ای