✍شیخ فرهاد فتحی
استاد حوزه علمیه
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
14030725 128k نگاهی به محتوای کتاب.mp3
3.92M
📼#پادپخش | نــگــاهی گــذرا بــه
محتوای کتاب #ایران_جوان_بمان
در این قطعه صوتی شما با بخشهای کتاب#ایران_جوان_بمان آشنا خواهید
شد و با دیدی بازتر بـه مـطـالـعه کـتاب
خواهید پرداخت.
#پاد_پخش
#ایران_جوان_بمان
#محسن_عباسی_ولدی
حتما در پویش ملّی
#ایران_جوان_بمان
شـرکـت کـنـیـد. 🇮🇷
http://B2n.ir/q382300
@abbasivaladi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#کلیپ | پایینتر از خط بقاء
🔻تنها بحرانی که تن رهبری را میلرزاند.
#محسن_عباسی_ولدی
حتما در پویش ملّی
#ایران_جوان_بمان
شـرکـت کـنـیـد. 🇮🇷
http://B2n.ir/q382300
@abbasivaladi
🔶 ابهامات نظریۀ جهان در آستانۀ تحقق طرح بزرگ خدا-قسمت1
🔸ناسازگاری مدعای قریب الوقوع بودن قیامت با معرفت جهانی بشر
✍🏾 جعفر نکونام 26 مهر 1403
بیانات آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری ابهامات و سؤالات بسیاری دارد که باید به آنها پرداخته شود؛ اما اینک این سؤال بررسی میشود که مدعای قریب الوقوع بودن قیامت بر کدام معرفت مشترک بشری استوار است.
1️⃣ ایدئولوژیک بودن مدعای قریب الوقوع بودن قیامت
🔸مدعای ایشان مبنی بر این که جهان در آستانۀ جنگ جهانی سومی است که منجر به برپایی قیامت میشود، یک مدعای ایدئولوژیک است؛ لذا ملاحظه میشود، سراسر مصاحبۀ ایشان، مملو از شواهد دروندینی یعنی آیات قرآنی است که نهایتاً فقط نزد مسلمانان اعتبار دارد؛ اما کسانی که مسلمان نیستند، هرگز برای این شواهد دروندینی حجیت و اعتباری قایل نیستند.
2️⃣ موافقت نداشتن اکثریت مسلمانان با مدعای قریب الوقوع بودن قیامت
🔸پنهان نیست که این شخص آیت الله میرباقری است که آیات قرآن را بر زمان حاضر و جنگ غزه تطبیق میدهد و این در حالی است که حتی اکثریت مسلمانان جهان هرگز آیات قرآن را بر زمان حاضر و جنگ غزه تطبیق نمیدهند و عقیده ندارند که این آیات با آن قابل تطبیق است؛ بلکه عقیده دارند که این تطبیق متکی بر تخیل شخص ایشان و پیروان ایشان است.
🔸ایشان حتی خود معترف است که خود مسلمانان نیز چنین مدعایی را قبول ندارند و لذا به علمای دینی توصیه میکند که این مدعا را در منابر برای مردم جا بیاندازند. منتها او به این سؤال مقدر پاسخ نداده است که چند نفر از علمای شیعه تطبیق آیات قرآن را بر وضعیت حاضر منطقه و جهان صحیح میشمارند تا ایشان به یاری او برخیزند و بکوشند که به مردم بفهمانند که ما در آستانۀ ظهور منجی و برپایی قیامت قرار داریم.
3️⃣ صراحت نداشتن دلالت شواهد آخرالزمانی
🔸آنچه نباید پنهان بماند، این است که هیچیک از آیات قرآن که ایشان به آنها استشهاد جسته است، هرگز صراحت تطبیق بر زمان حاضر ندارد؛ یعنی هرگز در این آیات ذکر نشده است که مثلاً این آیات به مناسبت دهۀ اول 1400 هجری قمری و جنگ غزه میان گروههای شیعی و حماس از یکسو و اسرائیل و آمریکا و همپیمانان آنان از سوی دیگر نازل شده است.
🔸این آیت الله میرباقری و پیروان ایشان است که مدعیاند، آیات قرآن بر زمان حاضر و جنگ غزه دلالت و انطباق دارد.
4️⃣ عدم اتکای مدعای قریب الوقوع بودن قیامت بر شواهد علمی
🔸ایشان هیچ مدرک و سند علمی معتبر جهانی که در مراکز علمی و پژوهشی جهان منتشر شده باشد، برای تأیید مدعای خود ذکر نکرده است.
🔸حال محل سؤال است که او چگونه با صرف شواهد ایدئولوژیکی که فقط برای پیروان خود ایشان قابل پذیرش است، میتواند مدعای خود را به جهان عرضه کند و مردم جهان را با مدعای خود همراه سازد.
🔸نیز محل سؤال است که او حال، چگونه میخواهد ثابت کند که فهم او از آیندۀ جهان صحیحترین فهم است و قریب به تمام مردم جهان به ویژه دانشمندان تمام جهان از درک واقعیات جهان ناتواناند؟
5️⃣ موارد نقض تاریخی داشتن مدعای قریب الوقوع بودن قیامت
🔸شاید ایشان تاریخ را مطالعه نکرده باشد تا ملاحظه کرده باشد که طی متجاوز از چهار هزار سال گذشته همیشه از سوی فرقههای آخرالزمانی ادعا میشده که ظهور منجی و برپایی قیامت نزدیک است و ای مردم خودتان را برای آن آماده کنید؛ اما هم این مدعیان و هم مردمی که مورد خطاب آنان واقع میشدند، میمردند؛ بدون این که شاهد ظهور منجی و برپایی قیامت بشوند.
🔸حال محل سؤال است که به چه دلیل، مدعای او نیز همان سرنوشتی را پیدا نکند که مدعیات گذشتگان پیدا کرد و خلاف واقع از آب درآمد.
6️⃣ مسئولیت هلاکت بینتیجۀ انسانها
🔸او به این سؤال مقدر پاسخ نداده است که اگر یک جمعیتی مدعای ایشان را قبول کردند و تمام هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و به جنگ به آمریکا و اسرائیل روی آوردند؛ اما سرانجام هلاک شدند و اسرائیل و آمریکا با اقتدار افزونتر باقی ماندند و آن پیروزی قطعی که وی از آن خبر میدهد، واقع نشد، چه کسی مسئولیت هلاکت آنان را بر عهده خواهد گرفت و چگونه باید نسبت به مدعای خلاف واقع او اعلان جرم کرد و او را به محاکمه کشید تا دوباره بعد از مدتی یک شخص یا گروه دیگری پیدا نشوند که همین مدعای خلاف واقع را تکرار کنند و باز جمع دیگری را به هلاکت بیافکنند.
🔸یادداشتهای مربوط به مسئلۀ فلسطین
🔸یادداشتهای مرتبط با انگارۀ حکومت آخرالزمانی
https://t.me/dineaqlani
🔶 ابهامات نظریۀ جهان در آستانۀ تحقق طرح بزرگ خدا-قسمت2
🔸جنگ جهانی آخرالزمانی، طرح خدا یا طرح بشر
✍🏾 جعفر نکونام 27 مهر 1403
این یادداشت در بررسی این مدعاست که خدا برای آخرالزمان یک جنگ جهانی تعریف کرده است که از رهگذر آن، میان افراد بشر خالصسازی صورت میگیرد و صف مؤمنان از کافران جدا میشود و مؤمنان به بهشت در میآیند و کافران به دوزخ افکنده میشوند.
1️⃣ اثباتناپذیری انتساب امور به خدا
🔸نظر به این که خدا در گفتمان دینی یک ذات غیرقابل درک برای بشر تعریف شده، عقل بشر هیچ راهی ندارد که ذات او را بشناسد و راجع به اموری که به او انتساب میشود، نظیر طراحی یک جنگ جهانی آخرالزمانی قضاوت کند و چیزی که برای عقل بشر قابل اثبات نباشد، برای او فاقد اعتبار و حجیت است.
🔸از این رو، بشر با تکیه بر عقل خودش نمیتواند قبول کند که یک حقیقت ناشناختهای به نام خدا یک جنگ جهانی آخرالزمانی برای بشر طراحی کرده باشد.
2️⃣ اتکای نظریۀ جنگ جهانی آخرالزمانی بر ایمانیات مذهبی
🔸متدینان فقط با تکیه بر اظهارات منسوب به پیامبرانشان به آخرالزمان قایل شدند و از وقوع یک جنگ جهانی در آخرالزمان خبر دادهاند.
🔸این پیامبران هم به اعتراف آیت الله میرباقری در منطقۀ خاورمیانه به ظهور رسیدند و هیچ پیامبری که در مناطق دیگر جهان مثل روسیه و اروپا و آمریکا و آفریقا و هند و چین و استرالیا و نظایر آنها به ظهور نرسیده است.
🔸این در حالی است که در گفتمان دینی سخن از این است که خدا تمام افراد بشر را خلق کرده و متکفل هدایت آنان از طریق ارسال رسل و انزال کتب است.
🔸حال محل سؤال است که اگر خدا یک جنگ جهانی برای جهان بشریت طراحی کرده، چرا خدا این طرح را فقط به آگاهی مردمان خاورمیانه رسانده و مردمان مناطق دیگر را در بیخبری از آن نهاده است؟
3️⃣ اختلاف روایت میان مدعیان جنگ جهانی آخرالزمانی
🔸در روایات ادیان مختلف یهودی و مسیحی و مسلمان و حتی در روایات خود مسلمانان دربارۀ مصداق منجی آخرالزمان و چگونگی وقوع جنگ جهانی آخرالزمانی اختلاف وجود دارد؛ طوری که پیروان این ادیان در زمینۀ این امور در برابر همدیگر صفکشی کرده و همدیگر را دشمن خود به شمار آورده و مدعی شدهاند که وقتی منجی آخرالزمان بیاید، دشمنانشان را که همین معتقدان به ظهور منجی و جنگ جهانی آخرالزمانی هستند، به هلاکت خواهد رساند.
🔸اگر فرض بر این است که طراح جنگ جهانی آخرالزمانی خدایی باشد که تمام افراد بشر را خلق کرده و همۀ انبیا را به سوی بشر گسیل داشته است، محل سؤال است که چرا چنین اختلاف روایت غیر قابل جمعی در میان پیروان انبیای الهی به چشم میخورد؟
4️⃣ ناسازگاری میان حکمت الهی و طرح جنگ جهانی آخرالزمانی
🔸در گفتمان دینی سخن از این است که خداوند، حکیم و علیم است و بلکه در اوج حکمت و علم قرار دارد.
🔸حال محل سؤال است که چگونه قابل تصور است، یک شخصی که در اوج حکمت و علم وجود دارد، یک کارخانهای طراحی کند که وقتی محصولات آن کارخانه را تست میکند، قریب به اتفاق محصولات آن کارخانه معیوب شناخته میشوند و فقط تعداد قلیلی از محصولات آن کارخانه سالم و بیعیب دانسته میشوند؟
🔸این که ادعا شود، از رهگذر آن جنگ جهانی چندان از انسانها کشته خواهند شد که خون تا رکاب یا دهنۀ اسب بالا بیاید، متضمن این معناست که در این جنگ جهانی جز یک جمع قلیلی از افراد بشر باقی نمیمانند و آن جمع هم به تصریح پیروان هر دینی عبارت از پیروان خالص همان دین خاص است و تمام افراد دیگر کشته و هلاک خواهند شد. چنین طرحی به مثابۀ همان کارخانه است که قریب به اتفاق محصولات آن معیوب و ناسالماند و تردیدی نیست که چنین طرح و کارخانه هرگز قابل انتساب به شک شخصی نیست که در اوج حکمت و علم قرار دارد؛ لذا انتساب طراحی جنگ جهانی آخرالزمانی به خدای حکیم و علیم مخدوش دانسته میشود.
5️⃣ ناسازگاری میان رحمت الهی و طرح جنگ جهانی آخرالزمانی
🔸در گفتمان دینی از رحمت واسعۀ الهی سخن گفته میشود و ادعا میگردد که خدا به بشر بیش از خودش محبت دارد.
🔸حال محل سؤال است که خدایی که رحمت و محبت او به بشر چنین است، چگونه چنین جنگ خونین و قساوتآمیزی را برای بشر طراحی کرده است که روی امثال هیتلر آدمکش را سفید کرده است؟
🔸آنچه آمد، نشان میدهد که جنگ جهانی آخرالزمانی نه تنها با عقل مستقل بشری قابل اثبات نیست؛ بلکه حتی با پیش فرضهای مسلم دروندینی هم سازگاری ندارد؛ چون انتساب طراحی جنگ جهانی آخرالزمان به خدا از او یک چهرۀ منفور و قساوتآمیز و سفاک و احمقانه و فرقهگرایانهای به نمایش میگذارد که هرگز با صفات حکیم و رحیم و عادل بودن خدا سازگاری ندارد؛ از این رو، طرح سفاکانه و احمقانه و فرقهگرایانۀ جنگ جهانی آخرالزمانی هرگز قابل انتساب به خدای متصف به صفات حکمت و رحمت و عدالت نیست.
🔸یادداشتهای مربوط به مسئلۀ فلسطین
🔸یادداشتهای مرتبط با انگارۀ حکومت آخرالزمانی
https://t.me/dineaqlani
ـ دکتر سخاوتیان 1z نسل.mp3
18.55M
فایل صوتی کارگاه تخصصی با موضوع:🔰
🍃ویژگی های نسل z و نحوه تعامل با آنها🍃
(جلسه اول در این موضوع)
⏪ استاد: حجت الاسلام دکتر سخاوتیان
هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قم
⏰برگزارشده: سه شنبه 1403/7/3
🔰🔰🔰🔰جهت دسترسی به اطلاعیه ها و محتوای کارگاه های آموزشی به کانال ذیل مراجعه نمایید.
📲لینک پیوستن در کانال کارگاه های آموزشی استادان معارف اسلامی در ایتا:
https://eitaa.com/edarehkarghmaaref
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
Z01.pdf
1.32M
📚فایل کارگاه تخصصی 📚
🧷(فرمت PDF)
⏪ موضوع: ویژگی های نسل z
1️⃣قسمت اول (PART 1)
⏪ استاد: حجت الاسلام دکتر سخاوتیان
📆 تاریخ برگزاری: 1403/7/3
📃تعداد صفحه: 28
🔰🔰جهت دسترسی به اطلاعیه ها و محتوای کارگاه های آموزشی به کانال ذیل مراجعه نمایید.
📲لینک پیوستن:
https://eitaa.com/edarehkarghmaaref
اداره کارگاه های استادان معارف اسلامی
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
نسل زد - استاد سخاوتیان جلسه2.mp3
20.26M
فایل صوتی کارگاه تخصصی با موضوع:🔰
🍃 نسل z و تعامل با هوش مصنوعی🍃
(جلسه دوم در این موضوع)
⏪ استاد: حجت الاسلام دکتر سخاوتیان
⏰برگزارشده: دوشنبه 1403/7/9
🔰🔰🔰🔰جهت دسترسی به اطلاعیه ها و محتوای کارگاه های آموزشی به کانال ذیل مراجعه نمایید.
📲لینک پیوستن در کانال کارگاه های آموزشی استادان معارف اسلامی در ایتا:
https://eitaa.com/edarehkarghmaaref
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
Z02.pdf
1.26M
📚فایل کارگاه تخصصی 📚
🧷(فرمت PDF)
⏪ موضوع: نسل Z و تعامل با هوش مصنوعی
2️⃣قسمت دوم (PART2 )
⏪ استاد: حجت الاسلام دکتر سخاوتیان
📆 تاریخ برگزاری: 1403/7/9
📃تعداد صفحه: 20
🔰🔰جهت دسترسی به اطلاعیه ها و محتوای کارگاه های آموزشی به کانال ذیل مراجعه نمایید.
📲لینک پیوستن:
https://eitaa.com/edarehkarghmaaref
اداره کارگاه های استادان معارف اسلامی