eitaa logo
بانک محتوای اساتید
14 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
94 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🥇اولین دموی سکوی ملی هوش مصنوعی ایران راه‌اندازی می‌شود هفته آینده منتظر یک رویداد بزرگ در دنیای هوش مصنوعی ایران باشید! به گفته دستیار معاون علمی رئیس جمهور، قرار است از اولین دموی سکوی ملی هوش مصنوعی ایران رونمایی شود. خبرهای هیجان انگیز: سکوی ملی هوش مصنوعی: رونمایی از اولین دموی این سکو در هفته آینده، همه را شگفت زده خواهد کرد. صدور پروانه اپراتور هوش مصنوعی: وزارت ارتباطات اولین پروانه اپراتور هوش مصنوعی را صادر کرد که گامی مهم در راستای توسعه این فناوری در کشور است. نمایشگاه تلکام با محوریت هوش مصنوعی: برگزاری این نمایشگاه نشان دهنده توجه ویژه به هوش مصنوعی در کشور است. توافق با کشورهای حاشیه خلیج فارس: راه اندازی مرکز مدیریت هوش مصنوعی صنعت نفت در کیش با همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس، آینده ای روشن برای صنعت نفت رقم خواهد زد. راه اندازی فارم GPU: اولین فارم GPU کشور در اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت سال آینده راه اندازی می شود که نیازهای زیرساختی هوش مصنوعی در داخل را برطرف می کند. توافقات بین المللی: خبرهای خوبی در راه است! توافقات بین المللی در زمینه هوش مصنوعی به زودی نهایی و اعلام می شود. دستور رئیس جمهور: با دستور رئیس جمهور، مسئولیت تمام مسائل مربوط به هوش مصنوعی به معاونت علمی واگذار شد. منتظر خبرهای تکمیلی باشید! 🔗لینک خبر 👣 ┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🆔 @Bargozidehhaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک هوش مصنوعی جذاب و جالبی رو ان شاءالله می خوام بهتون معرفی کنم که برای تولید محتوا عالیه نمونه دستور و پرامپتی که بهش دادم و خروجی فیلمش رو هم می بینید این بوده: شیری بزرگ و قوی با پوست پرچم ایران در حال کشتن موشی ترسان و فراری و زخمی با پرچم اسرائیل که در دام شیر گرفتار می شود ┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🆔 @Bargozidehhaa
💢 پدر 🔹واژۀ «پدر» در فارسیِ میانه و باستان pitar (پیتَر) بوده و از هندی‌واروپایی -pətér* (پِتِر: لفظاً به معنای «پاینده» و «حامی») گرفته شده‌است. 🔹 واژه father در انگلیسی و Vater در آلمانی و Πατέρας (پَتِراس) در یونانی نیز برگرفته از همین «پِتِرِ» هندی‌واروپایی و هم‌ریشه با «پدرِ» فارسی‌اند. 📚 محمد حسن‌دوست، فرهنگ ریشه‌شناختی زبان فارسی، سرواژۀ «پدر» 🌹میلاد مولا امیرالمومنین علی(ع) پدر امت، بر همه مردان و پدران مهربان مبارک باد. 🌹 🖋 محسن ابوالفتحی 🔖 مدیر دفتر انتشارات •✾•🌿🌺🌿•✾• دفتر هم‌اندیشی اساتید دانشگاه مفید 🆔 https://eitaa.com/joinchat/3558408917C9d54c2058d
4_5771422807204306348.mp3
11.02M
💢 رویکردی جدید به اقتصاد اسلامی 5⃣ زندگی ایمانی در جهان مدرن(۲) بیست و دوم دی ۱۴۰۳ مکان: مؤسسه فرهنگی امیرالمؤمنین - نجف‌اشرف 🎙 محمدرضا یوسفی شیخ رباط 🔖 دانشیار دپارتمان اقتصاد دانشگاه مفید •✾•🌿🌺🌿•✾• دفتر هم‌اندیشی اساتید دانشگاه مفید 🆔 https://eitaa.com/joinchat/3558408917C9d54c2058d
💢 علی الگوی جاودانه برای حکومت‌ها 🔹 یکی از سوالاتی که همواره ذهن خیلی ها را به خود مشغول کرده است، این است که پیامبر، ائمه و یا جامعۀ صدر اسلام متعلق به ۱۴۰۰ سال پیش بوده اند. جامعۀ آن دوره، یک جامعه کشاورزی و در قیاس با جوامع کنونی کوچک بوده اند. 🔹 بسیاری از جوامع در قرن ۲۱، جوامع صنعتی و فراصنعتی هستند. کشاورزی ماشینیزه شده، نظام حمل و نقل فوق العاده پیشرفت کرده است. مسائل نوظهور پدید آمده و جوامع به طرز شگفت انگیزی نسبت به آن جوامع متحول شده اند. به گونه ای که می توان گفت دو دنیای متفاوت رخ داده است. لذا با وجود این تحولات شگرف، چرا باید از کسانی صحبت شود که ۱۴۰۰ سال از زندگی آنها می گذرد و آنها را الگو قرار داد؟ 🔹 این پرسش، بسیار جدی است. اندیشمندان مختلف واکنش های متفاوتی نسبت به این سوال داشته اند. برخی تصور می کنند که الگو بودن پیامبر یا امیرالمومنین و دیگر امامان یه این معناست که همه چیز را با آن دوران نسبت سنجی کنیم. از این رو هر چند با محصولات دنیای جدید سر سازگاری دارند اما با روح و مظاهر تمدن جدید در تقابلند. علوم انسانی را بر نمی تابند و آن را مظهر تمدن غرب و غربی شدن می دانند و به دنبال علوم انسانی اسلامی هستند. از نام توسعه دوری جسته، از کلمه پیشرفت استفاده می کنند. آنان به گونه ای سخن می گویند که انسان مسلمان و غیرمسلمان دو هویت کاملا مستقل داشته و هیچ وجه مشترکی با یکدیگر ندارند. گروهی نیز با تمسک به برخی روایات ضعیف و یا منطبق با شرایط خاص مخاطب، مدعی طب اسلامی شده و در تقابل با طب نوین قرار گرفته اند. 🔹 این تفکر تقابلی خسارات بزرگی به جامعه وارد کرده است. به علاوه، این نگرش به دلیل تفاوت واقعی عمل اجتماعی و سیاسی امامان به دلیل تغییر شرایط، به نوعی گزینش توجیهی دچار شده و توانایی این را دارد که به ظاهر تصمیم خود را با یک رفتار از صدر اسلام تطبیق داده و خود را توجیه کند در حالی که تفاوتها بسیار است و این رفتار ظاهرگرایانه در عمل ابزای برای توجیه سیاست های خطا در آمده است. 🔹 با توجه به تحول عمیق جوامع بشری، الگو بودن به معنای یادشده خطاست. آنان در ارزش های اخلاقی، چگونگی مواجهه با مشکلات، رابطه معنوی با خداوند، چگونگی تعامل با مردم، اخلاق اجتماعی، اخلاق خانوادگی و... الگو می باشند. ارزش‌های اخلاقی، ارزش‌هایی پایدار و هویت ساز هستند ارزشهایی مانند صداقت، راستگویی، پایمردی، استقامت و صبر جمیل و ... که مختص زمان صدر اسلام نبوده، بلکه پیوسته دغدغۀ اصلی زندگی بشری بوده است. 🔹 ما در رابطه با حکومت، با مسائلی مواجه می شویم. حکومتها در طول تاریخ بر حسب شرایط متحول شده اند. ساختار اداری حکومت ساده بوده، تفکیک قوا معنا نداشته است، تعدد سازمانها و گستره مسائل مانند امروز نبوده است. استانها به گونه ای تقریبا ایالتی عمل می کردند. بنابراین شبیه سازی با آن دوران خطایی بزرگ است. 🔹 با وجود این، اصول اداره جامعه و ارزش های حاکم بر حکومت قابل توجه است. به طور مثال، در حکومت امیرالمومنین،آزادی بیان ارزش داشته و از جایگاه معتبری برخوردار بود. بدترین انتقادات و حتی توهین ها توسط خوارج و گروهی از مخالفان به حضرت علی میشد. گاهی اوقات، برخی رفتارها و گفته ها چنان تلخ بود که توسط مردمی که ناظر صحنه ها بودند، قابل تحمل نبود و می خواستند واکنش نسبت به فرد هتاک نشان دهند اما حضرت علی چنین اجازه ای نمی دادند. در حالی که همین رفتارها در دوران خلفاء تحمل نمیشد و افرادی که به انتقاد می پرداختند مورد اذیت و آزار قرار گرفته، از حقوق خویش مانند سهم از بیت المال محروم شده، گاه تبعید و گاه مورد آزار قرار می گرفتند. از منظر حضرت علی، تا زمانی که اقدام مسلحانه نشده است، آزادی مخالفان تضمین شده است. بنابراین آزادی بیان یک اصل اساسی در حکومت امیرالمومنین بود. حتی وقتی که مخالفین اراده جنگ می کردند، حضرت راه گفتگو را انتخاب کرده، سعی می کرد آنان را قانع کند و هیچگاه شروع کننده جنگ نبود. وقتی آنان جنگ را شروع می کردند، حضرت می فرمودند خداوندا تو شاهد باش که من آغازگر جنگ نبودم و تمامی تلاش خویش را برای جلوگیری از آن مصروف داشتم. حضرت پس از جنگ نیز، خانواده آنان را از سهم بیت المال محروم نکرده، آزادی آنان را محترم می شمرد. 🔹 معیارهای گزینش کارگزاران، نظارت حاکمیت و مردم بر عملکرد آنان، شفافیت، به رسمیت شناختن حق اعتراض، جهت گیری سیاست های حکومت در جهت افزایش رفاه، عدالت و تضمین حقوق مالکیت، نظارت بر بازار و نه دخالت در آن، بسترسازی ارتقاء فرهنگی جامعه از جمله مواردی است که هر حکومتی باید از آن درس گیرد. اگر آن ترور و حادثه نبود، جهان امروز سمت و سویی دیگر داشت. 🖋 محمدرضا یوسفی شیخ رباط 🔖 دانشیار دپارتمان اقتصاد دانشگاه مفید •✾•🌿🌺🌿•✾• دفتر هم‌اندیشی اساتید دانشگاه مفید 🆔 https://eitaa.com/joinchat/3558408917C9d54c2058d
. علی از زبان علی علیه‌السلام میلاد مایه فخر خدا و رسول، زوج بی همتای بتول و صاحب نفس عقول و لسان سئول امیر بیان و فراتر از مکان و زمان علی بن ابی طالب امیرالمومنین منفرد بر همگان مبارک.علی جان! کتاب فضل تو را آب بحر کافی نیست که تر کنند انگشت و ورق بشمارند تو خود بگو منقبت خویشتن وصف جمال تو کجا فهم من؟ در نهج‌البلاغه گوشه‌ای از جمال بی‌مثال مولا توسط خود او رونمایی و ذره‌ای از اسرار وجودی‌اش، رمزگشایی شده است. فقط جرعه‌جرعه بنوشید و با هر جمله حتما توحیدتان را با الله‌اکبر و لااله الا الله مراقبت کنید وگرنه شاید در فضایل این ابر انسان، کار مخاطب به غلو و کفر بیانجامد❗️ آنانکه علی خدای خود می دانند ( العیاذبالله) کفرش به کنار عجب خدایی دارند 1⃣ صاحب یقین بی‌شک: ماشککت فی الحق مذ أریته 2⃣ لوکشف الغطآء ما ازددت یقینا صاحب علم لدنی 3⃣ وَ اَللَّهِ لَوْ شِئْتُ أَنْ أُخْبِرَ كُلَّ رَجُلٍ مِنْكُمْ بِمَخْرَجِهِ وَ مَوْلِجِهِ وَ جَمِيعِ شَأْنِهِ لَفَعَلْتُ وَ لَكِنْ أَخَافُ أَنْ تَكْفُرُوا فِيَّ بِرَسُولِ اَللَّهِ صلى‌الله‌عليه‌وآله سوگند به خدا، اگر بخواهم مى‌توانم هر كدام شما را از آغاز و پايان كارش، و از تمام شئون زندگى، آگاه سازم. امّا از آن مى‌ترسم كه با اينگونه خبرها نسبت به رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم كافر شويد 4⃣ اِنْدَمَجْتُ عَلَى مَكْنُونِ عِلْمٍ لَوْ بُحْتُ بِهِ لاَضْطَرَبْتُمْ اِضْطِرَابَ اَلْأَرْشِيَةِ فِي اَلطَّوِيِّ اَلْبَعِيدَةِ اين كه سكوت برگزيدم، از علوم و حوادث پنهانى آگاهى دارم كه اگر باز گويم مضطرب مى‌گرديد، چون لرزيدن ريسمان در چاه‌هاى عميق!. 5⃣ لَوْ ضَرَبْتُ خَيْشُومَ اَلْمُؤْمِنِ بِسَيْفِي هَذَا عَلَى أَنْ يُبْغِضَنِي مَا أَبْغَضَنِي وَ لَوْ صَبَبْتُ اَلدُّنْيَا بِجَمَّاتِهَا عَلَى اَلْمُنَافِقِ عَلَى أَنْ يُحِبَّنِي مَا أَحَبَّنِي وَ ذَلِكَ أَنَّهُ قُضِيَ فَانْقَضَى عَلَى لِسَانِ اَلنَّبِيِّ اَلْأُمِّيِّ صلى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم أَنَّهُ قَالَ يَا عَلِيُّ لاَ يُبْغِضُكَ مُؤْمِنٌ وَ لاَ يُحِبُّكَ مُنَافِقٌ اگر با شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه دشمن من شود، با من دشمنى نخواهد كرد، و اگر تمام دنيا را به منافق ببخشم تا مرا دوست بدارد، دوست من نخواهد شد. و اين بدان جهت است كه قضاى الهى جارى شد، و بر زبان پيامبر امّى صلّى اللّه عليه و آله و سلّم گذشت كه فرمود: «اى على! مؤمن تو را دشمن نگيرد، و منافق تو را دوست نخواهد داشت. ✍️ |👇 ┏━━━ °•🖌•°━━━┓   @bahr_dar_koze ┗━━━ °•🖌•°━━━
مقام پدر.mp3
5.25M
(ع) چند یادآوری درباره روز پدر 🔺🔺این فایل صوتی را به دوستان و گروه‌هایی که در آن عضو هستید ارسال کنید🔻🔻 ✍️ |👇 ┏━━━ °•🖌•°━━━┓   @bahr_dar_koze ┗━━━ °•🖌•°━━━
8.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | مُطَهِّر اِنسٰان اثر فوق‌العادۀ نقل و کتابتِ فضائل امیرالمؤمنین (علیه‌ السلام)، در آمرزش گناهان و تهذیب روح و تطهیر گوش و چشم انسان. @mirbaqeri_resane
📌محوری ترین نکته در موضوع چگونگی برخورد با اهل سنت چیست؟ ✍️پاسخ 1⃣تفاوت شیعه و اهل سنت در نوع اعتقادشان نسبت به امامت حضرت علی علیه السلام است. شیعه، معتقد به امامت بلافصل حضرت علی علیه السلام است که از سوی خدا به این مقام منصوب شده؛ اهل سنت، به طور کلی امامت را امری غیر الهی می داند که متصدی آن از سوی مردم انتخاب می شود یا آنکه با کودتا بر مردم حاکم می شود. از نظر آنها، حضرت علی علیه السلام چهارمین خلیفۀ مردمی بعد از پیامبر است. 2⃣اهل سنت، به هیچ وجه باورهای شیعه در خصوص روابط خصمانۀ خلفا با حضرت علی و حضرت زهرا سلام الله علیهما را قبول نمی کنند و نقش خلیفۀ دوم در هجوم به خانۀ حضرت زهرا سلام الله علیها و شهادت ایشان را انکار کرده و اینها را ساخته و پرداختۀ شیعیان می دانند. 3⃣چنین نیست که اهل سنت به باورهای راستین شیعه، علم داشته باشند، ولی عمدا آن را انکار کنند. به دیگر سخن، اصلاً احتمال باطل بودن باورهای خود و حق بودن باورهای شیعیان را نمی دهند تا بخواهند دربارۀ آنها تحقیق کنند. چنانکه اغلب ما شیعیان چنان به بطلان دین هندو و بودا راسخ هستیم که خود را بی نیاز از تحقیق دربارۀ این ادیان می دانیم. به همین ترتیب هندوها و بوداییان نیز همین گونه اند. 4⃣برخورد با جاهل قاصر باید چگونه باشد؟ آیا اگر در خیابان یک فرد هندو ببینید، به او یا به مقدساتش ناسزا می گویید؟ قطعاً خیر. اگر بتوانید او را ارشاد می کنید و اگر نتوانید کاری به او ندارید. درست است که مقدسات اهل سنت برای ما مقدس نیستند، ولی دستوری برای ناسزاگویی به آنها نداریم. همچنین دستوری برای لعن علنی مقدسات آنها که موجب نفرت دیگران از مکتب حق شیعه و رویگردانی از امامان علیهم‌السلام شود را نداریم. 5⃣بنابراین محوری ترین نکته در برخورد با ایشان توجه به جاهل قاصر بودن آنهاست. ✅به کانال یادداشت‌های اعتقادی بپیوندید: 🆔@faryab110
اعتکاف زوار الزهراس.mp3
14.43M
برنامه های فردی و خانوادگی و سیاسی اجتماعی چگونه در مکتب معنوی اهل بیت علیهم السلام مکمل یکدیگرند؟ شیخ علی مهدیان ۲۵ دی ۱۴۰۳ اعتکاف دختران نوجوان هیات زوار الزهرا سلام الله علیها @ali_mahdiyan
9.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 مهمترین فضیلت حضرت علی علیه‌ السلام در قرآن لینک بیانات:👇 🌐speeches.ahmadabedi.com کانال در محضر استاد عابدی:👇 🆔@ahmad_aabedi