فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟡 عقاب های فیک!
🟢 ویدیویی از تلاش یک عقاب غول پیکر که در حال ربودن یک کودک است، پربازدید شده است!!
اما این ویدیو واقعی نیست، بلکه با افکتهای کامپیوتری ساخته شده است. علاوه بر آنکه منشاء این ویدیو مشخص نیست، برخی جزئیات نظیر فقدان حرکت کودک در مقابل عقاب نشان میدهد ویدیو ساختگی است.
با رشد تکنولوژی و ورود نرم افزارها و دیپ فیک ها دوران ضرب المثل " شنیدن کی بود مانند دیدن" گذشته است. به دیده هم اعتمادی نیست، باید #سواد_رسانه را تقویت کرد.
#جنگ_روایتها
#جنگ_رسانه
#سوادرسانه
دكتر حسن فانیدپور، استادیار دانشگاه فرهنگيان
┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
◀️ کانال تولید محتوای برگزیده دکتر فانیدپور: 👇
🆔 @Bargozidehhaa
╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
••✾•🌿🌺🌿•✾•
کانال فصل حضور استادان و مدیران
بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران
https://eitaa.com/faslehozur
28.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️❤️❤️ سلام و درود بر همراهان فرهیخته و گرامی.
🍎 خداوند ابراهیم را دوست داشت!!!
⏪ حاج قاسم عزیز! به قاسم بن الحسن سوگند، پرچمی که برافراشتی بر زمین نخواهیم گذاشت!!!
⏪ خداوند چه برکتی در عروج این مرد قرار داد!!!
✍️ ما در انتخاب پیش رو، به کمتر از او، راضی نخواهیم بود و داوطلب همترازی اگر هست، بسم الله!!!
📣 ان شاالله رسانه باشیم 👇👇👇👇👇👇👇
دكتر حسن فانیدپور، استادیار دانشگاه فرهنگيان
┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
◀️ کانال تولید محتوای برگزیده دکتر فانیدپور: 👇
🆔 @Bargozidehhaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استفاده از سایت شکن برای عبور از تحریم های اینترنتی
روش اول؛ برای ویندوز که توضیحات در فیلم داده شده است.
روش دوم؛ برای اندروید ۹ و بالاتر:
در تنظیمات (Settings) به بخش Network & Internet -> Advanced -> Private DNS بروید.
در قسمت Private DNS provider hostname عبارت free.shecan.ir را وارد کنید و تنظیمات را ذخیره نمایید.
دكتر حسن فانیدپور، استادیار دانشگاه فرهنگيان
┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
◀️ کانال تولید محتوای برگزیده دکتر فانیدپور: 👇
🆔 @Bargozidehhaa
معرفی ویراستی و تؤیتتر.pdf
1.23M
📣 کارگروه رویداد راد (۱) برگزار شد:
🔷 محتوای کارگاه آموزشی به پیوست ارسال شد.
کارگاه « قوانین و زیست مجازی در شبکه های اجتماعی ویراستی و توئیتر»
مدرس: دكتر حسن فانیدپور، استادیار دانشگاه فرهنگيان
👁🗨 شیوه برگزاری: برخط همزمان(آن لاین )
🕔 زمان : دوشنبه مورخ ۷ خرداد ماه ۱۴۰۳
ساعت 21
لینک شرکت در کارگاه:
https://room.nahad.ir/ch/hamandishi
Audio_۲۴۰۵۲۶۰۱۱۳۰۶(1).mp3
26.24M
💢📚
کرسی علمی _ ترویجی
مبانی عقلی و نقلی شمول گرایی در نجات با تاکید بر دیدگاه شهید مطهری
ارائه کننده:
🔹دکتر علی #شیروانی، دانشیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛
ناقدان:
🔸دکتر محمد #جعفری، هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی؛
🔸دکتر حسن #یوسفیان، هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی؛
دبیر :
🔸دکتر حامد #ساجدی، استادیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛
🗓شنبه 5 خرداد 1403 ساعت 10
📍قم، پردیسان، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
🆔@meshkatnoor
🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🔰@iki_ac_ir
🔶 پروژۀ روشنفکری دینی، فیلسوفانه یا مصلحانه
🔸در حاشیۀ گفتگوی دیدارنیوز با آیت الله ایازی با عنوان «تغییر احکام اجتماعی از منظر دین عقلایی...»
🎥 فایل تصویری این گفتگو در سایت دیدارنیوز
✅ جعفر نکونام 7 خرداد 1403
استاد تمام علوم قرآن و حدیث دانشگاه قم
1️⃣ رویکرد فیلسوفانۀ آقای ملکیان
🔸به نظر میرسد، نگاه آقای ملکیان به پروژۀ روشنفکری دینی سویۀ فلسفی دارد؛ چون او گزارههایی را میپذیرد که از ادلۀ عقلی برخوردار باشند و سازگاری عقلانی داشته باشند؛ به همین رو، وقتی که مشاهده میکند، گزارههای دین تاریخی بر ادلۀ عقلی مبتنی نیستند و سازگاری عقلانی ندارند، قایل میشود که پس پروژۀ روشنفکری دینی پارادوکسیکال است و موفقیتآمیز نیست.
🔸تلقی او این است که روشنفکران دینی میخواهند، میان دیانت و عقلانیت جمع کنند؛ حال آن که دیانت ضد عقلانیت است و لذا امکان جمع آن با عقلانیت وجود ندارد؛ لذا روشنفکری دینی یک تعبیر پارادوکسیکال است و چون امکان جمع میان دین و عقلانیت وجود ندارد، پس پروژۀ روشنفکری دینی موفقیتآمیز نیست.
🔸بعد ایشان برای این که نشان دهد، دیانت ضد عقلانیت است، اظهار داشته است که روشنفکران دینی نمیتوانند ده گزارۀ بنیادی دین را اثبات کنند. این گزارهها از این قرارند:
▪️1. بزرگترین مشکل بشر جمع میان دیانت و عقلانیت است.
▪️2. بشر به دین نیاز دارد.
▪️3. دین اسلام بهترین دین است.
▪️4. به پیامبر اسلام(ص) وحی میشده است.
▪️5. پیامبر اسلام(ص) در تلقی و حفظ و ابلاغ وحی خطا نکرده است.
▪️6. قرآن همان وحی است.
▪️7. آیات قرآن سازگاری درونی دارند.
▪️8. آیات قرآن سازگاری بیرونی دارند.
▪️9. مراد واقعی آیات قرآن قابل فهم بشر است.
▪️10. قرآن بهترین راه حل را برای مشکلات بشر دارد.
2️⃣ رویکرد مصلحانۀ آیت الله ایازی
🔸 از منظر بروندینی، امثال آیت الله ایازی ولو آن که به ظاهر در مقام جمع میان دین و عقلانیتاند، اما عملاً در مقام عبور از دین به سوی عقلانیتاند.
🔸آنچه اهمیت دارد، نتیجهای است که طی پروژۀ روشنفکری دینی حاصل میشود؛ نه آنچه که به لحاظ نظری مورد بحث واقع میشود. به فرض آن که بحثهای نظری روشنفکران دینی از منظر بروندینی غیرعقلانی و حیلتاندیشانه به نظر آید، اما آنچه در عمل اتفاق میافتد، عبور از دین تاریخی به سوی عقلانیت است.
🔸لذا به فرض که گزارههای دهگانۀ آقای ملکیان قابل اثبات نباشند و حتی به فرض این که عکس آنها به اثبات برسند؛ یعنی ثابت شود که:
▪️1. بزرگترین مشکل بشر جمع میان دیانت و عقلانیت نیست.
▪️2. بشر به دین نیاز ندارد.
▪️3. دین اسلام هیچ امتیازی نسبت به سایر ادیان ندارد.
▪️4. به پیامبر اسلام(ص) وحی نمیشده است.
▪️5. پیامبر اسلام(ص) در تلقی و حفظ و ابلاغ وحی خطا کرده است.
▪️6. قرآن همان وحی نیست.
▪️7. آیات قرآن سازگاری درونی ندارند.
▪️8. آیات قرآن سازگاری بیرونی ندارند.
▪️9. مراد واقعی آیات قرآن قابل فهم بشر نیست.
▪️10. قرآن بهترین راه حل را برای مشکلات بشر ندارد.
🔸مع الوصف، باز پروژۀ روشنفکری دینی موفقیتآمیز به شمار میآید؛ چون روشنفکران دینی در مقام آن هستند که با حیلتاندیشیهایی که به کار میزنند، از گزارههای ضد عقلی که در دین تاریخی وجود دارد، عبور کنند.
🔸بنابراین هیچ اهمیت ندارد که امثال آیت الله ایازی چه حیلتی به کار میزنند تا از دین تاریخی به سوی عقلانیت عبور کنند؛ بلکه آنچه اهمیت دارد، نتیجهای است که از حیلتاندیشیهای ایشان حاصل میگردد.
🔸برخی از مدعیات آیت الله ایازی از این قرار است:
▪️1. اسلام دین حداقلی است و بیشتر امور به عقل بشری احاله شده است.
▪️2. آنچه از اسلام جاودانه و ابدی است، اصول عقلی نظیر کرامت انسان و عدالت و آزادی است.
▪️3. هرچه که با این اصول تعارض پیدا کنند، جعلی یا مماشاتیاند و به اقتضای مناسبات مدرن بشری در خور تغییرند.
▪️4. در اسلام اکراهی نیست و تبلیغ دین اسلام با طرق مسالمتآمیز نظیر استدلال و موعظه و جدال احسن است و لذا در اسلام جهاد ابتدایی وجود ندارد و تمام جنگهای حضرت محمد(ص) دفاعی بوده است.
▪️5. اسلام دین تکثرگرایانه است و مسلمانان مأمورند که با دگراندیشان با هر دین و مذهبی باشند، به نیکی و عدالت رفتار کنند.
🔸ولو آن که چنین مدعیاتی از منظر بروندینی حیلتاندیشانه به نظر آیند، اما همین مدعیات حیلتاندیشانه در طول تاریخ دین، زمینهساز عبور از دین تاریخی به سوی عقلانیت بودهاند. باید به خاطر داشت که همین مدعیات هرگز در گذشته نه مطرح بود و نه قابل طرح و لذا بیان چنین مدعیاتی به مثابه عبور از دین تاریخی به شمار میرود.
🔸حیلتاندیشیهای روشنفکران دینی در عبور از دین تاریخی
🔸دلایل ضرورت روشنفکری دینی
🔸 تقریرهای مختلف از روشنفکری دینی
🔸 روشنفکری دینی داریم تا روشنفکری دینی
🔸یادداشتهای مربوط به روشنفکری دینی
https://t.me/dineaqlani
🔶 مفتسواری در دانشگاهها
🔸در حاشیۀ یادداشت آقای دکتر نعمتالله فاضلی با عنوان «مفتسواری دانشگاهی»
جعفر نکونام
استاد علوم قرآن دانشگاه قم
🔸ظاهراً آقای دکتر فاضلی مقصودش از مفتسواری دانشگاهی این است که کسانی عناوینی دانشگاهی مثل ریاست و معاونت و دکتر و دانشیار و استادتمام دارند، بدون این که بار علمی لازم داشته باشند.
🔸برخی از عبارات ایشان از این قرار است:
🔻رییس دانشگاه، دانشکده، گروه، یا مرکز پژوهشی، فقط منصب اداری دارد و منصوب حاکمانند نه عالمان. به همین سادگی و سرراستی.
🔻دکترها و استادتمام ها و دانشیارها و صاحبان مدارج و مدارک دانشگاهی هم به اعتبار مدرک و درجه شان فقط "منزلت اداری دانشگاهی" دارند نه "منزلت علمی و فکری".
🔻منزلت علمی و فکری، مدرک و منصب نیست که خریده یا بخشیده یا غصب شود و چون نقل و نبات نثار خویشان و دوستان و هم مسلکان یا خودمان کنیم.
✅ منزلت علمی و فکری حاصل خلاقیت، جسارت، سخت کوشی، استعداد، کنجکاوی، انضباط و سال ها کار اصیل فکری و نوشتن و ممارست است.
🔻مرجع تعیین کننده و تشخیص آن هم "اجتماع علمی" است نه "شبکههای اجتماعی" و بوقهای تبلیغاتی رسانهای. اجتماع علمی هم "کتابها" و " مقالات" اصیل و خلاقانه و نوآورانه را مبنای داوری میداند نه مصاحبهها و سخنرانیهای جنجالی رسانهای یا هواداران سینهچاک کسی را.
🔻حتی ترجمه کتاب یا تاسیس یک گروه آموزشی هم ملاک دانشمندی و اندیشمندی نیست. کسی با این چیزها نه تنها بنیانگذار و پیشرو علم و اندیشه نیست و نخواهد شد بل شایسته القاب روانشناس، جامعهشناس، اقتصاددان و ... نیز نیست.
🔻استفاده از این القاب البته برای استفاده کنندگانش نان و آب دارد و "مفت سواری دانشگاهی" است. زیر سایۀ این القاب بادآورده، ثروت و مکنت و شهرت بادآورده است؛ اما بخاطر بداریم که بادآورده را باد میبرد.
🔻مفتسواری در هر جا پایدار باشد در دانشگاه نیست. نامهای دروغین دانشگاهی همین حالا هم برای دانشگاهیان راستین و هشیار نه تنها وجاهتی ندارند؛ بل وهن دانشگاه و دانشگاهیان است.
🔸من آنچه میخواهم به این سخنان بیافزایم، موادی است که در سالهای اخیر در آییننامههای دانشگاهی درج شده است که به موجب آنها دانشجویان دکتری و حتی کارشناسی ارشد موظف شدند، با اشتراک استادان دانشگاه مقاله منتشر کنند. متأسفانه باید گفت که قریب به اتفاق این مقالهنویسیها مصداق بارز «مفتسواری در دانشگاهها» به شمار میروند.
🔸این مفتسواریها انواعی به این قرار دارد:
▪️الف. مفتسواری استادان از دانشجویان: بیشتر مفتسواریها از سوی استادان بیمایهای صورت میگیرد که بدون هیچ نقش علمی مقالۀ مشترک با دانشجویان منتشر میکنند. متأسفانه برخی از این استادان حتی از نوشتن یک نامۀ کوتاه اداری بدون غلط ناتواناند و دانشجویان از سطح پایین دانش آنان شکایت دارند، معالوصف به برکت سواری از دانشجویان هر ساله صاحب مقالات متعدد میشوند و از امتیازات آن برخوردار میگردند. یک زمانی خبر پیدا کردم که استادی شرط قبولی از درسش را انتشار مقالهای علمی-پژوهشی با ذکر نامش قرار داده بود و این باعث شده بود، دانشجویان از او به مراجع بالا شکایت ببرند.
▪️ب. مفتسواری دانشجویان از استادان: گاهی هم اتفاق میافتد که دانشجویان برای این که بتوانند به درجۀ استعداد درخشان نایل بیایند یا از رسالۀ دکتری خود دفاع کنند، به استادان آویزان میشوند و استادان را ناگزیر میکنند، مقالاتی را با اشتراک آنان انتشار دهند؛ بدون این که خود از توان علمی لازم برخوردار باشند.
▪️ج. مفتسواری صاحبمنصبان دانشگاهی: گاهی هم ملاحظه میشود که یک استادی تا وقتی که به منصب دانشگاهی نظیر ریاست و معاونت نرسیده است، چندان مقالهای ندارد؛ اما به محض این که به منصب میرسد، مقالات متعددی با اشتراک دانشجویان و استادان منتشر میکند.
🔸البته به تعبیر آقای دکتر فاضلی بادآورده را باد خواهد برد. وقتی که خود شخص توان علمی لازم را نداشته باشد و از نوآوری و نظریهپردازی علمی که لازمۀ یک مقالۀ علمی-پژوهشی ارزشمند است، برخوردار نباشد، مقالات او ارزش خواندن و ارجاع دادن پیدا نخواهد کرد و بعد از مدتی منسی و مهجور خواهد شد.
🔸این مشکل در رشتههای الهیات بارزتر است؛ چون در این رشتهها نوآوری و نظریهپردازی ضلالت و انحراف نامبردار میشود؛ لذا مقالات حاوی نظریات نو حتی در محافل دانشگاهی امکان طرح و نشر پیدا نمیکنند؛ در نتیجه، قریب به اتفاق مقالاتی که امکان انتشار پیدا میکنند، یا تکرار مکرراتاند یا بزکسازیهای مطالب کهنهاند؛ لذا ارزش خواندن پیدا نمیکنند.
🔸برای ارزیابی توان علمی نویسندگان مقالات کافی است، از ایشان خواسته شود، نوآوری و نظریهپردازی مندرج در مقالات خود را در یک محفل علمی بیطرف عرضه کنند و حضار مخفیانه به آنان امتیاز بدهند. آنگاه است که میزان سواد آنان آشکار خواهد شد.
https://t.me/dineaqlani
رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا: پروردگارا مرا با صداقت وارد کن و با صداقت خارج ساز؛ و از سوی خود، حجتی یاری کننده برایم قرار ده (اسرا/۸۰).
روزهای خدمت: ۱ ؛ فرصت خدمت: ۱۴۶۰
خدایا چنان کن سرانجام کار، تو خوشنود باشی و ما رستگار
دکتر محمد منان رئیسی
استاد دانشگاه قم و نماینده منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی
https://eitaa.com/baladetayyeb
🔥چرا این دو نفر برای ریاست جمهوری شایسته اند؟
🔻سطح کامل صداقت، پاکدستی، تلاش، شجاعت و صبوری و وفاق آفرینی شهید آیت الله #رئیسی، موجب شد تراز رئیس جمهور در نظام اسلامی بسیار بالا رود؛ به همین دلیل بازگشت از مسیر رئیس جمهور شهید، بزرگترین خسارت امروز است.
🔻بنابراین رئیس جمهور آینده باید دارای سطح بالایی از ظرفیت روحی و فکری، #توان_مدیریتی و قدرت تعامل و ارتباط با فضای بینالمللی داشته باشد.
🔻یکی از برجسته ترین مدیران نخبه، چند بعدی و بسیار توانا و البته ناشناخته کشور، آیت الله اعرافی است.
🔻در کنار هوش بسیار بالا، تیزبینی خاص و نبوغ علمی در چند رشته از مباحث تربیتی تا ریاضیات و دریافت جایزه بینالمللی، آیت الله اعرافی تسلط تحسین برانگیزی بر قوانین و فرآیندهای اجرایی و بودجه کشور دارد.
🔻بهطور سربسته باید گفت که ایشان با قدرت مدیریتی قوی، نقش اساسی در ایجاد #صدها مرکز علمی اسلامی در اقصی نقاط جهان با وجود انواع فشارها و محدودیت های جریان استکبار، ایفا کرد که بخشی از پشتوانه نرم جبهه مقاومت را تشکیل می دهد و فعلا بیش از این نمی توان گفت...
🔻آیت الله اعرافی علاوه بر تعامل گسترده با اقشار و گروههای مختلف اجتماعی کشور، تسلط ویژهای به مسائل سیاست خارجی بین المللی دارد که می تواند دستاوردهای بین المللی رییسجمهور شهید را کاملا حفظ و رشد دهد.
🔻به لحاظ شخصیتی آیت الله اعرافی فردی ساده زیست، منظم، بسیار بابرنامه، با اخلاق و لطیف و در عین حال جدی و دقیق، صاحب ایدههای نو کاملاً نوگرا و در عین حال با مبنا، ضد واپسگرایی و بسیار توسعه گرا و تعالی محور و عمیقأ انقلابی و ولایتمدار است.
🔻اقدامات آیت الله اعرافی در مسئولیتهای مختلفی که داشته است همواره با تحسین ویژه رهبر معظم انقلاب مواجه شده است.
🔸پ.ن:البته حضور ایشان نیازمند پیگیریهای بیشتر فعالان سیاسی اجتماعی است.
🔸پ.ن۲: در صورت عدم حضور آیت الله اعرافی، آیت الله اژهای با توجه به سوابق مدیریتی کلان طولانی، قاطعیت، ضد فساد بودن و برنامه محوری قطعاً گزینه مناسبی برای تصدی این مسئولیت بسیار سنگین خواهد بود.
🔻البته بزرگانی چون دکتر جلیلی و دکتر فتاح و همچنین برخی اعضای دولت مانند دکتر مخبر، دکتر وحیدی، دکتر بذرپاش دارای صلاحیت های ارزشمندی هستند ولی به نظر می رسد اگر در کنار این دو عزیز قرار گیرند، بسیار اثر بخش تر عمل خواهند کرد.
🔻این انتخابات نباید گامی به عقب باشد، مانند ۱۱ سال قبل #رئیس_جمهور_شهید؛ بلکه حتما باید گامی دیگر در مسیر تداوم راهبرد ایران قوی #رئیسیعزیز باشد.
✍️حمیدرضا ابراهیمی
دانشگاه فرهنگیان قم
✅ گامی نو: اورژانس تحلیل های فرهنگی، سیاسی👇
@Gaami_no
رییسی بی هویت
طرف نوشته "حساب رییسی را از دولت رییسی باید جدا کرد". یعنی اخلاق آقای رئیسی خوب بود، اما عمل رییسی خوب نبود. یعنی عمل رییسی را قبول ندارم، بلکه اصلی ترین عمل او در حکومتداری که دولتش بود را مخالفم. این سخن چقدر منطقی است، بماند، کاری ندارم. اما یاد رفتار تحریف کنندگان امام بعد از رحلت او افتادم، اینها در فضای محبوبیتی که امام ره در کشور داشت، سبک امام و مکتب او را تحریف کردند در نهایت هم رهبری گفت: " امام بدون راهش، امام بی هویت است"
حالا آقایان دنبال رییسیِ بیهویتیند.
چرا چنین میگویند، اثر این سخنشان چیست؟ بالاخره دم انتخابات، لابد قرار است از کسانی حمایت کنند که ربطی به سیاق و سبک رییسی در اداره کشور ندارند.
نکنید عزیزان، به خدا این بی اخلاقیها را دیگران در گام اول انقلاب کردند، خوش عاقبت نشدند، شما مخالف دولت او هستید، مخالف خود او و اخلاق او هم هستید، او رک و رو راست بود، صادق بود، اینطوری دو دوزه بازی نمیکرد، شما اخلاق او را هم ندارید، او سعه صدر داشت، با خیلی ها کار میکرد، مثل شما نبود که از وقتی وارد مجلس شدید صد بار تا حالا رهبری درباره اخلاق و سیاقتان در حاشیه سازی و اختلاف افکنی تذکر داده، اهل انعطاف و مصلحتسنجی در عین عزت فهمی و حکمت شناسی بود، شما او را دنباله روی ظریف میدانستید، و میدانستید که چنین نبود و نیست، اهل مدارا بود برای همین به او میگفتید چرا اتوبوسی مدیران را عوض نمیکند.
باشد قبول ، اصلا دولتش بد، اما شما با اخلاق او هم زاویه دارید، آیا بلدید وسط هزار تهمت و توهین و از داخل و خارج، دو تا قوه هم عرضتان متهمتان کنند و شما سکوت کنید که اختلاف بالا نگیرد؟ بلد نیستید، شما رئیس مجلس قبل را تا خاکمال نکردید برای یک مشت رای ، آرام ننشستید.
الان هم برای یک مشت رای حاضرید مهمترین عمل صالح رییسی که دولتش بود را خراب کنید که برای فلان کسی که میپسندید رای جمع کنید. اف بر این سیاستورزی. اف بر این انقلابیگری. مکتب "صدق" و "اخلاص"، مکتب هر دولتمرد انقلابی است. تمرین کنیم.
خوب خطکشی شد رییسی برای همه ما. رحمت خدا بر او.
شیخ علی مهدیان
طلبه درس خارج
عضو خانه طلاب جوان قم
استاد حوزه
@ali_mahdiyan
هدایت شده از برنامه تلویزیونی ثریا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فضای رسانهای و روانی سنگینی را بر رئیسجمهور شهید تحمیل کردند/ دولت او یک دنیا حرف برای گفتن دارد
🔻دکتر حمیدرضا مقصودی، رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه در #ثریا:
🔹زمانی که دولت به شهید رئیسی رسید تورم تازان و سنگین مدیران گذشته کشور به او تحمیل شد تا جایی که اصحاب مکتبی که تورم را پدید آورده بودند به رئیسجمهور میگفتند که ابر تورم سنگین و ونزوئلایی شدن در راه است.
🔹در اوایل دولت سیزدهم واقعا جمع کردن اقتصاد ایران مشکل بود آن هم با فضای رسانهای و روانی که خصوصا بر رئیسجمهور تحمیل کردند.
🔹با تمام طعنهها و کنایههایی که به رئیسجمهور زدند دولت او توانست تورم مصرفکننده را کنترل کند. عملکرد رئیسی شهید یک دنيا حرف برای گفتن دارد.
@sorayatv
هدایت شده از برنامه تلویزیونی ثریا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 به مردم بگویید؛ در دهه ٩٠ با تحریم روبرو بودیم یا خود تحریمی؟!
🔺حمیدرضا مقصودی، رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه در #ثریا:
🔹شرایطی را در دولت قبل از شهید رئیسی ایجاد کرده بودند که با اشاره آمریکا اقتصاد ایران بالا و پایین میشد! این وابستگی طبیعی نبود.
🔹چرا پرونده داخلی آنهایی که به خود تحریمی دست زده بودند را باز نمیکنید؟! به مردم بگویید که دهه ٩٠ دهه تحریم نه، بلکه خود تحریمی بود!
@sorayatv
هدایت شده از برنامه تلویزیونی ثریا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 به شهید رئیسی میگفتند در تهران بمان و دستور بده!
🔺توضیح حمیدرضا مقصودی، رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه از روحیه امید آفرینیِ که رئیسجمهور شهيد داشت
🔹او توییتا نشینی را تبدیل به تحرک برای خدمت به مردم کرد تا جایی که محافظین و نیروهای خودی هم از آن همه تلاش خسته شده بودند.
🔹برخیها به او با کنایه میگفتند بهتر است در پایتخت و پشت میزت بنشینی و دستور رسیدگی بدهی، سفر استانی به چه دردی میخورد!
@sorayatv
هدایت شده از برنامه تلویزیونی ثریا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 دولت مظلوم سیزدهم نتوانست از تلاشش دفاع کند جز تا روزی که رئیسجمهورش شهید شد
🔺حمیدرضا مقصودی، رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه در #ثریا:
🔹شهید رئیسی اعتقاد داشت که کار برای مردم نشد ندارد. او قفلها را شکست و در مقابل تحریمها ایستاد.
🔹زمانی میگفتند اگر برجام نباشد یک قطره از نفت ایران هم نمیتواند صادر شود اما بعد از دولت شهید رئیسی بروید آمار صادرات نفتی را از همان گیرندگان نفتی جویا شوید.
🔹دولت سیزدهم مظلوم بود و نتوانست از تلاش و اقداماتش دفاع کند تا روزی که مهمترین شخص دولت شهید شد تا همه آن همه خدمت خالصانه را ببینند.
🔹دیپلماسی عزتمندانه دولت شهید رئیسی همان چیزی بود که به اقتصاد ایران روح تازهای را دمید.
🔹ایران در دولت شهید رئیسی بازی کریدورها در منطقه را تغییر داد. یکی از خدمات خالصانه رئیسجمهور احیای بیش از ٧ هزار واحد صنعتی بود.
@sorayatv
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢خبرگان رهبری و جهانیسازی حکمرانی اسلامی
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔸رهبر فرزانه انقلاب در پیامی که به مناسبت آغاز به کار ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ صادر کردند، دو وظیفه علمی و عملی مهم اعضای محترم مجلس خبرگان را متذکر شدند:
1️⃣ تبیین جهانیِ «تجربهی شکست خوردهی نظامهای مدّعیِ عدالت یا آزادی ولی بیگانه از معنویّتِ دینی» و تشریح «نفاق و ریاکاری و ستمگری مدعیان آزادی و حقوق بشر» با نشان دادن «ظلم و تبعیض و فساد فزاینده»ای که محصول این نوع نظامات سیاسی بوده است؛ مثل نفاق و دورویی و دروغ نظامهای لیبرالی در قضیه غزه و «نسلکشی بیرحمانهی رژیم غاصب صهیونیست و کشتار هزاران کودک و زن و مرد بیدفاع و غیر مسلّح، و آنگاه پشتیبانی و حمایت حکومتهای به اصطلاح لیبرال غربی از این گرگ خونخوار،» و همچنین تشریح پیامدهای نظامات لیبرالی در
۱. «نابودی امنیّت اخلاقی»،
۲. «سستی بنیان خانواده»،
۳.«فروکاستن از شرافت زن و از جایگاه همسری و مادری»،
۴.«غلبهی جهتگیریِ مغرضانه بر آگاهسازی صادقانه در رسانهها»
۵. و «بسیاری از گرههای کور دیگر»ی که در گسترهی نفوذ این نظامها پدید آمده است.
تشریح و تبیین درست و عالمانه این مسائل میتواند «معنی آزادی و حقوق بشر غربی را برای وجدانهای بیدار آشکار سازد.»
2️⃣ارائه و تبیین عالمانه و محققانه «طرح جامع و استوار و گرهگشای حکمرانی اسلامی» در گستره جهانی است. «امروز فرصت تازهای است که کارگزاران نظام جمهوری اسلامی و همه دلبستگان آن، حقیقت این پدیده بزرگ را در گفتار و عمل، به مشتاقان حقیقت در سراسر جهان نشان دهند.»
🔻شهدای «پرواز اردیبهشت» و در رأس آنها سیدالشهدای خدمت آیتالله رئیسی از بهترین الگوهای عملی کارگزاران نظام جمهوری اسلامی بودند که عملاً حقیقت حکمرانی اسلامی و مردمسالاری دینی را به جهانیان نشان دادند.
#مردمسالاری
#حکمرانی
#سیاست
#خبرگان
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
«حج برائت»
(برائت دیپلماتیک دولتها یا برائت تمدنی ملتها؟)
(قسمت اول)
1. آنچنانکه خداوند به حضرت ابراهیم ع امر کرده است، حج مسلمانان باید منفعتی (سیاسی، اقتصادی، و فرهنگی) به حال امت اسلام داشته باشد (يَأْتُوكَ رِجٰالاً وَ عَلىٰ كُلِّ ضٰامِرٍ يَأْتِينَ مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ لِيَشْهَدُوا مَنٰافِعَ لَهُمْ). در بیان رهبر حکیم انقلاب «حجاج دنیای اسلام که به نمایندگی از امت اسلام حج به جا میآورند، باید تأسی کنند به حضرت ابراهیم (پدر توحید و پدر پیامبران عظیم الشأن) و سبک بندگیِ او در بتشکنی و دوری از هرگونه شرک (در آیات «وَجَّهْتُ وَجْهِيَ لِلَّذِي فَطَرَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ حَنِيفاً مسلما وَ ما أَنَا مِنَ الْمُشْرِكِينَ» و نیز «وَ أَذانٌ مِنَ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ إِلَى النَّاسِ يَوْمَ الْحَجِّ الْأَكْبَرِ أَنَّ اللَّهَ بَرِيءٌ مِنَ الْمُشْرِكِينَ وَ رَسُولُهُ»). از این جهت برائت «حقیقتا از ارکان حج» و بلکه از ارکان توحید به شمار میرود؛ «توحيد دو جزء دارد: يكى اللَّه است، يكى لا اله غير اللَّه است؛ يكى اثبات است، يكى نفى است. مظهر توحيد، حج است؛ اثبات ولايت اللَّه و نفى ولايت غير اللَّه. اين همان برائت است».
با عطف توجه بدین نکته باید سئوال کرد که آیا حج امسال در وضعیت خاص امروز جهان اسلام و مظلومیت فلسطین، سودی و منفعتی به حال امت اسلام خواهد داشت؟ آیا این اجتماع عظیم مسلمانان، بتهای زمانه را خواهد شکست؟ اساسا آیا حاجیان ما برای چنین حجی آموزش دیدهاند؟ آیا اندیشکدههای ما در باره منافع واقعی برائت برای امت اسلام اندیشه کردهاند؟ و آیا عالمان و مبلغان اسلام به حاجیان چنین ضرورتی را و نیز شیوهها و راههای برائت از شرک و بتپرستیهای مدرن را گفتهاند؟ اگر ما پیش از موسم حج در این باره فکری نکردهایم، اگر مبلغان ما احکام فقهی و عقاید مربوط به برائت در حج را نیاموخته باشند، تردید نکنید که حج امسال هم برای امت اسلام منفعتی نخواهد داشت. دلمان را به برائتهای زینتی و دیپلماتیک خوش نکنیم، این برائتهای خاموش هیچ ضرری برای شیطان بزرگ نخواهد داشت. در این وضعیت، رمی جمرات حاجیان مایۀ مضحکۀ شیاطین خودی و غیرخودی در جهان اسلام خواهد شد. چنین حجی شاید حجّی صحیح باشد، ولی حجّ مقبولی در درگاه خدای متعالی و پیامبر عظیم الشأن و در نگاه ملت مظلوم مسلمان نخواهد بود.
دکتر حبیب اله بابائی
دانشیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
https://eitaa.com/Habibollah_Babai
هدایت شده از راد «رسانه استادان دانشگاه»
47.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 #با_هم_ببینیم | خرمشهر؛ جمعیت ۳۶میلیون نفر
🔹سقوط و آزادسازی خرمشهر از زبان فرزند خرمشهر
▫️دکتر محمدرضا موحدی عضو هیات علمی دانشگاه قم
┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
◀️ راد؛رسانه اختصاصی استادان دانشگاهها : 👇
🆔 https://eitaa.com/ostad_tv
هدایت شده از راد «رسانه استادان دانشگاه»
ای بسا «لطفی» که بینی در کسان
خوی تو باشد دریشان ای فلان ..
از ۱۳۶۰ تا ۱۴۰۳، انقلاب زنده و پوینده
✍️ علی خسروی
استاد روانشناسی و رسانه و علوم ارتباطات دانشگاه جامعه المصطفی
┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
◀️ راد؛رسانه اختصاصی استادان دانشگاهها : 👇
🆔 https://eitaa.com/ostad_tv
هدایت شده از راد «رسانه استادان دانشگاه»
🔰در سال ۲۰۲۳ در میان کشورهای منتخب که بیش از ۸۳ درصد از تولید دنیا را انجام میدهند، رتبه ایران در رشداقتصادی دوم شد.
🔻دولت کوتاه #شهید_رئیسی در این سال توانست رشداقتصادی را پایدار کند.
رشداقتصادی در سال اول دولت ۵.۶ درصد و در سال دوم ۵ درصد بود. در سال ۱۴۰۲ نیز این عدد بیش از ۶ درصد برآورد شده است.
✍️دکتر حمیدرضا مقصودی
استاد گروه اقتصاد دانشگاه قم
┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
◀️ راد؛رسانه اختصاصی استادان دانشگاهها : 👇
🆔 https://eitaa.com/ostad_tv
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
در نظام اسلامی، حکمرانی، بَشَری و هدفها الهی است. هدفها، عدالت و کرامت انسان و آبادی زمین و پُربار کردن زمان، و در نهایت، زندگی توحیدی و عروج آدمی به مرتبت قرب خدا است؛ و شیوهها، بهرهگیری از خِرد و تجربهی جمعی، و به کار گرفتن فکرها و زبانها و بازوهای کارآمد و گامهای استوار آحاد مردم است.
معیارها، اسلامی است و گزینش، مردمی؛ این روشنترین نشانه و معرّف جمهوری اسلامی ایران است.
پیام رهبر انقلاب به مناسبت آغاز به کار ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ۱ خرداد ۴۰۳
-------------------------------------------
اقتصاد اسلامی به عنوان لایهای از حکمرانی اسلامی نیز در معیارها و اهداف، اسلامی است و در شیوهها مردمی. جهتگیری #جهش_تولید و شیوه کار #مشارکت_مردمی است.
🆔 @DrSaeedi