eitaa logo
بانک محتوای اساتید
13 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
848 ویدیو
64 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟠پیشرفت و تغییر 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ شرط هر نوع پیشرفتی، تغییر است. کسانی که حاضر نباشند «ذهنیت‌های ناموجه» خود یا «رفتارهای ناصواب» خود یا «گرایش‌های متدانی» خود را تغییر دهند، امکان پیشرفت ندارند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از پایگاه نقد و تبیین
🌓 گربه ای که سنگ شد! 👈 اندر خرافه سازی حاکمان برای تحمیر مردم 🔹یادداشت روز 🔸مرحوم محمد قاضی، مترجم پیشکسوت و معروف کشورمان که مترجم آثاری چون شازده کوچولو و دن کیشوت هست و برنده جایزه بهترین مترجم در دهه ۳۰ از دانشگاه تهران شد، در کتاب خاطراتش روایت می کند: در پنجمین سالی که به استخدام سازمان برنامه و بودجه درآمده بودم، دولت وقت تصمیم گرفت برای خانوارها کوپن ارزاق صادر کند. جنگ جهانی به پایان رسیده بود اما کمبود ارزاق و فقر در کشور هنوز شدت داشت. من به همراه یک کارمند مامور شدم در ناحیه طالقان آمارگیری کنم و لیست ساکنان همه دهات را ثبت نمایم. 🔸ما دو نفر به همراه یک ژاندارم و یک بلد راه سوار بر دو قاطر به عمق کوهستان طالقان رفتیم و از تک تک روستاها آمار جمع آوری کردیم. 🔸در یک روستا کدخدا طبق وظیفه اش ما را همراهی می نمود. به امامزاده ای رسیدیم با بنایی کوچک و گنبدی سبز رنگ که مورد احترام اهالی بود و یک چشمه باصفا به صورت دریاچه ای به وسعت صدمتر مربع مقابل امامزاده به چشم می خورد. مقابل چشمه ایستادیم که دیدم درون آب چشمه ماهی های درشت و سرحال شنا می کنند. ماهی کپور آنچنان فراوان بود که ضمن شنا با هم برخورد می کردند. 🔸کدخدا مرد پنجاه ساله دانا و موقری بود ، گفت : آقای قاضی، این ماهی ها متعلق به این امامزاده هستند و کسی جرات صید آنان را ندارد.چند سال پیش گربه ای قصد شکار بچه ماهی ها را داشت که در دم به شکل سنگ درآمد، آنجاست ببینید. 🔸سنگی را در دامنه کوه و نزدیک چشمه نشان داد که به نظرم چندان شبیه گربه نبود. اما کدخدا آنچنان عاقل و چیزفهم بود که حرفش را پذیرفتم. چند نفر از اهل ده همراهمان شده بودند که سر تکان دادند و چیزهایی در تائید این ماجرای شگفت انگیز گفتند. 🔸شب ناچار بودیم جایی اتراق کنیم. به دعوت کدخدا به خانه اش رفتیم. سفره شام را پهن کردند و در کنار دیسهای معطر برنج شمال، دو ماهی کپور درشت و سرخ شده هم گذاشتند. 🔸ضمن صرف غذا گفتم : کدخدا ماهی به این لذیذی را چطور تهیه می کنید؟ به شمال که دسترسی ندارید. به سادگی گفت : ماهی های همان چشمه امامزاده هستند !!! 🔸لقمه غذا در گلویم گیر کرد. شاید یک دو دقیقه کپ کرده بودم. با جرعه ای آب لقمه را فرو دادم و سردرگم و وحشتزده نگاهش کردم. 🔸حال مرا که دید قهقه ای سر داد و مفصل خندید و گفت : نکند داستان سنگ شدن و ممنوعیت و اینها را باور کردید؟!! من از جوانی که مسئول اداره ده شدم اگر چنین داستانی خلق نمی کردم که تا به حال مردم ریشه ماهی را از آن چشمه بیرون آورده بودند. یک جوری لازم بود بترسند و پنهانی ماهی صید نکنند. ♨️در چهره کدخدا ، روح همه حاکمان مشرق زمین را در طول تاریخ می دیدم. مردانی که سوار بر ترس و جهل مردم حکومت کرده بودند و هرگز گامی در راه تربیت و آگاهی رعیت برنداشته بودند. حاکمانی که خود کوچکترین اعتقادی به آنچه می گفتند نداشتند و انسانها را قابل تربیت و آگاهی نمی دانستند. 📘برگرفته از کتاب خاطرات یک مترجم؛ اثر محمد قاضی ✍ جمله آخر و نتیجه گیری ایشان بیان گر همه واقعیت دنیای دیروز و امروز ماست؛ که چقدر به راحتی می توان مردم را فریب داد و ار حماقت و جهالت آن ها استفاده کرد؛ نه چند دهه پیش؛ بلکه همین دو سه روز پیش بود که گفتند هر که ۱۳ صفر طلا خرید کند پولدار می شود و مردم هم ریختند و‌ طلافروشی ها را جارو کردند! 👈 البته این اختصاص به مشرق زمین ندارد؛ چرا که مغرب زمین هم اوضاع بهتری ندارد! 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از محسن انبیائی
مشکل این نیست که برخی را نشناخته‌اند، مشکل این است که ، عقل و شعور برای برخی نگذاشته‌اند! ✍🏻محسن انبیائی @anbiaei14
هدایت شده از بر پا
خطاهای رای اعتماد ☘پزشکیان اگر نمی‌گفت هم معلوم بود این کابینه را با رهبری هماهنگ کرده، از استعفای ظریف و دلایل روشنش که بیان کرد و ربط دولت پیشنهادی با پیشنهادات شورای او و حتی افرادی که معرفی شده اند، معلوم بود. ☘اما هماهنگی با رهبری در مقام عمل به معنای این نیست که این افراد بهترینها بوده‌اند، به معنای این هم نیست که نظر رهبری، گرفتن استقلال نمایندگان در انتخاب باشد، نماینده حق دارد حتی مخالف نظر رهبری هم رای دهد، به شرط آنکه حرکت او را در مجموع خراب نکند، در ماجرای میرحسین همین رهبری که آن روز رییس جمهور بود میگفت بگذارید معلوم شود رای عده ای مثل من مخالف انتخاب امام است. ولو امام تشخیص میدهد ایشان نخست وزیر باشد. نه کار امام در مجموع خراب میشد در آن شرایط چون میرحسین رای میآورد، نه امام خواسته بود نمایندگان مخالفت نکنند، اشکالی هم ندارد. جامعه ولایی، را در بستر آزادی و رشد و استقلال آدمها و مسوولین نفهمیم، اصلا نفهمیده‌ایم. هر کس خودش هم تبعیت عملی با رهبری میکند و هم آزادانه می‌اندیشد و نظر می‌دهد و اقدام می‌کند. ☘اما در این موضوع که صرفا پیشنهاد پزشکیان و هماهنگی با رهبری بوده، بله اگر رهبری از طریقی به نمایندگان منتقل می‌کرد که بهتر است فلانی انتخاب شود، و شما مخالفت نکنید، نباید مخالفت میکردند، اما اگر صرفا هماهنگی بوده، اینطور که از کلمات پزشکیان معلوم است، نیازی نبود به همه رای داده شود. ظاهرا هم البته خیلی ها همینطور اندیشیده بودند و نمایندگان رای منفی شخصی به بسیاری از پیشنهادات داده بودند. ☘دعوت از ظفرقندی و عکس یادگاری با او نیز قبل رای گیری توسط نهاد نمایندگی دانشگاه‌ها هم در بهترین حالت سوتی بزرگوارانی بود که آن جلسه معنا دار را ترتیب دادند و رسانه ای کردند. ☘ به هر حال رابطه با ولایت باید اولا بر اساس سخنان و راهبردها و محکمات باشد نه کد و کدبازیهای ظنی و احتمالی. اینها را بارها در این سال‌ها امتحان کرده ایم و گفته ایم. کاش سخنان رهبری در دیدار نمایندگان بیشتر ملاک قرار می‌گرفت. ☘خرج کردن از رهبری در مجلسی که مذاکراتش را دوست و دشمن میشنوند توسط پزشکیان نیز خطا بود، بیان صریح این نکته هم که اگر کسی از بالا دستور دهد ما رعایت نمی‌کنیم چون مستقلیم، توسط ثابتی خطا بود، رای به مثل ظفرقندی هم خطا بود. ☘اما به هر حال اصل نمایش هماهنگی رهبری و دولت و مجلس، خصوصا در شرایط خاصی که کشور درش قرار دارد در نسبت با دشمن و نیازی که کشور به رفع دو قطبی ها و دست اندازها دارد، اتفاق مبارکی است. امید اینکه دولت موفق باشد. @ali_mahdiyan
گام سوم ، تحقق توصیه رهبر حکیم انقلاب در پیام پس از انتخابات، یعنی «ادامه‌ی راه شهید و بهره‌مندی از منابع انسانیِ جوان و انقلابی و مؤمن، برای آسایش مردم و پیشرفت کشور است.» ✍حمیدرضا ابراهیمی ✅ گامی نو: اورژانس تحلیل های فرهنگی، سیاسی👇 @Gaami_no
هدایت شده از پایگاه نقد و تبیین
🌓 در اتفاق سیاسی نادر پس از انقلاب؛ همه اعضای کابینه رای اعتماد گرفتند.👈 حالا نوبت هیات وزیران و دولت پاسخگو هست. 🔵 همه ارکان حاکمیت از رهبری نظام تا مجلس و دیگر چهره ها به میدان آمدند تا دولت وفاق ملی دکتر پزشکیان شکل بگیرد. ♨️ آقای پزشکیان و وزرای محترم! حالا نوبت شماست؛ این گوی و این میدان؛ مردم و جامعه به شما چشم امیدها بستند؛ لحظه ها را دریابید👈 پایان چهار سال بیش از آنچه فکر کنید به شما نزدیک است! 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از احمدحسین شریفی
✍ احمدحسین شریفی «عزّت» و «عزّت‌آفرینی» با «تنّعم» و «راحت‌طلبی» نمی‌سازد؛ شرط لازم عزّت‌مندی و عزّت‌آفرینی «تحمّل مشکلات» و «بی‌توقعی» است. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از پایگاه نقد و تبیین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌓 تفاوت نگاه عادل فردوسی‌پور و یک مربی خارجی فوتبال درباره جایگاه و موقعیت ایران! ⚫️ فردوسی‌پور: امکانات و زیرساخت‌های ایران نامناسب و کمه! 🔵 ژوزه مورایس مربی پرتقالی تیم سپاهان اصفهان که جدیدا هم مسلمان و داماد ایرانی ها شده: اگه بپرسی ایران یک کشور جهان سومی هست یا نه؟ به نظرم نه، نیست. 🟢 در ایران منابع و آدمای باهوش زیادی دارید، دانشگاه‌های خوب و آدم‌های متخصص زیادی دارید، ایران واقعا کشور فوق‌العاده‌ای است... ✍ پی نوشت: ظاهرا ما واقعیت های کشورمان را بیشنر از زبان خارجی هایی چون مورایس مربی فوتبال و ولاسکو مربی والیبال بشنویم نه برخی سیاه نمایان داخلی! 🔺شاید هم دلیلش این باشه که از قدیم گفتن داماد از پسر نزدیکتره🙂 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از احمد اولیایی
«امید»؛ حقله مفقوده 🔹در شرایطی که کشور با عنایت خداوند و درایت رهبری پس از شهادت رئیس جمهور فقید، به خوبی، طبق قانون، با مشارکت نسبتا قابل‌قبول در دور دوم، تنفیذ رهبری و تحلیف مجلس صاحب دولت شد و در یک همگرایی میان قوا، همه وزرا رأی اعتماد گرفتند ما با چنین جملاتی مواجهیم؛ فلانی لابی کرده، فلانی خلاف کرده، فلانی دروغ گفته، مجلس به وظیفه خود عمل نکرد، مجلس، دیگر انقلابی نیست، کشور به دست نااهلان افتاد، دیگر چهار سال بدبختیم، و... و... و... 🔸جملاتی که اگر مخاطبان عادی و حتی انقلابی ببینند، نهادهای بی خاصیت، تأیید های غیر منطقی، لابی های غیر مشروع و کشوری در مسیر سقوط تنها پیامی ست که برایشان تداعی می شود. 🔹«امید» همیشه کلیدواژه رهبری و اساس انقلابی‌گری در ادبیات امام و آقاست. طبیعتا از دوستان جبهه انقلاب هم همین انتظار می‌رود اما آنچه این روزها مشاهده می‌کنیم اندکی متفاوت است. 🔸قطعا وزرا همه ایده آل نیستند، قطعا لابی به معنای «گفتگو برای اقناع» در مجلس وجود دارد، قطعا برخی وزرا سابقه انقلابی درخشانی ندارند، قطعا جبهه انقلاب باید نقد سازنده کند، قطعا و قطعا و قطعا های دیگر، اما در گفتگوها، کنشگری های رسانه ای و مجازی و قلم‌زدن ها حواسمان به تزریق ناامیدی باشد که امری بس خطرناک‌‌تر است. پ.ن: این نوشته، سیاسی نیست. در باب روش‌شناسی تحلیل آن‌هم با چاشنی امید که یک امر اجتماعی ست، سروکار دارد. @ahmad_olyaei
هدایت شده از محسن عباسی ولدی
بیا امشب با هم قراری بگذاریم: من قول می‌دهم در اربعین دلم را از دست دنیا دربیاورم و تو هم قول بده که دلم را از دست من بگیری و نگهداری پیش خودت. حتی اگر من التماس کردم و به ضجه افتادم، دلم را به دستم نده که من اهل سالم نگه داشتن این دل نیستم. من دلم را می‌سپارم به تو که کسی بهتر از تو نگهدارش نیست. آقا! می‌شود درخواست دیگری از تو داشته باشم؟ با تو راحت نباشم، با چه کسی راحت باشم؟ کاش خودت دلم را از دست دنیا در می‌آوردی؟ من مرد جنگ با دنیا نیستم. شبت بخیر دنیا و آخرتم! @abbasivaladi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
برای دور زدن مردم سالاری دینی می گفت من هستم. حال پس از سالها با پدیده مواجه شده ایم؟ آیا این، رفتار مشابهی برای دور زدن مردم و بر خلاف نگاه صریح امام و رهبری نیست؟ ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از احمدحسین شریفی
نسبت حکمت و شریعت از نگاه ابن‌سینا.mp3
21.94M
🎤احمدحسین شریفی 🟢نسبت «حکمت» و «شریعت» در فلسفه ابن‌سینا 🔸 سخنرانی در موسسه حکمت و فلسفه ایران، به مناسبت روز بزرگداشت ابن‌سینا 🔸اول شهریور ۱۴۰۱ 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴ابن‌سینا و عیاشی! 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ برخی از گزارشگران زندگی سعی کرده‌اند او را فردی عیاش و خوشگذران و به ویژه شراب‌خوار و در نتیجه بی‌اعتنای به احکام شرعی و حتی نامتشرع معرفی کنند. شهید مطهری نیز درباره ابن‌سینا می‌گوید: افزون بر مشغله‌های سیاسی، اهل عیش و بزم هم بود! «و مقدارى از وقتش صرف اين كارها شده است و بالاخره جانش را روى اين دو كار- عياشى و وزارت- گذاشت.» بنده نمی‌دانم منبع برای چنین انتسابی به ابن‌سینا چه بوده است؛ گویا منبع اصلی چنین انتساباتی به ابن‌سینا، دو بخش از زندگی‌نامه کوتاه‌نوشت اوست که بخش اول آن را خودش و مابقی آن را شاگرد همراه و وفادارش ابوعبید جوزجانی نوشته‌اند: خود ابن‌سینا می‌گوید: «شبها به خانه می‌آمدم و چراغ را روشن می‌کردم و مشغول خواندن و نوشتن می‌شدم و هرگاه خواب به سراغم می‌آمد یا احساس ضعف می‌کردم، ظرفی «شراب» می‌نوشیدم و قوت خود را باز می‌یافتم و دوباره مشغول خواندن و هرگاه دیگر توان مقاومت در برابر خواب را نداشتم و اندکی خواب می‌رفتم، خواب آن مسائل را می‌دیدم تا جایی که پاسخ بسیاری از آنها را عیناً‌ در عالم رؤیا می‌یافتم» به نظر می‌رسد چنین عباراتی هرگز دال بر عیاشی و شراب‌خواری ابن‌سینا نیست؛ «شراب» در عربی یعنی «نوشیدنی» و ابن‌سینا در این عبارات می‌گویید یک «نوشیدنی خواب‌زدا» و «نیروزا» می‌نوشیدم تا بتوانم با قوت بیشتر به فعالیت‌های علمی‌ و فلسفی‌ام ادامه دهم و این غیر از می‌‌خواری و می‌گساری است! افزون بر این، خود ابن‌سینا در جملاتی قبل از آن جملات پیش‌گفته، چنین می‌نویسد: «هرگاه در پاسخ مسأله‌ای می‌ماندم و نمی‌توانستم حد وسط قیاس آن را بیابم، به مسجد می‌رفتم و نماز می‌گذاردم و به درگاه خالق هستی تضرع و زاری می‌کردم تا آنکه گره آن گشوده می‌شد و مشکل بر من آسان می‌گشت» و چنین باوری و رفتاری با عیاشی و شراب‌خواری و مستی و می‌گساری نمی‌تواند سازگار باشد. بخش دیگری از زندگی‌نامه ابن‌سینا که مستند ادعای شهید مطهری و دیگران بوده است گزارشی است که ابوعبید از ملاقات شیخ‌ ابوالقاسم کرمانی با ابن‌سینا نقل کرده است. وقتی کرمانی در یک روز تابستانی و خیلی گرم، مجموعه نقدهای اهل علم شیراز درباره کتاب الاصغر فی المنطق ابن‌سینا را در کتابچه‌ای به ابن‌سینا تقدیم کرد، «شیخ از من خواست تا برای او کاغذ سفید حاضر کنم» پنجاه ورق را در پنج دسته ده‌تایی برای او آماده کردم «سپس نماز عشاء را خواندیم و شمعی را جلوی خود گذاشت و دستور داد «شراب» را آماده کنند. من و برادرش نشستیم و از ما خواست تا شراب بنوشیم و خودش مشغول نوشتن پاسخ آن مسائل شد. پیوسته می‌نوشت و می‌نوشید تا نیمه‌های شب. تا آنکه خواب بر من و برادرش چیره شد. شیخ از ما خواست که به خانه برویم و استراحت کنیم. صبح‌هنگام، فرستاده شیخ آمد و گفت شیخ با تو کار دارد. من خدمتش رسیدم دیدم که در «نمازخانه» و مصلای خود نشسته» و پاسخ‌ نقدهای منطق‌دانان شیرازی را در پنجاه صفحه آماده کرده بود و «به من گفت اینها را بگیر و به شیخ ابوالقاسم کرمانی بده!» دقت در این داستان و توجه به صدر و ذیل آن نیز نشان می‌دهد که منظور از «شراب» در اینجا نیز نوعی نوشیدنی خواب‌زدا و نیروافزا بوده است و نه خمر و می مست‌کننده! وصیت‌نامه مشهور او که خطاب به عده‌ای از دوستانش و طبق برخی از گزارش‌ها خطاب به ابوسعید ابوالخیر نوشته است گویای شدت التزام او به احکام شرعی است: «بدان که برترین حرکات، نماز است؛ و عالی‌ترین سکنات روزه است و نافع‌ترین خیرات، صدقه داده و کمک به مستمدان است و ... برترین کارها کاری است که با خلوص نیت انجام گرفته باشد و ام الفضائل، حکمت است ...» حالات شیخ‌ در واپسین روزهای عمر پر برکتش نیز از شدت التزام عملی او به شریعت تا واپسین نفس‌های زندگی‌اش حکایت می‌دهد: «هنگامی که ضعف و ناتوانی او شدید شد، غسل کرد و به درگاه الهی از ناکرده‌ها یا بدکرده‌های خود طلب مغفرت کرد و همه اموالش را به مستمندان و نیازمندان بخشید و خدمتکاران خودش را آزاد کرد و رد مظالم کرد و پیوسته مشغول تلاوت قرآن شد تا اینکه جان به جان آفرین تسلیم کرد.» 🆔eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
🌓 فاصله طبقاتی و اجتماعی وحشتناک در یک شهر 🔹یادداشت روز 📌کنسرو خوراک گوشت آبدار مخصوص سگهای بالغ قیمت: 550 هزار تومان. کنسرو مخصوص سگ با طعم مرغ و بوقلمون قیمت : 350 هزار تومان. یونجه ی معطر تهیه شده از کوه های آلپ کاملاً طبیعی مخصوص جوندگان خانگی قیمت : 300 هزار تومان؛ شیر خشک مخصوص سگ خانگی 480 هزار تومان و....
. اینها فقط قیمت برخی از محصولات موجود در یک pet shop در شهر تهران مربوط به بیش از یک سال پیش است که بنده یادداشت کردم؛ قیمت جدید را ندارم که چه بسا ... علاوه بر اینکه در خبرها آمده‌ که کافه اختصاصی حیوانات در تهران به صورت رسمی آغاز بکار کرد.
⛔️ نمونه دیگر؛ بیش از ۱۰ میلیون سگ خانگی در کشور وجود دارد و به طور میانگین ماهیانه بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان برای نگهداری از آنها هزینه می‌شود. این در حالی است که برای بازگرداندن دانش آموزی که به دلیل فقر از تحصیل محروم مانده تنها یک چهارم این هزینه مورد نیاز است. ⚠️ متأسفانه باید گفت؛ این دوقطبی فقر و غناء در کشور مولود سرمایه داری غیر مولد و مبتنی بر دلالی و فساد در میان انبوه غفلت های فرهنگی و اجتماعی حوزه های حکمرانی و وارونگی ارزش ها در نگاه مردم، غیرقابل باورترین فاصله طبقاتی را در کشور به وجود آورده است. به گونه ای که پول دو وعده خوراک سگ یک خانه در یک شهر، معادل تمام درآمد ماهانه خانوارهای زیادی در همان شهر شده است! پناه بر خدا👈 جالبه که همين افراد؛ غالبا مدعی بچه های مذهبی می شوند که چرا پولتون را خرج سفر حج و کربلا و عاشورا می کنید؟! ⛔️
 آن روی سکه همین شهر هزاران نفر گرفتار و درمانده حداقل های زندگی چون اجاره‌ خانه و درمان و قوت لایموت هستند!
😭 البته طبیعی است که نمی توان منکر فقر در هیچ جامعه ای شد؛ اما در کنار این همه عیاشی و شکم سیری برخی افراد؛ آن هم در یک کشور اسلامی و شیعه علی بن ابیطالب ع؛ بنظر شما پذیرش این همه فاصله طبقاتی کمی سخت بنظر نمی رسد؟! ♨️ سخن آخر! در قصور و تقصیر مسئولين که شکی نیست؛ من درمانده ام در روز موعود از ما اهالی علم و فرهنگ؛ درباره پیدایش و گسترش این گونه معضلات چه خواهند پرسید و پاسخ ما چه خواهدبود؟! 👈
امیدوارم لااقل برای وجدان خودمون در مقابل کم کاری هایی که تا کنون داشته ایم؛ جوابی داشته باشیم
!!!
✍ مسلم محمدی؛ هیات علمی دانشگاه تهران 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
همشهری اربعین ، با شعار: "راه قدس از کربلا میگذرد" ۱.نسبت زیارت اربعین و مقاومت ۲.نقش زیارت اربعین در محاسبات حاکمان دنیا ۳.پیشنهادات کاربردی برای اتصال بین زیارت اربعین و مقاومت ۴.ابر مفاهیم پر کاربرد در بیانات رهبری درباره زیارت اربعین. 🔺همشهری جمعه به صورت روزنامه دیواری است و محتوای آن به صورت اینفوی ساده و سهل فهم است و قابلیت حمل در راه پیمایی ها را دارد و می‌تواند به سهولت منتشر و پخش شود. اینجا با کیفیتش را بردارید. @ali_mahdiyan
🔥واقعیت دخالت رهبری در کابینه 🔻برخی تلاش می کنند این تصور غلط را در اذهان جامعه ایجاد کنند که چون رهبری کابینه را چیده‌اند پس مجلس هم به احترام نظر رهبری به همه وزرای دولت چهاردهم رأی داد!! 🔻این تصور کاملا غلط است چون نمایندگان مجلس اطلاع داشتند که اساسا شیوه مدیریتی رهبر معظم انقلاب این‌گونه نیست. 🔻یکی از ویژگی های مهم مدیریتی رهبر معظم انقلاب، اصرار بر ورود حداقلی و ضروری در کارهای اجرائی کشور و آن هم به درخواست دولت‌ها بوده است تا ساختارها در همه سطوح کشور به بلوغ حداکثری برسند حتی با تحمل برخی اشتباهات مسئولان ذیربط. 🔻در مورد کابینه ها هم همین‌طور است. رهبر انقلاب دوگونه ورود به موضوعات کابینه دارند: 🔸اول: با توجه به این‌که بر اساس قانون اساسی مدیریت نظامی کشور و تعیین خطوط کلان سیاست خارجی و امنیتی و دفاعی بر عهده رهبری است بنابراین به منظور هم افزایی حداکثری در درون کشور، در انتخاب وزرای مربوطه عدم مخالفت رهبر معظم انقلاب لحاظ می شود. 🔻اما در این حالت هم تفاوت جهت گیری سیاسی دولت ها در همان وزارتخانه های دفاعی امنیتی کاملا مشهود است مانند تفاوت های سیاسی وزاری اطلاعات دولت های احمدی نژاد، روحانی و شهید رئیسی... 🔸دوم: در برخی شرایط رئیس جمهور تصمیم می گیرد از ظرفیت رهبری برای پیاده کردن تصمیم خود استفاده کند. در اینجا ورود رهبر انقلاب به معنای کمک ایشان به رئیس جمهور برای تحقق خواست رئیس جمهور است. 🔻اینکه مجلس با وجود بررسی‌ها و چالش ها در طول دوران بررسی، چرا به همه کابینه رای داد دلایل مهم و روشنی دارد و ربطی به نظر رهبر انقلاب ندارد. ✍حمیدرضا ابراهیمی @Gaami_no
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻اربعین امسال «ذاکرالحسین» و «خادم الرضای ملت» با پیکری سوخته و قطعه‌قطعه، میهمان حسین(ع) است... 🔻 یک شب سرد را در میان مه و غربت، در نقطه اتصال میان زمین و بهشت گذارند و را به مقصد به نهایت رساند... ✍حمیدرضا ابراهیمی ✅ گامی نو: اورژانس تحلیل های فرهنگی، سیاسی👇 @Gaami_no
مشکل این نیست که برخی را نشناخته‌اند، مشکل این است که ، عقل و شعور برای برخی نگذاشته‌اند! ✍🏻محسن انبیائی @anbiaei14
گاهی اوقات عراقی‌ها گلایه دارند که ما در ایام اربعین تمام خدمات را در اختیار زائران ایرانی قرار میدیم، چرا در ایران هیئت‌ها و ... حتی محل اسکان هم به زائران عراقی نمیدن؟ بهتر نیست که موکب‌دارهاب ایرانی، بخشی از امکانات خودشون رو برای ارائه خدمات به زائران عراقی تخصیص بدن؟ ✍🏻محسن انبیائی @anbiaei14
«شریعتی» کافر و ملعون! اخیرا ویدئوی سخنان یک چهرۀ فلسفی کشور (آیت‌الله غلامرضا فیاضی، عضو جامعه مدرسین و مجلس خبرگان) درباره محمد خاتمی، هاشمی‌رفسنجانی و دکتر علی شریعتی برجسته و بازتاب وسیعی یافت که در آن او شریعتی را کافر و ملعون می‌داند! اولاً، نقد، تهمت و حتی توهین به مرحوم شریعتی عمری به درازای نام خود شریعتی دارد و او از زمان حیات و هنگامه تبلور اندیشه‌اش تا به امروز تخته‌نشان انواع و اقسام برچسب‌ها بوده و موضوع حب و بغض‌ها واقع شده و در محافل گوناگون طرفداری، یا کوبیدن‌اش موضوعیت جنجالی داشته و گویا همچنان دارد! من بارها شاهد بوده‌ام، افرادی در مورد شریعتی بحث‌شان در گرفته، آهنگ صدای‌شان علیه هم بلند شده و حتی نگاه‌ها قهرآمیز، یقه یکدیگر را گرفته‌اند در حالی که یکی با شدت از شریعتی دفاع می‌کرده و دیگری معتقد بوده او شایسته اشد مجازات است! در چنین مواقعی من معمولاً از طرفین می‌پرسم، شما کدام یک از کتاب‌های شریعتی را خوانده‌اید؟ پاسخ هر دو طرف، به صورت معمول و مشخص هیچ‌کدام است! مجدد می‌پرسم، پس دعوای‌تان بر سر چیست؟ پاسخ می‌دهند: «خب، می‌گویند!» این «می‌گویند» یعنی داوری درباره اندیشه و آثار شریعتی عموماً بر اساس «شنیده‌ها» و بریده‌های مجازی و منعکس یافته در شبکه‌های اجتماعی است و چندان مبنای علمی ندارد و سطح نقد شریعتی در حد همان کوچه و بازار و کف مجازی باقی مانده است. دوماً، از کسانی چون آیت‌الله فیاضی توقع آن است که به جای لعن و نفرین، به شناسایی درست تفکر و آثار شریعتی مبادرت ورزند و از مباحث بیمارگونۀ ارزش‌داوریِ چون، خوب بود یا بد، خدا رحمت‌اش کند یا لعنت‌اش پرهیز کنند و فراموش نکنند، یک عالم دینی موظف است فرش نقد را با گره‌های ریز ببافد و نه با دشنام‌های تیز! ✍️ |👇 ┏━━━ °•🖌•°━━━┓   @bahr_dar_koze ┗━━━ °•🖌•°━━━
«امید»؛ حقله مفقوده 🔹در شرایطی که کشور با عنایت خداوند و درایت رهبری پس از شهادت رئیس جمهور فقید، به خوبی، طبق قانون، با مشارکت نسبتا قابل‌قبول در دور دوم، تنفیذ رهبری و تحلیف مجلس صاحب دولت شد و در یک همگرایی میان قوا، همه وزرا رأی اعتماد گرفتند ما با چنین جملاتی مواجهیم؛ فلانی لابی کرده، فلانی خلاف کرده، فلانی دروغ گفته، مجلس به وظیفه خود عمل نکرد، مجلس، دیگر انقلابی نیست، کشور به دست نااهلان افتاد، دیگر چهار سال بدبختیم، و... و... و... 🔸جملاتی که اگر مخاطبان عادی و حتی انقلابی ببینند، نهادهای بی خاصیت، تأیید های غیر منطقی، لابی های غیر مشروع و کشوری در مسیر سقوط تنها پیامی ست که برایشان تداعی می شود. 🔹«امید» همیشه کلیدواژه رهبری و اساس انقلابی‌گری در ادبیات امام و آقاست. طبیعتا از دوستان جبهه انقلاب هم همین انتظار می‌رود اما آنچه این روزها مشاهده می‌کنیم اندکی متفاوت است. 🔸قطعا وزرا همه ایده آل نیستند، قطعا لابی به معنای «گفتگو برای اقناع» در مجلس وجود دارد، قطعا برخی وزرا سابقه انقلابی درخشانی ندارند، قطعا جبهه انقلاب باید نقد سازنده کند، قطعا و قطعا و قطعا های دیگر، اما در گفتگوها، کنشگری های رسانه ای و مجازی و قلم‌زدن ها حواسمان به تزریق ناامیدی باشد که امری بس خطرناک‌‌تر است. پ.ن: این نوشته، سیاسی نیست. در باب روش‌شناسی تحلیل آن‌هم با چاشنی امید که یک امر اجتماعی ست، سروکار دارد. @ahmad_olyaei
مجلسیان حق داشته و دارند که به هر وزیری که صلاح دانستند، رای دهند اما ما هم حق داریم که رای اعتماد مجلس به وزرای حاضر در های گذشته را نقد کنیم. نمی تواند و نباید به شاخصه های یک جمهوری اسلامی ( 12 معیار مورد اشاره رهبر معظم) بی توجه باشد. باشد که در نظارت جبران کنند. 🔻 ما را در ویراستی دنبال کنید 👇 https://virasty.com/MJafari_ir
نواختن شیپور از سر گشاد! 🔹امروز در ملاقات مردمی، یکی از مراجعه کنندگانم گفت که تمام مراحل مربوط به استخدام در آموزش و پرورش (اعم از آزمون کتبی و ...) را با موفقیت سپری کرده‌ اما نهایتا به او اعلام کرده‌اند که مشمول ماده ۱۹ است و امکان استخدام ندارد. گفتم ماده ۱۹ چیست؟ گفت یعنی نهاد گزینش اعلام کرده که به دلیل برخی مواضع سیاسی و امنیتی صلاحیت ندارم. گفتم مگر چه کرده بودی؟ پاسخ داد که در ایام اغتشاشات زن زندگی آزادی، یک استوری در حمایت از اغتشاشات گذاشته بودم و حالا به خاطر همان، اجازه نمی‌دهند که معلم شوم. گفتم که خب من چه کنم؟ حق با آنهاست و کاری از دست من ساخته نیست؛ معلمی کاری خطیر است و صلاحیتهای خودش را می‌طلبد. 🔹اما او در پاسخ گفت که اگر این نوع موضع گیری‌ها اینقدر اهمیت دارد که حتی یک معلم را هم با اینها غربال می‌کنید پس چرا دیروز در مجلس، برخی وزرا که در آن ایام، ده‌ها برابر بیش از من علیه نظام موضع گیری داشتند را رای اعتماد دادید؟! برخی نهادهای امنیتی که حتی از استوری یک معلم نیز کوتاه نمی‌آیند چطور ده‌ها موضع ضد امنیتی را برای مقام عالی وزارت نادیده می‌گیرند؟! متاسفانه هیچ پاسخی برای ایشان نداشتم جز آنکه نزد وجدان خود اعتراف کنم که ظاهرا برخی دوستان ما عادت کرده‌اند که شیپور را از سر گشادش بنوازند! بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی https://eitaa.com/baladetayyeb ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔸سه آفت سخن‌چینی در کلام غزالی 🔹شخصی نزد حکیمی رفت و گفت: «فلان کس در حق تو چیزی گفته است.» 🔻حکیم گفت : «از این گفته سه خیانت کردی! برادری را در دل من ناخوش کردی دل فارغ مرا مشغول نمودی و خود را نزد من فاسق و متهم گردانیدی» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢اربعین و علوم انسانی غربی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸علوم انسانی غربی و دلدادگان و مریدان آنها حتی اگر مسلمان هم باشند، نه تنها از «فهم» و «تبیین» پدیده پیاده‌روی اربعین حسینی و برپایی عاشقانه‌ی مواکب اربعینی در گوشه و کنار عالم، عاجزند؛ بلکه از «توصیف» واقع‌بینانه این حرکت ده‌ها میلیونی هم ناتوان‌اند. چنان علوم و چنین عالمانی، نه درکی از این پدیده دارند و نه «ابزار»ی برای درک آن در اختیار دارند. زیرا ابزارها و روش‌های موجود ناظر به توصیف و تبیین و تحلیل در علوم انسانی غربی، ریل‌گذاری حرکت انسان به سوی حیوانیت و بردگی و برده‌داری مدرن است. طبیعتاً از فهم سیر ملکوتی انسان‌ها و حرکتی که در پی جاذبه آزادی و آزادگی حسینی صورت می‌گیرد، عاجز‌ند. عقلانیت علوم انسانی موجود، یعنی عقلانیت دنیازده و حیوان‌محور اومانیستی و لیبرالیستی، از درک حقایق معنوی و ملکوتی عاجز است. به همین دلیل، «قالب‌های مفهومی و نظری» علوم انسانی لیبرالی ظرفیت توصیف و تبیین و تفسیر، چنین پدیده‌هایی را ندارند. 🔹افزون بر این، بدنیتی و کج‌اندیشی پاره‌ای از مدعیان غربزده این علوم را هم نباید نادیده گرفت. اینان (که به نوکران بی‌مزد و مواجب فکر و فرهنگ لیبرالی تبدیل شده‌اند) حاضرند ده‌ها نوشته و نشست درباره «زنجیرزنی چند دختر فریب‌خورده بی‌حجاب در گوشه‌ای از کوچه‌های یکی از شهرهای کشور» داشته باشند! اما نمی‌توانند و یا شاید اجازه ندارند که درباره کمند جاذبه عشق اربعین که بر ذهن و ضمیر ده‌ها میلیون انسان در گوشه‌کنار عالم افکنده شده، حتی یک پاراگراف بنویسند! اینان حاضرند درباره خرده‌ فرهنگ‌های وارداتی و شیطانی، ده‌ها صفحه مطلب بنویسند؛ اما نمی‌توانند ظرفیت تمدنی و اقتدارآفرین اربعین را ببنیند. آنان هیچ فهمی از «فرهنگ اربعینی»، «اقتصاد اربعینی»، «اقتدار اربعینی»، «امنیت اربعینی»، «مقاومت اربعینی» و «سیاست اربعینی» ندارند. به همین دلیل، نمی‌توانند، یا اجازه ندارند و یا لیاقت آن را ندارند که در غنی‌سازی مفهومی و نظری اربعین مشارکت داشته باشند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹