eitaa logo
بانک محتوای اساتید
14 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
94 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از احمدحسین شریفی
◻️دلیل کرختی‌ و سستی مؤمنان در «جهاد تبیین» 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ رهبر دانا و حکیم انقلاب، مدت‌هاست که بارها و بارها فرمان «جهاد تبیین» را صادر کرده‌اند، اما مع الاسف جز پاره‌ای فعالیت‌های جزیره‌ای و فردی، هیچ حرکت جمعی و شبکه‌ای خاصی از سوی باورمندان به اسلام و انقلاب و ولایت مشاهده نمی‌کنیم! نیروهای انقلاب هنوز در این موضوع آرایش جهادی نگرفته‌اند! علیرغم تأکید چند باره بر ضرورت و فوریت این جهاد از سوی نائب المهدی، هنوز صحنه «تبیین‌های وارونه» و «روایت‌گری‌های سیاه‌گونه» در اختیار رسانه‌های بیگانه و غرب‌گرایان داخلی و مخالفان ارزش‌های اسلامی است. درباره چرایی این تعلل و کرختی از سوی معتقدان به جبهه انقلاب، فراوان می‌توان و البته می‌باید سخن گفت. اما در اینجا می‌خواهم شما را با تحلیل عارف کم‌نظیر دوران معاصر، مرحوم آیت‌الله در کتاب ارزشمند شذرات المعارف، درباره چرایی کرختی‌ها و بی‌رگی‌ها و بی‌خیالی‌های مؤمنان در دفاع از باورها و ارزش‌ها و سبک زندگی اسلامی آشنا کنم. مرحوم شاه‌آبادی تحلیلی در نوع خود بی‌سابقه از این موضوع ارائه داده‌اند. ایشان در مجموع «چهار علت فرعی» و «یک علت اصلی» را برای بی‌تفاوتی مؤمنین به شیوع شبهات دینی و ناهنجاری‌های اخلاقی و آلودگی‌های رفتاری در جامعه اسلامی بیان می‌کند: یک. «غرور مسلمین»! «غرور به حقانیت خود»، «غرور به شفاعت» و «غرور به زندگانی دنیوی امروز» توضیح آنکه از نگاه این عارف مجاهد و اجتماعی و امام‌پرور «غرور به حقانیت» موجب شده است که مسلمین میدان تبلیغ و تبیین و روایت و دعوت را به «معاندین» تحویل دهند؛ خود به «اسلام انفرادی» قناعت کنند و «امر به معروف و نهی از منکر را ترک گویند». درحالی که از نگاه قرآن، برتری امت اسلامی از سایر امت‌ها صرفاً به دلیل عمل به فرضیه امر به معروف و نهی از منکر است: «كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ(آل عمران، ۱۱۰) و اگر مسلمین به این فرضیه عمل نکنند، هیچ برتری و فضیلتی نسبت به دیگر ملت‌ها و امت‌ها ندارند. و «غرور به شفاعت» نیز موجب ارتکاب «انواع رذایل اخلاقی» و «انواع معاصی کبیره» شده است. در حالی که خداوند با هیچ فرد یا ملتی عقد اخوت نبسته است و در نکوهش برخی از اهل کتاب می‌فرماید: «ذلِكَ بِأَنَّهُمْ قالُوا لَنْ تَمَسَّنَا النَّارُ إِلَّا أَيَّاماً مَعْدُوداتٍ وَ غَرَّهُمْ فِي دِينِهِمْ ما كانُوا يَفْتَرُونَ‏ (آل‌عمران، ۲۴) و همچنین «غرور به زندگانی دنیوی امروز» موجب شده است که مسلمین در صنایع و فناوری‌های پیشرفته و حِرَف و مشاغل مدرن سرمایه‌گذاری نکنند و در نتیجه این عرصه را بالکل به دشمنان اسلام سپرده‌اند! دو. «یأس و ناامیدی» نسبت به تأمین سعادت دنیوی و اخروی: توضیح آنکه از نگاه آیت‌الله شاه‌آبادی مصیبت دیگر جهان اسلام این است که مسلمین حتی اگر بتوانند خود را از چاه غرور نجات دهند و معتقد شوند که راه موفقیت اجتماعی کار و تلاش و کسب فضیلت‌های اخلاقی است، ممکن است «گرفتار چاه پرتباه یأس شوند و خود را از هرگونه تکلیف بری و عری بدانند» و در نتیجه خود را ناتوان از تحصیل سعادت بپندارد! سه. تفرقه و تشتت نیروهای موجود در جبهه حق. توضیح آنکه دشمنان ضمن تلاش در جهت حفظ وحدت حداکثری میان خودشان، تمام تلاش خود را جهت ایجاد تفرقه در صفوف مسلمین به کار می‌گیرند. و بدین وسیله آنان را دچار ضعف و اختلال در تصمیم و فهم وظیفه می‌کنند. آیت‌الله شاه‌آبادی تأکید می‌کنند که کارهای انفرادی فایده چندانی ندارد. باید نیروها را تجمیع کرد و مجتمعاً اقدام کرد. «هرچه انفراد و افتراق بيشتر شود، اختلال و انحلال شدت يابد تا به سرحد انعدام همه جهات و حيثيات رسد» چهار. مسائل مالی و ضعف در تأمین نیازهای مالی مجاهدان. «زيرا كه معلوم است جريان اسلام در ملك، محتاج است به عِده و عُده و لذا خداوند عالم، ايجاب زكوات و اخماس و ساير حقوق ماليه فرموده براى اداره نمودن اساس مقدس اسلام.» «الحاصل غرور به حقانيت و حياتِ عاريت و يأس از ظهور سعادت و افتراق مسلمين و نداشتن بيت المال موجب تعطيل قواى عامله مسلمين شده است و از وصول به سيادت دينى و دنيوى محروم ماندند» ♦️اما همه این چهار علت، از نگاه مرحوم شاه‌آبادی علل فرعی سستی در جهاد تبیین است؛ علت‌العلل این کرختی و سستی از نگاه ایشان، «جهل نسبت به اسلام» و «عدم آگاهی از مرام و مقصود و ارزش اسلام» است: «علت العلل، جهل به مرام اسلام است. زيرا اگر مرام اسلام معلوم ما بود و همان بعينه مرام ما مسلمين شده بود، البته در اطراف آن كوشش نموده مقصود را انجام مى‌‏داديم» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
✍ احمدحسین شریفی 🔻سرنوشت محتوم «عدالت‌خوانی» لیبرالی پاره‌ای از روحانیون حقوق‌دان، تقابل با احکام و ارزش‌های الهی است. برخی از این مدعیان عمامه‌به سر نوشته‌اند «مجری قانون» را به سرکشی در برابر قانون دعوت کرده‌اند! منتظر شورش علنی‌تر و عریان‌تر این مدعیان، علیه قوانین اسلامی باشید. «عدالت» منهای «عفت»، همان لیبرالیسم نقاب‌داری است که خود را در چارچوب اعلامیه جهانی حقوق بشر عرضه کرده است. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
گفته می‌شود که بشار اسد مشاوره‌های ایران در زمینه اصلاحات اقتصادی و سیاسی را نپذیرفت و انجام نداد. لذا سوریه با مشکلاتی برخورد کرد. بله. سوریه در عرض یک دهه به فقیرترین کشور منطقه تبدیل شد. بلکه در سطح فقر کشورهای آفریقایی قرار گرفت. اما من به شدت علاقمند هستم که بدانم چه توصیه‌های اقتصادی به این کشور از ناحیه ایران ارسال شده است و این که کدام اقتصاددانان به سوریه مشورت داده‌اند. آنچه در سوریه مشاهده کردم، جهش‌های ارزی در کنار کاهش جدی سطح دستمزدها و قدرت خرید دستمزدها بود. این‌ها را معمولا طبقه اقتصاددانان نئولیبرال برای کشورهای مختلف تجویز می‌کنند. واگذاری‌های عجیب و غریب منابع عمومی به بخش‌های شبه خصوصی رانتی نیز وجه دیگر از این توصیه ها است. همین توصیه‌هایی که توسط اقتصاددانان نئولیبرال ایرانی مطرح می‌شود. و دولت سوریه هم به نظر می‌رسد که همین‌ توصیه‌ها را جامع عمل پوشانیده است. هرچند به برکت وجود دانشگاه‌های مکتب نئولیبرالیسم در کشورهای غربی هر کشوری در دارا بودن اقتصاددان نئولیبرال خودکفاست اما امیدوارم این مشورت‌ها را از اقتصاددانان ما دریافت نکرده باشند. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از احمدحسین شریفی
◻️تکریم پژوهشگران 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ هر چند پاداش این‌جهانی پژوهش، همان لذت بی‌بدیل تولید یا کشف و اکتشافی است که یک پژوهشگر در درون خود می‌چشد و با هیچ لذتی آن را قابل مقایسه نمی‌داند. نشاط زیست پژوهشگرانه از بهترین و عمیق‌ترین نشاط‌ها است. در عین حال، به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، «تکریم دارندگان علم» یکی از «بهترین مشوق‌ها برای گسترش علم» است. (۳ مهر ۱۳۸۷) @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از روش کشف تحلیلی سیال
🔴تحلیل درست و منطقی حوادث اخیر سوریه در گرو پاسخ درست و منطقی به این چند سوال است؟ 📌مواضع اخیر بشار اسد نسبت به ایران و جبهه مقاومت چگونه بود؟ 📌 چرخش بشار و حکومت سوریه به کشورهای عربی و غربی به چه میزان بود؟ 📌در پیشروی تروریست ها به سمت دمشق، آیا دولت سوریه رسما درخواست کمک نظامی از ایران کرده بود؟ 📌بشار اسد به چه میزان در سوریه مقبولیت و محبوبیت داشت؟ 📌استقبال عموم مردم سورریه از گروه های مخالف بشار به چه میزانی است؟ 📌ورود ایران به سوریه بدون درخواست جدی و رسمی دولت و بدون رضایت عموم مردم چقدر مطابق عقل و شریعت است؟ ✅خواهشا قبل از قضاوت ها و اتهام زنی ها به افراد حقیقی و حقوقی، در صدد کشف واقعیت های میدانی باشیم تا ناخواسته در زمین دشمن بازی نکنیم... 📎پوررستمی •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🔴 به کانال روش تدریس کشف تحلیلی سیال بپیوندید: https://eitaa.com/raveshekashfetahlili
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
‏سقوط اسد یک شبه نبود، ربطی هم به جبهه مقاومت نداشت، اتفاقا رویگردانی از مقاومت و دلخوش‌کردن به وعده‌ها و وعیدها او را ساقط کرد، در تاریخ اسلام از این موارد زیاد داشته‌ایم، آنچه باقی و زنده است ‎ است، با اسد یا بی اسد! 🆔 @DrSaeedi
⁉️ چرا به جای کمبود می‌گویند ناترازی! 🔹کلیدواژه ناترازی بار مفهومی خاص خود را دارد و متمایز از کمبود است؛ می‌گویند ناترازی در بنزین نه کمبود بنزین! 🔻ناترازی عمدتا کلیدواژه ای برای اشاره به برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا ناشی از اختلال قیمتی است و راه حل ادعایی هم عمدتا افزایش قیمت است؛ 🔻ولی کمبود واژه‌ای برای نشان دادن فزونی مصرف بر عرضه است، راه حلش هم افزایش عرضه و کنترل تقاضا است. 🔹 واژگان بار نظری ضمنی هم دارند، پشت سر مفهوم ناترازی، نظریه تعادل عمومی است بدین مضمون که اگر به بازار اجاره بدهی قیمت را تعدیل کند، تعادل برقرار می‌شود. 🔻منتقدان می‌گویند تعادل افسانه ای بیش نیست و ما همواره در عدم تعادلیم نه تعادل، اینکه تعدیل قیمت تعادل را ایجاد می‌کند هم رهزن است، بله با افزایش قیمت بنزین تعادل کوتاه مدت برقرار می‌شود ولی به ضرر طبقات محروم و با کاهش محسوس رفاه آنها، بنا به تجربه قبلی تقاضا در کوتاه مدت کاهش می‌یابد ولی در بلندمدت برمی‌گردد به وضعیت قبلی و حتی افرایش می‌یابد. عرضه هم معمولا به واسطه مشکلات ساختاری افزایش پیدا نمی‌کند. در این صورت باز هم ناترازی خواهیم داشت منتها در قیمت بالاتر و در سطح تورم و نابرابری بیشتر ✍️توکلی eitaa.com/eqmoq2
🌀 بشار اسد هم سقوط کرد 🔹 با این وضعیت معادلات منطقه به هم می‌خورد، اما به نفع چه کسی؟ باید صبر کرد و منتظر بود. ✍️توکلی eitaa.com/eqmoq2
💢 رقابت ناجوانمردانه 🔹 یکی از ایرادهای فراگیر شدن تکنولوژی‌هایی مثل هوش مصنوعی ایجاد رقابت ناجوانمردانه‌ایست که بر اساس توانایی انسان‌ها طراحی نشده. اینکه همه سعی می‌کنن خودشون رو پابه‌پای تکنولوژی بروز نگه دارن خوبه، اما اینکه ملاک بروز بودن خط مقدم تکنولوژی و پیشرفت اون باشه موجب خروج ذهن و روح و روان بسیاری از افراد جامعه علی‌الخصوص سطوح پایین‌تر از حالت تعادل برای جبران فاصله خودشون با تکنولوژی روز هست. در صورتی که ملاک این رقابت باید دسترسی افراد به تکنولوژی به میزان نیازشون باشه. اینجوری آرامش، تعادل و بالانس زندگی افراد هم حفظ خواهد شد. 🖋 ثار الله جعفریان 🔖 مدیر دفتر خدمات پژوهشی •✾•🌿🌺🌿•✾• دفتر هم‌اندیشی اساتید دانشگاه مفید 🆔 https://eitaa.com/joinchat/3558408917C9d54c2058d
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸این شمعک، در خطر خاموش شدن است!🔸 من به کسانی که امر به معروف کردند و مورد ضرب و جرح واقع شدند، تبریک می‌گویم. کی گفته است برای امر به معروف کسی کتک نخورد؟ کی این حرف را زده است؟ «وَأْمُرْ بِالْمَعْرُوفِ وَانْهَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَاصْبِرْ عَلَىٰ مَا أَصَابَكَ» نهی از منکر مصیبت دارد، باید بر این مصیبت‌هایش صبر کنیم. قیام حسین بن علی (علیه السلام) نهی از منکر است، جهاد جزء نهی از منکر است. فقهای ما جهاد را جزء ملحقات کتاب امر به معروف و نهی از منکر می‌گذارند. اگر کسی فقط با قلبش بخواهد امر به معروف نهی از منکر بکند، تنها شمعکی از حیات در قلبش مانده است که کم کم آن هم خاموش می‌شود و دیگر قلبش هم منکر را منکر نمی‌بیند. @haerishirazi