eitaa logo
بانک محتوای اساتید
14 دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
89 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
. علی از زبان علی علیه‌السلام میلاد مایه فخر خدا و رسول، زوج بی همتای بتول و صاحب نفس عقول و لسان سئول امیر بیان و فراتر از مکان و زمان علی بن ابی طالب امیرالمومنین منفرد بر همگان مبارک.علی جان! کتاب فضل تو را آب بحر کافی نیست که تر کنند انگشت و ورق بشمارند تو خود بگو منقبت خویشتن وصف جمال تو کجا فهم من؟ در نهج‌البلاغه گوشه‌ای از جمال بی‌مثال مولا توسط خود او رونمایی و ذره‌ای از اسرار وجودی‌اش، رمزگشایی شده است. فقط جرعه‌جرعه بنوشید و با هر جمله حتما توحیدتان را با الله‌اکبر و لااله الا الله مراقبت کنید وگرنه شاید در فضایل این ابر انسان، کار مخاطب به غلو و کفر بیانجامد❗️ آنانکه علی خدای خود می دانند ( العیاذبالله) کفرش به کنار عجب خدایی دارند 1⃣ صاحب یقین بی‌شک: ماشککت فی الحق مذ أریته 2⃣ لوکشف الغطآء ما ازددت یقینا صاحب علم لدنی 3⃣ وَ اَللَّهِ لَوْ شِئْتُ أَنْ أُخْبِرَ كُلَّ رَجُلٍ مِنْكُمْ بِمَخْرَجِهِ وَ مَوْلِجِهِ وَ جَمِيعِ شَأْنِهِ لَفَعَلْتُ وَ لَكِنْ أَخَافُ أَنْ تَكْفُرُوا فِيَّ بِرَسُولِ اَللَّهِ صلى‌الله‌عليه‌وآله سوگند به خدا، اگر بخواهم مى‌توانم هر كدام شما را از آغاز و پايان كارش، و از تمام شئون زندگى، آگاه سازم. امّا از آن مى‌ترسم كه با اينگونه خبرها نسبت به رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم كافر شويد 4⃣ اِنْدَمَجْتُ عَلَى مَكْنُونِ عِلْمٍ لَوْ بُحْتُ بِهِ لاَضْطَرَبْتُمْ اِضْطِرَابَ اَلْأَرْشِيَةِ فِي اَلطَّوِيِّ اَلْبَعِيدَةِ اين كه سكوت برگزيدم، از علوم و حوادث پنهانى آگاهى دارم كه اگر باز گويم مضطرب مى‌گرديد، چون لرزيدن ريسمان در چاه‌هاى عميق!. 5⃣ لَوْ ضَرَبْتُ خَيْشُومَ اَلْمُؤْمِنِ بِسَيْفِي هَذَا عَلَى أَنْ يُبْغِضَنِي مَا أَبْغَضَنِي وَ لَوْ صَبَبْتُ اَلدُّنْيَا بِجَمَّاتِهَا عَلَى اَلْمُنَافِقِ عَلَى أَنْ يُحِبَّنِي مَا أَحَبَّنِي وَ ذَلِكَ أَنَّهُ قُضِيَ فَانْقَضَى عَلَى لِسَانِ اَلنَّبِيِّ اَلْأُمِّيِّ صلى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم أَنَّهُ قَالَ يَا عَلِيُّ لاَ يُبْغِضُكَ مُؤْمِنٌ وَ لاَ يُحِبُّكَ مُنَافِقٌ اگر با شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه دشمن من شود، با من دشمنى نخواهد كرد، و اگر تمام دنيا را به منافق ببخشم تا مرا دوست بدارد، دوست من نخواهد شد. و اين بدان جهت است كه قضاى الهى جارى شد، و بر زبان پيامبر امّى صلّى اللّه عليه و آله و سلّم گذشت كه فرمود: «اى على! مؤمن تو را دشمن نگيرد، و منافق تو را دوست نخواهد داشت. ✍️ |👇 ┏━━━ °•🖌•°━━━┓   @bahr_dar_koze ┗━━━ °•🖌•°━━━
مقام پدر.mp3
5.25M
(ع) چند یادآوری درباره روز پدر 🔺🔺این فایل صوتی را به دوستان و گروه‌هایی که در آن عضو هستید ارسال کنید🔻🔻 ✍️ |👇 ┏━━━ °•🖌•°━━━┓   @bahr_dar_koze ┗━━━ °•🖌•°━━━
8.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | مُطَهِّر اِنسٰان اثر فوق‌العادۀ نقل و کتابتِ فضائل امیرالمؤمنین (علیه‌ السلام)، در آمرزش گناهان و تهذیب روح و تطهیر گوش و چشم انسان. @mirbaqeri_resane
📌محوری ترین نکته در موضوع چگونگی برخورد با اهل سنت چیست؟ ✍️پاسخ 1⃣تفاوت شیعه و اهل سنت در نوع اعتقادشان نسبت به امامت حضرت علی علیه السلام است. شیعه، معتقد به امامت بلافصل حضرت علی علیه السلام است که از سوی خدا به این مقام منصوب شده؛ اهل سنت، به طور کلی امامت را امری غیر الهی می داند که متصدی آن از سوی مردم انتخاب می شود یا آنکه با کودتا بر مردم حاکم می شود. از نظر آنها، حضرت علی علیه السلام چهارمین خلیفۀ مردمی بعد از پیامبر است. 2⃣اهل سنت، به هیچ وجه باورهای شیعه در خصوص روابط خصمانۀ خلفا با حضرت علی و حضرت زهرا سلام الله علیهما را قبول نمی کنند و نقش خلیفۀ دوم در هجوم به خانۀ حضرت زهرا سلام الله علیها و شهادت ایشان را انکار کرده و اینها را ساخته و پرداختۀ شیعیان می دانند. 3⃣چنین نیست که اهل سنت به باورهای راستین شیعه، علم داشته باشند، ولی عمدا آن را انکار کنند. به دیگر سخن، اصلاً احتمال باطل بودن باورهای خود و حق بودن باورهای شیعیان را نمی دهند تا بخواهند دربارۀ آنها تحقیق کنند. چنانکه اغلب ما شیعیان چنان به بطلان دین هندو و بودا راسخ هستیم که خود را بی نیاز از تحقیق دربارۀ این ادیان می دانیم. به همین ترتیب هندوها و بوداییان نیز همین گونه اند. 4⃣برخورد با جاهل قاصر باید چگونه باشد؟ آیا اگر در خیابان یک فرد هندو ببینید، به او یا به مقدساتش ناسزا می گویید؟ قطعاً خیر. اگر بتوانید او را ارشاد می کنید و اگر نتوانید کاری به او ندارید. درست است که مقدسات اهل سنت برای ما مقدس نیستند، ولی دستوری برای ناسزاگویی به آنها نداریم. همچنین دستوری برای لعن علنی مقدسات آنها که موجب نفرت دیگران از مکتب حق شیعه و رویگردانی از امامان علیهم‌السلام شود را نداریم. 5⃣بنابراین محوری ترین نکته در برخورد با ایشان توجه به جاهل قاصر بودن آنهاست. ✅به کانال یادداشت‌های اعتقادی بپیوندید: 🆔@faryab110
اعتکاف زوار الزهراس.mp3
14.43M
برنامه های فردی و خانوادگی و سیاسی اجتماعی چگونه در مکتب معنوی اهل بیت علیهم السلام مکمل یکدیگرند؟ شیخ علی مهدیان ۲۵ دی ۱۴۰۳ اعتکاف دختران نوجوان هیات زوار الزهرا سلام الله علیها @ali_mahdiyan
9.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 مهمترین فضیلت حضرت علی علیه‌ السلام در قرآن لینک بیانات:👇 🌐speeches.ahmadabedi.com کانال در محضر استاد عابدی:👇 🆔@ahmad_aabedi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻پدر یعنی (ص)، یعنی هدایت و محبت 🔻پدر یعنی (ع)، یعنی تکیه گاه، یعنی عدالت 🔻امروز ، میراث دار «پدران امت» است و «مُسلم» حضرت حجت... 🔻او پدر مهربان ملت است و پناهگاه خرد و عشق و ایمان بشریت ✍حمیدرضا ابراهیمی ✅ گامی نو: اورژانس تحلیل های فرهنگی، سیاسی👇 @Gaami_no
19.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به همه دوستان عزیز توصیه می کنم به مفاد این قرارداد عجیب و فوق‌العاده اعتماد کنند. برای شروع، این ویدئو‌ را تا پایان ببینید... ✍حمیدرضا ابراهیمی ✅ گامی نو: اورژانس تحلیل های فرهنگی، سیاسی👇 @Gaami_no
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نومن ببعض و نکفر ببعض 🔹روزگار عجیبی است! برخی از عزیزان با نشر یک ویدئوی کوتاه از رهبر انقلاب مبنی بر آنکه لزوما نطقهای پرشور و اعتراضی به معنای انقلابی بودن نیست، در حال تخطئه آقای کوچک زاده هستند که چرا در قبال مذاکره مستقیم با آمریکا، رگ غیرتت بیرون زد! 🔹بزرگواران! ولایتمداری شما را زمانی باور می‌کنیم که از ده‌ها فرمایش رهبری، فقط آن بخشهایی که به نفعتان است را تقطیع و بازنشر نفرمایید! اگر واقعا ولایتمدار هستید چرا ده‌ها تذکر پرشور آقا درباره نفی مذاکره مستقیم با آمریکا را بازنشر نمی‌فرمایید؟! چرا تذکرات ایشان درباره مقابله با خط نفوذ در کشور را بازنشر نمی‌فرمایید؟! چرا تذکرات ایشان درباره خط قرمز بودن فتنه (در حالی که متاسفانه امنیتی‌ها برخلاف وظایفشان، در قبال انتصاب بسیاری از فعالان فتنه سکوت کرده‌اند) را بازنشر نمی‌فرمایید؟! چرا مطالبه رهبری بعد از شهادت اسماعیل هنیه درباره لزوم خونخواهی را بازنشر نمی‌فرمایید؟! چرا...؟! 🔹بله بنده هم نسبت به یکی از واژگان نطق ایشان نقد دارم اما اینکه صرفا به خاطر یک واژه، کل نطق روشنگرانه و دلسوزانه ایشان را زیر سوال ببریم به دور از انصاف است. اگر می‌خواهید پایبندی شما به خط رهبری را باور کنیم لطفا برداشتهای گزینشی از فرمایشات آقا را کنار بگذارید و نومن ببعض و نکفر ببعض نباشید. وگرنه تقلای شما برای ساکت کردن معدود حنجره‌های انقلابی مجلس و ماله‌کشی خیانت‌هایی که در کشور جاری و ساری است ممکن است کار را به نقطه بی‌بازگشت برساند که البته انشاالله به برکت خون شهدا هرگز چنین نخواهد شد. کانال رسمی دکتر منان رئیسی https://eitaa.com/baladetayyeb
⁉️ چه باید کرد؟! « علی تنها راه نجات است نه یکی از راه ها » به نظر می رسد زندگی ما نسبت درستی با مولایمان ندارد و تمام مشکلات بخاطر دوری از مکتب علوی است. همه و همه از مسئول تا مردم باید خودمان را به حضرت عرضه کنیم تا مشکلاتمان را بفهمیم و اندازه ی توان به سمت او برگردیم‌ و بدانیم تنها راه نجات ، مکتب علوی است و لاغیر. حوصله داشتید در کانال به هشتگ مراجعه کنید، چندنمونه هم در این مطلب ذکر میکنم تا بفهمیم چند چندیم ؟! ۱-میزان رفتار با دیگران؛ اجْعَلْ نَفْسَكَ مِيزَاناً فِيمَا بَيْنَكَ وَ بَيْنَ غَيْرِكَ... خودت را ميزان بين خود و ديگران قرار بده، بنا بر اين آنچه براى خود دوست دارى براى ديگران هم دوست بدار و هر چه براى خود نمى خواهى براى ديگران هم مخواه، به كسى ستم مكن چنانكه دوست دارى به تو ستم نشود و نيكى كن چنانكه علاقه دارى به تو نيكى شود، آنچه را از غير خود زشت مى دانى از خود نيز زشت بدان، از مردم براى خود آن را راضى باش كه از خود براى آنان راضى هستى، هر آنچه را نمى دانى مگو اگر چه دانسته هايت اندك است و آنچه را دوست ندارى در باره تو بگويند تو هم درباره ديگران مگوى. ۲: مهربانی و عطوفت؛ فَإِنَّهُمْ صِنْفَانِ: إِمَّا أَخٌ لَكَ فِي الدِّينِ وَ إِمَّا نَظِيرٌ لَكَ فِي الْخَلْقِ... مردم دو دسته اند، دسته اى برادر دينى تو، و دسته ديگر همانند تو در آفرينش مى باشند. اگر گناهى از آنان سر مى زند يا علّت هايى بر آنان عارض مى شود، يا خواسته و ناخواسته، اشتباهى مرتكب مى گردند، آنان را ببخش و بر آنان آسان گير، آن گونه كه دوست دارى خدا تو را ببخشايد و بر تو آسان گيرد. ۳: مدارای حداکثری؛ عَلَیک بِالرِّفْقِ فَانَّهُ مِفْتاحُ الصَّوابِ... بر شما باد مدارا که کلید خیرات و خُلق عاقلان است. وَ اخْفِضْ لِلرَّعِیةِ جَناحَک... پر و بالت را بر مردم بگستر، و با چهره گشاده با آنها روبه رو شو و نرمش را بکار گیر. ۴: مشورت با عقلا و نخبگان و عدم خودرایی؛ مَنِ اسْتَبَدَّ بِرَأْيِهِ هَلَكَ...  هر كه مستبد به رأى شد به هلاكت رسيد و هر كه با مردم مشورت كرد خود را شريك عقل آنان نمود. ۵: قناعت و اکتفا به ضروریات زندگی؛ مَنِ اقْتَصَرَ عَلَى بُلْغَةِ الْكَفَافِ ... كسى كه به اندازه كفايت زندگى از دنيا بردارد به آسايش دست يابد و آسوده خاطر گردد در حالى كه دنيا پرستى كليد دشوارى و مركب رنج و گرفتارى است. ۶: غیرت نابجا و تندروی در غیرت ورزی إِیَّاکَ وَ التَّغَایُرَ فِی غَیْرِ مَوْضِعِ ... از غيرت نابجا نسبت به زنان بپرهيز كه آن زن سالم را به افسردگی و گناه می کشاند. ۷:آزاداندیشی و دوری از تعصب و تقلید بی جا؛ لا تَكُنْ عَبْدَ غَيْرِكَ... بنده ديگران مباش ، در حالى كه خداوند تو را آزاد آفريده است. هر كس دين خود را از مردم بگيرد، مردم او را از دين بر مى گردانند و هر كس دين خود را از قرآن و سنّت رسول خدا فراگيرد، كوه ها از بين مى روند ولى ايمان او ماندگار است. ۸: ساده زیستی و جدی نبودن دنیا؛ إنَّ اللّه َ جَعَلَني إماما لِخَلْقِهِ... خدا مرا امام و پیشوا قرار داده و بر من واجب کرده است که در رفتار و خوراک و پوشاکم مانند مردم ضعیف و مستمند بر خود تنگ گیرم تا فقیر از فقر من پیروی کند و ثروتمند هم به واسطه ثروتش طغیان نکند. خداوند بر پيشوايان عادل واجب كرده است كه خود را با مردم ناتوان همسان كنند تا تنگدستىِ فقير او را برنياشوبد. عبد اللّه بن عباس می گوید که بر اميرالمؤمنين در منطقه ذى قار وارد شدم در حالى كه حضرت كفش خود را پينه مى زد. از من پرسيد: اين كفش چقدر مى ارزد؟ گفتم: ارزشى ندارد. فرمود: به خدا قسم اين را از حكومت بر شما دوست تر دارم مگر آن كه بخواهم حقّى را بر پا دارم يا باطلى را براندازم. فرمود: آدم عاقل در خانه ای که باید از آن منتقل شود اثاث نمی چیند در حالی که در جلوی ما خانه اقامت و آخرت است، ما متاع خود را به آنجا انتقال دادیم و خود هم بدانجا منتقل خواهیم شد. من اگر مى خواستم مى توانستم از عسل پاك و از مغز گندم و بافته هاى ابريشم براى خود غذا و لباس فراهم آورم، امّا هيهات كه هواى نفس بر من چيره گردد و حرص و طمع مرا وا دارد كه طعامهاى لذيذ بر گزينم، در حالى كه در «حجاز» يا «يمامه» كسى باشد كه به قرص نانى نرسد، و يا هرگز شكمى سير نخورد يا من سير بخوابم و پيرامونم شكم هايى كه از گرسنگى به پشت چسبيده و جگرهاى سوخته وجود داشته باشد. آيا به همين رضايت دهم كه مرا امير المؤمنين عليه السلام خوانند و در تلخى هاى روزگار با مردم شريك نباشم و در سختى هاى زندگى الگوى آنان نگردم؟! آفريده نشده ام كه غذاهاى لذيذ و پاكيزه مرا سرگرم سازد چونان حيوان پروارى كه تمام همّت او علف و يا چون حيوان رها شده كه شغلش چريدن و پر كردن شكم بوده و از آينده خود بى خبر است. سوال: نسبت ما با این سخنان چیست؟! https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
🔍 از زاویه‌ای ديگر 📜 مرگ خاموش پدری و مادری ‼️ روزهای پدر و مادر، امروزه‌ با چالش منشأ اسلامی(می‌گویند عربی) و ایرانی مواجه شده است. برخی با تفسیر عربی از دو میلاد با سعادت، مناسبت‌های ایرانی را برای این دو روز معتبر می‌دانند؛ و البته همینان برای کریسمس و ولنتاین و... جشن می‌گیرند. و این، البته چندان مهم نیست آنچه مهم است چالش خاموش دیگری است که آن را "مرگ پدری و مادری" می‌نامم. در بسیاری خانواده‌های امروزی، چیزی به نام مقام مادری و پدری دیده نمی‌شود! پدری و مادری به کلفتی و نوکری تنزّل یافته است. در خانواده‌های امروزی، ممکن است پدر و مادر وجود داشته‌باشد، اما پدری و مادری وجود ندارد. برخی خانواده‌ها، به دلایلی فقدان پدر یا مادر را تجربه می‌کنند، اما بسیاری از خانواده‌ها دچار فقدان مقام مادری و پدری هستند. پدری و مادری، یعنی طراحی سرشت و سرنوشت فرزندان. اما زن(مادر) و مرد(پدر)، به غلام حلقه به گوش فرزندان تبدیل شده‌اند که هر چه می‌خواهند، باید آنها تأمین کنند!!! این یعنی مرگ پدری و مادری، و مرگ فرزندپروری در این سبک خانواده، نه مادری وجود دارد که بهشت زیر پای او باشد و نه پدری که سرنوشت خانواده روی دوش او باشد (قوّام) و آنان را از دوزخ باز دارد(قوا انفسکم و اهلیکم نارا) از مقصران اصلی این مرگ خاموش، متخصصان روان‌شناس، جامعه‌شناس و دین‌شناسی است که باید سبک زندگی خانوادگی را در عصر جدید، طراحی و به مردم معرفی کنند. نیاز به بازسازی سبک خانواده داریم که در آن، مفاهیم: پدر - مادری زن - شوهری و فرزندی باز تعریف شوند. 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر
به آنها که هم از گذشتند و هم از و برای خویش ندا دادند: بأبی أنت و أمی و نفسی و أهلی و مالی! هر وقت فرصت کردیم، به رفته و از روح بزرگ آنها، مدد بگیریم!♥️🇮🇷 ✍🏻محسن انبیائی @anbiaei14 ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur