eitaa logo
بانک محتوای اساتید
13 دنبال‌کننده
3هزار عکس
861 ویدیو
65 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ظاهرا فقط آقای سعیدی نیست و برخی کاربران ایتا هم چنین فکر میکنند ؛ این فیلم تظاهرات است. عکس مشخص است، لباس سپاهی به تن نتانیاهو کردند و میگویند نتانیاهو با رهبری همدست است. این تحلیل مدتی است در فضای رسانه ای برای خراب کردن چهره ی رهبری از طرف اسرائیلی ها مطرح میشود، اینکه شما مخاطبین عادی مطلع نباشید طبیعی است چون برخی غیرایتا جایی نیستید و اطلاعی از رسانه ها ندارید ولی اینکه یکی مثل آقای سعیدی از تحلیل های روز و جنگ رسانه ای دشمن مطلع نباشد عجیب است. نکته ی بعد اینکه مطلبی که رسانه ای میشود را رسانه ای نقد میکنند و درگوشی نمیگویند، چندسال گذشت و ما نتونستیم یاد بدهیم که معصوم مطلق ۱۴ نفر هست و بقیه همه در معرض خطاییم و اگر مطلب یک شخصی را نقد کردند به معنای تخریب او نیست. این مقدار تعصب برای نفهمیدن مطلب حق از طرف برخی باعث شده است که ما انقلابی ها در ذهن برخی به عنوان ماله کش باشیم که حداقل من چنین نیستم و تا وقتی بتوانم فعالیت کنم اگر اشتباه رسانه ای دیدم با احترام در رسانه مطرح میکنم. مطلب ایشان در سایت ها منعکس شده و کلی آدم دیده است پس نمیشه بریم درگوشی بهشون بگیم تا شاید ایشان بدانند و تصحیح کنند. اگر در اشتباهات قبلی تذکر داده میشد و نمیگفتند یعنی ایشون نمیداند تو میدانی الان این اشتباه رخ نمیداد ولی ظاهرا ما بعد ۱۴ معصوم همه ی انقلابی ها را هم معصوم میدانیم، البته این قاعده فقط شامل ما نمیشود و با کمترین اختلاف نظر حمله میکنند چه رسد که مطلب اشتباهی بگوییم. خلاصه اشتباه ایشان واضح است و شما هم عادت کنید از اشتباه کسی دفاع نکنید. یاعلی... .
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
27.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 انتشار برای اولین بار ✅برخورد ماموران طرح نور به روایت دوربین انتشار با شما✌️ 👳‍♂ شیخ / عضویت 👇🏻 @sheikh_farhad_fathi
دکتر محمد جواد توکلی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
شیخ فرهاد فتحی استاد حوزه
دکتر امیر جهانی دانشگاه شهید محلاتی
دکتر مهدی برزگر استاد حوزه
دکتر امیر جهانی دانشگاه شهید محلاتی
دکتر محمد جواد توکلی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
دکتر امیر جهانی دانشگاه شهید محلاتی
دکتر سید مهدی میرقیصری دانشگاه شهید محلاتی
دکتر مصطفی هاشمی دانشگاه آزاد قم
دکتر مصطفی هاشمی دانشگاه آزاد قم
🔥آه...از نهاد اطلاع رسانی دولت 🔻در روزهای اول اردیبهشت «ایران اکسپو۲۰۲۴» نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، با حضور ۸۰۰ شرکت دانش‌بنیان و هلدینگ های بزرگ ایرانی و با استقبال ۲۰۰۰ تاجر خارجی از ۱۲۰ کشور جهان برگزار شد اما... 🔻اما این رویداد بزرگ که می توانست شوق و افتخار را در جامعه خصوصا نخبگان سرشار کند در مسلخ ضعف ساختار اطلاع رسانی قوای سه گانه و خصوصا دولت در تاریخ بایگانی شد!! 🔻اکتفا به قراردادهای پرتعداد با بنگاه‌های خبری، مشکل اطلاع رسانی را حل نمی کند که در آن هم تاملاتی است، بلکه اصل قضیه ضعف راهبردهای رسانه‌ای از یک سو و لزوم به کار گیری افراد باورمند به سیاست های نظام اسلامی در حوزه اقتصاد برای تولید روایت های موثر و خلاقانه است. ✍️حمیدرضا ابراهیمی ✅ گامی نو: اورژانس تحلیل های فرهنگی، سیاسی👇 @Gaami_no ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
❌️ آرزوی مرگ ممنوع! ▪️پيامبر (صلي الله عليه و آله) فرمودند: «لا يَتَمَنَّيَنَّ اَحَدُكُمُ المَوْتَ اِمّا مُحْسِنا فَلَعَلَّهُ اَنْ يَزْدادَ خَيرا وَ اِمّا مُسيئا فَلَعَلَّهُ اَنْ يَسْتَعْتِبَ». ✍️ هيچ يك از شما نبايد آرزوى مرگ كند؛ زيرا اگر نيكوكار است، شايد كه با ماندن، بيشتر نيكى كند و اگر بدكار است، شايد كه با ماندن، از بدى دست بردارد. 📚(صحيح بخارى ، ج 5 ، ص 147، ح 5349) 🖋 دکتر محمد جواد حیدری (عضو هیئت علمی گروه فقه و مبانی دانشگاه قم)
🔰قال الصّادق عليه السلام: مِسْكِينٌ اِبنُ آدَمَ ! لَو خَافَ مِن النَّارِ كَمَا يَخَافُ مِن الفَقْرِ لِأَمِنَهُمَا جَمِيعاً وَ لَو خَافَ اللّه َفِی البَاطِنِ كَمَا يَخَافُ خَلْقَهُ فِی الظَّاهِرِ لَسَعِدَ فِی اَلدَّارَينِ . ✍️ امام صادق(ع): بيچاره آدميزاد! اگر همچنان كه از نادارى مى ترسد از دوزخ مى ترسيد؛ از هر دوى آنها در امان مى ماند. و اگر همچنان كه در آشكار از مردم مى ترسد در نهان از خدا مى ترسيد؛ در هر دو سرا سعادتمند مى‌شد. 📚 تنبيه الخواطر : ج۲، ص۱۱۲ 🖋 دکتر محمد جواد حیدری (عضو هیئت علمی گروه فقه و مبانی دانشگاه قم)
🌸 اسوه اخلاق 🌸 🔸️ از مصادیق بارز خلق عظیم پیامبر رحمت (صلی‌الله‌علیه‌وآله) رفتار مردمی ایشان بود. ▪️در روایتی امام حسین (علیه‌السلام) از پدرشان امیرالمومنین (علیه‌السلام) درباره ویژگی زندگی پیامبر و اخلاق ایشان سؤال کردند. آن حضرت در پاسخ فرمودند: 🔹️ پيامبر خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) گشاده رو و خوش اخلاق و نرمخو بودند، با دیگران با خشونت برخورد نمی کردند، فرياد نمى‌كشيد و ناسزا نمى‌گفت و عيب جويى نمى‌كرد و بذله گو نبود. نسبت به چیزی که از آن خوشش نمی‌آمد تغافل می‌کرد و به گونه ای با دوستش رفتار می‌کرد که آرزومندان از او نومید نمی‌شدند. ▫️"كانَ رَسولُ اللّهِ صلى ‌الله ‌عليه ‌وآله دائِمَ البِشرِ، سَهلَ الخُلُقِ، لَيِّنَ الجانِبِ، لَيسَ بِفَظٍّ و لا غَليظٍ، ولا سَخّابٍ ولا فَحّاشٍ ولا عَيّابٍ ولا مَزّاحٍ، يَتَغافَلُ عَمّا لا يَشتَهي، ولا يُؤيِسُ مِنهُ ولا يُحَبِّبُ فيهِ." 📚 معانی الاخبار، ص ۸۳. 🖋 دکتر محمد جواد حیدری (عضو هیئت علمی گروه فقه و مبانی دانشگاه قم)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ عطش دنیاطلبی 🔻شرح حدیثی از امام صادق توسط شهید «سید محمدباقر صدر» 🌀بر اساس روایت امام صادق (ع)، دنیا همانند آب شور دریا است، هرچه فرد از آن بیشتر بهره‌مند می‌شود، تشنه تر می‌شود ، هر قدر فرد بیشتر جاه و مقام دنیایی پیدا می‌کند، بیشتر تشنه می‌شود. علیه السلام ✍️ دکتر محمد جواد توکلی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره https://eitaa.com/eqmoq2
🔶 امام تمدن‌ساز ✍دکتر علی خسروی دانشگاه جامعه المصطفی الَّذينَ إِن مَكَّنّاهُم فِي الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّكاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ .. (حج/۴۱) حکومت صالحان زمینه ایجاد حقیقت نماز و زائل کننده بزرگترین منکر یعنی حکومت مستکبران است. راهبردهای امام صادق (علیه‌السلام) در پی‌ریزی تمدن‌جهانی اسلام و برپایی حکومت صالحان را می‌توان در سه سطح تحلیل کرد: ۱_ احیاء فقه شیعه به عنوان فقه برتر و استدلالی، و نه فقه مبتنی بر قیاس و استحصان. فقهی که نرم‌افزار حکومت، و در نهایت تمدن دینی است، و اگر چنین نباشد چیزی جز لغو نیست. فقهی که تا اندکی پیش از امام‌صادق-ع،(یعنی دوره امام باقر-ع) ردی از خود در منابع شیعی ندارد. مثلاً در دوره ده ساله امامت امام‌حسين(ع) تاریخ حتی یک پرسش و پاسخ فقهی از ایشان ثبت نکرده است. در این مرحله امام(ع) بر تربیت و حضور نخبگان تمدن‌ساز در تراز خود(چون و و ..) تلاش می‌کند؛ نخبگانی که اصول را از امام می‌گیرند و دست به تبیین فروع می‌زنند. همچنین امام(ع) از جوانان شیعه توقع دارند که دست به فهم عمیق دین زده و آرزو می‌کند که کاش می‌توانستم به زور تازیانه آنها را وادار به تحصیل و فهم عمیق کنم. ۲_ ایجاد جنبش‌نرم‌افزاری و هَرَس و پیرایش درخت دین و حذف نحله‌های انحرافی چون صوفیه، مرجئه و غُلات و ... در دل ارائه اسلام ناب و مبارزه با کج‌فهمی، کج‌اندیشی و تحجر، حتی اگر آن کج‌فهمِ کج‌اندیش از حلقۀ دوستان نزدیک‌ خود امام(ع) باشد‌. آن گرامی امام(ع) در این بازه به ریزه‌کاری زندگی خصوصی شیعیان عمیقاً دقت دارند، حتی اگر خرید و حمل یک ماهی توسط یکی از شیعیان از بازار باشد. در این توجه ریزبینانه امام به دنبال بسط است که چشم جهانیان را خیره کند. ۳_ سومین راهبرد امام‌(ع) در مسیر نظام‌سازی و تمدن‌سازی جهانی، تبدیل شیعه به یک حزب‌ منسجم (حزب، نه به معنی امروزی و غربی آن) بودند که هر عنصری بر سر جای خودش قرار گیرد. به نحوی که می‌توان مدعی شد سازمان وکالت در عصر امام‌هادی(ع) و یا سازمان نیابت در عصر غیبت بر پایه همین اندیشه امام‌(ع) استوار شد. و اینکه .. انسان‌های بزرگ برخلاف افرادی که ژست بزرگی می‌گیرند، هرگز انتظار ندارند که محصول زحمات و فرآورده‌های‌شان را در دوره حیات خود ببینند. امام‌صادق(علیه‌السلام) نه گرفتار زمان که مشرِف بر زمان است و برخلاف نظر رایج به هیچ عنوان از سر ناچاری به کار علمی نپرداخت، بلکه بنای تمدنی جهانی را پی‌ریزی کرد که بعد از هزار و سیصد سال، نمونه‌ای کوچک و مینیاتوری از آن با همۀ نقائص و عیوبی که دارد در ایران، و به رهبری یکی از شاگردان این مکتب شکل گرفت. @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این لبخندها را ببینید! برایتان آشنا نیست؟! شما را یاد چه کسی یا چه چیزی می‌اندازد؟! به نظرتان این جوان‌ها بزرگ‌تر از چند روز قبل نشده‌اند؟! بزرگ‌تر از قبل عملیات و شروع حمایت جهانی از ؟! به نظرتان این روح‌ها برای ورود به دوران جدید عالم آماده نشده‌اند؟! با لبخند به دوران جدید عالم سلام کنید!😉 ✍️مرتضی رجائی استاد حوزه 🆔️ @rajaaei_ir
90 تفسیر تاریخی آیه مرج البحرین، جعفر نکونام.pdf
465.1K
🔶 بازتاب خلیج فارس در قرآن 🔸تفسیر تاریخی آیۀ مرج البحرین 🔸به مناسبت گرامی‌داشت روز ملی خلیج فارس ✅ دکتر جعفر نکونام استاد تمام دانشگاه قم تاریخ اولین انتشار تیرماه 1390 🔻چکیده در این مقاله، از آیه «مرج البحرین» و آیات مشابه آن سخن رفته است که بر دو دریا دلالت دارد که به هم تلاقی می‌کنند، امّا بر هم غلبه نمی‌یابند. یکی از آنها شیرین و گوارا (فرات) و دیگری شور و تلخ است. در این آیات، خطاب به عرب عصر نزول گفته شده است که شما از این دریا، حلیه (مرواید و مرجان) و گوشت تازه (ماهی) استخراج می‌کنید و در آن به کشتی‌رانی برای کسب روزی می‌پردازید. تنها دریای شیرینی که در جزیرة العرب به صورت دایمی ‌به دریا می‌ریزد، دریای اروند(شط العرب) است که از به هم پیوستن دو رود دجله و فرات و سپس کارون تشکیل می‌شود و در کرانۀ بصره به خلیج فارس می‌ریزد. از صدر اسلام نام «بحرین» بر منطقه بصره تا عمان اطلاق می‌شده است. مجمع الجزایر بحرین مرجانی و مروارید بحرین معروف است. مرجان هم واژه‌ای فارسی است. این قرائن در کنار هم مؤیّد این است که مراد از «بحرین» یاد شده در آیات قرآن همین منطقۀ خلیج فارس است. https://t.me/dineaqlani ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
🔶 دولت مدنی، سیستم حکومتی مطلوب آیت الله سیستانی ✅ جعفر نکونام 13 اردیبهشت 1403 آنچه اینک می‌آید، گزیده‌ای از مقالۀ مفصل آقای دکتر علی معموری با عنوان «آیت‌الله سیستانی و سیاست؛ فقیه یا سلطان؟» است که به تاریخ 24 آذر 1398 منتشر شده است. 🔸اندیشه و رفتار سیاسی آیت الله سیستانی بر مبنای نگرش سنتی شیعی نسبت به نظام سیاسی اسلام استوار است. بر مبنای نگرش سنتی شیعی، حق حاکمیت سیاسی تنها در انحصار امام معصوم است. در نتیجه، هیچ فرد و گروه دیگری حق به دست گرفتن حکومت اسلامی را نداشته و هر گونه حکومت اسلامی بدون امام معصوم، از لحاظ دینی نامشروع است. 🔸از این رو، فقیهان شیعه در طول دوران غیبت امام معصوم تا پیش از انقلاب اسلامی تلاشی برای به دست گرفتن قدرت از خود نشان نداده و رهبری یک نظام سیاسی را به عهده نگرفته‌اند. 🔸آیت الله سیستانی از آغاز سقوط نظام بعث در سال ۲۰۰۳ به طور مکرر از نظر خود مبنی بر ضرورت برپایی حکومتی غیر دینی در عراق یاد کرده است. وی در اشاره به این نوع سیستم حکومتی از نام "دولت مدنی" استفاده می‌کند. 🔸وی در پاسخ به پرسشی دربارۀ نقش روحانیان در جامعه و سیاست ضمن مصاحبه‌ای با روزنامۀ واشنگتن پست در سال ۲۰۰۳ تأکید می‌کند: روحانیان به پرسش‌های دینی مؤمنان در زندگی فردی و اجتماعیشان پاسخ می‌دهند و بسته به جایگاه اجتماعی‌اشان به کمک تهیدستان و سرپرستی مؤسسات دینی و خیریه می‌پردازند. 🔸سپس در خصوص عمل سیاسی به روشنی مخالفت خود را از ایفای نقش روحانیان در دولت بیان می‌کند: "روحانیان باید از پست‌های اداری و اجرایی دوری گزینند." 🔸همچنین در پاسخ به رابطه دین و دولت می‌گوید: وقتی یک جامعه با اکثریت مسلمان به دولتی رأی دهد به طور طبیعی دولت برآمده از رأی این اکثریت به ارزش‌های دینی آنان احترام می‌گذارد. 🔸این امر نشانگر باور سیستانی به منطق دموکراسی به عنوان یک اصل و نه صرفاً ابزاری برای رسیدن به قدرت است. در بیانیه‌های اخیر وی در خصوص اعتراضات جاری در عراق نیز وی به طور مکرر از لزوم مبنا قرار گرفتن نظر ملت عراق در تعیین سرنوشت سیاسی کشورشان بدون هیچ دخالت بیگانه و اعمال ولایت از جانب هر جهت یا گروهی تأکید کرده است. 🔸دیدگاه دولت مدنی در تقابل روشن با دیدگاه ولایت فقیه است که فقیه را دارای حق ولایت مطلق بر مردم دانسته و دمکراسی را صرفاً وسیله و ابزاری برای فعال شدن حق الهی فقیه در حاکمیت می‌شمرد. دیدگاه دولت مدنی نزد آیت الله سیستانی از سابقۀ تاریخی نسبتاً درازی در حوزۀ نجف و حوزه‌های دینی مربوط به آن برخوردار است. مراجع نجف غالباً رویۀ کناره‌گیری از به دست گرفتن قدرت و بسنده کردن به ایفای نقش اجتماعی مرجعیت در حفظ منافع ملی را در پیش گرفته‌اند. 🔸در واقع، دیدگاه آقای سیستانی تکامل تجارب متراکم جریان معارض ولایت فقیه در حوزه‌های شیعی است. 🔸تجربۀ چهار دهه حکومت اسلامی در ایران زمینۀ مناسبی برای رشد نگرش معارض و نظریه‌پردازی برای آن فراهم آورد. 🔸مجموعۀ این تلاش‌های نظری در دیدگاه‌های نظری و سیرۀ عملی آیت الله سیستانی بروز یافته است. مجموعۀ دیدگاه‌های سیاسی ایشان در کتاب "النصوص الصادرة عن سماحة السيد السيستانی" منتشر شده است که در آن به روشنی می‌توان تأکید بر حق مشروع مردم در تعیین سرنوشت خویش و اجرای انتخابات سالم و پرهیز روحانیان از دخالت در دولت و دستگاه‌های دولتی را مشاهده کرد. 🔸در سیرۀ عملی نیز وی نه تنها خود از دخالت در روند سیاسی کشور عراق پرهیز کرده، بلکه همۀ نمایندگان خود در عراق و بیرون از عراق را از دخالت در امور سیاسی کشورهایشان و اعمال نفوذ و نیز عضویت در احزاب سیاسی و یا اظهار مواضع موافق یا مخالف نسبت به نیروهای سیاسی جاری در کشورهایشان منع کرده است. 🔸نقش سیاسی آیت الله سیستانی در اندازه اندرز و ارشاد به گروه‌های سیاسی در راستای حفظ منافع عمومی است. در این بین بنای همیشگی وی آن است که با نظر تودۀ مردم همراهی نشان داده و در برابر خواستۀ جمعی مردم نایستد هر چند بر خلاف نظر شخصی ایشان باشد. این امر سبب شده که وی مقبولیت گسترده‌ای در بین طیف‌های مختلف و متنوع عراق از متدین و غیر متدین بیابد. 🔸این نسخه از اندیشه و عمل سیاسی در واقع نوعی سکولاریسم سازگار با دین به شمار می‌رود که از لحاظ مبانی کلی سکولاریسم که جدایی سازمان دین از سازمان حکومت است، با آن اشتراک دارد؛ اما نگاهی خصمانه و ستیزه‌گرایانه به دین و متدینان ندارد. 🔸این دیدگاه که در واقع درون حوزه نجف نهادینه شده، ضامن استمرار آن در دوره پس از آیت الله سیستانی است. جانشین او که بنا به سنت دیرینۀ نجف از درون حوزه سر بیرون می‌آورد، به میراث سیاسی این حوزه و نگرش دولت مدنی آیت الله سیستانی تکیه زده و به دشواری می‌توان تصور کرد که از این چارچوب تاریخی بیرون آید. https://t.me/dineaqlani