چالش اصلی جهاد تبیین، عدم شبکه ارتباطی اجتماعی - حاج آقای موسوی 1402-03-17.mp3
18.31M
#سلسله_نشست_های_تبیین_بر_مدار_گفتگو ۱
🎙#بشنوید| اولین جلسه از سلسله نشستهای "تبیین بر مدار گفتگو"
🔹با موضوع:
«چالش اصلی جهاد تبیین، عدم شبکه ارتباطی اجتماعی»
🔸با ارائه:
حجت الاسلام و المسلمین سید علی موسوی
- رئیس پژوهشکده باقرالعلوم(علیهالسلام)
📆 چهارشنبه، ۱۷ خرداد
به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
💠 مدرسه بانوی انقلاب با همکاری موسسه سمای تربیت برگزار مینماید:
🔻 اولین مجموعه از رویدادهای «راهِ تو»
چگونگی نقش آفرینی معلم در مسیر تحول آموزش و پرورش
💢 ویژه آموزگاران ابتدایی(طلبه معلم)
🔰 سرفصل ها:
🔸 معلمی در شعاع طلبگی
چگونه هویت طلبگی را در معلمی حفظ کنیم؟
🔹 چرا تحول؟
مسأله های اصلی امروز آموزش و پرورش چیست؟
🔸 تحولی از جنس معلمی | تجربه ای در همین نزدیکی ها
چگونه از کتاب درسی راه تحول را ممکن کنیم؟
🔹 هزارتوی تربیت دانش آموز
چگونه کلاس درس را مدیریت کنیم؟
✅ به منظور آشنایی با هدف و سرفصلهای رویداد پیش نشست مجازی در روز سه شنبه ۲۳ خرداد ماه در ساعت ۱۱ برگزار خواهد شد.
🌐 لینک حضور در پیش نشست:
https://b2n.ir/w58925
🗓 زمان رویداد: ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۲، ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر
📍مکان: خیابان بهارستان، سازمان تبلیغات استان تهران
▫️هزینه ثبت نام: ۸۰ هزار تومان
▫️با توجه به محدود بودن ظرفیت دوره، اولویت با افرادی است که زودتر ثبت نام نمایند.
▫️به مخاطبان گواهی شرکت در دوره اعطا می شود.
☎️روابط عمومی و ثبت نام:
(در پیام رسان های بله و ایتا)
🔘 @rooydaad1402 | ۰۹۳۹۲۰۲۶۷۵۸
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
بازخوانی روشی بیانات در مراسم سی.pdf
1.21M
بازخوانی روشی بیانات امام خامنهای حفظهاللهتعالی در سی و چهارمین مراسم سالگرد معمار کبیر انقلاب،(قدسسره)
✍طیبه قائمی بافقی
@banooyeab
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
📄 #اطلاعیه
🔷درس اخلاق استاد آیت الله تحریری🔷
حضوری (برادران و خواهران) و پخش آنلاین
⌚️زمان: جمعه ساعت ۱۰ صبح
📍مکان: تهران _ میدان محمدیه _ خیابان خیام شمالی _ کوچه مهدویان احدی _ مدرسه علمیه معیر
پخش آنلاین از طریق:
🌐 http://seratemostaghim.ir/live
#صراط_مستقیم
@banooyeab
👇نکاتی از بیانات امروز استاد تحریری:
زمینه سستی از التزام به دین، عمل نکردن عالِم است به دینش، زمینه ها را باید برطرف کنیم.
کسانی که آگاهی کمی دارند از دین، وقتی من را میبییند، وقتی بگویند این کسی که پنجاه سال قال الصادق گفته عمل نکرده، زمینه سست شدن بقیه را فراهم می کند، اسلام و دستورات اسلام زمینه توجه خاص فردی واجتماعی دارد و برای این معنا قوانین بسیاری تشریع کرده است و مزمت هایی برای اینکه انسان دنبال تحصیل دنیا نرود. فرموده است کسی که به جهت ضرر خوردن آخرتش دنیا نرود، روشش صحیح نیست.
اما اگر به غنا رسید، آیا برود سراغ بذل و بخششی که فقیر بشود؟ امیرالمومنین می فرماید اگر در مسیر غنی رفت در مساله مصرف هم میانه روی دارد و قصدا فی غنی، یک متقی رفته سراغ کسب درآمد، مصرف را هم باید حساب کتاب کنید.
به هر حال دستورات شرع مقدس هرجایی حساب کتاب دارد، با یک شروطی مطلوب هست. علم خودش ابزار هست، دین از ما عمل خواسته به علم دین،
عمل بدون علم هم فایده ای ندارد.
امور این عالم، به این صورت است،هیچ چیزی به طور مطلق،مطلوب نیست، این یکی از مبانی دین شناسی هست، هرجا که ملاحظه می کنیم قیوش را هم باید دید، کسب درامد مطلوب هست از راه صحیح، بخل نباید داشت، واجبات مالی را باید داد،مستحبات مالی را داد، اینها مطلوب هست، در دادن مستحبات مالی هم نباید زیاده روی کرد.
چند آیه قرآن داریم، سوره مبارکه اسراء خدای متعال می فرماید، خطاب به پیامبرش، صلی الله علیه و آله و سلم، نوعا این خطابات برای توجه ماست، پیامبر که این راه و روش برای ایشان هم هست.
و لا تجعل یدک مغلوله الی عنقک.
فرمودند انسان مومن وقتی با آبرو زندگی کرده باید آبرویش را حفظ کند، لذا بخل و بخشش هم باید حد داشته باشد.
ایثار بحث مخصوصی هست در محدوده خاصی،در شرایطی که شخص با دادن آنچه دارد به این مشکلات برخورد نکند یا تحملش را دارد.
عمدتا ایثار جنبه شخصی دارد نه خانوادگی،
مگر اینکه خانواده هم همراه باشند مثل اهل بیت که «و یوثرون علی انفسهم و لو کان بهم خصاصه»
ایثار در محدوده خاصی مطلوب هست، هم ایثار مال هم ایثار جان،
تا وقتی نوبت ایثار نرسیده، جایز نیست ایثار کردن، محدودش باید مشخص شود.
شهادت باید چگونه باشد؟ جلوی تیر رفتن؟خیر باید تدبیر کرد،
هریک از امور مشروع و مطلوب دین، قیودی دارد و مطلق نیست.
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
ادامه👇
در سوره مبارکه فرقان، آیاتی را خداوند برای بندگان مطرح می کنند، یکی از مثالهای هدر رفتن بی مورد خدمت کردن به جایی هست.
تا طرف گفت فقیرم،باید دید واقعا فقیر هست، دوم اینکه حتی الامکان، در مسیر خلاف مصرف نکند.
این مالی که به دست آوردید محترم هست.
حساب کتاب داشته، این مال محترمت را در جایی که محترم نیست مصرف نکن،
دقت کنید.
چقدر دستورات شرع مقدس در این امور دقیق هست.
باید به خودکفایی نسبی انسان مومن برسد،جامعه ایمانی حتما باید به خودکفایی اقتصادی برسد، به غنی برسد و میانه روی کند.
کسی که میانه روی را مراعات کند، روایت داریم خداوند متعال بی نیازش می کند.
اسراف مال زیاد را هدر می دهد، گاهی هم مالشون از دست می رود ولی توجه ندارند که چرا مال از دست رفته، که مثلا مارو چشم زدند! بروید سراغ ریشه هایش، ارتباطاتت را ببین چطور هست؟
کسب درآمد و مخارج و درآمد و ارتباطات را مورد توجه قرار دهید تا بفهمید مشکلات زندگی کجاست.
امام کاظم علیه السلام وعده دادند کسی که میانه روی کند، به فقر مبتلا نمی شود.
فاتقواالله مااستطتعتم
در مسیر تقوا در همه شئون.
فااتقواالله حق تقاته
بدانیم در همه شئون زندگی تقوا چیست.
اگر فقر داریم تقوای در فقر
اگر مقام داریم، تقوای در مقام وظایف خاص خودش را دارد.
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
بانوی آب
#برداشت_هایی_از_یک_تجربه
شماره دو
🔻بخش اول
🔹اساساً آغاز خیلی مهم است به نحوی که چگونگی آغاز هر کاری روی کل آن کار اثر دارد مثلا:
▫️معمولا در خواستگاری می گویند نگاه اول را باید جدی گرفت.
▫️در بحث های مربوط به رسانه و ... روایت اول را می گویند که ذهن ها را می سازد و این مساله تا جایی مهم است که در زمان اتفاقات مربوط به خانم امینی صداوسیما سه روز تلاش می کند تا به فیلم های پلیس دست پیدا کند!
▫️معمولا برخورد اول با آدم ها در ادامه یا قطع ارتباطشان با یکدیگر خیلی موثر است.
نگاه اول/روایت اول/برخورد اول
اینها همه حاکی از اهمیت «آغاز» یک کار است. شاید به همین جهت خداوند کتاب خود را با سوره حمد آغاز کرده؛ با ام الکتاب!
برای ما خیلی مهم بود چگونه باید کار خود را شروع کنیم. در جمعمان دو سه نفری بودیم که حجاب را از جمله مسائل مهم کشور می دانستیم و تصمیم داشتیم کشف حجاب را جمع کنیم! بله درست شنیدید. همین قدر جسور بودیم و با جسارت حرف می زدیم. اگر چه در مسیری که طی می کردیم با برخوردهای تلخ دوستان و همکارانمان هم مواجه می شدیم چرا که در نگاه دوستان فرهیخته مان، پرداختن به این موضوعات ارزش ذاتی! ندارد و فقط انسان هایی که فرهیخته نباشند باید به این موضوعات فکر کنند. تلخ ترین بخش داستان هم زمانی است که یک رفیق خانه دارِ(اشتباه نکنید منظور مالک خانه است!) ماشین دارِ بابا پول دار به شمایی که هفت سال است در خانه 60 متری مستاجر هستی و هر سال که دنبال خانه میگردی 40 درصد پول پیش کسری بودجه داری و نهایتا در سال مهسا که این کاهش بودجه به 600 درصد می رسد، میخواهد بفهماند که اقتصاد مهمتر از حجاب است!
🦋 @banooyeab
#بیانات_ره_بر
#الگوی_سوم_زن
#فضای_مجازی
#هشتگ_سازی
🔹از کارهای مهمّ شما همین است که فاجعهآمیزیِ نگاهِ فرهنگِ غربی به مسئلهی جنسیّت و مسئلهی زن را افشا کنید، به همه بگویید؛ بعضیها نمیدانند. در داخل کشور خودمان هم بعضیها نمیدانند، در بیرون هم خیلیها نمیدانند؛ در کشورهای اسلامی [خیلیها] نمیدانند. کشورهای اسلامی تشنهی فهمیدن این جور چیزها هستند. آن جاهایی که ما رفتهایم و هستیم و حضور داریم و خبرهایش به ما هم میرسد، این جوری است؛ آن وقت کشورهای غربی هم همین جور.
🔹 امروز خب ارتباطات فضای مجازی خیلی آسان است؛ شماها میتوانید ارتباطات فضای مجازی بگیرید و زمینهسازی کنید برای اینکه توجّه کنند و این مفاهیم را در قالب گزارههای کوتاه و گویا ــ که هم کوتاه باشد، هم گویا باشد ــ تنظیم کنید، و بفرستید برای فهم افکار عمومیِ این هشتگسازیها و مانند اینها که هست؛ اینها امروز خیلی امکان بزرگی است برای شما که در اختیار شما است.
🦋 @banooyeab
👆👆توضیح جلسه ارائه👇👇
🔹ارائه مذکور نتیجه جمعبندی مصاحبه با ۱۵ نفر از کنشگران تحول حوزه است که توسط حجتالاسلام حمید آقانوری در قالب چند فصل صورتبندی شده است.
🎤فعلا ارائه فاز اول این مصاحبهها در یک جمع محدود انجام گرفته و بعد از بازخوردها و اصلاحات، ارائههای عمومیتری برای آن تدارک دیده شده است.
@banooyeab
اگر مردم، حجاب را شرط لازم عفاف نمی دانند، نه ناشی از عناد است نه برخاسته از مطالعه و تامل.
اما اگر یک معمم معلوم الحال چنین حرفی بزند، هم ناشی از بی سوادی است، هم ناشی از اغراض جناحی.
https://virasty.com/saratalebi/1686410401181046801
@banooyeab