eitaa logo
بانوان فرهیخته ی فلارد
136 دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
9.6هزار ویدیو
380 فایل
ارتباط با مدیر کانال https://eitaa.com/hosseini12345
مشاهده در ایتا
دانلود
خانواده آسمانی ۲۵.mp3
9.35M
🕊🌿🕊🌿 🌿🕊🌿 🕊🌿 🌿 ۲۵ 🔺دلیل احساس هایی مانند پوچی، تنهایی، تحقیر، خوار شدن، احساس ذلت و... که گریبانگیر زندگی انسان در برهه های مختلف زندگی می‌شود چیست؟ ⚡️انسان محکوم به تجربه چنین احساس هایی ست مگر اینکه؛ بتواند شاهراه را از بیراهه تشخیص دهد. ※ مقصود از شاهراه چیست؟ 🎤 🕊 🌿🕊
✨بسم الله الرحمن الرحيم✨ 🌹 آیه 9 سوره نساء 💥 وَلْيَخْشَ الَّذِينَ لَوْ تَرَكُواْ مِنْ خَلْفِهِمْ ذُرِّيَّةً ضِعاَفاً خَافُواْ عَلَيْهِمْ فَلْيَتَّقُواْ اللَّهَ وَلْيَقُولُواْ قَوْلاً سَدِيدا ً 💥 : و كسانى كه اگر فرزندان ناتوانی پس از خود به جای می گذارند، از آینده آنان مى ترسند، باید (از ستم درباره یتیمان مردم نیز) بترسند. 💥 پس خداوند را تقوا پیشه کنند و سخنى درست گویند. 🌷 : و باید بترسند 🌷 : به جای می گذارند 🌷 : پس از آنها 🌷 : فرزند 🌷 : ناتوان 🌷 : ترس دارند 🌷 : سخن 🌷 : درست این آیه همانند سایر آیات سوره نساء در مدينه نازل شده است. برای برانگیختن عواطف مردم در برابر وضع یتیمان اشاره به حقیقتی می کند که گاهی مردم از آن غافل می شوند می فرماید: و لیخش الذین لو تركوا من خلفهم ذریة ضعافا خافوا عليهم: و کسانی که اگر فرزندان ناتوانی پس از خود به جای می گذارند ، از آینده آنان می ترسند، باید از ستم درباره یتیمان مردم نیز بترسند. اصولا مسایل اجتماعی همواره به شکل یک از امروز به فردا و از فردا به آینده دوردست سرایت می کند. بنابراین آن کسانی که اساس و بر یتیمان را در جامعه می گذارند روزی این بدعت غلط، دامان فرزندان خود آنها را خواهد گرفت. در پایان آیه می فرماید: فلیتقوا الله و لیقولوا قولا سدیدا: پس خداوند را پیشه کنند و سخنی درست گویند. اکنون که چنین است باید سرپرستان یتیمان، از مخالفت با احکام خدا بپرهيزند و با ، با زبان ملایم و عباراتی سرشار از عواطف انسانی سخن بگویند. این دستور عالی اسلامی اشاره به این دارد که نیازمندی کودک یتیم، منحصر به خوراک و پوشاک نیست بلکه باید علاوه بر مراقبت های جسمی به مراقبت های روحی و روانی و آنها توجه کرد و گرنه کودکی سنگدل، شکست خورده، فاقد شخصیت و خطرناک به عمل خواهد آمد. 👇 ✅ باید خود را جاى دیگران گذاشت، تا دردها را بهتر درک كرد. با یتیمان مردم چنان رفتار كنیم كه دوست داریم با یتیمان ما آنگونه رفتار شود. ✅ هركه آتشى روشن كند، دودش به چشم خودش مى‌رود. امروز به یتیمان مردم، به صورت سنّت در جامعه در مى آید و فردا دامن یتیمان ما را هم می گیرد. ✅ در شیوه هاى تبلیغى، باید از هم استفاده کرد. ✅ در اموال خیانت نکنیم و در گفتار با آنان خشونت نداشته باشیم. ✅ ، در كنار لباس و خوراک به محبّت و عاطفه و ارشاد هم نیاز دارند. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
✨️"أَلسَّلامُ عَلَى الدِّمآءِ السّآئِلاتِ" ▪️سلام بر خون هاى جارى 📓 زیارت ناحیه مقدسه امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف).
🖤همان وقتی که خنجر از تن خورشید سر می‌خواست 🖤 امامت از دل آتش چنان ققنوس برمی‌خاست 🖤علی باشی و در میدان نجنگی، داغ از این بدتر؟  🖤 خدا او را به بزم عشق بازی شعله‌ور می‌خواست 🖤نباید شعله این ماجرا یک لحظه بنشیند 🖤 عبایش سوخت در آتش که آتش بال و پر می‌خواست 🖤به پای این کبوتر نامه‌ای از جنس زنجیر است 🖤 که فریاد بلند تشنگان پیغامبر می‌خواست 🖤مصیبت تازه بعد از کربلا آغاز شد یعنی 🖤 به غیر از خونِ تن، دشمن از او خون جگر می‌خواست 🖤خرابه، خیزران، خنیاگری‌ها، خارجی خواندن 🖤 نمک از زخم‌هایش زخم‌های تازه‌تر می‌خواست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📸 عکس یادگاری تفنگداران دریایی و ملوانان دریایی در مسابقات تک‌تیراندازی ۲۰۲۲ نظامیان جهان
🔴از «شلخته‌پوشی» تا «برهنگی» 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ لباس و نوع پوشش به عنوان یکی از «نمودها» و «نمایش‌های» هویت اجتماعی و ذهنیت‌ فرهنگی مردم، نقش مهمی در فهم تغییرات فکری و فرهنگی و اجتماعی دارد. به همین دلیل اولیای دین نیز در این زمینه حساسیت‌های فراوانی داشتند و در آیات و روایات فراوان در این زمینه سخن گفته شده است. در سال‌های اخیر شاهد بودیم که برخی از جوانان و حتی میان‌سالان با لباس‌های شلخته و پاره و چروکیده در جامعه حاضر می‌شدند و در ادامه این شلخته‌پوشی جای خود را به لاابالی‌گری پوششی داد. تا جایی که هم‌اکنون به وفور شاهدیم که افراد نه چندان کمی با لباس‌های پاره و شلخته و حتی لباس‌های زیر مردانه در امکان عمومی مثل پاساژها، پارک‌ها، و حتی مساجد! حاضر می‌شوند. لباس‌هایی که پیشتر صرفاً در محیط خانه و در جمع محرمان نزدیک یا در محیط‌های بسته ورزشی و امثال آن پوشیده می‌شد و هیچ زن یا مردی حتی به هنگام باز کردن درب خانه یا جارو زدن جلوی خانه با چنین لباس‌هایی نمایان نمی‌شد. این نوع پوشش از نوعی به هم‌ریختگی مرزهای میان «خانه» و «خیابان» و «حریم خصوصی» و «حریم عمومی» حکایت می‌کند. این مرزشکنی از «شلخته‌پوشی‌های» دهه هفتاد و هشتاد شروع شد و در دهه نود و در آغاز قرن پانزدهم به نوعی «لاابالی‌گری پوششی» رسیده است! و اگر تدبیر درستی به کار گرفته نشود به زودی شاهد «پوشش‌گریزی» و بالاترین سطح «برهنگی» هم خواهیم بود. شیوع این نوع مرزشکنی‌های فرهنگی می‌تواند بسیاری از نهادهای بنیادین اجتماعی مثل نهاد خانواده و نهاد تعلیم و تربیت و نهاد فرهنگ را دچار دگرگونی‌‌های بنیادین کند. دگرگونی‌هایی که لزوماً در راستای کمال و سعادت آدمیان نخواهد بود. بلکه به تعمیق ابعاد حیوانی و نفسانی و شهوانی آن هم در گستره اجتماعی دامن خواهد زد. برخلاف برخی تحلیل‌ها به اعتقاد این بنده به طور قطع این سطح از شلخته‌پوشی و لاابالی‌گریی پوششی را هرگز نمی‌توان نشانه همراهی و همدلی با تهیدستان و کارگران و طبقه محروم جامعه دانست. همچنین هرگز نمی‌توان آن را نشانه‌ای از مخالفت با مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی یا مبارزه با مد و مدگرایی تلقی کرد! با توجه‌ به نکته‌ای که در صدر این نوشتار آوردم، باید دید که چه تغییراتی در بنیان‌های فرهنگی و اخلاقی و اعتقادی جامعه در جریان است که خود را در قالب «راحت‌پوشی در اماکن عمومی» و «آزادپوشی در مجامع عمومی» و به تعبیر دقیق‌تر نوعی «شلخته‌پوشی» و «لاابالی‌گری پوششی» نمایان می‌کند. آیا تهاجم فرهنگی غرب و ترویج سبک زندگی غربی توانسته است تا این سطح تغییرات اجتماعی و فرهنگی ایجاد کند؟ آیا این سبک از رفتار، واکنشی دربرابر «فرایند رسمی‌ کردن رفتارهای اجتماعی» و نشانه‌ای از «رسمیت‌زدایی» و مبارزه با «نُرم‌های اجتماعی» است؟ آیا نمی‌توان این رفتارها را نشانه نوعی «خودگرایی» و «خودخواهی» عمیق و نهفته در ذهن و دل عده‌ای از مردم دانست؟ به گونه‌ای که هیچ ارزشی برای هنجارهای اجتماعی و به طور کلی «دیگران» قائل نیستند و یک تلقی خودمحورانه و خودخواهانه نسبت به اماکن عمومی هم دارند؟ 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ⭕️ تــو چـــرا شلــوار پاره میپوشی⁉️ ✍ تخریب‌چی 🚨تخریب‌چی، کانال اخبار خاص 🆔 @takhribchi110 🆔 @takhribchi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام امروز برای خرید رفته بودم بیرون چشمم افتاد به این نوشته خیل خوشم اومد از این جور کاسب ها کم پیدا میشن اینو اونقدر دست به دست کنید تا همه جا جا بیفته باید با حجاب بود ادرس خیابان کوثر بین کوچه ۴ و ۶ پرده فروش زرین
صبح امروز حین آماده سازی مواکب مرز شلمچه پیکر شهیدی از دل خاک کشف شد. دستان بسته شهید،قمقمه پر از آب و سربند سالم سبز رنگ مزین به نام ائمه اطهار (ع) 🎴 اخبار 👇 http://eitaa.com/joinchat/2853175299Cb2c5125cdc
🔴از «شلخته‌پوشی» تا «برهنگی» 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ لباس و نوع پوشش به عنوان یکی از «نمودها» و «نمایش‌های» هویت اجتماعی و ذهنیت‌ فرهنگی مردم، نقش مهمی در فهم تغییرات فکری و فرهنگی و اجتماعی دارد. به همین دلیل اولیای دین نیز در این زمینه حساسیت‌های فراوانی داشتند و در آیات و روایات فراوان در این زمینه سخن گفته شده است. در سال‌های اخیر شاهد بودیم که برخی از جوانان و حتی میان‌سالان با لباس‌های شلخته و پاره و چروکیده در جامعه حاضر می‌شدند و در ادامه این شلخته‌پوشی جای خود را به لاابالی‌گری پوششی داد. تا جایی که هم‌اکنون به وفور شاهدیم که افراد نه چندان کمی با لباس‌های پاره و شلخته و حتی لباس‌های زیر مردانه در امکان عمومی مثل پاساژها، پارک‌ها، و حتی مساجد! حاضر می‌شوند. لباس‌هایی که پیشتر صرفاً در محیط خانه و در جمع محرمان نزدیک یا در محیط‌های بسته ورزشی و امثال آن پوشیده می‌شد و هیچ زن یا مردی حتی به هنگام باز کردن درب خانه یا جارو زدن جلوی خانه با چنین لباس‌هایی نمایان نمی‌شد. این نوع پوشش از نوعی به هم‌ریختگی مرزهای میان «خانه» و «خیابان» و «حریم خصوصی» و «حریم عمومی» حکایت می‌کند. این مرزشکنی از «شلخته‌پوشی‌های» دهه هفتاد و هشتاد شروع شد و در دهه نود و در آغاز قرن پانزدهم به نوعی «لاابالی‌گری پوششی» رسیده است! و اگر تدبیر درستی به کار گرفته نشود به زودی شاهد «پوشش‌گریزی» و بالاترین سطح «برهنگی» هم خواهیم بود. شیوع این نوع مرزشکنی‌های فرهنگی می‌تواند بسیاری از نهادهای بنیادین اجتماعی مثل نهاد خانواده و نهاد تعلیم و تربیت و نهاد فرهنگ را دچار دگرگونی‌‌های بنیادین کند. دگرگونی‌هایی که لزوماً در راستای کمال و سعادت آدمیان نخواهد بود. بلکه به تعمیق ابعاد حیوانی و نفسانی و شهوانی آن هم در گستره اجتماعی دامن خواهد زد. برخلاف برخی تحلیل‌ها به اعتقاد این بنده به طور قطع این سطح از شلخته‌پوشی و لاابالی‌گریی پوششی را هرگز نمی‌توان نشانه همراهی و همدلی با تهیدستان و کارگران و طبقه محروم جامعه دانست. همچنین هرگز نمی‌توان آن را نشانه‌ای از مخالفت با مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی یا مبارزه با مد و مدگرایی تلقی کرد! با توجه‌ به نکته‌ای که در صدر این نوشتار آوردم، باید دید که چه تغییراتی در بنیان‌های فرهنگی و اخلاقی و اعتقادی جامعه در جریان است که خود را در قالب «راحت‌پوشی در اماکن عمومی» و «آزادپوشی در مجامع عمومی» و به تعبیر دقیق‌تر نوعی «شلخته‌پوشی» و «لاابالی‌گری پوششی» نمایان می‌کند. آیا تهاجم فرهنگی غرب و ترویج سبک زندگی غربی توانسته است تا این سطح تغییرات اجتماعی و فرهنگی ایجاد کند؟ آیا این سبک از رفتار، واکنشی دربرابر «فرایند رسمی‌ کردن رفتارهای اجتماعی» و نشانه‌ای از «رسمیت‌زدایی» و مبارزه با «نُرم‌های اجتماعی» است؟ آیا نمی‌توان این رفتارها را نشانه نوعی «خودگرایی» و «خودخواهی» عمیق و نهفته در ذهن و دل عده‌ای از مردم دانست؟ به گونه‌ای که هیچ ارزشی برای هنجارهای اجتماعی و به طور کلی «دیگران» قائل نیستند و یک تلقی خودمحورانه و خودخواهانه نسبت به اماکن عمومی هم دارند؟ 🌹
نامه زن آمریکایی به زنان مسلمان/ گول نخورید و نجیب بمانید. زن غربی پریشان و پشیمان است اما مجبور است ادای شادبودن را درآورد زن غربی هویتش به تاراج رفته و گرفتار ظلمی گردیده است که یارای رهایی از آن را ندارد ظلمی که «جوانا فرانسیس» نویسنده و روزنامه نگار زن آمریکایی به صراحت به آن اذعان کرده است . این زن مسیحی چند سال پیش به زنان مسلمان لبنان که در زیر آماج بمباران اسرائیل بودند نامه می نویسد و با رشک بردن به عفت و حیا و نجابت زنان مسلمان و بر شمردن ظلم بزرگی که به زنان غربی شده است از زنان مسلمان می خواهد در دامی که غرب برای آنان گسترده است گرفتار نشوند و به جای تقلید از زن غربی ،حافظ عفت و نجابت خود باشند. این نویسنده آمریکایی در بخشی از این نامه می گوید: « ما زنان غربی شستشوی مغزی داده شده ایم که باور کنیم شما زنان مسلمان مورد ظلم واقع شدید. اما در حقیقت این مائیم که مورد ظلم واقع شده ایم، برده مُدهایی هستیم که پستمان می کند، نسبت به وزن و انداممان عقده ای شده ایم و گدای محبت مردانی هستیم که نمی خواهند رشد فکری یابند…در اعماق وجودمان می دانیم که سرمان کلاه رفته است.» 🇮🇷 https://eitaa.com/hazratzahrah/8992
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 برای اولین و آخرین بار امید دانا رو از زبان خودش بشناسید!! آخرین پست او در کانال تلگرامی ۲۴ مرداد از ابتدا هم شبهه ناک بود ولی می خواست نظر مخاطبین راجلب کند تا به موقع ضربه بزند.دقت کنید( شیعه رافرفه ای ساختگی می داند که هیچ ربطی به اسلام واقعی نداردوفرقه کاملا انحرافی داعش را اسلام واقعی میداندکه همه مکاتب الهی وفرق اسلامی داعش را فرقه ای انحرافی و ساختگی دانستند که می خواهد اسلام واقعی راخراب کند ).مدتی با کت وشلوار وکروات از شبکه ای خارجی، به ظاهر به دفاع ازرهبر ونظام اسلامی می پردازد!!!.چطور به او درخارج اجازه می‌دهند راحت صحبت کند !وشبکه خصوصی داشته باشد!!!!!!!!! نظرات اخیر وی خیلی خیلی قابل تامل است لطفا عمیقا تحلیل کنیدودقت کنید با این نظرات چه نتایج هولناکی برای کسانیکه وی را باور کرده اند به بار می آید ودشمن بوسیله او دنبال چه مقصدی بوده است.خدا را شاکریم که دستش رو شد خدایا حافظ مجاهدت‌های خالصانه مردم عزیز ما فقط تویی.همیشه درمحرم مشتها باز می شود بنازم به خون حسین ع که خون خداست وبنای نفاق را ویران می کند جانم به حکمت زنده نگه داشتن مکتب حسین ع که تا قیامت مصباح الهدی است https://eitaa.com/hazratzahrah/8927
🗃 | پیش به سوی خوبی‌ها 🌻 چگونه کنیم؟ 🔷 ۱۷ توصیه آقا برای بالا رفتن از نردبان امر به معروف و نهی از منکر 🥰 💌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صبح امروزهنگام برپایی مواکب مرزشلمچه پیکرشهیدی پیداشد، قمقه پرازآب وسربندسبزرنگ مزین به نام ائمه اطهار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه موتور تریل بهت میدم دیگه هییت امام حسین نرو 😭😭😭😭😰
🌺🍃زیارت امام سجاد علیه السلام و صلوات خاصه امام سجاد (ع)  ❇️ به نیابت از امام زمان( عج ) هدیه به امام  سجاد ع 🖤🖤🖤متن زیارتنامه آقا امام سجاد علیه السلام👇👇👇👇 "بسم الله الرحمن الرحیم " اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا زَيْنَ الْعابِدِينَ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا زَيْنَ الْمُتَهَجّـِدِينَ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اِمامَ الْمُتَّقِينَ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا وَلِيَّ الْمُسْلِمِينَ  اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا قُرَّةَ عَيْنِ النّاظِرِينَ الْعارِفِينَ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا وَصِيَّ الْوَصِيّـِينَ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا خازِنَ وَصايَا الْمُرْسَلِينَ  اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا ضَوْءَ الْمُسْتَوْحِشِينَ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا نُورَ الْمُجْتَهِدِينَ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا سِراجَ الْمُرْتاضِينَ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا ذَخِيرَةَ الْمُتَعَبّـِدِينَ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مِصْباحَ الْعالَمِينَ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا سَفِينَةَ الْعِلْمِ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا سَكِينَةَ الْحِلْمِ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مِيزانَ الْقِصاصِ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا سَفِينَةَ الْخَلاصِ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا بَحْرَ النَّدى  اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا بَدْرَالدُّجى  اَلسَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الاَوّاهُ الْحَلِيمُ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الصّابِرُ الْحَكِيمُ،  اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا رَئِيسَ الْبَكّائِينَ  اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يامِصْباحَ الْمُؤْمِنِينَ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مَوْلايَ يا أَبا مُحَمَّد أَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللهِ وَابْنُ حُجَّتِهِ وَأَبُو حُجَجِهِ، وَابْنُ أَمِينِهِ وَابْنُ اُمَنائِهِ وَأَنَّكَ ناصَحْتَ فِي عِبادَةِ رَبِّكَ وَسارَعْتَ فِي مَرْضاتِهِ  وَخَيَّبْتَ أَعْداءَهُ وَسَرَرْتَ أَوْلِياءَهُ أَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ عَبَدْتَ اللهَ حَقَّ عِبادَتِهِ وَاتَّقَيْتَهُ حَقَّ تُقاتِهِ وَأَطَعْتَهُ حَقَّ طاعَتِهِ حَتّى اَتيكَ الْيَقِينُ فَعَلَيْكَ يا مَوْلايَ يَاابْنَ رَسُولِ اللهِ أَفْضَلَ التَّحِيَّةِ وَالسَّلامُ عَلَيْكَ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكاتُهُ.. ◼️متن صلوات خاصه امام سجاد علیه السلام👇👇👇👇 🔹اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ سَیِّدِ الْعَابِدِینَ‏ الَّذِی اسْتَخْلَصْتَهُ لِنَفْسِکَ وَ جَعَلْتَ مِنْهُ أَئِمَّةَ الْهُدَی الَّذِینَ یَهْدُونَ بِالْحَقِّ وَ بِهِ یَعْدِلُونَ‏ اخْتَرْتَهُ لِنَفْسِکَ وَ طَهَّرْتَهُ مِنَ الرِّجْسِ وَ اصْطَفَیْتَهُ وَ جَعَلْتَهُ هَادِیاً مَهْدِیّاً اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَیْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّیْتَ عَلَی أَحَدٍ مِنْ ذُرِّیَّةِ أَنْبِیَائِکَ‏ حَتَّی یَبْلُغَ بِهِ مَا تَقَرُّ بِهِ عَیْنُهُ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ إِنَّکَ عَزِیزٌ حَکِیم
💠💠💠💠💠💠💠💠💠 1⃣1_ میخوای با امام زمان دوست بشی باید عملت حداکثر تشابه سنخیت رو با عمل امام زمان داشته باشه ... 📌خلاصش میشه 👇 انجام واجبات و ‌ترک محرمات 🚫یعنی دوری از گنااه کن ،این بهترین چیزیست که تو رو دوست امام زمان میکند. چیزی که مانع هست بین ما و حضرت گناهان ماست. 💯ماباید یک اخلاق مهدوی داشته باشیم که در راس این اخلاق ترک معصیت کنیم. توی گناهان ، دو 2⃣مورد هست که خیلی مارو از حضرت فاصله می اندازه . ⚠️1_ بحث حق الناس ⚠️ 2 _بحث گناه های مرتبط با زبان 📜و در وظایف هشتادگانه از کتاب مکیال المکارم هم امده است.که اینقدر حفظ زبان در آخرالزمان نگه داشتنش مهمه. 💯و از زبان مهم تر 📌باید بدانی خیلی نمیتونی رفیق امام زمان باشی وقتی که به مردم حق الناسی بدهکاری، حالا یا میتونه مادی باشه یا غیر مادی. 📙 اون داستان معروف دوتا جوانی که میخواستن امام زمانو ببینن و رفتند ماه ها عتبات و بعد هم مکه .... تو روزهای آخر یک نفرشون توی طواف امام زمان رو دید ،خوشحال شد. _گفت یا بقیت الله دوستم میتونه شمارو ببینه؟ گفت دوستت نمیتونه منو ببینه _پرسید برای چی ؟ ❌گفت به خاطر اینکه توی سفر که می آمدید به یک مزرعه گندمزار رسید ،یه دونه گندم از اونجا چید که ببینه رسیده یا نرسیده ،و بعدهم انداخت داخل همون مزرعه . حق الناس گردنشه به خاطر اون یه دونه گندم به همین دلیل نمیتونه من رو ببینه و از من دور شد . ⚠️پس بدان وقتی که حضرت به خاطر یه دونه گندم به اون جوان اذن تشرف و دیدار نداد،ماهایی که حق الناس به گردن داریم تو این زمینه خیلی با حضرت فاصله داریم و نمیتونیم با امام دوست بشیم 2⃣2 _مردم را به هرشکلی ،به هر طریقی میتوانی به سوی امام زمان دعوت کنی ،یعنی مبلغ باشی. 🔰این میتونه زبانی باشه ،تو فضای مجازی باشه، ماشین نویسی و دیوار نویسی در سطح شهر و.... 💢خلاصه هر کاری که یاااد ونااام حضرت رو زنده میکنه. 📌به خصوص امروزه که فضای مجازی در زندگی مردم غالب شده،خیلی میشه تبلیغ امام زمان رو کرد و از این فرصت حداکثر استفاده را برد. 🔰پس باید خودسازی کنیم . [ 🌱برترین کار،کاربرای است] ‍ ‍ ‍ ‍ 🤲