eitaa logo
بانوان فرهیخته ی فلارد
135 دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
9.6هزار ویدیو
382 فایل
ارتباط با مدیر کانال https://eitaa.com/hosseini12345
مشاهده در ایتا
دانلود
34.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گفتگوی ویژه : برنامه ی خوش بخت شبکه ی قرآن ، تهران مهمانان برنامه : مسئولین هیئت غدیریه حجة الاسلام داود آفریدون و سرکار خانم غلامی پخش: سه شنبه 1401/12/23 از شبکه ی قرآن      •┈┈••✾••┈┈• 💠 @ghadiriyeh110 💠
۲۴ اسفند ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۵ اسفند ۱۴۰۱
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🌹 آیه ۴۴ سوره مائده 💥 إِنَّآ أَنزَلْنَا التَّوْرَاةَ فِيهَا هُدىً وَنُورٌ يَحْكُمُ بِهَا النَّبِيُّونَ الَّذِين أَسْلَمُواْ لِلَّذِينَ هَادُواْ وَالرَّبَّانِيُّونَ وَالْأَحْبَارُ بِمَا اسْتُحْفِظُواْ مِن كِتابِ اللَّهِ وَكَانُواْ عَلَيْهِ شُهَدَآءَ فَلَا تَخْشَوُاْ النَّاسَ وَاخْشَوْنِ وَلَا تَشْتَرُواْ بَِآياَتِى ثَمَناً قَلِيلًا وَمَن لَّمْ يَحْكُمْ بِمَآ أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْكَافرُونَ ‏ : همانا ما تورات را نازل كردیم كه در آن هدایت و نور است. پیامبران الهى كه تسلیم فرمان خدا بودند، بر طبق آن براى یهود حكم مى‏‌كردند، و (همچنین) مربّیان الهی و علمای یهود، بر طبق این كتاب آسمانى كه حفاظت آن به آنان سپرده شده بود و بر آن گواه بودند، داورى مى‏ كردند، پس از مردم نترسید و از (مخالفت با) من بترسید و آیات مرا به بهاى اندک نفروشید. و كسانى كه طبق آنچه خداوند نازل كرده حكم نكنند پس آنان همان كافرانند 🌷 : جمع ربانی از «ربّان»، به معناى تربیت كننده می آید. به گفته بعضى، «ربّانى» كسى است كه با «ربّ العالمین» در ارتباط باشد، با علم و عمل، خدایى شده و تربیت مردم را بر عهده دارد. 🌷 : جمع حِبْر‌ است حبر در اصل به معنای اثر نیک است چون عالمان در جامعه اثر نیک هستند به علما احبار می گفتند به علمای یهود أحبار گفته می شد. 🌹 اين آيه در ادامه موضوع آیات قبلی است و اهميّت كتاب آسمانى موسى، يعنى‌ را چنين شرح مى ‌دهد: «إِنّا أَنْزَلْنَا التَّوْراةَ فِيها هُدىً وَ نُورٌ؛ همانا ما تورات را نازل کردیم که در آن هدایت و نور است.» هدایت به سوی حق است و نور و روشنایی برای برطرف کردن تاریکی های جهل و نادانی است. به همين دلیل «يَحْكُمُ بِهَا النَّبِيُّونَ الَّذِينَ أَسْلَمُوا لِلَّذِينَ هادُوا؛ پیامبران الهی که تسلیم فرمان خدا بودند، بر طبق آن برای یهود حکم می کردند.» 🌹 نه تنها آنها چنين مى‌ كردند بلكه « وَ الرَّبّانِيُّونَ وَ الْأَحْبارُ بِمَا اسْتُحْفِظُوا مِنْ كِتابِ اللّهِ وَ كانُوا عَلَيْهِ شُهَداءَ؛ و مربیان الهی و علمای یهود، بر طبق این کتاب آسمانی که حفاظت آن به آنان سپرده شده بود و بر آن گواه بودند، داوری می کردند.» امام صادق علیه السلام نیز فرمود: ، اهل بیت پیامبر علیهم السلام می باشند. در اينجا روى سخن را به آن دسته از دانشمندان یهود كه در آن عصر مى ‌زيستند نموده و می فرماید: از مردم نترسيد و احكام واقعى را بيان كنيد بلكه از مخالفت من بترسيد كه اگر حقّ را كتمان كنيد مجازات خواهيد شد «فَلا تَخْشَوُا النّاسَ وَ اخْشَوْنِ: و ‌از مردم نترسید و از مخالفت با من بترسید.» همچنين « وَ لا تَشْتَرُوا بِآياتِي ثَمَناً قَلِيلاً ؛ و آیات مرا به بهای اندک نفروشید.» در حقيقت سرچشمه كتمان حقّ و احكام خدا يا ترس از مردم و عوام زدگى است و يا جلب منافع شخصى و هر كدام باشد نشانه ضعف ايمان و سقوط شخصيت است، و در جمله‌هاى بالا به هر دو اشاره شده است و در پايان آيه، حكم قاطعى درباره اين گونه افراد كه بر خلاف حكم داورى مى ‌كنند صادر كرده، مى ‌فرمايد: «وَ مَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللّهُ فَأُولئِكَ هُمُ الْكافِرُونَ؛ و کسانی که طبق آنچه نازل کرده حکم نکنند پس آنان همان کافرانند.» صلى الله علیه وآله فرمود: كسى كه حتّى به مقدار دو درهم قضاوت ناحقّ كند، مشمول جمله ‏ى آخر این آیه مى‏‌شود. 🔹 پيام های آیه ۴۴ سوره مائده 🔹 ✅ ضمن توجّه به تحریف موجود، باید از اصل كتاب آسمانى تجلیل كرد. ✅ اگرچه بر موسى علیه السلام نازل شد، ولى همه ‏ى انبیا و علماى پس از او مأمور بودند طبق آن حكم كنند. ✅ ، دین همه‏ ى موحّدان است، انبیاى بنى ‏اسرائیل هم با جمله ‏ى «أسلموا» توصیف شده ‏اند. ✅ علماى هر امت، مسئول اجراى احكام الهى در میان هستند. ✅ و زمانى در جامعه جریان پیدا مى ‏‌كند كه بر اساس كتاب آسمانى، قضاوت و حكومت شود. ✅ انحراف در قضاوت، است. ✅ با داشتن ، سراغ قوانین شرق و غرب رفتن كفر است و چنین قوانینى اعتبارى ندارد. ✅ كسى كه شرایط قضاوت به حقّ برایش فراهم شود، ولى خود را منزوى كند ورزیده است. ✅ و در برابر طاغوت‏ ها، دین فروشى در برابر سرمایه ‏‌داران و عوام ‏فریبى، از خطراتى است كه علما را تهدید مى‏ كند. ✅ در آمد حاصل از ناحق، نامشروع است. ✍تهیه و تنظیم :استاد عاشوری
۲۵ اسفند ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۵ اسفند ۱۴۰۱
تا سلامت نکنم ... زندگیم تعطیل ست با سلامی به شمـ❤️ـا ... اذنِ نفس میگیرم سلام حضرت دلبـ❤️ـر ....
۲۵ اسفند ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۵ اسفند ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۵ اسفند ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛱در آخرین پنجشنبه سال چقدر جای خالی بعضیها رو زیاد احساس میکنیم... به رسم کهن، یاد میکنیم از آنها که وقتشان و مکانشان از ما جداست.. یاد میکنیم از آنها که دلتنگشان میشویم.. یاد میکنیم از آنها که هنوز دوستشان داریم.. دلمان گرم به خاطره پدرهایی که نیستند، مادرهایی که رفته اند.. فرزندانی‌که زودتر ازپدرومادرشان رفته‌اند دلمان گرم بیاد خواهرها و برادرهایی که سفر کردند.. فاتحه ای همراه با صلوات ره توشه میکنیم.. باشد که پروردگار بیامرزدشان و بیامرزدمان.. 💐 ✍تهیه و تنظیم : عاشوری
۲۵ اسفند ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 شهیدی که در بن بست عملیات با توسل به با ایشان صحبت کرد و راه نجات را از مادر مهربان خود گرفت.. 🔹 روایتگری حاج مهدی سلحشور در محضر رهبر انقلاب از توسل شهید برونسی ◇ فرمانده‌ی شهیدِ حضرت زهرایی(س) 🔹️ صبحانه ای با شهدا 🌹🌹🌹
۲۵ اسفند ۱۴۰۱
✍ امام حسین (علیه السلام) : 🌷 بزرگوار کسی است که گفتارش با عملش یکی باشد. 📚( مستدرک الوسایل ، ج ۷ ، ص ۱۹۳)
۲۶ اسفند ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۶ اسفند ۱۴۰۱
تا کی نصیب ماست «اَرَی‌الخَلق» و «لاتُری»؟ ❓کی می‌شود نوای «اَنا المَهدی» تو را ... از سمت کعبه بشنوم ای جانِ جانِ جان‌... 🌷«عَجّل عَلی ظُهُورِکَ یا صاحِبَ الزّمان»... 🪴سلام مولای من...
۲۶ اسفند ۱۴۰۱
3398263356.mp3
8.18M
🌷🌿🌷 🌿🌷 🌷 ۵۷ 👈غم ، مال وقتیه که خودت و دور میزنی... خودت و گم میکنی ! آدمی هم که گم میشه ؛ وحشت میکنه گیج میشه! و هیچ شادی زودگذری ، نمیتونه حالشو خوش کنه . تا حالا گم شدی یا نه ؟ 🌷🌿🌷
۲۶ اسفند ۱۴۰۱
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🌹 آیه ۴۵ سوره مائده وَكَتَبْنَا عَلَيْهِمْ فِيهَآ أَنَّ النَّفْسَ بِالنَّفْسِ وَالْعَيْنَ بِالْعَيْنِ وَ الْأَنفَ بِالْأَنفِ وَ الْأُذُنَ بِالْأُذُنِ وَالسِّنَّ بِالسِّنِّ وَالْجُرُوحَ قِصَاصٌ فَمَن تَصَدَّقَ بِهِ فَهُوَ كَفَّارَةٌ لَّهُ وَمَن لَّمْ يَحْكُم بِمَآ أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الظَّالمُونَ ‏ : و در آن (تورات) برایشان مقرر کردیم كه (در قصاص) جان در برابر جان و چشم در برابر چشم و بینى در برابر بینى و گوش در برابر گوش و دندان در برابر دندان باشد و همه ‏ى زخم ها قصاص است. پس هر كه آن را صدقه دهد، كفّاره‏ ى گناهانش محسوب شود و كسانى كه به آنچه خدا نازل فرموده حكم نكنند، پس آنان همان ستمگرانند. 🌷 : نوشتیم، مقرر کردیم 🌷 : جان 🌷 : چشم 🌷 : بینی 🌷ِ : گوش 🌷 : دندان 🌷 : زخم ها 🌷 : مقابله به مثل در جنایت عمدی. قص و قصص به معنی تعقیب است چون انتقام در تعقیب جنایت است لذا آن را قصاص گفته اند. 🌷 : صدقه دهد 🌷 : کفاره گناه - کفاره گناه یعنی عملی است که ‌گناه را پوشانیده و از بین می برد. اين آيه قسمتی از احكام قصاص و حدود الهى تورات را شرح مى ‌دهد، که می فرماید: در تورات قانون را مقرّر داشتيم كه اگر كسى عمداً بی گناهى را به قتل برساند اولياى مقتول مى ‌توانند قاتل را در مقابل اعدام نمايند» « وَ كَتَبْنا عَلَيْهِمْ فِيها أَنَّ النَّفْسَ بِالنَّفْسِ؛ و در آن برایشان مقرر کردیم که جان در برابر جان قصاص است. » منظور از فیها (در آن) تورات می باشد. در آمده که اگر کسی به طور عمد بی گناهی را به قتل برساند اولیای مقتول می توانند قاتل را در مقابل اعدام نمایند. و اگر كسى عمدا آسيب به چشم ديگرى برساند و آن را از بين ببرد او نيز مى ‌تواند، چشم او را از بين ببرد «وَ الْعَيْنَ بِالْعَيْنِ: در برابر چشم. و همچنين اگر کسی عمدا به بينى کسی آسیب برساند، جايز است بينى جانى هم آسیب دیده شود. « وَ الْأَنْفَ بِالْأَنْفِ؛ و در برابر بینی » و نيز در مقابل بريدن گوش، بريدن گوش طرف، مجاز است» « وَ الْأُذُنَ بِالْأُذُنِ: و در برابر گوش » و اگر كسى دندان ديگرى را عمدا بشكند او مى‌تواند دندان جانى را در مقابل بشكند « وَ السِّنَّ بِالسِّنِّ؛ و در برابر دندان » و بطور كلى هر كسی جراحت و زخمى به ديگرى بزند، در مقابل مى‌توان كرد «وَ الْجُرُوحَ قِصاصٌ: و همه ی زخم ها قصاص است» بنابراين، حكم قصاص بطور عادلانه و بدون هيچ گونه تفاوت از نظر نژاد و طبقه اجتماعى و طايفه و شخصيّت اجرا مى ‌گردد. ولى براى آن كه اين توهّم پيش نيايد كه خداوند قصاص كردن را الزامى شمرده و دعوت به مقابله به مثل نموده است، به دنبال اين حكم مى ‌فرمايد: « فَمَنْ تَصَدَّقَ بِهِ فَهُوَ كَفّارَةٌ لَهُ؛ پس هر که آن را صدقه دهد، کفاره ی گناهانش محسوب شود. » منظور از در اینجا یعنی عفو کند. و در پايان آيه مى‌ فرمايد: « وَ مَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللّهُ فَأُولئِكَ هُمُ الظّالِمُونَ؛ و کسانی که به آنچه خدا نازل فرموده حکم نکنند، پس آنان همان ستمگرانند» اینهایی که‌ بیان شد در تورات آمده و نیست، مجرم یا قصاص مى‏ شود یا عفو. امّا در ، دیه به عنوان راه سوّم مطرح است. 🔹پيام های آیه ۴۵ سوره مائده 🔹 ✅ همه‏ ى انسان‏ ها، از هر نژاد و قبیله، فقیر و غنى، در مقابل قانون یكسانند، و خون كسى رنگین‏ تر از دیگرى نیست. ✅ ، در ادیان پیشین هم بوده است. ✅ ، تنها انفاق مالى نیست، عفو و گذشت از مجرم هم نوعى صدقه است. ✅ عفو ما از ، عفو الهى را به دنبال دارد. ✅ در همراه مسایل كیفرى، مسایل اخلاقى هم مطرح است. ✅‌ جریمه‏ ى مالى و زندان، به تنهایى نمى‏ تواند عاملى براى بازداشتن از جرم باشد. ✅ اگر حكم خدا جارى نشود، ظلم جامعه را فرا مى‏‌ گیرد. البتّه میان زن ومرد در حكم قصاص، تفاوت ‏هاى حكیمانه ‏اى در كتب فقهى بیان شده است. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
۲۶ اسفند ۱۴۰۱
salavat-abolhasssan-zarrab-esfahani.mp3
3.7M
💠 صلوات ابوالحسن ضرّاب اصفهانی ✔️ هرگز این صلوات را در عصر جمعه ترک نکنید ☀️ صلواتى كه به ابوالحسن ضرّاب اصفهانى منسوب است و شيخ طوسى و سيّد ابن طاووس آن را در اعمال عصر روز جمعه آورده‌اند. ▫️سيّد ابن طاووس فرموده: ☀️ اين صلوات مروی از مولای ما حضرت مهدی صَلَواتُ اللهِ عَلَيْهِ است و اگر ترک كردی تعقيب عصر روز جمعه را به جهت عذری، پس ترك مكن اين صلوات را هرگز، به جهت امری كه مُطَّلِع كرده ما را خداوند جَلَّ جَلالُه به آن. ⭐️ بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ سَيِّدِ الْمُرْسَلِينَ، وَ خَاتَمِ النَّبِيِّينَ، وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، الْمُنْتَجَبِ فِي الْمِيثَاقِ، الْمُصْطَفَى فِي الظِّلالِ، الْمُطَهَّرِ مِنْ كُلِّ آفَةٍ، الْبَرِيءِ مِنْ كُلِّ عَيْبٍ، الْمُؤَمَّلِ لِلنَّجَاةِ، الْمُرْتَجَى لِلشَّفَاعَةِ، الْمُفَوَّضِ إِلَيْهِ دِينُ اللّهِ، اَللّهُمَّ شَرِّفْ بُنْيَانَهُ، وَ عَظِّمْ بُرْهَانَهُ، وَ أَفْلِجْ حُجَّتَهُ، وَ ارْفَعْ دَرَجَتَهُ، وَ ..... 🔸 متن کامل صلوات در مفاتیح الجنان قسمت اعمال روز جمعه @ahlevela_channel
۲۶ اسفند ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۶ اسفند ۱۴۰۱
✍ نقل است جوانی نزد شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی آمد و گفت : سه قفل در زندگی‌ام وجود دارد و سه کلید از شما می‌خواهم! قفل اول این است که دوست دارم یک ازدواج سالم داشته باشم ، قفل دوم اینکه دوست دارم کارم برکت داشته باشد و قفل سوم اینکه دوست دارم عاقبت بخیر شوم. ✍شیخ نخودکی فرمود : 👌 برای قفل اول ، نمازت را اول وقت بخوان. 👌 برای قفل دوم نمازت را اول وقت بخوان. 👌 و برای قفل سوم هم نمازت را اول وقت بخوان! جوان عرض کرد: سه قفل با یک کلید؟! شیخ نخودکی فرمود : نماز اول وقت است.
۲۶ اسفند ۱۴۰۱
يَا مُصْطَفِىَ مُوسىٰ بِالْكَلِماتِ ای برگزیننده موسی برای سخن گویی! من طاقت این فراز را ندارم یعنی تو با موسی حرف زده ای؟! یعنی او صدای تو را شنیده است؟! یعنی دل موسی را با حرف هایت قرص کرده ای؟! خوشا به احوالش، با ما هم می شود لطفا...؟!
۲۶ اسفند ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه های مهم حاج احمد خمینی به مردم در اطاعت از رهبری ▪️مرحوم حاج سید احمد خمینی:هر کس بین اطاعت از مقام معظم رهبری و امام راحل تفاوت قائل باشد، در خط آمریکاست/می‌خواستند مرا در مقابل آیت الله خامنه‌ای قرار دهند توی دهانشان زدم ▪️گرامیباد 25 اسفند سالگرد رحلت حاج احمد خمینی و 🔴 قسمتی از وصیتنامه سید احمد خمینی: ♦️ "به حسن و برادرانش این توصیه را می‌نمایم که همیشه سعی کنند در خطّ رهبری حرکت کنند و از آن منحرف نشوند که خیر دنیا و آخرت در آن است و بدانند که ایشان موفقیّت اسلام و نظام و کشور را می‌خواهند. هرگز گرفتار تحلیل‌های گوناگون نشوند که دشمن در کمین است " پرتال موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) ▪️بمناسبت سالروز رحلت حاج احمد آقای خمینی 🍃🌹🍃
۲۶ اسفند ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه امام زمان (عج)برای تعجیل در ظهور 👌 کوچک‌ترین کاری که می‌توان برای امام زمان انجام داد! 📹 استاد راجی
۲۶ اسفند ۱۴۰۱
🔴 تصویری از مزار شهید امنیت روح الله عجمیان در آخرین پنج شنبه سال
۲۶ اسفند ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۶ اسفند ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۶ اسفند ۱۴۰۱
🔴 شیعیان ما به اندازه یک لیوان آب خوردن ما را نمی خواهند. 🔵 حاج محمدعلي فشندي تهراني در حياط مسجد مقدس جمكران مشغول دعا و مناجات و توسل به محضر حضرت بقيه الله(روحي فداه) بود كه سيدي باعظمت را ديد. با خود گفت اين سيد از راه رسيده و شايد تشنه باشد، به طرف او رفت و ليوان آبي كه در دست داشت را به سمتشان گرفت و از آن سید خواست براي فرج امام زمان(عج) دعا کند. سید پس از نوشيدن آب فرمود: 🟢 «شيعيان ما به اندازه آب خوردني ما را نمي‌خواهند، اگر بخواهند دعا مي‌كنند و فرج ما مي‌رسد». تا اين را فرمود، حاج محمدعلی نگاه كرد و ‌دیگرآن حضرت را ندید و ناگاه متوجه شد امام زمان(ارواحنا فداه) را ملاقات نموده است.» لحظه‌ای چشم سر ببند و چشم دل باز کن و بار دیگر این تشرف را با جان و‌ دل بخوان، شاید این بار تو نیز به مانند من خجلت زده از شنیدن ندای مظلومیت امام زمان خویش باشی. 🔹 به راستی در ۲۴ ساعت عمر یک شبانه‌روز چند دقیقه به مولا و امام حی و زنده زمانمان اختصاص دارد؟ مگر نه این است که رسول خدا صلى الله علیه وآله فرمودند: 🔺«اَفْضَلُ العِبادَةِ اِنْتِظارُ الفَرَجِ»؛ برترین عبادات، انتظار ظهور و فرج است. 🔺 مگر كليد فرج مولا به حركت و دعاي ما بستگی ندارد پس ما را چه می‌شود که ادعای منتظر و شيعه بودن و دوست‌داشتن امام را داشته اما قدمی برای خروج از ظلمت و ‌تاریکی غیبت به سمت روشنای ظهور برنمی‌داریم؟
۲۶ اسفند ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نیمه شبی چند دوست به قایق‌سواری رفتند و مدت زیادی پارو زدند. سپیده که زد گفتند چقدر رفته‌ایم؟ تمام شب را پارو زده‌ایم! اما دیدند درست در همان‌جایی هستند که شب پیش بودند! آنان تمام شب را پارو زده بودند، ولی یادشان رفته بود طناب قایق را از ساحل باز کنند! در اقیانوﺱ بی پایان هستی، انسانی که قایقش را از این ساحل باز نکرده باشد هر چقدر هم که رنج ببرد، به هیچ کجا نخواهد رسید! ‼️قایق تو به کجا بسته شده است؟ ❌آیا به بدنت بسته شده؟ ❌به افکارت؟ ❌به نا امیدی هایت؟ ❌به ترســها و نگرانیــهایت؟ ❌به گذشته ات؟ ❌و یا به عواطفت؟ ... 🕸این ها ساحل‌های تو هستند … 💕دلت را به نور خدا گره کن ،تا در شدیدترین طوفان های زندگی همیشه آرام باشد و هیچ گاه مسیر درست را گم نکند... ‌‌‌‌‌✍تهیه و تنظیم : عاشوری
۲۶ اسفند ۱۴۰۱
۲۶ اسفند ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۶ اسفند ۱۴۰۱