eitaa logo
بانوان فرهیخته ی فلارد
137 دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
9.6هزار ویدیو
380 فایل
ارتباط با مدیر کانال https://eitaa.com/hosseini12345
مشاهده در ایتا
دانلود
امام صادق (علیه السلام): 🔹مَنْ تَصَدَّقَ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ بِصَدَقَةٍ صَرَفَ اَللَّهُ عَنْهُ سَبْعِينَ نَوْعاً مِنَ اَلْبَلاَءِ. 🔸 هرکس در ماه رمضان صدقه‌ای بدهد، خداوند هفتاد نوع بلا را از او بر می‌گرداند. 📚 وسائل الشیعه (باب استحباب الصدقة) جلد ۹ صفحه ۴۰۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸برای کشیدن خلخال از پای یک زن یهود، جا دارد که انسان از غیرت بمیرد!! - برای حکایت این روزها در باید چه کرد ؟!
35.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷🔶 نماهنگ "ماه‌من علی" با نوای سید مجید بنی‌فاطمه ماه‌من؛ به تو مات نگاهم      ماه من به تو میرسه راهم      ماه من تویی ذکر سحرگاهم 🌙 تهیه‌شده در برنامه ماه من
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷💫بهترین دعا هنگام افطار 💫 لطفا در ثواب انتشار این سخن نورانی از آیت الله ناصری رضوان الله علیه شریک شوید! 📌 📎 📎 📎 عج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_495591834.pdf
181.2K
📗طرح کلی اندیشه اسلامی درقرآن کریم 💠 فایل pdf جلسه شانزدهم رستاخیز اجتماعی نبوت "وقتی که نبی وارد اجتماع می‌شود؛ با این ایده وارد می‌شود که آن جامعه طبقاتی را دگرگون کند، ویران کند، در هم بریزد و یک جامعه توحیدیِ بی‌طبقه‌ی بی‌تبعیضِ بی‌ظلم تحت حکومت پروردگار عالَم به‌وجود بیاورد." 🔺علت این‌که زد و خورد و درگیری در انقلاب‌های انبیا پیش می‌آید که خدا در قرآن می‌گوید «وَ کَأَیِّن مِن نَبِیٍّ قاتَلَ مَعَهُ رِبّیّـونَ کَثیـرٌ» ای بسا پیامبرانی که خداپرستان بسیاری در رکاب آن‌ها جنگیدند یا جهاد در اسلام تشریع می‌شود؛ علت این است که آن طبقه مرفّه، آن طبقه‌ای که لبه تیز انقلاب به طرف اوست و امتیازات از او گرفته می‌شود؛ او حاضر نیست به این انقلاب! در تمام جامعه‌هایی که پیغمبری ظهور کرده؛ با این داعیه ظهور کرده. یعنی آمده تا جامعه را از شکلی غلط، از شکلی ناموزون، از شکلی توأم با ظلم و جور و ستم تبدیل کند به شکلی موزون، به شکلی زیبا، به شکلی عادلانه! ادامه در pdf 🔻 🌙 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
📢 زبانزد بودن در مدرسه در تجوید و تلاوت ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: در مدرسه دار‌التّعلیم دیانتی در تجوید قرآن کریم و تلاوت آن با صدای خوش، زبانزد بودم. در مراسم دبستان و مراسم استقبال از شخصیّتهایی که به مدرسه می‌آمدند، قرآن تلاوت میکردم؛ از جمله در حضور آیت‌الله سیدابوالقاسم کاشانی قرآن خواندم. ایشان در اواخر دهه‌ی ۲۰ شمسی به مشهد آمد و مدرسه به استقبال ایشان رفت. من در آن هنگام دوازده‌ساله بودم... ✏️ همچنین در آغاز ورود آیت‌الله سیّد حسن قمی به مشهد پس از وفات پدرش، در حضور ایشان نیز قرآن خواندم. برخی از مؤسّسان مدرسه، مقلّد پدر ایشان بودند. آقای قمی به مدرسه آمد. ما به صف ایستاده بودیم. من و یکی از شاگردان جلو آمدیم و قرآن و برخی محفوظات دینی خود را خواندیم. من از ایشان جایزه گرفتم که اکنون هم به یادم هست که کتاب «تعلیمات دینی» تألیف سیّد حسام‌الدّین فال‌اسیری شیرازی بود. 📚خون دلی که لعل شد، صفحات ۱۳و۱۴ 🌙 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔸 حکم روزه کسی که بعد از اذان صبح به وطن می‌رسد ⁉️ اگر فردی در ماه رمضان قبل از اذان صبح به قصد سفر از وطن حرکت کند و بعد از اذان صبح به مقصد برسد، آیا روزه‌اش صحیح است؟ ✅ در فرض سؤال اگر چنین فردی پیش از ظهر به وطنش برسد یا به جایی برسد که می‌خواهد ده روز در آنجا بماند، چنانچه کاری که روزه را باطل می‌کند انجام نداده باشد، روزه‌اش صحیح است. 🆔 @khamenei_ahkam 🌙 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
مسواک وروزه.aac
1.35M
🔹احکام مسواک زدن در حال روزه 🎤سرکار خانم درویشی 🌙 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
📢 بهترین عمل در شب قدر ✏️ رهبر انقلاب: بهترین اعمال در شب قدر دعاست، احیاء هم برای دعا و توسل و ذکر است. دعا یعنی با خدای متعال سخن گفتن؛ در واقع خدا را نزدیک خود احساس کردن و حرف دل را با او در میان گذاشتن. دعا یا درخواست است، یا تمجید و تحمید است، یا اظهار محبت و ارادت است؛ همه‌ی اینها دعاست. 🌙 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
1_495591859.pdf
119.6K
📗طرح کلی اندیشه اسلامی درقرآن کریم 💠 فایل pdf جلسه هفدهم هدف‌های نبوت "انبیا می‌آیند تا انسان‌ها را از بدی‌ها، از پستی‌ها، از جهالت‌ها، از رذیلت‌های اخلاقی، از پوشیده ماندن استعدادهای درونی خلاص کنند، نجات بدهند آن‌ها را، انسان کامل و متعالی بسازند." 🔺انبیا می‌گویند دانه‌ دانه نمی‌شود قالـب گرفت. کارخـانه باید درست کرد! انبیا می‌گویند اگر بخواهیم ما یکی یکی آدم‌ها را درست کنیم؛ شب می‌شود و عمـر می‌گذرد! جامعه لازم است. نظامی لازم است. «إِذا جاءَ نَصرُ اللهِ وَ الفَتح وَ رَأَیتَ النّاسَ یَدخُلونَ فی دین اللهِ أَفواجاً» در محیط جاهلی مکه، پیغمبر وقتی می‌خواهد آدم درست بکند؛ مجبور است یکی یکی درست بکند. برای خاطر این‌که از برای ایجاد آن‌چنان نظامی، یک عده خواص لازم هستند. یک عده سنگ زاویه و زیربنا لازم هستند. این‌ها قبلاً دانه دانه درست می‌شوند. این منافات ندارد با نقشه کلی انبیا. ادامه در pdf🔻 🌙 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محاصره یک زن فلسطینی بی پناه توسط ارتش کودک‌کش رژیم صهیونیستی پس کجا هستند حامیان زن زندگی آزادی! خدایا صاحب ما را برسان 😭😭😭
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💔صحنه های درد ناک ⚫️عزیزم تسنیم محمود، ماهم، عمرم، زندگیم، دوست دارم عزیز دلم ضربان قلب من 😭😭😭😭😭😭 💔عزیزش رو تروریست های داعشی صهیونیست به شهادت رسوندن 🤲 ☘ بنازم به صبرت ، ای بنده مخلص و مجاهد خدا ... جزاک اللهُ رب العالمین،،، 😭😭😭
احکام روزه جلسه هفدهم-eitaa.combanoyealam.mp3
3.26M
احکام روزه ماه رمضان جلسه هفدهم 🌸بحث نیت کردن چگونه نیت کنیم؟ همین که برای فرمان خدا تصمیم گرفتن که چیزی نخورد ومبطلات روزه را از اذان صبح تا اذان مغرب انجام ندهد یعنی این فرد نیت دارد لازم نیست به زبان بیاورد سحر ،مناجات ، دعا ،نماز شب....
4_6039555635513657607.mp3
3.43M
احکام ماه مبارک رمضان جلسه هیجدهم 👇روزه یوم شک چه روزی است؟ روزی که مکلف شک دارد که آیا اول ماه رمضان یا آخرماه شعبان است همه فقها می فرمایند اگر چنین شکی است روزه یوم شک واجب نیست 👇اگر کسی قرار یوم شک روزه بگیرد چطور نیت کند ؟ فقهافرمودند نیت یوم شک چهار صورت دارد....... مورد اول فرمودند ، اگر روزه واجبی ندارید نیت روزه مستحبی کنید مثل نیت اخر ماه شعبان و اگر روزه قضا دارد نیت روزه قضا کند نکته : بعد اگر معلوم شد یوم شک اول رمضان بوده اگر کسی روزه مستحبی یا قضا گرفته روزه اش جز رمضان حساب میشود مورد دوم ، اگر کسی در یوم شک نیت روزه ماه رمضان کند روزه باطل هست حتی اگر بعدا بفهمد رمضان بوده مورد سوم ، اگر مردد نیت کند بگوید اگر ماه رمضان روزه رمضان واگر ماه رمضان نیست روزه قضا باشد فقها فرمودند ، ین اشکال ندارد روزه صحیح است مورد چهارم ، اگر کسی یوم شک نیت مافی الذمه بکند ، یعنی قصد کند آنچه فعلا خدا از او خواسته انجام بدهد ، همه فقها فرمودند ، نیت مافی الذمه اشکالی ندارد 👇اگر کسی یوم شک روزه نگیرد حکمش چیه ؟
💠 دعای روز هجدهم ماه 🔹 اللّهُمَّ نَبِّهْنِی فِیهِ لِبَرَکاتِ أَسْحَارِهِ وَ نَوِّرْ فِیهِ قَلْبِی بِضِیاءِ أَنْوَارِهِ وَ خُذْ بِکلِّ أَعْضَائِی إِلَی اتِّبَاعِ آثَارِهِ بِنُورِک یا مُنَوِّرَ قُلُوبِ الْعَارِفِینَ. 🔸 خدایا مرا در این ماه به برکت‌های سحرهایش آگاه کن و دلم را با روشنایی نورهایش روشنی بخش و تمام اعضایم را به پیروی آثارش بگمار، به نور خودت ای نوربخش دل‌های عارفان.
4_527607474996379820.mp3
4.16M
جزء 18 تند خوانی استاد آقایی « هرکس که در ماه رمضان يک آيه از قرآن تلاوت کند، ثواب کسى را دارد که در ماههاى ديگر کل قرآن را ختم کرده باشد.» «قرائت قرآن به نیت تعجیل در فرج امام زمان» 🙏♥
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم سوره اعراف، آیه ۱۸۸ : اسرار نهان را فقط خدا مى داند گر چه براى این آیه نیز شأن نزول خاصى ذکر شده، ولى با این حال پیوندش با آیه گذشته روشن است. زیرا در آیه قبل راجع به عدم آگاهى هیچ کس جز خدا نسبت به زمان قیام قیامت بحث بود، و در این آیه سخن از نفى علم غیب به طور کلى در میان است. در نخستین جمله، خطاب به پیامبر(صلى الله علیه وآله) مى فرماید: به آنها بگو: من مالک و صاحب اختیار هیچ گونه سود و زیانى درباره خویش نیستم مگر آنچه را که خدا بخواهد (قُلْ لا أَمْلِکُ لِنَفْسی نَفْعاً وَ لا ضَرّاً إِلاّ ما شاءَ اللّهُ). شک نیست که هر انسانى مى تواند براى خود منافعى کسب کند و یا از خویشتن ضررهائى را دور سازد، ولى با این حال، همان گونه که مى بینیم، در آیه فوق مطلقاً این قدرت و توانایى بشر نفى شده است. و این به خاطر آن است که انسان در کارهاى خود، قدرت و نیروئى از خویش ندارد بلکه همه قدرت ها از ناحیه خدا است و او است که این توانائى ها را در اختیار آنها گذاشته است. و به تعبیر دیگر مالک همه قدرت ها و صاحب اختیار مستقل و بالذات در عالم هستى تنها ذات پاک خدا است، و دگران، حتى پیامبران و فرشتگان، از او کسب قدرت مى کنند، و مالکیت و قادریت آنها بالغیر است، جمله اِلاّ ما شاءَ اللّهُ: مگر آنچه خدا بخواهد و در اختیار من بگذارد نیز گواه این مطلب است. در بسیارى دیگر از آیات قرآن نیز مالکیت سود و زیان از غیر خدا نفى شده و به همین دلیل از پرستش بت ها و هر چه غیر از خدا است، نهى گردیده. در سوره فرقان آیه ۳ مى خوانیم: وَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِهِ آلِهَةً لا یَخْلُقُونَ شَیْئاً وَ هُمْ یُخْلَقُونَ وَ لا یَمْلِکُونَ لاِ َنْفُسِهِمْ ضَرّاً وَ لا نَفْعاً: آنها جز خدا معبودهائى براى خود انتخاب کردند، معبودهائى که هیچ چیز را نمى آفرینند، بلکه خودشان مخلوقند، و صاحب اختیار سود و زیانى درباره خویش نیستند (تا چه رسد به دیگران). این عقیده یک نفر مسلمان است که هیچ کس را ذاتاً خالق و رازق و مالک سود و زیان، جز خدا نمى داند، و به همین دلیل اگر از دیگرى چیزى مى خواهد با توجه به این حقیقت است که او آنچه دارد از ناحیه خدا است (دقت کنید). و از اینجا روشن مى شود آنهائى که این گونه آیات را دستاویز براى نفى هر گونه توسل جستن به پیامبران و امامان(علیهم السلام) قرار داده اند و آن را یک نوع شرک پنداشته اند، اشتباهشان از کى سرچشمه گرفته که تصور کرده اند: توسل به پیامبر و امام مفهومش آن است که او را در برابر خداوند مستقل بدانیم و مالک سود و زیان. اما اگر کسى با این عقیده که پیامبر و امام(علیهم السلام) از خود چیزى ندارند و هر چه بخواهند از خدا مى خواهند، به آنان توسل جوید، یا از آنها شفاعتى بخواهد عین توحید و عین اخلاص است، و همان چیزى است که قرآن با جمله اِلاّ ما شاءَ اللّهُ در آیه فوق به آن اشاره کرده و همان چیزى است که با جمله اِلاّ بِاِذْنِهِ در آیه: مَنْ ذَا الَّذی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاّ بِإِذْنِهِ: کیست در نزد او جز به فرمان او شفاعت کند ؟به آن اشاره شده است. بنابراین، دو گروه درباره توسل جستن در اشتباهند. آنها که براى پیامبر و امام قدرتى بالذات و دستگاهى مستقل در مقابل خدا قائلند که این یک نوع شرک و بت پرستى است. و آنها که قدرت بالغیر را از آنها نفى مى کنند که این نیز یک نوع انحراف از مفاد صریح آیات قرآن است، راه حق این است که آنها به فرمان خدا نزد او شفاعت مى کنند و حلِ مشکلِ توسل جوینده را از او مى خواهند. پس از بیان این موضوع، به مسأله مهم دیگرى اشاره مى کند که مورد سؤال گروهى بوده و آن این که به پیامبرش مى فرماید: به آنها بگو: من از غیب و اسرار نهان آگاه نیستم; زیرا اگر از اسرار نهان آگاهى داشتم منافع فراوانى را براى خودم فراهم مى ساختم و هیچ گونه زیانى به من نمى رسید (وَ لَوْ کُنْتُ أَعْلَمُ الْغَیْبَ لاَسْتَکْثَرْتُ مِنَ الْخَیْرِ وَ ما مَسَّنِیَ السُّوءُ). زیرا آن کس که از تمام اسرار نهان آگاه باشد، مى تواند آنچه را به نفع او است انتخاب کند و از آنچه ممکن است به زیان او تمام شود بپرهیزد. سپس مقام واقعى و رسالت خویش را در یک جمله کوتاه و صریح بیان کرده، مى گوید: من فقط بیم دهنده و بشارت دهنده براى افرادى که ایمان مى آورند هستم (إِنْ أَنَا إِلاّ نَذیرٌ وَ بَشیرٌ لِقَوْم یُؤْمِنُونَ). ✍تهیه و تنظیم : عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نکات کلیدی جزء هجدهم🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | بداخلاق از خدا دور است ✏️ شرح حدیث اخلاق توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 🌙