فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴شهید نیلفروشان:
این لباس سبز پاسداری
کفن ماست ...😭🥀
#وعده_صادق
#شهید_نیلفروشان
تکلیف بانوان مجاهد در مورد لبنان.mp3
9.88M
#برای_بانوان_مجاهد
🤲 الحمدللّه در این حوادث تلخ لبنان، شاهد رویشی هستیم که از همان روحیه مقاومت حاصل شده است و ان شاءالله آرام آرام به #نهضت_بانوان_مجاهد در کشور تبدیل خواهد شد.از همان روزهای ابتدایی که #فرمان_جهاد حضرت آقا صادر شد، #جهاد_مالی بانوانی به چشم آمد که از طلاهای خود (که پُر واضح هست هر زنی به طلا عُلقه خاص دارد)گذشتند و نام خود را در لیست مجاهدان ثبت کردند.
🍀اگر این نهضت آرام آرام شکل بگیرد شاهد برکات عجیبی در خانواده ها و تربیت خانواده مجاهد، جامعه و بین الملل هستیم.
اما آنچه که ضروری است آنهایی که کمک کردند، با خود نگویند تکلیف را انجام دادیم و تمام شد،بلکه #دعوت_فراگیر را آغاز کنند و دیگران را تشویق و ترغیب به #جهاد_مالی کنند. #اطرافیان بانوان ایرانی کم نیستند که شاید اصلاً خبر نداشته باشند باید کاری کنند و یا در غفلت باشند و یا دو دل هستند و یک دعوت و ترغیب، می تواند تصمیم آن ها را تغییر دهد.
🌐 در میان بانوان برخی هستند که قدرت گفتمان سازی این امر مهم را دارند. پیشنهاد می شود سخنرانی #استاد_عابدینی در جمع بانوان مجاهد تشکل های قم را گوش دهند و برای بانوان یا گروه های فعال خواهران که با آنها ارتباط دارند ارسال کنند. موضوع این سخنرانی "تکلیف بانوان مجاهد در مورد لبنان" است.
📣 هم وظیفه است #جهاد_مالی انجام شود، هم وظیفه است #ترغیب به آن صورت بگیرد، هم وظیفه است در این حوادث #رشد_اندیشه ها صورت بگیرد. این سخنرانی خیلی کمک کننده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌴 #شب_جمعه ... شب زیارتی اباعبدالله الحسین (ع)
🎋 از مجموع روایات، زیارت آن حضرت از راه دور به یکی از عبارات زیر استفاده میشود:
🌴 ۱ ـ سه بار بگوید: «صَلَّی اللهُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ».
یا :
🌴 ۲ ـ بگوید: « السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ ».
همه عزیزان و عاشقان و علاقهمندان به زیارت امام حسین (ع) ، الان در شب جمعه نیت کنند و به اباعبدالله سلام کنید.
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم
#تفسیر_قرآن_جلسه۸۹
نام سوره: توبه
شماره آیه:《۸۹》
#آیه: أَعَدَّ اللَّهُ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا ۚ ذَٰلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ
#ترجمه: خداوند براى آنها باغهاى بهشتى آماده ساخته که نهرها از پاى درختانش جارى است. جاودانه در آن خواهند بود. و این است رستگارى و پیروزى بزرگ.
#تفسیر_آیه
به قسمتى از پاداش هاى اخروى این گروه اشاره کرده، مى فرماید: خداوند باغ هائى از بهشت را براى آنان فراهم ساخته، که از زیر درختانش نهرها جریان دارد (أَعَدَّ اللّهُ لَهُمْ جَنّات تَجْری مِنْ تَحْتِهَا الأَنْهارُ).
و تأکید مى کند: این نعمت و موهبت، عاریتى و فناپذیر نیست، بلکه جاودانه در آن مى مانند (خالِدینَ فیها).
و این پیروزى بزرگى است (ذلِکَ الْفَوْزُ الْعَظیمُ).
تعبیر به: أَعَدَّ اللّهُ لَهُم: خدا براى آنها آماده ساخته نشانه اهمیت موضوع، و احترامى است که، خدا براى این گروه قائل است، که از پیش، این مواهب را براى آنان آماده کرده است.
✍تهیه و تنظیم : عاشوری
عاشقانی که مدام از فرجت میگفتند عکسشان قاب شد و از تو نیامد خبری.....🥺
#یاصاحب الزمان ادرکنا💓
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم
#تفسیر_قرآن_جلسه_۹۰
نام سوره: توبه
شماره آیه:《۹۰》
#آیه: وَ جَاءَ الْمُعَذِّرُونَ مِنَ الْأَعْرَابِ لِيُؤْذَنَ لَهُمْ وَ قَعَدَ الَّذِينَ كَذَبُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ ۚ سَيُصِيبُ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ
#ترجمه: و معذوران از اعراب ، (نزد تو) آمدند که به آنها اجازه (عدم شرکت در جهاد) داده شود. ولى کسانى که به خدا و پیامبرش دروغ گفتند، (بدون هیچ عذرى) از جهاد کناره گیرى کردند. بزودى به کسانى از آنها که کفر ورزیدند (و بدون عذر مخالفت کردند)، عذاب دردناکى خواهد رسید!
#تفسیر_آیه
معذوران واقعى!
در این آیه، به تناسب بحث هاى گذشته، پیرامون منافقان بهانه جو و عذرتراش، اشاره به وضع دو گروه از تخلف کنندگان از جهاد شده است: نخست، آن دسته که واقعاً معذور بوده اند.
و دیگر، گروهى که بدون عذر، و به عنوان سرکشى و عصیان، سر از انجام این وظیفه بزرگ باز زدند.
در آغاز مى گوید: گروهى از اعراب بادیه نشین، که از شرکت در میدان جهاد معذور بودند، نزد تو آمده اند تا به آنها اجازه داده شود و معاف گردند (وَ جاءَ الْمُعَذِّرُونَ مِنَ الأَعْرابِ لِیُؤْذَنَ لَهُمْ).
و در مقابل، کسانى که به خدا و پیامبر دروغ گفتند، بدون هیچ عذرى در خانه خود نشستند و به میدان نرفتند (وَ قَعَدَ الَّذینَ کَذَبُوا اللّهَ وَ رَسُولَهُ).
در پایان آیه، گروه دوم را شدیداً تهدید کرده، مى گوید: به زودى آن دسته از ایشان که کافر شدند، گرفتار عذاب دردناکى خواهند شد (سَیُصیبُ الَّذینَ کَفَرُوا مِنْهُمْ عَذابٌ أَلیمٌ).
آنچه در تفسیر آیه فوق گفتیم، همان چیزى است که با قرائن موجود در آیه سازگارتر است; زیرا
از یکسو مى بینیم این دو گروه، در برابر یکدیگر قرار داده شده اند.
و از سوى دیگر، کلمه مِنْهُم نشان مى دهد که: تمام این دو گروه کافر نبودند، از مجموع این دو قرینه استفاده مى شود، مُعَذِّرُون معذوران حقیقى بوده اند.
ولى، در برابر این تفسیر، دو تفسیر دیگر نیز گفته شده:
نخست، این که: منظور از مُعَذِّرُون کسانى بوده اند که، عذرهاى واهى و دروغین، براى فرار از جهاد مى تراشیده اند.
و منظور از گروه دوم، آنهائى که حتى زحمت عذرتراشى به خود نمى دادند، و صریحاً از اطاعت فرمان خدا درباره جهاد سر باز مى زدند.
دوم این که: مُعَذِّرُون ، همه گروه هائى را شامل مى شود که، با اظهار عذر، اعم از این که راست باشد یا دروغ، از شرکت در جهاد خوددارى مى کنند.
ولى قرائن نشان مى دهد که مُعَذِّرُون همان معذوران واقعى هستند.
✍تهیه و تنظیم : عاشوری
💠 اعزام مبلغان بینالملل جامعه الزهرا سلاماللهعلیها به ششمین دوره گفتمانهای دینی چهارمحال و بختیاری
🔻 جمعی از مبلغان بین الملل جامعه الزهرا سلاماللهعلیها از پنج کشور جهان به استان چهارمحال و بختیاری اعزام شدند.
https://jz.ac.ir/post/14792
#معاونت_تبلیغ_و_امور_فرهنگی
#اداره_کل_تبلیغ | #اعزام_مبلغ
┄┅═══••✾••═══┅┄