🔴از «شلختهپوشی» تا «برهنگی»
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
لباس و نوع پوشش به عنوان یکی از «نمودها» و «نمایشهای» هویت اجتماعی و ذهنیت فرهنگی مردم، نقش مهمی در فهم تغییرات فکری و فرهنگی و اجتماعی دارد. به همین دلیل اولیای دین نیز در این زمینه حساسیتهای فراوانی داشتند و در آیات و روایات فراوان در این زمینه سخن گفته شده است.
در سالهای اخیر شاهد بودیم که برخی از جوانان و حتی میانسالان با لباسهای شلخته و پاره و چروکیده در جامعه حاضر میشدند و در ادامه این شلختهپوشی جای خود را به لاابالیگری پوششی داد. تا جایی که هماکنون به وفور شاهدیم که افراد نه چندان کمی با لباسهای پاره و شلخته و حتی لباسهای زیر مردانه در امکان عمومی مثل پاساژها، پارکها، و حتی مساجد! حاضر میشوند. لباسهایی که پیشتر صرفاً در محیط خانه و در جمع محرمان نزدیک یا در محیطهای بسته ورزشی و امثال آن پوشیده میشد و هیچ زن یا مردی حتی به هنگام باز کردن درب خانه یا جارو زدن جلوی خانه با چنین لباسهایی نمایان نمیشد.
این نوع پوشش از نوعی به همریختگی مرزهای میان «خانه» و «خیابان» و «حریم خصوصی» و «حریم عمومی» حکایت میکند. این مرزشکنی از «شلختهپوشیهای» دهه هفتاد و هشتاد شروع شد و در دهه نود و در آغاز قرن پانزدهم به نوعی «لاابالیگری پوششی» رسیده است! و اگر تدبیر درستی به کار گرفته نشود به زودی شاهد «پوششگریزی» و بالاترین سطح «برهنگی» هم خواهیم بود.
شیوع این نوع مرزشکنیهای فرهنگی میتواند بسیاری از نهادهای بنیادین اجتماعی مثل نهاد خانواده و نهاد تعلیم و تربیت و نهاد فرهنگ را دچار دگرگونیهای بنیادین کند. دگرگونیهایی که لزوماً در راستای کمال و سعادت آدمیان نخواهد بود. بلکه به تعمیق ابعاد حیوانی و نفسانی و شهوانی آن هم در گستره اجتماعی دامن خواهد زد.
برخلاف برخی تحلیلها به اعتقاد این بنده به طور قطع این سطح از شلختهپوشی و لاابالیگریی پوششی را هرگز نمیتوان نشانه همراهی و همدلی با تهیدستان و کارگران و طبقه محروم جامعه دانست. همچنین هرگز نمیتوان آن را نشانهای از مخالفت با مصرفگرایی و تجملگرایی یا مبارزه با مد و مدگرایی تلقی کرد!
با توجه به نکتهای که در صدر این نوشتار آوردم، باید دید که چه تغییراتی در بنیانهای فرهنگی و اخلاقی و اعتقادی جامعه در جریان است که خود را در قالب «راحتپوشی در اماکن عمومی» و «آزادپوشی در مجامع عمومی» و به تعبیر دقیقتر نوعی «شلختهپوشی» و «لاابالیگری پوششی» نمایان میکند.
آیا تهاجم فرهنگی غرب و ترویج سبک زندگی غربی توانسته است تا این سطح تغییرات اجتماعی و فرهنگی ایجاد کند؟
آیا این سبک از رفتار، واکنشی دربرابر «فرایند رسمی کردن رفتارهای اجتماعی» و نشانهای از «رسمیتزدایی» و مبارزه با «نُرمهای اجتماعی» است؟
آیا نمیتوان این رفتارها را نشانه نوعی «خودگرایی» و «خودخواهی» عمیق و نهفته در ذهن و دل عدهای از مردم دانست؟ به گونهای که هیچ ارزشی برای هنجارهای اجتماعی و به طور کلی «دیگران» قائل نیستند و یک تلقی خودمحورانه و خودخواهانه نسبت به اماکن عمومی هم دارند؟
#حجاب
#اخلاق
🌹
6.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #استاد_رحیم_پور_ازغدی
⭕️ تــو چـــرا شلــوار پاره میپوشی⁉️
✍ تخریبچی
🚨تخریبچی، کانال اخبار خاص
🆔 @takhribchi110
🆔 @takhribchi110
صبح امروز حین آماده سازی مواکب مرز شلمچه پیکر شهیدی از دل خاک کشف شد.
دستان بسته شهید،قمقمه پر از آب و سربند سالم سبز رنگ مزین به نام ائمه اطهار (ع)
🎴 اخبار #بخش_خبری_2030 👇
http://eitaa.com/joinchat/2853175299Cb2c5125cdc
🔴از «شلختهپوشی» تا «برهنگی»
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
لباس و نوع پوشش به عنوان یکی از «نمودها» و «نمایشهای» هویت اجتماعی و ذهنیت فرهنگی مردم، نقش مهمی در فهم تغییرات فکری و فرهنگی و اجتماعی دارد. به همین دلیل اولیای دین نیز در این زمینه حساسیتهای فراوانی داشتند و در آیات و روایات فراوان در این زمینه سخن گفته شده است.
در سالهای اخیر شاهد بودیم که برخی از جوانان و حتی میانسالان با لباسهای شلخته و پاره و چروکیده در جامعه حاضر میشدند و در ادامه این شلختهپوشی جای خود را به لاابالیگری پوششی داد. تا جایی که هماکنون به وفور شاهدیم که افراد نه چندان کمی با لباسهای پاره و شلخته و حتی لباسهای زیر مردانه در امکان عمومی مثل پاساژها، پارکها، و حتی مساجد! حاضر میشوند. لباسهایی که پیشتر صرفاً در محیط خانه و در جمع محرمان نزدیک یا در محیطهای بسته ورزشی و امثال آن پوشیده میشد و هیچ زن یا مردی حتی به هنگام باز کردن درب خانه یا جارو زدن جلوی خانه با چنین لباسهایی نمایان نمیشد.
این نوع پوشش از نوعی به همریختگی مرزهای میان «خانه» و «خیابان» و «حریم خصوصی» و «حریم عمومی» حکایت میکند. این مرزشکنی از «شلختهپوشیهای» دهه هفتاد و هشتاد شروع شد و در دهه نود و در آغاز قرن پانزدهم به نوعی «لاابالیگری پوششی» رسیده است! و اگر تدبیر درستی به کار گرفته نشود به زودی شاهد «پوششگریزی» و بالاترین سطح «برهنگی» هم خواهیم بود.
شیوع این نوع مرزشکنیهای فرهنگی میتواند بسیاری از نهادهای بنیادین اجتماعی مثل نهاد خانواده و نهاد تعلیم و تربیت و نهاد فرهنگ را دچار دگرگونیهای بنیادین کند. دگرگونیهایی که لزوماً در راستای کمال و سعادت آدمیان نخواهد بود. بلکه به تعمیق ابعاد حیوانی و نفسانی و شهوانی آن هم در گستره اجتماعی دامن خواهد زد.
برخلاف برخی تحلیلها به اعتقاد این بنده به طور قطع این سطح از شلختهپوشی و لاابالیگریی پوششی را هرگز نمیتوان نشانه همراهی و همدلی با تهیدستان و کارگران و طبقه محروم جامعه دانست. همچنین هرگز نمیتوان آن را نشانهای از مخالفت با مصرفگرایی و تجملگرایی یا مبارزه با مد و مدگرایی تلقی کرد!
با توجه به نکتهای که در صدر این نوشتار آوردم، باید دید که چه تغییراتی در بنیانهای فرهنگی و اخلاقی و اعتقادی جامعه در جریان است که خود را در قالب «راحتپوشی در اماکن عمومی» و «آزادپوشی در مجامع عمومی» و به تعبیر دقیقتر نوعی «شلختهپوشی» و «لاابالیگری پوششی» نمایان میکند.
آیا تهاجم فرهنگی غرب و ترویج سبک زندگی غربی توانسته است تا این سطح تغییرات اجتماعی و فرهنگی ایجاد کند؟
آیا این سبک از رفتار، واکنشی دربرابر «فرایند رسمی کردن رفتارهای اجتماعی» و نشانهای از «رسمیتزدایی» و مبارزه با «نُرمهای اجتماعی» است؟
آیا نمیتوان این رفتارها را نشانه نوعی «خودگرایی» و «خودخواهی» عمیق و نهفته در ذهن و دل عدهای از مردم دانست؟ به گونهای که هیچ ارزشی برای هنجارهای اجتماعی و به طور کلی «دیگران» قائل نیستند و یک تلقی خودمحورانه و خودخواهانه نسبت به اماکن عمومی هم دارند؟
#حجاب
#اخلاق
🌹
نامه زن آمریکایی به زنان مسلمان/ گول نخورید و نجیب بمانید.
زن غربی پریشان و پشیمان است اما مجبور است ادای شادبودن را درآورد
زن غربی هویتش به تاراج رفته و گرفتار ظلمی گردیده است که یارای رهایی از آن را ندارد
ظلمی که «جوانا فرانسیس» نویسنده و روزنامه نگار زن آمریکایی به صراحت به آن اذعان کرده است . این زن مسیحی چند سال پیش به زنان مسلمان لبنان که در زیر آماج بمباران اسرائیل بودند نامه می نویسد و با رشک بردن به عفت و حیا و نجابت زنان مسلمان و بر شمردن ظلم بزرگی که به زنان غربی شده است از زنان مسلمان می خواهد در دامی که غرب برای آنان گسترده است گرفتار نشوند و به جای تقلید از زن غربی ،حافظ عفت و نجابت خود باشند.
این نویسنده آمریکایی در بخشی از این نامه می گوید: « ما زنان غربی شستشوی مغزی داده شده ایم که باور کنیم شما زنان مسلمان مورد ظلم واقع شدید. اما در حقیقت این مائیم که مورد ظلم واقع شده ایم، برده مُدهایی هستیم که پستمان می کند، نسبت به وزن و انداممان عقده ای شده ایم و گدای محبت مردانی هستیم که نمی خواهند رشد فکری یابند…در اعماق وجودمان می دانیم که سرمان کلاه رفته است.»
🇮🇷 https://eitaa.com/hazratzahrah/8992
9.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ویژه🚨
برای اولین و آخرین بار امید دانا
رو از زبان خودش بشناسید!!
آخرین پست او در کانال تلگرامی
۲۴ مرداد
از ابتدا هم شبهه ناک بود ولی می خواست نظر مخاطبین راجلب کند تا به موقع ضربه بزند.دقت کنید( شیعه رافرفه ای ساختگی می داند که هیچ ربطی به اسلام واقعی نداردوفرقه کاملا انحرافی داعش را اسلام واقعی میداندکه همه مکاتب الهی وفرق اسلامی داعش را فرقه ای انحرافی و ساختگی دانستند که می خواهد اسلام واقعی راخراب کند ).مدتی با کت وشلوار وکروات از شبکه ای خارجی، به ظاهر به دفاع ازرهبر ونظام اسلامی می پردازد!!!.چطور به او درخارج اجازه میدهند راحت صحبت کند !وشبکه خصوصی داشته باشد!!!!!!!!! نظرات اخیر وی خیلی خیلی قابل تامل است لطفا عمیقا تحلیل کنیدودقت کنید با این نظرات چه نتایج هولناکی برای کسانیکه وی را باور کرده اند به بار می آید ودشمن بوسیله او دنبال چه مقصدی بوده است.خدا را شاکریم که دستش رو شد خدایا حافظ مجاهدتهای خالصانه مردم عزیز ما فقط تویی.همیشه درمحرم مشتها باز می شود بنازم به خون حسین ع که خون خداست وبنای نفاق را ویران می کند جانم به حکمت زنده نگه داشتن مکتب حسین ع که تا قیامت مصباح الهدی است
https://eitaa.com/hazratzahrah/8927
🗃 #جزوه | پیش به سوی خوبیها
🌻 چگونه #امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر کنیم؟
🔷 ۱۷ توصیه آقا برای بالا رفتن از نردبان امر به معروف و نهی از منکر
🥰 #خوبی_از_خودتونه
💌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صبح امروزهنگام برپایی مواکب مرزشلمچه پیکرشهیدی پیداشد، قمقه پرازآب وسربندسبزرنگ مزین به نام ائمه اطهار