💚🍀💚دیشب همسرم جلوی خانوادش به من، بی احترامی کرد. منم ناراحت شدم.
💚🍀💚تو راه برگشت تو ماشین بهش گفتم:
💚🍀💚خودتو بذار جای من. من بهت تو جمع خانواده ام،تا به حال بی احترامی کردم؟
💚🍀💚 اگه
من این کار
رو کرده بودم
تو ناراحت میشدی؟
تو که بی احترامی کنی، بقیه هم یاد میگیرن.
💚🍀💚همسرم هیچی نگفت. منم ساکت بودم و ناراحت و حتی دلم میخواست سرش داد بزنم. ولی یهویی به خودم گفتم: این همونه که از صبح تا شب، دعاش میکنی، تو دلت قربون صدقه ش میریاا.
💚🍀💚برای همین وسط سکوت طولانی و عصبانیت، لبخندی بهش زدم....... اونم یهو بی مقدمه گفت: ببخشید عزیزم!
💚🍀💚 منم شاد و شنگـول شدم ودیگه به روش نیاوردم. اخه میدونین مردا یه جور غرور خاصی دارن. براشون سخته عذرخواهی.
💚🍀💚 برای من مهم بود متوجه اشتباهش شده تا دفعه ی بعدی در کار نباشه که خب به هدفم رسیدم.
💚🍀💚 کسی که عذرخواهی میکنه حتما قلب بزرگی داره و اونی که می بخشه قلب بزرگتر
💚🍀💚در همه حال سعی کنیم حرمت ها رو حفظ کنیم
۲۶ آذر ۱۴۰۰
فقط ۱۷ روز مانده
تا دومین سالگرد فرمانده
دلتنگیم
#حاج_قاسم
فاطمه تنهاترین یار حیدر است
او بجای مرتضی پشت در است
تا شنیدند پشت در صدای فاطمه
نامردان حمله بردند سوی او
بی واهمه
چوبه در را شکستند با لگد
شرمشان باد تاقیامت تا ابد
تا افتاد زهرا بر روی زمین
با طناب بستنند دستان امیر المومنین
پیش مولا شد جسارت بر همسرش
پیش زهرا طناب انداختند بر گردنش
می بردند سوی مسجد علی را کشان کشان
می دوید دنبال حیدر زهرا خون فشان
او می رفت و از سینه اش خون می چکید
ناگهان از را ه قنفذ سر رسید
دست برد بر غلاف شمشیر آن نانجیب
فاصله افتاد بین محبوب و حبیب
دست زهرا همچو پهلویش شکست
ای امان از دست نامردان پست
AUD-20211211-WA0011.mp3
6.44M
👆 #صوت_جلسه_اول دوره خانواده فاطمی
✨ « اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ »
🎤سخنران خانم دکتر رضوانی مدیر گروه روانشناسی بنت الهدی( دکترای روانشناسی تربیتی)
مداحی_آنلاین_کجایند_فاطمیون_استاد_عالی.mp3
1.86M
🏴 فاطمیه
🖤کجایند فاطمیون؟
🏴سخنرانی بسیار شنیدنی
حجت الاسلام عالی
#السلام_علیک_یا_فاطمه_الزهرا_س
4_5898005221518346771.mp3
6.99M
🏴 🦋ویژه ایام فاطمیه🦋🏴
#استاد_شجاعی
#دکتر_رفیعی
⚡️ بسیار شنیدهایم که باید برای امامِ زمانِ خود مانند حضرت زهرا سلاماللهعلیها باشیم...
- مگر حضرت زهرا سلاماللهعلیها برای امامش چه کرد؟
- منظور همان ماجرای در و دیوار و آتش است یا موضوعی فراتر از آن است که هنوز نمیدانیم؟
#من_و_خانواده_آسمانی
#حضرت_زهرا سلاماللهعلیها.
🏴🦋🏴
41.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👧🏻 تربیت دختران
👤 خانم دکتر #علاسوند
نمونه کار و شیوه تبلیغی جدید همراه با نوآوری وخلاقیت
@women92
https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🍃
🍃
🔖چه گوشتی بخوریم؟ چگونه بپزیم؟ همراه چه چیزهایی؟
🎥دکتر ابراهیم خادم (متخصص طب سنتی ایرانی)
♦️لطفا انتشار بدهید👌
🍃
🌸🍃
🆔 @golavishecom | گل آویشه
#ساره
#قسمت_نود_و_نهم
کم کم علاقه به هم را کامل تر و خاص تر می فهمیدیم؛ دلمان برای همدیگر تنگ می شد.
مدام منتظر علی آقا بودم که زنگ بزند؛ می شناختم چطور زنگ می زند. منتظر فرصت بودم که یا او بیاید و یا من بروم خانه شان.
بعضی اوقات تحمل این دوست داشتن، قابل تحمل نبود. گاهی سر سفره ناهار یا شام که می نشستیم، اصلا دلمان نمی خواست غذا بخوریم؛ او می گفت من اشتها ندارم، من هم می گفتم اشتها ندارم. به هم دیگر نگاه می کردیم و سیر می شدیم.
دلتنگی ها بود. دوره نامزدی، همین دلتنگی هایش را برای آدم به یادگار می گذارد.
می گفت: می دونی من یک شب آمدم خانه تان!
-یعنی چی؟ چرا در نزدی؟
-بابا دیر وقت بود.
به زبان محلی خودمان گفت: مثلا اومده بودم نُومزه بازی.
من که تازه این کلمه را شنیده بودم، گفتم: یعنی چی؟
گفت در روستا چون خانواده ها تا زمان عروسی، به عروس و داماد اجازه نمی دهند با هم باشند، پسر ها یواشکی می روند و پشت دیوار یا جایی قرار می گذارند و با نامزدشان صحبت می کنند.
گاهی هم از دیوار می رفتند بالا و آن طرف دیوار پیش نامزدشان می ماندند.
خانواده دختر تا قبل از عروسی اجازه نمی دادند که داماد بدون حضور خودشان و در غیر از جمع مهمانی، همسر عقدی اش را ببیند؛ داماد هم در قبالش این رفتار را می کرد.
اگر هم کسی می فهمید، به طنز می گرفت. گرچه گاهی دعواهایی هم می شد، اما بیشتر جنبه شیرینی و تلاش برای به دست آوردن همسر آینده را داشت.
#ساره
#قسمت_صدم
به علی آقا گفتم: یعنی چی اومده بودم؟
-یک شب، دو ساعت تو سپاه استراحت بودیم و باید می خوابیدیم. دلم برات تنگ شد، گفتم بیام ببینمت.
از یکی از بچه ها موتورش را قرض گرفتم و راه افتادم، آمدم خانه تان. ساعت دو صبح بود. از خوابم زدم. کنار دیوار خانه تان ایستادم.
یک نگاهی به خانه تان کردم. به خودم گفتم: حالا که همه خوابند، نه با ساره قرار گذاشتم، نه تلفن زدم که چه ساعتی میام.
به کوچه و خیابان نگاه کردم؛ گفتم اگر از دیوار بپرم تو و یک دفعه سر و صدا کنند و بگویند آی دزد، چه کار کنم؟
شروع کرد به شعر خواندن: دلم هوس یار کرد و یار در خواب ناز است. چند بیتی خواند. گفتم: آخه تو نه با من قرار گذاشتی، نه خبر دادی.
خندیدم و گفتم: آخه این چه مدل نامزد بازیه؟!
خندید و خندیدم. گفتم: اصلا به من گفتی من کشیکم؟
-نه!
-خب! پس من باید از کجا می دونستم تو پشت در یا دیواری؟
فکرش را که می کردم کلی هیجان انگیز بود. یواشکی، دور از چشم با غیرت بابا، می رفتم در را باز می کردم و علی آقا را می دیدم.
-آره دیگه، باهات قرار نگذاشته بودم و از خیرش گذشتم و دوباره برگشتم سپاه.
و باز خندید و خندیدم.
اهل رعایت هم بود، می گفت: کارم شده دو ریالی پیدا کردن.
آن وقت ها کیوسک های زرد تلفن دو ریالی بود. نمی خواست از تلفن بیت المال استفاده کند. از این و آن دو ریالی می گرفت یا از مغازه دار ها سکه می گرفت و به خانه مان زنگ می زد.
🔻جرم مردم مدینه بعد از پیامبر این بود که حاضر نشدند زندگی عادی خود را تغییر بدهند!
🔻آیا ما حاضریم بهخاطر اقتصاد مقاومتی یا فرزندآوری، مدل زندگیمان را تغییر دهیم؟
➖ گاهی دین از ما میخواهد به اقتضای نیاز روز، وضع عادی زندگیمان را تغییر دهیم
➖ خیلی از دینداران حاضر نیستند دین تمام شئون زندگیشان را در بر بگیرد
➖مصائب فاطمیه را نباید صرفاً به دو سه نفر منتسب کرد. مشکل اصلی این بود که مردم در صحنۀ «ابتلا» پای کار نیامدند.
➖ گاهی در صحنۀ «ابتلا» لازم است عمل اجتماعی خاصی انجام دهیم که جزو واجب یا حرامهای مشخص نیست
➖ سکولار نبودن یعنی اینکه بر اساس دین و به اقتضای نیاز روز، زندگی خودمان را تغییر بدهیم
🔘 مسئلۀ معنویت و بندگی خدا از جانب اکثر انسانها بهعنوان یک امر فرعی در زندگی بشر تلقی میشود و مردم معمولاً بندگی خدا را در متن زندگی خودشان قرار نمیدهند بلکه در حاشیه زندگی قرار میدهند. «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَعْبُدُ اللهَ عَلى حَرْفٍ»
🔘 مردم غالباً زندگی خود را بر اساس نیازهای غریزی و منافع و مضار فوری تنظیم میکنند و حتی بسیاری از دینداران هم حاضر نیستند اجازه بدهند که دین، تمام شئون زندگی آنها را در بر بگیرد.
🔘 بلافاصله بعد از رسول خدا(ص) تفکرات سکولار در جامعه حاکم شد. البته بسیاری از مناسک و عقاید دین را حفظ کردند اما وقتی دین میخواست به صورت جدی وارد زندگی مردم بشود و معادلات قدرت و اقتصاد را شکل بدهد، همانجا در مقابل دین ایستادند.
🔘 قبل از بعثت نبوی هم، علت مخالفت با پیامبر(ص) بیشتر از همین جنس مخالفتها بود؛ مشکل آنها این بود که دین میخواست بیاید در مناسبات اجتماعی و در معادلات قدرت قرار بگیرد.
🔘 مصائب فاطمیه را نباید صرفاً به دو سه نفر منتسب کنیم. مشکل اصلی در فاطمیه این بود که مردم در صحنۀ ابتلا و امتحان، پای کار نیامدند. مسئله اصلی، مذهبیهایی هستند که نمیگذارند دین در تمام شئون زندگی و مناسبات اجتماعیِ آنها نفوذ کند و اثرات خود را نشان بدهد.
🔘 در دین، یکسری حلالها و حرامهای بَیّن وجود دارد که بسیاری از دینداران حاضرند رعایت کنند، ولی دین، فقط اینها را از ما نمیخواهد، بلکه دین در صحنۀ «ابتلا» یک وظایفی را برای ما تعیین میکند.
🔘 مثلاً شما در شرایط عادی، هفتهای یکبار به پدر و مادرت سر میزنی، ولی اگر آنها به یک بیماری خاص مبتلا بشوند، در این صحنۀ ابتلاء دیگر کافی نیست که هفتهای یکبار به آنها سر بزنی و شاید لازم باشد هر روز از آنها مراقبت کنی.
🔘 «ابتلا» یعنی تکلیف خاص در موقعیت خاص. یک نمونهاش همان جملۀ امام(ره) است که فرمود حفظ نظام از نماز واجب تر است...
🔘 گاهی در صحنۀ ابتلا لازم است یک عمل اجتماعی خاص را انجام بدهیم که جزو کارهای واجب یا حرامِ خیلی مشخص(مثل نماز) نباشد. اما خیلیها چون این ابتلا، جزو واجباتِ مشخص نیست، راحت آن را پشت گوش میاندازند و انجام نمیدهند.
🔘 فرزندآوری یکی از مسائل مهم جامعۀ امروز است. آیا ما حاضریم به خاطر این مسئله مهم، فرم زندگی عادی خود را تغییر بدهیم؟ کمااینکه رسولخدا(ص) بعد از بعثت، و بعد از هجرت، وضع زندگی عادیِ مردم را تغییر داد.
🔘 گاهی دین از ما میخواهد به اقتضای نیاز روز جامعه، وضع عادی زندگی خود را تغییر بدهیم. مردم مدینه هم بعد از رحلت پیامبر(ص) جرمشان این بود که حاضر نشدند زندگی عادی خود را تغییر بدهند.
🔘 سکولار نبودن یعنی اینکه بر اساس دین و به اقتضای نیاز روز، زندگی خودمان را تغییر بدهیم. مثلاً رهبر جامعه دینی تعیین میکند که مرز جهاد با دشمن در عرصۀ اقتصاد است و ضرورت «اقتصاد مقاومتی» را مطرح میکند و اقتصاد مقاومتی هم بدون مشارکت مردم شکل نمیگیرد.
🔘 آیا ما برای اقتصاد مقاومتی، کار و زندگی عادی خودمان را تغییر دادیم و برای رونق تولید، سراغ ایجاد تعاونی و تولیدی رفتیم؟ آیا ما هیئتیها و مسجدیها و بسیجیها، از کار کارمندی دست کشیدیم و سراغ فعالیتهای مولّد رفتیم؟ آیا همۀ ما سرمایههای خودمان را در این عرصه آوردهایم؟
🔘 حالا که این کارها را نکردهایم، آیا خودمان را مقصر میدانیم و فکر میکنیم جنایت کردهایم؟ نه! خُب مردم مدینه هم میگفتند «ما که جنایت نکردیم، فقط در خانه نشستیم و کاری انجام ندادیم!»
👤علیرضا پناهیان
🚩 دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی - ۱۴۰۰.۰۹.۲۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اگر کسی به مادرتون سیلی بزنه فراموش می کنید؟
تقدیم به کودک هفت ساله مدینه که هیچ گاه فراموش نمیکند...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روی دعای بچه ها حساب ویژه باز کنید...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پادکست
🌸 دلیل گفتن #اذان و اقامه در گوش نوزاد 🌸
#استاد_بهشتی
╔═ 🌼 ══ 🌸⚘ ═╗
@namazmt مرکزتخصصینماز
╚═ ⚘🌸 ══ 🌼 ═╝
AUD-20211215-WA0014.mp3
6.96M
👆 #صوت_جلسه_دوم دوره خانواده فاطمی
✨ « اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ »
🎤سخنران خانم دکتر رضوانی مدیر گروه روانشناسی بنت الهدی( دکترای روانشناسی تربیتی)
✨شش توصیه از حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برای عاقبت بخیری✨
#فاطمیه