eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.8هزار عکس
5.9هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
[فرستاده شده از مهدی طیبی نژاد] مثال کشور ما مثال گروه کوهنوردی است که دارد به سمت قله می رود یقینا سختی های زیادی در پیش رو دارد در این مسیر ، همه باید با طناب ، خودشان را به یکدیگر متصل کنند تا در صورت لغزش پای یکی از آنها دیگران او را از سقوط نگه دارند رهبر گروه هم یک انسان کار کشته است و از آنجایی که همه به هم متصل هستند در صورتی که برخی افراد ، همراهی نکرده و حرکت نکنند رهبر گروه هم نمی تواند به زور دیگران را بالا بکشد و صبر می کند تا زمانی که دیگران همراهی کنند یقینا این گروه کوهنوردی به قله خواهند رسید اما در این میان ، کسانی که طناب را از کمر خود باز می کنند و به مسیرهای دیگری می رند به بیراهه خواهند رفت و در نهایت سقوط خواهند کرد جایگاه مسئولین فاسد هم مثال سر گروه هایی است که با انتخاب خود افراد هر گروه انتخاب شده اند و با اینکه کلیت حرکت ، به سمت قله است اما این افراد فاسد ، گروه خود را منحرف کرده و به صورت زیگزاگ حرکت می کنند ولی به دلیل حرکت رهبر گروه و اکثریت اعضای گروه ، یا این افراد ناچار می شوند به مسیر اصلی برگردند و یا از سر گروهی کنار گذاشته می شوند البته توسط افراد خود گروه
حال وروزما اینطوریه، امنیت داریم، همه جا را می بینیم،میدونیم کجا هستیم وکجا داریم میریم و پرچم کشور مون هم همیشه بالاست، دلهره افتادن هم نداریم چون به مهارت رهبرمون اطمینان داریم ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام ببخشید در مورد این فیلم دست بوسی امام میشه یه توضیحی برا مخالفان بدید؟
هدایت شده از نجمه کبیریان
سلام معمولا برای ایجاد شبهه این دستبوسی را با دستبوسی شاهان قیاس می کنند 1⃣در هر مقایسه ای اگر صرفاً به تشابه صورت و ماهیت بسنده شده و به سیرت و انگیزه و فلسفه موضوع کاری نداشته باشیم اسیر سفسطه حریف شده و نتیجه باطل و بسیار مضحک خواهد بود. 🔻مثال: 🔹آیا صدای اذان خیمه گاه حسین(ع)با اذان اردوگاه عمرسعد صرف تشابه ظاهری قابل مقایسه است؟ 🔸آیا اعدام عبدالمالک ریگی با اعدام طیب حاج رضایی توسط ساواک یکسان است؟ انسان عاقل و منطقی پاسخ منفی میدهد. در موضوعات فوق اصل مقایسه مورد سوال است.. 2⃣ احترام به رهبران امری مرسوم بوده و هست و حتی هنوز لنین ها،صدام ها،پهلوی ها،نامبارک ها و قذافی و ابوبکربغدادی ها برای خود فدایی دارند.. 📌اما تفاوت در مذموم و بودن آن دارد که به مشروع و مقبول بودن رهبر و دیگر پارامترهایی نظیر بوسیدن و ارادت با میل قلبی یا اکراه،خادم یا خائن بودن و وطن فروش و عیاش و اجنبی بودن رهبر و... بستگی دارد. 3⃣ بوسیدن دست در اسلام: امام صادق(ع) میفرمایند: لا یُقبّل رأسُ أحد و لا یداه ؛ إلا رسول الله أو من اُرید به رسول الله 🔹همانطور که روایت تصریح دارد: دست کسی را نباید بوسید ، اما بعد از آن یک حکم استثنایی آمد: به جز رسول خدا(ص)یا کسی که با بوسیدن سر و دست او رسول خدا قصد شود 4⃣ سادات فرزندان رسول خدا(ص) هستند. علما و پیشوایان دینی که مبلغ اسلام ناب(نه اسلام مرتجع و آمریکایی) باشند وارثان دین و محافظان دین اند. ولی فقیه حاکم شرع است . امام صادق(ع) می فرمایند: "رد و انکار حکم حاکم اسلامی رد و انکار ماست و رد و انکار ما رد بر خداست که حد شرک برخداست" (کلینی ؛الکافی،ج1،ص67،ح10). 5⃣ آیت ا.. جوادی آملی حکیم، فیلسوف و مفسر قران درخصوص بوسیدن دست امام راحل اینگونه می فرمایند: در دوران طلبگی دست کسی نبوسیدم مگر دست امام و..؛ ایشان در ادامه می فرمایند: البته انصافاً دست امام بوسیدن هم داشت..!! (یقینا انسان حکیم فعل عبث مرتکب نمیشود) 6⃣برخی بزرگان دینی در توجیه بوسیدن دست شان اینگونه می فرمایند: اولا عزیزانی که قصددست بوسی دارند به شخص حقیقی بنده احترام نمی گذارند بلکه به جایگاه حقوقی و لباس و کسوت روحانیت بوسه من می زنند. ثانیا منع دست بوسی گاهی موجب دلخوری برخی دینداران می شود. 7⃣ برخی از تصاویر مربوط به دست بوسی امام راحل توسط مسئولان در ایام عید و همزمان با بیماری امام باشد که به دستور پزشک مصافحه ممنوع بود. 8⃣ در برخی مراسمات خاص مردم از هر طیف مسئولان و محرومان با علاقه و بدون جبر و اکراه به امام عشق می ورزیدند و برای ابراز ارادت و محبت دست امام می بوسیدند. امام بایست چه می کردند؟ مانع شدن امام از دست بوسیدن برای خیلی ها سنگین می آمد که چرا امام مانع از این عمل من شدند و شاید من را قابل ندانستند و..... 🔹شادی روح امام راحل، بزرگ فقیه ، عارف، متعبد، متعهد، انقلابی، مفسر و بزرگ رهبر قرن بیستم صلوات ✍ محمد صادق سلطانزاده بشرویه اینم بخوانید 👇 منبع: عمار۱۱۰ ❌پاسخ اقای علم الهدی در مورد مشابه همین حرکت دست بوسی را بخوانید آیت الله علم الهدی هیچ گونه رضایت و علاقه مندی نسبت به این کار ندارد و تا بتواند افراد را از این برخورد نهی می کند. وقتی این کلیپ را به خود ایشان نشان دادیم و از ایشان پرسیدیم که چرا ممانعت نمی کردید تا افراد جلو بیایند ودست ببوسند. گفت : ابتدا ممانعت می کردم و دستم را می کشیدم . اما وقتی به منزل می رفتم درد زیادی شانه و کتفم را می گرفت چون با ممانعت من افراد اصرار بیشتری به این کار می کردند و با زور دستم را به طرف خود می کشیدند. حتی یک شب از شدت درد خوابم نبرد. جلسات بعد به تیم حفاظت گفتم تا جلوی افرادی که می خواهند دست مرا ببوسند بگیرد . و آن ها نیز علیرغم حسن نیت برخورد حفاظتی با مردم می کردند و موجب ناراحتی و دلخوری آنان می شد. لذا بلافاصله از ایشان نیز رفع درخواست کردم. و تنها راهی که داشتم این بود که در مقابل اصرار افراد برای بوسیدن ، دستم را نکشم و فقط رها کنم.
هدایت شده از نجمه کبیریان
 پاسخ استاد قربانی مقدم👇👇👇 ♦️بوسیدن دست علما (مخصوصا سادات) به دلیل انتساب به پیامبر (ص) کار شایسته ای است که عقل و روایات آن را تایید میکند.   در روایتی آمده است: لا يقبل رأس أحد ولا يده إلا رسول الله صلى الله عليه وآله أو من أريد به رسول الله صلی الله علیه وآله : بوسیدن دست و صورت پیامبر و هرکس دیگری به خاطر پیامبر، اشکال ندارد.(اصول کافی ج ۳ ص ۲۶۷)   ♦️توضیح اینکه همانطور که ضریح و در دیوار حرم اهل بیت ع، به دلیل انتساب به پیشوایان معصوم، محترم شده و مردم آنها را میبوسند و بر چشم میگذارند (و یا عاشقی کاغذ پاره ای را به دلیل نوشته معشوق و انتساب به محبوب بوسیده و بر چشم میگذارد) عالمی که احادیث و علم پیامبر و امامان را در سینه دارد و به مردم آموزش میدهد منتسب به آنها و محترم میشود. لذاست که بوسیدن دستش توصیه میشود‌. به تعبیر دیگر احترام و خضوع به علم و شخصیت اوست و نه جسم و شخص وی.   ♦️اما مقایسه امام راحل با شاه مفلوک، یک قیاس باطلی است که زیرکانه سعی شده است، قبح دستبوسی شاه را به دستبوسی امام سرایت دهد.   توضیح اینکه، هر عملی حتی پاره کردن شکم دیگری میتواند به حق باشد(اگر پزشک جراح چنین کند) و میتواند ناحق باشد(اگر لات چاقوکشی چنین کند). دستبوسی نیز چنین است. یعنی میتواند سزاوار و بحق باشد و میتواند ناسزا و باطل باشد.     👈 البته باید پذیرفت که سابقه ذهنی و تاریخی در مورد بوسیدن دست شاهان نالایق، باعث ذهنیت منفی به این موضوع شده، اما اصل جواز این مسئله جزو مسلمات است و نه تنها هیچ منع شرعی و عقلی در اینباره وجود ندارد، بلکه ابراز عواطف به خانواده، دوستان و هرآنکس که شایستگی محبت ورزیدن و احترام دارد، عقلاً و شرعاً پسندیده است. حجت الاسلام قربانی مقدم دستبوسی
هدایت شده از نجمه کبیریان
 پاسخ استاد قربانی مقدم👇👇👇 ♦️بوسیدن دست علما (مخصوصا سادات) به دلیل انتساب به پیامبر (ص) کار شایسته ای است که عقل و روایات آن را تایید میکند.   در روایتی آمده است: لا يقبل رأس أحد ولا يده إلا رسول الله صلى الله عليه وآله أو من أريد به رسول الله صلی الله علیه وآله : بوسیدن دست و صورت پیامبر و هرکس دیگری به خاطر پیامبر، اشکال ندارد.(اصول کافی ج ۳ ص ۲۶۷)   ♦️توضیح اینکه همانطور که ضریح و در دیوار حرم اهل بیت ع، به دلیل انتساب به پیشوایان معصوم، محترم شده و مردم آنها را میبوسند و بر چشم میگذارند (و یا عاشقی کاغذ پاره ای را به دلیل نوشته معشوق و انتساب به محبوب بوسیده و بر چشم میگذارد) عالمی که احادیث و علم پیامبر و امامان را در سینه دارد و به مردم آموزش میدهد منتسب به آنها و محترم میشود. لذاست که بوسیدن دستش توصیه میشود‌. به تعبیر دیگر احترام و خضوع به علم و شخصیت اوست و نه جسم و شخص وی.   ♦️اما مقایسه امام راحل با شاه مفلوک، یک قیاس باطلی است که زیرکانه سعی شده است، قبح دستبوسی شاه را به دستبوسی امام سرایت دهد.   توضیح اینکه، هر عملی حتی پاره کردن شکم دیگری میتواند به حق باشد(اگر پزشک جراح چنین کند) و میتواند ناحق باشد(اگر لات چاقوکشی چنین کند). دستبوسی نیز چنین است. یعنی میتواند سزاوار و بحق باشد و میتواند ناسزا و باطل باشد.     👈 البته باید پذیرفت که سابقه ذهنی و تاریخی در مورد بوسیدن دست شاهان نالایق، باعث ذهنیت منفی به این موضوع شده، اما اصل جواز این مسئله جزو مسلمات است و نه تنها هیچ منع شرعی و عقلی در اینباره وجود ندارد، بلکه ابراز عواطف به خانواده، دوستان و هرآنکس که شایستگی محبت ورزیدن و احترام دارد، عقلاً و شرعاً پسندیده است. حجت الاسلام قربانی مقدم دستبوسی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
سلام لطفا جواب اینو بدید علت به وجود آومدن زبانهای مختلف ازکجاست و چجوری زبانهای مختلف ب وجود اومدن میگه مامگه از نسل حضرت ادم نیستیم پس چرت الان هرکدوم یه زبان متفاوت داریم اینو داداشم ک نوجوونه ازم پرسید من بلدنیستم میدونم سوالای من ابتداییه ولی میخوام جوابشو بدم
هدایت شده از نجمه کبیریان
سلام و درود این نشانی را ببینید👇 https://b2n.ir/p14788 توضیحات بیشتر 👇👇👇 در مورد نژادهاى مختلف بشر، مانند: سفید و سرخ و سیاه و زرد ، دو نظریه وجود دارد:الف - کلیه این نژادها از یک ریشه بوده اند، ولى در پى جدا شدن از یکدیگر و مهاجرت به سرزمین هاى مختلف و ازدواج هاى داخلى، یک دسته صفات ژنتیکى به عنوان صفات برتر و فائق در آن مجموعه ها به وجود آمده است و ژن هاى دیگر در آن مناطق امکان بقا و رشد پیدا نکرده اند.ب - نسل آدم ابوالبشر علیه السلام با باقى مانده نسل انسان هاى قبلى - که بر روى زمین ساکن بوده اند - مخلوط شده و تفاوت افراد بشر به همین جهت است. هر دو نظریه در حال حاضر طرفدارانى دارد و دلیل هایى نیز هر کدام از قرآن و روایات بر مدعاى خود ذکر مى کنند. اگر چه با توجه به ظاهر آیات قرآن; نظریه دوم، کمتر قابل دفاع است و ظاهرا بشر امروزى (به طور کامل) از نسل حضرت آدم علیه السلام مى باشد. زیرا قرآن در سوره نسأ آیه اول مى فرماید: » یا أَیُّهَا اَلنَّاسُ اِتَّقُوا رَبَّکُمُ اَلَّذِی خَلَقَکُمْ مِنْ نَفْسٍ واحِدَةٍ وَ خَلَقَ مِنْها زَوْجَها وَ بَثَّ مِنْهُما رِجالاً کَثِیراً وَ نِساءً ; اى مردم (حق) پروردگار خود را رعایت کنید، کسى که شما را از یک نفس (حضرت آدم) خلق کرد و از او همسرش (حوا) را آفرید و از آن دو، مردان و زنان بسیارى را (در سراسر زمین) منتشر کرد«. آیه خطاب به »الناس« یعنى; تمام مردم زمان نزول وحى و پس از آن تا قیامت است. همچنین در آیه 13 سوره مبارکه احزاب مى فرماید: یا أَیُّهَا اَلنَّاسُ - باز خطاب به تمام مردم جهان است - إِنَّا خَلَقْناکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَ أُنْثى وَ جَعَلْناکُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا ; اى مردم ما شما را از مرد و زن (آدم و حوا) آفریدیم و شما را خلق ها و قبیله هایى قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید«. با وجود این شواهد هنوز در این مورد نمى توان حکم قطعى صادر کرد. ج - خدای متعال در قرآن فرموده اند : یا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَ أُنْثى وَ جَعَلْناکُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ (حجرات : 13)ترجمه:اى مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم، و تیره ها و قبیله ها قرار دادیم، تا یکدیگر را بشناسید، ولى گرامى ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست، خداوند دانا و خبیر است. د - اگر خداوند براى هر قبیله و طائفه اى ویژگیهایى آفریده براى حفظ نظم زندگى اجتماعى مردم است، چرا که این تفاوتها سبب شناسایى است، و بدون شناسایى افراد، نظم در جامعه انسانى حکمفرما نمى شود، چرا که هر گاه همه یکسان و شبیه یکدیگر و همانند بودند، هرج و مرج عظیمى سراسر جامعه انسانى را فرا مى گرفت.به عبارت دیگر معنای ایه این است که ما شما را به صورت شعبه ها و قبیله هاى مختلف قرار دادیم، نه براى اینکه طائفه اى از شما بر سایرین برترى و کرامت داشت، بلکه صرفا براى این که یکدیگر را بشناسید و امر اجتماعتان و مواصلات و معاملاتتان بهتر انجام گیرد، چون اگر فرض شود که مردم همگى یک جور و یک شکل باشند و نتیجتا یکدیگر را نشناسند، رشته اجتماع از هم مى گسلد، و انسانیت فانى مى گردد. ترجمه المیزان، ج 18، ص: 487 ه - اگر تمایزی میان افراد نبود یعنی همه یک شکل و رنگ بودند و قد و زبان و لهجه و رنگ مو و قیافه و شغل و محل زندگی همه انسانها یکسان بود بدون شک زندگی اجتماعی با مخاطره مواجه می شد و بی نظمی و اشتباه مکرر و نابسامانی جامعه را فرا می گرفت زیرا چیزی که افراد را از یکدیگر جدا سازد وجود نداشت . ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin