#شبهه این روزها اخبار جدیدی از سختگیری بر مردم در برخی از شهرها از مشهد تا فارس و تهران به گوش می رسد.
خبرآنلاین به نقل از «پیغام بوشهر» نوشت: متاسفانه تجربه ناموفق چند دهه بگیر و ببند در حوزه حجاب گویا خیلی موفق بوده که مسئولان ما همچنان اصرار به استفاده از همین روش دارند و ذرهای هم از آن کوتاه نمی آیند!
از این پس ورود افراد به قول خودشان بدحجاب را در زمان انتخابات به صندوقهای رای یا زمان برگزاری تظاهراتها به مراسم دولتی ممنوع اعلام کنند.
نمیشود که هر وقت به آنها نیاز داشتیم این افراد را به تصویر بکشیم و هر وقت هم نمی خواستیم به انها انگ مجرم بودن بزنیم.
صداوسیما هم دیگر در زمانهای انتخابات و راهپیماییها این افراد را برای استفاده به تصویر نکشد!
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام واحترام
کسی به بد حجاب و شل حجابها کار ندارد
آنچه مد نظر است مغرضینی هستند که حجابی ندارند....وکاملا با برداشتن روسری عادی انگاری در جامعه میخواهند ایجاد کنند.
کشف حجاب
شال روی گردن
لباس های پاره
بالای ناف
لطفاً مباحث را تفکیک بفرمایید
مد نظر افرادی هستند که پای صندوق رأی نیامده و نمی آیند
نگران نباشید
👇👇
هدایت شده از جان من و سید علی💕
این بیحجابی آن بیحجابی نیست!
🔹 برداشتن روسری در خیابان معنی اش چیست؟ ماجرا ی کشف حجاب نسبت به گذشته تغییر کرده است. در ظاهر نمایند. از قضا با یک پدیده نوظهور مواجهیم. ما پیشتر نیز با پدیده بیحجابی مواجه بودیم. اما..
🔸 بدحجابی در تاریخ جمهوری اسلامی اگرچه یک نقص محسوب می شود اما برآمده از بی حیایی و خدای ناکرده بی عفتی نیست. برآمده از غرب پسندی های عرفی گرایانه است. به همین دلیل است که رهبرانقلاب تاکید داشتند بدحجابی یک نقص است اما معیار نهایی برای قضاوت افراد نیست.
🔹 چه بسا دختران بدحجابی که هم انقلابی اند و هم اهل معنویت؛ هرچند گرفتار این خطا. اما از این خطا تا آن خطا فاصله بسیار است. کدام خطا؟
🔸 ما با یک پروژه سیاسی مواجهیم. لذا نوع مواجهه با این خطای سیاسی از جنس آن خطای فرهنگی نیست. خطای سیاسی برخورد امنیتی می طلبد و خطای فرهنگی مواجهه آموزشی و فرهنگی.
🔹از کدام خطای سیاسی حرف میزنیم؟
موضوع کشف حجاب را یکبار دقیق شویم.
🔸 معنی کشف حجاب یعنی ایستادن مقابل احکام؟ ازین هم بالاتر چون ممکن است برخی لامذهب یا شل مذهب باشند. یعنی ایستادن مقابل قانون؟ ازین هم بالاتر چون ممکن است کسی این قانون را قبول نداشته باشد.
🔹 برداشتن حجاب ایستادن مقابل دموکراسی و جمهوریت است. یعنی چی؟
اکثریت این کشور مسلمانند. اسلام دین غالب است. حجاب از احکام دینی است. پس به حکم دموکراسی باید به حقوق اکثریت احترام گذاشت. ممکن است بگوئید حجاب اختیاری است. بی حجاب و باحجاب باید آزاد باشند. این حرف ظاهر قشنگی دارد اما قرائت دیگری از تقابل خشن با دموکراسی است.
🔸 چون ایستادن مقابل قانون است. حجاب الزام قانونی است نه اجبار. اخیرا یک حرف جدیدی باب شده است که: " مگه زمان رضا خان قانون کشف حجاب نبود؟ پس چرا مقابله کردید؟" پاسخ خیلی روشن است. قانون حجاب با قانون کشف حجاب یک تفاوت عمیق و البته ساده دارد. قانون کشف حجاب قانون برامده از دیکتاتوری بود ولی قانون حجاب برآمده از اراده مردمست. رضا خان با دیکتاتوری مقابل دین مردم ایستاد، مردم هم مقابلش ایستادند.
برگردیم به بحث اصلی.
🔹 با پدیده نوظهور مواجهیم. پدیده ای که هدف نهاییش ایستادن مقابل اکثریت مردم است. به همین دلیل گفته می شود کشف حجاب سیاسی است.
🔸ظاهر یکیست. اما فاصله معنادار است. این بی حجابی آن بی حجابی نیست. ما با جمعیتی بسیار محدود مواجهیم که خواسته یا ناخواسته با کشف حجاب مقابل جمهور مردم ایستادند.
🔻 ماجرای کشف حجاب ابزار جدید تقابل با اکثریت مردم است. به همین دلیل است که یک خبرنگار فراری از ایران که این روزها کارمند مواجب بگیر سفارت آمریکا شده است با صراحت می گوید هدف از کشف حجاب براندازی است و لاغیر.
✍ محسن مهدیان
هدایت شده از جان من و سید علی💕
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجاب قانون اسلامی نیست!
قانون انسانیست
🎙سخنران: محمد رضا #هاشمی
سلام از ماست بله پاسخ شبهه رو متوجه شدم
اما شما در پاسخ اشاره کردید به حمله مسلمانان عرب به ایران!!!!
وهم مقبره شهدا!!!
شبهه ایی برام پیش امد
که:مگه اسلام جنگ طلب هست ومیتونه کشور گشایی کنه؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
#سوال⁉️
آیا اسلام دین جنگ و خونریزی است وهدف جنگها کشورگشایی بوده است؟
#پاسخ👇
✅🌴 کسی که از دین اسلام و پیامبر مهربانی و اولیاء بزرگوار او جز جنگ و خونریزی و ... را برداشت کنند، نه اسلام را شناخته اند و نه پیامبر بزرگوار آن را و نه جانشینان معصوم آن را.
کسی باید در مورد اسلام و احکام آن و جهاد آن و جانشینان و حکام آن اظهار نظر کند که اسلام را بشناسد و آن را مطالعه کند.
🌴مسئله صلح در دین اسلام و قرآن کریم از جایگاه ویژهای برخوردار است و علاوه بر آیات قرآن، سیره پیامبر اسلام نیز گواه این مدعی است. با این وجود، همواره در طول تاریخ افرادی بودند و هستند که در اثر برخورد ظاهری و گزینشی با آیات قرآن، قرائتی توأم با خشونت از اسلام ارائه کردهاند و به کمک رسانههای جمعی تصویری تاریک و خشونتبار از دین اسلام به نمایش گذاشتند
🔷قرآن یک کتابی است که بیش از شش هزار آیه دارد و موضوعات بسیار متنوعی در قرآن مطرح شده است. اگر میخواهیم کار درست و کاملی کنیم باید ریز شویم و نگاه عامیانه و کلی نداشته باشیم.
نمی شود یک دسته آیات را گرفت و آیات دیگر را رها کرد.
✔️طبق آنچه كه از «قرآن مجيد» استفاده مى شود تمام جنگ هاى اسلامى جنبه دفاعى داشته است. لذا «قرآن» مى گويد اگر دست صلح به سمت شما دراز كردند آن را ردّ نكنيد. به دو نمونه توجّه فرماييد:👇
⏮الف) در قسمت پايانى آيه 90 از سوره «نساء» مى خوانيم: «فَإِنِ اعْتَزَلُوكُمْ فَلَمْ يُقاتِلُوكُمْ وَ أَلْقَوْا إِلَيْكُمُ السَّلَمَ فَما جَعَلَ اللهُ لَكُمْ عَلَيْهِمْ سَبِيلاً»؛ (پس اگر از شما كناره گيرى كرده و با شما پيكار ننمودند، [؛ بلكه] پيشنهاد صلح كردند، خداوند براى شما راهى براى تعرض بر آنان قرار نداده است). طبق اين آيه شريفه، خداوند مى گويد اگر غير مسلمانان، صلح دوست و اهل همزيستى مسالمت آميزند، شما حق نداريد متعرض آنها شويد.
⏮ب) در آيه 91 همان سوره، حكم نقطه مقابل آيه قبل را چنين بيان مى كند: «فَإِنْ لَمْ يَعْتَزِلُوكُمْ وَ يُلْقُوا إِلَيْكُمُ السَّلَمَ وَ يَكُفُّوا أَيْدِيَهُمْ فَخُذُوهُمْ وَ اقْتُلُوهُمْ حَيْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَ أُولئِكُمْ جَعَلْنا لَكُمْ عَلَيْهِمْ سُلْطاناً مُبيناً»؛ (اگر از درگيرى با شما كنار نرفتند و پيشنهاد صلح نكردند و دست از شما نكشيد آنها را هر جا يافتيد اسير كنيد و [در صورت احساس خطر] به قتل برسانيد. آنها كسانى هستند كه ما براى شما، تسلّط آشكارى نسبت به آنان قرار داده ايم).
از نظر اسلام مشروعيّت جنگ جايى است كه دشمن توطئه اى چيده يا آماده حمله باشد، آيا در اين هنگام عقل سليم مى گويد: اگر دشمن خواست شما را به قتل برساند، تسليم او شويد و دست به شمشير نبريد؟ نتيجه اينكه تمام جنگ هاى اسلامى طبق منطق قرآن و اسلام دفاعى بوده و هيچ جنگى براى مجبور كردن مردم به پذيرش اسلام نبوده است.
🌸https://zaya.io/zt8ze
♦️ اگر پدری در مسیر تربیتی خودش همواره بر مهربان بودن و مسالمت تاکید کند ، تربیت موفقی نخواهد داشت.
حکیم آن کسی نیست که فقط و فقط مهربان ک رحیم باشد بلکه حکیم آن کسی است که به جا مهربان باشد و به جا سخت گیری کند.
قرآن جایی به جنگ فرمان می دهد ولی بسیاری از جاها طرفدار صلح است.
خود قرآن درباره پیامبر(ص) میفرماید: «وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ»، نفرستادیم تو را مگر رحمت برای عالمیان. پیامبر(ص) پیامبر رحمت است، آن هم برای همه جهانیان.
♦️اصلا رمز و راز پیروزی پیامبر(ص) چه بوده است: «فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَلَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ». به مرحمت خدا بود که با خلق مهربان گشتی و اگر تندخو و سختدل بودی مردم از گِرد تو متفرق میشدند، پس از (بدیِ) آنان درگذر و برای آنها طلب آمرزش کن
⏮ آیه دیگری میفرماید: «لَسْتَ عَلَيْهِمْ بِمُصَيْطِرٍ».تو مسلط و توانا بر (تبدیل کفر و ایمان) آنها نیستی.
🔷 همچنین در سوره قاف میخوانیم: «نَحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ وَمَا أَنْتَ عَلَيْهِمْ بِجَبَّارٍ». و تو بر آن مردم، جبّار و مسلّط نیستی
🌹 اصلا اساس دعوت پیامبر(ص) بر اساس حکمت و جدال احسن است: «ادْعُ إِلَى سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ».(ای رسول ما خلق را) به حکمت (و برهان) و موعظه نیکو به راه خدایت دعوت کن و با بهترین طریق با اهل جدل مناظره کن (وظیفه تو بیش از این نیست).
♦️برای شناخت اسلام و امیرالمومنین باید پای سخن جرق جرداق مسیحی نشست.
جرج
جرداق کتاب ارزشمند «امام علی، صدای عدالت انسانی» را در پنج جلد نوشت و خود هیچ یک از کتاب هایش را به اندازه این کتاب، دلچسب و دلپذیر نمی دانست. او در این کتاب در وصف حضرت علی(ع) نوشته است: «ای روزگار کاش می توانستی.👇
هدایت شده از جان من و سید علی💕
همه قدرتهایت را
و ای طبیعت ، کاش می توانستی همه استعدادهایت را در خلق یک انسان بزرگ و نبوغ بزرگ و قهرمان بزرگ جمع می کردی و یک بار دیگر به جهان ما یک علی دیگر می دادی.»
اسلام وقتی دختران و زنان را زنده به گور می کردند از مقام زن و حق زن دفاع کرد.
🔺وقتی برای سیاه پوستان ارزشی قائل نبودند به آن کرامت بخشید.
پيامبر صلي الله عليه و آله : لافَضلَ لِعَرَبِيٍ عَلى عَجَمِيٍّ و لاعَجَمِيٍّ عَلى عَرَبِيٍّ و لا أحَمَرَ عَلى أسوَدَ و لا أسوَدَ عَلى أحَمَرَ إلاّ بِالتَّقوى ؛
پيامبر صلي الله عليه و آله :هيچ عرب را بر عجم ، و هيچ عجم را بر عرب و هيچ سفيد را بر سياه و هيچ سياه را بر سفيد برترى نيست مگر به تقوا.
#شبهه
سید محمد مهدی احمدی داماد محسن رضایی ، برادر عروس قالیباف ، برادر داماد رحمانی فضلی مدیر عامل بانک صادرات شد.