eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.8هزار دنبال‌کننده
14.8هزار عکس
5.9هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مهاجر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چیزی نیست یه امریکاییه که توی سرما یخ زده مرگ بر این رژیم دیکتاتوری ✊
هدایت شده از مهاجر
♦️غارت فروشگاه ها در بوفالو و نیویورک همزمان با موج شدید سرما و یخبندان 🔹اسپوتنیک گزارش داد؛ برف و یخبندان در آمریکا تاکنون جان 34 نفر را گرفته است و این رقم افزایش خواهد یافت 🔹پ.ن اینطور که پیداست زمستان سخت گریبانگیر آمریکا هم شده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✋ سلام علیکم.... این پیام رو یکی از دوستان ارسال فرمودن، دنبال منبع هستند، و تأیید یا تکذیب این مطلب..👇 لطفاً راهنمایی بفرمایید🙏 داستان امام زمان ✍دکتر مسعود انصاری امام یازدهم حسن عسکری مدت شش سال امامت کرد و در بیست و نه سالگی بیمار شد. هنگامی که خلیفه از بیماری امام آگاه شد بی‌درنگ قاضی القضات را همراه چند پزشک و تعدادی خدمتکار به منزل امام فرستاد تا از او مراقبت کنند. انگیزه فرستادن چنین گروهی به منزل امام آن بود که شیعیان پس از مرگ هر امامی بمنظور بد نام کردن خلیفه،  شایع می‌کردند که خلیفه، امام را مسموم کرده و خلیفه سعی کرد از چنین شایعاتی جلوگیری کند. بیماری امام روز به روز شدیدتر شد و سرانجام در ۱۲ دی ماه ۲۵۲هجری شمسی درگذشت. چون امام هیج فرزندی نداشت پس از فوت ایشان بین مادر امام (حدیث) و برادر امام (جعفر) اختلاف و نزاعی بر سر میراث امام در می گیرد و برای حل این اختلاف دست به دامن خلیفه می شوند. اهل بیت محترمی که برای ارث به جان هم می افتند و از قاضی القضات سنی مذهب دادرسی می طلبند!! خلیفه هیئتی را برای تحقیق اعزام می کند. وظیفه این هیئت تحقیق در مورد فرزند داشتن امام و معاینه تمام زنان و کنیزان امام از نظر بارداری بود. این تحقیق دو سال طول می‌کشد. پس از دو سال و پس از اینکه ثابت شد که امام فرزند ندارد، قاضی القضات به نفع مادر امام حکم صادر می‌کند. این دو سال که به "سالهای حیرت" معروف است از اسفناکترین دوران تاریخ شیعه است. _ گروهی شیعه گری را رها کردند. _ گروهی برادر امام (جعفر) را به امامت پذیرفتند. _ گروهی پذیرفتند که امام حسن عسکری به غیبت رفته و دوباره ظهور می کند. _ گروهی پذیرفتند که امامت شیعه گری با امام یازدهم پایان یافته است. ناگهان شخصی شیاد به نام "عثمان بن عمری" تصمیم می‌گیرد که از این آب گل آلود ماهی بگیرد. این شخص ادعا می‌کند که امام حسن عسکری فرزندی دارد که ۴ سال پیش از مرگ پدر بدنیا آمده بود و در چاهی در سامره قایم شده است. با چنین ادعایی این  فرد با یک تیر دو نشان می‌زند. ۱- نایب امام می شود و با سهم امام که از شیعیان می گیرد برای خودش زندگی خیلی راحتی درست می کند.  ۲- مذهب شیعه را از مرگ تدریجی نجات میدهد.         به نظر می رسد کسانی که ادعای این شخص را پذیرفتند آنقدر فاقد شعور بودند که سؤال نکردند که چگونه ممکن است که مادر و برادر امام از این فرزند بی خبر باشند ولی او باخبر...!!! علاوه بر این کسی سؤال نکرد که چه کسی از این پسر خردسال در چاه مراقبت می‌کند. عثمان بن عمری  به مدت ۴۵ سال کلاهبرداری کرد و پسرش "محمد بن عثمان" را برای جانشینی خودش تربیت کرد. نایب دوم هم به مدت ۲۱ سال کلاه برداری کرد و دوستش "حسین بن روح نوبختی" را برای جانشینی خودش تربیت کرد. نایب سوم هم به مدت ۳ سال کلاهبرداری کرد و دوستش "علی بن محمد سیمری" را برای جانشینی خودش تربیت کرد. نایب چهارم پس از ۳ سال  سخت بیمار شد. شیعیان که برای دیدن امام جانشان به لبشان رسیده بود از آخرین نایب که در حال مرگ بود خواستند که وجود امام را ثابت کند. آخرین فرد چاره ای ندید جز اینکه به شیعیان بگوید که امام به غیبت کبری رفته و تا روز قیامت به درازا می کشد.         با گذشت حدود ۱۱۰۰ سال از مرگ آخرین نایب هنوز  شیعیان اعتقاد دارند امام زمان در چاهی قایم شده، زنده است و روز تولدش را با شکوه تمام جشن می گیرند. فاجعه در آن جاست که تعدادی از این افراد مدارک تحصیلی عالی از دانشگاه های معتبر جهان دارند و به چند زبان هم صحبت می‌کنند! البته باید بپذیریم که در میان فقهای شیعه افرادی هستند که اعتقاد دارند که امام زمان یک افسانه است و چنین شخصی  به دنیا نیامده و وجود هم ندارد. تعدادی از این فقها معتقدند که مردم عادی ظرفیت درک این حقیقت را ندارند و نباید صریحا در این مورد سخن گفت ولی تعدادی هم معتقدند که در این دوران فهم مردم خیلی بالاتر از فهم انسانهای هزار و اندی سال پیش است و ظرفیت درک این حقیقت را دارند. برخی هم از ترس جانشان جرأت سخن گفتن در این مورد را ندارند. آیت الله علامه سید ابوالفضل برقعی، کسی بود که اعتقاد داشت که در باره این حقیقت باید صریحا سخن گفت و چنین هم کرد و جان خود را در این راه از دست داد. این علامه بخاطر عقایدش در سال ۱۳۶۶ بازداشت و به ۱۶ ماه زندان محکوم و سپس تبعید شد. پس از بازگشت از تبعید مخالفانش چندین بار سعی کردند که او را ترور کنند و بالاخره توانستند او را در سال ۱۳۷۰ به قتل برسانند و هیچکس به جرم قتل ایشان دستگیر نشد. 📕برگرفته از کتاب شیعه گری و امام زمان نوشته دکتر مسعود انصاری.
هدایت شده از مهاجر
1️⃣ باسمه تعالی قسمت اول شهادت امام حسن عسکری علیه السلام : اخیرا انکار مسلمات تاریخی مثل آب خوردن شده است .!!! اگر فضای اجتماعی و سیاسی خلفای عباسی در زمان امام حسن عسکری علیه السلام اینقدر گل وبلبل وبا احترام وپر از صمیمیت !!!! بوده است که نویسنده ی متن ادعا کرده لطفا ایشان توضیح دهد که : چرا جوانی در سن 29 سالگی که در صحت و سلامت کامل جسمی بوده و هیچ بیماری قبلی نداشته، و با توجه به اعتراف کتب تاریخی از حیث سلامت جسمی به تعبیری فوق نرمال بوده است.... در عرض دو سه روز بیمار می شود و از دنیا می رود؟؟!!! چرا امام از کودکی وبخصوص از زمان امامت تحت تدابیر شدید امنیتی ونظامی بودند به حدی که لقب ایشان هم متاثر از این فضا به عسکر یعنی لشکر وسپاه مبدل شد؟ امامی که محل تولدشان و شهر آباء واجدادی شان شهر مدینه بوده است چرا باید تمام عمرشان را در شهر نظامی و تحت نظارت کامل خلفای زمان باشند به حدی که در تمام عمر شریفشان یک بار هم نتوانند برای سفر حج به مکه مشرف بشوند؟؟ لطفا توضیح دهید اگر خلفای عباسی قصد شهادت امام را نداشتند چرا معتز عباسی به حاجب خود دستور داد امام را در مسیر کوفه به قتل برساند ولی با آگاه شدن مردم، موفق نشد؟؟(الغیبه ص 208- مسند امام عسکری ع ص 92 ) چرا مهتدی عباسی نیز تصمیم گرفت امام را در زندان به شهادت برساند ولی نتوانست؟(الارشاد ج 2 ص313) امامی که اینقدر مورد لطف خلیفه بوده چرا از شش سال عمر شریفش سه سال آن را در زندان خلیفه عباسی بوده است؟ چرا در مدت سه سال دیگر ایشان حق ملاقات با مردم را نداشتند؟ به نظر شما ، چرا ابن صباغ مالکى‏ ، که از دانشمندان اهل سنت هم هست از قول «عبید الله بن خاقان‏» ، یکى از درباریان عباسى می گوید وقتی خبروخامت جال امام را برای معتمد آوردند آن چنان گل از گلش شکفت که تاکنون او را به این خوشحالی ندیده بودم؟ چرا در این مدت به هیچ طبیب جز طبیب دربار اجازه ندادند که امام را معاینه کند و در مدت بیماری تدابیر شدید امنیتی افزایش پیدا کرد؟ فارغ از تمام مستندات تاریخی که ضرب المثل" بکش وزیر تابوتش گریه کن" که رویه ثابت خلفای عباسی در برخورد با ائمه علیهم السلام بود را تایید می کند شیعه دلیل محکم وبدون خدشه ای در شهادت ائمه دارد و آن اینکه بعد از اثبات مقام امامت با دلایل عقلی معصومیت و صداقت وعدالت امام برای او محرز ومسلم می شود واگر هیچ دلیلی جز این کلام امام صادق علیه السلام نداشت که فرمودند: "و الله ما منّا الا مقتول شهيد" به خدا قسم همه ما ائمه کشته وشهید هستیم" برای شعیان کافی بود که مطمئن باشند همه ائمه علیهم السلام به دست خلفای اموی وعباسی به شهادت رسیدند.
هدایت شده از مهاجر
2️⃣ قسمت دوم : اثبات ولادت امام زمان علیه السلام 1️⃣ اقرار دانشمندان اهل سنت، بر ولادت امام زمان علیه السلام : از باب نمونه می توان به موارد اشاره نمود : ابن اثیر در کتاب «الکامل فی التاریخ، ج 7، ص 274» در نقل حوادث سال 260 ق و ذهبی در کتاب «سیر أعلام النبلاء، ج 13، ص 119» و محمد بن طلحه شافعی در کتاب «مطالب السئول، ج 2، ص 79» و «علی بن محمد بن صباغ مالکی» در کتاب «الفصول المهمّه، ص 287-200» و ابن‌خلکان (م ۶۸۱ق) در کتاب وفیات الاعیان، ابونعیم در کتاب ”اخبار المهدی“ ابن حجر هیثمی در "القول المختصر فی علامات المهدی المنتظر" شوکانی در "التوضیح فی تواتر ما جاء فی المنتظر و الدجال و المسیح"، ادریس عراقی مغرب در "المهدی" و... و در کتب سنن ابن داوود ـ سنن ترمذی ـ ابن ماجه ـ ابن عمرو الدانی مسند احمد ابن یعلی صحیح حاکم و معاجم طبرانی و رویانی و دارقطنی و ابونعیم خطیب در تاریخ بغداد و ابن عساکر در تاریخ دمشق و. ابن هجر هیثمی می‌گوید: امام حسن عسکری ـ علیه السّلام ـ غیر از ابی القاسم، محمد الحجة فرزندی به جا نگذاشت و آن هنگام که پدر بزرگوارش وفات یافت او پنج سال داشت. ذهبی می‌گوید: شیعیان معتقدند که پسر امام حسن عسکری ـ علیه السّلام ـ یعنی محمد بن الحسن، قائم و جانشین و حجت است. ایشان در سال دویست و پنجاه و هشت و بنا به قولی در سال دویست و پنجاه و شش متولد شده است. 2️⃣دلیل دوم بر متولد شدن حضرت صاحب الزمان ـ علیه السّلام ـ شهادت شاهدان عینی حضرت مهدی علیه السلام بر رویت امام در هنگام کودکی آن حضرت هستند. مانند: محمد بن علی بن بلال،احمد بن محمد بن عبداللّه،احمدبن اسحاق ،ابوهاشم جعفری (داوود بن قاسم)،حمدان بن احمد قلانسی ،محمد بن احمد علوی،دختر بزرگوار امام جواد (ع)،محمد بن اسماعیل بن موسی‌،عمرو اهوازی، ابراهیم بن ادریس،ابوالأدیان بصری و ... معاویة بن حکیم و محمّد بن ایوب و محمّد بن عثمان گویند: ما چهل نفر در منزل امام حسن عسکری جمع شدیم. او فرزندش را به ما نشان داد و فرمود: این امام شما پس از من و خلیفة من بر شما است، از او پیروی کنید و پس از من در دین خود پراکنده نشوید، که هلاک خواهید شد. بدانید که بعد از این او را نخواهید دید. آنان گویند: از حضور امام بیرون آمدیم و پس از چند روز امام حسن عسکری(علیه السلام) به شهادت رسید (إعلام الوری، ج 2، ص 252) 3️⃣ادله عقلی بر ضرورت وجود امام مانند برهان علت غائی،برهان هدفمندی ،برهان لطف و برهان مظهر جامع،برهان فطرت ، برهان اتمام حجت و... : https://www.tasnimnews.com/fa/news/1394/07/10/877039 4️⃣ دلایل قرآنی که دلالت به وجود امام زمان علیه السلام دارد: مانند سوره های: مائده / 56، مجادله / 22، صافات / 173، انفال / 7، قصص/ 5، نور/ 55، توبه / 32 - 33، فتح / 28، صف / 8 - 9 و ... http://hadith.net/post/53441 https://www.pasokh.org/fa/Question/View/12604 https://www.islamquest.net/fa/archive/fa1429 5️⃣ دلایل روایی: این اخبار در منابع شیعه و سنی آمده است: 1- از اهل بیت پیامبر اکرم(ص) است، 389 روایت . 2 ـ از فرزندان امیرالمؤمنین علی(ع) است، 214 روایت . 3 ـ از فرزندان فاطمه زهرا(س)، 192 روایت. 4 ـ نهمین فرزند از اولاد امام حسین(ع)، 148 روایت. 5 ـ از فرزندان امام زین العابدین است، 185 روایت. 6 ـ از فرزندان امام حسن عسکری(ع) است، 146 روایت. 7 ـ عمر او طولانی خواهد بود، 318 روایت. 8 ـ غیبت طولانی خواهد داشت، 91 روایت و.... بسیاری از علماء اهل سنت منکر مهدی(عج) را کافر می دانند و این سخن پیامبر اکرم(ص) را نقل کرده اند که فرمود:( "من انکر خروج المهدی فقد کفر "،هر کس خروج مهدی را انکار کند کافر است یا "من کذب بالمهدی فقد کفر"، کسی که مهدی ع را منکر شود کافر گردیده است http://www.islamquest.net/fa/archive/fa1708 https://b2n.ir/t26639 5️⃣- یکی از ادله اثبات امام زمان علیه السلام وجود تشرفات بسیار زیاد افراد خدمت امام زمان علیه السلام در دوران غیبت می باشد https://portal.anhar.ir/node/20045 https://hawzah.net/fa/Subjects/63648 من جمله از این تشرفات تشرف بحرالعلوم یمنی است او یکی از علمای زیدیّه بود که وجود حضرت ولی عصر(عج) را انکار می‌کرد و با علما و مراجع شیعه آن روز مکاتبه می‌کرد و برای اثبات وجود و حیات آن حضرت برهان می‌خواست، علمای بزرگوار از کتب اخبار و تواریخ عامه و خاصه اقامه دلیل می‌کردند؛ ولی وی قانع نمی‌شد و می‌گفت: من هم این کتب را دیده‌ام تا اینکه برای آیت‌الله اصفهانی نامه نوشت و جواب قاطعی خواست آیت الله اصفهانی هم از او می خواهند به نجف بیاید تا امام زمان ع را به او نشان دهند .... داستان کامل این تشرف که موجب شیعه شدن او و طیف زیادی از مردم یمن شد (بیش از دوهزار نفر) را در این آدرس بخوانید: https://www.mashreghnews.ir/news/166073
هدایت شده از مهاجر
3️⃣ امام عسكري(ع) افزون بر اين كه قبل از ولادت امام مهدي بشارت داد و بعد از تولد به خواص خبر داد كه مهدي موعود ولادت يافته است، گام ديگري برداشت، و آن اين بود كه براي افزايش ايمان و اطمينان شيعيان، فرزندش امام مهدي را به تعدادي نشان داد . احمد بن اسحاق مي گويد: امام عسكري(ع) كودك سه ساله اي را به من نشان داد و فرمود: اي احمد، اگر تو نزد خدا و امامان گرامي نبودي، فرزندم را به تو نشان نمي دادم. بدان كه اين كودك هم نام و هم كنيه رسول خدا است و همان كسي است كه زمين را پر از عدل و داد خواهد كرد. معاويه بن حكيم،‌ محمد بن ايوب و محمد بن عثمان بن سعيد عمري مي‌گويند: ما يك گروه چهل نفره در خانة‌ امام حسن عسكري(ع) جمع شده بوديم، حضرت فرزندش امام مهدي را به ما نشان داد و فرمود: "اين امام شما و جانشين من است". علي بن بلال، احمد بن هلال، محمد بن معاويه بن حكيم و حسن بن ايوب مي‌گويند: ما تعدادي از شيعيان در خانه ي امام حسن عسكري(ع) تجمع نموديم و از حضرت درباره جانشين وي پرسش نموديم، پس از ساعتي حضرت كودكي را به ما نشان داد و گفت: "بعد از من اين امام شما است". عمر اهوازي مي‌گويد: امام حسن عسكري(ع) فرزندش را به من نشان داد و فرمود: "بعد از من اين فرزندم امام شما است". ابراهيم بن محمد گويد: در خانه عسكري كودك زيبايي را ديدم، از حضرت پرسيدم: يابن رسول الله، اين كودك كيست؟ حضرت فرمود: "اين كودك من است. اين جانشين من است". يعقوب بن منفوس مي‌گويد: خدمت امام عسكري(ع) رسيدم و از حضرت درباره امام بعدي و صاحب الامر جويا شدم. حضرت فرمود: پرده را كنار بزن؛ كنار زدم، در اين هنگام كودك پنج ساله اي را ديدم كه به سوي ما مي آيد، آمد و روي زانوي حضرت عسكري(ع) نشست. حضرت فرمود: "اين امام شما است". بعد از بشارت هاي امام عسكري(ع) و نشان دادن فرزند بزرگوارشان مهدي، به خواص و افراد مورد اطمينان، اينك نوبت خواص است كه اقدام نمايند و وجود امام مهدي را به اطلاع ديگر شيعيان برسانند تا آنان را از شك و حيرت نجات دهند . افرادي همانند حكيمه خاتون، دختر محمد بن علي بن موسي الرضا(ع)، عثمان بن سعيد عمري، حسن بن حسين علوي، عبدالله بن عباس علوي، حسن بن منذر، حمزة بن ابي الفتح، محمد بن عثمان بن سعيد عمري،‌ معاوية بن حكيم، محمد بن معاوية بن حكيم، محمد بن ايوب بن نوح، حسن بن ايوب بن نوح، علي بن بلال، احمد بن هلال، محمد بن اسماعيل بن موسي بن جعفر، يعقوب بن منفوس، عمر اهوازي، خادم فارسي،‌ ابوعلي بن مطهر، ابي نصر طريف ‌‌خادم، كامل بن ابراهيم، احمد بن اسحاق، عبدالله مستوري، عبدالله جعفر حميري، علي بن ابراهيم مهزيار، ابوغانم خادم، و ... كوشيدند و ولادت امام مهدي(عج) را به اطلاع شيعيان رساندند . افراد زیادی از معتمدین و افراد صادق در زمان امام حسن عسکری علیه السلام به صورت عینی فرزند امام را مشاهده فرموده اند و این مشاهده را در تاریخ ثبت نموده اند تا هیچ بهانه ای برای منکرین باقی نماند علاقمندان می تواند بخشی از این نقل های تاریخی را در آدرس زیر مطالعه فرمایند: https://www.mehrnews.com/news/4838306
هدایت شده از مهاجر
4️⃣ واما راجع به جعفر پسر امام هادی علیه السلام: جعفر، یکی از فرزندان حضرت هادی (علیه‌السلام) است که پس از شهادت برادرش امام حسن عسکری (علیه‌السلام)، ضمن ادعاهای باطلی چند، ادعای امامت کرد و ازاین‌رو به کذّاب (بسیار دروغ‌گو) شهرت یافت. این شهرت و نیز ادعای او، پیش‌تر در کلمات معصومان (علیهم‌السلام) پیش‌گویی شده بود. امام سجاد (علیه‌السلام) به نقل از پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرموده است:آن‌گاه که فرزندم جعفر بن محمد بن علی بن حسین بن علی بن ابی‌طالب متولد شد، نامش را صادق بگذارید که پنجمین فرزند از سلالۀ او، نامش جعفر است که از روی تجرّی بر خدای تعالی و دروغ بستن بر او، ادعای امامت می‌کند! او نزد خدا جعفر کذّاب و مفتری بر خدا و مدعی مقامی است که اهل آن نیست. وی، مخالف پدر خویش و حسود بر برادر خود و کسی است که می‌خواهد در هنگام غیبت ولی خدا او را برملا سازد. امام سجاد (علیه‌السلام) پس از نقل فرمایش پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) بسیار گریسته و فرمود: «گویا جعفر کذّاب را می‌بینم که طاغی زمانش را وادار می‌کند، تا در امر ولی اللّه و غایب در حفظ الهی و موکل بر حرم پدرش، تفتیش کند؛ به سبب جهلی که بر ولادت او و حرصی که بر قتل او دارد؛ اگر به او دست‌رسی یابد، و طمعی که در میراث او دارد، تا آن را به ناحق غصب کند» فاطمه، دختر محمد بن هیثم معروف به ابن سیابه گوید: هنگام ولادت جعفر، من در خانۀ امام هادی (علیه‌السلام) بودم و اهل خانه به این ولادت شادمان شدند. نزد امام هادی (علیه‌السلام) رفتم و او را شاد نیافتم. گفتم: «ای سرورم! چرا شما را به واسطۀ این مولود شادان نمی‌بینم؟» فرمود: «یهون علیک أمره فإنّه سیضلّ خلقا کبیرا»، «این امر بر تو آسان خواهد شد؛ زیرا به زودی او گروه پرشماری را گمراه می‌سازد. وی پس از برادر خود امام حسن عسکری (علیه‌السلام)، ادعای امامت کرد و برای رسیدن به این هدف خود، نقشه‌هایی کشید. اوّل خود، را در معرض تسلیت‌گویی مردم و تبریک بر امامت خود قرار داد؛ دوم خود را آماده اقامه نماز بر جنازه برادرش کرد، تا بلکه از این راه منصب رسمی (امامت) را به چنگ آورد. نقشه دیگر این بود که دست به دامن دولت شد تا دولت، او را به جای برادرش گذاشته و زعامت شیعیان را به وی واگذار نماید؛ اما در تمام این نقشه‌ها شکست خورد و جز رسوایی، چیزی به دست نیاورد وی وقتی می خواست بر بدن مبارک امام حسن عسکری علیه السلام نماز بخواند تا نقشه شوم خود را در جانشینی عملی کند حضرت مهدی (عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف) در جریان نماز، بر او احتجاج کرده و رسوایش کرد،واو را کنار زدند و خود بر بدن پدر گرامی نماز خواندند که این جریان تاریخی دلیل محکمی بر وجود نازنین امام زمان علیه السلام است که در کتب تاریخی معتبرثبت شده است لذا جعفر دولت حاکم را بر ضد آن حضرت و وجود ایشان تحریک کرد و در نتیجه حاکمان جور، دوباره به خانه امام عسکری (علیه‌السلام) یورش بردند و برای یافتن حضرت مهدی (عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف) تلاش‌های مذبوحانه‌ای انجام دادند؛ ولی خواست الهی بر آن تعلق گرفت که آن حضرت از گزند بدخواهان در امان بماند.
هدایت شده از مهاجر
5️⃣ ابن بابویه به سند معتبر از ابوالادیان روایت کرده است که من خدمت حضرت امام حسن عسکری (ع)می آمدم و نامه های آن جناب را به شهرها می بردم. پس روزی در بیماریی که در آن مرض به عالم بقاء رحلت فرمودند ، مرا طلبیدند و نامه ای چند نوشتند به مداین و فرمودند که بعد از پانزده روز باز داخل سامره خواهی شد و صدای شیون از خانه من خواهی شنید و مرا در آن وقت غسل دهند؛ ابوالادیان گفت: ای سید! هرگاه این واقعه روی دهد امر امامت با کیست؟ فرمود: هر که جواب نامه مرا از تو طلب کند او بعد از من امام است؛ گفتم: دیگر علامتی بفرما، فرمود: هر که بر من نماز کند او جانشین من خواهد بود، گفتم: دیگر بفرما ، فرمود: هر که بگوید که در همیان چه چیز است او امام شما است. ابوالادیان گفت : مهابت حضرت مانع شد که بپرسم کدام همیان. پس بیرون آمدم و نامه ها را به اهل مداین رسانیدم و جواب ها را گرفته، چنان چه فرموده بود برگشتم. روز پانزدهم داخل سامرا شدم صدای نوحه و شیون از منزل منور آن امام مطهر بلند شده بود. چون به در خانه آمدم جعفر [کذاب] را دیدم که به در خانه نشسته و شیعیان بر گرد او برآمده اند و او را تعزیت به وفات برادر و تهنیت به امامت او می گویند. پس من در خاطر خود گفتم که اگر این امام است امامت نوع دیگر شده، این فاسق کی اهلیت امامت دارد؛ زیرا که پیشتر او را می شناختم که شراب می خورد و قمار بازی می کرد و طنبور می نواخت . پس پیش رفتم و تعزیت و تهنیت گفتم و هیچ سؤال از من نکرد؛ در این حال « عقید » خادم بیرون آمد و به جعفر کذاب خطاب کرد که برادر تو را کفن کرده اند بیا و بر او نماز کن. جعفر برخاست و شیعیان با او همراه شدند. چون به صحن خانه رسیدیم، دیدیم که حضرت امام حسن عسکری (ع)را کفن کرده و بر روی نعش (تابوت) گذاشته اند. پس جعفر پیش ایستاد که بر برادر اطهر خود نماز کند. چون خواست تکبیر بگوید طفلی گندم گون، پیچیده موی و گشاده دندانی مانند پاره ماه بیرون آمد و ردای جعفر را کشید و گفت: ای عمو ! پس بایست که من سزاوارترم به نماز بر پدر خود از تو . پس جعفر عقب ایستاد و رنگش متغیر شد. آن طفل پیش ایستاد و بر پدر بزرگوار خود نماز کرد. پس از شهادت امام حسن عسکری(ع)، جعفر مأموران حکومت ستمگر عباسی را جهت تفتیش و تفحص از منزل امام و پیدا کردن امام زمان (ع)به سرای امام برد. ابوالادیان باز می گوید: روز بعد دیدم گروهی از اهل قم به قصد زیارت امام عسکری (ع) به سامرا آمده بودند. وقتی مطلع شدند که حضرت از دنیا رفته است؛ پرسیدند: امروز امام و حجت خدا کیست؟ گروهی جعفر کذاب را نشان دادند؛ اهل قم نزد جعفر آمده و سلام کردند و گفتند : پول زیادی که مخصوص امام (ع) است برای شما آورده ایم؛ دستور داد پولها را بگیرند. گفتند: ما هر وقت خدمت امام عسکری (ع)می رسیدیم و پولی نقد می آوردیم نام صاحبان پول را حضرت می بردند و حدود مبلغ را از درهم و دینار می فرمود ، شما هم اگر امام هستید و جانشین برادر خود می باشید مبلغ و عدد و اسم صاحبان پول را بگوئید. جعفر گفت: مردم از من علم غیب می خواهند، مگر برادرم علم غیب داشت؟ اهل قم گفتند: در این صورت ما پول را نخواهیم داد. همین که به بیرون شهر سامراء رسیدند، پیک امام دوازدهم (عج) با آنان دیدار کرد. بدین ترتیب، آنان به درک فیض دیدار با آن بزرگوار موفق شدند و امام زمان علیه السلام مقدار پول و ونام صاحبان آن را به تفصیل بیان فرمودند واهل قم به امامت ایشان ایمان آوردند
هدایت شده از مهاجر
6️⃣ واما راجع به نواب اربعه: نواب اربعه پیش از تصدی مقام نیابت، از وکلای بزرگ ائمه بودند. در عصر غیبت صغرا، نوّاب اربعه که چهار نفر از بهترین و شایسته ترین یاران و اصحاب امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) و امام مهدی (ع) بودند یکی پس از دیگری برای امر نیابت و واسطه بین مردم و امام غایب شان از طرف امام مهدی (ع) بر گزیده شدند . عدالت، تقوا، کرامات و لیاقت و کاردانی و نیز تعابیر ارزشمند موجود در کلام امامان قبل از آن حضرت در باره این چهار نفر جای هیچ گونه ابهام و شک و تردیدی را برای افراد جویای حقیقت باقی نمی گذارد و فرق بین آنان و مدعیان دروغین همچون آفتاب روشن خواهد گشت.هم چنین صدور کرامات زیادی (نظیر خبر دادن از بعضی اتفاقاتی که در آینده رخ داده است) از طرف آنان، موجب گشته تا به راستگویی آنان اطمینان حاصل شود و تا امروز نیز کسی نتوانسته است خلاف آن را ثابت کند که آنان به خاطر منافع شخصی خود چنین ادعایی داشته اند. به عنوان مثال طبق روایات فراوان، عثمان بن سعیداز اصحاب امام هادی (علیه‌السّلام) و امام عسکری (علیه‌السّلام)، شخصی جلیل القدر، مورد اطمینان، امین و نایب اول امام عصر (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) است. حدیث شناسان وکارشناسان خبره رجال بابررسی زندگی او او را در کمال وثاقت و صداقت بسیار جلیل القدر می شمارند. احمد بن اسحاق بن سعد القمی که از اصحاب امام هادی علیه السلام است می گوید، در یکی از روزها بر ابی الحسن علی بن محمد (امام هادی) وارد شدم عرض کردم: آقای من، من می‌روم و بر می‌گردم برایم ممکن نیست که همیشه خدمت شما برسم پس سخن چه کسی را بپذیرم و از چه کسی اطاعت کنم؟ امام (علیه‌السّلام) فرمود: این ابو عمرو (عثمان بن سعید عمری) مورد اطمینان و امین است و آنچه برای شما می‌گوید از جانب من می‌گوید، آنچه برای شما ادا می‌کند از جانب من ادا می‌کند (راوی می‌گوید) بعد از ابو الحسن (امام هادی) در یکی از روزها خدمت فرزند ایشان ابی محمد حسن عسکری (علیه‌السّلام) رسیدم و آنچه که به پدر ایشان عرض کرده بودم خدمت ایشان عرض کردم حضرت فرمود: این ابو عمرو (عثمان بن سعید) مورد اطمینان امام قبلی و مورد اطمینان من در زمان حیات و مرگم هست، آنچه برای شما می‌گوید از جانب من می‌گوید آنچه برای شما ادا می‌کند از جانب من ادا می‌کند. مالک بن فزاری نیز به نقل گروهی از شیعیان، می گوید: امام عسکری، در مجلسی که چهل تن از شیعیان برای کسب اطلاع در باره امام بعد از وی به حضورش رسیده بودند، حضرت حجت را، که کودکی ماه سیما و شبیه پدر بود، نشان داد و فرمود: شما پس از این او را نمی بینید. بنابراین، آنچه عثمان می گوید، بپذیرید که او جانشین امام شماست و نیابت به او سپرده می شود. امام عسکری در مورد عثمان وفرندش می فرمایند:« گواه باشید که عثمان بن سعید وکیل من است و فرزندش محمد بن عثمان وکیل فرزند من مهدی شما است»(الغیبه طوسی ص۳۵۶) علاوه بر تاییدات ائمه علیهم السلام که بخش کوچکی از ان نقل شد :توجه به این نکته بسیار مهم است که شیعیان وخواص ائمه علیهم السلام اینقدر ساده لوح نبودند که ادعای هر کسی بر نیابت را بپذیرند و در این امر بسیار دقیق بودند و وسواس داشتند لذا نایبان و وکیلان امام زمان علیه السلام با ارایه معجزات و کرامت‌ها و علوم برتر اعطایی از ناحیه مقدسه ، ادعای صدق خود را اثبات می نمودند. طبرسی در این باره می گوید: هيچ‌يک از اينان (نواب خاص) به اين منصب بزرگ نرسيدند، مگر اين‌كه قبلا از طرف حضرت صاحب الامر (علیه السلام) فرمان انتصاب آن‌ها صادر می‌گشت و شخص قبل از او جانشين خود را تعيين می‌نمود. شيعيان هم تا معجزه حضرت صاحب الامر كه دليل بر راست‌گوئى و صحت نيابت آن‌ها بود، از ایشان آشكار نمى‏گرديد، گفتار آن‌ها را نمى‏پذيرفتند..[طبرسی، احمد بن علی، الإحتجاج على أهل اللجاج، ج ‏2، ص 477 و یک نمونه کوچک : محمد بن ابراهیم بن مهزیار می‌گوید پس از وفات امام حسن عسکری (علیه‌السّلام) در مورد جانشین آن حضرت مردد بودم. پدرم وکیل حضرت بود و اموال زیادی نزدش بود. پدرم اموال را برداشت و من را به همراهی طلبید و به راه افتادیم، پدرم بین راه مریض شد و به من در مورد اموال وصیت نمود و گفت: از خدا بترس و این اموال را به صاحبش برگردان. هر که این نشانه را گفت، اموال را به او بسپار. سپس وفات کرد.چند روزی در عراق ماندم، سپس نامه‌ای از سوی عثمان بن سعید به من رسید که در آن نامه همه علایم و نشانه‌های اموال بیان شده بود، نشانه‌هایی که جز من و پدرم کسی آن را نمی‌دانست.محمد بن ابراهیم بن مهزیار با این کرامت و شاهد صدق هم به امامت امام مهدی و هم به نیابت عثمان بن سعید مطمئن شد.
هدایت شده از مهاجر
7️⃣ ✅ادعای نویسنده درباره مخفی شدن امام زمان علیه السلام در چاه هم یک ادعای کذب وپوچ است وهیچ کس جز خود نویسنده متن درباره امام چنین باوری ندارد: http://www.makarem.ir/main.aspx?typeinfo=43&lid=0&mid=410508&catid=-2 ✳️ اعتقاد به حضرت مهدی علیه السلام از مسلمات اعتقادات شیعه وحتی اهل سنت است واین روایت معروف از اهل سنت و در کتب ایشان است که من انکر المهدی علیه السلام فقدکفر : https://saafi.com/book/3254 http://www.isca.ac.ir/portal/home/?news/116878/19859/206329 ✳️جناب برقعی هم که درمتن به آن اشاره شده است ادعای قتل او کذب محض است واو به مرگ طبیعی مرد . او سالها کتابهای بسیاری را در دفاع از عقايد شيعه و اثبات امامت امام زمان علیه السلام و در رد آراء کسروي نوشت و حدود 40 کتاب در دفاع از اعتقادات شیعه واثبات امامت از او موجود است ؛ ولی در اواخر عمر گرایش وهّابی گری پیدا کرد و مرتد ومنکر شد وعلت این ارتداد هم به جهت این بود که او بعد از مرجعیت آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی توقع داشت که پسرعموی خودش آقای برقعی را مرجع تشیع اعلام کنند ولی چون او از لحاظ علمی به درجه اجتهاد نرسیده بود این اتفاق نیافتاد لذا ابوالفضل برقعی در قم به ایت الله بروجردی اهانت کرد وبنای مخالفت با اعتقادات شیعه را گذاشت ( دیگی که برای من نجوشد می خواهم سر سگ در ان بجوشد!!!) مردم قم هم به جهت اهانتهای بیشمار او را از قم بیرون کردند واو به تهران رفت از آن به بعد هم مورد حمایت مالی وهابیون عربستان قرار گرفت ولی باز قبل از مرگش وصيت‌نامه‌اي نوشت، و در آن به امامت ائمه (عليهم السلام) اعتراف کرد و وصيت کرد به پسرش که مرا حتي المقدور در حرم امامزاده شعيب روستاي کن – در اطراف تهران – دفن کنيد