هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
.
اتفاقاً اگر امروزه شیعه و سنّی سعی کنند تا در مکتب عاشورا «یزید» شناس شده و یزیدهای زمان خود را بشناسند، با جهانبینی، ایدئولوژی، استراتژی، اهداف، روشها و تاکیتکهای معاویهای و یزیدی آشناتر شوند، بیشتر وحدت میکنند و در لشکری واحد، با کفر و ظلم مبارزه میکنند و سبب میگردند تا سرهایشان بالای نیزهی جاهلان خودفروخته و عملهی آماتور ظلمه نرود و ناموسشان به سپاهیان یزیدی امروز (چون مدینه آن زمان)حلال نگردد، سرمایههایشان غارت نشود و اسلامشان تحت سلطه و ادارهی نامسلمانان قرار نگیرد.
«اَللّهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنّى وَ ابْدَاءْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ الثّانِىَ وَالثّالِثَ وَ الرّابِعَ * اَللّهُمَّ الْعَنْ يَزيدَ خامِساً وَ الْعَنْ عُبَيْدَ اللَّهِ بْنَ زِيادٍ وَ ابْنَ مَرْجانَةَ وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْراً وَ آلَ اَبى سُفْيانَ وَ آلَ زِيادٍ وَ آلَ مَرْوانَ اِلى يَوْمِ الْقِيمَةِ»
ترجمه: خدايا مخصوص گردان نخستين ستمگر را به لعنت من و آغاز کن بدان لعن اولى را و سپس دومى و سومى و چهارمى را * خدايا لعنت کن يزيد را در مرتبه پنجم و لعنت کن عبيداللّه پسر زياد و پسر مرجانه را و عمر بن سعد و شمر و دودمان ابوسفيان و دودمان زياد و دودمان مروان را تا روز قيامت.
📚منبع ایکس شبهه
#جهادگرتبیین
# سئوال
سلام در مورد شبهه شرور اطلاعاتی می خواستم.
که خداوند وجود ندارد پاسخش را می فرمایید
تشکر
هدایت شده از محمد حسین
#پاسخ
سلام واحترام
👈در شبهه شرور، لازم است به دو عامل اصلی ایجاد حس ناراحتی(شر) توجه کنیم.
در مورد شرور طبیعی، آنچه باعث ایجاد درد و رنج در یک موجود میشود،
یا خودش لازمه طبیعی جمادات و قوانینی تکوینی میان آنها است. مثلا وجود زلزله، به واسطه وجود یک سری فعل و انفعال درون پوسته زمین است که بر اساس قواعد نانوشته طبیعت، لازم است این گاز خارج شود و وقتی راهی برای خارج شدن نداشت، پوسته زمین را میشکافد.
🔹یا لازمه حیات و ادامه زندگی موجودات دیگر. مثلا وقتی گرگی به انسان حمله میکند این حمله یا برای دفاع از خودش است یا برای رفع گرسنگی خودش.
👈نتیجه رفتار طبیعی انسانها و موجودات دیگر است. مثلا وقتی انسان جنگهای را از بین میبرد، با یک باران سیل به راه می افتد و یک فاجعه طبیعی را ایجاد میکند.
بر این اساس، در مورد شرور طبیعی، ما هیچ نیازی بدان نداریم که وجود خدا را پیش فرض بگیریم. بلکه حتی اگر وجود خدا نیز اثبات نشود یا با کسی که وجود اورا منکر است نیز به بحث بنشینیم، از او میپرسیم چه چیزی باعث ایجاد این امور شده است و چرا این فجایع طبیعی روی داده است. قطعا در ان موقع پای خدا را وسط نمیکشد بلکه اینها را وقایع طبیعی میداند که نوع اول، لازمه لاینفک طبیعت است.
👈در نوع دوم، نتیجه رفتار یک جاندار دیگر و برای بقای زندگی خودش است.
و در نوع سوم، نتیجه رفتار انسان یا یک موجود دیگر و عکس العمل طبیعی طبیعت است.
🔹ممکن است گفته شود کسی که وجود خدا را قبول نکرده است، نمیتواند از هیچ یک از پاسخهایی که با پیش فرض وجود خدا و صفاتش است، قانع شود. بنابراین نمیتوان به او گفت "وجود شر برای انسان مصلحت داشته و وجود جهانی عاری ای شر ممکن نبوده وگرنه خداوند آنرا ایجاد میکرد." زیرا
این پاسخ با پیش فرض وجود خدا و قدرت و خیرخواهی اوست.
👈وجود شر یعنی عاملی که باعث ایجاد درد و رنج در عالم برای موجودات میشود، امری اجتناب ناپذیر است.
اجتناب ناپذیر است زیرا
در برخی موارد، عامل ایجاد احساس درد و رنج، امور طبییعی است و امور طبیعی از لوازم عالم طبیعت هستند. یعنی نمیشود عالم طبیعت وموجودات عالم طبیعت باشند، ولی این محدودیتها را نداشته باشند. نمیشود، گازهای درون زمین باشد ولی زلزله روی ندهد. نمیشود زلزله درون دریا باشد ولی سونامی روی ندهد و ....بنابراین
اینکه این عوامل دردسر ساز و ناراحت کننده هستند، به خاطر این نیست که خداوند نمیتوانسته انرا ایجاد کند، بلکه بدین جهت است که زدودن این امور از عالم طبیعت امکان پذیر نیست.
🔹پس عامل عدم وجود عالمی که عاری از درد و رنج و احساس آنها باشد، عدم امکان جمع میان مادیت عالم و نبودن چیزی است که باعث درد و رنج عده ای شود
👈با این نکته مشخص میشود که در مورد شرور طبیعی، نیازی به اثبات خدا نیست تا بخواهیم از پیش فرضهای آن بحث در پاسخ به مسئله شر استفاده کنیم.
از سوی دیگر مشخص میشود که در پاسخ به فلسفه شرور، نیازی نیست که از همان ابتدا گفته شود چون وجود شر به مصلحت انسان است.
زیرا در این صورت مشخص است که وجود خداوند پیش فرض گرفته شده است و با منکر نمیتوان اینگونه سخن گفت. چرا که سریعا مخاطب میپرسد شما از کجا متوجه این مصلحت شدید.
قاعدتا نمیتوان با تجربه و ازمایش این مصلحت را کشف کرد. بلکه ناچاریم به منبعی موثق متمسک شویم که خود پیش فرضش وجود داشتن خدا و داشتن صفات کمال است.
🔹اساس آنچه گفته شد مشخص میشود که بحث از شر، نیازی به پیش فرض گرفتن وجود خدا ندارد.
با توضیحی که در مورد پاسخ اولیه به مسئله شر داده شد، نه مصحلت داشتن وجود شر و نه اینکه خدا اگر میخواست آنرا ایجاد میکرد،
به هیچ کدام از این دو نیازی نیست.
پی نوشت:
1. صدرالمتالهین، شرح اصول کافی، به اهتمام محمد خواجوی، کتاب العقل و الجهل، تهران، موسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی، 1366، ص414
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#سوال
بعضی #شبهه می کنن که:
چرا من باید حجاب داشته باشم تو نگاه نکن!
چی باید جوابشون رو بدیم؟ بعضی مثال حس بویایی رو می زنن و میگن اگه یه نفر جورابشون دربیاره و بگه این گند میده تو بو نکن پس اون بینایی هم همینجوریه، برای بنده قابل پذیرش نیست چون حس بویایی قابل کنترل نیست مگر اینکه از فضا خارج بشیم و یا حداقل خیلی مشکل هست. اما بینایی رو میشه در عرض یک ثانیه یا کمتر به راحتی مسیرش رو عوض کرد و به اون چیز نگاه نکرد.
هدایت شده از جان من و سید علی💕
20.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️موی خودمه! به کسی چه؟
⁉️ کجای قران نوشته حجاب باید قانون باشه؟
⁉️ چرا حکومت بر اساس خواست خودش قانون تعیین می کنه؟
↩️من قانون و قبول ندارم رفراندوم بزارید!!!
هدایت شده از جان من و سید علی💕
7.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️#شبهه👇
چرا زن برای اینکه مرد به گناه نیفتد باید حجاب داشته باشد⁉️
✅پاسخ استاد محمدی شاهرودی رو ببینید👆
هدایت شده از جان من و سید علی💕
#پاسخ به
#شبهات_دانش_آموزی❓
#سوال چرا با وجود اینکه دخترها حجاب دارند، باز پسرها به آنها نگاه میکنند⁉️👀
#پاسخ 👇
🔻شما هرچقدر بیشتر از وسایلی که داری مراقبت کنی، خیالت راحتتره.درسته، بعضی وقتها وسایلی که ازشون مراقبت میشه، باز هم آسیب میبینن. اما خیلی کمتره. دزد به خانهای که قفل داره، دستبرد میزنه، ولی به سختی میتونه ازش دزدی کنه.
هر دزدی نمیتونه به خونهای که قفل داره، ورود پیدا کنه. ولی اگه همون خونه قفل نداشته باشه، هر کسی میتونه وارد اونجا بشه. حتی اگ کسی دزد نباشه و انگیزهی دزدی نداشته باشه، وقتی خونه یا ماشینی رو بدون قفل و دزدگیر ببینه، احتمال داره وسوسه بشه.
🔸⬅️ پسری که اهل چشم چرانی شده و توی کارش حرفهای شده، فرقی نداره دختر حجاب داشته باشه یا نداشته باشه. اون کار خودش رو میکنه. ولی این افراد کم هستند.
👈ولی اگر دخترها حجاب نداشته باشند، نه تنها اون پسری که کارش چشم چرانیه به دخترها نگاه میکنه، بلکه پسرهایی هم که اهل چشم چرانی نباشن همین که چشمشون به دخترهای بیحجاب بیفته، وسوسه میشن که نگاه کنن.
🔹⬅️ ولی اگه دخترها حجاب داشته باشن، اون پسرهایی که اهل چشم چرانی نباشن، دیگه دنبال دختران باحجاب نمیرن.
لینک مطلب👇
https://btid.org/fa/news/195703
#دانش_آموزی
#پاسخ_به_شبهات
#حجاب_نگاه_پسران
هدایت شده از محمد حسین
#پاسخ
سلام بزرگوار
در ادامه جواب استاد گرامی 👇👇
👈این سخن گفتاری پر از ایراد و مخالف با آموزه های دینی و اسلامی است. قبل از بیان ادله ی روایی و قرآنی جواب این ادعا را نیز با یک مثال و پرسش پی می گیریم.
در مثال رانندگی در خیابان، آیا شخص راننده می تواند با این تفکر که ماشین وسیله شخصی هر کسی محسوب می شود، از اینرو مجاز است، به هر شکل و هر سرعتی در خیابان های شهر تردد نماید و یا اینکه اگر دیگران در معرض خطر هستند مواظب خودشان باشند و جلوی ماشین ها عبور ننمایند. هر انسان با درایتی این نوع استدلال را رد می نماید و صاحبان این چنین تفکری را دور از عقل سلیم خطاب قرار می دهند.
👈در خصوص حجاب نیز به همین منوال است. ما نمی توانیم با بهانه های واهی با سیمای دور از حیا و حجاب منظر و اساس زندگی اجتماعی را دستخوش اختلالات روانی و آثار سوء خودنمایی و تبرج نماییم؛ چرا که با این رویکرد و روش نا مناسب، ما فکر و اندیشه دیگران را از مسیر اخلاقی دور نموده و موجبات تقویت و تشویش هیجانات نفسانی و شیطانی دیگران را موجب می شویم، این در حالی است که بر اساس آموزه های دینی و اسلامی همه افراد جامعه در مقابل یکدیگر مسئول هستند.
👈رعایت قانون حجاب و عفاف در روابط اجتماعی علاوه بر اینکه یک وظیفه دینی و الهی است، یک وظیفه و مسئولیت اجتماعی نیز می باشد که عدم رعایت و توجه به آن می تواند تهدیدی برای خود شخص و البته خطری جدی برای سایرین و اطرافیان باشد.
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از محمدتقی عارفیان
.
سلام و رحمة الله
اگر کسی در کشورهایی که حاکمیت با اسلام نیست این حرف را بزند، ممکن است طبیعی باشد
اما در کشور اسلامی چطور یک نفر میتواند به حقوق عامه تجاوز کند و انتظار داشته باشد که به او اعتراض نکنند؟!
اینکه کسی بگوید "من حجاب ندارم، تو نگاه نکن" یا بگوید: "من هرطور بخواهم میپوشم، مردها تحریک نشوند"، حرفی غیرمنطقی برای تنزّل دادن مسئله است.
کسی که کشف حجاب میکند، دینداری را برای دیگران سخت میکند.
چرا باید گروه بسیاری ازجمله جوانانی که امکان ازدواج ندارند، هر روز چنین صحنههایی ببینند و به مشقت یا گناه بیفتند؟!
چرا یک نفر به خودش چنین اجازهای میدهد که حجاب اختیاری (بیحجابی) داشته باشد و به حقوق عدۀ بسیاری تعدی کند؟!
کسی اگر بخواهد در خانۀ خودش در مقابل نامحرم کشف حجاب کند، به دیگران ربطی ندارد و حکومت هم او را تعقیب و مجازات نمیکند؛ اما در جامعۀ اسلامی که چهرۀ شهر باید بستری برای دینداری و معنویت باشد، کسی حق ندارد آشکارا گناه کند.
اگر کسی چنین کند هم وظیفۀ همگان است که نهیازمنکر کنند، و هم وظیفۀ حکومت است که با او برخورد کند.
اللهم اهدنا الصراط المستقیم
واجعل عواقب امورنا خیرا
یا حق
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
من به حجاب، معترضم.pdf
7.99M
⭕️ من به حجاب، معترضم
📚 این کتابِ Pdf با لحن و قالبی جذّاب و امروزی و نوجوانپسند، به سوالاتِ این روزهایِ دانشآموزانِ معترض به حجاب جواب داده.
☝️مادر به دختر، خانم معلّم به دانشآموز لازم است این کتاب را معرّفی کند. هر کس به اندازهی خودَش این کتاب را پُر قدرت، نشر دهد و دخترانِ این سرزمین را تشویق کند به مطالعهی آن.
البته بعضیها به هر حال ابوجهل هستند و ممکنه نپذیرن! بعضیای دیگه روی حرفها عمیق میشن و بعدا روشون اثر میزاره. به هر حال وظیفهی ما ابلاغ دین است و نه اصرار و اجبار.
👌👌 کلا معلمین چون ارتباط پیوسته دارن با مخاطب، نه فقط با گفتار که با رفتارهاشون، خیرخواهیهاشون و... میتونن دانشآموز رو با صبر و تأنّی پس از یک سال مُرید دین بکنند.