هدایت شده از h...m.p.r
» صحیفه امام خمینی » جلد 6 » صفحه 14
جلد 6 - صفحه 14
فساد و ویرانی به نام اصلاح و ترقی
من باید عرض کنم که محمدرضای پهلوی، این خائن خبیث ... رفت، فرار کرد و همه چیز ما را به باد داد. مملکت ما را خراب کرد، قبرستانهای ما را آباد کرد. مملکت ما را از ناحیه اقتصاد خراب کرد. تمام اقتصاد ما الآن خراب است و از هم ریخته است؛ که اگر بخواهیم ما این اقتصاد را به حال اول برگردانیم، سالهای طولانی با همت همه مردم، نه یک دولت این کار را میتواند بکند و نه یک قشر از اقشار مردم این کار را میتوانند بکنند، تا تمام مردم دست به دست هم ندهند نمیتوانند این به هم ریختگی اقتصاد را از بین ببرند. شما ملاحظه کنید به اسم اینکه ما میخواهیم زراعت را، دهقانها را دهقان کنیم، تا حالا رعیت بودند و ما میخواهیم حالا دهقانشان کنیم! «اصلاحات ارضی» درست کردند. اصلاحات ارضیشان بعد از این مدت طولانی به اینجا منتهی شد که بکلی دهقانی از بین رفت، بکلی زراعت ما از بین رفت، و الآن شما در همه چیز محتاجید به خارج. یعنی محمدرضا این کار را کرد تا بازار درست کند از برای امریکا و ما محتاج به او باشیم در اینکه گندم از او بیاوریم، برنج از او بیاوریم، همه چیز را. تخم مرغ از او بیاوریم، یا از اسرائیل که دست نشانده امریکاست بیاوریم.
بنابراین کارهایی که این آدم کرده به عنوان «اصلاح»، این کارها خودش افساد بوده است! قضیه «اصلاحات ارضی» یک لطمهای بر مملکت ما وارد کرده است که تا شاید بیست سال دیگر ما نتوانیم این را جبرانش بکنیم؛ مگر همه ملت دست به هم بدهند و کمک کنند تا سالهایی بگذرد و جبران بشود این معنا. فرهنگ ما را یک فرهنگ عقب نگه داشته درست کرده است. فرهنگ ما را این [شاه] عقب نگه داشته به طوری که الآن جوانهای ما تحصیلاتشان در اینجا تحصیلات تامِّ تمام نیست و باید بعد از اینکه یک مدتی در اینجا یک نیمه تحصیلی کردند، آن هم با این مصیبتها، آن هم با این [فشار] ها، باید بروند در خارج تحصیل بکنند. ما پنجاه سال است، بیشتر از پنجاه سال است دانشگاه داریم و قریب سی و چند سال است که این دانشگاه را داریم؛ لکن چون خیانت شده است به ما، از این جهت رشد نکرده؛ رشد انسانی ندارد.
هدایت شده از h...m.p.r
صحیفه امام خمینی » جلد 21 » صفحه 440
جلد 21 - صفحه 440
«دموکرات» و «کومله» وصیت میکنم که به ملت بپیوندند. و تاکنون تجربه کردهاند که کاری جز بدبخت کردن اهالی آن مناطق نکردهاند و نمیتوانند بکنند، پس مصلحت خود و ملت خود و مناطق خود آن است که با دولت تشریک مساعی نموده و از یاغیگری و خدمت به بیگانگان و خیانت به میهن خود دست بردارند و به ساختن کشور بپردازند و مطمئن باشند که اسلام برای آنان هم از قطب جنایتکار غرب و هم از قطب دیکتاتور شرق بهتر است و آرزوهای انسانی خلق را بهتر انجام میدهد.
و وصیت من به گروههای مسلمان که از روی اشتباه به غرب و احیاناً به شرق تمایل نشان میدهند و از منافقان که اکنون خیانتشان معلوم شد گاهی طرفداری میکردند و به مخالفانِ بدخواهان اسلام از روی خطا و اشتباه گاهی لعن میکردند و طعن میزدند، آن است که بر سر اشتباه خود پافشاری نکنند و با شهامت اسلامی به خطای خود اعتراف، و با دولت و مجلس و ملت مظلوم برای رضای خداوند هم صدا و هم مسیر شده و این مستضعفان تاریخ را از شرّ مستکبران نجات دهید؛ و کلام مرحوم مدرس آن روحانی متعهد پاک سیرت و پاک اندیشه را به خاطر بسپرید که در مجلس افسرده آن روز گفت:
اکنون که باید از بین برویم چرا با دست خود برویم.
من هم امروز به یاد آن شهید راه خدا به شما برادران مؤمن عرض میکنم اگر ما با دست جنایتکار امریکا و شوروی از صفحه روزگار محو شویم و با خون سرخ شرافتمندانه با خدای خویش ملاقات کنیم، بهتر از آن است که در زیر پرچم ارتش سرخ شرق و سیاه غرب زندگی اشرافی مرفه داشته باشیم. و این سیره و طریقه انبیای عظام و ائمه مسلمین و بزرگان دین مبین بوده است و ما باید از آن تبعیت کنیم؛ و باید به خود بباورانیم که اگر یک ملت بخواهند بدون وابستگیها زندگی کنند میتوانند؛ و قدرتمندان جهان بر یک ملت نمیتوانند خلاف ایده آنان را تحمیل کنند.
هدایت شده از h...m.p.r
7.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از h...m.p.r
h...m.p.r:
✅حضرت امام خمینی به عنوان مرجعی بزرگ و رهبر انقلاب اسلامی ایران و بنیانگذار جمهوری اسلامی در ایران با پدیده تحزب و احزاب سیاسی دارای دیدگاه خاصی است که میتواند در جامعه امروز ما راهگشا باشد.
دیدگاه او را میتوان در پنج مرحله مورد بررسی قرار داد.
1⃣ در اولین مرحله یعنی پیش از انقلاب اسلامی ایران امام خمینی به دلیل وابستگی احزاب سیاسی به بیگانگان یا فرمایشی و غیرآزاد بودن آنها، اصولاً آنها را عامل پراکندگی در جامعه و نفوذ بیگانگان یا وابسته به رژیم میدید. از همین روی بطور کلی با فعالیت احزاب سیاسی و تحزب مخالفت ورزیده و فعالیت آنها را فتنهانگیز دانسته بود.
2⃣در مرحله دوم یعنی در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی ایران امام بر فعالیت احزاب مردمی و تأمینکننده منافع مردم صحه گذاشته و فعالیت آنها را ـ حتی احزاب غیراسلامی و نامسلمان را ـ آزاد اعلام نمودند، اما این آزادی را مشروط به مضر نبودن فعالیت آنها برای اسلام و مصالح عمومی دانستهاند.
3⃣مرحله سوم رویکرد امام خمینی به احزاب سیاسی، سالهای نخستین بعد از انقلاب را دربرمیگیرد. در این مقطع، امام که پراکندگیهای ناشی از فعالیت گروهها و احزاب سیاسی را میدید، بر بقای انقلاب و استمرار نظام نوپای اسلامی بیمناک شد و این پراکندگیها را عاملی در جهت تضعیف انقلاب میدانست بنابراین به طور مکرر در سخنانشان، خواستار اتحاد گروههای سیاسی در جامعه شدند ولی تذکرات امام در مورد وحدت بین گروههای سیاسی نتیجهبخش نبود.
4⃣چهارمین مرحله از نگرش امام خمینی به فعالیت احزاب از سال 1360 تا 1367 ؛
مقطعی که در ابتدای آن، سازمان مجاهدین خلق (منافقین) دست به اقدام مسلحانه علیه نظام نوپای اسلامی زده بود؛ در این مقطع امام نظر چندان مثبتی به فعالیت احزاب نداشت و حتی احزاب اسلامی که بوسیلة یاران امام نیز تأسیس شده بودند ـ نظیر حزب جمهوری اسلامی ـ منحل شدند.
5⃣پنجمین رویکرد امام خمینی نسبت به حزب و پدیدة تحزب بعد از سال 1367 بود که در این زمان، با پایان یافتن جنگ و تثبیت نظام، فضا برای فعالیت احزاب بیشتر مهیا شد بطوری که امام با انشعاب در جامعه روحانیت مبارز و تشکیل مجمع روحانیون موافقت کرد.
●در صورتی که الگوهای رفتاری حاکمیت به شکلی باشد که مردم احساس ظلم کنند، مردم خود را محق به نادیده گرفتن هنجارهای اخلاقی خواهند دانست و ریاکاری و دزدی و تقلب و... در جامعه پررنگ شده و بعد از یک دوره زمانی از اخلاق، تنها نامی باقی خواهد ماند.
*منبع:* بریده ای از کتاب پشت پرده ریاکاری اثر "دن اریلی روانشناس و متخصص اقتصاد رفتاری."
هدایت شده از My Hero
سلام و احترام
#پاسخ
دوست گرامی
این کتاب نکات مهمی هم دارد که مربوط به خود سازی خودتان است. 👇👇👇
✅کتاب پشت پرده ریاکاری صدای وسوسه را یک بار و برای همیشه در ذهن شما خاموش میکند. اگر گاهی بین دوراهی صداقت و فریب سردرگم میشوید، اگر بهطور غیرارادی تقلب میکنید حکومت مقصر نیست کتاب پشت پرده ریاکاری میتواند شما را برای انتخاب صداقت مصممتر کند.
👈این کتاب به شما ثابت میکند برخلاف باور همیشگی، فساد موجود در جهان تقصیر عدهای خاصی نیست؛ بلکه همه ما مقصریم. من وشمایی که دم از انصاف برابری میزنیم.
🔹مطالعه کتاب پشت پرده ریاکاری شما را با ابعاد پنهان تقلب آشنا میکند و به شما کمک میکند تا ریشههای عمیق ناهنجاری درونی خود را شناخته و آنها را از وجود خود بیرون بکشید.
با مطالعه این کتاب شما بهتنهایی قادر خواهید بود مانند یک جنگجو، تقلب، دروغ و فریبکاری را در درون خود و اطرافیانتان کنترل کرده و تأثیر مثبتی در جهان پیرامونتان داشته باشید. یعنی اول باید خودتان را بسازید تا کمتر دیگران را مقصر کنید
🔹امروز این واقعیتی غیرقابل انکار است که بعد از سهدهه، دشمنان جمهوری اسلامی به قطعیت رسیدهاند که از راههای سختافزارانه و نظامی قادر به شکستن قدرت ایران اسلامی نیستند. از این رو مقابلهی آنها از دودهه پیش تاکنون، به رویارویی نرم تبدیل شده است. این رویارویی و نفوذ ابزارهای خاص خود همچون دروغ، شایعهپراکنی، تهمت و... را دربر دارد که در این میان، ایجاد تردید در ذهنها و دلها و پدید آوردن موج شک و تردید، یکی از ابزارهای اصلی محسوب میشود.
🔹بايد دقت كنيم تا هرگاه خواستيم از دولتمردان و سياستمداران شكوه كنيم انصاف بدهيم كه خود ما به عنوان يك كارگر، كارمند، استاد دانشگاه و... چه رفتارهايي داريم.
🖊محمدحسین
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
سلام علیکم
#سوأل
نظرتون راجع به الهی قمشهای چیست ؟
هدایت شده از نجمه کبیریان
سلام و احترام
آشکار کردن انحراف در عقاید و پیوستن به صوفیه و عرفان های کاذب
🔰شخصیت شناسی 🔰
♦️حسین الهی قمشهای، سخنرانی نام آشنا و چهره ای شناخته شده در اذهان مردم که سخنرانی های او سالهای متمادی از شبکه چهارم سیما پخش می شد و بعد از اعتراض های فراوان به صدا و سیما، پخش سخنرانی های او متوقف گشت لکن با کمال تاسف مجدداً سخنرانی های آقای قمشه ای از شبکه چهارم سیما پخش شد.
🔻علاوه بر اینکه ظاهر آقای قمشه ای به علت کروات زدن و تراشیدن ریش، هرگز شباهتی به انسان های متشرع و متدین ندارد ، اعتقادات او نیز هیچگاه در مسیری که اهل بیت علیهم السلام برای شیعیان ترسیم کرده اند قرار نداشت.
ایشان نه تنها در توحید خود از صوفیه پیروی می کند و به عقاید صوفیه معتقد است، بلکه در سلوک عرفانی و آموزه ها و گفتار و اعمال نیز، متصوفه را یگانه الگوی خود قرار داده و به دفاع از شخصیت ها و اقطاب بزرگ صوفیه می پردازد.
اکنون تنها به گوشه ای از این انحرافات اشاره می شود:
🔴حسین ابن منصور حلاج توسط امام زمان عجل الله تعالی فرجه مورد لعن و طرد قرار گرفت و بعد از ادعای بابیت، ادعای الوهیت و خدایی کرد و ندای: انا الحق!! سر داد.
با این وجود، آقای قمشه ای سر سختانه از حلاج و بایزید بسطامی دو چهره منحرف تصوف، دفاع می کند و می گوید:
ﺑﺎﻳﺪ ﺍﻓﺰﻭﺩ ﻛﻪ ﻣﻘﺼﻮﺩ ﻋﺎﺭﻓﺎﻥ ﺍﺯ ﺍﻧﺎ ﺍﳊﻖ، ﻧﻔﻲ ﺍﻻﻫﻴﺖ ﻭ قرار دادن خود ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻡ ﺧﺪﺍﻳﻲ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﺭ ﻧﺰﺩ ﺍﻳﺸﺎﻥ، عین ﻓﺮﻋﻮﻧﻴﺖ ﺍﺳﺖ. ﮔﻔﺖ ﻓﺮﻋﻮنی انا الحق، ﮔﺸﺖ ﭘﺴﺖ
ﮔﻔﺖ ﻣﻨﺼﻮﺭﻱ ﺍﻧﺎ ﺍﳊﻖ، ﺍﻭ ﺑﺮﺳﺖ
ﺑﻠﻜﻪ ﻣﻘﺼﻮﺩ ﺍﺯ ﺍﻧﺎ ﺍﳊﻖ، ﻧﻔﻲ تعین ﻭ ﻓﻨﺎﻱ ﻫﺴﱵ محدود ﻭ ﺍﺳﺘﻐﺮﺍﻕ ﺩﺭ هستی ﻣﻄﻠﻖ ﻭ ﺑﻪ تعبیر ﺷﺎﻋﺮﺍﻥ، محو ﺣﺒﺎﺏ ﺩﺭ ﺁﺏ ﺍﺳﺖ...ﺍﻳﻦ ﺩﻭ ﺩﻋﻮﻱ ﺩﺭ ﺩﻭ ﻗﻄﺐ ﳐﺎﻟﻔﻨﺪ. ﻳﻜﻲ ﮔﻮﻳﺪ ﺧﺪﺍﻳﻲ ﺩﺭ ﻛﺎﺭ ﻧﻴﺴﺖ ﻭ ﺻﺎﺣﺐ ﻗﺪﺭﺕ ﻣﻨﻢ ﻭ ﺁﻥ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﮔﻮﻳﺪ ﺣﻼﺝ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﻧﻴﺴﺖ همه ﺧﺪﺍﺳﺖ!!! ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺭﻭ ﺩﻋﻮﻱ ﺣﻼ ﺝ ﻭ ﺑﺎﻳﺰﻳﺪ ﺭﺍ جمله ﻋﺎﺭﻓﺎﻥ ﺳﺘﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﻫﺮ ﻳﻚ ﺑﻪ زبانی تفسیر ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺩﻋﻮﻱ ﻓﺮﻋﻮﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺧﻮﺩ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﻧﻴﺰ ﺑﺎﻭﺭ ﻧﺪﺍﺷﺘﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﻪ غیر چه رسد. (مقالات 61)
🔴ایشان یکی از مروجین اندیشه سماع و رقص در تصوف بوده و فقه شیعه را به علت حرام دانستن موسیقی لهوی و غنای مورد مذمت و حمله تندی قرار می دهد و در مجالس سماع صوفیه که به صورت مختلط (زن و مرد) برگزار می شود شرکت می کند. وی در سخنرانی ها و آثاری که تالیف کرده مکرر از موسیقی و سماع دفاع کرده و می گوید : ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺭﻗﺼﻲ ﺍﺳﺖ ﺑﺴﻮﻱ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ.
( مقالات 357)
🔴ایشان با دفاع از تفکر صلح کل و پلورالیسم دینی صوفیه، ضمن دفاع از شراب عرفانی می نویسد:
ﺍﻳﻦ ﻛﺪﺍﻣﲔ ﺷﺮﺍﺏ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺳﻮﺩﺍﮔﺮﺍﻥ ﺗﺮﺍﺯﻭﺧﻮﻱ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺳﻨﮓ ﺗﻔﺮﻗﻪ ﻭ ﺣﺴﺎﺏ ﻛﻢ ﻭ ﺑﻴﺶ ﻣﻰﺭﻫﺎﻧﺪ، ﻭ ﺟﻨﮓ ﻫﻔﺘﺎﺩ ﻭ ﺩﻭ ﻣﻠﺖ ﺭﺍ به آشتی می کشاند!(مقالات 409)
🔰به راستی، ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﻰ ﺗﻮﺍﻥ ﺿﺪﻳﺖ ﻫﺎﻱ ﺍﻭﻟﻴﺎﻱ ﺣﻖ ﻭ ﺑﺎﻃﻞ ﺩﺭ ﮔﺴﺘﺮﻩ ﻱ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺭﺍ "ﺟﻨﮓ ﺧﺮ ﻓﺮﻭﺷﺎﻥ" ﺩﺍﻧﺴﺖ و اصل تبری از دشمنان را زیر سوال برد ﻛﻪ ایشان در ﻛﺘﺎﺏ ﻣﻘﺎﻻﺕ ﻣﻰ ﻧﻮﻳﺴﺪ:
ﻣﺎﺩﺭ ﮔﻠﻬﺎ ﺧﺎﺭ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺟﻨﮓ ﺧﺎﺭ ﻭ ﮔﻞ ﻭ همه تعینات و اضداد چون جنگ خر فروشان، صنعت و بازار گرمی است. (مقالات 303)
در ادامه برای موید سخنان خود از صوفی شهیر شمس تبریزی نقل می کند :
ﻣﻮﺀﻣﻦ ﻭ ﻛﺎﻓﺮ ﻣﮕﻮﻱ
محسن ﻭ ﻓﺎﺳﻖ مجوی
چله اسیر ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺩﺳﺖ ﻛﺮﻡ ﺑﺮﻓﺸﺎﻥ !
ﻛﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﻣﺴﺖ ﺗﻮ ﻧﻴﺴﺖ ﺟﺮﻋﻪ ﭘﺮﺳﺖ ﺗﻮ ﻧﻴﺴﺖ
ﻣﻬﺮﻩ ﺩﺳﺖ ﺗﻮ ﻧﻴﺴﺖ ﺑﺮ ﳘﻪ ﺍﻓﺴﻮﻥ ﲞﻮﺍﻥ
🔰ﺁﺭﻯ! ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺍﻳﻦ چنین ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎﻱ ﻣﺬﻫﺐ ﺻﻠﺢ ﻛﻞ ﻋﺎﺭﻓﺎﻥ، ﻛﻔﺮ ﻭ ﺩﻳﻦ ﻭ ﻓﺴﻖ ﻭ ایمان ﺭﺍ ﻳﻜﻲ می داند.ﺍﻣﺎ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺘﻌﺎﻝ ﻣﻰ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ:
أَ فَمَنْ كانَ مُؤْمِناً كَمَنْ كانَ فاسِقاً لا يَسْتَوُون: ﺁﻳﺎ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﻣﻮﺀﻣﻦ ﺍﺳﺖ همانند ﻛﺴﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻓﺎﺳﻖ ﻭ ﻧﺎﻓﺮﻣﺎﻥ ﺍﺳﺖ؟ ﻫﺮﮔﺰ ﻣﺴﺎﻭﻱ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ.
🔴ایشان با تمسخر زیارت قبور مردگان و دستورات اهل بیت علیهم السلام برای زیارت اموات، می گوید:
من خودم 30 ساله که پدرم فوت کرده هیچ وقت سر مقبره او نرفتم.!! ... ما یک مقدار زیادی صورت پرست شدیم. اولا فکر می کنیم که شب های جمعه ارواح آزادند، تعطیله و ما نمی دونیم شنبه یک شنبه اونجا چه جوریه که؟ (خنده حضار) شب های جمعه …لابد سه ماه تعطیلی هم آنها تعطیل اند. خب شب های جمعه چی میشه؟ بابا شما تعطیلی، اونا که تعطیل نیستند، ما تعطیلیم. بعد می گویند بریم شب جمعه، ارواح می آیند آنجا ما اونا را آنجا ملاقات کنیم!!
هدایت شده از نجمه کبیریان
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجلس سماع مختلط با حضور آقای قمشه ای و افسانه بایگان !
https://eitaa.com/antihalghe
هدایت شده از نجمه کبیریان
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️تمسخر زیارت قبور در عرفان حلقه و تصوف☝️
🎥در این کلیپ مشاهده می کنید که آقای #طاهری و آقای #قمشه ای زیارت قبور را مسخره کرده و آن را کاری بی فایده و لغو و بلکه مصداق شرک می دانند.
همچنین آقای قمشه ای می گوید: من سی سال است که به زیارت قبر پدرم نرفتم!
📝این درحالیست که در کتاب کافی بابی با عنوان زیارت قبور وجود دارد.طبق یکی از این احادیث امام صادق علیه السلام می فرمایند:
حضرت فاطمه زهرا علیها سلام روزهای دوشنبه و پنج شنبه مرقد شریف رسول اکرم صلی الله علیه وآله را زیارت می کردند.
الكافي (ط - الإسلامية)، ج3، ص: 228
https://eitaa.com/antihalghe