eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.8هزار دنبال‌کننده
14.8هزار عکس
5.9هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
18.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌❌ شام غریبان (ع) یا ⁉️⁉️ 🌀 چرا دارید به جای عزاداری ، انجام می دهید ⁉️ 🔰چرا چنین کاری را برای امام سجاد (ع) در غروب روز نمی کنید ⁉️ 👈 مگر (عج) شاه است که از لفظ تاج گذاری برای ایشان استفاده می کنید ⁉️⁉️ 🎤 با پاسخ از اساتید مهدویت ❌❌ جریان و به شدت مخالف هستند ، این کلیپ پاسخی به ادعاهای پوچ آنهاست 👌 انقلابی باید قوی شود💪 🔰کانال استاد احسان عبادی🔰 http://eitaa.com/joinchat/4235001869C41c082b340
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام عزیزان به نظرتون جواب این مسابقه چی می‌تونه باشه؟ هدف از طرح این سوال چیه؟ احتمالا منظور شون لعن سه خلیفه است.بنابر عید الزهرا🤔🤔 پس فریب نخورید و براشون بنویسید👇👇👇 پاسخ اینه😡😡😁 👇👇 ۱ لعن برجاهلان ۲ لعن بر تفرقه اندازان ۳ لعن براسلام و شیعه ی انگلیسی و آمریکایی 😏😏 این پاسخ رو بفرست واز خود مولا جایزتو بگیر 🌹❤️✨
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام وادب 👇⬇️ آیا نهم ربیع روز قتل خلیفه دوم است⁉️ "این متن بدنبال دفاع از نیست؛❌ بلکه هدف رفع یک داستان تخیلی در بین شیعیان است" ✅تاریخِ دقیق قتل عُمَر بن خطاب به دست ابولولو : طبق منابع تاریخی شیعه و سنی ، عمر بن الخطاب ( خلیفه دوم ) در بیست وششم ذی الحجه ترور شد و بعد از حدود سه روز درگذشت. بنابراین وی در آخر ذیحجه یا اول محرم درگذشته است. این مطلب را همه‌‌ی مورخان اعم از شیعه و سنی در آثار خود آورده‌اند. بنابراین اقلیت قلیلی که در نهم ربیع الاول مراسم عمرکشان ( عید الزهرا یا فرحة الزهراء ) برگزار می‌کنند اساسا حدود هفتاد روز تأخیر می‌کنند و کارشان حتی اگر توجیه شرعی و عقلی دشته باشد ، دستکم از نظر تاریخی دچار اشکال است. ⭕️برای اطمینان می‌توانید به منابع تاریخی زیر مراجعه فرمایید که همگی آخر ذی‌الحجه را به عنوان تاریخ قتل عُمَر بیان کرده‌اند: ✅منابع تاریخی شیعه یا متمایل به تشیع : ۱. تاریخ ‏الیعقوبى ، یعقوبی، ج‏۲ ، ص۱۵۹ ، قرن سوم ، مولف آن شیعه است. همچنین تاریخ ‏یعقوبى/ ترجمه فارسی آیتی ، ج‏۲ ، ص۴۹ ۲. التنبیه ‏و الإشراف ، مسعودی ، ص۲۵۰ ، قرن چهارم ، مؤلف آن شیعه یا متمایل به تشیع است ۳. مروج ‏الذهب ، مسعودی ، ج‏۲ ص۳۰۴ و ص۳۲۱ ، قرن چهارم ، مولف آن شیعه یا متمایل به تشیع است. ۴. الفتوح ، ابن اعثم کوفی ، ج‏۲ ، ص۳۲۳ ، قرن چهارم ، مولف متمایل به تشیع است. ۵. مَسارّ الشیعه ، ص42 ، مؤلف: شیخ مفید (ره) پیشوای بزرگ شیعیان در اوایل قرن پنجم که خوشبختانه نسخه خطی اصلی این کتاب با دستخط مؤلف موجود است. در این کتاب نیز مرگ عمر در ذیحجه ذکر شده است. می‌دانیم که شیخ مفید(ره) از نظر عظمت علمی و تقوایی در حد عالی هستند تا جایی که برخی بر این باورند که به دریافت توقیع ( نامه ) از (عج) مشرف شده‌اند. ✅برخی دیگر از منابع تاریخی: ۶. الإمامة و السیاسة ، مولف ناشناس، ج‏۱ ص۳۹ ، قرن سوم ، مذهب مولف: نامعلوم ۷. المعارف ، ابن قتیبه، ص ۱۸۳ ، قرن سوم ، مذهب مولف: سنی ۸. أنساب‏ الأشراف، بلاذری، ج‏۱۰، ص۴۱۷ ، قرن: سوم ، مذهبِ مولف: سنی ۹. الطبقات‏ الکبرى، محمد بن سعد، ج‏۳ ، ص:۲۵۸ ، قرن سوم ، مذهب مولف: سنی ۱۰. تاریخ ‏الطبری، طبری، ج‏۴، ص:۱۹۱ ، قرن چهارم ، مذهب مولف: سنی ✅بد نیست بدانیم که علمای قدیم ما شیعیان درباره اینکه « عمر در ذیحجه کشته شده » اتفاق نظر داشته‌اند و حتی مرحوم علامه مجلسی(ره) نیز به این موضوع اعتراف کرده است 📚بحارالانوار، ج‏۳۱، ص ۱۱۸ ✅البته مجلسی(ره) خود سعی کرده به هر قیمت شده نهم ربیع الاول را تایید کند!! بعید نیست ایشان که در عصر صفوی می زیست از سوی حکومت یا جو جامعه تحت فشار بوده اند و از این رو به روایتی که از نظر سندی ضعیف است و از نظر متن نیز با مسلمات تاریخی و روایی در تعارض است استناد کرده اند! روایتی که مجلسی به آن استناد کرده از طریق دو راوی مجهول الهویه به احمد بن اسحاق قمی(ره) منسوب شده که سند و متن آن بسیارِ ضیعف است. ✅کفعمی از ابن ادریس حلی (صاحب کتاب السرائر) نقل کرده که درباره تاریخ نهم ربیع گفته است: " مَنْ زَعَمَ أَنَّ عُمَرَ قُتِلَ فِیهِ فَقَدْ أَخْطَأَ بِإِجْمَاعِ أَهْلِ التَّوَارِیخِ وَ السِّیَرِ " ترجمه: « هر کس بپندارد عمر در نهم ربیع کشته شده به اجماع صاحبان کتب تاریخ و سیره در اشتباه است». سپس خود کفعمی تاریخ ذیحجه را صحیح دانسته می‌افزاید: « الإجماعُ حاصلٌ مِن الشیعةِ و أهلِ السنّةِ على ذلک» یعنی «شیعه و سنی بر این موضوع اتفاق نظر دارند» 🌿کفعمی، مصباح الکفعمی = جنة الأمان الواقیة ، ص: 511 و مجلسی، بحارالانوار، ج‏۳۱، ص ۱۱۹ ✍علیرضا زادبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
این شیاد موکب زده در کربلا ،،و به مراجعه کنندگان سحر میده که ذکر بعد با گرفتن سحر شیاطین به خوابشون میاد واونها رو دعوت به این فرقه می‌کنه ،متاسفانه مردم باور میکنند ، دراین مورد راهنمایی میخوام
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام مجدد. بزرگوار در بازگشت بالا راهنمایی کردم که با کدام کلیدواژه جستجو کنید تا به پاسخهای مکفی برسید .❌ 👇⬇️ سلام و احترام. 👈۲ نکته در مواجه با این فرقه های ضاله در پیاده روی اربعین باید مورد توجه محبین و زائرین حرم یار قرار بگیرد. 1️⃣. جریان فکری وابسته به سید احمد الحسن با استفاده ی ابزاری از مسئله ی ظهور در دلهای کسانی که در عقل و دین اندک هستند رخنه میکنند و لذا مسلمان باید دارای عقل سلیم باشد تا بتواند از دین اسلام ناب محمدی صل الله علیه و آله، حفاظت کنند و برای حفاظت از دین کافیست تمام توجه خود را گام به گام و نفس به نفس به وجود نازنین حضرت سیدالشهدا علیه السلام رهنمون سازند و بدینسان بر کشتی نجات جلوس نمایند تا به ساحل فکریِ نجات راه یابند. 2️⃣ در مسلک یاران صادق شیرازی، اما از ظواهر دین طرفداری میشود تا به اصل دین خدشه وارد سازند با راهبردهای انگلیسی. مثلا؛ مشوق هیات های عزاداری میشوند و حتی مدد مالی و اقلامی هم میدهند اما با لطیف ترین حیله ها، همان هیات را به تباهی فکری میبرند. بنابر این؛ 🔴 توجه به نماد این دوفرقه ممنوع. تناول و نوشیدن از این مواکب ممنوع. همنشینی و هم صحبتی با این دوفرقه(اگر توان و علم کافی برای هدایت نباشد)، ممنوع. ✅️ماشاءالله موکب های معتبر و دارای تفکر سالم بسیارند و زائرین با این مواکب در ارتباط باشند. یک نظریه؛⬇️ ⬅️ در هر موکبی که توقف داریم بهتر است فقط به عبادت و استراحت پرداخته شود و تمام اذهان و قلوب فقط به جریان عاشورا معطوف گردد. این امر کمک میکند تا سالم برویم و سالم برگردیم. ان تتقوالله یجعل لکم فرقاناً... ضمنا...برای این کمترین هم دعایی بفرمایید تا شاید به خاک قدمهایتان نظری بشود از لطف... الاقل...محسن خاکزاد ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بنا به نقل تواریخ(1) اهل سنت آمده است: در دوران خلیفه دوم مسلمانان به سپهسالارى نعمان بن مقرن المزنى به ایران حمله کردند و شهری از شهرهای ایران به نام نهاوند را فتح کردند و هر چه بود به غنيمت بردند و عده ای را به اسیری گرفتند و از جمله آن اسیران ابو لؤلؤ(2) بود. مسلمانان اسیران و نیز غنائم را نزد صاحب الاقباض سائب بن الاقرع گرد آوردند... و او نیز اسراء و غنايم را به مدینه نزد عمر برد. عمر اسراء را به عنوان برده به مسلمانان فروخت، ابولؤلؤ را مغيرة بن شعبه به بردگی گرفت و بر او بسیار سخت می گرفت(3). تا آن که روزى ابو لؤلؤ عمر را در بازار ديد و از مغيره شكايت كرد و گفت: به فرياد من برس مغيره بر من سخت مى گيرد و در هر روز دو درهم از من باج مى خواهد. عمر پرسيد: چه كارهايى مى دانى؟ ابو لؤلؤ گفت: نجارى، آهنگرى و نقاشى. عمر گفت: این مقدار در مقابل هنر های تو زیاد نیست، شنيده ام كه تو آسياب هم می توانی بسازی كه با باد بچرخد. ابو لؤلؤ گفت: آری. عمر گفت: براى من آسيابى بادى بساز. ابو لؤلؤ چون دید عمر به مشکلاتش توجهی نکرد، گفت: باشد، آسيابى برايت خواهم ساخت كه مردم مشرق و مغرب از آن سخن گويند، و از نزد وی برفت. عمر گفت: اين برده مرا تهديد كرد، کاش او را مى كشتم. آن گاه بامداد روز بعد ابولولو به مسجد رفت. چون صف ها بسته شد، و مردم تکبیره الاحرام نماز را بستند ابو لؤلؤ از صف خارج شد و با خنجرى كه داشت عمر را شش ضربه زد و آخرين آنها در زير ناف او بزد و فرار کرد. عمر بر زمين افتاد. مردم دورش جمع شدند و نزدیک بود که نماز قضا شود تا اين كه گوينده اى گفت: بندگان خدا، نماز را دريابيد، خورشيد بر آمد. آن گاه عبد الرحمان بن عوف به جاى عمر به نماز ايستاد و عمر را به خانه اش بردند(4). و سر انجام عمر در روز چهارشنبه چهار روز از ذى حجه مانده در سال بيست و سوم هجرى وفات یافت و مدت حكومتش ده سال و شش ماه و چهار روز بود(5).
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام علیکم 👇⬇️ ✅🌴امیرالمومنین علیه السلام خلافت خلیفه ی دوم را غاصبانه می دانستند و آن را قبول نداشتند لذا خود و فرزندانشان در جنگ با سپاه ساسانی شرکت نداشتند. 🔶️ جنگ مسلمانان با مردم ایران نبوده بلکه با حکومت ستمگر و طاغوتی ساسانیان بوده است. مردم که از ظلم حکومت ساسانی و موبدان زرتشتی خسته شده بودند مقاومت چندانی در مقابل مسلمین نکردند. حکومت ساسانی مانعی برای رسیدن صدای دین حق به مردم بود که باید هر چه سریعتر نابود می شد. اکثر مردم ایران مقاومتی در مقابل لشگر اسلام نداشتند و بسیاری از شهرها و روستاها خود با مسلمانان صلح کردند و تسلیم شدند. حتی در برخی نقاط مردم ایران به سپاه مسلمین در جنگ کمک می کردند. https://b2n.ir/h35059 🔶️ حضرت علی علیه السلام تنها برای اینکه مسلمانان شکست نخورند به عمر توصیه کردند که خودش فرمانده ی سپاه نباشد چرا که با کشته شدن وی ممکن بود سپاه مسلمین متلاشی شود و شکست بخورند. سفارش حضرت برای پیروزی اسلام و مسلمین و حق بر باطل بوده است. 🔶️ در جنگِ سپاه نسبتا کوچک تر و کم تجهیزات مسلمانان با لشگر بزرگ و مجهز ساسانیان، دقیقا تعداد کشته شدگان دو طرف مشخص نیست. آمارهای ارائه شده معمولا غلوآمیز است و فاتحان جنگها برای نشان دادن قدرت و توان خود آمار کشتگان بسیار بالاتر واقعیت بیان می کردند. https://b2n.ir/167653 🔶️ این جنگ یک جهاد اسلامی به تمام معنا نبوده چرا که فرماندهی آن را امام معصوم برعهده نداشته است. البته نتیجه ی این جنگ به نفع مردم ایران تمام شد و با دین حق آشنا شدند. طبیعتا در این جنگ ممکن است بعضی از مسلمانان جنایاتی را مرتکب شده باشند و برخلاف تعالیم اسلامی عمل کرده باشند. حضرت علی علیه السلام برخی از یاران خود به درون سپاه مسلمین می فرستند تا آنها را راهنمایی و از وقوع خلاف شرع جلوگیری کنند. 🔶️ چیزی درباره ی اینکه مردم شهر نهاوند توسط مسلمانان کشته شده باشند یافت نشد. بیشتر این کشته سازی ها و دروغ پردازی ها برای سیاه نشان دادن چهره ی اسلام جعل می شود. بلاذری در فتوح البلدان ج۲، ص ۳۷۵ می نویسد: (خدیفه که پس از نعمان، فرماندهی مسلمانان را برعهده داشت پس از پیروزی مسلمانان، نهاوند را محاصره کرد؛ سپس با پیشنهاد فردی ایرانی به نام «دینار» (یکی از بزرگان شهر نهاوند.) با آن‌ها صلح نمود، مشروط به این که خراج یا جزیه دهند و در مقابل اموالشان ایمن باشد.) ابوعلی مسکویه می نویسد: «مسلمانان پس از شکست ایرانیان به نهاوند وارد شدند و آنچه در این شهر بود، به غنیمت بردند».  https://b2n.ir/t92796
هدایت شده از محمد حسین
در ادامه جواب استاد گرامی ✅👇 ✅سال 23 هجری، خلیفه دوم، عمر بن خطاب، به دست غلامی ایرانی الاصل معروف به «ابو لؤلؤ» به قتل رسید. جزئیات این حادثه بر اثر گذشت زمان و به انگیزه های گوناگون دچار تغییرات فراوانی شده است. به همین جهت میان مورخان دربارۀ انگیزۀ قتل، مذهب قاتل، زادگاه، سرانجام و محل دفن وی اختلاف نظرهایی به چشم می خورد. براساس این تحقیق ابو لؤلؤ اهل نهاوند بوده، مسلمان بودنش محرز نیست. انگیزه وی از قتل خلیفه نیز عداوت شخصی وی با خلیفه عمر بوده است. آنچه در مورد رابطه وی با حضرت علی علیه السّلام و فرستادنش به کاشان و دیگر وقایع که در برخی کتب غیرمعتبره و دست چندم نقل شده، افسانه ای بیش نیست. ابو لؤلؤ پس از قتل خلیفه در 26 ذی الحجه سال 23 هجری، در مدینه به قتل رسید. مقبره موجود در کاشان نیز هیچ ربطی به وی ندارد و به احتمال زیاد مقبره یکی از صوفیان قرن هفتم می باشد.