eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.8هزار عکس
5.9هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
8.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنان استاد رائفی پور در مورد زندگی رهبر در برنامه افق صداو سیما 👆👆👆
 حجت‎الاسلام احمد مروی، معاون ارتباطات حوزه‎ای دفتر مقام معظم رهبری، درباره تامین مالی زندگی رهبر انقلاب، می‎گوید:  اداره‎ زندگی ایشان عمدتا‎،ً یعنی آنقدر که من اطلاع دارم که تا حدی دقیق است،‎ بیشتر، از نذوراتی است که مردم در مورد حضرت آقا انجام می‎دهند؛ نذورات می‎آید؛ برای امام هم خیلی نذورات می‎رفت. برای حضرت آقا هم نذورات زیاد می‎آید که نذر شخصی آقا می‎کنند؛ که آقا، زندگی‎شان عمدتا از همین نذورات اداره می‎شود و از بیت‎المال و از دفتر، استفاده نمی‎کنند. از وجوهات که اصلا هیچ استفاده نمی‎کنند. عمدتا همین نذورات است. 
۱۰۹۶ 🛑 ۱_ چرا می گوییم قرآن معجزه هست ؟ 🛑 ۲_چرا قرآن دوبار بر پیامبر اعظم نازل شد ؟
پاسخ ۱۰۹۶ چرا می‌گوییم قرآن معجزه است؟ قرآن از نظر محتوا و بیان معارف الهی، معجزه است. شیوه سخن گفتن قرآن طوری است که با آنچه بشر، تا کنون شنیده و گفته، تفاوت زیاد دارد و زیبایی ظاهر و شیرینی بیان آن را هیچ کلامی ندارد. خصوصا اینکه ،قرآن که حاوی هدف بلند و سخنان حکیمانه است، از طرف شخصی که امی بود و خواندن و نوشتن را نمی‌دانست، آورده شد. 🔸قرآن نه شعر است و نه نثر، بلکه دارای سبک خاصی است که نظیر آن یافت نمی‌شود. 🔸در مفاد آیات قرآن، کوچک‌ترین اختلافی وجود ندارد و این یکی دیگر از نشانه‌های اعجاز قرآن در بخش اعجاز معنایی است. قرآن مجید به این حقیقت اشاره کرده: «آیا درباره قرآن نمی‌اندیشند که اگر از سوی غیر خدا بود، اختلافات فراوانی در آن می‌یافتید». 🔸 اعجاز در پیشگویی‌های تاریخی مانند غلبه روم بر ایران. 🔸اعجاز در بیان رخدادهای تاریخی پیشین. 🔸 جامع بودن دانش‌های مختلف. قرآن نه کتاب حقوقی است، نه اخلاقی، نه کلامی و اعتقادی، نه تاریخی، نه علوم بلاغی و لغت و نه رشته خاص علمی و... اما در عین حال، همه این دانش‌ها را در خود جمع کرده است. 🔸قرآن از نظر محتوا و بیان معارف الهی، معجزه است، چون به شکل بسیار زیبایی مسائل مربوط به خدا و ماوراءالطبیعه را مطرح کرده و خداوند را به زیباترین وجه توصیف کرده است. آیاتی از قرآن، منطبق بر قواعد علمی امروز است مانند جاذبه عمومی، آفرینش جهان، حرکت زمین، حرکت منظومه شمسی، زندگی در کرات دیگر، زوجیت گیاهان، زوجیت عمومی، علل نزول باران و غیره. در این زمینه، هزاران کتاب و مقاله توسط دانشمندان در رشته‌های مختلف علوم به نگارش در آمده و همه از عظمت واعجاز قرآن و تطبیق آیات با جدیدترین رهیافت‌های دانش بشری سخن گفته‌اند چرا قرآن دوبار بر پیامبر ص نازل شد ؟ از ویژگی‌های نزول قرآن، دفعی و تدریجی بودن است. خداوند قرآن را یک بار به شکل دفعی و به یکباره بر قلب پیامبر(ص) نازل کرده است. این نزول دفعی قرآن از سوی خداوند در شب قدر ماه رمضان که شبی مبارک است تحقق یافته است، اما علت نزول تدریجی چه بود؟ در آیاتی از جمله ۱۵ سوره یونس و ۱۰۱ سوره نحل و ۳۲ سوره فرقان به یکی از حکمت‌ها و فلسفه‌های نزول تدریجی و تفصیلی ‌اشاره می‌کند و تبیین می‌کند که یکی از روش‌های تربیتی و ارشادی مردم‌، بهره‌گیری از روش تدریجی و تفصیلی و آموزش و پرورش گام به گام است. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
۱۰۹۷ با توجه به آیه ۴۵ سوره مبارکه عنکبوت یکی از فواید نماز این است که انسان را از فحشاء و منکر باز می دارد در حالی که خیلی ها نماز می خوانند و گناهم می کنند سوال ۱۰۹۷ ۱ - پس منظور فرمایش خدا چیست ؟ ۲ - چرا بعضی ها نماز می خوانند ولی فحشا و منکر هم انجام می دهند ؟ ۳ _ چه رابطه ای بین نماز و کارهای خوب و بد هست ؟ ۴ _ فرق فحشاء و منکر چیست ؟
پاسخ ۱۰۹۷ سلام علیکم‌ قرآن فرموده است: نماز انسان را از گناه زشت باز می دارد بازدارندگی از گناه جزئی از نماز است. نمازی که نمازگزار را به یاد نیرومندترین عامل بازدارنده ی از گناه؛ یعنی، مبدا و معاد می اندازد، باید دارای خاصیت بازداری از فحشا و منکر باشد.   نماز، صفتی در روح انسان ایجاد می کند که به مثابه ی یک پلیس درونی است و همراهش را از منکرات منع می کند و در نتیجه روحش را از ناپاکی گناهان و آلودگی های ناشی از آنها دور نگه می دارد.  🔸 ريشه‌ى تمام منكرات غفلت است و خداوند در آيه 179 سوره‌ى اعراف، انسان غافل را از حيوان بدتر شمرده است. «أُولئِكَ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِكَ هُمُ الْغافِلُونَ» و نماز چون ياد خدا و بهترين وسيله‌ى غفلت‌زدايى است، پس زمينه‌ى منكرات را از بين مى‌برد. 🔸اقامه‌ى نماز و داشتن رنگ الهى، مانع گرفتن رنگ شيطانى است. چنانكه كسى‌كه لباس‌ سفيد بپوشد، حاضر نيست در جاى كثيف و آلوده بنشيند. 🔸 اکثر مؤمنین که نماز می خوانند و روزه می گیرند، گاهی نیز آلوده به گناه می شوند. کسی نمی تواند ادعا کند که هرگز گناه نمی کند. این ادعا خاص معصومین(ع) است. و همین نمازهای بی روح و دست و پا شکسته نیز خالی از آثار مختلف تربیتی و روانی و اجتماعی نمی باشد و اگر انسان همین نماز بی روح را هم ترک می کرد، میزان جرم و خطا و معصیت او بیش تر می شد. 🔸آنان که نماز حقیقی نمی خوانند و آلوده به گناه هستند؛ اگر همان نماز ناقص و سطحی را نخوانند از آن هم آلوده تر خواهند شد.  🔹فرق بین فحشاء و منکر چیست؟ آن است که «فحشا» اشاره به گناهان پنهانی و منکر اشاره به گناهان آشکار است ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
شبهه ۱۰۹۸
سلام عرض میکنم،طاعات وعبادات قبول اخیرا متنی درگروهها پخش میشه(تلگرام وایتا) میخوام بدونم این متن مبنای روایی وتاریخی درستی داره یاساخته پرداخته ی گروهی معاند ومغرضه که از امام علی علیه السلام درجهت پیشبرد اهدافشان استفاده ی سوء میکنند؟ 👇👇 🔴 امیر المومنین و فضای آزاد سیاسی! ..... ..... ✅در دولت علوی، ، دیده نمی‌شود. فهم این امر برای ما که ادعای داریم بسیار مهم است. اینکه چگونه با و خود برخورد می کند. این روش و منش باید الگوی امروز ما باشد.  این بدان معنا نیست که در  حکومت حضرت، کسی مرتکب علیه نمی‌شد، بلکه به عکس، در آن  دوره به دلیل   خوارج، شورش طلحه و زبیر، و شرارت‌های معاویه، اوضاع جامعه از نظر سیاسی بسیار ملتهب بود، به خصوص که چون خوارج و اصحاب جمل، از  میان یاران حضرت انشعاب پیدا کردند و با تبلیغات گمراه‌کننده‌ی ضدِ حضرت، عضو گیری می‌کردند، ارتکاب جرائم علیه حکومت فراوان اتفاق می‌افتاد. آن گروه‌ها، پس از شورش مسلحانه، با مقابله‌ی حضرت و جنگ رو به رو شدند، ولی قبل از آن، زندانی نداشتند در حالی که برخی از آن‌ها ، برخی دیگر به و می‌پرداختند، برخی هم تشکیل می‌دادند و…. شگفت آور است که در آن شرائط حادّ امنیتی و سیاسی، حتی نام “چند نفر” که زندانی شده باشند، دیده نمی‌شود! در حالی که مخالفان، افراد سرشناسی بودند و حبس آن‌ها در تاریخ ثبت می‌شد. شگفت آورتر آنکه در همان اوضاع، افراد متعددی از مسئولان دولت منصوب خود امیر المومنین به دلیل تخلفات خود، در زندان بودند! 🔵 کثیر حضرمی، می‌گوید فضای آزاد سیاسی به حدی بود که در مسجد کوفه، گروهی علیه امیرالمؤمنین که حاکم حکومت بود، صحبت  می‌کردند و یکی از آن‌ها قسم خورد که حضرت را خواهد کشت، من او را گرفتم وخدمت حضرت آوردم حضرت فرمود: آزادش کن! توقع‌داری که قبل از اقدام به  قتل،  او را بکشم!? گفتم: به شما اهانت می‌کرد! فرمود: تو هم به او اهانت کن یا رهایش کن. این را بگذارید کنار قوانین خودمان که جرمی به نام در دادگاه ها داریم. حضرت امیر اصلا چنین تخلفی را جرم نمی دانستند. 🔴 نکته بسیار حیرت انگیز دیگر که امروزه یک عرف پذیرفته شده امنیتی است، حضرت امیر .ع. آن را ظلم می دانست. امروزه حکومت‌ها معمولاً، مخالفان را پیش از اقدام علیه حکومت دستگیر می‌کنند، سایت هاشان را تعطیل می کنند، رهبرانشان را بازداشت می کنند، تا فرصت اقدامات ضد حکومتی را از آنان بگیرند، ولی امیرالمؤمنین شیوه‌ی دیگری داشت. مثلاً خرّیت بن راشد، سر به عصیان برداشت و خروج کرد، برخی اصحاب اصرار داشتند که حضرت او را دستگیر کند و حتی در این باره به حضرت اعتراض کردند، ولی پاسخ حضرت این بود که تا جنایتی اتفاق نیفتاده نمی‌توان کسی را زندانی کرد، و الّا باید زندان را از متهمان پر کنیم:  انا لو فعلنا هذا لکل من نتهمّه من الناس ملأنا السجون منهم. یا روایاتی مبنی بر اطلاع حضرت از نقشه ابن مجلم برای قتلشان و امتناع ایشان از قصاص پیش از جنایت آن ملعون، همگی سیره ای را نقش کرده که امروزه برای ما عجیب می نماید. 🔵 امیرالمومنین تا لحظه ای که دشمنان دست به اقدام عملی نمی زدند، یا دست به سلاح نمی بردند، با آنها درگیر نمی شد.
سلام علیکم‌ در حقوق جزایی اسلامی ، بغی به عنوان یکی از مصادیق بارز جرم سیاسی شناخته شده و کسانی که بر علیه حکومت اسلامی و حاکم آن خروج نموده وبه مبارزه و مقابله با آن بپردازند باغی شناخته شده اند وبا آنها برخورد می شده است ( ر.ک : پیوندی ، غلامرضا ، جرم سیاسی ، تهران ، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ، ۱۳۸۲، ص۱۱۴ -۱۴۷) 🔸 حضرت علی علیه السلام تعدادی از اسیران جنگ جمل را زندانی نمودند . عن موسی بن طلحه بن عبید الله و کان فیمن اسر یوم الجمل و حبس مع من حبس من الاساری بالبصره فقال کنت فی سجن علی علیه السلام بالبصره حتی سمعت المنادی ینادی این موسی بن طلحه بن عبید الله ... از موسی بن طلحه بن عبید الله نقل شده که وی در شمار گروهی از اسیران جنگ جمل بود و با سایر اسرا در بصره حبس شده بود ، می گوید من در زندان حضرت علی علیه السلام در بصره بودم که شنیدم منادی صدا می زند موسی بن طلحه بن عبید الله کجاست .( مستدرک الوسائل ، ج ۱۱، ص ۵۷) برخورد با معاندان و مخالفان منحصر به جنگ نبوده است و برخی افراد نیز زندانی می شدند . به طور کلی حضرت در برخورد با مخالفان خویش سه راهبرد اساسی داشتند ؛ گفت گو، مدارا ، برخورد قاطع
در نظام جمهوری اسلامی نیز تلاش شده تا حد امکان شیوه حکومتی حضرت در برخورد با مخالفان رعایت شود از این رو شاهدیم که گروههای مختلف ، آزادانه مطالب خود را در روزنامه ها و سایت ها منتشر می کنند البته روشن است که حرف زدن علیه حکومت اسلامی و طرح دیدگاههای مختلف دو صورت دارد: اگر صرف انتقاد از مشکلات و یا نقاط ضعفی است که در بدنه حکومت وجود دارد و با روش صحیح و سازنده انجام شود، از نظر اسلام نه تنها منعی نداشته، بلکه از باب «نصیحت ائمه مسلمین » و «امر به معروف و نهی از منکر» امری پسندیده و از وظایف اساسی احاد مردم نسبت به حاکمان خویش است; اما اگر این حرف زدن از حالت انتقاد سازنده و خیرخواهی و امر به معروف و نهی از منکر خارج و در جهت توطئه چینی، تضعیف و براندازی نظام اسلامی شکل گرفته باشد، نمی توان در برابر آن سکوت اختیار نمود بلکه لازم است با عاملان آن برخورد شود . علاوه بر اینکه بر فرض اینکه در زمان حضرت علی علیه السلام زندانی سیاسی وجود نداشته است , این موجب نمی شود که حکم به نفی آن در شریعت اسلامی کنیم چون زندان به عنوان مصداقی از مجازات های تعزیری می تواند مورد استفاده قرار بگیرد با این توضیح که مجازات مقرر شده در اسلام به دو گونه است یک دسته از مجازات ها , مجازات حدی هستند که برای جرایم روشن که حد و شرایط معینی برای آنان در شریعت اسلام مشخص شده است در نظر گرفته می شود مانند سرقت , شرب خمر و... نوع دیگر از مجازات در اسلام مجازات تعزیری است که به مجازات هایی اطلاق می شود که میزان معین ندارند و بر اساس تناسب جرم و مجازات ، قابل تغییرند از خصوصیات تعزیر این است که میزان آن نسبت به افراد بر اساس اوضاع و احوال و... متفاوت می باشد
‌ 🔴شباهت فتنه 88 با فتنه جمل🔴 🔵برخورد جمهوری اسلامی و در راس اون مقام معظم رهبری با سران فتنه ای که به قصد براندازی حکومت اسلامی شکل گرفته بود ، عین برخورد حضرت علی ع با فتنه مشابه عصر خودشون یا به اصطلاح تاریخی جنگ جمل بود. 🔵برای درک بهتر این سخن به شباهت ها و تفاوت این دو ماجرا نگه کنید: 🔵 در هر دو مورد فتنه با حرف ها و بیانیه های خواص جامعه شروع شد. 💠 در آن زمان خواص اسمشان طلحه و زبیر و عایشه بود و در عصر ما موسوی و کروبی و خاتمی و .... 🔵در آن زمان عده ای از خواص سکوت کردند و در عصر ما هم عده ای از خواص سکوت کردند. 🔵در آن زمان ولی امر پیغام داد به سران فتنه که از راه قانونی حرفتان را بزنید و در این زمان هم امام خامنه ای همان کار را کرد. 🔵 در آن زمان خواص بر شتر سوار شدند و در وسط میدان های شهر آشوب کردند در این زمان هم سران فتنه در وسط میادین شهر مردم را فریفته و به آشوب واداشتند . 🔵 در آن زمان عده ای توسط سپاه دشمن کشته شدند و خونشان به گردن حکومت اسلامی و افتاد و در این زمان هم همینطور. 🔵 از این گونه افراد در آن زمان میتوان زبیر و در زمان خودمان ندا آقاسلطان و ... را نام برد. 🔵 در هر دو مورد حکومت اسلامی پیروز فتنه شد. 🔵 در آن زمان تنها رهبر فتنه که زنده مانده بود یعنی عایشه به دستور حاکم اسلامی به حصر خانگی محکوم شد و در زمان ما هم چنین رفتاری با سران فتنه شد. 🌑و تنها تفاوت موجود اینجاست که: 🔵عایشه رهبر فتنه ی آن دوره با توجه به اینکه اعلام پشیمانی و توبه کرد از فتنه بازهم تا آخر حصر در زندان ماند و حتی بنا بر برخی از نقل ها ابتدا به مصر تبعید شد و سپس در آنجا حصر خانگی گشت. 🔵اما در عصر حاضر آقایان سران فتنه هیچ گونه توبه و ندامتی چه لسانی و چه عملی نداشتند و حال آنکه معترض به حکم شان هم هستند. 🔵پس خطاب قرآن به اینان این است: قل سیروا فی الارض فنظروا کیف کان عاقبت الذین من قبلهم ....