هیچ وقت چشم هیچ کشاورزی رو در اصفهان در نیاوردن. من یکی از اهالی همان جا هستم . هیچ اتفاقی نیفتاد
حتی چند تا از مزدوران خط گرفته که تحریک میکردن رو هم دستگیر کردن
حالا از کی جناب روحانی رییس جمهور سابق راستگو شدند که این یک حرفش درست باشد.
هدایت شده از مهاجر
بله دقیقا
پاسخ کشاورزان اصفهانی به ضدانقلاب/ تجمع نجیبانه مردم در اعتراض به خشکی زایندهرود/ هماهنگی کمنظیر استانی و ملی برای حل مشکل
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1400/08/28/2610536
https://www.alef.ir/news/4000829063.html
#سوال
چرا ما همیشه مجبوریم توجیه بکنیم؟!
مثلا امام دارای علم غیبه درسته تا اینجا؟!
بعضی وقتا از علم غیبش استفاده نمیکنه
خب چرا
میگیم مصلحته، میگیم قرار نیست همیشه استفاده بکنه
خب اینو کی گفته؟!
یا مثلا امام علی میدونست توسط ابن ملجم شهید میشه چرا رفت اون ملعون رو برا نماز صبح بیدار کرد؟!
هدایت شده از محمدتقی عارفیان
.
اینی که امام معصوم و بالاتر از او پیامبر اعظم صلواتاللهعلیه علم غیب داره یا نه و آیا این دانستن غیب همیشگی است یا نه در قرآن اومده؛ خداوند میفرماید:
قُلْ لا أَمْلِکُ لِنَفْسی نَفْعاً وَ لا ضَرًّا إِلاَّ ما شاءَ اللَّهُ وَ لَوْ کُنْتُ أَعْلَمُ الْغَیْبَ لاَسْتَکْثَرْتُ مِنَ الْخَیْرِ وَ ما مَسَّنِیَ السُّوءُ إِنْ أَنَا إِلاَّ نَذیرٌ وَ بَشیرٌ لِقَوْمٍ یُؤْمِنُونَ (اعراف، ۱۸۸)؛
اى پیامبر، بگو: من براى خود اختیاردار هیچ سودى نیستم تا آن را بهسوى خود کشانم و اختیاردار هیچ زیانى نیستم تا آن را از خود بازدارم، مگر آنچه خدا براى من بخواهد؛ و اگر غیب میدانستم، خیر و نیکى بسیارى براى خود فراهم مىکردم و بدى به من نمیرسید. من جز هشداردهنده، و برای مردمی که ایمان میآورند، جز نویدرسان نیستم (ترجمه براساس المیزان).
پس اینی که میفرمایید کی گفته، در پاسخ شما عرض میکنم که خدا گفته
انشاءالله پاسخ تفصیلی و تکمیلی رو استادان بزرگوار خواهند گفت
اللهم اهدنا الصراط المستقیم
واجعل عواقب امورنا خیرا
یا حق
#سوال
چه کتابهای روشنگرانه ای به دانشجویان و دانش آموزان دبیرستانی که شبهات زیادی دارن میشه معرفی کرد تا آگاهیشون درمورد حقایق جامعه زیاد بشه و براحتی بازیچه دست شبکه های ماهواره ای معاند نشن؟
همینطور به خانمهای مخالف حجاب؟؟؟
✅ کتابهای مفید در عرصه پاسخگویی به #شبهات و #سوالات👇
◀️ کتابهای خوبی مانند صعود چهل ساله،
دکل، یک ون شبهه، طبقه حاکم و گشت ارشاد درآمریکا...
در تقویت ما برای پاسخگویی مستند و متقن به سوالات و شبهات پیرامون انقلاب اسلامی بسیار مفید و راهگشاهستند.
🔰 کانال آنی کتاب؛ کانالی سرشار از کتب نفیس انقلابی 👌
👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/10354874Cdcc1101018
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پاسخ 🔻
🔷 توصیف کتاب دکل در یک دقیقه👆
✅ کتاب دکل👇
🔸 یکی از بهترین کتابها برای #نوجوانان و #جوانان در تبیین گفتمان انقلاب اسلامی
🔹ماجرای کتاب دکل در یک دبیرستان و در قالب هفت زنگ، به تصویر کشیده شده است و هدف آن، آشنایی جوانان با بیانیه گام دوم انقلاب است.
🔹کتابی سیاسی برای #مخاطبین جوان و #نوجوان که در آن به گفتگویی جنجالی و هیجانی در مورد انقلاب و مشکلات آن همچون: اختلاس، پیشرفت، مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی، فساد اقتصادی و… میپردازد. هدف اصلی از تدوین کتاب دکل این است که متن مهم بیانیه گامدوم انقلاب که توسط رهبر معظم انقلاب(حفظهالله) در بهمنماه ۱۳۹۷ ابلاغ شده، در قالب یک داستان جذاب در معرض مطالعه جوانان عزیز قرار گیرد.
🔹از ویژگیهای این کتاب، #پاسخگویی به حدود ۳۰ #شبهه و #سوال اساسی نسبت به مسائل سیاسی روز و انقلاب است که عمدتاً در ذهن #جوانان ما دور میزند. امتیاز دیگر آن آشنایی با مبانی نظام اسلامی ایران و آموزش غیر مستقیم ملاکها و معیارهای دفاع از انقلاب است. سیر عقلی و منطقی گفتگوهای این مستند داستانی از دیگر ویژگیهای کتاب دکل است که با ادبیات جوان و مثالهای کاربردی و جوانپسند آمیخته است.
❇️ با 29 درصد تخفیف ویژه👌
سفارش بدید 👇
https://oniketab.ir/product/dakal/
🤵🏻 سفارش کتاب و مشاوره :
@admin_Oniketab
#سوال
چرا ما همیشه مجبوریم توجیه بکنیم؟!
مثلا امام دارای علم غیبه درسته تا اینجا؟!
بعضی وقتا از علم غیبش استفاده نمیکنه
خب چرا
میگیم مصلحته، میگیم قرار نیست همیشه استفاده بکنه
خب اینو کی گفته؟!
یا مثلا امام علی میدونست توسط ابن ملجم شهید میشه چرا رفت اون ملعون رو برا نماز صبح بیدار کرد؟!
❌ #شبهه👇
با توجه به علم امام علی (ع) به شهادت آیا ایشان مکلف به پیشگیری از شهادتشان نبودند؟
✅ #پاسخ 👇
⚠️اگرچه حضرت در مقابله با این ماجرا علم غیب داشتند؛ اما در این امر مأمور به ظاهر بودند. 👈چراکه حضرت الگوی جامعه اسلامی بودند و باید مبنای علم عادی حجت را به عنوان الگو بر مردم تمام می کردند و در به کار گیری علم عادی در تشخیص تکلیف و عمل به آن به مردم سرمشق می دادند.
💠تکلیف حضرت در پیشگیری از این اتفاق مرتبط است با اینکه اثر این شهادت چیست و حضرت با توجه به اثر شهادتشان آیا مکلف به پیشگیری از این واقعه بودند یا نه؟🤔
❕همانطور که امام حسین هم از شهادت خودشان اطلاع داشتند؛ اما با توجه به اثر شهادتشان از این واقعه پیشگیری نکردند و بلکه استقبال کردند و نیز همانطور که شهدای جنگ تحمیلی ما هم با وجود اینکه می دانستند روی مین رفتن و از این قبیل کارها جانشان را می گیرد، اما به خاطر اثر این کار در پیروزی ما در جنگ به صورت مختار این کار را انجام می دادند. چراکه گاهی دادن جان برای حفظ اصل اسلام واجب می شود.
💠در نوع تکلیفی که علم غیب به گردن آدمی می آورد و تکلیفی که علم عادی به گردن آدمی می آورد فرق است. چرا که علم عادی همخوان با طبیعت این عالم است و در محاسبه خیر و شر و محاسبه وظایف انسان بر اساس اختیارش تاثیر مستقیم دارد. چرا که عقل🧠 عادی آن را اداره می نماید.
👈اما علم غیب بر زمان و مکان و در نتیجه بر اختیار آدمی احاطه دارد. و آنچه آدمی را مکلف به انجام کاری می کند علم اکتسابی است. برای تفاوت علم غیب و علم اکتسابی می توان این چنین مثال آورد که: وقتی دانش آموزی درس نخواند و درست به سؤالات معلم جواب ندهد، آن معلم با پرسش از آن دانش آموز به طور عادی می فهمد که شاگردش درس را بلد نیست. اما گاهی این معلم با شناختی که از استعداد و روحیات شاگردش دارد، می تواند از پیش تشخیص دهد که شاگردش در آخر سال نمره می آورد یا نه؟ در این حال نمی توان از آن معلم توقع داشت که به خاطر علم حاصل از مهارتش و تسلطی که بر استعداد و روحیات آن شاگرد دارد، آن شاگرد را به خاطر مردودیتی که هنوز حاصل نشده تخطئه و تنبیه کند. البته تفاوت این مثال با علم غیب این است که آگاهی معلم تنها در حد حدس است؛ اماعلم غیب قطعی است. ماهیت علم غیب نیز چنین است و حال که حضرت بر اساس علم غیب از جنایت آینده ابن ملجم ملعون آگاه است، توقع پیشگیری از این ماجرا نمی رود. چرا که حضرت علی (ع) در اینجا مأمور به ظاهر بود و بر اساس علم اکتسابی عمل میکرد.
💠مسئله دیگر این است که نظام این عالم نظام امتحان و عملکرد اختیاری نیک و بد و سپس نتیجه ای نهایی در سرای آخرت است. بازداری از این امور به واسطه علم غیب مانع اختیار تکوینی و از بین برنده زمینه های امتحان در نظام هستی است. افزون بر آنکه بالاخره امام علی(ع) و هر کس دیگر باید از این دنیا برود و اگر از طریقی نشد، بالاخره از راهی دیگر می رود؛ ولی قاموس الهی در خلقت انسان این است که خوب و بد انسانها در این صحنه نمایان و برجسته گردد.
منبع :پرسمان