eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.8هزار دنبال‌کننده
14.8هزار عکس
5.9هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جان من و سید علی💕
💠🔶💠"ادامه پاسخ به شبهات دانش آموزی 👇⬇️⬇️ 🔻🔹⛔️
هدایت شده از جان من و سید علی💕
⛔️ چرا در عزاداری امام حسین علیه‌السلام لباس مشکی می‌پوشیم در حالی که رنگ مشکی کراهت دارد و رنگ تشیع مشکلی نبوده است و خود اهل بیت علیهم‌السلام از رنگ مشکی نهی کرده‌اند⁉️ 👇⬇️ ✅🌴 اول: پوشیدن لباس مشکی در همه‌ی موارد و در همه جا مکروه نیست بلکه در بعضی‌ چیزها و بعضی جاها استثنا شده است. چنانکه در روایات آمده پوشیدن چکمه و عمامه و عبای مشکی استثنا شده است. ◾️ مثل روایت اهل بیت علیهم‌السلام که فرمودند: «كَانَ رَسُولُ اللَّه يَكْرَهُ‏ السَّوَادَ إِلَّا فِي‏ ثَلَاثٍ‏ الْخُفِّ وَ الْعِمَامَةِ وَ الْكِسَاءِ؛ رسول خدا سیاه پوشی را مکروه می‌دانست، مگر در سه مورد: چکمه، عمامه و عبا. [1] 🔸 دوم: پوشیدن لباس مشکی درست است کراهت دارد ولی در زمان عزاداری کراهت ندارد همان طور که خود اهل بیت علیهم السلام در مراسم عزاداری مشکی می‌پوشیدند. مثلا امام حسن علیه‌السلام در شهادت امیرالمومنین علیه السلام مشکی پوشید. [2] 🔹 سوم: کسی که مشکی می‌پوشد با همان پوشش به دیگران پیام می‌دهد که عزادار است و در شرایطی نیست که با شما شوخی کند و شاد باشد. 🔻 چهارم: رنگ مشکلی نماد غم و اندوه است و کسی که عزادار است با پوشیدن لباس مشکی غم و اندوه خودش را ابراز می‌کند و با این کار یک نوع تخلیه روحی برای او اتفاق می‌افتد و باعث می‌شود با این کار درد و غم را در دل خودش نریزد که باعث سکته و افسردگی شود. ◾️ البته پوشیدن لباس مشکی بدون دلیل و در طولانی مدت باعث افسردگی می‌شود. 🔹 پنجم: لازم به یادآورى است که هر چند علما بر اساس روایات به کراهت لباس سیاه به خصوص در نماز فتوا داده‌اند، ولى پوشیدن آن براى عزاى امام حسین علیه‌السلام کراهتى ندارد و شاید برتری نیز داشته باشد؛ زیرا جنبه تعظیم شعائر بر آن غلبه دارد. [3] 🌐 منابع: [1]ـ کافی، ج 6، ص 449. [2]ـ شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید، ج16، ص22، ذیل وصیت نامه امام علی(ع) به امام حسن(ع). [3]ـ پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی. لینک مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/170
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جان من و سید علی💕
💠🔶💠"ادامه پاسخ به شبهات دانش آموزی 👇⬇️⬇️ 🔻🔹⛔️
هدایت شده از جان من و سید علی💕
▪️امام حسین علیه‌السلام برای اینکه کشته نشود به عمر سعد التماس کرد که اجازه دهد که به ایران یا روم برود و با آنان بجنگد یا به مدینه برگردد یا به دمشق برود و با یزید بیعت کند و عمر سعد از ابن زیاد برای صلح با امام اجازه گرفت و ابن زیاد هم قبول کرد ولی شمر نظر او را عوض کرد و گفت جز با کشتن حسین راضی نشود⁉️ 👇⬇️ ✅🌴 اول: آنچه که در منابع معتبر آمده است امام حسین علیه‌السلام به فرستاده عمر سعد که پرسید چرا به اینجا آمده‌اید فرمود: «از طرف من به امیرت بگو، من خود به این دیار نیامده‌ام، بلکه مردم این دیار مرا دعوت کردند تا به نزدشان بیایم و با من بیعت کنند و مرا از دشمنانم بازدارند و یاریم نمایند، پس اگر ناخشنودند از راهى که آمده‌ام باز مى‌گردم». [1] ▪️ دوم: وقتی فرستاده عمرسعد جواب امام را برای او آورد او برای ابن زیاد نامه نوشت و جواب امام حسین علیه‌السلام را برای او فرستاد ابن زیاد هم گفت: از امام و یارانش برای یزید بیعت بگیر تا بعدا نظرم را بدهم. عمر سعد هم نامه ابن زیاد را برای امام فرستاد امام فرمود: جواب ابن زیاد را نمی‌دهم و بالاتر از مرگ سرانجامی نیست و خوشا به چنین مرگی. [2] ◾️ بنابراین امام حاضر است بمیرد ولی با یزید بیعت نکند چه برسد بخواهد پیشنهاد آن را بدهد. ▪️ سوم: چون امام حسین علیه‌السلام نمی‌خواهد خون کسی ریخته شود و یا آغاز کننده‌ی جنگ باشد. به این خاطر پیشنهاد برگشت می‌دهد ولی التماس نمی‌کند. ▪️ چهارم: عمر سعد چون دوست نداشت با امام حسین علیه‌السلام بجنگد و از طرفی هم نمی‌خواست فرمانداری ملک ری را از دست بدهد به این خاطر دوست داشت بدون جنگ و خونریزی بین امام حسین علیه‌السلام و یزید صلح برقرار شود به این خاطر از قول خودش به ابن زیاد نوشت که امام حسین علیه‌اسلام حاضر به بیعت با یزید شده است پس یا اجازه دهید برگردد به مدینه یا به مرزهای کشور اسلامی برود. ◾️ ابن زیاد هم قبول کرد ولی شمر که آنجا بود گفت اگر بگذاری حسین برود قدرتمندتر می‌شود و دیگر دست تو به او نمی‌رسد. به این خاطر ابن زیاد نامه نوشت به عمرسعد که از حسین بیعت بگیرد یا او را بکشد و شمر را هم بر عمرسعد نگهبان قرار داد که اگر دستور را اطاعت نکرد گردن او را بزند. [3] ▪️ پنجم: منابعی که این مطلب را نقل کردند منابع غیرشیعی هستند که معتبر نیستند و از دشمنان اهل بیت علیهم‌السلام هستند مثل تاریخ طبری که این مطلب را از قول ابومخنف نقل می‌کند و جالب اینجاست که خود اهل سنت ابومخنف را قبول ندارند حال چطور طبری از قول کسی نقل می‌کند که او را قبول ندارد. ▪️ ششم: البته اگر مطلبی را منابع غیرشیعی و دشمنان نقل کردند که در منابع معتبر شیعی آمده باشد، آن مطلب معتبر است و می‌توان آن را قبول کرد چون شیعه و غیر شیعه روی آن اتفاق دارند. یعنی اگر مطلبی را تاریخ طبری نقل کرده که در منابع معتبر شیعی آمده است می‌توان آن را قبول کرد. ◾️ مثلا همین طبری در جایی دیگر بیان می‌کند که امام حسین علیه‌السلام در مقابل سپاه اموی فرمودند: «والله لا أعطیهم بیدی إعطاء الذلیل ولا أقر إقرار العبید؛به خدا قسم خود را همانند انسان‌های ذلیل و خوار تسلیم آن‌ها (یزید و عبید الله بن زیاد لعنهم الله) نمی‌کنم و هیچ‌گاه همانند بندگان حقیر و پست اقرار (به خلافت و درخواست بیعت) نمی‌کنم». [4] ▪️ هفتم: در هیچ نقل قولی از ابومخنف در کتاب‌های علمای شیعی مثل شیخ مفید و شیخ صدوق و شیخ طوسی چنین مطلبی نقل نشده است. ▪️ هشتم: علاوه بر این، در کتاب ابومخنف که توسط منابع شیعی چاپ شده است در هیچ جای آن چنین ادعایی نیامده است. ▪️ نهم: اگر چنین مطلبی هم در برخی از کتاب‌های شیعی آمده است از باب نقل قول از دشمنان است نه اینکه نظر صاحب کتاب باشد. 🌐 منابع: [1]ـ تاریخ طبرى، ج 4، ص 311؛ ارشاد مفید، ص 435 و بحارالانوار، ج 44، ص 383. مقتل الحسین خوارزمى، ج 1، ص 241. [2]ـ اخبار الطوال، ص 253. [3]ـ مفید، محمد بن محمد، الإرشاد للمفید/ ترجمه رسولى محلاتى، ج‏2 ؛ ص89، تهران، چاپ: دوم، بى تا. قمی، شیخ عباس، منتهى الآمال فی تواریخ النبی و الآل، ج2، ص: 789، ‏ناشر: دلیل ما، مکان نشر: قم‏، سال چاپ: 1379 ش‏، نوبت چاپ: اوّل.‏ [4]ـ ابوجعفر طبری، محمد بن جریر، تاریخ الأمم والرسل والملوک،ج3، ص: 319، دار الکتب العلمیة – بیروت، چاپ اول، 1407، 5 جلد. لینک مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/171
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 فتنه جدید 💢 فتنه جدید فتنه ماله کشان، منافقان، مزدورها، خودفروخته ها، پادوهای رسانه ای و پاچه خوارها برای بزک کردن و تطهیر نجاسات تخلفات و فسادهای علنی دولت است... همان هایی که مذاکرات روحانی را خیانت و مذاکرات رئیسی را دستاورد معرفی می کنند. همان هایی که دلار ۳۰ تومان روحانی را خسارت و دلار 50 تومان رئیسی را کنترل اقتصاد و بازار معرفی می کنند. همان هایی که ولنگاری اجتماعی دولت روحانی را خیانت و فحشا و روسپیگری علنی دوران رئیسی را تقصیر آمریکا می دانند... و صدها تناقض دیگر... همان هایی که جای شهید و جلاد و خادم و خائن عوض می کنند. البته هدف هر دوی آنها (روحانی و رئیسی) یکی هست و فرقی با هم ندارند تمام این اتفاقات اعم از ماله کشی ها و نفاق ها و دو رویی ها تماما خیر است و باعث پالایش و تصفیه انقلاب خواهد شد... 💠 رسول مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله ) : از و آزمایش در آخرالزمان نگران نباشید؛ چرا که موجب نابودی منافقان خواهد شد 📚میزان الحکمه، حدیث شماره ۱۵۷۴۸ امام صادق (علیه السلام): به خدا سوگند شما خالص می شوید؛ به خدا سوگند شما از یکدیگر جدا می شوید؛ به خدا سوگند شما غربال خواهید شد؛ تا اینکه از شما شیعیان باقی نمی ماند جز گروه بسیار کم و نادر. 🔸مجلسی، بحارالانوار، ج ۵، ص ۲۱۶.
هدایت شده از محمد حسین
سلام واحترام ✅ این روزها مومنین و حامیان ولایت فقیه و نظام اسلامی باید مراقب خیلی از جریان ها باشند 👇 👈کفار و منافقین و ضد انقلاب رسمی مراقب کینه توزان اسلام و منافقین داخل مانند خاتمی روحانی و همدستانشان آنها که صد درصد هم با اسلام مخالفند و هم با جمهوری اسلامی مراقب جریان های ضد نظام اسلامی که با تمسک به اسلام و حجاب .... هدفشان دشمنی با نظام است صادق شیرازی حجتیه ها آخوندها و مذهبی های متحجر و آلت دست ضد انقلاب خودی هایی که به بهانه انتقاد و دفاع از حجاب، ناجوانمردانه به جان دولت و مجلس افتاده اند اینها مانند همان توابین زمان امام حسین علیه السلام هستند که بعد از واقعه عاشورا متوجه حقیقت شدند ولی دیر بود همه ما باید محکم و قاطع مقابل همه جریان های منحرف غیر خودی و خودی های غافل و بی بصیرت، بایستیم ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خیلی قشنگه👌 توی رستوران نشسته بودم که یک دفعه یه مرده که با تلفن صحبت میکرد فریاد کشید و خیلی خوشحالی کرد و بعد از تمام شدن تلفن، رو به گارسون گفت : همه کسانی که در رستورانند، مهمان من هستن به باقالی پلو و ماهیچه... بعد از 18 سال دارم بابا میشم چند روز بعد تو صف سینما همون مرد رو دیدم که دست بچه ی 3یا 4 ساله ای را گرفته بود که به او بابا میگفت پیش مرد رفتم و علت کار اون روزشو پرسیدم مرد با شرمندگی زیاد گفت: آن روز در میز بغل دست من، پیرمردی با همسرش نشسته بودند پیر زن با دیدن منوی غذاها گفت: ای کاش میشد امروز باقالی پلو با ماهیچه میخوردیم، شوهرش با شرمندگی ازش عذر خواهی کرد و خواست به خاطر پول کمشان، فقط سوپ بخورند من هم با آن تلفن ساختگی خواستم که همه مهمان من باشند تا اون پیرمرد بتونه بدون شرمندگی، غذای دلخواه همسرش را فراهم کنه خدا را فقط با دولا و راست شدن و امتداد والضالین نمیتوان شناخت…
هدایت شده از محمد حسین
شخصیت‌ اصلی داستان میخواهد بگوید کمک کردن به دیگران بالاتر از نماز خواندن وعبادت است. به هر داستانی که توجه کرده باشید حتما فهمیده‌اید که بعضی شخصیت‌ها اهمیت بیشتری در داستان دارند وخود را برای مخاطب برجسته وفداکار جلوه میدهند. در واقع حس بهترین بودن را در ذهن خواننده جلوه میدهد اینها شخصیت‌هایی هستند که می‌خواهند با یک کار ارزشی خود ریشه دین را بزنند در این داستان کوتاه شخص اصلی در نظر دارد با ترفندی خاص، حس انسان دوستی و محبت را به مخاطب القاء کند وبگوید هر کار نیکی بهتر از عبادت است بهتر از دولا وراست شدن است. هر چند شخصیت اصلی در مواجه شدن با این صحنه وکمک به پیرمرد کار خوبی انجام داده اما منظور این فرد واین داستان های کوتاه هجمه وارد کردن به دین و مذهب است. 🔹مواظب باشیم 👈 هر چیزی در کنار هم زیبا وخدا پسندانه است.. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا