eitaa logo
بصائر
1.2هزار دنبال‌کننده
450 عکس
81 ویدیو
37 فایل
«هذا بَصائِرُ لِلنَّاس‏؛ این قرآن کتابی است بصیرت آفرین برای مردم.» (جاثیه: 20) ارتباط با ادمین: @basaer_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️این توسل را برسانید به دست تمام دغدغه مندان در این ایام♦️ مکتب نجف و تعالیم آن همیشه در بزنگاه ها به کمک انسان می آید. دستور پیش رو از نمازهایی است که مورد سفارش موکد اساتید مکتب معرفت النفسی نجف اشرف علی الخصوص مرحوم علامه ی طباطبایی ره بوده است. این نماز مناسب قرائت در شب های جمعه است که طبق نقل بحارالانوار توسط امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف به ابوالحسین بن ابی بغل کاتب در کاظمیه تعلیم شده است. این نماز را برای تعجیل در ظهور و پیش آمدن مصلحت کشور در دو روز آینده ،همگی امشب(پنجشنبه شب) بخوانیم و آن را غنیمت بشماریم.( وقت سحر میان نمازهای شب بهتر است) دو رکعت نماز عادی ( به نیت نماز فرج)بگذارد، بعد از آن بگوید: 💠 يا مَنْ أَظْهَرَ الْجَمِيلَ وَ سَتَرَ الْقَبِيحَ يَا مَنْ لَمْ يُؤَاخِذْ بِالْجَرِيرَةِ وَ لَمْ يَهْتِكِ السِّتْرَ يَا عَظِيمَ الْمَنِّ يَا كَرِيمَ الصَّفْحِ يَا حَسَنَ التَّجَاوُزِ يَا وَاسِعَ الْمَغْفِرَةِ يَا بَاسِطَ الْيَدَيْنِ بِالرَّحْمَةِ يَا مُنْتَهَى كُلِّ نَجْوَى وَ يَا غَايَةَ كُلِّ شَكْوَى يَاعَوْنَ كُلِّ مُسْتَعِينٍ يَا مُبْتَدِئاً بِالنِّعَمِ قَبْلَ اسْتِحْقَاقِهَا   💠 سپس ده بار بگوید: يَا رَبَّاهْ   💠 سپس ده بار بگوید: يَا سَيِّدَاهْ  💠 سپس ده بار بگوید: يَا مَوْلَاهْ  💠سپس ده باربگوید: يَا غَايَتَاهْ  💠 سپس ده بار بگوید: يَا مُنْتَهَى غَايَةِ رَغْبَتَاهْ   💠 سپس بگوید: أَسْأَلُكَ بِحَقِّ هَذِهِ الْأَسْمَاءِ وَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ ع إِلَّا مَا كَشَفْتَ كَرْبِي وَ نَفَّسْتَ هَمِّي وَ فَرَّجْتَ غَمِّي وَ أَصْلَحْتَ حَالِي 💠 و سپس به هر صورتی که می خواهد دعا کند و حاجاتش را گفته 💠 سپس گونه راست صورت خود را روی سجده (روی مهر) بگذارد و 100بار بگوید: يا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَايَ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَانَاصِرَايَ  💠 سپس گونه چپ صورت را روی سجده و مهربگذارد و 100 بار بگوید : أدْرِكْنِي 💠 و سپس در همان حالت مکررا می گویید الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ تا نفس قطع شود و سپس سر خود را از سجده بلند کرده و ان شالله حاجت روا خواهد شد. بحار ج ۵۱ ص ۳۰۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقش این ساعت‌های آخر در سلوک فرد و جامعه 🔺استاد عابدینی @basaer_fi
تحویل‌سال‌به‌وقتِ‌مُحَرّم‌است حَوّل‌قلـُوبَنابِبُکاءِ‌عَلَی‌الحُسَین @basaer_fi
💠 در ستایش شمایل سیاسی سعید جلیلی ✍ سجاد صفار هرندی ⚠️ من «جلیلی‌چی» نیستم. سال ۹۲ به او رای ندادم. دور اول انتخابات همین امسال هم به او رای ندادم. به ضعف‌ها و محدودیت‌های او در مقام یک سیاستمرد واقفم. اما حالا که پس از سه هفته ممنوعیت سخن گفتن درباره نامزدهای انتخاباتی امکان نوشتن یافته ام دوست دارم از او بنویسم. از سعید جلیلی که به نحو کم‌نظیری نماینده بخش بزرگی از فضیلت‌ها و زیبایی‌های انقلاب اسلامی پنجاه و هفت در سیاست ملی ماست. اگر آرمان پنجاه و هفت پیوند یافتن و بلکه یگانه شدن دین و سیاست در متن حیات مدنی بود، این یگانگی نخست باید در وجود سیاستمرد محقق شود. جلیلی به وضوح مصداق این معناست. پیشتر نوشتم که مهم‌ترین میراث شهید رییسی سیاست تقواست و اینک باید افزود که میراث‌دار او از این جهت بی‌شک سعید جلیلی است. ⚠️ با این ملاحظه که آنچه برای سید شهید با شمّ و غریزه محقق بود، برای جلیلی با نحوی تفصیل و نظرورزی همراه شده است. نحوی درک سازوار مبتنی بر دیانت از سیاست و مقاومت و عدالت که در جزئیات مشی عملی و زیست شخصی نیز متبلور است. و این فقط مربوط به امور کلان سیاست نیست؛ شاید به چشم کسانی خرد و کم اهمیت به نظر برسد، برای من اما اینکه سیاستمداری داریم که در اوج مشاجره پینگی‌پنگی مناظره دونفره، وقتی رقیب قرآن می‌خواند، ملتزم به امر «فاستمعوا له و انصتوا» لب از سخن می‌بندد، قیمتی است. اینکه مجاهد جانبازی داریم که زخم و جراحت خود را محمل تبلیغ سیاسی قرار نمی‌دهد (شاید هنوز هم بسیاری از مردم جانباز بودن او را ندانند) ارزشمند است. اینکه نامزد انتخاباتی داریم که در نحوه عمل خود، در گفتن و نگفتن، در رفتن و ماندن، بیش از هر چیزی حجت شرعی را در نظر می‌آورد همان لحظه طلایی سیاست پنجاه و هفتی است. ⚠️ جلیلی امروز خیلی بیش از گذشته در منظر و مرئی وجدان ایرانی ما حاضر است. می‌دانم که بابت جمله بعدی ملامت و تمسخر خواهم شد اما چه باک؟ این وجدان ایرانی هر چند به او رأی ندهد اما عمیقا دوستش دارد. همچون شمایلی از فضیلت‌های بنیادینی که مدینه ما را برافراشته است: تقوا، شجاعت، سلامت، ساده‌زیستی و مردمداری. ممکن است بسیاری بترسند و ترجیح دهند که در این شرایط سخت و خطرناک چون اویی سکان کشور را به دست نگیرد. اما این ترس به خلاف تصور همراه با نفرت نیست. تلاش دو هفته اخیر برای نفرت ساختن حول جلیلی موفق نبود (به خلاف مورد احمدی نژاد در سال هشتاد و هشت). فضیلت و تقوا چیزی نیست که از نظر انسان ایرانی نکته‌سنج مخفی بماند و او کسی را که به این زیور آراسته است، نمی‌تواند دشمن بدارد. همچنین این ترس چندان مربوط به ویژگی‌های شخصی جلیلی نیست. در واقع این ترس، ترس از تنگ شدن زندگی و مجال و امکان‌های آن (خواه در پرتو سیاست حجاب و محدودیت اینترنت یا نزاع با قدرت‌های جهانی) به حفره‌های بزرگی در کلیت سیاست انقلابی باز می‌گردد. ⚠️ بار دیگر مسائل جلیلی را به یاد آوریم: اینکه جلیلی زبان تخاطب با بخش مهمی از مردم را ندارد، اینکه ایده‌ای در نسبت با تکثر واقعاً موجود در ایران امروز ندارد، اینکه ایده آزادی در منظومه او جای روشنی ندارد و اینکه ایده امکان پیشرفت بدون همراهی با هژمونی غرب هنوز اعتماد و امید چندانی بر نمی‌انگیزد، جملگی به کاستی‌های اساسی نیروی انقلاب و گفتار و طرح سیاسی آن باز می‌گردد. اگر این خلل‌ها زیر عبای پوشاننده شهید رییسی و سیادت و صفا و معنویت او از نظر مخفی شده بود (که البته چندان هم نشده بود) به معنای حل و فصل آنها نبود. و مسیر آینده مسیر در انداختن طرحی نو و حل و فصل واقعی این کاستی‌هاست. با مشاجره ملال‌آور تعیین مقصر و سرزنش متقابل در میان نیروهای انقلابی گامی به پیش برداشته نمی‌شود. ⚠️ شمایل محبوب و دوست داشتنی جلیلی اینک به مثابه یک سرمایه سیاسی متعلق به نیروهای انقلاب است. من تصور می‌کنم روند وقایع ماه‌ها و سال‌های پیش رو ارزش اجتماعی این سرمایه را بالاتر نیز خواهد برد. اما گشایش آینده ما در هزینه کردن مسرفانه این سرمایه نیست. در تلاش جدی و سخت کوشانه و بیرحمانه برای حل مسائلی است که موجد ترس فوق الذکر می‌شود. کاش سعید جلیلی خود به محور این تلاش تبدیل شود. @basaer_fi
۱۷ تیر ۱۴۰۳ مسجد روح الله_1.mp3
26.86M
❇️ موضوع این جلسه: معیار شکست و پیروزی در اسلام ؟! 🎙حجت‌الاسلام والمسلمین استاد رهبر 🗓 یکشنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳ 🔻 مسجد روح‌الله، خیابان کهندژ @Keshtitoofanha
خلاصه : 🔹اهمیت جمعه گذشته و لزوم ثبت کارکردهای دولت قبل به شکل منصفانه 🔸تقوا ضعیف شود هر اتفاقی برای فرد ممکن است بیفتد. ❓از نظر قرآن کریم، معصومان (به خصوص نهج البلاغه) و عقل معیار شکست و پیروزی چيست؟ 🔹قرآن کریم: برای مومنی که به تکلیف عمل کند چیزی به اسم شکست وجود ندارد: ▪️وَ مَنْ یقاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیقْتَلْ أَوْ یغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِیهِ أَجْراً عَظِیماً. هر کس در راه خدا مبارزه مسلحانه کند یا کشته می‌شود یا غلبه می‌کند. در هر دو صورت اجر عظیم دارد. نباخته است. ▪️هَل تَرَبَّصونَ بِنا إِلّا إِحدَى الحُسنَيَينِ. انتظار دارید غیر از دو خوبی در انتظار ما باشد؟ یکی غلبه ما بر دشمن مثل جنگ بدر. در جنگ احد خیلی شهید دادند. اینجا هم شکست ظاهری خوردند هم باطنی(حرف رسول خدا را گوش نکردند). گاهی یک ضایعات را خداوند بازیافت می‌کند. تحلیل واقعه احد در سوره عمران برای درس گرفتن مردم است. 🔸 دشمن یا ما را می‌کشد که خلود در آتش دارد و یا شکست می‌خورد که اسفل السافلین است. یکی از دو شکست در انتظار اوست. 🔹 گاهی ما بر دشمن غلبه ظاهری می‌کنیم اما دقایقی بعد عشق به دنیا در ما گل می‌کند. این پیروزی نیست. مؤمن شکست ندارد به شرطی که عشق به دنیا در او غلبه نکند. 🔸شهید باکری: بشتابید برای شهادت که بعد از دفاع مقدس ممکن است به سه گروه ما تقسیم بشویم. عده‌ای پایدار بمانند. یا بی تفاوت می‌شویم و یا شیفته دنیا ..‌‌. 🔹 طلحه جزو ده سردار بزرگ اسلام بود. طوری از هدایای عثمان برخوردار شد که در مناطق ‌که می‌رفت صد اسب او را اسکورت می‌کردند. روحیات را از دست داد. امام در جنگ او را نصیحت کردند اما اثر نگذاشت. 🔸 زبیر را آقا نصیحت کردند در جنگ جمل. زبیر پسر عمه علی ابن ابیطالب بود. زبیر خواست که برود اما در راه کشته شد. هم دنیا را از دست داد و هم آخرت. 🔹 سعد ابن ابی وقاص و عبدالله ابن عمر خوشحال بودند که کاری با امیرالمومنین ندارند و کاری با معاویه هم ندارند. امام فرمودند اینها حق و باطل را یاری نکردند. ولی حق را بی یاور گذاشتند. 🔸‌ در عاشورا یک عده دعا می‌کردند که خدا حسین را یاری کند چون خودشان زن و بچه داشتند به کمک نرفتند... خود اباعبدالله نمی‌توانست دعا کند؟ قرار نبود فرشتگان و اجنه به کمک بیایند. 🔹 بعضی‌ها می‌خواهند زرنگ بازی در آورند. پسر عمر و زبیر با یزید بیعت نکردند. عبدالله عمر چون با علی ابن ابیطالب بیعت نکرد روزی در مقابل حجاج ابن یوسف ذلیل شد. حجاج به او گفت دست من را برای بیعت نگیر پایم را بگیر. 🔸 خطبه ۲۷ فرمودند اگر مردم نشستند که دشمن بیاید در خانه‌هایشان ذلیل می‌شوند. اگر نرفته بودیم سوریه به ایران می‌آمدند. بعد فرمودند جهاد بابی از باب‌های بهشت است. هر کس جهاد را از بی میلی رها کرد خداوند لباس خواری بر او می‌پوشاند. یک عراقی به من گفت اگر این تحریم‌های شما بر ما وارد شود یک روز دوام نمی‌آوریم. 🔹آمریکا دورانی مستعمره انگلیس بود. همین سقوط ارزش پول برای آنها هم رخ داد. اگر می‌خواهید به استقلال برسید، تولید به اوج برسد و ... این تونل وحشت را باید سپری کرد. کسی آنطرف دلش برای ما نسوخته است. 🔸آیت الله حائری: اگر ما دشمن را نابود کنیم اما از آرمان‌هایمان برگردیم باز هم شکست خوردیم. 🔹 سید قطب سنی روشنفکر که ترور شد. او می‌گوید اگر دو پیروز بخواهیم معرفی کنیم حضرت ابراهیم علیه السلام و حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است. حسین ابن علی می‌خواست خصم و غصب را ریشه‌کن کند که کرد. آل ابو سفیان دوام نیاورد. 🔸 امام سجاد علیه السلام فرمودند اگر موقع اذان موذن گفت اشهد ان محمدا رسول الله بدان ما پیروز شدیم. 🔹 حضرت زینب سلام الله علیها در مجلس یزید فرمودند وحی پایدار است. تو گوشت خودت را دریدی. اولین زنی که فرمود ما پیروز شدیم حضرت زینب بود.‌ 🔸 این بحث بی ارتباط با رویداد روز جمعه نیست. اگر خدا را در نظر گرفتیم، اگر کینه نداشتیم، اگر با خوبان در میان گذاشتیم، پیش خداوند عذری نداریم. اما اگر فقط به خاطر اینکه گفتند مردم شما گوشت را چند می‌خرید؟ و نقطه ضعف‌هارا دیدند، رای دادیم شکست خوردیم. 🔹 امیدواریم این دولت موفق شود‌. کارهای باقیمانده را تمام کنند. اما کارکردهای دولت قبل را به نام خود نزنند. 🔸 در هشت سال دفاع مقدس ما پیروز شدیم. چون امام فرمودند حفظ نظام و حفظ سرزمین‌ها. یک وجب را به صدام ندادیم. @Keshtitoofanha
1.34M
🔸توصیه‌های استاد علی رهبر جهت بهره‌مندی از شب و روز عاشورا 1⃣ احیاء شب عاشورا 2⃣ چهار رکعت نماز شب عاشورا، یک حمد و پنجاه توحید در هر رکعت 3⃣ صد رکعت نماز به صورت دو رکعتی، یک حمد و سه توحید در هر رکعت 4⃣ روز عاشورا دست از تلاش برای دنیا بردارید 5⃣ هزار مرتبه لعن قاتلان حضرت، هزار مرتبه سوره توحید، از خوردن مفصل دست برداریم و هنگام غروب به یاد مصائب حضرت باشیم ... 6⃣ زیارت وارث و ناحیه مقدسه روز عاشورا 🗓 ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۳ @Keshtitoofanha
🔸"الَّذِينَ جَعَلُوا الْقُرْآنَ عِضِينَ؛ (بر) آﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺨﺶ ﺑﺨﺶ ﻛﺮﺩﻧﺪ(عذاب نازل خواهیم کرد)"(حجر: ٩١) @basaer_fi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 این فیلم را خوب ببینید تا از ارادت ورزی و اظهار اطاعت برخی سیاستمدارانِ این روزها به رهبر انقلاب ذوق زده نشوید؛ باید "عمل"شان را دید و قضاوت کرد: 🔸"وَيَقُولُونَ طَاعَةٌ فَإِذَا بَرَزُوا مِنْ عِندِكَ بَيَّتَ طَائِفَةٌ مِّنْهُمْ غَيْرَ الَّذِي تَقُولُ وَاللَّهُ يَكْتُبُ مَا يُبَيِّتُونَ؛ ﻭ [ﺁنان ﺩﺭ ﻣﺤﻀﺮ ﺗﻮ] ﻣﻰﮔﻮﻳﻨﺪ: ﻣﺎ ﻣﻄﻴﻊ ﻭ ﻓﺮﻣﺎﻧﺒﺮﺩﺍﺭﻳﻢ، ﻭﻟﻲ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻧﺰﺩ ﺗﻮ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻣﻰﺭﻭﻧﺪ، ﮔﺮﻭﻫﻲ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺷﺐ ﻧﺸﻴﻨﻲ ﻫﺎﻱ ﻣﺨﻔﻴﺎﻧﻪ ﺧﻮﺩ ﺑﺮﺧﻠﺎﻑ ﺁﻧﭽﻪ ﺗﻮ ﻣﻰﮔﻮﻳﻲ، ﺗﺪﺑﻴﺮ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ. ﺧﺪﺍ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺷﺐ ﻧﺸﻴﻨﻲ ﻫﺎﻱ ﻣﺨﻔﻴﺎﻧﻪ ﺗﺪﺑﻴﺮ ﻣﻰﻛﻨﻨﺪ [ﺩﺭ ﭘﺮﻭﻧﺪﻩ ﺍﻋﻤﺎﻟﺸﺎﻥ] ﻣﻰ ﻧﻮﻳﺴﺪ." (نساء: ٨١) @basaer_fi
🔸دولت شهید رییسی تمام شد؛ اما شهید رییسی تمام نمی شود و امتداد خواهد داشت.../ دلالتها و آثار عمیق و بلندمدت مدیریت شهید رییسی و دولتش بر سیاست و فرهنگ ایران و حکمرانی جمهوری اسلامی. https://farsnews.ir/moaf_alireza/1722283694477820951 ✍ دکتر علیرضا معاف @basaer_fi
📢 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی شهادت مجاهد بزرگ آقای اسماعیل هنیه: خونخواهی مهمان عزیزمان را وظیفه خود می‌دانیم/ رژیم صهیونیستی زمینه مجازات سخت را برای خود فراهم ساخت. ✏️ بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون ملت عزیز ایران! ✏️ رهبر شجاع و مجاهد برجسته‌ی فلسطینی جناب آقای اسماعیل هنیه در سحرگاه دیشب به لقاء‌الله پیوست و جبهه‌ی عظیم مقاومت عزادار شد. رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانه‌ی ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینه‌ی مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت. ✏️ شهید هنیه سالها جان گرامی‌اش را در میدان مبارزه‌ئی شرافتمندانه بر سردست گرفته و آماده‌ی شهادت بود، و فرزندان و کسان خود را در این راه تقدیم کرده بود. او از شهید شدن در راه خدا و نجات بندگان خدا باک نداشت، ولی ما در این حادثه‌ی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفه‌ی خود می‌دانیم. ✏️ اینجانب به امت اسلامی، به جبهه مقاومت، به ملت شجاع و سرافراز فلسطین و بالخصوص به خاندان و بازماندگان شهید هنیه و یکی از همراهانش که با وی به شهادت رسیده است، تسلیت عرض می کنم و علوّ درجات آنان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم. سید علی خامنه‌ای ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ مصادف با ۲۵ محرم ۱۴۴۶ @basaer_fi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚠️ این خبر، ظاهر زیبایی دارد، اما درواقع به ذهن مخاطب این گزاره را القاء می کند که مشکلات اقتصادی ما، از جمله ریزش بورس، به دلیل کنش های منطقه ای ایران و حمایت جمهوری اسلامی از جبهه مقاومت است!! ⚠️ اگر هم این کار باید انجام بشود، اولاً نباید خبری می شد و ثانیاً نباید به ترور شهید اسماعیل هنیه ربط داده می شد... @basaer_fi
🔸 مدّعیِان بی بصیرتی که در میانه یک‌ نبرد تمام عیار بین المللی، فلش فریاد و انتقاد را بجای معاویه، به سمت علی و یاران با وفای علی می برند، رفتارشان همان رفتار خوارج است. عزیزان! این طبیعت جنگ است؛ گاهی میزنیم و گاهی میزنند. هنوز نبرد تمام‌ نشده... @basaer_fi
نکته مهم و راهبردی در تحلیل شهادت اسماعیل هنیه.pdf
239.5K
۱۶ سرفصل و نکته راهبردی در تحلیل و تعلیل اتفاقات اخیر و شهادت اسماعیل هنیه ✍ دکتر علیرضا معاف
💠 خوانش یک رهیافت تمدنی در شهادت اسماعیل هنیه 🔸 مهندسی خدا را ببینید: خواندن نماز رهبر سنی جبهه مقاومت توسط رهبر شیعه جبهه مقاومت. در پشت سر رهبر انقلاب،افراد متعددی با شیوه مناسکی متفاوت نماز اهل تشیع و تسنن،شانه به شانه ایستاده و با هم اشک ریختند. 🔸 واقعا پایان حیات دنیوی عزت مندانه ای داشته شهید هنیه. مجاهد اهل تسننی که سالها در دل جنگ و بمباران و در معرض شهادت بوده و می‌توانست در هرجای دیگری شهید و هر جور دیگری تشییع شود اما... اما خدا مزد اخلاص و مجاهدتش‌ را اینگونه قرار داد که این جمعیت بزرگ از شیعیان حسین ابن علی در ماه محرم در ظهر پنجشنبه در معیت رهبر شیعیان و آزادگان جهان بر پیکر او نماز خوانده و او را کیلومترها تشییع کنند. 🔸 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با نماز بر پیکرِ شهید اسماعیل هنیه، برگ جدیدی در تاریخ رقم زد؛ «نمازِ رهبرِ شیعه جبهه مقاومت بر پیکر رهبرِ سُنیِ جبهه مقاومت»... و این بزرگ‌ترین طرح‌واره‌ی آخرالزمانیِ اُمتِ اسلامی است و آشکارترین نشانه مهندسی خدا در جبهه باشکوه مقاومت است؛ «نمازِ ولی‌فقیه شجاع شیعه بر مُجاهدِ شجاع اهل تسنن» همین یک خط، جانِ صهیونیستها را به آتش می‌کشد. 🔸اندیشه متعالی و قرآنی مقاومت،ملتهای به هم ریخته اسلامی را مجددا به یک امت واحد منسجم تبدیل کرده است. امتی که به انتظار امام عدل گستر خود ایستاده است. @basaer_fi
🔸یک و نیم میلیارد مسلمان سنی، منتظر خونخواهی شیعیان از خون یک فرمانده سنی هستند... @basaer_fi
💠 انتظار، ابهام، انتقام ✍ شبیر فیروزیان ⚠️ حالت انتظار و ابهامی که جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت درباره زمان و نوع خونخواهی و انتقام در اسرائیل ایجاد کرده و صهیونیستها را به وحشت انداخته، تصویری از این توصیه نظامی امام امیرالمومنین(ع) به یارانش است: 🔸"وَ قَلْقِلُوا السُّيُوفَ فِي أَغْمَادِهَا قَبْلَ سَلِّهَا وَ الْحَظُوا الْخَزْرَ؛ و (پیش از شروع جنگ) شمشیرها را در نیامشان بجنبانید و با گوشه چشم، خشمگینانه به دشمن بنگرید." ⚠️ این جنگ روانی پیش از انتقام، خود بخشی از انتقام است. @basaer_fi
🏴 جامعه قرآنی کشور به منظور بزرگداشت رهبر مجاهد و قرآنی فلسطین؛ شهید اسماعیل هنیه برگزار می کند: 📖 محفل بزرگ انس با قرآن کریم؛ با تلاوت اساتید و قاریان برجسته و با اجرای برنامه های قرآنی. 🔷 جمعه ۱۹ مردادماه، 🔶 از موعد نماز مغرب 📣 در مصلای امام خمینی (ره) منتظر حضور شما قرآنیان عزیز و عموم مردم شریف ایران اسلامی هستیم. @basaer_fi
⚠️ رهبر انقلاب: عقب نشینی غیرتاکتیکی در هر میدانی، غضب الهی را به دنبال دارد: 🔸" وَ مَن يُوَلِّهِمْ يَوْمَئِذٍ دُبُرَهُ إِلَّا مُتَحَرِّفًا لِّقِتَالٍ أَوْ مُتَحَيِّزًا إِلَىٰ فِئَةٍ فَقَدْ بَاءَ بِغَضَبٍ مِّنَ اللَّهِ وَ مَأْوَاهُ جَهَنَّمُ وَ بِئْسَ الْمَصِيرُ؛ ﻭ ﻫﺮﻛﺲ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻣﻮﻗﻌﻴﺖ جنگ، ﺑﻪ دشمنان ﭘﺸﺖ ﻛﻨﺪ [ﻭ ﺑﮕﺮﻳﺰﺩ] ﺳﺰﺍﻭﺍﺭ ﺧﺸﻤﻰ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﺧﺪﺍ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺟﺎﻳﮕﺎﻫﺶ ﺩﻭﺯﺥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﻭﺯﺥ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﮔﺎﻩ ﺑﺪﻱ ﺍﺳﺖ؛ ﻣﮕﺮ [ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﮔﺮﻳﺰﺵ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻣﺤﻠﻲ ﺩﻳﮕﺮ ] ﺟﻬﺖ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻧﺒﺮﺩ ﺑﺎﺩﺷﻤﻦ، ﻳﺎ ﭘﻴﻮﺳﺘﻦ ﺑﻪ ﮔﺮﻭﻫﻲ [ﺗﺎﺯﻩ ﻧﻔﺲ ﺍﺯ ﻣﺠﺎﻫﺪﺍﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﺣﻤﻠﻪ ﺑﻪ ﺩﺷﻤﻦ] ﺑﺎﺷﺪ." (انفال: ١٦) @basaer_fi
💠 تحلیلی قرآنی از ابعاد فرهنگی، سیاسی و تمدنی پیاده روی اربعین/ پیاده رویِ اربعین، چگونه ما را به قلّه ها نزدیک تر می کند؟ ✍ شبیر فیروزیان 1⃣ در منطق اسلام هیچ "رشد" و "پیشرفتِ" حقیقی و عمیق مادی و معنوی، بدون شکل گیری رابطه قلبی، عاطفی و معرفتی و عملیِ میان امام و امّت حاصل نمی شود؛ چه برای یک فرد و چه برای یک جامعه. در منطق اسلام پیشرفت و رشد مادی و معنوی یک جامعه تنها از مسیر پذیرشِ عملیِ ولایت امام و تبعیت از او، حاصل می گردد. حضرت موسی(ع)، از جناب خضر(ع) درخواست می کند تا با او همراهی کند تا در نتیجه این تبعیت، به "رشد" برسد می فرماید: 🔸 «قالَ لَهُ مُوسى‏ هَلْ أَتَّبِعُكَ عَلى‏ أَنْ تُعَلِّمَنِ مِمَّا عُلِّمْتَ رُشْداً؛ موسى(ع) به او گفت آيا من از تو پيروى كنم تا از آنچه به تو تعليم داده شده است و مايه رشد است به من بياموزى؟!» (کهف: 66) و در آیه دیگری، در مقابلِ نسخه رشد دهنده موسی(ع)، نسخه فرعون و فرعونیان عالَم را مایه «رشد» و «پیشرفت» یک جامعه نمی داند: 🔸 «وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسى‏ بِآياتِنا وَ سُلْطانٍ مُبِينٍ * إِلى‏ فِرْعَوْنَ وَ مَلائِهِ فَاتَّبَعُوا أَمْرَ فِرْعَوْنَ وَ ما أَمْرُ فِرْعَوْنَ بِرَشِيدٍ؛ ما موسى را با آيات خود و دليل آشكار فرستاديم. * به سوى فرعون و اطرافيانش، اما آنها از فرمان فرعون پيروى كردند؛ در حالى كه فرمان فرعون مايه رشد نبود.» (هود: 97-96) 2⃣ خداوند متعال به ابراهیم(ع) درباره مناسک حج اینگونه فرمان می دهد: 🔸 «وَ أَذِّنْ فِي النَّاسِ بِالْحَجِّ يَأْتُوكَ رِجالاً وَ عَلى‏ كُلِّ ضامِرٍ يَأْتِينَ مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ * لِيَشْهَدُوا مَنافِعَ لَهُمْ...؛ و مردم را دعوت عمومى به حج كن تا پياده و سواره بر مركبهاى لاغر از هر راه دور به سوى تو بيايند * تا شاهد منافع گوناگون خويش (در اين برنامه حياتبخش) باشند...» (حج: 28-27) تعبیر «یَأْتُوكَ» در این آیه شریفه، تعبیر مهمی است. آیه نمی فرماید: مردم را به حج دعوت کن تا به سوی "خانه خدا" بیایند! بلکه می فرماید: به سوی «تو» (که ولیّ خدا هستی) بیایند؛ زیارت کعبه، به تنهایی کافی نیست؛ زیارت کعبه به همراه زیارت ولیّ خداست که منافع مادی و معنوی به دنبال دارد و موجب رشد و پیشرفت فردی و اجتماعی و تمدنی است: «لِيَشْهَدُوا مَنافِعَ لَهُمْ» 3⃣ «اربعین»، موعد بیعت با ولیّ خداست؛ مردم همچون دستور آیه پیشین، پیاده و سواره، از راههای دور و نزدیک به زیارت ولیّ خدا می آیند: «يَأْتُوكَ رِجالاً وَ عَلى‏ كُلِّ ضامِرٍ يَأْتِينَ مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ». این «زیارت جمعیِ ولیّ خدا»، علاوه بر منافع کوتاه مدت فردی، بی تردید منافع بلندمدت اجتماعی، سیاسی و تمدنی نیز به همراه دارد. 4⃣ خداوند متعال در آیه دیگری به کسانی که با حرکت به سوی ولیّ خدا با او بیعت می نمایند، ۴ وعده قطعی داده است: ⚠️«رضایت الهی»(رَضِيَ اللَّهُ عَن المُؤْمِنين) ⚠️«آرامش روحی»(فَأَنزَلَ السَّكينَةَ عَلَيهِم) ⚠️«فتوحات سیاسی»(وَ أَثَابَهُم فَتحًا قَريبا) ⚠️ و «گشایش های اقتصادی»(وَمَغانِمَ كَثيرَةً يَأخُذونَها): 🔸 «لَقَدْ رَضِيَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ إِذْ يُبَايِعُونَكَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ فَعَلِمَ مَا فِي قُلُوبِهِمْ فَأَنْزَلَ السَّكِينَةَ عَلَيْهِمْ وَأَثَابَهُمْ فَتْحًا قَرِيبًا * وَمَغَانِمَ كَثِيرَةً يَأْخُذُونَهَا وَكَانَ اللَّهُ عَزِيزًا حَكِيمًا؛ بی تردید خداوند از مؤمناني كه در زير آن درخت با تو بيعت كردند راضي شد، پس آنچه را در درون قلب آنها (از صداقت و ايمان) نهفته بود مي دانست، لذا آرامش را بر دلهاي آنها نازل كرد، و فتح نزديكي، به عنوان پاداش، نصيب آنها فرمود. * و غنائم بسياري كه آن را به دست مي آورند، و خداوند عزيز و حكيم است.» (فتح: ۱۸ و ۱۹) مطابق وعده خداوند در این آیه شریفه، بی تردید «اربعین»، که موعد بیعت با ولیّ خداست، ما را به «فتح قلّه» نزدیک تر می کند: «وَأَثَابَهُمْ فَتْحًا قَرِيبًا»؛ و پس از آن، «گشایش های اقتصادی» نیز به دنبالش خواهد آمد: «وَمَغانِمَ كَثيرَةً يَأخُذونَها». 5⃣ با توجه به آنچه گفته شد، باید گفت "پیاده روی اربعین" نتایج سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و تمدنی بی شماری دارد. در یک کلمه می توان گفت این پدیده و نرم افزار فوق العاده و جذاب معنوی، موجب پیشرفت و رشد همه جانبه مادی و معنوی جهان اسلام خواهد شد و بیش از پیش ما را به قله ها نزدیک تر خواهد کرد. @basaer_fi
عرفان اربعین، استاد علی رهبر.mp3
3.05M
برنامه عرفان اربعین حسینی توسط استاد علی رهبر عزیزانی اصرار داشتند که عرفان اربعین و برخی مراقبت‌های حرم‌ها و ایام پیاده روی را برای بهره‌برداری فزونتر، بیان کنم.
هدایت شده از بصائر
🔸 "وَسِيقَ الَّذِينَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَى الْجَنَّةِ زُمَرًا؛ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺍﺯ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺷﺎﻥ ﭘﺮﻭﺍ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﻧﺪ، ﮔﺮﻭﻩ ﮔﺮﻭﻩ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺑﺮﺩﻩ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ."(زمر: ۷۳) @basaer_fi
💠 زیارت اربعین و روان شناسی قرآنی ✍ شبیر فیروزیان ⚠️ طبق آیات قرآن کریم، دعای ولیّ خدا برای مومنان به آنان آرامش روحی خواهد داد: 🔸 "وَ صَلِّ عَلَيْهِمْ إِنَّ صَلَاتَكَ سَكَنٌ لَّهُمْ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ؛ و (ﺍﻱ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ!) برای آنان ﺩﻋﺎ ﻛﻦ ﻛﻪ ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺩﻋﺎﻱ ﺗﻮ موجب ﺁﺭﺍﻣﺶ ﺁﻧﻬﺎﺳﺖ، ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺷﻨﻮﻧﺪﻩ ﺩﻋﺎﻫﺎ ﻭ ﺩﺍﻧﺎ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﻧﻴﺎﺯﻫﺎ ﺍﺳﺖ."(توبه: ۱۰۳) از این رو، بی تردید دعای امام حسین(ع) نیز برای زائران پیاده به آنان آرامشی عمیق خواهد بخشید. ⚠️ در دنیایی که همه به دنبال کسب هستند و همه مکاتب اخلاقی و تربیتیِ غربی، نسخه های دروغینی را به انسان تجویز می کنند، پیاده روی اربعین، به مثابه یک اردوی تربیتی جذّاب با مربی گریِ ولیّ خداست که تنها یکی از آثار و برکات روحیِ آن، آرامش بخشی به انسان است. ⚠️ ای کاش روزی برسد که روان شناسان و مشاوران تربیتی ما برای درمان برخی بیماری ها و ناهنجاری ها و اضطرابهای روحی، به مراجعینشان شرکت در پیاده روی اربعین را تجویز کنند. @basaer_fi
🔻نقلیّاتِ‌ رأی‌ساز و شبهه‌تراش: استفاده‌ی ابزاری از رهبر انقلاب 🖊مهدی جمشیدی ۱. رهبر انقلاب در طول دهه‌های گذشته، بارها تصریح کرده‌اند که بنای ورود در امور اجرایی را ندارند و ولایت فقیه، به معنی «هدایت کلّی انقلاب» است و نه به معنی حضور در جزئیّات. رهبر انقلاب به دلیل «مطلقه‌بودنِ» ولایت فقیه، از حق مداخله برخودار است و می‌تواند در همه‌ی امور حضور یابد و نباید تصوّر کرد که اختیارهای ولیّ‌فقیه، محدود به مواردی است که در اصل صدوده قانون اساسی آمده است، اما مسأله این است که رهبر انقلاب می‌خواهد قانون و کارگزاران، تعیین‌کننده باشند و ساختار سیاسی، وابسته به شخص نباشد و بتواند به صورت طبیعی و روندی، به حرکتش ادامه بدهد. از طرف دیگر، بر اساس نظریه‌ی «مردم‌سالاری دینی»، برخی از انتخاب‌ها و تصمیم‌ها به مردم واگذار شده و رهبر انقلاب در این قلمرو، به نظر مردم احترام می‌گذارد و به تعبیر خودشان، از نظر مردم، «پیروی» می‌کند. ایشان نمی‌خواهد بخش‌های مختلف حاکمیّت، بی‌اختیار و بی‌اراده باشند و همه‌چیز، از یک شخص برخیزد و مردم نیز از اثرگذاری واقعی، برکنار بمانند. ولیّ‌فقیه می‌خواهد هم حاکمان و هم مردمان، رشد سیاسی بیابند و این از مسیر تجربه و نظرورزی و مسئولیّت و اختیار، ممکن است. این نظامِ سلطنت است که شاه، به جای همه فکر می‌کند و تصمیم می‌گیرد و برای هر امری باید به سراغ شاه رفت. ولایت فقیه، صورتِ‌ دینیِ ‌سلطنت نیست و استبداد آشکار و پنهان، هرگز با ولایت فقیه جمع نمی‌شود. ۲. ارجاعات متعدّد و صریح رئیس‌جمهور به رهبر انقلاب در جلسه‌ی رأی اعتماد، توانست بسیاری از نمایندگان را منفعل سازد و در نهایت، همه‌ی وزرای پیشنهادی رأی آوردند؛ چنان‌که متأسفانه حتی وزیر خارجه‌ی پیشنهادی نیز خودش را به رهبر انقلاب ارجاع داد و مخالفت با خودش را به معنی ناولایی بودن مجلس تفسیر کرد. من از جلسه‌ی خصوصیِ رهبر انقلاب با رئیس‌جمهور، اطلاعی ندارم، اما می‌دانم سنّت و سیره‌ی رهبر انقلاب، هیچ‌گاه مبتنی بر «فضاسازی» در برابر اختیارهای قانونیِ‌ مجلس نبوده و ایشان نخواسته با بیان نظراتش، مسیر و مدار انتخاب واقعی و تصمیم مستقل را تغییر بدهد؛ اما کسانی همواره کوشیده‌اند با بیان «نقلیّات» و «شنیده‌ها» از ایشان، به تصمیم‌گیری‌هایی که در مدار رایج قانونی هستند، جهت بدهند و به نام «اراده‌ی رهبر انقلاب»، اراده‌ی خودشان را حاکم کنند. دراین‌حال، روشن است که رهبر انقلاب، هزینه‌ی گرایش‌ها و سلایق سیاسی می‌شوند و اگر حاصل این تصمیم‌ها ناصواب باشد، ایشان نیز در افکار عمومی، «شریک» و «سهیم» شمرده خواهند شد. از این گذشته، اثرگذاری نقلیّات از رهبر انقلاب بر مجلس در جایی که امور، مطابق قانون در حال انجام هستند و مجلس باید از اختیار خویش استفاده کند و آزادانه و مستقل نظر بدهد، به «صوری»‌ و «سفارشی» شدن مجلس خواهد انجامید. تصمیم‌هایی که در سایه‌ی این نقلیّات گرفته می‌شوند، دیگر تصمیم نیستند و دیری نخواهد گذشت که جریان روشنفکریِ سکولار بر اساس همین بدعت‌های ناصواب، این‌گونه تصویرسازی خواهد گرفت که در پشت‌صحنه‌ی سیاست ایران، رهبر نشسته و کارگزاران، همچون «عروسک‌های خیمه‌‌شب‌بازی» هستند و «جمهوریّت» با نظریه‌ی ولایت فقیه، سازگار نیست. ۳. در دوره‌ی حاکمیّت اصلاح‌طلبان - که رئیس‌جمهور کنونی نیز به آن تعلّق سیاسی دارد - بارها گفته شد که رهبر انقلاب، عملکرد فراقانونی دارد و ولایت فقیه، قانون را بلعیده و نهادهای انتصابی، نهادهای انتخابی را تهی کرده‌اند و جمهوریّت، به یک انتخابات حداقلی فروکاهیده شده است و دولت و رئیس‌جمهور، بیش از یک تدارکات‌چی نیست. نیروهای فکری جریان اصلاحات، با تعابیری همچون «دولت پنهان» و «هسته‌ی سخت قدرت» و «سلطانیسم»، به رهبر انقلاب کنایه زدند و ایشان را در برابر مردم‌سالاری تعریف کردند. این‌که در اغتشاش‌های اخیر، نسبتِ «دیکتاتوری» به ایشان داده شد، حاصل بذری بود که دهه‌ها، رسانه‌های اصلاح‌طلبیِ‌سکولار در ذهن برخی کاشته بودند. محمد خاتمی در آغاز ریاست‌جمهوری‌اش، به رهبر انقلاب گفته بود که من فقط در چهارچوب قانون با شما تعامل خواهم داشت؛ کنایه به این‌که من ولایت فقیه را درچهارچوب قانون می‌پذیرم و حجّیّت ولیّ‌فقیه را برآمده از قانون می‌دانم و نه شرع و نیابت امام معصوم - علیه‌السلام - اما چندی بعد که خودِ‌ او در دولت با دشواری مواجه شده بود، از رهبر انقلاب، توقع گشایش فراقانونی - و در واقع، حکم حکومتی - داشت. جریان اصلاح‌طلبیِ سکولار، چنین اوصافی دارد؛ استفاده‌ی ابزاریِ امروزِ اینان از رهبر انقلاب، طلبکاری فردای آنها را در پی خواهد داشت و دوباره رهبر انقلاب به کانون حمله‌های رسانه‌ای آنها تبدیل خواهد شد. سخن آنها این است و خواهد بود که رهبر انقلاب، «مداخلات پنهان» دارد، اما «مسئولیّت تصمیم‌ها» را متوجّه دیگران می‌کند. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60