🔸 مدّعیِان بی بصیرتی که در میانه یک نبرد تمام عیار بین المللی، فلش فریاد و انتقاد را بجای معاویه، به سمت علی و یاران با وفای علی می برند، رفتارشان همان رفتار خوارج است.
عزیزان! این طبیعت جنگ است؛ گاهی میزنیم و گاهی میزنند. هنوز نبرد تمام نشده...
@basaer_fi
نکته مهم و راهبردی در تحلیل شهادت اسماعیل هنیه.pdf
239.5K
۱۶ سرفصل و نکته راهبردی در تحلیل و تعلیل اتفاقات اخیر و شهادت اسماعیل هنیه
✍ دکتر علیرضا معاف
💠 خوانش یک رهیافت تمدنی در شهادت اسماعیل هنیه
🔸 مهندسی خدا را ببینید:
خواندن نماز رهبر سنی جبهه مقاومت توسط رهبر شیعه جبهه مقاومت.
در پشت سر رهبر انقلاب،افراد متعددی با شیوه مناسکی متفاوت نماز اهل تشیع و تسنن،شانه به شانه ایستاده و با هم اشک ریختند.
🔸 واقعا پایان حیات دنیوی عزت مندانه ای داشته شهید هنیه.
مجاهد اهل تسننی که سالها در دل جنگ و بمباران و در معرض شهادت بوده و میتوانست در هرجای دیگری شهید و هر جور دیگری تشییع شود اما...
اما خدا مزد اخلاص و مجاهدتش را اینگونه قرار داد که این جمعیت بزرگ از شیعیان حسین ابن علی در ماه محرم در ظهر پنجشنبه در معیت رهبر شیعیان و آزادگان جهان بر پیکر او نماز خوانده و او را کیلومترها تشییع کنند.
🔸 حضرت آیتالله خامنهای با نماز بر پیکرِ شهید اسماعیل هنیه، برگ جدیدی در تاریخ رقم زد؛ «نمازِ رهبرِ شیعه جبهه مقاومت بر پیکر رهبرِ سُنیِ جبهه مقاومت»... و این بزرگترین طرحوارهی آخرالزمانیِ اُمتِ اسلامی است و آشکارترین نشانه مهندسی خدا در جبهه باشکوه مقاومت است؛
«نمازِ ولیفقیه شجاع شیعه بر مُجاهدِ شجاع اهل تسنن»
همین یک خط، جانِ صهیونیستها را به آتش میکشد.
🔸اندیشه متعالی و قرآنی مقاومت،ملتهای به هم ریخته اسلامی را مجددا به یک امت واحد منسجم تبدیل کرده است.
امتی که به انتظار امام عدل گستر خود ایستاده است.
@basaer_fi
🔸یک و نیم میلیارد مسلمان سنی، منتظر خونخواهی شیعیان از خون یک فرمانده سنی هستند...
@basaer_fi
💠 انتظار، ابهام، انتقام
✍ شبیر فیروزیان
⚠️ حالت انتظار و ابهامی که جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت درباره زمان و نوع خونخواهی و انتقام در اسرائیل ایجاد کرده و صهیونیستها را به وحشت انداخته، تصویری از این توصیه نظامی امام امیرالمومنین(ع) به یارانش است:
🔸"وَ قَلْقِلُوا السُّيُوفَ فِي أَغْمَادِهَا قَبْلَ سَلِّهَا وَ الْحَظُوا الْخَزْرَ؛ و (پیش از شروع جنگ) شمشیرها را در نیامشان بجنبانید و با گوشه چشم، خشمگینانه به دشمن بنگرید."
⚠️ این جنگ روانی پیش از انتقام، خود بخشی از انتقام است.
@basaer_fi
🏴 جامعه قرآنی کشور به منظور بزرگداشت رهبر مجاهد و قرآنی فلسطین؛ شهید اسماعیل هنیه برگزار می کند:
📖 محفل بزرگ انس با قرآن کریم؛ با تلاوت اساتید و قاریان برجسته و با اجرای برنامه های قرآنی.
🔷 جمعه ۱۹ مردادماه،
🔶 از موعد نماز مغرب
📣 در مصلای امام خمینی (ره) منتظر حضور شما قرآنیان عزیز و عموم مردم شریف ایران اسلامی هستیم.
@basaer_fi
⚠️ رهبر انقلاب: عقب نشینی غیرتاکتیکی در هر میدانی، غضب الهی را به دنبال دارد:
🔸" وَ مَن يُوَلِّهِمْ يَوْمَئِذٍ دُبُرَهُ إِلَّا مُتَحَرِّفًا لِّقِتَالٍ أَوْ مُتَحَيِّزًا إِلَىٰ فِئَةٍ فَقَدْ بَاءَ بِغَضَبٍ مِّنَ اللَّهِ وَ مَأْوَاهُ جَهَنَّمُ وَ بِئْسَ الْمَصِيرُ؛ ﻭ ﻫﺮﻛﺲ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻣﻮﻗﻌﻴﺖ جنگ، ﺑﻪ دشمنان ﭘﺸﺖ ﻛﻨﺪ [ﻭ ﺑﮕﺮﻳﺰﺩ] ﺳﺰﺍﻭﺍﺭ ﺧﺸﻤﻰ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﺧﺪﺍ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺟﺎﻳﮕﺎﻫﺶ ﺩﻭﺯﺥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﻭﺯﺥ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﮔﺎﻩ ﺑﺪﻱ ﺍﺳﺖ؛ ﻣﮕﺮ [ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﮔﺮﻳﺰﺵ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻣﺤﻠﻲ ﺩﻳﮕﺮ ] ﺟﻬﺖ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻧﺒﺮﺩ ﺑﺎﺩﺷﻤﻦ، ﻳﺎ ﭘﻴﻮﺳﺘﻦ ﺑﻪ ﮔﺮﻭﻫﻲ [ﺗﺎﺯﻩ ﻧﻔﺲ ﺍﺯ ﻣﺠﺎﻫﺪﺍﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﺣﻤﻠﻪ ﺑﻪ ﺩﺷﻤﻦ] ﺑﺎﺷﺪ." (انفال: ١٦)
@basaer_fi
💠 تحلیلی قرآنی از ابعاد فرهنگی، سیاسی و تمدنی پیاده روی اربعین/ پیاده رویِ اربعین، چگونه ما را به قلّه ها نزدیک تر می کند؟
✍ شبیر فیروزیان
1⃣ در منطق اسلام هیچ "رشد" و "پیشرفتِ" حقیقی و عمیق مادی و معنوی، بدون شکل گیری رابطه قلبی، عاطفی و معرفتی و عملیِ میان امام و امّت حاصل نمی شود؛ چه برای یک فرد و چه برای یک جامعه.
در منطق اسلام پیشرفت و رشد مادی و معنوی یک جامعه تنها از مسیر پذیرشِ عملیِ ولایت امام و تبعیت از او، حاصل می گردد.
حضرت موسی(ع)، از جناب خضر(ع) درخواست می کند تا با او همراهی کند تا در نتیجه این تبعیت، به "رشد" برسد می فرماید:
🔸 «قالَ لَهُ مُوسى هَلْ أَتَّبِعُكَ عَلى أَنْ تُعَلِّمَنِ مِمَّا عُلِّمْتَ رُشْداً؛ موسى(ع) به او گفت آيا من از تو پيروى كنم تا از آنچه به تو تعليم داده شده است و مايه رشد است به من بياموزى؟!» (کهف: 66)
و در آیه دیگری، در مقابلِ نسخه رشد دهنده موسی(ع)، نسخه فرعون و فرعونیان عالَم را مایه «رشد» و «پیشرفت» یک جامعه نمی داند:
🔸 «وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسى بِآياتِنا وَ سُلْطانٍ مُبِينٍ * إِلى فِرْعَوْنَ وَ مَلائِهِ فَاتَّبَعُوا أَمْرَ فِرْعَوْنَ وَ ما أَمْرُ فِرْعَوْنَ بِرَشِيدٍ؛ ما موسى را با آيات خود و دليل آشكار فرستاديم. * به سوى فرعون و اطرافيانش، اما آنها از فرمان فرعون پيروى كردند؛ در حالى كه فرمان فرعون مايه رشد نبود.» (هود: 97-96)
2⃣ خداوند متعال به ابراهیم(ع) درباره مناسک حج اینگونه فرمان می دهد:
🔸 «وَ أَذِّنْ فِي النَّاسِ بِالْحَجِّ يَأْتُوكَ رِجالاً وَ عَلى كُلِّ ضامِرٍ يَأْتِينَ مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ * لِيَشْهَدُوا مَنافِعَ لَهُمْ...؛ و مردم را دعوت عمومى به حج كن تا پياده و سواره بر مركبهاى لاغر از هر راه دور به سوى تو بيايند * تا شاهد منافع گوناگون خويش (در اين برنامه حياتبخش) باشند...» (حج: 28-27)
تعبیر «یَأْتُوكَ» در این آیه شریفه، تعبیر مهمی است. آیه نمی فرماید: مردم را به حج دعوت کن تا به سوی "خانه خدا" بیایند! بلکه می فرماید: به سوی «تو» (که ولیّ خدا هستی) بیایند؛ زیارت کعبه، به تنهایی کافی نیست؛ زیارت کعبه به همراه زیارت ولیّ خداست که منافع مادی و معنوی به دنبال دارد و موجب رشد و پیشرفت فردی و اجتماعی و تمدنی است: «لِيَشْهَدُوا مَنافِعَ لَهُمْ»
3⃣ «اربعین»، موعد بیعت با ولیّ خداست؛ مردم همچون دستور آیه پیشین، پیاده و سواره، از راههای دور و نزدیک به زیارت ولیّ خدا می آیند: «يَأْتُوكَ رِجالاً وَ عَلى كُلِّ ضامِرٍ يَأْتِينَ مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ». این «زیارت جمعیِ ولیّ خدا»، علاوه بر منافع کوتاه مدت فردی، بی تردید منافع بلندمدت اجتماعی، سیاسی و تمدنی نیز به همراه دارد.
4⃣ خداوند متعال در آیه دیگری به کسانی که با حرکت به سوی ولیّ خدا با او بیعت می نمایند، ۴ وعده قطعی داده است:
⚠️«رضایت الهی»(رَضِيَ اللَّهُ عَن المُؤْمِنين)
⚠️«آرامش روحی»(فَأَنزَلَ السَّكينَةَ عَلَيهِم)
⚠️«فتوحات سیاسی»(وَ أَثَابَهُم فَتحًا قَريبا)
⚠️ و «گشایش های اقتصادی»(وَمَغانِمَ كَثيرَةً يَأخُذونَها):
🔸 «لَقَدْ رَضِيَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ إِذْ يُبَايِعُونَكَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ فَعَلِمَ مَا فِي قُلُوبِهِمْ فَأَنْزَلَ السَّكِينَةَ عَلَيْهِمْ وَأَثَابَهُمْ فَتْحًا قَرِيبًا * وَمَغَانِمَ كَثِيرَةً يَأْخُذُونَهَا وَكَانَ اللَّهُ عَزِيزًا حَكِيمًا؛ بی تردید خداوند از مؤمناني كه در زير آن درخت با تو بيعت كردند راضي شد، پس آنچه را در درون قلب آنها (از صداقت و ايمان) نهفته بود مي دانست، لذا آرامش را بر دلهاي آنها نازل كرد، و فتح نزديكي، به عنوان پاداش، نصيب آنها فرمود. * و غنائم بسياري كه آن را به دست مي آورند، و خداوند عزيز و حكيم است.» (فتح: ۱۸ و ۱۹)
مطابق وعده خداوند در این آیه شریفه، بی تردید «اربعین»، که موعد بیعت با ولیّ خداست، ما را به «فتح قلّه» نزدیک تر می کند: «وَأَثَابَهُمْ فَتْحًا قَرِيبًا»؛ و پس از آن، «گشایش های اقتصادی» نیز به دنبالش خواهد آمد: «وَمَغانِمَ كَثيرَةً يَأخُذونَها».
5⃣ با توجه به آنچه گفته شد، باید گفت "پیاده روی اربعین" نتایج سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و تمدنی بی شماری دارد. در یک کلمه می توان گفت این پدیده و نرم افزار فوق العاده و جذاب معنوی، موجب پیشرفت و رشد همه جانبه مادی و معنوی جهان اسلام خواهد شد و بیش از پیش ما را به قله ها نزدیک تر خواهد کرد.
@basaer_fi
هدایت شده از کشتی طوفانها (استاد علی رهبر)
عرفان اربعین، استاد علی رهبر.mp3
3.05M
#ویژه برنامه عرفان اربعین حسینی
توسط استاد علی رهبر
عزیزانی اصرار داشتند که عرفان اربعین و برخی مراقبتهای حرمها و ایام پیاده روی را برای بهرهبرداری فزونتر، بیان کنم.
💠 زیارت اربعین و روان شناسی قرآنی
✍ شبیر فیروزیان
⚠️ طبق آیات قرآن کریم، دعای ولیّ خدا برای مومنان به آنان آرامش روحی خواهد داد:
🔸 "وَ صَلِّ عَلَيْهِمْ إِنَّ صَلَاتَكَ سَكَنٌ لَّهُمْ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ؛ و (ﺍﻱ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ!) برای آنان ﺩﻋﺎ ﻛﻦ ﻛﻪ ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺩﻋﺎﻱ ﺗﻮ موجب ﺁﺭﺍﻣﺶ ﺁﻧﻬﺎﺳﺖ، ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺷﻨﻮﻧﺪﻩ ﺩﻋﺎﻫﺎ ﻭ ﺩﺍﻧﺎ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﻧﻴﺎﺯﻫﺎ ﺍﺳﺖ."(توبه: ۱۰۳)
از این رو، بی تردید دعای امام حسین(ع) نیز برای زائران پیاده #اربعین به آنان آرامشی عمیق خواهد بخشید.
⚠️ در دنیایی که همه به دنبال کسب #آرامش هستند و همه مکاتب اخلاقی و تربیتیِ غربی، نسخه های دروغینی را به انسان تجویز می کنند، پیاده روی اربعین، به مثابه یک اردوی تربیتی جذّاب با مربی گریِ ولیّ خداست که تنها یکی از آثار و برکات روحیِ آن، آرامش بخشی به انسان است.
⚠️ ای کاش روزی برسد که روان شناسان و مشاوران تربیتی ما برای درمان برخی بیماری ها و ناهنجاری ها و اضطرابهای روحی، به مراجعینشان شرکت در پیاده روی اربعین را تجویز کنند.
@basaer_fi
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻نقلیّاتِ رأیساز و شبههتراش:
استفادهی ابزاری از رهبر انقلاب
🖊مهدی جمشیدی
۱. رهبر انقلاب در طول دهههای گذشته، بارها تصریح کردهاند که بنای ورود در امور اجرایی را ندارند و ولایت فقیه، به معنی «هدایت کلّی انقلاب» است و نه به معنی حضور در جزئیّات. رهبر انقلاب به دلیل «مطلقهبودنِ» ولایت فقیه، از حق مداخله برخودار است و میتواند در همهی امور حضور یابد و نباید تصوّر کرد که اختیارهای ولیّفقیه، محدود به مواردی است که در اصل صدوده قانون اساسی آمده است، اما مسأله این است که رهبر انقلاب میخواهد قانون و کارگزاران، تعیینکننده باشند و ساختار سیاسی، وابسته به شخص نباشد و بتواند به صورت طبیعی و روندی، به حرکتش ادامه بدهد. از طرف دیگر، بر اساس نظریهی «مردمسالاری دینی»، برخی از انتخابها و تصمیمها به مردم واگذار شده و رهبر انقلاب در این قلمرو، به نظر مردم احترام میگذارد و به تعبیر خودشان، از نظر مردم، «پیروی» میکند. ایشان نمیخواهد بخشهای مختلف حاکمیّت، بیاختیار و بیاراده باشند و همهچیز، از یک شخص برخیزد و مردم نیز از اثرگذاری واقعی، برکنار بمانند. ولیّفقیه میخواهد هم حاکمان و هم مردمان، رشد سیاسی بیابند و این از مسیر تجربه و نظرورزی و مسئولیّت و اختیار، ممکن است. این نظامِ سلطنت است که شاه، به جای همه فکر میکند و تصمیم میگیرد و برای هر امری باید به سراغ شاه رفت. ولایت فقیه، صورتِ دینیِ سلطنت نیست و استبداد آشکار و پنهان، هرگز با ولایت فقیه جمع نمیشود.
۲. ارجاعات متعدّد و صریح رئیسجمهور به رهبر انقلاب در جلسهی رأی اعتماد، توانست بسیاری از نمایندگان را منفعل سازد و در نهایت، همهی وزرای پیشنهادی رأی آوردند؛ چنانکه متأسفانه حتی وزیر خارجهی پیشنهادی نیز خودش را به رهبر انقلاب ارجاع داد و مخالفت با خودش را به معنی ناولایی بودن مجلس تفسیر کرد. من از جلسهی خصوصیِ رهبر انقلاب با رئیسجمهور، اطلاعی ندارم، اما میدانم سنّت و سیرهی رهبر انقلاب، هیچگاه مبتنی بر «فضاسازی» در برابر اختیارهای قانونیِ مجلس نبوده و ایشان نخواسته با بیان نظراتش، مسیر و مدار انتخاب واقعی و تصمیم مستقل را تغییر بدهد؛ اما کسانی همواره کوشیدهاند با بیان «نقلیّات» و «شنیدهها» از ایشان، به تصمیمگیریهایی که در مدار رایج قانونی هستند، جهت بدهند و به نام «ارادهی رهبر انقلاب»، ارادهی خودشان را حاکم کنند. دراینحال، روشن است که رهبر انقلاب، هزینهی گرایشها و سلایق سیاسی میشوند و اگر حاصل این تصمیمها ناصواب باشد، ایشان نیز در افکار عمومی، «شریک» و «سهیم» شمرده خواهند شد. از این گذشته، اثرگذاری نقلیّات از رهبر انقلاب بر مجلس در جایی که امور، مطابق قانون در حال انجام هستند و مجلس باید از اختیار خویش استفاده کند و آزادانه و مستقل نظر بدهد، به «صوری» و «سفارشی» شدن مجلس خواهد انجامید. تصمیمهایی که در سایهی این نقلیّات گرفته میشوند، دیگر تصمیم نیستند و دیری نخواهد گذشت که جریان روشنفکریِ سکولار بر اساس همین بدعتهای ناصواب، اینگونه تصویرسازی خواهد گرفت که در پشتصحنهی سیاست ایران، رهبر نشسته و کارگزاران، همچون «عروسکهای خیمهشببازی» هستند و «جمهوریّت» با نظریهی ولایت فقیه، سازگار نیست.
۳. در دورهی حاکمیّت اصلاحطلبان - که رئیسجمهور کنونی نیز به آن تعلّق سیاسی دارد - بارها گفته شد که رهبر انقلاب، عملکرد فراقانونی دارد و ولایت فقیه، قانون را بلعیده و نهادهای انتصابی، نهادهای انتخابی را تهی کردهاند و جمهوریّت، به یک انتخابات حداقلی فروکاهیده شده است و دولت و رئیسجمهور، بیش از یک تدارکاتچی نیست. نیروهای فکری جریان اصلاحات، با تعابیری همچون «دولت پنهان» و «هستهی سخت قدرت» و «سلطانیسم»، به رهبر انقلاب کنایه زدند و ایشان را در برابر مردمسالاری تعریف کردند. اینکه در اغتشاشهای اخیر، نسبتِ «دیکتاتوری» به ایشان داده شد، حاصل بذری بود که دههها، رسانههای اصلاحطلبیِسکولار در ذهن برخی کاشته بودند. محمد خاتمی در آغاز ریاستجمهوریاش، به رهبر انقلاب گفته بود که من فقط در چهارچوب قانون با شما تعامل خواهم داشت؛ کنایه به اینکه من ولایت فقیه را درچهارچوب قانون میپذیرم و حجّیّت ولیّفقیه را برآمده از قانون میدانم و نه شرع و نیابت امام معصوم - علیهالسلام - اما چندی بعد که خودِ او در دولت با دشواری مواجه شده بود، از رهبر انقلاب، توقع گشایش فراقانونی - و در واقع، حکم حکومتی - داشت. جریان اصلاحطلبیِ سکولار، چنین اوصافی دارد؛ استفادهی ابزاریِ امروزِ اینان از رهبر انقلاب، طلبکاری فردای آنها را در پی خواهد داشت و دوباره رهبر انقلاب به کانون حملههای رسانهای آنها تبدیل خواهد شد. سخن آنها این است و خواهد بود که رهبر انقلاب، «مداخلات پنهان» دارد، اما «مسئولیّت تصمیمها» را متوجّه دیگران میکند.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60