💠 گنبد آهنین، سامانه تاد و سنت های الهی
✍ شبیر فیروزیان
⚠️ در خبرها آمده که پس از ناکارآمدی گنبد آهنین اسرائیل، آمریکا با استقرار سامانه "تاد" به کمک اسرائیل می آید تا بتواند موشکهای ایران و حزب الله را بدون خطا رهگیری رهگیری کند.
⚠️ اما منطق دینی ما این است که در کنار تقویت قدرت نظامی و موشکی، باید بدانیم هدایت و اصابت دقیق موشکها، فقط و فقط به اراده و اذن الهی است و لاغیر:
🔸"وَ مَا رَمَیتَ اذ رَمَیت وَ لکِنَّ الله رَمَی"(انفال:۱۷)
و اراده و اذن الهی برای کسانی جاری می شود که اهل "جهاد" و "اخلاص" و "ایمان" و "توکل" باشند. با این "قدرت نرم" می توان از سرسخت ترین گنبدهای آهنین و از همه گونه موانع بظاهر غیرقابل نفوذ عبور کرد؛ این وعده الهی و قانون غیبی عالَم، در تاریخ بارها تجربه شده است:
🔸"وَظَنُّوا أَنَّهُمْ مَانِعَتُهُمْ حُصُونُهُمْ مِنَ اللَّهِ فَأَتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَيْثُ لَمْ يَحْتَسِبُوا ۖ وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ؛ گمان مىكردند كه قلعهها و حصارهايشان آنان را از قهر خدا مانع خواهد شد، امّا قهر خدا از جايى كه گمان نمىكردند بر آنان وارد شد و در دلهايشان ترس و وحشت افكند." (حشر:۲)
⚠️ "اخلاص" و "ایمانِ" مجاهدان گمنام جبهه مقاومت است که تعیین کننده پیروزی است، نه "تاد" و "گنبد آهنین":
🔸 «فَلَمَّا رَأَى اللَّهُ صِدْقَنَا أَنْزَلَ بِعَدُوِّنَا الْكَبْتَ وَ أَنْزَلَ عَلَيْنَا النَّصْرَ؛ پس هنگامی که خداوند صداقت ما را دید، دشمنمان را به خواری نشاند و یاری خویش را بر ما فرو فرستاد.» (نهج البلاغه؛ خطبه ۵۶)
@basaer_fi
💢لزوم اتخاذ استراتژی های قرآنی در مواجهه اکنون ما با رژیم صهیونیستی
🔻پیشنهاد دو راهبرد تصریحی برگرفته از دو واژه "لینه -نرمی" و "غلظت-سختی-خشونت"
✍ دکتر علیرضا معاف
🔸پیش از این و در یک یادداشت تفصیلی، با تشریح بیش از ۴۰ آیه قرآن و بیش از ۲۰ فراز نهج البلاغه به تبیین نظریه مقاومت فعال و روشهای مبارزه با صهیونیزم پرداخته ام، اکنون در سلسله یادداشتهایی کوتاه، راهبردها و راهکنشها و راهکارهای پیشنهادی قرآن کریم در مواجهه اکنونی و فوری با رژیم صهیونیستی را بیان خواهم کرد:
1⃣ آیات سوره حشر و واژه "لینه" و روش جالب پیامبر در جنگ با قلعه یهودیان بنی نضیر:
یهودیان بنی نضیر،قبیله موذی و پرآزاری بودند که از هیچ فرصتی برای اذیت مسلمانان دریغ نمیکردند، در جنگ مسلمانان با یهود در مدینه، دژی مستحکم وجود داشت که نامش را میتوان گنبد آهنین گذاشت. درون قلعه را هم سرزمینهای اشغالی مینامیم که با این دژ محافظت میشد و قرار بود یهود عنود از آن بیرون ریخته شوند تا از آن نقطه به کارشکنی ادامه ندهند. مسلمانان حتی نتوانستند درون قلعه را تیر(موشک)باران کنند و یا دیوار قلعه را خراب (هَک و نفوذ) کنند. پس به دستور پیامبر، ابتدا شریانهای اقتصادی داخل قلعه را دچار اختلال کردند و کاری متفاوت کردند: شروع کردند به قطع نخل در نخلستانهای اطراف قلعه.
در روزگاران گذشته، خانه ها را به صورت تجمیعی در قالب یک روستا میساختند و زمینهای کشاورزی را در اطراف آن شکل میدادند. به این شیوه، تامین امنیت جامعه نیز بسیار آسانتر میشد که از طرق مختلفی از جمله دیوار و دژ و قلعه اطراف محل تمرکز جمعیت، حاصل میگشت. باغات اطراف، اموال مردم درون قلعه و منبع اقتصادی آنها بود.
میتوان تطبیقی بین این باغات در جنگ با بنینضیر و «شریان های واردات اقتصادی رژیم اشغالگر قدس» انجام داد. کاری که انصارالله یمن در جنگ غزه انجام میدهد برخاسته از این منطق قرآنی ست و واقعا موثر بوده است. نکته جالب آنکه از تعبیر قرآنی "لینه" در یک جنگ تاریخی، میتوان نسخه دیگری نتیجه گرفت:
پیامبر به شیوه جدیدی در آن جنگ، شریانهای اقتصادی یهود داخل قلعه را هدف گرفت، چون در آن مدت محاصره ، واردات و صادراتی از قلعه رخ نمیداد تا شریان بیرونی وجود داشته باشد و بخواهد هدف قرار گیرد، بنابراین آنچه هدف گرفت، حذف اموال افراد داخل قلعه و از کار انداختن پشتوانه های اقتصادی آنها در جنگ بود. اموالی که در خارج از قلعه و بدون حفاظ و دژ و گنبد آهنین بود مورد هدف قرار گرفت. مفسران معتقدند که به کنایه از همین آسانیِ جنگ به «لینه» (نرم) نام گرفت تا خداوند در ادامهی سوره به مسلمین یادآوری کند که کار سخت نظامی در این جنگ انجام ندادند و این روش، سریعتر و آسانتر جواب میدهد.
بر اساس پیشنهادات قرآن، به محور مقاومت و کنشگرانش خیلی توصیه ها می توان کرد. توصیه به این که محاصره را کامل کنند: اعم از ناامن کردن پروازهای رژیم، تا فعال کردن همه اضلاع زمینیِ محاصره مانند سوریه و کرانه باختری (و اردن) و ناامنی مدیترانه و بنادر دریایی و مسیرهای دریایی. و میتوان توصیهای به آحاد مسلمانان داشت: به اموال خصوصی اهالیِ رژیم ضربه بزنید.
برای قطع شریانهای اقتصادی یا تکمیل محاصره، نیاز به کار امنیتی و نظامی است که از هرکسی بر نمیآید و کار مجموعه های حرفه ای نظامی است . خوب یا بد، هنوز کسی خط لوله باکو و کشتیهای ترکیه و میدانهای گازی درون رژیم را ناامن نکرده است. عملیات استشهادی در کرانه باختری هم هنوز کمتر از چیزی است که باید باشد، بنابراین یک راهکار جدید آن است که «هزینه ضربه را پایین بیاوریم و تعداد ضربات را بالا ببریم و ضربات اقتصادی موثر بزنیم» تا همه مسلمانان و جریانات کوچک مقاومت بتوانند آن را انجام دهند.ضربه زدن به اموال اهالی و طرفداران رژیم در هر جای جهان، از این جنس است.
فقط نیاز به یک منبع از داده ها و اشتراک گذاری آن داریم، که اموال صهیونیست ها را در همه کشورهای جهان خصوصاً امارات و احیاناً ترکیه و سایر کشورها، مشخص و معرفی کند. اموال سران و مسئولین رژیم که خارج از رژیم اموالی دارند.
سرانجام ماجرای بنی نضیر چه شد؟ قطع لینه، باعث شد یهودِ مالدوست مال پرست خودش از ادامه جنگ منصرف شود و در کمال ناباوری (ما ظننتم ان یخرجوا...) همین حربهی ساده برای یهود لجوج جواب داد و بازدارندگی ایجاد کرد درحالی که شاید برای اقوام دیگر چندان جواب نمی داد. بنی نضیر به مذاکرات و «آتشبس» پیوست و نهایتا از سرزمین های اشغالی اخراج شدند و قلعه توسط مسلمانان فتح شد.
👇👇ادامه یادداشت👇👇
@basaer_fi
2⃣ استراتژی قرآنی "غلظت شدید"و "ضربات مستمر و موثر":
صهیونیستها بسیار بزدل هستند و حتی با برساختهای رسانه ای هم نتوانستند ترس عمیق خود را پنهان کنند، بنابراین یک سوال راهبردی در مواجهه ما و آنها پیش می آید که چرا جبهه مقاومت باید مستمرا به اسراییل ضربات پی در پی و موثر بزند و چرا ایران باید مجدد به اسراییل حمله کند؟ و چرا یک لحظه نباید به این سگ هار فرصت نفس کشیدن داد؟
ابتدا دقت کنید که اسراییل اساسا حق قانونی حمله به ایران و هیچ کشوری را ندارد و واژه «پاسخ» برای او صدق نمی کند، بلکه ما اخیرا پاسخ جنایت او در قلب تهران را دادیم.
برخی نوشتند «وعده صادق ۲» در پاسخ به هنیه و سیدحسن نصرالله بود!! حال آنکه این عملیات به تعبیر رهبری حداقلی بود و حتی پاسخ خون پاک هنیه هم نبود و حتما باید سران مهم آنها را زد و هنوز پاسخ جنایت آنها در شهادت شخصیت بی بدیلی مثل سیدحسن داده نشده است.
هنوز لیست مفصلی از جنایات اسراییل مثل شهادت فخری زاده و سید رضی و... هستند که متقابلا قصاص نکردیم و اخیرا هم خبر بمباران بیمارستان هلال احمر ایران رسیده که حتما باید در لیست تنبیه قرار داده شود.
هر نوع سستی مقابل یک سگ هار با هر توجیهی، یعنی تشویق او به حمله مجدد که خلاف اغراض ما از پاسخ یعنی تحقق «بازدارندگی دائمی» است. باید پاسخ هر اتفاقی را را برای خودمان محفوظ بدانیم و او بداند که دیر یا زود میزنیم.
الان هم در فضای افکار عمومی، احتمال وحشی گری مجدد صهیونیستها و حمله به خاک ایران وجود دارد، در هر حال اگر حماقت کرد و به ما حمله کرد و حتی فقط مراکز نظامی و یا اقتصادی را هدف قرار داد به قاعده قرآنی "غلظت" ، فورا پنج دسته از اهداف راهبردی در دستور کار مسوولان نظامی و موشکی قرار خواهد گرفت :
🔸زیرساختها و فرودگاه ها و آشیانه های هواپیمای پیشرفته نظیر اف۳۵
🔸انبارهای سلاح در درون و بیرون شهرها و شهرک ها
🔸ساختمانهای مراکز امنیتی مثل موساد و شاباک
🔸سران نظامی و جنگی اسراییل
🔸مراکز حساس پالایشگاهی و نیروگاهی و زیرساختی اسراییل
سوره توبه آیه ۱۲۳ پاسخ ما را مشخص کرده است:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قَاتِلُوا الَّذِينَ يَلُونَكُمْ مِنَ الْكُفَّارِ وَلْيَجِدُوا فِيكُمْ غِلْظَةً ۚ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ.
@basaer_fi
💢فردوسی رستم های فلسطین کجاست؟
✍ دکتر علیرضا معاف
ظهور خدا در عالم به "کلمه" است که فرمود:"ان یقول له کن فیکون"؛اما چرا "کنش" ما به "کلمه" ما تبدیل نمیشود؟
دوباره میپرسم،چرا "کنش ها و واکنش ها و تراکنش های" جبهه مقاومت تبدیل به "کلمه و کلمات" نمیشود؟
چرا "رویداد"های ما "روایت" و "رخداد"های ما "حکایت" نمیشود؟
چرا "گدازه" های فلسطین و لبنان در قالب "گزاره" نمیریزد و از "استقامت یمن"،"استعاره سخن" تولید نمیشود؟
چه کسی باید "شاهنامه" قهرمانان بی بدیلی به نامهای سیدحسن نصرالله و ابراهیم عقیل و قاسم سلیمانی و یحیی سنوار و ابومهدی المهندس را بنویسد؟
راویان روایتهای زینبی عاشوراهای پی در پی امت محمد کیانند؟
چرا به حکمت نزول "علمه البیان"پس از "علم بالقلم"توجه نمیکنیم؟
چرا نرم افزار ما در تولید مفهوم از سخت افزار ما در خلق مصداق عقب افتاده است؟
حماسه سرای "حماسه حماس" کیست؟ داستان اسطوره هایی چون سیدحسن نصرالله و یحیی سنوار را چه کسی مینویسد؟
چه عجیب که در جنگ روایتها و نبرد حکایتها و مچ اندازی قضاوتها ، میدان را واگذار کرده ایم و به "لسان قوم " (و نه لسان قم)،با مردم تکلم نمیکنیم.
چرا جهاد شهید سید حسن نصرالله رو با جهاد تبیین و جهاد کبیر و جهاد با زبان نصرت نمیدهیم؟
چرا مجاهدان "جاهدوا بالسنتهم" پیوست مجاهدان "جاهدوا بانفسهم" نیستند و "وعده صادق ۱ و ۲ " با لسان صدق و صادق،پردازش و پرزنت نمیشود؟
بایسته و شایسته است که در میانه این نبرد تاریخی با طبقات مختلف اجتماع، قصه پرغصه سرزمین کنعان را گفتوگو کنیم، هم از باب وظیفه و تکلیف و هم از جهت انسانیت و هم از حیث فتوت و مروت و اخوت و البته از باب حکم.
حکم آن مرد شجاع که در ابتدای "اتوبان موشکی تهران-قدس"، نماز جمعه نصر را خواند تا به زودی و "روزی نزدیک" در انتهای این اتوبان ، نماز را در مسجدالاقصی بخواند و آیات ابتدایی سوره اسراء را تفسیر عملی کند. حکم مردِ یکتایِ زمانۀ ما، جهاد تبیین و روایت و نوشتن و گفتن و شنفتن و اقناع است. خمینیِ ثانی، فرزند خمینی اوّل. نه چونان هملت پسر هملت.
امّا چه میخواهیم گفت؟
ماتن این متن کیست؟
متن و فرامتن و فرومتن و بینامتن روایت ما چیست؟
چگونه میتوان زوال و زدودن زمستان و زمهریرِ زهرِ مارِ صهیونیسم(Zionism) را به جوانان و نوجوانان فهماند؟
" نبی"(صاحب نبا و نبوت) بنابر تقریر فارابی و "فیلسوف شاه" بنابر تقریر افلاطون و "حاکم حکیم" بنابر تنظیم ارسطو و "نور بازتابیده از آینه محمدی "بنا بر اعتقاد ابن عربی و "ولی فقیه"(صاحب ولایت فقاهت و عدالت) بنا بر تقریر حضرت روح الله، در حرکت تاریخی خود برای همگن و همگون و همگرا و همگام شدن با نظام تکوین و تدوین و تالیف و تقدیر و از همه مهمتر آفرینش حماسه و خلق روایت فراگیر، نیازمند چهار زبان است:
زبان هنر و زبان علم و زبان برهان و زبان خطابه.
با زبان هنر است که طرح کلّی و نقشۀ ساختمان شهر فهمیده میشود، با زبان علم نخبگان این نقشه را قبول میکنند و به ساختنش رضایت داده و در پی محاسبات ظاهری این ساختن تلاش میکنند و با زبان برهان ، همگان به ضرورت موضوع اقناع میشوند و با زبان خطابه عموم مردم برای ساختن آن نقشه تهییج شده و در ساختنش مشارکت میکنند و "امر نخبگانی" به "امر تودگانی" تبدیل میشود.
بنابراین هر ترانه سرایی از شاهکارهای قهرمانان مقاومت شامل تارهای این چهار شاخه خواهد بود.
امّا پودهای این بنا را شاخههای علوم و فنون مختلف و متنوع و استدلالهای هر حوزه دانشی میسازند.
امنیت،سیاست، اقتصاد، فرهنگ، اجتماع، ادبیات و .... وقتی بنای اول ساخته شد، بنابر اصلِ «یک دست صدا ندارد»، صدایی نخواهیم داشت. اگر این درک راهبردی را نظرگاه و نقطه عزیمت حرکت خود بدانیم، نیازمند یک عملکرد موازی نیز هستیم تا برخورد دستها، زایش صدا را صادر کنند. دو دست را با هم میخواهیم، دستی که در میدان عزم و رزم میجنگد و حماسه میسازد و دستی که در صحنه روایت،مینویسد و کلمه میسازد .
باید بتوانیم در ذهن و زبان و قلب هنرمندان انفاذ کنیم و از دل این نفوذ عاطفی، سخنِ محکمِ مستدلِ روشن جبهه مقاومت را به نحوی تبیین کنیم که نخبگان جامعه را اِشراب نماید و زمینۀ حرکت درونزای آنها را فراهم آورد و سپس، آنها به سیراب کردن آحاد جامعه بپردازند و در نهایت از صیرورت چنین مسیری است که با همراهی نخبگان و هنرمندان و راویان خواهیم دید که چگونه جنبش و انقلاب و نهضت ،شروع به قُلقُل کردن و وِلوِله بر پا داشتن میکنند.
👇👇ادامه یادداشت 👇👇
🆔@basaer_fi
تا اینجای کار باید به حال اکثریت نظام دانشگاهی و حوزوی و نخبگانی تاسف خورد که در ماجرای فلسطین،تحرک لازم را ندارند.
چرا ندارند؟
کدام ظرفیّت و توانمندی و کدام زیرساخت باید این تولید محتوا را صورت ببخشد؟
کجاست طلبۀ فاضل و دانشجوی عدالتخواهی که به میدان بیاید و برای مردم تبیین کند، «چرا صهیونیسم جهانی و دولت یهود کنونی شرّ مطلق است؟»
و کجاست طلبۀ عالم و دانشجوی حق طلبی که بتواند با زبان رسانه و روزمرّۀ مردم و در قالب انواع و اقسام مثال ،
این تبیین را به رگهای حیاتی جامعه برساند و با ندای حنجره یا لنز دوربین یا قلم تیزبینانه خود، برای پدر و مادر و برادر و خواهر و فرزند و همسایه و همشهری و همکار خود نمایان سازد که هر ضربهای که امروز به صهیونیسم بزنیم، یاریِ انسانیّت و انسان بودن و انسان زیستن، در زمانه حیرت و عصر عسرت عصارۀ باقیمانده از دین و اخلاق و وجدان و شرافت و انسانیت است.
این عجز همگانی و رسانه ای در روایت مقاومت بی بدیل فلسطین و یمن و لبنان نشانه چیست؟ نشانۀ کوشا نبودن و بصیرت نداشتن و فکرنکردن و نَیَندوختن در وقت مناسب و درمانده شدن در هنگامۀ سرمایِ زمستان. اگر ما امروز دهها تبیین مبنامند و دغدغه مند و هدفمند بر غاصبانه بودن دولت یهود و ظالمانه بودن دولت جعلی و نامشروع بودن آن داشتیم و این ادله را در کنار صدها بیان خطابی و شعر و اثر هنری به مردم ایران و جهان ارائه میکردیم، وضعیت همین طور بود که هست؟ اگر این تبیین علمی و بیان خطابی با هنرمندی ترویج میشد، طیفهای بی تفاوت در کشورهای عربی و حتی داخل کشور خودمان به راحتی از کنار رخدادهای یک سال گذشته میگذشتند؟
سلاح صلاح و نجاح و فلاح حقجویان و حق پویان و حقگویان و حقیقتطلبان در همیشۀ تاریخ و همه جغرافیا، "کلمه" بوده و هست و خواهد بود. امروز ما یا کلمهناشناس شدیم یا نمیدانیم چگونه باید از کلمات بهره برد یا نمیتوانیم از کلمات استفاده کنیم. دردی بر روی درد و زخمی بر روی زخم و غصه ای بر روی غصه. امّا چرا چنین است؟ آیا جز این است که ما اهل کلمه نیستیم؟ ما نمیتوانیم با کلماتی گویا اثبات کنیم که چگونه کمک به فلسطین و نابودی غدّۀ سرطانی، اسباب رشد و تعالی اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی همه مردم زمین را فراهم خواهد آورد. انسانی که قانع نشد و یا عالم نشد،بطور طبیعی سرگردان است و بهترین طعمه برای گرگهای رسانههای هرزه. داستان ،همان داستان نقش آفرینی عمارها در میانه جنگ صفین است. داستان سادهتر از این حرفهاست. چهل و پنج سال از شعار «فلسطین مسئلۀ اوّل جهان اسلام است» میگذرد و ما نتوانستیم یک متن درست و محکم و مستدل دربارۀ فلسطین داشته باشیم. ما در مسئلۀ فلسطین همچون نمازخوان بی وضو، هستیم، همچون زنبور بیعسل، همچون عالِم کم عمل، همچون پیامبر بیمعجزه، همچون کتاب بیسطر، همچون چراغ تاریک، همچون پرندۀ بیبال، همچون درخت بیثمر، همچون اشعار بیتشبیه، همچون دیگهای بیغذا، ولی روسیاه.برای "مساله اولمان" ،اولویت قائل نبودیم و روایت برتر تولید نکردیم و البته
این بار سخت را در تمام این سالها یک مرد برداشت، یک مرد که به اولویت انسانی و دینی فلسطین ایمان داشت و این ایمان او را به فکر واداشت و سخن گفت و سخن راند و سخن ساخت تا تکثیر شد، ولی نه تکثیرِ تکاثری، بلکه تکثیرِ کوثری.
مردی که آب در لانه و کاخهای نمرودیان و فرعونیان و قارونیان و هامانیان انداخت و سحرِ ساحرانِ این سلیطههایِ سلطهجویِ سستبنیاد را خنثی کرد. نعمت حضور مرد شجاع زمانه ما بر ما بخشیده شده است، به خاطر استقامت یاران باوفای آن مرد که یکی پس از دیگری شهید میشوند، آن مرد راه خود را خواهد رفت، با ما یا بی ما. مقتدایِ آن مرد، مادر اوست. ایستاده در پشت در. دری سوزان و میخی بر آن و ... . از چنان مقتدایی استوار، چنین کوهی پایدار، نه تنها ناممکن نیست، بلکه مرسوم است. این مسیر نورانی،راویانی میخواهد که نور را بشناسند.در این نبرد نور و تاریکی ،وظیفه سنگین و سختی داریم.
ایران و فلسطین و لبنان و عراق و یمن پر از قهرمانان اسطوره ایست، فردوسی این قهرمانان کیست و کجاست؟
@basaer_fi
💠 "های تِک معنویِ" اهل حق در برابر "های تِک نظامیِ" دشمن/ پیروزی با "اراده های آهنین" و "بنیان های مرصوص" است، نه "گنبدهای آهنین" و "خانه های عنکبوت"
✍ شبیر فیروزیان
⚠️ در میان وسایل بجا مانده از شهید #یحیی_سنوار، کتاب دعا و تسبیح بود. اینها استعاره ای است از #قدرت_نرم رزمندگان جبهه حق.
⚠️ دعا و ذکر و معنویات همان اکسیری هستند که برای اهل حق مزیت ویژه ای با عنوان "قدرت نرم" ایجاد می کنند و در میدان جنگ و در مقابل "گنبد آهنینِ" دشمن، به آنان "اراده ای آهنین" و "شجاعت" و "قدرت ایستادگی" تا آخرین لحظه را می دهد و فلز وجودیشان را همچون "بنیان مرصوص" محکم می سازد و جلوی #عقب_نشینی_غیرتاکتیکی را می گیرد.
از این روست که قرآن کریم در کنار توصیه به "ثبات قدم" و "استقامت" در میدان جنگ، توصیه به "ذکر کثیر" می کند:
🔸"يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا لَقِيتُمْ فِئَةً فَاثبُتوا وَاذكُروا اللَّهَ كَثِيرًا لَّعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ؛ ای اهل ایمان! هنگامی که در جنگ با گروهی از دشمن روبرو می شوید، ایستادگی کنید و خدا را بسیار یاد کنید تا رستگار شوید"(انفال:٤٥)
⚠️ این قدرت نرم، یک "های تِک معنوی" و مزیت ویژه اهل حق است که دشمنان از آن بی بهره اند و تا وقتی این قدرت نرم در اهل حق باشد، پیروزی قطعی و نزدیک است.
@basaer_fi
💠 تئوریسین هایِ واقعی جنگ
⚠️ برخلاف القاء جریان رسانه ای سازشکار که مقاومت در برابر دشمنان را موجب فشار اقتصادی و نظامی بیشتر آنها میدانند، هم با "دلایل عقلی"، هم با "استنادات نقلی" و هم با "شواهد تجربی" می توان اثبات کرد که اتفاقاً "مقاومت فعّالانه" در برابر دشمن، امنیت اقتصادی و نظامی به همراه دارد و "سازش ذلیلانه" نتیجه اش جز "تحریم بیشتر" و "امنیت کمتر" نیست.
امام امیرالمؤمنین(ع) می فرمایند:
🔸«مَن طَلَبَ السَّلامَة لَزِمَ الإِستِقامَة؛ هرکس(فرد یا ملتی) که می خواهد سالم بماند(امنیت داشته باشد)، باید استقامت ورزد.» (میزان الحکمه؛ ج9، ص591 )
⚠️ تجربه های متعددی نیز صحت این مطلب را ثابت کرده است:
✅ پیروزی ایران در جنگ تحمیلیِ ۸ ساله با صدام و حامیان غربی و عربی اش،
✅ پیروزی حزب الله در جنگ ۳۳ روزه با اسرائیل،
✅ پیروزی انصارالله یمن در برابر تجاوز ۸ ساله برخی دولتهای عربی و حامیان غربی شان،
✅ پیروزی سوریه در نبرد با کشورهای عبری، عربی و غربی،
✅ پیروزی جبهه مقاومت در برابر داعش و همه حامیانش
✅ و سرنوشت تلخ سازشکارانی همچون عرفات، قذافی، مُرسی و تجربه های تلخ دیگری همچون "برجام" که منجر به اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران شد، "تعلل در پاسخ به ترور اسماعیل هنیه" که منجر به جری تر شدن دشمن و شهادت سید حسن نصرالله شد و ...
⚠️ حال باید پرسید کدام نظریه، در عمل ایران را بیشتر به جنگ نزدیکتر خواهد کرد؛ "سازش ذلیلانه" یا "مقاومت فعّالانه"؟
آیا دقیقتر نیست بگوییم تئوریسین های واقعیِ جنگ_ حداقل در دهه گذشته تاریخ ایران_ امثال "حسن روحانی" و "محمدجوادظریف" هستند؟
@basaer_fi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 بمب سنگرشکن رسانه ای که اسرائیل بر سر خودش ریخت
✍ شبیر فیروزیان
⚠️ تصاویری که از نحوه شهادت #یحیی_سنوار منتشر شد، همچون بمب های سنگرشکن بنیانهای رژیم صهیونیستی را ویران خواهد کرد.
⚠️ اسرائیل گمان می کرد با انتشار این تصاویر، می تواند چهره ای قدرتمند از خودش نشان دهد و جبهه مقاومت را بترساند و اراده شان را سست کند. در حالیکه نتیجه عکس شد و اراده ها قوی تر شد:
🔸 "فَزَادَهُمْ إِيمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ؛ ﻭﻟﻲ [ﺍﻳﻦ ﺗﻬﺪﻳﺪ] ﺑﺮ ﺍﻳﻤﺎﻧﺸﺎﻥ ﺍﻓﺰﻭﺩ ﻭ ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﺧﺪﺍ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﺲ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﺍﻭ ﻧﻴﻜﻮ ﻭﻛﻴﻞ ﻭ [ﻧﻴﻜﻮ ﻛﺎﺭﮔﺰﺍﺭﻱ] ﺍﺳﺖ."(آل عمران: ١٧٣)
⚠️ اسرائیل با این حماقت رسانه ای، درواقع خودش را با بمب های سنگرشکن رسانه ای بمباران کرد.
معلوم است که مدیریت صحنه کاملا به دست خداوند است:
🔸 "إِذَا لَهُم مَّكْرٌ فِي آيَاتِنَا قُلِ اللَّهُ أَسْرَعُ مَكْرًا؛ ﺑﮕﻮ: مکر و تدبیر ﺧﺪﺍوند ﺳﺮﻳﻊ ﺗﺮ ﻭ ﻛﺎﺭﺁﻣﺪﺗﺮ ﺍﺳﺖ."(یونس:٢١)
🔸 "ذَٰلِكُمْ وَأَنَّ اللَّهَ مُوهِنُ كَيْدِ الْكَافِرِينَ؛ ﻭ ﻗﻄﻌﺎً ﺧﺪﺍوند ﺳﺴﺖ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻧﻴﺮﻧﮓ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺍﺳﺖ."(انفال: ١٨)
⚠️ ۲ نکته درس آموز در این ماجرا:
۱. از دشمن بزرگنمایی نکنیم و او را قدرتمند و بدون خطا و نقص ندانیم. او هم اشتباهات فاحشی می کند. اتفاقا در بخش هایی که ادعا دارد و خود را قدرتمند می داند(مانند رسانه) اشتباه می کند؛ و چه بسا یکی از همین اشتباهات برای نابودیش کافی باشد.
۲. نبرد رسانه ای به اندازه نبرد نظامی مهم و تعیین کننده پیروز میدان است.
@basaer_fi
15 سرفصل در ارادت به شهید سنوار.pdf
334.1K
💢 ۱۵ سرفصل در اظهار ارادت عمیق به شهید یحیی سنوار....
💢 از تصویر چشمان محسن حججی تا تصویر دستهای قلم شده یحیی سنوار، حجت های روزگار هوش مصنوعی و کوانتوم
✍علیرضا معاف
@basaer_fi
⚠️ اگر دشمن متجاوز را قصاص نکنید، حیات و زندگیتان به خطر می افتد:
🔸"وَلَكُمْ فِي الْقِصَاصِ حَيَاةٌ يَا أُولِي الْأَلْبَابِ؛ ﺍﻱ ﺻﺎﺣﺒﺎﻥ ﺧﺮﺩ! ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﻗﺼﺎﺹ، ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺍﺳﺖ." (بقره: ١٧٩)
@basaer_fi