💠 چرا غربگرایان داخلی از پیروزی ترامپ ناراحتند؟
✍ شبیر فیروزیان
🔰قرآن کریم دو مصداق خاص از دشمنان خارجی برای جامعه اسلامی زمان پیامبر(ص) برشمرده است: «یهودیان لجوج» و «کفار و مشرکین لجوج قریش».
تأمل در آیات قرآن کریم و وقایع تاریخی نشان می دهد که هرچند هر دو دسته از دشمنان رسول خدا(ص) در یک درجه از دشمنی با رسول خدا(ص) بودند، اما گروه اول، یعنی دشمنان یهودی و (بعضاً مسیحی) که در برخی موارد در قرآن کریم از عنوان کلی «اهل کتاب» نیز از آنها یاد شده است، از خطر بیشتری برای نظام اسلامی برخوردار بود.
به نظر می رسد یک علت پرداختن بسیار زیاد قرآن کریم به مسائل اعتقادی، فرهنگی، تاریخی و سیاسی مربوط به اهل کتاب، خطر بیشتر آنان نسبت به مشرکین مکه، برای جامعه اسلامی بود؛ و این خطر بیشتر به دلیل ظاهر الصلاح بودن آنان بود. اهل کتاب که خود را صاحب علم و کتاب الهی می دانستند، در مواجهه با حکومت اسلامی پیامبر(ص)، نسبت به مشرکین مکه، به ظاهر موجه تر و معقول تر برخورد می کردند. آنان همواره دستان چدنی شان را در زیر دستکش مخملینی پنهان می کردند و در ابتدای ورود پیامبر(ص) به مدینه نیز با ایشان پیمان عدم مخاصمه امضاء کردند. همین ویژگی ها بود که موجب می شد تا در مواردی که آنان با نقض عهد های مکرر با کفار قریش برای سرنگونی حکومت اسلامی همدست می شدند، برخی خواص و یاران پیامبر(ص) که علی رغم نهی شدید خداوند و پیامبر اکرم(ص) با یهودیان مراودات فرهنگی، علمی و سیاسی داشتند، از پیامبر(ص) می خواستند نسبت به آنان سهل گیری روا دارد.
به همین دلیل است که خداوند در قرآن کریم، دقیقاً در نقطه مقابل، در بسیاری از آیات تعابیر بسیار تندی بر علیه اعتقادات و مواضع سیاسی آنان بکار برده است و پرده از ظاهر منافقانه آنان برداشته است. (برای نمونه رجوع کنید به آیات سور مبارکه بقره، آل عمران و بخصوص مائده)
در برخی آیات، رفتار منافقانه دشمنان اهل کتاب برای مسلمانان تشریح شده است:
🔸«وَ إِذا جاؤُكُمْ قالُوا آمَنَّا وَ قَدْ دَخَلُوا بِالْكُفْرِ وَ هُمْ قَدْ خَرَجُوا بِهِ وَ اللَّهُ أَعْلَمُ بِما كانُوا يَكْتُمُونَ؛ و چون نزد شما مىآيند، مىگويند: «ايمان آورديم.» در حالى كه با كفر وارد شده و قطعاً با همان [كفر] بيرون رفتهاند. و خدا به آنچه پنهان مىداشتند داناتر است.» (مائده: 61، همچنین رجوع کنید به: آل عمران: 119)
خداوند در آیه دیگری می فرماید:
🔸«لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا؛ بطور مسلم يهود و مشركان را دشمنترين مردم نسبت به مؤمنان خواهى يافت.» (مائده: 82)
دقت در این آیه نشان می دهد که هرچند خداوند شدت دشمنی هر دو گروه (یهودیان و مشرکین مکه) را یکسان می داند اما با مقدم داشتن «یهود» بر «الذین اشرکوا»، خطر دشمنی یهودیان ظاهر الصلاح برای مسلمانان را بیشتر از مشرکینی می داند که به صراحت دشمنی شان را در رفتار و گفتار ابراز می داشتند.
در برخی از آیات دیگر نیز مسلمانان از دوستی با این دسته از دشمنان، نهی و یا توبیخ شده اند:
🔸«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَ النَّصارى أَوْلِياءَ؛ اى كسانى كه ايمان آوردهايد، يهود و نصارى را دوستانِ [خود] مگيريد.» (مائده: 51، همچنین رجوع کنید به: مائده: 57 و آل عمران: 118)
جالب است که آیه بعد از این آیه شریفه، بیماردلانی را توصیف می کند که در دوستی با دشمنان ظاهرالصلاح، سر از پا نمی شناسند و نمی توانند آن را پنهان کنند:
🔸«فَتَرَى الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ يُسارِعُونَ فِيهِمْ؛ كسانى كه در دلهايشان بيمارى است را می بینی که در [دوستى] با آنان شتاب مىورزند.» (مائده: 52)
تعابیر «فَتَرَى» و «ُیسارِعُونَ» گویای این واقعیت است که این اشتیاق بیماردلان به سمت دشمنان ظاهرالصلاح، در رفتار و گفتارشان «قابل مشاهده» است.
🔰همه این موارد و موارد متعدد دیگری در قرآن کریم نشان می دهد که ظاهراً مسئله دوستی با دشمنانی که از ظاهر موجه تری برخورداند، در صدر اسلام نیز مانند این روزها، بسیار مبتلابه مسلمانان بوده است؛ و اصولاً علت اشتیاق برخی بیماردلان به ایجاد رابطه دوستی با این طیف از دشمنان، همین بوده است که به دلیل ظاهر موجه تر و وجود دستکش مخملین در دستان آنان، دست این دسته از خواص منافق برای توجیه این رابطه نزد پیامبر(ص) بازتر بوده است.
بنابراین به راحتی می توان علت ناراحتی منافقان و بیماردلان سیاسی از پیروزی ترامپ جمهوری خواه در آمریکا را درک کرد؛ و آن چیزی نیست جز بسته شدن راه بزک کردن ساده تر دشمن شیطانی و فریب دادن راحت تر افکار عمومی و تحریف آسان تر واقعیت.
@basaer_fi
20 سرفصل تحلیلی درباره ضرورت یا حرمت «بمب اتمی ایران».pdf
208.9K
♻️ 20 سرفصل تحلیلی و چالشی درباره ضرورت یا حرمت «ساخت بمب اتمی ایران»
✍علیرضا معاف
@basaer_fi
💠 ولایت فاطمی
✍ آیت الله العظمی جوادی آملی
▫️ حضرت فاطمه که از منظر برخی از معصومان (علیهم السلام) #باطن_لیلة_القدر است، بیانگر روند تکاملی اسلام و جهش تصاعدی حاملان راستین قرآن و عترت (علیهم السلام) است، زیرا مُلک سلیمان با همه احتشام بر بال ﴿غدوّها شهرٌ و رَواحُها شهرٌ﴾ مستقر بود، لذا سرعت آن محدود بود، لیکن ملکوت حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله و سلم بر شهبالِ ﴿لیلة القدر خیر من ألف شهرٍ﴾ استوار است، لذا جهش آن طوری است که می توان یک شَبه ره صد ساله را پیمود و پیمانه این پیمودن به دست هم پیمانان #ولایت_فاطمی است که در صدد ادراک لیلة القدراند، وگرنه برای لیلة القبری ها چنین سیری میسور نیست؛
تو لیلة القبری برو تا لیلة القدری شوی
چون قدر مر ارواح را کاشانه شو کاشانه شو
▫️ اگر مرکب رسول خداصلی الله علیه و آله و سلم هنگام معراج بُراق بود که هر قدم او به شعاع دید بود؛ خُطاهُ مدّ بصره، مَطِیّه رهوار امّت هنگام عروج نسبی نماز است که عمود دین می باشد و با اقامه صحیح آن می شود، ظاهر و باطن لیلةالقدر را به قدر هستی خویش ادراک کرد و از آن سکوی پرواز استعانت جست و طبق ظرفیت ظریف و طریف روح مجرّد، طرفه فاطمی را زیارت نمود؛
دیدم سحر آن شاه را بر شاهراه «هَلْ اَتی»
درخواب غفلت بی خبر زو بوالعلّی وبُوالعَلا
▫️ اگر انسان کاملی خود باطن لیلة القدر باشد، تمام گام های استوار او چنان است، هر لحظه راه هزار ماهه می رود. کدام چابک سواری به گَرد وی می رسد تا به گِرد او طواف کند. مرکب توده دوستان بانوی آفتاب چوبین است و اسب چوبین چون پای چوبین استدلالیون بی تمکین است؛
اسب چوبین بر تراشیدی که اینست اسب من
گر نه چوبین است اَسْبَت، خواجه یک منزل بتاز
◀️ لیکن «کرم دوده طاها و یاسین بکند کار خویش»، زیرا خود آن بانو در #خطبه_فدکیه، خاندان عصمت را که به تجمّل می نشینند و به جلالت می روند، وسیله معرفی کرد و چنین فرمود:
«...فَاحْمَدُوا الله الذی بنوره و عظمته ابتغی من فی السموات و من فی الارض الیه الوسیلة فَنَحْنُ وسِیْلَتُه فی خلقه و نحن آل رسوله و نحن حجّة غیبه و ورثة انبیائه».
▫️ آنچه در #توسل معتبر و متوقّع است، این نیست که خداوند به سبب آن وسیله به بنده خود نزدیک شود یا کلام او را بشنود یا به رفع نیاز او توانا گردد، تا گفته شود خدای سبحان بر بنده خود اَقْرَب مِن حَبْل الورید است و نیز خدای سبحان بکلّ شی ء سمیع است یا ﴿علی کلّ شی ء قدیر﴾ است و مانند آن، بلکه به سبب آن وسیله شخص محتاج شایسته تقرّب گردد و لائق شود که کلام او مورد اعتنا واقع شود و نیاز وی برطرف گردد؛ به هر تقدیر، اصل ابتغای وسیله مورد دستور خداوند است: ﴿وابتغوا إلیه الوسیله﴾.
👈 تعیین مصداق عام یا مطلق به عهده عموم یا اطلاق خود دلیل لفظی نیست، بلکه با دلیل جداگانه می توان #وسیله_بودن چیزی یا شخصی را ثابت کرد که در این خطبه، وسیله بودن اهل بیت عصمت (علیهم السلام) بیان شد.
📚 سروش هدایت جلد2 ، ص155
@basaer_fi
⚠️ سال گذشته گفت و گویی با خبرگزاری مهر داشتم پیرامون کتاب "حقیقت عظیم"(مجموعه سخنان رهبر انقلاب درباره شخصیت معنوی، خانوادگی، سیاسی و جهادی حضرت زهرا(س)).
از طریق لینک زیر بخوانید:
https://www.mehrnews.com/news/5981408/%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D9%85%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%AD%D8%AA-%D8%AA%D8%A3%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C%D8%AA-%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA-%D8%B2%D9%87%D8%B1%D8%A7-%D8%B3-%D8%A7%D8%B3%D8%AA
@basaer_fi
هدایت شده از بصائر
💠 ۵ روش مبارزاتی حضرت زهرا(س) در برابر ظلم
✍ حجت الاسلام والمسلمین علی رهبر
⚠️ حضرت زهرا(س) فقط نقطه شروع مصیبت ها نیستند؛ بلکه مادر بصیرت هاست و از جمله بصیرت سیاسی.
برای مقابله با غصب خلافت، در مدت بعد از رحلت پدر، تا آخرین دم حیات، پنج شیوه مبارزاتی برگزیدند:
۱. روشنگری با امام امیرمؤمنان(ع) و فرزندان؛ خانه به خانه مردم مدینه.
۲. خواندن خطبه ماندگار (که بیش از صد شرح و ترجمه بر آن نگاشته اند،) در مسجد رسول الله(ص) و محاکمه رئیس خلافت.
۳. اعتصاب تکلم با ابوبکر و عمر.
۴. گریه های سوگوارانه آشکار و در خانه، به دلیل عقب زدن خلافت امیر ایمانداران و آسیب های ناشی از آن، تا آستانه ظهور.
۵. وصیت تشییع پنهان و قبر پنهان، برای مانع شدن از حرکت مردم فریبانه آسیب زنندگان.
بر ماست که در تقابل با استکبار جهانی و اقمار آنها، بیاموزیم.
@basaer_fi
💠 "رفاه طلبی"، اصلی ترین عامل انحراف خواص پس از رحلت پیامبر(ص)
✍ شبیر فیروزیان
⚠️خطبه حضرت زهرا(سلام الله علیها) در مسجد پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم)، پس از مصائب دردناکی که برای ایشان به وقوع پیوست، بی شک یکی از مهمترین منابع معرفتی و سیاسی شیعه به شمار می رود. خطبه ای که مملو از معارف عمیق اعتقادی، تضمین های قرآنی بی نظیر و تحلیل های سیاسی و روان شناختی عمیق است.
حضرت زهرا(سلام الله علیها) در بخشی از این خطبه بی نظیر، علت اصلی مخالفت با امر پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) و در نتیجه کتمان حقیقت غدیر و حقانیت علی(علیه السلام) را راحت طلبی، تن آسایی و رفاه طلبی خواص جامعه می دانند. ایشان پس از طرح این سؤالات از اصحاب که: «پس چرا امروز بعد از اقرار و اعتراف سرگردان شدید؟ و پس از آشکار کردن عقیده امروز پنهان کاری دارید؟ و بعد از آن پیشگامی و پیشرفت به عقب بر می گردید؟و بعد از ایمان مشرک شدید؟» می فرمایند:
🔸«أَلَا قَدْ أَرَى أَنْ قَدْ أَخْلَدْتُمْ إِلَى الْخَفْضِ، وَ أَبْعَدْتُمْ مَنْ هُوَ أَحَقُّ بِالْبَسْطِ وَ الْقَبْضِ، وَ خَلَوْتُمْ بِالدَّعَةِ، وَ نَجَوْتُمْ مِنَ الضِّيقِ بِالسَّعَةِ، فَمَجَجْتُمْ مَا وَعَيْتُمْ، وَ دَسَعْتُمُ الَّذِي تَسَوَّغْتُمْ، فَ: «إِنْ تَكْفُرُوا أَنْتُمْ وَ مَنْ فِي الْأَرْضِ جَمِيعاً فَإِنَّ اللَّهَ لَغَنِيٌّ حَمِيدٌ»؛ آگاه باشید که جز این نیست که به تن آسایی خو کرده اید و امام واقعی خود را از زمامداری دور کرده اید و با رفاه و آسایش خلوت کرده اید و از سختی زندگی به راحتی و خوشگذرانی رسیده اید. به همین سبب آنچه را حفظ کرده بودید، از دست دادید و آنچه را که فرو بردید بالا آوردید پس بدانید که «اگر شما و هر که در زمین است کافر شوید، خداوند بی نیاز از همگان است.»» (بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج29، ص230)
@basaer_fi
💠 تحولات پرشتاب منطقه و مخاطبانِ امروزِ خطبه جهادِ امیرالمومنین(ع)
⚠️ می دانم که تحولات پرشتاب منطقه ابعاد متعدد و پیچیده ای دارد و نباید درباره آن سطحی، عجولانه و بر اساس "متشابهات" تحلیل و قضاوت کرد، امّا "محکماتی" هم هست که نمی شود از کنار آن به سادگی عبور کرد:
✅ اینکه امام ما پس از تعلّل مسئولان در عملیات "وعده صادق ۲" فرمودند: "عقب نشینی غیرتاکتیکی، غضب الهی را به دنبال دارد"، و در نتیجه این تعلل بود که سید مقاومت به شهادت رسید.
✅ اینکه پس از تجاوز آشکار اسرائیل به ایران اسلامی، امام ما صریحاً دستور به مقابله دادند و فرمودند باید خطای محاسباتی دشمن درباره توانایی های ایران اسلامی اصلاح شود و اسرائیل هم با همان خطای محاسباتیِ تغییر نکرده، به کمک نیروهای نیابتی خود، ترکیه، غرب و آمریکا در حال پیشروی در خاک سوریه است و یک به یک شهرها را تصرف می کند.
✅ و اینکه با بی سابقه ترین و سریعترین مدل "نفوذ براندازانه" در لایه تصمیم ساز و تصمیم گیرِ دولت چهاردهم مواجهیم که اجازه اتخاذ تصمیمات شجاعانه و عاقلانه را نمی دهد.
⚠️ از این رو، تحلیل صحیح ماجرای "عدم کنش موثر ایران در سوریه" و "تعلل در اجرای وعده صادق۳"، هرچه که هست، امیدوارم از جنسی نباشد که برخی مسئولان جمهوری اسلامی مخاطب و مصداق این سخنان دردناک امیرالمومنین(ع) قرار گیرند:
🔸 "أَلَا وَ إِنِّي قَدْ دَعَوْتُكُمْ إِلَى قِتَالِ هَؤُلَاءِ الْقَوْمِ لَيْلًا وَ نَهَاراً وَ سِرّاً وَ إِعْلَاناً وَ قُلْتُ لَكُمُ اغْزُوهُمْ قَبْلَ أَنْ يَغْزُوكُمْ. فَوَاللَّهِ مَا غُزِيَ قَوْمٌ قَطُّ فِي عُقْرِ دَارِهِمْ إِلَّا ذَلُّوا فَتَوَاكَلْتُمْ وَ تَخَاذَلْتُمْ حَتَّى شُنَّتْ عَلَيْكُمُ الْغَارَاتُ وَ مُلِكَتْ عَلَيْكُمُ الْأَوْطَانُ؛ آگاه باشيد من شب و روز، پنهان و آشكار، شما را به مبارزه با این قوم دعوت كردم و گفتم پيش از آن كه آنها با شما بجنگند با آنان نبرد كنيد، به خدا سوگند، هر ملّتى كه درون خانه خود مورد هجوم قرار گيرد، ذليل خواهد شد. امّا شما سستى به خرج داديد، و خوارى و ذلّت پذيرفتيد، تا آنجا كه دشمن پى در پى به شما حمله كرد و سرزمين هاى شما را تصرّف نمود."(نهج البلاغه؛ خطبه ۲۷)
@basaer_fi
💠 از "وعده های فریبنده" تا "حمله غافلگیرانه"/ چگونه نفوذ دشمن در "دستگاه محاسباتی" بشار به "سقوط" او انجامید؟/ آیا مسئولان ما عبرت می گیرند؟
⚠️ یادتان هست رهبرانقلاب بعد از روی کار آمدن دولت روحانی، دائماً مسئله #نفوذ را برجسته می کردند و بیش از همه، نسبت به "نفوذ دشمن در دستگاه محاسباتی مسئولان" هشدار می دادند و آن را خطرناک تر از بقیه اقسام نفوذ می دانستند.
⚠️ اگر می خواهید میزان اهمیت این نوع از نفوذ را درک کنید، به حوادث این روزهای سوریه خوب نگاه کنید.
غربی ها ابتدا بوسیله مشاوران و تصمیم سازان نفوذی و دادن "وعده های فریبنده"، "دستگاه محاسباتی" بشار اسد را دچار اختلال کردند تا بتوانند "اراده" اش را سست کنند؛ و کشوری که اراده مسئولانش سست شده باشد، دیگر در برابر هجوم دشمن هیچ مقاومتی نمی کند.
به همین دلیل بود که رهبر انقلاب با فهم دقیق این مسئله که غربی ها در حال ایجاد اختلال در دستگاه محاسباتی بشار هستند، در دیدار خرداد ۱۴۰۳ با بشار، به او نسبت به اعتماد به غربی ها و عقب نشینی در برابر خواسته های آنان هشدار داده بودند و آن را "فریب" دانسته بودند.
⚠️ کار برخی "تصمیم سازان نفوذی" و "مشاوران غیرقانونی" که در دولت چهاردهم هستند نیز همین است؛ می خواهند در مسئولان ما هم "اختلال محاسباتی" ایجاد و درنتیجه "اراده"هایشان را سست کنند. مسئولانی که با "وعده های فریبنده دشمن"، اراده هایشان سست شده باشد و سرگرم پیشنهاد فریبنده دشمن برای "مذاکره" شوند، ناگهان با "حمله غافلگیرانه" دشمن مواجه می شوند و می گویند: "فکرش را نمی کردیم".
چه حق گفت امام امیرالمومنین(ع) که:
🔸«فَإِنَّ الْعَدُوَّ رُبَّمَا قَارَبَ لِيَتَغَفَّلَ فَخُذْ بِالْحَزْمِ وَ اتَّهِمْ فِی ذَلِكَ حُسْنَ الظَّنِّ؛ چه بسا دشمن نزديك مى شود، تا غافلگير كند؛ پس دور انديش و محتاط باش و خوشبينى خود را (به دشمن) متّهم كن.» (نهج البلاغه؛ نامه53)
⚠️ گاه فاصله میان "قارَبَ"(که موجب خوش بینی و اختلال در دستگاه محاسباتی فرد می شود) تا "لِیَتَغَفَّلَ"(غافلگیری) فاصله زیادی نیست.
این فرآیند اختلال در "دستگاه محاسباتی" و "خوش بینی به دشمن"، هم می تواند تا مرحله "امضای برجام" و "عقبگرد در صنعت هسته ای" ادامه یابد و هم می تواند تا مرحله "برجام موشکی" پیش برود و هم می تواند تا جایی ادامه یابد که زمامداران، کشورشان را دودستی تقدیم دشمن کنند.
⚠️ آقای پزشکیان! مراقب باشید و اشتباه بشار را در اعتماد به غرب تکرار نکنید. "پیشنهاد مذاکره با غربی ها" فریب است، "مصلحت سنجی های بظاهر عاقلانه" که موجب تعلّل در اجرای وعده صادق ۳ شده است، فریب است.
اگر می خواهید این فرآیند برای شما اتفاق نیفتد و با "حمله غافلگیرانه" دشمن مواجه نشوید، بجای عمل به توصیه "مشاوران غیرقانونی" و برخی "تصمیمسازان نفوذی"، به سخنان و توصیه های رهبرانقلاب گوش دهید که پس از تعلل در اجرای "وعده صادق ۲" فرمودند: "عقب نشینی غیرتاکتیکی، غضب الهی را به دنبال دارد" و پس از حمله بی سابقه اسرائیل به خاک ایران، فرمودند:"باید دستگاه محاسباتی اسرائیل نسبت به توان ایران اسلامی تغییر یابد" و فرمودند ... .
@basaer_fi
⚠️ گاه میان"وعده های فریبنده" دشمن تا "حمله غافلگیرانه" او فاصله زیادی نیست:
🔸«فَانّ العَدُوّ رُبَّما قارَبَ لِیَتَغَفَّلَ فَخُذ بِالحَزم وَاتَّهِم فی ذالِکَ حُسنَ الظَّنّ؛ چه بسا دشمن "نزديك"می شود تا "غافلگير" کند؛ پس دوراندیش باش و خوشبینی ات به دشمن را متهم کن.» (نهج البلاغه؛ نامه۵۳)
⚠️ کاش برخی خواص و مسئولان ما عبرت بگیرند ...
#سوریه
#بشار_اسد
✍ شبیر فیروزیان
@basaer_fi
هدایت شده از کشتی طوفانها (استاد علی رهبر)
1.21M
🔹 پاسخ شبهات پیش آمده پیرامون تحولات منطقه
🔻موضوع: باخت یا تاخت؟
(معیار شکست و پیروزی)
🎙استاد علی رهبر
🗓 ۱۹ آذر ۱۴۰۳
#پرسش_و_پاسخ
@keshtitoofanha
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ اگر این روزها برایتان این سوال و شبهه پیش آمده که با سقوط حکومت سوریه، خون شهدای مدافع حرم هدر رفت، این بخش کوتاه از سخنان آیت الله جوادی آملی در درس تفسیرشان درباره تاثیرات خون شهید را با دقت گوش کنید.
⚠️ خون شهید خاصیت "پاک کنندگی" دارد. سرزمینی که به خون شهید آغشته شده باشد، "طیب" و "طاهر" می شود. آنگاه خداوند درباره "سرزمین طیّب و طاهر" می فرماید:
🔸"وَالْبَلَدُ الطَّيِّبُ يَخْرُجُ نَبَاتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ؛ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﭘﺎﻙ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﮔﻴﺎﻫﺶ ﺑﻪ ﺍﺫﻥ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺵ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻣﻰ ﺁﻳﺪ." (اعراف: ٥٨)
⚠️ ثمره این خونها اسقرار یک نظام اسلامی است.
⚠️ خون کودکانی که فرعون می کشت، زمینه ساز ظهور موسی(ع) شد:
صد هزاران طفل سر بُبریده شد/
تا کلیم الله صاحب دیده شد...
@basaer_fi