eitaa logo
بصائر
1.3هزار دنبال‌کننده
463 عکس
84 ویدیو
40 فایل
«هذا بَصائِرُ لِلنَّاس‏؛ این قرآن کتابی است بصیرت آفرین برای مردم.» (جاثیه: 20) ارتباط با ادمین: @basaer_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ از «فتنه اِفک» تا «فتنه 1401»؛ شروع فتنه: «روایت پردازی دروغ» و «تصویرسازی غلط» از نظام اسلامی؛ پایان فتنه: «طمع دشمن برای فشار بیشتر» (بخش دوم) 🔸شبیر فیروزیان 🔰این در حالی است که ایجاد اختلاف در میان مردم، «اقتدار» و «ابهت» نظام اسلامی و جامعه اسلامی را از بین برده و درنتیجه «طمع» دشمنان را برای ضربه زدن به مردم و نظام اسلامی بیشتر می نماید. خداوندمتعال در آیه ای از قرآن کریم می فرماید: 🔸«وَ أَطِيعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ؛ و از خدا و پيامبرش اطاعت كنيد و با هم نزاع مكنيد كه سُست می شويد و مهابت و شوکت شما از بين می رود؛ و صبر كنيد كه خداوند با شكيبايان است.» (انفال: 46) مطابق مضمون این آیه شریفه، نزاع و تفرقه در جامعه اسلامی، دو نتیجه دارد: «ضعف درونی» و «از بین رفتن ابهت و اقتدار بیرونی»؛ و هنگامی که نظام اسلامی از درون دچار «ضعف» شد و «ابّهت» و «اقتدار» بیرونی اش نیز از بین رفت، آنگاه بصورت طبیعی، «طمع دشمنان» نیز برای ضربه زدن به نظام اسلامی بیشتر می شود. 🔰مضمون این آیه شریفه در برخی مقاطع دیگر از انقلاب اسلامی مصداق یافت؛ فتنه 88، که با «دروغ تقلب در انتخابات» آغاز شد، «تحریم های حداکثری» دشمنان علیه ملت ایران را به ارمغان آورد! و فتنه 98 نیز به دشمن برای ترور سردار سلیمانی «جرأت» بخشید. بی تردید اگر دشمنان از قِبَل فتنه 1401، بخواهند فشارهایی به مردم ایران وارد نمایند، خواص فتنه گری که خواسته یا ناخواسته در ایجاد یا تداوم آن نقش داشته اند نیز در ایجاد آن فشارها سهیم اند؛ و بلکه سهم اصلی برای آنان است. جرم بزرگ این «خواص فتنه گر» تنها در صورتی قابل بخشش است که بصورت «علنی» و «عملی»، «توبه» کنند و مسیر گذشته خود را «اصلاح» نمایند: 🔸«إِلاَّ الَّذِينَ تابُوا وَ أَصْلَحُوا وَ بَيَّنُوا فَأُولئِكَ أَتُوبُ عَلَيْهِمْ وَ أَنَا التَّوَّابُ الرَّحِيم؛ مگر آنها كه «توبه» کرده و (رفتار خود را) «اصلاح» نمودند و (آنچه را كتمان كرده بودند،) «تبیین» ساختند؛ كه من توبه آنها را مى‏پذيرم و من بسیار توبه پذیر و رحيمم.» (بقره: 160) در غیر اینصورت مصداق این آیه شریفه خواهند بود: 🔸«إِنَّ الَّذِينَ فَتَنُوا الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِناتِ ثُمَّ لَمْ يَتُوبُوا فَلَهُمْ عَذابُ جَهَنَّمَ وَ لَهُمْ عَذابُ الْحَرِيقِ؛ كسانى كه مردان و زنان با ايمان را دچار «فتنه» کردند و سپس «توبه» نکردند، عذاب دوزخ براى آنان است، و عذاب آتش سوزان.» (بروج: 10) @basaer_fi
🔻طریقۀ دیکتاتوری، طریقۀ گفتگو 🖋 مهدی جمشیدی ۱. نظر قطعیِ امام خمینی این بود که او بر «کرسیِ رهبری» تکیه بزند، امّا هرگز از این امر استقبال نکرد، بلکه خویش را به حاشیه راند تا حتّی در معرض چنین انتخابی نیز قرار نگیرد. در پی ارائۀ هیچ «مؤیّد»ی از سوی امام خمینی نبود تا مبادا به پشتوانۀ این‌چنین نظری، ذهن دیگران را مرعوب و به خود متمایل سازد. نگفت و نهفت و از صحنۀ بازیِ قدرت گریخت، درحالی‌که دیگرانی بودند که طلب و تمنّای قدرت داشتند، امّا چنین «برگ برنده»‌ای در اختیار نداشتند. آری، او به‌دنبال رهبریِ امّت نبود، امّا «تقدیر» چنین می‌خواست. ۲. آن‌گاه که به قدرت دست یافت، «مخالفان» و «منتقدانِ» پیشین خویش را قلع‌وقمع نکرد و از قدرت نراند، بلکه با همۀ آنها مدارا کرد و از درِ لطف و مرحمت وارد شد. او در پیِ آن‌همه ظلم و جفای نخست‌وزیرِ دهۀ شصت برنیامد و بر او نتاخت و از او انتقام نگرفت. اگر در گذشته که رئیس‌جمهور بود، صبر ورزید و مدارا کرد، اینک که رهبر شد، بسیار بیش از آن‌هنگام، طریق «پدرانه» و «دوستانه» را در پیش گرفت و موافقت و مخالفت با «خویش» را معیار حقّ و باطل ندانست. ۳. او «ولیّ‌فقیه» است و «نائب امام معصوم»، امّا هرگز برای خویش، «قداست» نمی‌تراشد. مبدأ «مشروعیّت» است، امّا بر دین و مردم اصرار می‌ورزد و از خویش سخن نمی‌گوید. می‌گوید نه‌فقط قابل‌مقایسه با حضرت امیر نیست، بلکه از قنبر، غلام آن حضرت نیز فروتر است. او می‌توانست «دکّان قداست‌فروشی» بگشاید و خویش را دریچۀ امام معصوم معرفی کند، امّا هرگز به‌گونه‌ای سخن نگفت و عمل نکرد که از آن، بوی الوهی و آسمانی بودن برخیزد. ۴. او همیشه به «قانون»، ارجاع داده و قانون را فصل‌الخطاب دانسته است، نه خویش را. بارهاوبارها گفته است که باید قانون، ملاک عمل باشد و نباید «بدعت‌های قانون‌گریزانه» ایجاد کرد. او نظر خودش را بر قانون حاکم نمی‌کند، بلکه حتّی آنجا که قانون برخلاف نظرش باشد، باز خویش را موظّف به «اطاعت از قانون» می‌شمارد و معترض نمی‌شود. او قانون را محترم می‌انگارد تا همگان دریابند که حتّی رهبر نیز از قانون عبور نمی‌کند. او برای خویش در برابر قانون، «استثناء» نمی‌تراشد و «تبصره» نمی‌زند و «ویژه‌خواری» نمی‌کند، بلکه همچون یک شهروند عادی، تابع و تسلیم قانون است. ۵. او قدرت را در خویش، متمرکز نساخته و خود را تبدیل به «قدرت متمرکز» نکرده است. مجال نداده که در اطرافش، «انباشت قدرت» به وجود بیاید و نهادها و قوا، «بی‌قدرت» و «صوری» شوند. از یک سو، عمدۀ بضاعت‌های نظام در دولت، تجمیع و انباشته شده است و از سوی دیگر، او خود در پی «تفویض» و «واگذاری» برآمده و بسیاری از نیروهای سیاسی و اجتماعی در قالب شوراها و نمایندگی‌ها و ... به «حضور مؤثّر» فراخوانده و قدرت در میان «کنشگران متنوّع»، توزیع کرده است. ازاین‌رو، امروز با «قدرت توزیع‌شده» و «کنشگری‌های پخش‌شده» مواجه هستیم. ۶. او جامعه را نیز به‌صورت حداکثری، به «مشارکت» فراخوانده است و از نظریۀ «مردم‌سالاریِ دینی»، روایت رقیق و اقلّی نداشته است. مردم‌سالاریِ دینی به روایت او، جوهرۀ نظام است و مناسبات و معادلات سیاسی، وابسته به آن و برآمده از آن است. مردم‌سالاریِ دینی، محدود به انتخابات نیست و او «مردم‌سالاریِ انتخاباتی» را سقف و حداکثرِ مشارکت مردم در قدرت و تدبیر معرفی نکرده است، بلکه بر «مردم‌سالاریِ پساانتخاباتی» نیز اصرار ورزیده و فروع و اضلاعی را نیز برای حضور و فاعلیّتِ مردم در دورۀ پساانتخابات عرضه داشته است. او خواهانِ «حضور حداکثریِ مردم» است، نه گریزان از آن. او مردم را «رقیبِ» خویش نمی‌شمارد و نمی‌خواهد با تنگ‌کردن دامنۀ انتخاب‌ها و کنشگری‌های مردم، قدرتِ خویش را تثبیت کند، بلکه «مردمی‌سازی» را سازوکارِ نافع و قطعیِ نظام قلمداد می‌کند. ۷. او یک «رهبرِ گفت‌وگویی» است؛ آن هم نه «گفت‌وگوی ساختگی»، بلکه «گفت‌وگوی واقعی». گفت‌وگویی که در آن «استدلال»، غالب است و «برهان»، تعیین‌کننده. گفت‌وگو در «شرایط برابر» و «بدون هراس از عواقب گفته‌ها». منطق او، «تحکّم» و «فرمان» و «امر» و «تحمیل» نیست، بلکه «همراه‌سازی» و «استدلال‌پردازی» و «اقناع» و «مباحثه» است. آن‌گاه که با دانشجویان دیدار می‌کند، به‌واقع «می‌شنود» و خود را در جایگاه «مخاطب مستقیم» می‌نشاند. به دانشجو حقّ می‌دهد که «صریح» بگوید و «شفاف» بخواهد و «انتقاد» کند؛ چه از او و چه از دفترش و چه از نهادهای منصوبش. هیچ‌چیز از پیش، طرّاحی نشده است و تصنّعی نیست، بلکه مجال برای «گفت‌وگوی ساختارنیافته» فراهم شده است. گفته‌های چالشی و منتقدانه نیز زیر آن سقف، محبوس نمی‌شوند و خاص آن جمع محدود نیستند، بلکه رسانه‌ای می‌شوند. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
💠 ٤٩٨ امین شماره هفته نامه ۹دی منتشر شد 👈شنبه روی دكه‌های مطبوعات 🔻داعشجو در لباس دانشجو 🔹 فحاشی برخی دانشجوها در دانشگاه علیه حافظان امنیت، بسترساز جولان داعشی‌ها در خیابان علیه مردم 🔻 به وقت شام! 🔹 فاز جدید پروژه سوریه‌سازی ایران با عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ در شامگاه چهارشنبه گذشته 🔸 فحش می‌دهم پس هستم! 🔸 بچه حزب‌اللهی شاهنامه ♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️ با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید: ‏jaaar.com/kiosk/archives/9day هفته نامه ۹ دی 👇 @noheday مدیر مسئول 👇 @rasaee ...
هدایت شده از بر پا
احمدنادری گفته جناب قالیباف در پی رفع فیلترینگ اینستا و واتساپ است. راست باشد این خبر یا دروغ من مطمئنم یک جریان جدی و قوی بین مدیران کشور در پی این است که فضای مجازی را دوباره به همان وضعیت قبل از اغتشاشات و جنایتهای اخیر برگردانند. 🔺فضای مجازی یک ابزار نیست، یک تفنن نیست، یک فوق برنامه نیست. فضای مجازی یک محیط زندگی است. اگر هم کسب و کار درش هست، مقتضای این محیط زندگی است. محیط زندگی یعنی جایی که یک جامعه درش روابط اجتماعی شکل میدهد. ذهنیتش ساخته میشود. فرهنگش ، اقتصادش شکل میگیرد و بروز پیدا میکند. محیط زندگی یعنی جایی که فرزندانمان درش تربیت میشوند. رشد میکنند. بزرگ میشوند. محیط زندگی یعنی جایی که درش ذهنیتهایمان شکل میگیرد، اراده هایمان جهت میگیرد. تمایلاتمان بروز پیدا میکند. فضای مجازی به حضرت عباس ع یک فضای حقیقی است. یک زیست بوم جدید است. 🔺آنانکه دم از رفع فیلترینگ میزنند، آنانکه عزم جدی حاکمیت را پای سامان دادن به حکمرانی در این صحنه نمیآورند، آنانکه این صحنه را ول و رها میپسندند، آنانکه طرح صیانت نویسی را هو میکنند، به هر بهانه ای کنار میگذارند، از سر باز میکنند، گردن دیگری میاندازند، بی خیالش میشوند، توجه بفرمایند 🔺اگر حاکمیت الهی بالای سر این محیط زندگی قرار نگیرد، اگر حاکمیت طاغوت بر این فضا را به رسمیت بشناسیم، سنت «یخرجونهم من النور الی الظلمات» شوخی بردار نیست انجام میشود. سپردن جامعه به ولایت طاغوت نتیجه اش قتل است و جرم است و دروغ است و زامبی شدن است و پامال شدن داراییهای امت. 🔺کسب و کار زیر سایه طاغوت اگر ارزشمند بود، انقلاب نمیکردیم، کسب و کاری که لازمه اش تثبیت ولایت طاغوت باشد، به باد دادن کل کسب و کار ها است. بی عدالتی را در جان مردم تثبیت میکند. دروغ را سکه رایج میکند. شما را به خدا باز کنید چشمانتان را. ببینید ضرر اقتصادی کشور را که امروز از همه جهت به کشور وارد میشود. 🔺این تصمیم شما ضد آزادی ما است. تثبیت ارباب بودن حکمران غربی است. او سبک تصمیم گیری مردم را رصد میکند و ان را جهت میدهد. او میداند با الگوریتمهای خود چه نکته ای را به چشم بیاورد چه نکته ای را کنار بزند. او میداند چگونه با اطلاعات فراوانی که از این فضا در دست دارد نظام محاسبات من و شما را دستکاری کند. والله قسم اگر همه اینستا پر از عکس سردار شهید هم بود، و عکسهای او را علنا و با دهن کجی سانسور هم نمیکردند، باز سپردن حاکمیت به دست این جماعت خروجی اش سربرآوردن تکفیر ایرانی و کسانی که به تعبیر رهبری«بچه های ما نیستند» از همین جامعه نورانی ایرانی میشد. 🔺ببینید این جماعت جوان و نوجوان بی دفاع ما را که در این محیط رشد کردند، حالا سیلی به صورت پدرانشان میزنند و چادر از سر مادرانشان میکشند. غیرت که دارید حتما شما را به خدا کمی هم عقلانیت به جای انفعال و مصلحت بازی بنشانید. 🔺نمیشود ما دنبال جهاد تبیین و امید بخشی باشیم و شما بستر ایجاد فتنه و دروغ و ترویج ناامیدی را شکل دهید. به خدا قسم تجزیه ایران اول در ذهن و اراده مردم شکل میگیرد بعد در خاک و مرز روی زمین. جلوی تجزیه کشور را در این محیط زندگی اجتماعی بگیرید. دشمن را هر جا حاکم کنید تجزیه ایران در ان نقطه قطعی است. فساد قطعی است. قتل و جنایت قطعی است. 🔺بله خون ها ریخت که یک وجب از خاکمان را ندهیم. اما خاک به خودی خود موضوعیت نداشت، خاک برای ما معنا داشت، استقلال و هویت ایران مهم بود، اراده جامعه ایران مهم بود، سپردن محیط زندگی «حقیقی» مردم به دشمن، دادن استقلال کشور است دادن خاک است، عبور از روی خون شهدا است. میفهمید؟ 🔺نکنید، عقب نشینی شما در این سالها در حوزه فرهنگ خون رهبر را به جوش آورده خواب از چشمانش ربوده و فریاد این عمار و اتش به اختیارش را بلند کرده، نکنید. با عقب نشینی تان جان و مال و ناموس مردم را به بیگانه نسپرید. فیلترینگ و مسدود کردن محیط حکمرانی دشمن لازم است اما کافی نیست. بنشینید در سطح بالای حاکمیت تصمیم بگیرید، به جای اختلاف و سنگ اندازی خاله زنکی و بچه بازیهای جناحی، شما را به خدا کشور را بسازید. زیر بنای اصلی ساختن کشور حل و فصل ماجرای حکمرانی و امامت امت است. از ما گفتن. @ali_mahdiyan
ا❁﷽❁ا یکشنبه‌های 📜 کلام صد و هشتاد و هفت أَيُّهَا النَّاسُ أَلْقُوا هَذِهِ الْأَزِمَّةَ الَّتِي تَحْمِلُ ظُهُورُهَا الْأَثْقَالَ مِنْ أَيْدِيكُمْ وَ لَا تَصَدَّعُوا عَلَى سُلْطَانِكُمْ فَتَذُمُّوا غِبَّ فِعَالِكُمْ وَ لَا تَقْتَحِمُوا مَا اسْتَقْبَلْتُمْ مِنْ فَوْرِ نَارِ الْفِتْنَةِ وَ أَمِيطُوا عَنْ سَنَنِهَا وَ خَلُّوا قَصْدَ السَّبِيلِ لَهَا فَقَدْ لَعَمْرِي يَهْلِكُ فِي لَهَبِهَا الْمُؤْمِنُ وَ يَسْلَمُ فِيهَا غَيْرُ الْمُسْلِمِ ای مردم! این افسارها(ی فتنه) را که بر پشتشان، بارهای سنگینی با خود حمل می‌کنند، از دستانتان بگسلید و از گرد امام خود، متفرق (و گسسته) نشوید که فرجام کارهاتان را نکوهش خواهید کرد، و خود را غافلگیرانه در فوران آتش فتنه‌ها که با آن مواجه خواهید شد، نیفکنید و از مسیر آن فتنه‌ها بگریزید (و خود را دور کنید) و میان جاده را برای عبور آن رها کنید.به جانم سوگند! انسان مؤمن در زبانۀ آتش آن فتنه، هلاک خواهد شد (یا گاهی هلاک می‌شود)، ولی فرد غیرمسلمان، سالم خواهد ماند (مقابلۀ بی‌آمادگی با فتنه، مؤمن را درگیر می‌کند). 🖋 🛒https://ketabejamkaran.ir/110960 📙📙📙📙📙 ✅ کانال رسمی کتاب جمکران: @ketabeJamkaran
✅حضرت آیة الله سعادت پرور (قدس سره) ◾️استاد بزرگ علمى و عملى در معارف اسلامى، و مفسّر و فيلسوف عظيم الشأن، حضرت علّامه سيّد محمّد حسين طباطبائى‏... حقّ بزرگى به گردن فرزندان حوزه‏ هاى علميّه، بالأخصّ حوزه علميه قم، بلكه شيعه، بلكه عالَم اسلام دارد؛ ◾️زيرا معارف اسلامى را از طريق كتاب و سنّت و علم و عمل در گفتار و رفتار و تأليفاتش آموخت، به گونه اى كه مى توان گفت: ◾️ بعد از وى علمايى كه‏ مى‏ خواهند اسلام را بشناسند از وى مستغنى نيستند. رَحْمَةُ اللَّهِ وَ رِضْوانُ اللَّهِ تَعالى عَلَيْهِ . 🏴 24 آبان سالگرد ارتحال حکیم،فقیه ،عارف و مفسر بزرگ قرآن را گرامی می داریم 🆔http://eitaa.com/nedayesaadat 📡http://ketabrah24.ir
ا❁﷽❁ا یکشنبه‌های 📜 کلام صد و هشتاد و هفت أَيُّهَا النَّاسُ أَلْقُوا هَذِهِ الْأَزِمَّةَ الَّتِي تَحْمِلُ ظُهُورُهَا الْأَثْقَالَ مِنْ أَيْدِيكُمْ وَ لَا تَصَدَّعُوا عَلَى سُلْطَانِكُمْ فَتَذُمُّوا غِبَّ فِعَالِكُمْ وَ لَا تَقْتَحِمُوا مَا اسْتَقْبَلْتُمْ مِنْ فَوْرِ نَارِ الْفِتْنَةِ وَ أَمِيطُوا عَنْ سَنَنِهَا وَ خَلُّوا قَصْدَ السَّبِيلِ لَهَا فَقَدْ لَعَمْرِي يَهْلِكُ فِي لَهَبِهَا الْمُؤْمِنُ وَ يَسْلَمُ فِيهَا غَيْرُ الْمُسْلِمِ ای مردم! این افسارها(ی فتنه) را که بر پشتشان، بارهای سنگینی با خود حمل می‌کنند، از دستانتان بگسلید و از گرد امام خود، متفرق (و گسسته) نشوید که فرجام کارهاتان را نکوهش خواهید کرد، و خود را غافلگیرانه در فوران آتش فتنه‌ها که با آن مواجه خواهید شد، نیفکنید و از مسیر آن فتنه‌ها بگریزید (و خود را دور کنید) و میان جاده را برای عبور آن رها کنید.به جانم سوگند! انسان مؤمن در زبانۀ آتش آن فتنه، هلاک خواهد شد (یا گاهی هلاک می‌شود)، ولی فرد غیرمسلمان، سالم خواهد ماند (مقابلۀ بی‌آمادگی با فتنه، مؤمن را درگیر می‌کند). 🖋 🛒https://ketabejamkaran.ir/110960 📙📙📙📙📙 ✅ کانال رسمی کتاب جمکران: @ketabeJamkaran
💠اثر جدید حجت الاسلام والمسلمین استاد علی رهبر 🔰حدیث زیست درس نامه شرح چهل حدیث امام خمینی «ره» 🌐سایت فروش محصولات : www.pbshop.ir
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
. ♻️ سطح درگیری ما با آمریکا و انگلیس را تنزّل ندهید 🔰 حمید رسایی: اشتباه می‌کنند آنها که زمین فوتبال را میدان درگیری جبهه حق و باطل تعریف کرده‌اند. اینجا میدان ایدئولوژیک ما نیست، نقش‌آفرینان این میدان هم سربازانی نیستند که بر اساس مبانی ایدئولوژیک در آن حضور یافته باشند. فوتبال نهایتش یک بازی است که البته در آن هم باید ضوابط ملی و ضرورت‌های دینی کشور ما رعایت شود. جمهوری اسلامی ایران در میدان‌های دیگری با دولت‌های مستکبری چون انگلیس و آمریکا درگیری داشته و پوز آنها را به خاک مالیده و باید به آن افتخار کند. سطح منازعات بین اسلام و طاغوت را به جایگاه بسیار نازلی مثل فوتبال، والیبال و ... پایین نیاوریم. 🔺کانال حمید رسایی در ایتا را دنبال کنید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1