فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کسی قدر را می فهمد که غدیر را بفهمد...
#دکتر_انوشه
#بصائرحسینیه_ایران
#basaerehoseiniyeh
اینجا ایران است، سرزمین دختران، پسران، مردان و زنان قوی، غیرتمند، باحیا، عزتمند، ولایی و آمادهکنندههای زمینههای ظهور
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
✅ ایتا، سࢪوش، بله، گپ، روبیکا، آیگپ، شاد، آپاࢪات، هوࢪسا، پاتوق، ویسگوݩ، باهم، نزدیکا، ویࢪاستے و تلگࢪام با 👇
᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆
🆔 @basaerehoseiniyeh
امـشب متـنی نـدارم.
حـرفم ، حـرف ساده ایـست؛ امـشب مـرا یـاد کـن در هـر “الـغوث” کـه مـیـگویـی ، شـایـد بـه حـق “یـارب” گـفـتـنـت “خـلـصنا” یـت بـرای مـن هـم مـستـجاب شود.
الـتـماس دعـا
Be Yek Negah.mp3
11.59M
#بصائرحسینیه_ایران
#basaerehoseiniyeh
اینجا ایران است، سرزمین دختران، پسران، مردان و زنان قوی، غیرتمند، باحیا، عزتمند، ولایی و آمادهکنندههای زمینههای ظهور
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
✅ ایتا، سࢪوش، بله، گپ، روبیکا، آیگپ، شاد، آپاࢪات، هوࢪسا، پاتوق، ویسگوݩ، باهم، نزدیکا، ویࢪاستے و تلگࢪام با 👇
᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆
🆔 @basaerehoseiniyeh
19تصویر جزء نوزدهم.pdf
9.91M
تصویر جزء نوزدهم
#بصائرحسینیه_ایران
#basaerehoseiniyeh
اینجا ایران است، سرزمین دختران، پسران، مردان و زنان قوی، غیرتمند، باحیا، عزتمند، ولایی و آمادهکنندههای زمینههای ظهور
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
✅ ایتا، سࢪوش، بله، گپ، روبیکا، آیگپ، شاد، آپاࢪات، هوࢪسا، پاتوق، ویسگوݩ، باهم، نزدیکا، ویࢪاستے و تلگࢪام با 👇
᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆
🆔 @basaerehoseiniyeh
19صوت تحدیر جزء نوزدهم.mp3
4.02M
تلاوت جزء نوزدهم
#بصائرحسینیه_ایران
#basaerehoseiniyeh
اینجا ایران است، سرزمین دختران، پسران، مردان و زنان قوی، غیرتمند، باحیا، عزتمند، ولایی و آمادهکنندههای زمینههای ظهور
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
✅ ایتا، سࢪوش، بله، گپ، روبیکا، آیگپ، شاد، آپاࢪات، هوࢪسا، پاتوق، ویسگوݩ، باهم، نزدیکا، ویࢪاستے و تلگࢪام با 👇
᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆
🆔 @basaerehoseiniyeh
19صوت ترجمه جزء نوزدهم.mp3
6.77M
ترجمه جزء نوزدهم
#بصائرحسینیه_ایران
#basaerehoseiniyeh
اینجا ایران است، سرزمین دختران، پسران، مردان و زنان قوی، غیرتمند، باحیا، عزتمند، ولایی و آمادهکنندههای زمینههای ظهور
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
✅ ایتا، سࢪوش، بله، گپ، روبیکا، آیگپ، شاد، آپاࢪات، هوࢪسا، پاتوق، ویسگوݩ، باهم، نزدیکا، ویࢪاستے و تلگࢪام با 👇
᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆
🆔 @basaerehoseiniyeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 دعای روز نوزدهم ماه رمضان
#بصائرحسینیه_ایران
#basaerehoseiniyeh
اینجا ایران است، سرزمین دختران، پسران، مردان و زنان قوی، غیرتمند، باحیا، عزتمند، ولایی و آمادهکنندههای زمینههای ظهور
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
✅ ایتا، سࢪوش، بله، گپ، روبیکا، آیگپ، شاد، آپاࢪات، هوࢪسا، پاتوق، ویسگوݩ، باهم، نزدیکا، ویࢪاستے و تلگࢪام با 👇
᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆
🆔 @basaerehoseiniyeh
بیعت ابنملجم با امام علی علیهالسلام
وقتی عثمان کشته شد و مردم با امیر مؤمنان علی علیه السلام بیعت کردند، مردی به نام «حبیب بن منتجب» از طرف عثمان والی یکی از شهرهای اطراف یمن بود. حضرت علی علیه السلام او را ابقا کرد و نامهای برای او نوشت و در ضمن آن خواست که ده نفر از میان مردم از عقلا و فصحای آنها که مورد اطمینانشان هستند و از اهل فهم و شجاعت اند و متدین و نیکو رای هستند برگزیند و برای بیعت به سوی آن حضرت بفرستد.
والی یمن ده نفر را انتخاب نمود که یکی از آنها ابن ملجم بود. و گویا سخنگوی آن ده نفر هم ابن ملجم بوده است.
᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆
اما ماجرای بیعت ابن ملجم با امیرالمومنین علیه السلام شگفت انگیز است.
حسن بن محبوب (بسند خود) از اصبغ بن نباته نقل می کند که گفت: ابن ملجم مرادى در زمره دیگران که (با آن حضرت) بیعت کردند، آمد و با على علیه السّلام بیعت کرد، و رو گرداند (که برود).
أمیر المؤمنین علیه السّلام براى بار دوم او را خواند و بیعت محکمى از او گرفت و تأکید فرمود که بیعت را نشکند، و او چنان کرد، و رو گرداند (که برگردد).
أمیر المؤمنین علیه السّلام براى سومین بار او را خواست و بمحکمى از او بیعت گرفت و تأکید کرد که بیوفائى نکند و بیعت را نشکند. (این بار) ابن ملجم گفت: اى امیر مؤمنان بخدا سوگند ندیدم با کسى این گونه که با من رفتار می کنى رفتار کنى؟
أمیر المؤمنین علیه السّلام به شعری از عمرو بن معدیکرب تمثل جست که می گوید:
أرید حیاته و یرید قتلى * عذیرک من خلیلک من مرادى
من زندگى او را می خواهم ولى او اراده کشتن مرا دارد، عذر خود را نسبت بدوست مرادى خود بیاور.
آنگاه امام فرمود: اى ابن ملجم برو که بخدا سوگند گمان ندارم بدان چه گفتى وفا کنى!
᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆
بعد از مدّتی همراهان ابن ملجم به یمن برگشتند اما ابن ملجم که بیمار شده بود از رفتن باز ماند. در این ایام امام علی علیه السلام از او پرستاری می نمود تا بهبود یافت.
#بصائرحسینیه_ایران
#basaerehoseiniyeh
اینجا ایران است، سرزمین دختران، پسران، مردان و زنان قوی، غیرتمند، باحیا، عزتمند، ولایی و آمادهکنندههای زمینههای ظهور
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
✅ ایتا، سࢪوش، بله، گپ، روبیکا، آیگپ، شاد، آپاࢪات، هوࢪسا، پاتوق، ویسگوݩ، باهم، نزدیکا، ویࢪاستے و تلگࢪام با 👇
᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆
🆔 @basaerehoseiniyeh
13.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | مغفرت یعنی چه⁉️
❌ مغفرت این نیست که خداوند بیحساب و از روی دلخواه(به خاطر قطره اشکی) کسی را مورد لطف بیجا قرار بدهد...
#رهبر_معظم_انقلاب
#نشر_حداکثری
#نماهنگ
#بصائرحسینیه_ایران
#basaerehoseiniyeh
اینجا ایران است، سرزمین دختران، پسران، مردان و زنان قوی، غیرتمند، باحیا، عزتمند، ولایی و آمادهکنندههای زمینههای ظهور
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
✅ ایتا، سࢪوش، بله، گپ، روبیکا، آیگپ، شاد، آپاࢪات، هوࢪسا، پاتوق، ویسگوݩ، باهم، نزدیکا، ویࢪاستے و تلگࢪام با 👇
᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆᳆
🆔 @basaerehoseiniyeh
بصائر حسینیه ایران🇵🇸
واااااای نمیدونم طراح و نقاش خدا کی بوده؟!؟!؟! #بصائرحسینیه_ایران #basaerehoseiniyeh اینجا ایران ا
قرآن در دو جا اعلام میكند كه الله بهترين خالقها است(سوره ۲۳ آيه ۱۴ و سوره ۳۷ آيه ۱۲۵۵) و اين به اين معنا است كه غير از خدا خالقهای ديگري نيز وجود دارد.لطفاً توضیح دهید.
پاسخ سؤال مذكور را خود قرآن در لابلای آياتش داده است ولي به عنوان مقدمه میتوان گفت از واژه خلق بيشتر دو معني تداعی میكند:
۱. خلق از عدم كه مخصوص ذات اقدس الهی است.
اين خلق، به معنای آفريدن و هستیبخشيدن است كه از عدم، موجودی شكل بگيرد و قوامش در بهترين تقويم نمودار شود، بنابراين هيچ موجودی نمیتواند موجودی را بيافريند كه مسبوق به عدم بوده و ديگر موجودات در مقام خلق؛ فقط سايه و اثری ضعيف از خود بر جای میگذارند و خلق واقعی از آن مقام متعالی است.
۲.خلق به معنای تغيير و تبديل اشيا است.
كه اين كار از عهده مخلوق هم بر میآيد، مقصود آيه از بيان " خالقين " معناي دوم خلق است.
آنچه عمدتاً از مجموع تفاسير ذكر شده به دست آمد، اين است كه خدا اجازه خلق را به تمام موجودات داده است و به همين جهت قرآن فرمود " فتبارک الله احسن الخالقين."
در نتيجه خدا خالق علیالاطلاق است، در سايه اين اطلاق و به اراده و اذن او، ساير موجودات از والاترين آنها در نوع انسانی كه انبيا و اوليا هستند تا پستترينشان كه عامه مردم میباشند؛ میتوانند به نحوی از خود اثري را خلق كنند، نه خلق به معنای هستیبخشيدن، بلكه خلق به معنای تبديل و تغيير در خدا (البته اين عموميت شامل همه موجودات در پهنه هستی میشود.)
خدا در قرآن از قول حضرت عيسی سلام الله عليه نقل میكند كه" از گل شكل پرندهای میآفرينم و سپس در آن میدمم و آن به اذن خدای متعال، پرنده میگردد" (۱)
كاری كه عيسای پيامبر انجام داد، يک نوع خلق و تصرف در امری است كه خدا به او اجازهاش را داده است اگر چه اين كار حضرت، قدرتنمايی و ايجاد معجزه و كاری مخصوص به پيامبر بود ولی همانطور كه بيان كرديم عموم مردم در طول زندگي خود خالق آثاریاند، اين آثار، تمام زوايای زندگیشان را از كارهای روزمره تا خلق اثری ماندگار پرمیكند. اثري كه بر جای میماند، خلق و ايجاد است.
اما اين كه خدا به "خلق احسن" ستوده میشود، به اين معنا است كه اولاً موجودی كه در قامت ارداهاش خلق میشود، مسبوق به عدم بوده.
ثانياً آن موجود در قوارهای آفريده میشود كه نمیتوان هيچ نقصی در آن مشاهده نمود.
خلقی كه مطابق با حكمت حكيم باشد، زيباترين خلق و استوارترين آن خواهد بود.
آفريده الهي در تقويم احسن، به احسن التقويم تبديل میشود كه چارچوب آن در مدار غيب شكل گرفته است.
اكنون و بعد از ذكر اين مقدمه، خوب است به تفسير اين آيه شريفه در كتابهای تفاسير مراجعهای كوتاه داشته باشيم كه مفسران محترم به بيان اّشكال و پاسخ در مورد تعدد خالق میپردازند:
۱. بعضي از مفسران در تفسير آيه شريفه "فَتَبارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخالِقِينَ" نوشتهاند:
" خالقی غير از خداوند نداريم كه او احسن الخالقين باشد !
جواب: اولاً معني اين است كه خداوند خلق ميفرمايد به بهترين خلق، كه موافق با حكمت و صلاح و به جا و نيكو است.
اگر امر خلقت به غير او واگذار شده بود، به اين خوبی نبود. بلكه فاسد بود نظير آيه "لَوْ كانَ فِيهِما آلِهَةٌ إِلَّا اللَّهُ لَفَسَدَتا" .
ثانياً در باب خلقت اشيا، بسا مربوط به مقدمات و اسبابی است، مثل اينكه توسط باران و كشت زارعان و آبياری آنها و تابش خورشيد و هوای مساعد، حاصل به دست میآيد.(۲)
۲.خالقيّت حقيقی، اگر منحصر در خدا باشد، واسطههای خلقت او از ملائكه و قوا و صنعتگرها بسيارند، اما خدا بهتر از همه است، چون در خلقتش احتياج به چيزی ندارد. (۳)
۳." اينكه فرمود: او بهترين خالقها است، فهميده ميشود كه خلقت تنها مختص به او نيست، همين طور هست، چون خلقت به معناي تقدير است. تقدير يعنی مقايسه چيزي با چيز ديگر و اين اختصاص به خدا ندارد.
علاوه بر اين، در كلام خدا خلقت به غير خدا هم نسبت داده شده:" وَ إِذْ تَخْلُقُ مِنَ الطِّينِ كَهَيْئَةِ الطَّيْرِ؛ آن زمان كه از گل، چيزی به شكل مرغ خلق میكردی.
نيز فرموده:" وَ تَخْلُقُونَ إِفْكاً؛ تهمتی خلق میكنيد.(۴)
۴." حذيفه(یکی از اصحاب پيامبر) گويد: اين آيه دلالت دارد بر اينكه آفرينش، فعل مخصوص خدا نيست جز اينكه آفرينش حقيقی، مخصوص خداوند است. زيرا حقيقت آفرينش عبارت است از ايجاد چيزي با اندازهگيری و محاسبه دقيق، بدون تفاوت و اختلاف، بديهي است كه چنين عملي مخصوص خداوند است. به دليل: «أَلا لَهُ الْخَلْقُ وَ الْأَمْرُ؛ آفرينش و امر مخصوص خداوند است"(۵)