ماهیت حمله تروریستی به راسک
حمله تروریستی با مداد جمعه ۲۴ آذر ماه به مقر انتظامی راسک استان سیستان بلوچستان منجر به شهادت ۱۱ تن از نیروهای جان بر کف فراجا شد. جنایت فجیحی که کلانتری راسک در سیستان بلوچستان را هدف قرار داد شهادت دلخراش ۱۱ مامور پلیس و مجروح شدن ۸ تن دیگر شد.
در پی این اقدام مذموم گروهک تروریستی جیش العدل مسئولیت حمله به مقر فرماندهی پلیس راسک را به عهده گرفت،ماهیت این حمله تروریستی چه بود و از کجا و چگونه شکل گرفت؟
شهر راسک در جنوب شرق استان سیستان بلوچستان در یک سال اخیر به علت اقدامات عجیب یک پدر و پسر که جایگاه امام جمعه را در آن شهر در اختیار داشتند ملتهب بوده است. این پدر و پسر به علت اقدام به ترور یک روحانی اهل سنت و موضع گیری افراطی سیاسی و تکفیری بارها خبر ساز شده اند. اما با توجه به شهادت ۱۱ تن از نیروهای جان بر کف فراجا فرایندی فراتر از داستان پدر و پسر از خود گرفت.
به بیان ساده تر برخی از کسانی که اقدامات تروریستی چند ماه گذشته در سیستان را رقم زدند به صراحت از تاثیر پذیری همزمان و توامان خود از مولوی عبدالحمید نقش پسر گفته اند.موضع گیری عبدالحمید با تولید شبه سیاه نمایی به نفرت و خشم و دادن آدرسهای گمراه کننده ذهن هارا مریض و پس از آن گروه های تروریستی مثل جیش العدل و نقش بندی ها و یا دیگر تکفیری ها و تجزیه طلبان اسلحه پیدا میکنند و تولید ترور میشود این اولین مکانیزم یا ابرمکانیزم ترور و اقدام امنیتی در منطقه جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان بوده است.
مسئله دوم در خارج از ایران اسلامی اتفاق می افتد.
خارج نشینان در ابتدا کار با تاثیرگذاری و نحوه هدایت مولوی عبدالمحمد در یک سال گذشته را به روز رسانی کرده اند.
و او را در پروژه های ضد امنیتی با همه ابعاد،سیاسی،فرهنگی،امنیتی معنا بخش کرده اند.
آنان بین گروهای تروریستی بلوچ با دیگر گروه های قومی، مذهبی و تجزیه طلب دور جدیدی از همکاری و هماهنگی بر قرار کردند.
مسئله سوم سطح هماهنگی سرویس های آمریکایی، اروپای و رژیم غاصب صهیونیستی طراحی و هدایت میشود.مسئله سوم دو مسئله قبلی را تقویت،هدایت و حمایت میکند طوری که اروپا، صهیونیست ها و به ویژه آمریکایی ها با همایت از تروریسم همسو و با سیاست ایشان راه سکوت را در پیش گرفتند این در حالی که سازمان ملل و دیگر کشور ها این حمله تروریستی به راسک را محکوم کرده اند.
حال با نگاه کردن به حادثه راسک روند ضدامنیتی در این استان پیچیدگی بیشتری یافته و بازیگران به ظاهر نقش متفاوت و با حدود شخصی دارند ولی در پشت پرده در واقع دور یک میز نشسته اند.
آنچه در سیستان و بلوچستان در حال اتفاق است فراتر از موضوع ضد امنیتی اخیر است و باید پذیرفت جنگ ترکیبی نه تنها در این استان بلکه در ایران عزیزمان واقعیتی روی زمین است.به امید اینکه بخشی از این توطئه ها و نیز میز فکر ها مهار و در وهله اول ارتباطشان قطع و سپس همزمان و یکی یکی کامل مهار و خنثی شوند.
#فراهانی
ـــــــــــــــــــــــ
🇮🇷 بسیج اساتید دانشگاه امین↙️
✅https://eitaa.com/basij_asatid
11.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ربنا کرم وجه شهدائنا و احشرنا معهم یوم الشهود العظیم
https://eitaa.com/basij_asatid
🌹🌼🌼🌼🌼🌹
🤲خدایا !
❤️قلبم را سرشار از لطافت کن ..
🕊به من بال پرواز بده و هوایی برای نفس کشیدن
💫میخواهم عشق تو را در تک تک لحظاتم احساس کنم ...
🤲محبوبترینم !
✨هر کسی تو را آرزو کند ... بهترين آرزویی
✨و اگر به تو اميد بندند ، بهترين اميدی.
🌹🌼🌼🌼🌼🌹
سلام✋
صبحتون بخیر🌼
روزتون خدایی🤲
ـــــــــــــــــــــــ
🇮🇷 بسیج اساتید دانشگاه امین↙️
✅https://eitaa.com/basij_asatid
انسان شناسی ۳۰۰.mp3
10.65M
#انسان_شناسی ۳۰۰
#آیتالله_حائری_شیرازی
#استاد_شجاعی
✘ قلب ممکن است که بمیرد!
قلب مُرده خیلی چیزها را فراموش میکند.
و خیلی چیزها را اشتباه میفهمد.
√ قلب چگونه از تعادل خارج میشود؟
√ و چگونه در بیراههها گم شده و از دریافت حقیقت کور میشود؟
√ قلب چگونه می میرد؟
منبع : انسان شناسی پیشرفته
ـــــــــــــــــــــــ
🇮🇷 بسیج اساتید دانشگاه امین↙️
✅https://eitaa.com/basij_asatid
📌 وتَوَكَّلْ عَلَى الْعَزِيزِ الرَّحِيمِ؛ الَّذِي يَرَاكَ حِينَ تَقُومُ؛ وَتَقَلُّبَكَ فِي السَّاجِدِينَ؛ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ
و بر خداوند عزیز و رحیم توکّل کن! همان کسی که تو را به هنگامی که (برای عبادت) برمیخیزی میبیند؛و (نیز) حرکت تو را در میان سجدهکنندگان! اوست خدای شنوا و دانا.
سوره شعراء، آیه های 217 تا 220
ـــــــــــــــــــــــ
🇮🇷 بسیج اساتید دانشگاه امین↙️
✅https://eitaa.com/basij_asatid
1582020100-9719-21-1.pdf
418.3K
مقاله بررسی توان رقابت هوش مصنوعی با ذهن انسان از منظر قرآن
ـــــــــــــــــــــــ
🇮🇷 بسیج اساتید دانشگاه امین↙️
✅https://eitaa.com/basij_asatid
📖#مسابقه کتابخوانی آنلاین
«کتاب روش تحلیل سیاسی»
🕑 مهلت شرکت در مسابقه
تا ساعت ۲۴ جمعه ۱ دی ماه
📣 همراه با جوایز نقدی ویژه📣
🛑رهبر انقلاب:دانشجو باید احساس سیاسی، درك سیاسی و تحلیل سیاسی داشته باشد🛑
🔗لینک شرکت در مسابقه:
https://survey.porsline.ir/s/50KTfxeS
ـــــــــــــــــــــــ
🇮🇷 بسیج اساتید دانشگاه امین↙️
✅https://eitaa.com/basij_asatid
meshkat.pdf
4.74M
✅ #دانلود منبع مسابقه کتابخوانی
کتاب روش تحلیل سیاسی
( از منظر آیت الله خامنهای)
ـــــــــــــــــــــــ
🇮🇷 بسیج اساتید دانشگاه امین↙️
✅https://eitaa.com/basij_asatid
هدفهای حکومت از منظر شیخ مفید
الف. امنیت اجتماعی و اقتصادی:
شیخ مفید حاکم اسلامی را موظف به اجرای احکام انتظامی اسلام( حدود و تعزیرات) و مکلف به برقراری امنیت داخلی و خارجی دارالاسلام میداند و میفرماید:«حاکم باید حدود و احکام انتظامی اسلام برقرار و قوانین را اجرا نماید، امربه معروف و نهی از منکر نموده و با کفار بجنگد، مؤمنان نیز موظفند او را در این راه یاری کنند.»
ایجاد امنیت اقتصادی نیز یکی از هدفهای مهم دولت اسلامی به شمار میرود؛ شیخ مفید در این باره میفرماید: «امام و سلطان بین کشتن سارقان مسلح و یا به دار زدن و یا بریدن دست و پای آنها و تبعیدشان مخیر است و اگر سارق مسلح کسی را کشته باشد؛ یا کشته شود و بر روی زمین زنده نماند.»
«باید از حقهبازی و حیلهگری در خرید و فروش جلوگیری شود و مرتکبین چنین اعمالی در کوچه و بازار گردانده شوند تا مردم آنها را بشناسند و از آنها برحذر باشند.»
ب. عدالت اجتماعی
شیخ مفید هدف حضرت ولی عصر(عج) را برپایی قسط و عدل میداند و در این باره میفرماید: «اگر سلطان عادل در جامعه اسلامی نبود، فقهای عادل، صاحب رأی و برتری و دارای عقل و هدایت و شیعه امامیه باید آنچه را سلطان عادل به عهده دارد به دست گیرد و رهبری کند، پس باید متولی، رهبرو سلطان اسلام عادل باشد تا و ظایف خود را به خوبی انجام داده و عدالت اجتماعی را محقق سازد.»
د. مساوات
در این باره در آداب اجرای قوانین، خاصه قضاوت اسلامی، ریزترین نکات مساوات انسانها مورد توجه قرار گرفته است به عنوان مثال شیخ در آداب قضاوت میفرماید: «قاضی اقامه دعوا به وسیله طرفین را با قرعه کند، وقتی طرفین دعوا وارد محکمه شوند با یکی از آن دو شروع به سخن نکند و به آندو یکسان نگاه کند.»
سطوح حکومت اسلامی
1.حکومت پیامبران
2.حکومت امام معصوم(ع)
3.ولایت فقیه در دوره غیبت امام زمان(عج)
شیخ مفید در بخش اقامه امور انتظامی اسلام میفرماید: «ائمه رسیدگی به امور انتظامی مسلمانان را به فقهای شیعه واگذار کردهاند که اگر برای فقهای جامعالشرایط ممکن بود در این مورد تصمیمگیری و حدود را اجرا کنند.»
شیخ مفید تمامی منصبهای معصوم(ع) اعم از منصب رهبری، مدیریت و اداره امور مدرم و اجرای امور انتظامی اسلام و جهاد با کفار و منصب قضاوت و... را در زمان غیبت به فقهای جامعالشرایط تفویض میکند.
پس وی در امر حکومت و ریاست عامه مردم به ولایت مطلقه فقیه اعتقاد دارد، در صورتی که فقها امکان عمل به تکلیف را پیدا کنند، از اجر اخروی همانند جهادگر بهرهمند خواهند شد.
شش صفت ولیفقیه از این عبارت شیخ مفید استخراج میگردد که میفرماید «وقتی سلطان عادل(امام معصوم(ع) نبود فقهای اهل حق(شیعه امامیه) که دارای صفت عدالت، صاحبنظر و صاحب عقل و درایت میباشند حق دارند آنچه را سلطان ریاست و ولایت آن را برعهده دارد، برعهده خود گیرند.»
سیاستهای دولت اسلامی
دولت و حکومت اسلامی همانند دیگر دولتها دارای دو نوع سیاست داخلی و سیاست خارجی است
سیاست داخلی دولت اسلامی
الف: وظایف متقابل دولت و مردم
وظایف دولت تحت عنوان وظایف امام عادل و معصوم(ع) در آثار شیخ مفید مطرح گردیده است؛ در این مباحث به جای کلمه امام معصوم(ع) از کلماتی نظیر حاکم، سلطان عادل، سلطان زمان، امام مسلمانان، سلطان و ... استفاده شده است.
اهم وظایف حاکم اسلام عبارتند از : اجرای احکام و قوانین، حفظ شریعت، ارشاد مردم، برپایی حدود، تعزیر و تأدیب مجرم، مطالبه حقوق مردم، رسیدگی به اختلافها و تصدی منصب قضاوت، برپایی فرایض، مشارکت اجتماعی که خود شامل امر به معروف و نهی از منکر، شوری میشود.
رابطه مردم با دولت اسلامی نیز شامل ارائه نظرات مشورتی، همکاری در مسائل اجرایی و مراقبت و نظارت بر کار حکومت است.
ب. منابع مالی حکومت اسلامی
منابع مالی حکومت سالمی عبارت است از زکات، جزیه، انفال، خمس، خراج و غنایم جنگی
سیاستهای خارجی حکومت اسلامی
در این بخش ابتدا باید بفهمیم بیگانگان از نظر شیخ مفید چه کسانی هستند که در کتاب اوائل المقالات به سه واژه دارالکفر، دارالسلام و دارالایمان برخورد میکنیم.
وی در تعریف دارالکفر مینویسد: «هر مکانی که در آن غالب افراد آن کافر باشند دارالکفر نامیده میشود.»
اصول سیاست خارجی حکومت اسلامی
1.دعوت به اسلام
2. رعایت اخلاق در روابط بینالملل
3. جهاد و مبارزه با سردمداران کفر و قطع ریشه اصلی فساد.
ـــــــــــــــــــــــ
🇮🇷 بسیج اساتید دانشگاه امین↙️
✅https://eitaa.com/basij_asatid
🔴پاسخ به علی کریمی
🔹اول
این سنگ نگاره کوروش نیست
🔹دوم
برای موقعی که حدیث جعلی امام علی (ع) رو به اسم کوروش می زدید ، چه نظری دارید(کلیک)
اتفاقا امثال شماها کوروش را با سخنانی که متعلق به کوروش نبود و متعلق به پیامبر و اهل بیت بود شناختید
🔹سوم
ما هم معتقد هستیم کوروش ، هیچ گاه آیت الله خامنه ای نیست.
کوروش بت پرست (کلیک و کلیک) که در امر حکومت داری نیرنگ و فریب را روا می دانست(کلیک و کلیک و کلیک ) و طرفدار خواجه کردن جوانان بود (کلیک) و در حکومتش برده ها فدای بتکده ها می شدند(کلیک) نمی تواند الگو باشد.
👈به قول پروفسور ویسهوفر عامل معروفیت کوروش سیاسی است(کلیک)
💬 گروه پژوهشی آرتا
ـــــــــــــــــــــــ
🇮🇷 بسیج اساتید دانشگاه امین↙️
✅https://eitaa.com/basij_asatid