💠 انواع جهاد
⏪ جهاد انواع مختلفی دارد:
1️⃣ یک وقت ممکن است که #جهاد_علمی رجحان پیدا کند - بله، مواردی داریم از این قبیل که جهاد علمی رجحان پیدا میکند
2️⃣ یک وقت هم #جهاد_نظامی رجحان پیدا میکند
3️⃣ یک وقت #جهاد_سیاسی رجحان پیدا میکند
4️⃣ یک وقت #جهاد_اجتماعی و ورود در فعّالیّتهای اجتماعی رجحان پیدا میکند.
⏪ در همهی این موارد، #طلّاب_جوان ما، فضلای جوان ما باید #احساس_مسئولیّت بکنند و بدانند که خطاب اوّل، متعلّق به آنها است؛ برای اینکه وظیفهی اوّلی و اصلی ما جامعهی روحانیّت عبارت است از #دعوت_الی_الخیر؛ کاری که انبیاء میکردند؛ این وظیفهی اوّلیّهی ما است و بهترین وسیلهی دعوت الیالخیر هم عبارت است از #عمل؛ عمل در میدان خیر و در میدان دعوت.
⏪ بنابراین وارد شدن در میدان مجاهدت، برای عالِم دینی و روحانی یک وظیفهی اوّلی و بدیهی و قطعی است؛ در این هیچ تردیدی نیست. آن کسی که از میدان جهاد کناره میگیرد، در واقع بایستی توجّه بکند که میدان جهاد، اساس قضیّه است.
🗓 دیدار اعضاء کنگره شهدای روحانی؛ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
#واحد_سیاسی
┏━━━🔸💠🔸━━━┓
🆔 @basije_haghani
┗━━━🔸💠🔸━━━┛
۱۰ خرداد ۱۴۰۱
اینجا بهشت دختر موسی بن جعفر است
از نفحه شهود و تجلی معطر است
🌺تولدتون مبارک حضرت مادر🌺
هیئت شهدای مدرسه علمیه حقانی
@haghani_heiat
۱۰ خرداد ۱۴۰۱
🌀 باطلالسحر مارپیچ سکوت
🖋 حسین شریعتمداری
🔸 در دوران دانشجویی به اتفاق ۳ تن دیگر از دوستان دانشجو عازم اصفهان بودیم.
افق مشرق نقره فام شده بود ولی راننده اتوبوس برای نماز صبح توقف نمیکرد.
❓دوستانه از راننده پرسیدیم برای ادای نماز توقف نمیکنید؟ پاسخش مثبت بود اما دقایقی گذشت و توقف نکرد. یکی از دوستان به راننده گفت ما را برای نماز پیاده کنید و شکایتی هم نداریم.
🔹 راننده اتوبوس به غیرتش برخورد و گفت من مخلص همه جوانان نمازخوان هستم و [...] توقف کرد.
❇️ از سی و چند مسافر اتوبوس ۲۳ نفر برای نماز پیاده شدند!
❗️با تعجبی آمیخته به شرم از آقایی که حدود ۵۰ سال داشت پرسیدم؛ شما که اهل نماز هستید چرا ساکت بودید؟
با شرمندگی گفت؛ نمیدانستیم که اکثر مسافران نمازخوان هستند!
♨️ اگر افراد جامعه احساس كنند ديدگاه و نظر آنها در «اقليت» قرار دارد و اكثر افراد جامعه ديدگاه و نظری متفاوت با آنها دارند، به طور معمول و براساس يک قاعده فراگير -استثناها مورد نظر نيست- علاقه و تمايلی به ابراز نظر و عقيده خود نخواهند داشت و بيم آن دارند كه به خاطر ابراز عقيده و نظر متفاوت خويش در انزوا قرار گيرند.
بر این اساس یکی از ترفندهای خطرناک #عملیات_روانی ساخته شده است.
🔹 این ترفند که از آن با عنوان «مارپیچ سکوت -SILENCE SPIRAL» یاد میشود [...] اولین بار در سال 1974 (1353) از سوی خانم «اليزابت نئول نيومن» آلماني و در كتاب «افكار عمومی- پوست اجتماعی» مطرح شد. چگونگی بهرهگيری از اين نظريه يكی از دهها -و اكنون صدها- ماده درسی است كه در سرويسهای اطلاعاتی آمريكا و اروپا به افسران عمليات روانی آموزش داده میشود.
🔹 مارپیچ سکوت، یک دالان و کریدور فرضی است که دیواره آن را رسانهها میسازند.
کاربرد مارپیچ سکوت هنگامی است که اعتقادات و باورهای مردم با اهدافی که دشمن درپی آن است همخوانی نداشته باشد. دشمن در این حالت باور اکثریت را درون مارپیچ سکوت میریزد و با استفاده از رسانههایی که در اختیار دارد و روزنامهنگاران مزدوری که به خدمت گرفته است، تلاش میکند تا باورها و اعتقادات مورد قبول اکثریت مردم را در اقلیت و باورهای مورد نظر خود را به عنوان باور و خواست اکثریت مردم معرفی کند!
🔹 در آموزههای اسلامی آمده است که «صلوات بلند» نفاق را از بین میبرد. چرا؟
برای این که وقتی کسی با صدای بلند صلوات میفرستد، هویت خویش را ابراز داشته و تابلوی باورها و اعتقادات خود را روی دست گرفته است.
🔹 ترفند مارپیچ سکوت اگر چه مدتهاست که در ایران اسلامی به کار گرفته شده و هنوز هم میشود ولی هر از چندگاه با دیوار بلند و سد مستحکم باورهای اسلامی ملت روبهرو شده و ناکام مانده است و از آن جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
1️⃣ درپی شهادت حاج قاسم سلیمانی، دهها میلیون نفر در ایران اسلامی برای بزرگداشت مقام آن شهید بزرگوار به صحنه آمده و در تشییع پیکر پاک وی حماسهای عظیم آفریدند.
2️⃣ طرح عادلانه کردن یارانهها با تبلیغات سوء و کمنظیر دشمنان بیرونی و پادوهای داخلی آنها روبهرو شد ولی در مجموع از جمعیت ۸۵ میلیونی ایران اسلامی فقط چند هزار نفر در ۱۴ استان کشور به خیابان آمدند و بسیاری از آنها نیز از یک سو بعد از توضیح مسئولان و از سوی دیگر با مشاهده اراذل و اوباشی که جلودار بودند پا پس کشیدند.
3️⃣ و اما، به عنوان تازهترین نمونه از این دست میتوان به سرود جذاب «سلام فرمانده» اشاره کرد.
این سرود از نخستین روزهای اجرای آن با انبوه پر حجمی از تبلیغات سوء دشمنان ریز و درشت خارجی و داخلی روبهرو شد ولی علیرغم این حجم گسترده هجوم، همهروزه بر استقبال پر شور مردم به ویژه نسل جوان و دهه نودیها از آن افزوده شده است تا آنجا که کمتر کسی را میتوان یافت که سرود سلام فرمانده را زیر لب زمزمه نکند.
✅ وقتی همه #شواهد از عمق و وسعت باورهای اسلامی و انقلابی در میان مردم حکایت میکند چرا باید صبر کنیم تا حماسههایی نظیر سه نمونه یاد شده به میان کشیده شود و آنگاه گستره دلباختگی تودههای عظیم مردم به اسلام و انقلاب و نظام را به نمایش بگذاریم؟
و چرا نباید پرچم باورها و هویت اسلامی و انقلابی خود را بیوقفه برافراشته نگاه داریم؟!
✅ باطلالسحر ترفند مارپیچ سکوت، فریاد در اعلام باورهاست چیزی شبیه همان صلوات با صدای بلند.
🌐 کیهان
https://kayhan.ir/fa/news/242666
#واحد_سیاسی
┏━━━🔸💠🔸━━━┓
🆔 @basije_haghani
┗━━━🔸💠🔸━━━┛
۱۱ خرداد ۱۴۰۱
✍️ واکنش وزیر ارشاد به فیلم عنکبوت مقدس + بیانیه سازمان سینمایی
💬 محمدمهدی اسماعیلی: "ایران زمین به هنرمندانی افتخار میکند که با عشق آل الله قدرشناس ایثار حافظان امنیت و سربلندی سرزمینمان هستند. هنرمندانی که زرقوبرق جشنوارههای سیاستزده و تبلیغات رسانههای مزدور اجنبی پرست، آنان را در مقابل باورهای بلند ملت قهرمان قرار نمیدهد. سلام بر امام مهربانی"
🔹 سازمان سینمایی هم در بیانیه ای فیلم عنکبوت مقدس را شبنامه سخیف تصویری که ماحصل ذهن مشوش فردی دانمارکی ایرانیتبار و برآمده از زر استکبار است، خواند.
متن بیانیه سازمان سینمایی:👇
https://hawzahnews.com/xbKTS
#واحد_سیاسی
┏━━━🔸💠🔸━━━┓
🆔 @basije_haghani
┗━━━🔸💠🔸━━━┛
۱۱ خرداد ۱۴۰۱
#گزارش_تصویری
شهادت امام جعفر صادق ( علیه السلام)
با نوای :
کربلایی مرتضی زالی
هیئت شهدای مدرسه علمیه حقانی
#واحد_هیئت
@haghani_heiat
۱۱ خرداد ۱۴۰۱
#روایت_آبادان
"روایت اعضای اعزامی خانه طلاب جوان قم به آبادان از واقعه #متروپل"
📢 روایتگر روایتهای خوب باشیم...
‼️ در میان گریه می خندم
🔰 دیشب حوالی ساعت 10 حصارهای کاری و امنیتی را درنوردیدم و به میان مردم رفتم.
حدود 200 نفر از مردم داغدار و بهتزده و پریشان دورم جمع شدند.
نزدیک دو ساعت با هم گپ زدیم.
گفتم برای عرض تسلیت از #قم آمدهام.
بهم احترام گذاشتند و خوشآمد گفتند.
🔰 اما یکییکی گلهگذاری کردند و من ایستادم و گوش دادم. گاهی بهشان حق دادم و گاهی بهشان توجه دادم. گاهی با هم گریه کردیم، و گاهی خندیدیم.
از همه چی گفتند.
یکی داد میزد و میگفت: به فاطمه زهرا من دیگه دین رو قبول ندارم.
من به شما احترام میذارم ولی دوستت ندارم، چون آخوندی.
من لبخند زدم و گفتم: اما من شما رو دوست دارم.
🔰 دیگری میگفت: چرا تو استادیوم جشن #سلام_فرمانده گرفتن.
گفتم: جشن نبوده، مداحی بوده.
گفتند: ما جشن میدونیم.
گفتم: #جشن_قهرمانی_استقلال رو چرا نمیگید؟
گفتند: اونا تسلیت گفتن.
گفتم: خب تو #سلام_فرمانده هم تسلیت گفتن.
🔰 آن دیگری میگفت: چرا #رهبر دیر تسلیت گفته؟
گفتم: از اول پیگیر بوده و دستور داده به #رئیس_جمهور برای انجام کارها ولی ابعاد قضیه دو، سه روز بعد معلوم شده، برای همین دیر شده.
🔰 یک جوان هیکلی میگفت: دیشب #سپاه زده توی گوش من چون روی موتور بودم و داشتم میاومدم اینجا.
دستم را کشیدم روی صورتش و بوسش کردم.
🔰 دیگری میگفت: زن و بچه مردم رو در حالیکه گاز اشک آور خورده بودن، نجات دادم.
گفتم: درسته. شاید نباید میزدن، ولی شما مردم خوب باید از اونایی که برای #اغتشاش از شهرهای دیگه غشون کشی کردن، جدا بشید، خودتون رسواشون کنید.
#نیروی_انتظامی برای حفظ امنیت خودتون و مغازههای اینجا و ماشین و اموال مردم اومده.
🔰 دیگری گفت: حاج آقا چرا تو اومدی بین ما، بقیه نمیان؟ ما ترسناکیم؟
همان موقع یک عده از طلبه های بومی آمدند و سرکشی کردند و رفتند.
یکی گفت: حق قدمشون رو گرفتن و رفتن.
گفتم: نه اینطور نیست، اینها جهادیاند. #امام_جمعه اهوازتون هم واقعا وسط میدونه. خودش تو آواربرداری بوده. داره کارها رو پیگیری میکنه، با مدیران، با امدادگران. دیروز عصر هم با هم رفتیم به خانواده جانباختگان سر زدیم و تسلیت گفتیم.
به همدیگر گفتند: راست میگه، اون خوبه.
🔰 یکی گفت: حاجی یه دور توی شهر بزن ببین چرا وضع شهر ما اینه، ما تو کوچه هامون چشمه فاضلاب داریم، باورت میشه؟ ما نه آب درستی داریم، نه فاضلاب درستی، نه شهر و ساخت و ساز مرتبی.
ما که همه چیز اینجا داریم، #نفت، #بندر، #منطقه آزاد، چرا باید وضعمون اینجور باشه. ما که پدرامون برای این زمین #خون دادن، #شهید دادن چرا باید اینطور باشیم.
گفتم: باید شهردار خوب انتخاب کنید. باید شورایشهر خوب انتخاب کنید. کار دست خودتونه. ما توی قم شورای خوب انتخاب کردیم، شهردار خوب آوردن، شهرو زیر و رو کرده حسابی.
گفتند: #عشیرهای، اتوبوسی، میان از فلانجا و رأی میدن و میرن.
گفتم: خب خودتون باید درستش کنید. الان جلوی همون اتوبوس رو #نیروی_انتظامی میتونه بگیره؟ نه. آشوب میشه. خودتون باید وضعیتو اصلاح کنید. بین خودتون.
🔰 یکی گفت: من وضعی ندارم، جوونم بیکاره، روغن شده دویست تومن، ما داریم له میشیم.
گفتم: منم همینطوره وضعم. دو و نیم #شهریه میگیرم و الباقی یارانه. و داره بهم فشار میاد. حالا امید داریم این دولت یه کارایی بکنه، مردم نجات پیدا کنن.
گفتم مثلا تو همین قضیه، من از امدادگرها سوال کردم، گفتن از وقتی وزیر کشور اومد و مدیریت واحد در میدان انجام داد، وضعیت آواربرداری و کشف اجساد سر و سامون گرفته و کار سرعت گرفته.
باز به هم گفتند: راست میگه، بهتر شده.
🔰 یک خانمی آمد گفت: دوستات رفتن، جا نمونی حاجی!
همه خندیدیم.
دیگر آن شور و التهاب اولیه فروکش کرده بود. مردم قدری آرام تر شده بودند.
یکی گفت بیا با هم #عکس_یادگاری بگیریم. گرفتیم.
برایم آب و شربت آوردند.
دعوتم کردند به شام، خورش بامیه، فلافل.
گفتم: شما غذاتون تُنده. به من نمیسازه.
گفتند: نه. تندش نمی کنیم برات.
گفتم: کُند شما هم برای ما تنده.
خندیدیم.
گفتند: حاجی بیا #امام_جمعه ما بشو.
خندیدم.
دیگر ساعت حوالی ۱۲ بود، مردم رفته بودند و فقط سه، چهار نفر کنارم بودند.
با آنها خداحافظی کردم و برگشتم به مسجد محل اسکان نیروهای امدادگر، مسجد قائم!
✍️ نویسنده: علی اخباری
#واحد_سیاسی
┏━━━🔸💠🔸━━━┓
🆔 @basije_haghani
┗━━━🔸💠🔸━━━┛
۱۲ خرداد ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام خمینی: ما جز یک خدمتگزاری که بازهم توفیقش از اوست، چیزی نیستیم
#واحد_سیاسی
┏━━━🔸💠🔸━━━┓
🆔 @basije_haghani
┗━━━🔸💠🔸━━━┛
۱۳ خرداد ۱۴۰۱
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 #تحلیل_و_تبیین | نگاهی به مهمترین ابتکار حضرت امام خمینی(ره)
👈 جمهوری اسلامی؛ ابتکار گرهگشای امام
🎙 گفتوگو با آقای حسین محمدی سیرت، استاد دانشکده معارف اسلامی و علوم سیاسی دانشگاه امام صادق علیه السلام
🔸️ انقلاب اسلامی برخلاف همه ایدئولوژیهای انقلابها دارای یک ایدئولوژی دینی و اسلامی بود؛ بنابراین، ویژگی اول ابتکار حضرت امام رحمةاللهعلیه حضور و ارائه یک چهره سیاسی و اجتماعی از دین بهخصوص دین اسلام بود.
🔸️ ویژگی دوم اینکه وقتی انسان مدرن مسئله مشارکت و دموکراسی را مطرح کرد، مشارکت انسان را با خروج شریعت و خدا از عرصه سیاست و اجتماع مساوی دانست؛ اما امام هم از مشارکت و هم از حضور مردم صحبت کرد و نقشآفرینی مردم را مساوی با خروج دین ندانست و این دو را با هم ادغام کرد و از جمهوری اسلامی صحبت کرد.
🔸️ در اندیشه سیاسی انقلاب اسلامی شریعت و اسلام محور است. در اندیشه سیاسی غرب اندیشه اومانیستی محور است. در اندیشه سیاسی اسلام، صحبت از حقانیت و آشکاربودن مفهوم حق و عدم نسبیگرایی است. در اندیشه سیاسی غربی و اندیشه سیاسی لیبرال صحبت از نسبیتگرایی مطلق مطرح میشود.
🔍 ادامه را بخوانید👇
https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=50366
۱۳ خرداد ۱۴۰۱