eitaa logo
روشنگری و بصیرت سیاسی
1.4هزار دنبال‌کننده
318 عکس
63 ویدیو
6 فایل
#شبکه_تحلیلی_خط_حزب_الله تبادل @ammarion67
مشاهده در ایتا
دانلود
💥 دوستان عزیز توجه فرمائید، که ۷۰ ماه سابقه حضور در داشته... و این جاسوس کار کشته انگلیس، خود را تحلیلگر مسائل استراتژیک می‌دانست،... ولذا مهارت ویژه‌ای برای حمله به طرف مقابلش را داشت. 💠 این انگلیس تا دقایق پایانی که در تور دستگیری نیروهای قرار داشته، همچنان در امر جاسوسی و برای مسئولان رده‌بالای نظام اسلامی نسخه پیچی می‌کرده است! 👈 با توجه به موقعیتی که علیرضا اکبری داشته در چند لایه جاسوسی می‌کرده! 1⃣ هم موقعیت امثال شهید را لو می‌داده.... 2⃣ و هم خبر مکانی تجهیزات حساس و سلاح‌های کشور را به MI6 ارسال می‌کرده.... 3⃣ و هم تصمیم‌سازی برای رساندن مسئولان کشور، به دادن به آمریکا و انگلیس در و سایر مذاکراتی مثل پذیرش پالرمو، FATF و غیره داشته است! 🔻🔻🔻🔻 💥 و بصیرت سیاسی @basirat67
۲۳ دی ۱۴۰۱
🔴 قسمت دوم 6⃣ این‌که آمریکایی‌ها به‌عنوان یک‌قطب اصلی قدرت در جهان، ایران را در کنار روسیه و چین جزء خود بدانند و اولویت برخورد با این تهدیدات را ایران تلقی کند، آیا یک شوخی است یا از یک جدیت و واقعیت تاریخی برخوردار است؟! 🔹 ایران ادعای سرزمینی ندارد، اما مدعی اسلام ، قرآن و دین‌داری در جهان است و با راهبرد الهیات رهایی‌بخش رودرروی استبداد و ایستاده است. 🔹 ایران ادعای سرزمینی ندارد، اما پرچم‌دار دفاع از مظلوم و به معنای واقعی فارغ از هر مذهب و قومیتی است. 🔹 ایران ادعای سرزمینی ندارد، اما پرچم‌دار و آزادی واقعی در جهان است. 🔹 ایران ادعای سرزمینی ندارد، اما علمدار آزادی از چنگال خونین صهیونیست‌ها است و آن را به‌عنوان یک آرمان الهی در جهان مطرح کرده است. این آرمان حتی در قطر و واکنش مردم جهان نسبت به حضور رسانه‌های صهیونیستی ، خود را عریان نشان داد. 7⃣ سؤال کلیدی بعدی این است که چرا ادعاهای سرزمینی و جهانگشایی ایرانیان در قبل از اسلام و بعد از اسلام فروکش کرده است ولی اکنون به‌صورت یک آرمان الهی و انسانی خود را از پس‌وپیش تاریخ ، ناگهان از پرده برون انداخته است؟ پاسخ آن روشن است سردمدار آن فتوحات کسانی بودند که و ولع جهانگشایی داشتند اما چنین حرص و ولعی در امامین انقلاب و مردم ایران نیست. سردمداران انقلاب اسلامی کسانی هستند آن‌ها به صفت «علم» ، «عدل» ، «انصاف» ، «آگاهی» ، «اخلاق» و «حریت» در ایران و جهان شناخته می‌شوند. اغلب و اعظم کادرهای انقلاب وحتی مردم عادی به چنین صفاتی شناخته می‌شوند و در تاریخ معاصر صدها هزار وجانباز را برای برپایی این پرچم‌ها تاکنون هزینه کرده‌اند. 8⃣ ادعای سرزمینی علیه ایران چه موضوع مناقشه روی اسم باشد و چه موضوع سه جزیره و یا ادعای حاکمیت در اروندرود که در زمان منجر به یک جنگ8 ساله و سقوط دیکتاتور بغداد شد ، واقعا مضحک است چون ایران بخواهد با همین منطق معارضین، وارد معرکه ادعاهای ارضی بشود، می‌تواند مدعی 3 برابر خاک فعلی خود باشد. ادعای فکری سرزمینی ما کل کره زمین تحت زعامت است! این ادعای ما نیست، این ادعا و وعده قرآن است « وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ » (سوره قصص آیه 5). ✅ لذا امام (ره) فرمود : ما مصمم هستیم پرچم لا‌اله‌الا‌الله را بر سر قلل رفیع جهان به اهتزاز درآوریم. تمام تلاش آمریکا و سه کشور شرور اروپایی در گفت‌وگوهای هسته‌ای در تحریم‌ها و ... جلوگیری از تحقق چنین است. آنها خوب می‌دانند دولت و ملت ایران تنها مدعی و پای کار تحقق این وعده الهی است. 👈 (ع) هستیم . در دنیا به زیست مستقل از کفر و شرک و نفاق فکر می‌کنیم. چنین زیستی ما را به جاودانگی و رستگاری در آخرت ، به وسعت ابدیت هدایت می‌کند. به همین دلیل امروز ژنرال‌های و شرکای جهانی او شمشیرها را غلاف کرده‌اند و همگی در اتاق جنگ شناختی و جنگ ادراکی نشسته‌اند! 🔻🔻🔻🔻 💥 و بصیرت سیاسی 💠 های سیاسی روز ⬅️ بیانات http://eitaa.com/joinchat/888995841Cb3b584a635
۲۴ دی ۱۴۰۱
💥 مجید قربانخانی بچه یافت‌آباد تهران سال‌ها کج‌روی کرد، قلدری کرد درآورد. چاقوکشی کرد و به این شکل جوانی کرد، ولی لقمه‌های پدر آخر داستان زندگی مجید رو نجات داد و مجید آن لات و قلدر کوچه‌های یافت‌آباد شرافتمندانه در راه از حریم ولایت دنیا رو ترک کرد. ❌ جایگاه عالی نظامی، جهادگر در راه خدا، سیاستمدار جمهوری اسلامی، شخصیت پینه بسته و یقه بسته در راه اطاعت خدا... حال و روزش می‌شود به خاطر جاسوسی برای دشمنان خداوند...! ✅ زندگی در این دنیا پر از عبرت‌هاست اگر انسان چشم باز کند و ببیند و بگیرد. @basirat67
۲۴ دی ۱۴۰۱
💥 اولویت در دوگانه «تبیین» و «باتوم» 🔴 قسمت اول ✅ ‌عنوان در سخنان رهبری کلید واژه‌ای برای ایجاد ساختار و تشکیل قرارگاه در این زمینه شده است. از منظومه فکری رهبری برمی آید آنچه ایشان انتظار دارد عملکرد در این حوزه است نه صرفاً تشکیل مجموعه‌هایی که اثر بخشی آن‌ها مورد تردید باشد. از نگاه نگارنده مهم‌ترین فراز سخنان رهبر حکیم انقلاب در رابطه با جهاد تبیین، در دیدار امسال ایشان با مردم قم در ۱۹ دی بیان شد و ایشان بین دو گانه مرز مشخصی ایجاد کردند. آنجا که فرمودند: 💠 «نقشه‌های بدخواهان، تبلیغات و به قول خودشان است که علاج آن، «تبیین» صحیح حقایق از زبان‌های مختلف و با ابتکار و نوآوری است چرا که راه برطرف کردن اثرگذار بر ذهن جوان و نوجوان «باتوم» نیست بلکه تبیین و است.» 👈 پس از این سخنرانی برای خیلی این سؤال پیش آمد که اگر قرار است در مواجهه با پدیده‌های مختلف اجتماعی یا سیاسی، تبیین مبنای عمل قرار گیرد، پس جایگاه و برخورد با عوامل قانون شکن و کسانی که جامعه را به خطر می‌اندازند، چه می‌شود؟ برای رفع این ذهنیت و برداشت نادرست از نگاه رهبر انقلاب به جایگاه «تبیین و باتوم» لازم است این موضوع را در دستگاه « » مورد بررسی و کنکاش قرار دهیم. در الگوی تحلیل فضایی در مواجهه با پدیده‌ها ما با چهار سطح فردی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی مواجه هستیم. 1⃣ به حوزه‌ای اطلاق می‌شود که در آن پدیده‌ها تحت تأثیر شاخصه‌های شخصی افراد همچون علایق و سلایق و مؤلفه‌های ژنتیکی تعریف و تحلیل می‌شود. طبیعی است پدیده‌هایی که در حیطه فردی قرار دارند از حیث مدیریت تابع قدرت نیستند به آن مفهوم که قدرت رسمی نقشی در شکل‌گیری آن نداشته و اصلاح آن هم به سهولت نمی‌تواند توسط قدرت رسمی صورت پذیرد. در اینجا تبیین مهم‌ترین نقش و جایگاه را دارد و چاقوی اخلاق خواهد بود. یعنی همان کاری که پیامبر اکرم (ص) در با تألیف قلوب انجام دادند؛ بنابراین اتفاقاتی که در حوزه فردی می‌افتند مبنایی هستند. در اینجا با تبیین، کار‌های بسیاری را می‌توان انجام داد و مسیر حرکت یک جامعه را به و آرمان‌ها سوق داد. 2⃣ دومین سطح تحلیل در این الگو، است. دراین فضا پدیده‌ها، درون شبکه روابط اجتماعی قرار داشته و به طور مشخصی با منافع سلباً و ایجاباً ارتباط پیدا می‌کند. فضای اجتماعی مبتنی بر قواعد و ضوابط عرفی است. رفتار پیامبر اسلام در تابع قواعد و ضوابط اجتماعی بود. از همین رو بود که جامعه عرب نظر پیامبر را در حلف‌الفضول پذیرفت، چون متناسب با قواعد و ضوابط اجتماعی آن‌ها بود. دو سطح فردی و اجتماعی بیشترین اثر را در حوزه تبیین‌گری دارد و پذیرش آدم‌ها در این دو حوزه خیلی زیاد است. به‌ویژه اینکه در فضای اجتماعی با عنصر مواجه هستیم و افراد به نوعی منافع خود را در درون خانواده، مشترک می‌بینند. 🔻🔻🔻🔻 💥 و بصیرت سیاسی 💠 های سیاسی روز ⬅️ بیانات http://eitaa.com/joinchat/888995841Cb3b584a635
۲۵ دی ۱۴۰۱
💥 جمل و صفین و حکمیت تمام شد، عقل میگوید که در پیش است و نهروانیان کوردل برای همیشه به تاریخ خواهند پیوست ⚠️ اما من از می ترسم.... @basirat67
۲۶ دی ۱۴۰۱
💥 ‏دیروز ۲۶دی سالروز از ایران و اجرای لکه ننگ سیاست خارجه تاریخ انقلاب اسلامی، . @basirat67
۲۷ دی ۱۴۰۱
🔴 قسمت دوم 3⃣ سطح سوم تحلیل است که تبیین در این سطح و به سهولت دو سطح قبلی نبوده و تأثیرآن نیز به مراتب کمتر و ناپایدارتر خواهد بود. فضای سیاسی حوزه‌ای است که در آن پدیده‌ها به صورت سلبی و ایجابی در ارتباط با قرار می‌گیرد. 👈 فضای سیاسی بر اساس قوانین است و حوزه سیاسی حوزه قدرت است و مبنای آن را هم قانون مشخص می‌کند؛ لذا عمل در حوزه سیاسی خیلی محدود‌تر از حوزه فردی و اجتماعی است. جنس تبیین در حوزه سیاسی با جنس تبیین در حوزه‌های فردی و اجتماعی متفاوت است چرا که در حوزه سیاسی مبنا است و تبیین‌گری هم باید براساس قانون باشد. آن چیزی که در یا همین اتفاقاتی که در این سه ماه شاهد آن بودیم و بخشی از جامعه گرفتار درک نادرستی از فضای ملتهب جامعه شد با تبیین درست قانون و هشدار نسبت به عبور از آن می‌تواند صورت گیرد. نباید فراموش کرد که هر چه از سطح فردی و اجتماعی به سطح سیاسی و بالاتر از آن نزدیک شویم تبیین‌گری در آن حوزه سخت‌تر خواهد بود. البته این به آن مفهوم نیست که تبیین فقط خاص حوزه‌های فردی و اجتماعی است و دو حوزه پس از آن را شامل نمی‌شود. 4⃣ اما چهارمین سطح در تحلیل فضایی حوزه است. شاخص اصلی این حوزه ثبات و امنیت است. از نگاه دینی، پایداری امنیتی به این است که حوزه‌های فردی، اجتماعی و سیاسی فعال بوده و حاکمیت در انجام وظایف خود و جریان و جامعه در حوزه تبیین‌گری کار خود را به‌درستی انجام دهند. در این صورت است که حوزه امنیتی کوچک و کوچک‌تر شده و نظام سیاسی از ثبات پایدارتری برخوردار می‌شود. لایه یا سطح امنیتی یعنی ظهور و بروز . 👈 اینجاست که سخن از کاربرد «باتوم» هم مطرح می‌شود چراکه برای برقراری امنیت و ایجاد ثبات در جامعه اگر لازم باشد «باتوم» می‌تواند راهگشا باشد. 👈 البته در این سطح هم «تبیین» یک ضرورت است هرچند نوع تبیین آن متفاوت خواهد بود. یعنی همان کاری که در فتنه‌ها و یکی دو دهه اخیر در کشور انجام شد. ماموری که برقراری امنیت از وظیفه ذاتی اوست در راستای وظیفه خود از قوه قهریه و باتوم هم استفاده کند. اما وظیفه جامعه حتی در این مرحله این است که برای جدا کردن صف که تحت تأثیر هیجانات کاذب قرار گرفته اند، با تبیین شرایط و هشدار نسبت به جریان آشوبگر و عوامل پشت صحنه داخلی و خارجی، صف این مردم را از آشوبگران جدا کند. ✅ اینجاست که باید گفت سخنان رهبری به‌درستی باید فهم شود و بین دوگانه «تبیین» و «باتوم» نمی‌توان یکی را تأیید و دیگری را رد کرد. هرچند با تبیین است و اساس عمل باید تبیین باشد، ولی نمی‌توان و نباید باتوم را به عنوان یک ابزار منفی برای همیشه از دستور کار خارج کرد. در این دوگانه نباید فراموش‌کرد که «تبیین» اساس است و «باتوم» اضطرار. تبیین «حل کردن» است و «باتوم» جمع کردن. تبیین «چاره کار» است و «باتوم» در نبودن چاره. تبیین «قاعده» است و باتوم «استثنا». نتیجه تبیین «بلند ملت» است و نتیجه باتوم «کوتاه مدت». 🔻🔻🔻🔻 💥 و بصیرت سیاسی 💠 های سیاسی روز ⬅️ بیانات http://eitaa.com/joinchat/888995841Cb3b584a635
۲۷ دی ۱۴۰۱
💥 بزرگترین سیاست مدار دنیا ✅ این ابرمرد داره جهان رو میکنه به سمتی که کرده، برای تمام قطعات پازل برنامه اش نیز طرح و نقشه عملیاتی داره، ما از روی زمین و در دل ایران نمیتوانیم به خوبی متوجه بشیم و ببینیم، یک روزی متوجه اقداماتِ جهانیش میشیم که عملا به یک قدمی قله رسیده باشیم. 💠 در جای جای میشه اثر وجودی برنامه های ایشون رو حس کرد، از عمق آفریقا تا ته آمریکای لاتین یا حتی قلبِ ایالات متحده ، از شرقی ترین نقطه جهان تا غربی ترین نقطه و ... ⬅️ یقین داشته باشید مریدان و ارادتمندانش در سراسر جهان، دهها برابر داخل ایران هست. @basirst67
۲۸ دی ۱۴۰۱
💥 امام خامنه‌ای: ✅ جبهه دومی که با امیرالمؤمنین جنگید. جبهه‌ی بود. ناکثین، یعنی شکنندگان و در این جا یعنی . اینها اوّل با امیرالمؤمنین بیعت کردند، ولی بعد بیعت را شکستند. اینها مسلمان بودند و برخلاف گروه اوّل، بودند؛ 💠 منتها خودیهایی که حکومت علی بن ‌ابی طالب را تا آن جایی قبول داشتند که برای آنها قابل قبولی در آن حکومت وجود داشته باشد؛ با آنها مشورت شود، به آنها داده شود، به آنها حکومت داده شود، به اموالی که در اختیارشان هست - ثروتهای - تعرّضی نشود؛ . 💥 و بصیرت سیاسی 💠 های سیاسی روز ⬅️ بیانات 👇👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/888995841Cb3b584a635
۲۸ دی ۱۴۰۱
💥سکوت علامت نفاق... ✅ در بین و نماز خوان یکی از مسائلی که امروزه باب شده است این است که کسی که سر به زیر تر باشد و به کسی کار نداشته باشد مومن تر است... اما آیا واقعا چنین است؟ 💠 در واقع در زمان امیر المومنین علیه السلام بعضی ها بودند که نماز میخواندند روزه میگرفتند حتی شبها را میگرفتند اما در جنگ با خوارج همراه شدند و در جنگ صفین رای به حکمیت دادند و در مورد ولی زمان کردند... یک نمونه بزرگ برای اشخاص بی بصیرت و غیر سیاسی در عین عبادت کثیر است... 👈 و هم اکنون بسیاری از افراد مقبول نزد مردم از حیث خود را از مباحث سیاسی جدا دانسته و از آن کراهت دارند... و در بزنگاه هاست که این نوع تفکر میخورد و مهلک است... تاریخ در حال است خود را به غافله عاشورا برسانیم... ◀️ الا ولا یحمل هذا الالم الا اهل البصر والصبر 💥 و بصیرت سیاسی 💠 های سیاسی روز ⬅️ بیانات 👇👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/888995841Cb3b584a635
۲۹ دی ۱۴۰۱
💥 حضرت امام خامنه‌ای (دامت برکاته) ✅ من مکرر این جمله‌ی امیرالمؤمنین را به نظرم در در گفتارها بیان کردم که فرمود: «الا و لایحمل هذا العلم الّا اهل البصر و الصّبر». 💠 میدانید، پرچم امیرالمؤمنین از پرچم پیغمبر، از جهاتی بیشتر بود؛ چون در پرچم پیغمبر معلوم بود، هم معلوم بود؛ در زیر پرچم امیرالمؤمنین دشمن و دوست آنچنان . دشمن همان حرفهائی را میزد که دوست میزند؛ همان نماز جماعت را که تو اردوگاه امیرالمؤمنین میخواندند، تو اردوگاه طرف مقابل هم - در جنگ جمل و صفین و نهروان - میخواندند. 👈 حالا شما باشید، چه کار میکنید؟ به شما میگویند: آقا! این طرفِ مقابل، است. شما میگوئید: اِ، با این نماز، با این عبادت! بعضی‌شان مثل که خیلی هم عبادتشان آب و رنگ داشت؛ خیلی. 💥 و بصیرت سیاسی 💠 های سیاسی روز ⬅️ بیانات 👇👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/888995841Cb3b584a635
۱ بهمن ۱۴۰۱
💥 سپاهیان 1⃣ یا لباسشان خاکی‌است در به مردم.... 2⃣ و با خونی است، در از مردم. ✅ ولذا امام فرمود «اگر سپاه نبود کشور نبود».... و دشمن حرف امام را خوب فهمید.... و از توطئه بر علیه دست نخواهد کشید. @basirat67
۱ بهمن ۱۴۰۱
❌ با دقت مطالعه کنید ❌ 💥 را گفته‌اند بسیار بود و به همین علت در ماجرای از عمروعاص فریب خورد و آن درتاریخ اسلام را رقم زد. داستان اما به همین نقطه ختم نمی‌شود، ابوموسی شخص بسیار بود تا آنجا که وقتی از شهری به شهر دیگر نقل مکان می‌کرد، او را - که به یقین حصیر و زیلو و امثال آن نبود- ده‌ها شتر به دوش می‌کشیدند. ✅ آیا کسی با این انبوه می‌تواند در حادثه، نظیر حکمیت در صفین به حاکمیت علی علیه‌السلام تن بدهد؟! همان علی(ع) که در اولین روزهای خلافت ظاهری خود عهد کرده و بر این عهد استوار مانده بود که اموال به غارت رفته را حتی اگر خشتی شده و در بنایی به کار رفته و یا به کابین همسران درآمده باشد، . جناب ابوموسی را با حاکمیت این نگاه بر جامعه مسلمین چه کار؟! 💠 امام راحل ما -رضوان‌الله تعالی علیه- می‌فرمودند: « تنها آنهایی تا با ما هستند که و محرومیت را چشیده باشند. فقرا و متدینین بی بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعی هستند، ما باید تمام تلاشمان را بنماییم تا به هر صورت که ممکن است خط اصولی دفاع از را حفظ کنیم» (صحیفه امام(ره)- ج 21 ص86). 💠 باز هم از حضرت امام(ره) است که؛ «آنهایی که در ، راحت و آرمیده‌اند و فارغ از همه رنج‌ها و مصیبت‌های جانفرسای ستون محکم انقلاب و پابرهنه‌های محروم، تنها ناظر حوادث بوده‌اند و حتی از دور هم دستی بر آتش نگرفته‌اند، نباید به تکیه کنند که اگر به آنجا راه پیدا کنند، چه بسا انقلاب را یکشبه و حاصل همه زحمات ملت ایران را بر باد دهند. چرا که اینها هرگز عمق راه طی شده را ندیده‌اند و فرق و سینه شکافته و ملت را به دست از خدا بی‌خبران مشاهده نکرده‌اند» (صحیفه امام(ره) ج 20 ص 333) 👈 در ماجرای برخی از فرزندان ، آنچه بارها بیشتر از میزان دریافتی آنان اهمیت دارد، فاجعه است که حضور اینگونه افراد در مسئولیت‌های حساس به دنبال خواهد داشت. کسانی که علی‌رغم فقر و تنگدستی محرومان و مستضعفان - بخوانید - با دریافت حقوق‌های نجومی به بیت‌المال می‌کنند بی‌تردید افراد شایسته‌ای برای تصدی مدیریت‌ها و مسئولیت‌های نظام اسلامی نیستند. و در پیش‌روی مردم و نظام نه فقط کمترین انتظار گره‌‌گشایی از آنان وجود ندارد، بلکه بیم آن می‌رود که برای حفظ موقعیت خود و آنچه به بر آن چنگ انداخته‌اند، دست به دیگری نیز بزنند. افرادی از این دست به آسانی از سوی دشمنان گوش‌خوابانیده مردم و نظام خواهند بود و این خطر حتی اگر در حد و اندازه یک احتمال نیز باشد- که هست- جای کمترین درنگی در و مجازات آنان باقی نمی‌گذارد. 🔻🔻🔻🔻🔻 ⬅️ شبکه تحلیلی حزب‌الله 💥 و بصیرت سیاسی ✅ های سیاسی روز 💠 بیانات کلیک کنند 👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/888995841Cb3b584a635
۲ بهمن ۱۴۰۱
💥 اروپا نه از موضع قدرت بلکه از روی و سراسیمه و آشفته از یک‌سو را تروریست می‌نامد و از سوی دیگر گذرگاه مذاکرات را نمی‌بندد و بر تعلیق آن مهر تأیید نمی‌زند. ✅ به واقع غرب در رویارویی در برابر از ایجاد تا استمرار و پیشرفت در ابعاد مختلف وامانده است و این تلاش‌ها همان است و بس. @basirat67
۲ بهمن ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲ بهمن ۱۴۰۱
💥 شهید "احسان قاسمیه" : در اسلام نداریم، همه مسلمانان باید به هر نحوی در صحنه نبرد بین حق و باطل شرکت کنند وگرنه خود نیز باطلند. ✅ برخی نیز در فانتزی های ذهنی خود را پیشنهاد میدهند و میگویند: ما را چه به اختلافات فیمابین رژیم اشغالگر قدس و ؟! ما را چه به جنگ با سوریه و عراق؟! ما باید شیوه بیطرفی را پیش بگیریم، خود را قوی کنیم و و مردم خود را تامین کنیم... 💠 با دست امیرالمومنین علی علیه السلام (حق) بیعت نکرد و شیوه بیطرفی را انتخاب کرد اما پس از چندی با پای آن خونریزِ سفاک (باطل) با خفت و ذلت بیعت کرد... 💠 ایران در اعلام بیطرفی کرد اما توسط سلطه گران اشغال شد، مردمش مورد ظلم و ستم قرار گرفتند، از جمعیتش را از دست داد و سالها زیر یوغ جبهه باطل قرار گرفت... ⬅️ اگر ما در قرار نگیریم و از حق دفاع نکنیم؛ لاجرم در جبهه باطل قرار خواهیم گرفت. و بیطرفی نیز عملا حمایت از باطل و در حقانیت یاران حق است. ما نمیتوانیم به بهانه سکوت، خود را مصون از تبعات عدم همراهی با حق کنیم. همه آنان که از تا شهادت صدیقه کبری سلام الله علیها سکوت کردند، عملا در زمره به اهل بیت عصمت و طهارت قرار گرفته اند. 🔻🔻🔻🔻 💥 و بصیرت سیاسی 💠 های سیاسی روز ⬅️ بیانات http://eitaa.com/joinchat/888995841Cb3b584a635
۳ بهمن ۱۴۰۱
💥 جنگ رسانه‌ای ابزار مهم جنگ شناختی است ✅ امروزه عمدتاً از طریق رسانه‌ها، و گمراه کردن افکار عمومی در حال پیاده‌سازی است. در ، ذهن مخاطب اسیر می‌شود؛ باید تلاش کنیم آن‌ها را که گرفتار شده‌اند، آزاد کنیم. راه آزاد کردن این افراد است؛ 💠 اکنون باید به مسئله تبیین به‌عنوان یک جهاد نگاه کنند. هرچقدر جهاد تبیین به‌درستی انجام شود و در جنگ شناختی برملا شود و هرچقدر رسانه‌های مهاجم جنگ شناختی مانند رسانه ، بی‌بی‌سی و ... بی‌اعتبار شوند به آزادسازی اذهان مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانانی که امروز بیش از هرکس دیگری این جنگ شناختی شده‌اند، کمک می‌شود. @basirat67
۴ بهمن ۱۴۰۱
💥 وقتی با قرآن، اسلام را شکست دادند... ✅ امام خمینی(ره): قرآنی که کردند در مقابل امیرالمؤمنین - سلام الله علیه - با معاویه، امیرالمؤمنین را شکست داد؛ با حربه قرآن، و الّا چند دقیقه دیگر، چند ساعت دیگر اگر مانده بود، آثاری از نمی‌ماند، لکن حیله کردند، قرآن آوردند [که‌] ما مُسْلم، شما هم مُسلم، أشهد أن لا اله الاالله؛ این قرآن. 💠 این بدبخت احمق، ، که امام را نشناخته بود [ند]، هر چه حضرت امیر گفت: آقا صبر کنید، [گفتند:] خیر نمی‌شود، قرآن، الحکم للَّه، نمی‌شود، نمی‌شود، نمی‌شود. ⬅️ می‌خواستند حضرت امیر را همین اصحاب، این خوارجْ اصحاب حضرت بودند؛ حضرت بودند. آنها حیله کردند؛ قرآن را بالای نیزه‌ها کردند که «الْحَکَمُ بَیننا وَ بَینکمْ کتابُ الله؛ الْحَکَمُ کتابُ الله». حضرت [پیغام‌] فرستاد به اصحابش که جنگ می‌کردند که آقا برگردید. گفت: آقا بدهید یک ساعت دیگر مانده. 👈 حضرت فرمود: می‌کشند اینها مرا؛ ریخته‌اند دورم؛ شمشیرها کشیده‌اند؛ اگر نیایید می‌کشند. ، اسلام را شکست دادند... صحیفه امام، جلد ۱، صفحه ۳۰۲ 🔻🔻🔻🔻 💥 و بصیرت سیاسی 💠 های سیاسی روز ⬅️ بیانات http://eitaa.com/joinchat/888995841Cb3b584a635
۵ بهمن ۱۴۰۱
💥 امام خامنه‌ای(مدظله): مایحتاج حکومت از خریداری شود. ، جز این چیز دیگری نیست. ✅ راه پیشرفت بیشتر کشور در و خودکفا شدن است و منتظر نشستن برای رفع تمام ؛ سرابی است که هر دولتی به دنبال آن برود قطعا شکست خواهد خورد. اگرچه برای این قضیه لازمه سیاست و دیپلماسی است. @basirat67
۶ بهمن ۱۴۰۱
💥 امام خمینی ره: ✅ امروز نابودی تا آخر است؛ اسلام است تا آخر دنیا 💠 مردم باید محکم و از اسلام و کشور دفاع کنند ⚠️ اگر کمی بنشینند، باید دست از اسلام بکشیم. @basirat67
۶ بهمن ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 به جز دیدنت آرزویی ندارم شب آرزوها تویی آرزویم شب آرزوها دعا کن ببینم که با قبر شش‌گوشه در گفتگویم @basirat67
۶ بهمن ۱۴۰۱
💥 محکمات اندیشه‌های امام‌ خمینی (ره) @basirat67   ✅ بهمن‌ماه فرصتی است برای نگاه به راهی که 43 سال از اسلامی طی کرده‌ایم. آرمان‌ها و اندیشه‌های معمار انقلاب اسلامی را کنیم و نسبت خود و جامعه کنونی را با آنچه که باید به آن دست می‌یافتیم، بررسی کنیم.   🎯 از سوی دیگر بهمن‌ماه فرصت تجدید قوا و خاطره مجاهدان و دوران ستمشاهی است که برای استقلال، آزادی، آبادانی و اعتلای دین و کشور سالیان زیادی از بهترین دوران عمر خود را در حبس‌ها، تبعیدها، زندان‌ها و شکنجه‌گاه‌های سپری کردند. اینان بیش از همه معنا و قدر آزادی و دینداری را می‌دانند.   👈 حال که سالیان زیادی از دوران نخست انقلاب فاصله گرفته‌ایم بازخوانی محکمات اندیشه‌های امام خمینی (ره) که و بنیادی نظام جمهوری اسلامی را شامل می‌شود، برای نسل جوان بیش از گذشته ضروری می‌نماید و از رهگذر این خوانش می‌تواند رفتار، عمل، گفتار و اقدامات مسئولان و را با آنچه که در کلام و اندیشه بنیانگذار جمهوری اسلامی بوده است به داوری نشست. در یک دسته‌بندی کلی، اهم اندیشه‌های امام خمینی را می‌توان در این موارد یافت: 1⃣ مردم: محوری‌ترین پایه و بنیاد اندیشه امام خمینی (ره) بود. مبارزه در دوران رژیم ستمشاهی یک بود. امام بر این باور بود که «قدرت منهای ، یک قدرت پوسیده است» و «حکومت بدون مردم، هیچ اساسی ندارد» و بر همین اساس بود که می‌گفت: « میزان رای ملت است».   2⃣ جمهوری اسلامی:‌ بهترین مدل برای اداره کشور است. امام، را حکومتی بر پایه «قانون»، «پرهیز از استبداد» و «جامعیت دین برای اداره کشور» می‌دانست و بر این اساس می‌فرمود که « کامل‌تر از دموکراسی غرب است».   3⃣ ولایت فقیه: امام را بزرگ‌ترین پشتوانه برای کشور و مردم می‌دانست؛ و بر این باور بود که «ولایت بر امور» یعنی «نگذارد این امور از مجاری خودش بیرون برود» و آن را «ضامن مقابله با استبداد» برمی‌شمرد.   4⃣ استکبارستیزی: امام همواره در گفتار و عمل مخالف بود. در سپهر اندیشه‌های امام، « دشمن شماره اول بشریت و ما ایرانیان است» و همواره از مردم دعوت می‌کرد که در انتخابات به کسانی رای دهید که «مستقل و مخالف بیگانگان باشند و از تشر نترسند».   5⃣ حمایت از فلسطین: یک سیاست راهبردی و ثابت سیاست خارجی جمهوری اسلامی است. امام روز جهانی را «روز رسول‌اکرم(ص) و روز مسلمانان» می‌دانست و خواهان اتحاد جهان اسلام برای مبارزه «علیه و رژیم اشغالگر قدس» بود.   6⃣ وحدت مسلمانان: امام آحاد جهان اسلام را یک امر ضروری برمی‌شمرد. «حفظ احترام مقدسات و اهل » و «پرهیز از اختلاف» را یک امر دائم و آن را «نشانه و هوشیاری» برمی‌شمرد.   7⃣ مسئولان خادم مردم: امام در نظام اسلامی را توفیق «خدمت به بندگان خدا» و « آنان و افتخار به آن» می‌دانست. هر گونه کارگزاران نسبت به مردم را برمی‌شمرد و بر همین اساس می‌فرمود: اگر به ایشان «خدمتگزار» بگویند بهتر است تا «رهبر» بگویند.   8⃣ اسلام سیاسی: امام می‌گفت اگر مبتنی بر «حفظ آزادی‌های مردم»، «استقلال کشور»، «حاکمیت قانون» و «مردم‌سالاری» باشد همه عناصر اسلام سیاسی را در خود جای داده است. امام با «تکیه بر فقه سنتی» باور داشت که « براساس مقتضیات زمان و مکان» و «اجتهاد پویای شیعی» قادر به در همه عصرها و نسل‌هاست.   👈 افزون بر اینها از «اسلام ناب‌محمدی(ص) در برابر »، «حمایت از مستضعفان و محرومان»، «مذمت روحیه مسئولان»، «حفظ اتحاد مردم و دولت»، «نکوهش ، قبیله‌گرایی و جناح‌بازی» را هم باید از دغدغه‌ها و اندیشه‌های مهم رهبر فقید انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت (ره) دانست. 🔻🔻🔻🔻 💥 و بصیرت سیاسی 💠 های سیاسی روز ⬅️ بیانات http://eitaa.com/joinchat/888995841Cb3b584a635
۷ بهمن ۱۴۰۱
💥 هزینه های یک سخنران ✅ گاهی یک ، علی رغم میل باطنی در هزینه سازی برای جریانِ همراه، با عدم رعایت نکات گفته شده، باعث ها و حاشیه سازی های بعضا گزافی میشود که تا سالها بعد آن بر پیکره آن جریان و جامعه مخاطب باقی میماند. 💠 آیا بهتر نیست شخصیت های دارای جایگاه اجتماعی و محبوبیتِ درون گفتمانی، در خصوص مطلبی که میخواهند در سخنرانی های خود مطرح کنند، با و خیرخواه مشورت کنند و پس از آن قالب مناسبی را در بیان آن انتخاب کنند تا از ایجاد و هزینه جلوگیری شود؟! 🔻🔻🔻🔻 💥 و بصیرت سیاسی 💠 های سیاسی روز @basirat67
۷ بهمن ۱۴۰۱