⛔️ آیا روحانی در سال ۱۴۰۰ دوباره رئیس جمهور میشود؟!!!
✍🏻 قنبر عیسی پور
🔹یکی از نکاتی که حضرت آقا در سخنرانی اول فروردین نسبت به آن هشدار دادند، مدیریت فضای مجازی ایران توسط آمریکا و اسرائیل بویژه در انتخابات بود.
🔻یادمان نرود که فضای مجازی خصوصاً آمد نیوز، چقدر در انتخابات ۹۶ و روی کار آمدن مجدد حسن روحانی نقش داشته است.
🔸مگر در اعترافات روح الله زم نیامده بود که همه سرویس های جاسوسی دنیا، مأموریت داشتند که حسن روحانی را روی کار بیاورند و از طریق او کشور را به نقطه جوش برسانند؟!!!
🔴 دقیقاً همین خطر برای انتخابات ۱۴۰۰ نیز وجود دارد؛ چون به تعبیر حضرت آقا مسئولان ذیربط، نه تنها فضای مجازی را رها کرده اند که به این ولنگاری، افتخار هم میکنند.
🔹ما از عناصر معلوم الحالی چون روحانی، جهرمی، ابوالحسن فیروز آبادی هیچ انتظار نداریم اما از دادستان کل و بویژه از آیة الله رئیسی مطالبه ی جدی داریم و حتی از باب تذکر به مؤمن، مطالبه میکنیم که تا دیر نشده به عنوان مدعی العموم وارد شده، فضای مجازی را از سیطره ی دشمن نجات دهند.
🔸در غیر این صورت، هیچ بعید نیست که معاندین داخل و خارج، از طریق فضای مجازی و شایعه پراکنی ها و دروغ پردازی ها، افکار عمومی را فریب داده، انتخابات را کم رونق کنند یا خدای ناکرده دوباره فریدون صفت دیگری را روی کار بیاورند که در آن صورت، مسئولین مربوطه،بخاطر ترک فعلی که وجوبش بر همه آنها عینی و محرز بوده، پیش خدا و خلق، مؤاخذه خواهند شد.
9.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓آخرت در کجا قرار دارد، آیا همین دنیای کنونی است یا دنیای دیگر در مکان دیگری است، از نوع عالم ماده است یا رؤیاست؟
🔰 پاسخ:
اکثر دانشمندان اسلامی معتقدند که بهشت و جهنّم اکنون وجود دارند، نه این که بعداً آفریده خواهد شد.
برای وجود «بهشت و دوزخ» در بین مفسران دونظریه است:
1⃣ بهشت و دوزخ در باطن و درون این جهانند و بعضی از پرهیزکاران که درک و دیدی در این جهان دارند، (چشم برزخی دارند) بهشت و دوزخ را نیز می توانند با چشم حقیقت خود ببینند; مثل اینکه به وسیله فرستنده ای بسیار قوی صدای صوت دلنشین قرآن را در همه جای زمین پخش کنیم، و در نقطه دیگر زمین، از فرستنده دیگری با همان قدرت، صدایی فوق العاده دلخراش و ناراحت کننده، به همه جای زمین پراکنده شود.
2⃣ عالم آخرت و بهشت و دوزخ بر این عالم محیط است، و به اصطلاح، این جهان در شکم و درون آن جهان قرار گرفته است; مثل عالم جنین که در درون عالم دنیا است.
🌴 اگر می بینیم که قرآن می گوید: وسعت بهشت به اندازه وسعت آسمان ها و زمین است; بدین جهت است که انسان چیزی وسیع تر از آسمان و زمین در این عالم نمی شناسد تا مقیاس سنجش قرار گیرد.
✳️ همان گونه که بیان شد به طور قطع آخرت و قیامت و یا به عبارت دیگر، بهشت و دوزخ نه این دنیای کنونی است، بلکه واقعیتی است که پس از برچیده شدن بساط کنونی دنیا، بر پا می شود. علامه طباطبایی مفسّر بزرگ قرآن کریم در این باره که هر چند آخرت هم مانند دنیا آسمان و زمینی دارد، ولی آسمان و زمین آخرت غیر از آسمان و زمین دنیاست می فرماید: خدای تعالی در قرآن کریم برای قیامت آسمان و زمینی معرفی می کند که غیر از آسمان و زمین دنیاست: «یَومَ تُبَدَّلُ الاَرضُ غَیرَ الاَرضِ والسَّماواتُ وبَرَزوا لِلّهِ الواحِدِ القَهّار (ابراهیم، ۴۸); در آن روز که این زمین به زمین دیگر، و آسمان ها ]به آسمان های دیگری[ تبدیل می شود، و آنان در پیش گاه خداوند واحد قهار ظاهر می گردند.»
💢 و در جای دیگر خداوند متعال از اهل بهشت حکایت می کند که می گویند: «اَلحَمدُ لِلّهِ الَّذی صَدَقَنا وعدَهُ واَورَثَنَا الاَرضَ نَتَبَوَّاُ مِنَ الجَنَّةِ حَیثُ نَشاءُ (زمر، ۷۴); آن ها می گویند: حمد و ستایش مخصوص خداوندی است که به وعده خویش درباره ما وفا کرد و زمین ]بهشت[ را میراث ما قرار داد که هر جا را بخواهیم منزل گاه خود قرار دهیم چه نیکوست، پاداش عمل کنندگان» علامه طباطبایی(رحمه الله) در صدد این است بفرماید که صرف زمین و آسمان داشتن آخرت دلیل نمی شود منظور این باشد که آخرت در همین زمین و آسمان برقرار می شود.
________________________
📚 تفسیر المیزان ج ۱۲ ص ۲۴/ تفسیر نمونه ج۲ ص ۳۰۸
09 An sooye Marg (1397-12-19) Daneshgah Ferdosi Mashhad.mp3
11.51M
🔈 شرح و بررسی کتاب#آن_سوی_مرگ
📣 جلسه نهم
* برکات زیارت اهل قبور و برقراری ارتباط عاطفی با اموات
* آثار ملکوت دعا و خیرات برای اموات
* بهره مندی از ریزش افاضات و الهامات رحمانی در حرم امامان معصوم
* نعمت های بهشتی تابع اراده بهشتیان
* قبر ظاهری و قبر باطنی اموات
* ترسیم نمای باطنی بهشت برزخی برادر مهندس
📅 1397/12/19
⏰ مدت زمان : ۲۶:۴۷
#مشهد
#دانشگاه_فردوسی
✨بسْمِﺍﻟﻠَّﻪِﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِﺍﻟﺮَّﺣِﻴﻢ✨
💙ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺭﺳﻮﻝَ ﺍﻟﻠﻪ☀️
💚ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺍﻣﯿﺮَﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ☀️
💛ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏِ ﯾﺎ ﻓﺎﻃﻤﺔُ ﺍﻟﺰﻫﺮﺍﺀ☀️
❤️ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﻥِﺍﻟﻤﺠﺘﺒﯽ☀️
💜ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺣﺴﯿﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺳﯿﺪَ ﺍﻟﺸﻬﺪﺍﺀ☀️
💙ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﺍﻟﺤﺴﯿﻦِ ﺯﯾﻦَ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦ☀️
💚ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﻥِ ﺍﻟﺒﺎﻗﺮ☀️
💛ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺟﻌﻔﺮَ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﻥِ ﺍﻟﺼﺎﺩﻕ☀️
❤️ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﻮﺳﯽ ﺑﻦَ ﺟﻌﻔﺮٍ ﻥِ ﺍﻟﮑﺎﻇﻢ☀️ُ
💜ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﻮﺳَﯽ ﺍﻟﺮﺿَﺎ ﺍﻟﻤُﺮﺗﻀﯽ☀️
💙ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﻥِ ﺍﻟﺠﻮﺍﺩ☀️
💚ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﻥِ ﺍﻟﻬﺎﺩﯼ☀️
💛ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﻥِ ﺍﻟﻌﺴﮑﺮﯼ☀️
❤️السَّلامُ علیکَ یا بقیَّةَ اللهِ یا اباصالحَ المهدی☀️ ✨یاخلیفةَالرَّحمنُ و یا شریکَ القران ایُّها الاِمامَ الاِنسُ و الجّانّ سیِّدی و مَولایْ الاَمان الاَمان... ﻭ ﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﺑﺮﮐﺎﺗﻪ✨
✨اللهُـمَّ ؏َـجِّـلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج✨
✨اݪّلهُمَّ صَݪِّ عَݪے مُحَمَّد وَ آݪِ مُحَمَّد وَ عَجِّݪ فَرَجَهُمْ✨
°✺°🌺⚜°✺°🌺⚜°✺°🌺⚜°✺
#دعاے_عهد
❣ بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحیمْ ❣
🔆اَللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ🔅وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ🔅وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُور🔅وَ مُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجیلِ وَالزَّبُورِ
🔅وَ رَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ🔅وَ مُنْزِلَ #الْقُرْآنِ الْعَظیمِ🔅وَ رَبَّ الْمَلائِکَةِ الْمُقَرَّبینَ🔅وَالْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ
🔆اَللّهُمَّ إِنّى أَسْأَلُکَ بوَجْهِکَ الْکَریمِ🔅وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ🔅وَ مُلْکِکَ الْقَدیمِ🔅یا حَىُّ یا قَیُّومُ
🔆أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذى أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ🔅وَ بِاسْمِکَ الَّذى یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ🔅یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَىٍّ🔅وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَىٍّ🔅وَ یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ🔅یا مُحْیِىَ الْمَوْتى، وَ مُمیتَ الْأَحْیاءِ🔅یا #حَىُّ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ.
🔆اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ
#الْقائِمَ بِأَمْرِکَ🔅صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ الطّاهِرینَ🔅عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ🔅فى مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها🔅سَهْلِها وَ جَبَلِها🔅وَ بَرِّها وَ بَحْرِها🔅وَ عَنّى وَ عَنْ والِدَىَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ🔅وَ مِدادَ کَلِماتِهِ🔅وَ ما أَحْصاهُ عِلْمُهُ🔅وَ أَحاطَ بِهِ کِتابُهُ.
🔆أَللّهُمِّ إِنّى أُجَدِّدُ لَهُ فى #صَبیحَةِ یَوْمى هذا🔅وَ ما عِشْتُ مِنْ أَیّامى
#عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً لَهُ فى عُنُقى🔅لا أَحُولُ عَنْها وَ لا أَزُولُ أَبَداً.
🔆اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِه🔅وَالذّابّینَ عَنْهُ وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فى قَضاءِ حَوائِجِه🔅وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ🔅وَالْمُحامینَ عَنْهُ🔅وَالسّابِقینَ إِلى إِرادَتِهِ🔅#وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ.
🔆اَللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ🔅الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً🔅#فَأَخْرِجْنى مِنْ قَبْرى🔅مُؤْتَزِراً کَفَنى🔅شاهِراً سَیْفى🔅مُجَرِّداً قَناتى🔅مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعى🔅فِى الْحاضِرِ وَالْبادى.
🔆اَللّهُمَّ أَرِنِى الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ🔅وَ الْغُرَّةَ الْحَمیدَة🔅َوَاکْحَُلْ ناظِرى بِنَظْرَةٍ مِنّى إِلَیْهِ🔅وَ #عَجِّلْ فَرَجَهُ🔅وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ🔅وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ🔅وَاسْلُکْ بى مَحَجَّتَهُ🔅وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ🔅وَاشْدُدْ أَزْرَهُ🔅وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ🔅وَ أَحْىِ بِهِ عِبادَکَ🔅فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ:
🌷ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ أَیْدِى النّاسِ🌷
🔆فَأَظْهِرِ اللّهُمَّ لَنا #وَلِیَّکَ🔅وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ🔅الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِک🔅حَتّى لا یَظْفَرَ بِشَىْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ🔅وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ🔅وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ🔅وَ ناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ🔅وَ مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ🔅وَ مُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دینِکَ🔅وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ🔅وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدینَ.
🔆اَللّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ #بِرُؤْیَتِهِ🔅وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ🔅وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ.
🔆اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ🔅وَ عَجِّلْ لَنا #ظُهُورَهُ🔅إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ #قَریباً🔅بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ.
🌷اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان☆
🌷اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان☆
🌷اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان🌹
💠اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرج💠
هدایت شده از عطرِظهورِمولا
47.Muhammad.02.mp3
3.01M
🔹سوره #محمد سوره ۴۸ قرآن کریم
#تفسیر_صوتی_قرآن
#استاد_قرائتی
#تفسیر_نور
⚘تفسیر آیه ۲ سوره محمد⚘
#کانالعطرظهورمولا ↙️↙️↙️
@atr_ir
🌺 امام صادق علیه السّلام فرمودند: مَن فَتَحَ الله عَینَ قَلبِهِ وَ بَصیرَهَ عَینهِ بِالاعتِبارِ فَقَد أعطاهُ مَنزِلَهً رفیعَهً وَ زُلفَهً عظیمَهً؛
💠 «کسی که خداوند متعال چشم دل و دیده ی بصیرتش را برای عبرت گیری باز نموده در واقع مقامی والا و مرتبتی بزرگ به او عنایت کرده است.» بحارالانوار، ج ۶۸، ص ۳۲۶.
کانال بصیرت مهدوی
❣﷽❣ #بخش_هشتم_مکیال_المکارم #تکالیف_بندگان_نسبت_به_آن_حضرت_علیه_السلام 2⃣2⃣ تسليم بودن و عجله نك
❣﷽❣
#بخش_هشتم_مکیال_المکارم
#تکالیف_بندگان_نسبت_به_آن_حضرت_علیه_السلام
2⃣2⃣ تسلیم بودن و عجله نکردن
🔰بخش دوّم
در بيان گونه هاى عجله مذموم و آنچه از مفاسد بر آن مترتب مى شود، و اينكه سبب كفر و الحاد است.
1⃣گونه اوّل: گاهى عجله كردن در اين امر، و از دست دادن صبر و تحمّل سبب مى شود كه شخص از افراد گمراه كننده و ملحدى پيروى كند، كه ادعاى ظهور مى نمايند و جاهلان غافل از اخبار رسيده از امامان معصوم عليهم السلام را گمراه مى سازند، كه با جلوه دادن خيالهاى فاسدشان مطلب را بر عوام مشتبه مى نمايند، و آنان را به خرافات و انحرافات خود فرا مى خوانند، كه عجله كردن در اين امر او را برمى انگيزد تا از چنين افرادى بدون دليل و برهان پيروى كند، با اينكه امامان ما عليهم السلام براى ما علامتهاى حضرت صاحب الزمان عليه السلام را ذكر و بيان فرموده اند، و نيز علائم حتمى كه هنگام ظهور آن جناب واقع و ظاهر مى شود، به روشن ترين وجه يادآور گرديده اند، و به ما امر كرده اند كه بر اعتقاد به امامت ثابت بمانيم، و به كسى كه مدّعى نيابت گردد يا پيش از آشكار شدن آن علامتها ادعاى ظهور كند پاسخ مثبت ندهيم، از خداوند خواهانيم كه ما را از فريبِ جلوه گريهاى شيطان در پناه خود نگاهدارد.
2⃣گونه دوّم: بسا مى شود كه شتاب كردن در اين أمر سبب مأيوس شدن از وقوع آن مى گردد، كه نتيجه چنين عجله اى تكذيب پيغمبر و امامان عليهم السلام خواهد بود.
3⃣گونه سوم: احياناً شتابزدگى در اين امر مايه إنكار كردن حضرت صاحب الزمان عليه السلام مى شود، و اين از گونه پيشين استعجال شديدتر است، چون ممكن است شخصى به امامت امام دوازدهم معتقد باشد و بقاى آن حضرت را باور دارد، و در عين حال از ظهورش مأيوس و نااميد باشد به سبب طولانى شدن غيبت، و عجله كردن نسبت به آن، كه از هلاك شدگان خواهد گشت، و اين قسم دوم از اقسام عجله اى است كه مايه هلاكت و خسارت است، و قسم سوم اين است كه عجله كردن، او را به آنجايى كه حضرت را اصلاً انكار كند، مى كشاند، كه با گمان فاسد خود بگويد: اگر وجود داشت ظاهر مى شد.
4⃣گونه چهارم: عجله كردنى كه آدمى را در شك و ترديد مى اندازد، و اين نيز مانند گونه پيشين مايه بيرون رفتن از ايمان و داخل شدن در شمار ياران شيطان است، و امامان ما عليهم السلام در چند روايت فرموده اند كه: «اگر خداى تعالى مى دانست كه دوستانش به ترديد مى افتند حجّت خود را يك چشم برهم زدن از آنان پوشيده نمى داشت». اين روايات در كتاب كمال الدين و غيبت نعمانى و كتابهاى ديگر آمده است
📕(الغيبة نعمانى، ۱۰۲ فيما امر به الشيعه.).
5⃣گونه پنجم: آنچه سبب اعتراض كردن بر خداى تعالى نسبت به قضا و قدرش مى شود، و مايه اعتراض كردن بر امام در تأخير انداختن ظهورش مى گردد، آن است كه شخص بگويد: چرا آشكار نمى شود؟ و مانند اين سخنان را بر زبان جارى نمايد، كه عجله كننده در اين مورد به خاطر اعتراض و اشكال بر خداوند پيرو شيطان است.
#ادامه_دارد
📚 منبع:
#مکیال_المکارم (جلد دوم)
🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤