eitaa logo
کانال سیاسی 💥 بصیر 💥
4.5هزار دنبال‌کننده
21.1هزار عکس
11.1هزار ویدیو
110 فایل
مرجع مهمترین اخبار قبل از همه کانالها ( وعده صادق، محور مقاومت ، لبنان، سوریه، عراق، یمن و... ایران قوی) امام جامعه به افراد بصیر احتیاج دارد. شناسه کاربری مدیر👇👇 @sarbaz_emam_khameneii استفاده از همه مطالب کانال بدون ذکر منبع بلامانع است.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ بال جبرائیل را فرش محرم میکند، دست سردار حسین(ع)... 🔹مداحی حاج محمود کریمی در سال ۹۸ در حضور رهبر انقلاب و در آخرین حضور شهید سلیمانی 💥 بصیر 💥 ❇️ @basire_basir ❇️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️⚠️⚠️ ⛔️  انقلاب‌ها و گودال قتلگاه ⛔️ ◀️ قابل تکرار جامعه اسلامی در سال ۶۱ هجری برای هر تاریخی و هر انقلابی؛ جامعه‌ای که در آن حرف از دین و اسلام و قرآن بود اما فراموش شده بود... 💢 # بازخوانی و یادآوری # ارزش ها و آرمان های فراموش شده ی انقلاب اسلامی در کانال 🔸دهه پنجم🔸 💢 @daheye5 💥 بصیر 💥 ❇️ @basire_basir ❇️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🔴🔴 ⭕️ گریه‌ای که فریاد مقابل است⭕️ 🎥⭕️ امام خمینی ره : 💬 بچه‌ها و جوان‌های ما خیال نکنند که مساله، مساله ملتِ گریه است! این را دیگران القا کردند به شماها که بگویید «ملتِ گریه»! 💬 آنها از همین گریه‌ها می‌ترسند، برای اینکه گریه‌ای است که گریه بر مظلوم است؛ فریاد مقابل ظالم است. دسته‌هایی که بیرون می‌آیند، مقابل ظالم هستند؛ قیام کرده‌اند. 💬 مجالس روضه، ذکر مصایب مظلوم و ذکر جنایات ظالم، در هر عصری [مظلومان را] مقابل ظالم قرار می‌دهد. 💬 اینهایی که تزریق می‌کنند به شما «ملت گریه»، اینها می‌کنند. بزرگ‌هایشان و ارباب‌هایشان از این گریه‌ها می‌ترسند. ☸ آرشیو سخنان بزرگان انقلاب در کانال 🔹دهه پنجم🔹 برای # بازخوانی و یادآوری # ارزش ها و آرمان های فراموش شده ی انقلاب اسلامی ☸ 💥 بصیر 💥 ❇️ @basire_basir ❇️
. ♻️ نحوه برخورد امام حسین با فسق آشکار 🔰حمید رسایی: امام حسین(ع) دربیان چرایی عدم بیعت با يزيد می‌فرماید: «من هرگز با يزيد بيعت نخواهم کرد، چون يزيد مردی است فاسق که فسق خود را آشکار کرده، شراب می‌خورد، سگ بازی می‌کند و ما خاندان رسول خداييم». حالا جالب می‌شه شما به طرف بگید بیا داخل هیأت همین امام حسین، شرابم خوردی خوردی، لهو و لعبم کردی کردی، کشف حجابم کردی کردی! عزیز جان! امام حسین (ع) برای جذب همه است اما نه برای تشویق، ترویج، تایید و ارتکاب به گناه! وقتی طرف در حالت انجام فعل حرام است و است، باید به او یادآوری کرد که امام حسین(ع) چرا به شهادت رسید والا یزید با چنین حسین و چنین مجالس حسینی، مشکلی ندارد. 👈 یادداشت‌های حمید رسایی را   (اینجا)   بخوانید 💥 بصیر 💥 ❇️ @basire_basir ❇️
7.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢💢💢 🎥⭕️ استاد شهید مرتضی مطهری: نماز نمی‌خوانم، به جای آن برای دستگاه امام حسین(ع) نوکری می‌کنم! معلوم‌ می‌شود نه خدا را شناخته‌ای و نه امام حسین(ع) را! 💥 بصیر 💥 ❇️ @basire_basir ❇️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ◉ فقط برادر نبود ویژگی های حضرت عباس علیه السلام چه بود؟! وقتی میگوییم "کلّنا عباسُکِ یا زینب" باید از فضائل او نیز بهره داشته باشیم. 💥 بصیر 💥 ❇️ @basire_basir ❇️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
🔰هدف قیام امام حسین علیه السلام «اُرِيدُ أن آمُرَ بِالْمَعرُوفِ و أنهي عَنِ الْمُنكَرِ» است/بخش اول 🔹دکتر سعید جلیلی نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، روز سه‌شنبه ۳ مرداد در سی و سومین جلسه از سلسله جلسات حکمت سیاسی اسلام در قرآن به ارائه موضوع «امر به معروف و نهی از منکر» پرداخت. یکی از تمایزات اندیشه سیاسی اسلام و بلکه یکی از امتیازات آن، موضوع امر به معروف و نهی از منکر است. / هدف قیام امام حسین علیه السلام «اُرِيدُ أن آمُرَ بِالْمَعرُوفِ و أنهي عَنِ الْمُنكَرِ» است / امر به معروف و نهی از منکر یک موضوع در کنار سایر موضوعات نیست بلکه تجمیع همه خوبی‌‌هاست و نهی و بازداشتن از همه بدی‌هاست. 🔸در اندیشه اسلام یکی از موضوعاتی که متفاوت با سایر اندیشه‌هاست و اندیشه‌های دیگر به آن نپرداخته‌اند، مفهوم امر به معروف و نهی از منکر است. 🔸هدف از تشکیل دولت و کار ویژه حکومت ها چیست؟ یکی از بحث‌ها در نظام‌های سیاسی و اندیشه‌های سیاسی، بحث کارویژه‌های دولت و یک نظام حکومتی است. یکی از کارویژه‌ها که همه اندیشه‌های سیاسی و دولت‌ها آن را قبول دارند، دفاع از یک قلمرو است. یکی دیگر از کارویژه‌هایی که برای دولت‌ها تعریف شده، دفاع از حقوق انسان‌ها، حرمت انسان‌ها و صیانت از آنهاست. متقابلاً برای جامعه هم یک حقوقی تعریف می‌شود که چگونه از این حقوق و از این ملاحظاتی که باید درباره انسان‌ها و آحاد یک جامعه رعایت شود، دفاع کنند. برخی از مباحثی که در غرب تحت عنوان جامعه مدنی مطرح می‌شود بر این اساس است که ساز و کاری را پیدا کنند که از انسان و آحاد جامعه و حقوقی که دارند، دفاع شود. 🔸در اندیشه اسلام علاوه بر آن مباحثی که وجود دارد، وظایفی که دولت‌ها دارند، وظایفی که در جامعه شکل می‌گیرد و نهادهای اجتماعی و مدنی بر این وظیفه قیام می‌کنند، یک مسئله و ملاحظه‌ای وجود دارد که می‌گوید اگر ما که صحبت می‌کنیم از حقوق انسان‌ها، از کرامت انسان‌ها، از اینکه انسان باید حرمت داشته باشد و حقوقش رعایت شود، این حقوق فقط مالکیت خصوصی نیست. 🔸در اندیشه غرب، در اندیشه جان لاک شاید مهم‌ترین وظیفه‌ای که برای دولت بیان می‌‌کند، دفاع از مالکیت خصوصی است و می گوید دولت‌ها بر این اساس شکل می‌گیرد که بتوانند از مالکیت خصوصی موجود در جامعه دفاع کنند و اگر انسان‌ها مالکیتی دارند، کسی متعرض به آن نشود. بعد می‌گوید به همین خاطر است که برخی از انسان‌ها حقوقشان را به دولت می‌دهند چون در ازایش بیاید و از مالکیت خصوصی آن‌ها دفاع کنند. 🔸اگر صحبت می‌شود از حرمت و کرامت و برخی ملاحظات درباره حقوق انسان، یک امتیاز اندیشه اسلام نسبت به سایر اندیشه‌ها این است که یک مقوله‌‌ای را تعریف می‌کند که طبق آن، تک تک آحاد انسان‌ها و آحاد یک جامعه برایشان یک مسئولیت و یک کارویژه مطرح می‌شود. آن کار ویژه چیست؟ این است که اگر انسان حرمت و حقوق و کرامت دارد، اگر می‌گوییم انسان و جامعه می‌خواهد به سمت یک حرکت متعالی سیر کند، تک تک آحاد جامعه وظیفه دارند در این زمینه ایفای نقش کنند. ‌‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
🔰هدف قیام امام حسین علیه السلام «اُرِيدُ أن آمُرَ بِالْمَعرُوفِ و أنهي عَنِ الْمُنكَرِ» است/بخش دوم 🔸یکی از امتیازات و تمایزات اندیشه اسلام این است که خیلی از کارویژه‌هایی که برای دولت برشمرده می‌شود؛ کارویژه مشترک است و فقط وظیفه دولت نیست. 🔸کارویژه مشترک است یعنی چه؟ یعنی مثلاً در مورد همین دفاع که یک کارویژه مورد اجماع است که همه می‌گویند دولت‌ها وظیفه‌شان دفاع از یک قلمرو است، دیگر این دفاع از قلمرو فقط وظیفه دولت نیست بلکه تک تک آحاد این جامعه هم در این زمینه وظیفه دارند. ما همین را در دفاع مقدس به خوبی مشاهده کردیم و اکتفا نکردیم که این وظیفه دولت و نیروهای مسلح است؛ بلکه در کنار آن آحاد جامعه هم در این زمینه برای خود نقش تعریف کردند و مسئولیت قائل بودند. از آن کسی که می‌رفت در جبهه و در قالب رزمنده ایفای نقش می‌کرد تا یک پدر و مادر سالخورده‌ای که در یک روستا با کارهای پشتیبانی جنگ برای خودشان ماموریت تعریف می‌کردند. این در مسائل دیگر هم وجود دارد؛ مثلاً در مقوله عدالت که از کارویژه‌های دولت‌هاست و برخی از اندیشه‌ها به آن قائل هستند. در اندیشه اسلام وقتی می‌گوید «قُلْ أَمَرَ رَبِّي بِالْقِسْطِ»، یک وظیفه مسئول و مسئولین این است که مامور هستند به برپایی قسط و عدالت. اما فقط این نیست؛ خداوند این را برای تک تک مردم هم قائل شده است، «لِيَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ». اگر می‌خواهید عدالتی در جامعه شکل بگیرد، در کنار آن کارویژه و وظیفه‌ای که مسئولین انجام می‌دهند، تک تک آحاد جامعه هم وظیفه دارند قیام به قسط کنند. یک زمانی مطرح می‌شود دولت به معنای قوای سه‌گانه باید حرمت من را به عنوان شهروند حفظ کند که این درست هم هست؛ یک زمان هست که بیان می‌شود که با قوانینی که می‌گذارد و ساز و کارهایی که می‌اندیشد، باید حق و حریم شهروندان را حفظ کند؛ اما یک زمانی هست که می‌گوید این حق را نه تنها او دارد، بلکه تک تک آحاد جامعه هم در حد وسع‌شان نسبت به این موضوع وظیفه دارند، آن هم در یک حد خیلی بالاست نه حداقل. یعنی اگر به یک فردی تهمتی زده شده، دروغی گفته شده، باید یک دستگاه‌هایی باشند که او بتواند مراجعه کند و نسبت به آن ظلمی که نسبت به او شده و تعرضی که به او شده، طرح دعوا کند و دولت وظیفه دارد که این موضوع را پیاده کند. ‌‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily