هدایت شده از پاسداران انقلاب
16.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دیدم اغتشاشگران، فراخوان داده اند که مسلح شوید!/ حالا دیگر شکندارم یکی ازپروژههای طراحی شده برای ایران سوریهسازی است
🔹امروز نیروگاه برق حلب بودیم.این فیلم را از داخل نیروگاهی گرفتم که ۷سال پیش داعشیها منفجرش کردند و هنوز مردم سوریه و حلب از بی برقی رنج میبرند. برخی مناطق فقط ۴ساعت در روز برق دارند. این خزان، حاصل فریب بهار عربی در سوریه بود!
🔹حالا دیگر شکندارم یکی ازپروژههای طراحی شده برای ایران سوریهسازی است. طراحی پیچیده دشمن در سوریه اگر چه شکست خورد اما مردم سوریه تا دهها سال دیگر هزینهاش را خواهند داد.
🔹سوریه قبل از جنگ رشد ۷درصدی در اقتصاد داشت و اگر سوریها سال۲۰۱۱ زودتر از آنکه تروریستها وارد میدان شوند هوشیاری به خرج میدادند امروز سوریه یکی از اقتصادهای پیشرو جهان عرب بود.یکی از علل حمله به سوریه همین بود.اما متاسفانه مردم سوریه دیر متوجه طراحی پشت صحنه شدن و شد آنچه شد.
🇮🇷 پاسداران انقلاب
@pasdarane_enghelab
نکته تفسیری صفحه ۹:
بنی اسرائیل ناسپاس:
پس از نجات بنی اسرائیل از چنگال فرعون و رخ دادن حوادثی، حضـرت موسی علیه السلام به آنان دستور داد که وارد سرزمین مقدّس فلسطین شوند و با عزّت و افتخار در آنجا زندگی کنند؛ ولی آنان مانند همیشه بهانه جویی را شروع کردند و گفتند: «در آنجا افرادی زورگیر و ستمگر هستند و ما جرأت وارد شدن به آن را نداریم. خودت با خدایت به آنجا بروید و با آنها بجنگید. ما همین جا نشسته ایم!» خداوند از این نافرمانی خشمگین شد و آنان را به چهل سال سرگردانی در بیابان مجازات کرد. بنی اسرائیل که در بیابانی خشک و سوزان، گرفتار شده بودند، از تشنگی و گرسنگی و گرمای آفتاب به حضـرت موسی علیه السلام شکایت بردند. حضـرت موسی که پیامبر مهربان بنی اسرائیل بود، از خدا خواست که به آنان رحم کند. خدای مهربان نیز به آنان لطف کرد و سختیهای بیابان را برایشان آسان کرد و به موسی فرمود که با عصایش به سنگی ضربه بزند. در این هنگام، دوازده چشمه به عدد قبایل بنی اسرائیل از آن سنگ فوران کرد چنان که هر قبیله یک چشمه آب داشت و از آن سیراب می شد.
برای در امان ماندن بنی اسرائیل از گرمای آفتاب، خدا ابری فرستاد که مانند سایبان، بالای سرشان قرار می گرفت. برای برطرف شدن گرسنگی شان نیز دو غذای مقوّی و لذیذ به نامهای «مَنّ» و «سلوی» در اختیارشان گذاشت و آنها بدون هیچ رنج و دردسری از آنها استفاده می کردند. «منّ»، چیزی مانند عسل بود که فراوان در شکاف سنگها و شاخه های درختان پیدا می شد؛ «سلوی» نیز پرندهی کوچکی بود که معجزه آسا و به راحت در اختیارشان قرار می گرفت و هر اندازه می خواستند، از آن صید می کردند. آری، با همه ی ناسپاسی بنی اسرائیل، باز هم خدا آنان را فراموش نکرد و به آنان نعمت بخشید؛ ولی آن قوم نادان، دوباره بهانه گرفتند که ما از این وضع خسته شده ایم؛ چقدر منّ و سلوی بخوریم؛ ما غذاهای رنگارنگ می خواهیم؛ سبزی و خیار و سیر و عدس و پیاز! حضـرت موسی علیه السلام از این رفتار آنان ناراحت شد و فرمود: «آیا حاضرید مانند گذشته، برده و خدمتکار دیگران باشید؛ ولی سیر و پیاز و عدس داشته باشید؟ آیا این آزادگی و عزت را می خواهید به قیمت سبزی و خیار بفروشید؟ اکنون که چنین است، در یکی از این شهرها ساکن شوید که چیزهایی که خواسته اید، در آن هست؛ ولی از آزادگی و عزّت خبری نیست.» [1]
آری، قوم بنی اسرائیل، سرگذشتی عجیب و عبرت آموز دارد. آنان به سبب ناسپاسی شان دچار محرومیّت های بسیار شدند. ما نیز باید از خطر این خلق و خوی زشت به خدا پناه بریم. کمی به نعمتهایی که داریم، بیندیشیم: بهراحت نگاه می کنیم، به خوبی می شنویم، قلبمان خوب کار می کند و به آسانی نفس می کشیم، و البتّه شمارش نعمتهای خدا پایان ندارد. ما در این نعمتها غرق شده ایم؛ اما گاهی بهانه می گیریم. مشکلات کوچک را بزرگ می شمریم و حتّی برای برخی چیزهای بی ارزش، خود را بیچاره ترین انسان روی زمین فرض می کنیم! فراموش نکنیم که راز ماندن نعمتها، سپاسگزاری از خداوند است، و ناسپاسی، آنها را از دست ما بیرون می کشد. پس سخن مولای خود، علی علیه السلام ، را به یاد داشته باشیم که فرمود:
«نعمت ها را به وسیلهی شکر نزد خود نگه دار.»[2]
[1] . آنچه در مورد قوم بنی اسرائیل ذکر شد ، از متن ذیل آیات در تفسیر نمونه اقتباس گردید .
[2] . غررالحکم ص 188
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
#معارف_قرآنی
💠 موش های روح !
در حالی که سوار هواپیما میشدم، از طرف خدمه هواپیما اعلام شد که همه مسافران باید پیاده شوند؛ سپس تمام بارهای هواپیما را هم پیاده کردند. علّت را پرسیدم، گفتند: یک موش داخل هواپیما شده و باید آن را خارج کنیم. گفتم: این همه معطّلی برای یک موش؟!! گفتند: بله، ممکن است یکی از سیمهای نازک هواپیما را قطع کند و خلبان نتواند با برج مراقبت تماس داشته باشد و در اثر آن هواپیما سقوط کند. من به فکر افتادم که اگر موشی بتواند هواپیما را ساقط کند، اگر موش شرک، ریا، عجب، غرور، خودپسندی، حبّ جاه، مقام، شهوت و دنیاپرستی، وارد روح انسان شود و رشته اتصال انسان را با خدا و حقیقت و معنویّت قطع کند، انسان نیز سقوط خواهد کرد.
📚خاطرات (جلد ۱ و ۲) از زبان حجت الاسلام محسن قرائتی صفحه ۱٠۸
┈••┈•••°🦋°🌹°🦋°•••┈••┈
🌺وَ نَفْسٍ وَ ما سَوَّاها«۷» فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها«۸» قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَكَّاها«۹» وَ قَدْ خابَ مَنْ دَسَّاها«۱٠»
🖋به نفس سوگند و آنكه آن را سامان داد.«۷» پس پليدىها و پاكىهايش را به او الهام كرد.«۸» به راستى رستگار شد، آن كس كه نفس خود را تزكيه كرد.«۹» و بى شك محروم و نااميد گشت هر كس كه آن را به پليدى آلود.«۱٠»
ترجمه: استاد محسن قرائتی
📖 سوره شمس آیات ۷ تا ۱٠
🌸الإمامُ الباقرُ عليه السلام : الجَنّةُ مَحفوفةٌ بالمَكارِهِ والصَّبرِ ، فمَن صَبرَ على المَكارِهِ في الدُّنيا دَخلَ الجَنّةَ . وجَهنّمُ مَحفوفةٌ باللَّذّاتِ والشَّهَواتِ ، فمَن أعطى نَفْسَهُ لَذَّتَها وشَهْوَتَها دَخلَ النّارَ .
🖋امام باقر عليه السلام : بهشت در احاطه ناملايمات وبردبارى است؛ پس، هر كه در دنيا بر ناملايمات صبر كند به بهشت مى رود؛ و دوزخ در احاطه لذّتها و خواهشهاى نفس است؛ پس هر كه لذّت و خواهش نفس را برآورده كند به دوزخ مى رود.
📚 الكافي : ۲/۸۹/۷ - منتخب میزان الحکمة شماره ۳۶۴
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 #تلنگرهای_قرآنی
و در برابر حکم پروردگارت صبر کن که تو تحت نظر و مراقبت ما هستی، و هنگامی که از خواب برمیخیزی پروردگارت را همراه با سپاس و ستایش تسبیح گوی. و نیز پارهای از شب و هنگام ناپدید شدن ستارگان خدا را تسبیح گوی. طور۴۸-۴۹
💥 تـلـنــــــگر امــــروز:
چقدر این عبارت کوتاه به انسان انرژی میده! که بنده خوبم! فَإِنَّكَ بِأَعْيُنِنَا: تو در حمایت مایی، تو جلوی چشمان مایی، تو زیر نظر مایی 👈بیایید باور کنیم👉
#ما_با_قرآن_بیدار_میشویم
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
20.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ساختار ايت الكرسي 😱 سبحان الله . حتما ببينيد دوستان خيلي خيلي خيلي جالبه ❤
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
16.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آیا گناهانی که از آنها توبه می کنیم از پرونده اعمالمان پاک می شوند .
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
هدایت شده از غبار فتنه
امیرالمؤمنین عليه السلام:
به منزلتى كه بدون شايستگى بدان دست يافته اى فخر مفروش؛
زيرا آنچه را كه اتفاق برپا مى سازد،
لیاقت و استحقاق ويرانش مى كند
لا تَفخَرَنَّ بِمرتَبةٍ نِلتَها مِن غَيرِ مَنقَبةٍ؛ فإنَّ ما يَبنيهِ الاتِّفاقُ يَهدِمُهُ الاستِحقاقُ
غررالحكم حدیث 10403
برنامه ی #نهج_البلاغه_خوانی
#نهج_البلاغه_خطبه_105
و من خطبة له عليه السلام في بعض صفات الرّسول الكريم و تهديد بنى اميّة وعظة النّاس.
اين خطبه پيرامون بخشى از صفات پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله و تهديد بنى اميّه و موعظه مردم، ايراد شده است.
امام اين سخنرانى را 5 روز پس از بدست گرفتن قدرت سياسى كشور در آخر ذى الحجّه سال 35 هجرى ايراد فرمود
❇️ بخش سوم: اندرزهای اخلاقی
👈 ألَا إِنَّ أَبْصَرَ الْأَبْصَارِ مَا نَفَذَ فِي الْخَيْرِ طَرْفُهُ، أَلَا إِنَّ أَسْمَعَ الْأَسْمَاعِ مَا وَعَى التَّذْكِيرَ وَ قَبِلَهُ. أَيُّهَا النَّاسُ، اسْتَصْبِحُوا مِنْ شُعْلَةِ مِصْبَاحٍ وَاعِظٍ مُتَّعِظٍ وَ امْتَاحُوا مِنْ [صَفِيِ] صَفْوِ عَيْنٍ قَدْ رُوِّقَتْ مِنَ الْكَدَرِ. عِبَادَ اللَّهِ، لَا تَرْكَنُوا إِلَى جَهَالَتِكُمْ وَ لَا تَنْقَادُوا [إِلَى أَهْوَائِكُمْ] لِأَهْوَائِكُمْ، فَإِنَّ النَّازِلَ بِهَذَا الْمَنْزِلِ نَازِلٌ بِشَفَا جُرُفٍ هَارٍ يَنْقُلُ الرَّدَى عَلَى ظَهْرِهِ مِنْ مَوْضِعٍ إِلَى مَوْضِعٍ لِرَأْيٍ يُحْدِثُهُ بَعْدَ رَأْيٍ يُرِيدُ أَنْ يُلْصِقَ مَا لَا يَلْتَصِقُ وَ يُقَرِّبَ مَا لَا يَتَقَارَبُ. فَاللَّهَ اللَّهَ أَنْ تَشْكُوا إِلَى مَنْ لَا يُشْكِي شَجْوَكُمْ وَ لَا يَنْقُضُ بِرَأْيِهِ مَا قَدْ أَبْرَمَ لَكُمْ.
*️⃣ 3. اندرزهاى جاودانه، و توجه دادن مردم به اهل بيت عليهم السّلام:
آگاه باشيد بيناترين چشمها آن است كه در دل نيكى ها نفوذ كند، و شنواترين گوش ها آن كه پندها و تذكّرات سودمند را در خود جاى دهد. اى مردم چراغ دل را از نور گفتار گوينده با عمل روشن سازيد و ظرف هاى جان را از آب زلال چشمه هايى كه از آلودگى ها پاك است پر نماييد.
اى بندگان خدا به نادانى هاى خود تكيه نكنيد، و تسليم هواى نفس خويش نباشيد، كه چنين كسى بر لبه پرتگاه قرار دارد، و بار سنگين هلاكت و فساد را بر دوش مى كشد، و از جايى به جاى ديگر مى برد، تا آنچه را كه ناچسب است بچسباند، و آنچه را كه دور مى نمايد نزديك جلوه دهد. خدا را، مبادا شكايت نزد كسى بريد كه نمى تواند آن را بر طرف سازد، و توان گره گشايى از كارتان ندارد.
http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه
👌 شرح این خطبه ی نورانی را (با عنوان زیر) " اینجا " بخوانید: 👇
👈 دست از دامن رهبر الهى خود برنداريد
🖋کانال انس با صحیفه سجادیه
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_14
#دعای_چهاردهم_صحیفه_سجادیه
#انواع_ظلم
#ظلم_در_قرآن_36_عنوان 26
#احتجاج_فرشتگان_با_ظالمان
❇️ #فرشتگان با ستمكاران به وقت مرگ احتجاج مىكنند و ستمگران در اين احتجاج و گفتگو محكوم مىشوند:
إِنَّ الَّذِينَ تَوَفَّاهُمُ الْمَلَائِكَةُ ظَالِمِي أَنْفُسِهِمْ قَالُوا فِيمَ كُنْتُمْ قَالُوا كُنَّا مُسْتَضْعَفِينَ فِي الْأَرْضِ قَالُوا أَلَمْ تَكُنْ أَرْضُ اللّهِ وَاسِعَةً فَتُهَاجِرُوا فيهَا فَأُولئِكَ مَأْوَاهُمْ جهنّم وَسَاءَتْ مَصِيراً» «نساء 97»
قطعاً كسانى كه [با ترك هجرت از ديار كفر، و ماندن زير سلطه كافران و مشركان] بر خويش ستم كردند [هنگامى كه] فرشتگانْ آنان را قبض روح مىكنند، به آنان مىگويند: [از نظر ديندارى و زندگى] در چه حالى بوديد؟ مىگويند: ما در زمين، مستضعف بوديم. فرشتگان مىگويند: آيا زمين خدا وسيع و پهناور نبود تا در آن [از محيط شرك به ديار ايمان] مهاجرت كنيد؟! پس جايگاهشان دوزخ است و آن بد بازگشت گاهى است.
الَّذِينَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلَائِكَةُ ظَالِمِي أَنفُسِهِمْ فَأَلْقَوُا السَّلَمَ مَا كُنَّا نَعْمَلُ مِن سُوءٍ بَلَى إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِمَا كُنتُم تَعْمَلُونَ* فَادْخُلُوا أَبْوَابَ جهنّم خَالِدِينَ فِيها فَلَبِئْسَ مَثْوَى الْمُتَكَبِّرينَ» «نحل 28»
همانان كه فرشتگان جانشان را در حالى كه ستمكار بر خود بودهاند، مىگيرند؛ پس [در آن موقعيت] از در تسليم در آيند [و گويند:] ما هيچ كار بدى انجام نمىداديم. [به آنان گويند: يقيناً انجام مىداديد] ومسلماً خدا به آنچه همواره انجام مىداديد، داناست.* بنابراين از درهاى دوزخ وارد شويد در حالى كه در آن جاودانهايد؛ و بد جايى است جايگاه مستكبران.
👈ادامه دارد ...
✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج 7 ، ص: 151
#چهاردهم
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
هدایت شده از سیاسی و عبادی
◀️شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی تحصیل در دانشگاه افسری تربیت پلیس امام حسن مجتبی علیه السلام(علوم انتظامی امین سابق) در سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۳
🔴دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی علیه السلام(علوم انتظامی امین سابق) در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی از بین شرکت کنندگان در آزمون اختصاصی خود (افسری محصل مرد) در گروه های آزمایشی علوم ریاضی،علوم تجربی،علوم انسانی و معارف اسلامی که واجد شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی ذکر شده در زیر باشند دانشجوی افسری محصل می پذیرد:
🔷شرایط عمومی:
۱ اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام
۲ اعتقاد و التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ولایت مطلقه فقیه و آمادگی فداکاری در راه تحقق اهداف آن ها
۳ تابعیت جمهوری اسلامی ایران
۴ عدم سابقه عضویت یا وابستگی به احزاب و گروه های سیاسی معارض با نظام جمهوری اسلامی ایران
۵ عدم عضویت یا وابستگی به احزاب و گروه های سیاسی در زمان تقاضای استخدام
۶ عدم محکومیت به محرومیت از خدمات دولتی
۷ نداشتن سو پیشینه کیفری
۸ عدم اعتیاد به مواد مخدر
۹ داشتن سلامت و توانائی جسمی و روانی متناسب با خدمت مورد نظر به تائید معاونت بهداری ناجا
۱۰ داشتن شرایط تحصیلی و یا تخصصی لازم برای خدمت مورد نظر
🔶شرایط اختصاصی داوطلبان
۱ داشتن حداقل ۱۷۰ سانتیمتر قد
۲ حداکثر ۲۳ سال سن
تبصره۱: در صورت داشتن هریک از موارد زیر ۲ سال به سن داوطلب اضافه می گردد:
الف)دارندگان کارت پایان خدمت وظیفه عمومی
ب)بسیجیان فعال یا پلیس افتخاری
ج)خانواده جانبازان و کارکنان نیروهای مسلح، نخبگان و استعداد برتر،دارندگان مقام قهرمانی کشوری و بین المللی در رشته های ورزشی و علمی و حافظان قرآن کریم
(حداکثر سن داوطلبان که دارای یک اولویت هستند ۲۵سال ، متولدین سال ۱۳۷۷ به بالا می باشد)
نکته؛ خانواده معظم شهدا برابر قانون از تسهیلات سنی پیش بینی شده بهره مند خواهند شد.
۳ حداقل معدل کل دیپلم و یا پیش دانشگاهی برای رشته علوم انسانی در مقطع کارشناسی ۱۶ و در مقطع کاردانی ۱۵ می باشد
۴ حداقل معدل کل دیپلم و یا پیش دانشگاهی برای رشته ریاضی، علوم تجربی و معارف در مقطع کارشناسی ۱۵ و در مقطع کاردانی ۱۴ می باشد
نکته۱: محصلین سال ۱۲نظام جدید می بایست تا پایان خرداد ۱۴۰۱ مدرک تحصیلی خود را ارائه نمایند
نکته۲: داشتن مدرک پیش دانشگاهی برای داوطلبان دارای مدرک تحصیلی دیپلم نظام قدیم رشته های نظری الزامی می باشد
نکته ۳: معدل دانش آموزان در حال تحصیل سال دوازدهم از میانگین معدل سال دهم و یازدهم دوره دوم متوسطه محاسبه می گردد
۴ ارائه مدرک نظام وظیفه( دفترچه آماده به خدمت بدون مهر غیبت،گواهی اشتغال به خدمت سربازی، کارت پایان خدمت، گواهی اشتغال به تحصیل ویا معافیت های غیر پزشکی)
۵ عدم تعهد خدمت به سازمان های دولتی و غیر دولتی به هر نحو اعم از رسمی،پیمانی،آزمایشی و ...
۶ فارغ التحصیلان مقاطع کاردانی و بالاتر مجاز به ثبت نام نمی باشند
۷ موفقیت در مراحل گزینش و استخدام برابر ضوابط هیئت مرکزی گزینش فراجا
۸ پذیرفته شدگان صرفا برای آموزش و خدمت در رسته ها و استان های مورد نیاز فراجا با اولویت رسته های ماموریتی و عملیاتی پذیرش خواهند شد
۹ در صورت کثرت متقاضی، هیئت مرکزی گزینش فراجا مجاز خواهد بود از میان دارندگان بالاترین معدل و مناسب ترین افراد با ماموریت های فراجا ، نفرات واجد شرایط را انتخاب و گزینش نماید
♦️امتیازات:
۱ دانشجویان غیر شاغل از بدو ورود به استخدام رسمی فراجا در خواهند آمد
۲ دانشجویان ضمن دریافت کمک هزینه تحصیلی از امکانات رفاهی، خوابگاه و بیمه خدمات درمانی بهره مند خواهند شد
۳ فارغ التحصیلان در طول خدمت برابر مقررات بنیاد تعاون از وام خرید مسکن و سایر امتیازات متعلقه برخوردار خواهند شد
۴ فارغ التحصیلان در مقطع کاردانی ضمن دریافت مدرک تحصیلی مورد تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری به درجه ستوانسومی و فارغ التحصیلان در مقطع کارشناسی به درجه ستواندومی نائل آمده و ترفیعات بعدی آنان برابر قوانین و مقررات فراجا خواهد بود
۵ ادامه تحصیل کارکنان در مقاطع بالاتر در صورت نیاز فراجا،وفق ضوابط و مقررات در رشته های تحصیلی مصوب بلامانع خواهد بود
🔻تذکر؛
۱ رسته داوطلبان بر اساس سهمیه استان،رشته تحصیلی، توانمندی های داوطلب و نظریه کارشناسان گزینش و استخدام تعیین می گردد
۲ تحصیل در دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی علیه السلام شبانه روزی می باشد
۳ آدرس دانشگاه : تهران منطقه۲۲ شهرداری انتهای بزرگراه شهید همت غرب ابتدای بزرگراه شهید خرازی بعد از تقاطع غیر همسطح شهید خرازی و آزادگان دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی علیه السلام
کد پستی ۱۴۹۸۶۱۹۹۹۱
زمان ثبت نام در سایت ۱۴۰۱/۰۹/۱۲ الی ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
آزمون اختصاصی افسری محصل اواخر بهمن ماه ۱۴۰۱
🇮🇷 اقتصاد مقاو متی 🇮🇷
https://eitaa.com/joinchat/1712849096C
✨﷽✨
امام رضا علیه السلام فرمودند:
سجدهی شکر خداوند، پس از هر نماز واجب،
در واقع شکر و یاد کرد توفیقی است که خدا در انجام نماز به بندهی خود داده است.
کمترین ذکر در این سجده آن است که سه بار بگوید : شُکْراً لِلّه...
گفتم: معنای این ذکر چیست فرمودند:
یعنی این سجدهی من بابت شکر
خدای تعالی است که مرا به خدمت گذاری خویش و انجام واجباتش موفق کرده است.
شکر و سپاس موجب افزونی است.
پس اگر در نماز نقص و کاستیای باشد که با نوافل جبران نشود با این سجده کامل میشود.
امام رضا علیه السلام فرمودند:
نزدیک ترین حالت انسان به خدای تعالی در سجده است.
📗چشمه معارف رضوی،سجده شکر،صفحه171